Connect with us

Eveniment

Vrei să fii pilot de elicopter sau avion? Înscrieri până în 20 mai

Publicat

Publicitate

Inspectoratul General de Aviaţie (IGAV) al Ministerului Afacerilor Interne anunță detalii despre admiterea candidaţilor în 2022, în instituţiile de învăţământ ale Ministerului Apărării Naţionale, pentru cei care vor să devină ofițeri sau maiștri militari în forțele aeriene române, relatează alba24.ro.

Cererea-tip de înscriere la concursul de admitere se depune până la data de 20 mai 2022.

Locuri alocate IGAV – sesiunea de admitere 2022 în instituţiile de învăţământ ale Ministerului Apărării Naţionale

Instituţia de învăţământ / domeniul de licenţă / specialitatea militară / nr. locuri

Învăţământ superior (ofiţeri) – studii universitare de licenţă, învăţământ cu frecvenţă

Academia Forţelor Aeriene ”Henri Coandă” Braşov, durata studiilor 3 ani

  • Facultatea de Management Aeronautic – Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică – Aviaţie piloţi: elicopter – 5 locuri / avion – 2 locuri
  • Facultatea de Sisteme de Securitate Aeriană – Meteorologie – 5 locuri

Academia Tehnică Militară ”Ferdinand I” Bucureşti, durata studiilor 4 ani

Publicitate
  • Facultatea de Aeronave şi Autovehicule Militare – Inginerie spaţială – Echipamente şi instalaţii de aviaţie – 2 locuri

Învăţământ postliceal (maiştri militari) / învăţământ cu frecvenţă, durata studiilor 2 ani

Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Aeriene ”Traian Vuia”

  • Aeronave şi motoare de aviaţie – 5 locuri
  • Electromecanică şi automatizare de bord de aviaţie – 6 locuri
  • Radioelectronică de bord de aviaţie – 3 locuri

Cum se fac înscrierile

Cererea se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează şi se depune la unitatea de recrutare însoţită de curriculum-vitae, copia cărţii de identitate, declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare, adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, precum şi consimţământul informat.

Dosarele de candidat vor fi depuse până la data de 22 iunie 2022.

Cei care doresc să urmeze formele de învăţământ amintite vor depune dosarul de candidat la structurile teritoriale de resurse umane ale Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, în raport de domiciliul înscris în cartea de identitate.

Pentru municipiul Bucureşti – Serviciul Management Resurse Umane a Inspectoratului General de Aviaţie, cu sediul în Calea Ion Zăvoi, nr. 14, sector 1, Bucureşti.

Cererea se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează şi se depune la unitatea de recrutare, însoțită de:

  • curriculum-vitae
  • copia cărții de identitate
  • declarația de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare
  •  adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, precum și consimțământul informat.

Condiții pentru candidați

Condiţii generale:

  • să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România
  • să cunoască limba română, scris şi vorbit
  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu
  • să fie apți din punct de vedere medical, fizic şi psihic (aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne printr-o examinare medicală și evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu). În situația în care se constată inaptitudine pentru oricare dintre situații, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv
  • să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi în cursul anului în care participă la concurs
  • să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat (dovada absolvirii se face cu diplomă sau cu adeverinţă care îndeplinește condițiile de valabilitate, din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de bacalaureat)
  • să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate
  • să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea
  • să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni
  • să nu fi fost destituiți dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani
  • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite în lege.

Criterii specifice

  • să aibă vârsta de până la 27 ani împliniţi în anul participării la concursul de admitere
  • să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentație, în ținuta de vară (verificarea se realizează cu ocazia examinării medicale)
  • să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului
  • să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ.

Condiții de recrutare

Pot fi recrutaţi numai absolvenţii de liceu care au promovat examenul naţional de bacalaureat şi care prezintă la recrutare diploma de bacalaureat ori diplomă echivalentă cu aceasta.

Excepţie de la prezentarea actului de studii la recrutare fac candidaţii promoţiei 2022, care depun adeverinţa eliberată de către instituţia de învăţământ la care au susţinut examenul de bacalaureat.

Încetează activitatea de recrutare și selecţie pentru candidaţii aflaţi în următoarele situaţii:

  • nu depun în termenul-limită stabilit dosarul de recrutare în volum complet
  • încearcă sau fraudează, prin orice mijloace activitatea de recrutare și selecție
  • nu îndeplinesc în mod cumulativ condiţiile şi criteriile de recrutare și selecție.

În cazul în care identificarea situaţiilor mai sus prezentate, se face după încheierea admiterii, candidatul respectiv pierde locul obţinut prin concurs indiferent de anul de şcolarizare în care se află.

Examinarea medicală

Examinarea medicală a candidaţilor se realizează potrivit prevederilor Ordinului MAI nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaţilor la concursurile de admitere în instituţiile de învăţământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare.

În etapa de constituire a dosarului de recrutare, candidaţii depun la unitatea care efectuează recrutarea, adeverinţa eliberată de medicul de familie, precum şi consimţământul informat, ale căror modele se regăsesc în continuarea prezentului anunț.

Examinarea medicală a candidaţilor se realizează la nivelul centrelor medicale judeţene, centrelor medicale de diagnostic şi tratament ambulatoriu şi spitalelor din reţeaua Ministerului Afacerilor Interne.

Candidaţii la Academia Forţelor Aeriene „Henri Coandă”, precum şi candidaţii la Academia Tehnică Militară „Ferdinand I”, efectuează și examinarea medicală specifică la Institutul Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială „General doctor aviator Victor Anastasiu” Bucureşti, examinare a cărei contravaloare o vor suporta.

Candidaţii vor avea în vedere faptul că evaluarea în cadrul institutului respectiv durează 4-5 zile. Avizul eliberat va fi depus personal la sediul unităților de recrutare, cu încadrarea în termenul limită de depunere a dosarelor de recrutare sau se va prezenta de candidat cu ocazia înscrierii la instituția de învățământ în vederea admiterii.

Pentru candidaţii care au fost declaraţi „inapt medical” recrutarea încetează.

Evaluarea psihologică

Evaluarea psihologică a candidaţilor se realizează de specialiști din cadrul unităților de recrutare, în conformitate cu dispoziția directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificărilor întocmite de către structura cu atribuții de recrutare.

Pentru candidaţii care nu au promovat testarea psihologică recrutarea încetează.

Probele eliminatorii

Candidaţii vor susţine probele eliminatorii (contravizita medicală şi evaluarea performanței fizice) în mod centralizat, la sediul central al Academiei de Poliţie “Alexandru Ioan Cuza” situat în municipiul București, sectorul 1, Aleea Privighetorilor nr. 1A, în perioada 1-6 iulie 2022, potrivit planificării comunicate ulterior.

Probele şi baremele pentru evaluarea performanței fizice se realizează potrivit prevederilor Anexei nr. 31 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016.

Contravizita medicală a candidaților se realizează de către subcomisii medicale constituite din specialiști desemnați de Direcția Medicală a M.A.I., care examinează candidații, verifică înscrisurile fișei medicale tip M.A.I. și  finalizează examenul medical prin emiterea unui aviz medical cu mențiunea apt sau inapt, după caz.

Rezultatul verificării îndeplinirii criteriului privind existența unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentație, în ținuta de vară, se comunică comisiei de concurs în vederea dispunerii măsurilor necesare, potrivit competențelor.

Lista nominală cu candidații declarați inapt pentru admitere și/sau nepromovat la contravizita medicală efectuată la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” se transmite Direcției Medicale a M.A.I., prin grija comisiei de concurs constituite la nivelul instituției de învățământ.

La probele eliminatorii de concurs – contravizita medicală și verificarea aptitudinilor fizice – nu se admit contestații, rezultatele consemnate de subcomisiile de specialitate fiind definitive.

Dosarul de recrutare

Dosarul de recrutare se depune până în 22 iunie și va conţine următoarele documente:

  • cerere de înscriere
  • curriculum vitae – model Europass
  • copie a diplomei de bacalaureat şi a foii matricole sau adeverinţă din care să reiasă că este înmatriculat în ultimul an de liceu
  • copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului de stagiu de cotizare și/sau altor documente doveditoare care să teste vechimea în muncă și, dacă este cazul, ale livretului militar
  • copii ale certificatului de naștere al candidatului, soțului/soției și fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum și, după caz,ale hotărârilor judecătorești privind starea civilă
  • autobiografie şi tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
  • extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie în condiţiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaţilor la concursurile de admitere în instituţiile de învăţământ care formează personal pentru nevoile M.A.I., precum şi la concursurile de încadrare în M.A.I., din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în M.A.I., eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecţiei
  • declaraţie de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare
  • adeverința privind aptitudinea medicală emisă de medicul de unitate al unității recrutoare, în condițiile art. 6 alin (4) din Metodologia din 6 iulie 2020 privind realizarea examinării medicale a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile M.A.I., precum și la concursurile de încadrare în M.A.I., aprobată prin O.m.a.i. 105 din 06.07.2020
  • o fotografie color 9 x 12 cm (tip portret).

Pentru documentele depuse în copie, candidatul va prezenta, pentru conformitate, şi documentele în original1.

Candidaţii declarați ADMIS sunt obligați să încheie, în cel mult 15 zile de la data începerii cursurilor, un angajament că vor lucra în cadrul instituției beneficiare sau structurile M.A.I., pentru o perioadă de 10 ani de la data nașterii raportului de serviciu.

Elevul/studentul îndepărtat sau care nu respectă condițiile angajamentelor încheiate este obligat să restituie cheltuielile efectuate de M.A.I. pe timpul școlarizării.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Adio vânzărilor de câini și pisici în pet shop-uri! UE interzice comerțul direct pentru a proteja animalele

Publicat

Publicitate

Uniunea Europeană va interzice vânzarea câinilor și pisicilor în pet shop-uri. Noua legislație include și măsuri pentru protejarea bunăstării animalelor de companie.

„Parlamentul European a votat recent, cu o largă majoritate, primele norme comune privind protecția câinilor și pisicilor în întreaga Uniune Europeană.

Mă bucur să susțin această inițiativă care răspunde nevoilor reale ale societății – atât din perspectiva protejării animalelor, cât și a siguranței și responsabilității sociale”, a scris Gabriela Firea într-o postare recentă pe pagina de Facebook.

Printre cele mai importante prevederi ale noii legislații se numără:

  • identificare obligatorie prin microcip și înregistrare în baze de date naționale interoperabile, cu numerele de identificare stocate într-un bază unică gestionată de CE;
  • interzicerea vânzării de câini și pisici în pet shop-uri;
  • reguli stricte pentru importurile din afara UE, inclusiv microcipare și înregistrare în avans;
  • interzicerea reproducerii între rude apropiate și a încrucișărilor periculoase între animale cu trăsături fizice exagerate care pot afecta grav sănătatea acestora;
  • protejarea bunăstării animalelor prin interzicerea lanțurilor, zgărzilor cu țepi sau a celor care provoacă suferință;

Așadar, noile reguli pot ajuta autoritățile să țină sub control creșterea și comerțul cu câini și pisici, oferind în același timp cumpărătorilor mai multă transparență cu privire la originea animalelor și la respectarea regulilor în privința acestuia.

Noile reguli, care vizează milioane de cetățeni europeni, urmează să fie armonizate cu Consiliul Uniunii Europene pentru a schimba modul în care animalele de companie sunt îngrijite.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Razia momentului la Botoșani: Percheziții și verificări în Cișmea, coordonate de șeful I.P.J. Sunt căutați cei care au vandalizat peste 60 de apartamente

Publicat

Publicitate

În acest moment, polițiștii botoșăneni desfășoară o razie în zona Cișmea, din municipiul Botoșani, împreună cu reprezentanți ai S.C. LOCATIVA și jandarmi, pentru verificarea legalității persoanelor care locuiesc în zona respectivă.

Concomitent cu aceste activități sunt puse în executare patru mandate de percheziție domiciliară la persoane bănuite de comiterea infracțiunii de distrugere.

Acțiunea se desfășoară cu sprijinul polițiștilor din cadrul Serviciului pentru Acțiuni Speciale și este coordonată de șeful I.P.J. BOTOȘANI.

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Binecredinciosul Împărat Iustinian cel Mare

Publicat

Publicitate

Împăratul Iustinian a fost unul dintre cei mai de seamă împărați ai Imperiului Bizantin. S-a născut în anul 483 din părinţi binecredincioşi, în Tauresium, o localitate la sud de Uskub, lângă Scopje, capitala Macedoniei de astăzi.

Savatie şi Biglenisa, părinţii săi, creştini fiind, i-au acordat o educaţie aleasă. În anul 518, unchiul său, Iustin, a ajuns împărat, apoi, cu patru luni înainte să moară, în luna aprilie a anului 527, l-a înfiat pe Iustinian, ungându-l împărat în locul său. A primit o educaţie deosebită încă din tinereţe, devenind un excepţional cunoscător al dreptului şi istoriei Imperiului Roman, dar şi un foarte bun teolog.

Domnia lui poate fi urmărită pe patru planuri:
1. A fost mare ctitor de biserici. Împăratul Iustinian a ctitorit câteva biserici de seamă, dintre care menţionăm „Sfânta Ecaterina”, de la poalele muntelui Sinai, apoi Biserica „San Vitale”, din Ravena. În anul 532 a început şi în anul 537 a sfinţit capodopera creştinătăţii – Biserica „Sfânta Sofia” din Constantinopol.
2. A fost un mare reformator al legislaţiei bizantine. Dintre reformele sale amintim „Codex Iustinianus”, din anii 528-529, şi „Digestensto Pandectae”.
3. A fost un mare teolog, el însuşi era un teolog, dar era şi preocupat de treapta de învăţătură a Bisericii şi de pacea Bisericii. El s-a implicat direct în adaptarea formulei numite „theopasite”, adică unul din Sfânta Treime a pătimit în trup, adoptată chiar de călugării din Sciţia Mică, după cum a avut o contribuţie importantă la convocarea, apoi la desfăşurarea lucrărilor celui de-al V-lea Sinod ecumenic, care a avut loc în anul 553, în lunile mai-iunie, sinod care a condamnat erezia lui Origen. A fost şi un mare trăitor, un mare postitor şi un mare rugător, după cum şi un mare iubitor al Bisericii.
4. A avut legătură cu teritoriile noastre prin reformele sale. Sunt cunoscute mai multe lucrări pe care Iustinian le-a întreprins în ceea ce priveşte construcţiile militare şi de apărare, lucru menţionat în lucrarea „De edificiis”, inclusiv în zona sud-dunăreană. În anul 535, printr-o reformă legislativă numită novelă, a pus bazele Arhiepiscopiei „Iustiniana Prima”, care avea în jurisdicție, printre altele, şi două oraşe cetăţi din spaţiul ţării noastre de atunci, din zona Banatului.

Din acest punct de vedere, domnia binecredinciosului împărat Iustinian cel Mare, este importantă prin faptul că teritoriul romanesc, în timpul domniei sale, a reintrat sub stăpânire bizantină, iar din punct de vedere bisericesc, acest spaţiu a fost integrat în jurisdicţia Patriarhiei Ecumenice, prin „Iustiniana Prima”.

Citeste mai mult

Eveniment

Asigurările sociale de sănătate se schimbă din temelii: CNAS explică noile reguli din 2025

Publicat

Publicitate

Casa Națională de Asigurări de Sănătate a prezentat vineri principalele noutăți privind asigurările sociale de sănătate prevăzute în Legea 141/2025 care reglementează unele măsuri fiscal-bugetare, noutăți care intră în vigoare de la 1 august.

Începând cu luna august 2025, prin Legea nr. 141/2025, au fost adoptate o serie de măsuri fiscal-bugetare, inclusiv măsuri cu impact în sistemul de asigurări sociale de sănătate, care, prin implementare, să conducă la sustenabilitate și asigurarea serviciilor medicale și medicamentelor necesare bolnavilor, precum și continuitate în acordarea acestora.

Astfel, de la data de 1 august 2025, se menține calitatea de asigurat fără plata contribuției pentru următoarele categorii de persoane:
* copiii până la vârsta de 18 ani, tineri de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani dacă sunt elevi, ucenici sau studenți, respectiv studenți-doctoranzi (4.491.781 persoane);
* tinerii cu vârsta de până la 26 de ani care provin din sistemul de protecție a copilului (16.236 persoane);
* femeile însărcinate și lăuzele (24.721 persoane);
* pensionarii cu venituri sub 3.000 lei (2.385.705 persoane);
* persoanele cu handicap (180.159 persoane);
* bolnavii cu afecțiuni oncologice (7.193 persoane) beneficiari de programe naționale de sănătate, care nu au surse de venit;
* persoanele care execută o pedeapsă privativă de libertate sau se află în arest preventiv (18.168 persoane);
* victimele traficului de persoane, pentru o perioadă de cel mult 12 luni (17 persoane);
* voluntarii care își desfășoară activitatea în cadrul serviciilor de urgență voluntare, în baza contractului de voluntariat (5 persoane);
* donatorii de celule stem hematopoietice, pentru o perioadă de 10 ani de la donare (0 persoane în evidențele actuale).

Categoriile care au calitate de asigurat până la data de 1 septembrie 2025, potrivit legii, iar după această dată calitatea de asigurat se menține urmare a reținerii la sursă, începând cu data de 1 august 2025, de către plătitorul de venit, a contribuției de 10%, nefiind necesar niciun demers suplimentar din partea acestora:
* pensionarii cu venituri peste 3.000 lei (1.960.804 persoane) – pentru partea care depășește suma de 3.000 lei;
* beneficiarii unor legi speciale (141.376 persoane) – veterani, revoluționari etc.;
* persoanele care beneficiază de indemnizație de șomaj (44.090 persoane);
* persoanele fizice care beneficiază de venit minim de incluziune – ajutor social (323.542 persoane);
* persoanele care se află în concediu de acomodare sau de creștere și îngrijire copil (127.054 persoane).

CNAS a afirmat că persoanele coasigurate (650.431 persoane) au calitatea de asigurat până la data de 1 septembrie 2025. După această dată, aceștia își pot menține calitatea de asigurat în situația în care persoana asigurată care îi are în întreținere va depune declarația unică la organul fiscal (disponibilă pe site-ul ANAF) și va plăti 25% din contribuția calculată la 6 salarii minim brute pe economie (echivalentul a 607,5 lei), iar restul de 75% până la data de 25 mai 2026 (1.822,5 lei), sau pot face acest demers în nume propriu.

De asemenea, până la data de 1 septembrie 2025 se menține calitatea de asigurat pentru personalul monahal (2.504 persoane), ulterior acesta având posibilitatea să opteze pentru plata contribuției prin depunerea declarației unice la organele fiscale și plata a 25% la data depunerii declarației, iar restul de 75% până la data de 25 mai 2026.

Publicitate

‘Bolnavii cu afecțiuni incluse în programele naționale de sănătate, care nu realizează venituri (58.200 persoane), alții decât cei cu afecțiuni oncologice (7.193 persoane), vor beneficia în continuare de servicii medicale, servicii conexe, medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale acordate în cadrul programului național de sănătate al cărui beneficiar este, precum și de serviciile medicale care stau la baza acordării acestora (consultații și spitalizări) cuprinse în pachetul de servicii medicale de bază, până la vindecarea respectivei afecțiuni’, precizează CNAS.

Referitor la concediile medicale pentru boală obișnuită (cod indemnizație 01), începând cu data de 1 august 2025, cuantumul brut lunar al indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă cauzată de boli obișnuite sau de accidente în afara muncii se determină în funcție de totalul zilelor de concediu medical acordat pentru fiecare episod de boală, după cum urmează:
* prin aplicarea procentului de 55% asupra bazei de calcul stabilite pentru pentru certificatele de concediu medical eliberate pentru o perioadă de până la 7 zile de incapacitate temporară de muncă;
* prin aplicarea procentului de 65% asupra bazei de calcul stabilite pentru certificatele de concediu medical eliberate pentru o perioadă cuprinsă între 8 și 14 zile de incapacitate temporară de muncă;
* prin aplicarea procentului de 75% asupra bazei de calcul stabilite pentru certificatele de concediu medical eliberate pentru o perioadă de cel puțin 15 zile de incapacitate temporară de muncă.
* Cuantumul brut lunar al indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă pentru unele boli cardiovasculare se menține la nivelul actual, de 75% din baza de calcul.

‘Pentru concediile medicale eliberate în cadrul unui episod de boală pentru care certificatele de concediu medical inițiale au fost eliberate până la data de 1 august 2025, se aplică dispozițiile legale în vigoare la data eliberării certificatelor de concediu medical inițiale’, afirmă aceeași sursă.

AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending