Connect with us

Eveniment

Vrei să fii pilot de elicopter sau avion? Înscrieri până în 20 mai

Publicat

Publicitate

Inspectoratul General de Aviaţie (IGAV) al Ministerului Afacerilor Interne anunță detalii despre admiterea candidaţilor în 2022, în instituţiile de învăţământ ale Ministerului Apărării Naţionale, pentru cei care vor să devină ofițeri sau maiștri militari în forțele aeriene române, relatează alba24.ro.

Cererea-tip de înscriere la concursul de admitere se depune până la data de 20 mai 2022.

Locuri alocate IGAV – sesiunea de admitere 2022 în instituţiile de învăţământ ale Ministerului Apărării Naţionale

Instituţia de învăţământ / domeniul de licenţă / specialitatea militară / nr. locuri

Învăţământ superior (ofiţeri) – studii universitare de licenţă, învăţământ cu frecvenţă

Academia Forţelor Aeriene ”Henri Coandă” Braşov, durata studiilor 3 ani

  • Facultatea de Management Aeronautic – Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică – Aviaţie piloţi: elicopter – 5 locuri / avion – 2 locuri
  • Facultatea de Sisteme de Securitate Aeriană – Meteorologie – 5 locuri

Academia Tehnică Militară ”Ferdinand I” Bucureşti, durata studiilor 4 ani

Publicitate
  • Facultatea de Aeronave şi Autovehicule Militare – Inginerie spaţială – Echipamente şi instalaţii de aviaţie – 2 locuri

Învăţământ postliceal (maiştri militari) / învăţământ cu frecvenţă, durata studiilor 2 ani

Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Aeriene ”Traian Vuia”

  • Aeronave şi motoare de aviaţie – 5 locuri
  • Electromecanică şi automatizare de bord de aviaţie – 6 locuri
  • Radioelectronică de bord de aviaţie – 3 locuri

Cum se fac înscrierile

Cererea se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează şi se depune la unitatea de recrutare însoţită de curriculum-vitae, copia cărţii de identitate, declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare, adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, precum şi consimţământul informat.

Dosarele de candidat vor fi depuse până la data de 22 iunie 2022.

Cei care doresc să urmeze formele de învăţământ amintite vor depune dosarul de candidat la structurile teritoriale de resurse umane ale Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, în raport de domiciliul înscris în cartea de identitate.

Pentru municipiul Bucureşti – Serviciul Management Resurse Umane a Inspectoratului General de Aviaţie, cu sediul în Calea Ion Zăvoi, nr. 14, sector 1, Bucureşti.

Cererea se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează şi se depune la unitatea de recrutare, însoțită de:

  • curriculum-vitae
  • copia cărții de identitate
  • declarația de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare
  •  adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, precum și consimțământul informat.

Condiții pentru candidați

Condiţii generale:

  • să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România
  • să cunoască limba română, scris şi vorbit
  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu
  • să fie apți din punct de vedere medical, fizic şi psihic (aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne printr-o examinare medicală și evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu). În situația în care se constată inaptitudine pentru oricare dintre situații, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv
  • să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi în cursul anului în care participă la concurs
  • să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat (dovada absolvirii se face cu diplomă sau cu adeverinţă care îndeplinește condițiile de valabilitate, din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de bacalaureat)
  • să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate
  • să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea
  • să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni
  • să nu fi fost destituiți dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani
  • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite în lege.

Criterii specifice

  • să aibă vârsta de până la 27 ani împliniţi în anul participării la concursul de admitere
  • să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentație, în ținuta de vară (verificarea se realizează cu ocazia examinării medicale)
  • să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului
  • să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ.

Condiții de recrutare

Pot fi recrutaţi numai absolvenţii de liceu care au promovat examenul naţional de bacalaureat şi care prezintă la recrutare diploma de bacalaureat ori diplomă echivalentă cu aceasta.

Excepţie de la prezentarea actului de studii la recrutare fac candidaţii promoţiei 2022, care depun adeverinţa eliberată de către instituţia de învăţământ la care au susţinut examenul de bacalaureat.

Încetează activitatea de recrutare și selecţie pentru candidaţii aflaţi în următoarele situaţii:

  • nu depun în termenul-limită stabilit dosarul de recrutare în volum complet
  • încearcă sau fraudează, prin orice mijloace activitatea de recrutare și selecție
  • nu îndeplinesc în mod cumulativ condiţiile şi criteriile de recrutare și selecție.

În cazul în care identificarea situaţiilor mai sus prezentate, se face după încheierea admiterii, candidatul respectiv pierde locul obţinut prin concurs indiferent de anul de şcolarizare în care se află.

Examinarea medicală

Examinarea medicală a candidaţilor se realizează potrivit prevederilor Ordinului MAI nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaţilor la concursurile de admitere în instituţiile de învăţământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare.

În etapa de constituire a dosarului de recrutare, candidaţii depun la unitatea care efectuează recrutarea, adeverinţa eliberată de medicul de familie, precum şi consimţământul informat, ale căror modele se regăsesc în continuarea prezentului anunț.

Examinarea medicală a candidaţilor se realizează la nivelul centrelor medicale judeţene, centrelor medicale de diagnostic şi tratament ambulatoriu şi spitalelor din reţeaua Ministerului Afacerilor Interne.

Candidaţii la Academia Forţelor Aeriene „Henri Coandă”, precum şi candidaţii la Academia Tehnică Militară „Ferdinand I”, efectuează și examinarea medicală specifică la Institutul Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială „General doctor aviator Victor Anastasiu” Bucureşti, examinare a cărei contravaloare o vor suporta.

Candidaţii vor avea în vedere faptul că evaluarea în cadrul institutului respectiv durează 4-5 zile. Avizul eliberat va fi depus personal la sediul unităților de recrutare, cu încadrarea în termenul limită de depunere a dosarelor de recrutare sau se va prezenta de candidat cu ocazia înscrierii la instituția de învățământ în vederea admiterii.

Pentru candidaţii care au fost declaraţi „inapt medical” recrutarea încetează.

Evaluarea psihologică

Evaluarea psihologică a candidaţilor se realizează de specialiști din cadrul unităților de recrutare, în conformitate cu dispoziția directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificărilor întocmite de către structura cu atribuții de recrutare.

Pentru candidaţii care nu au promovat testarea psihologică recrutarea încetează.

Probele eliminatorii

Candidaţii vor susţine probele eliminatorii (contravizita medicală şi evaluarea performanței fizice) în mod centralizat, la sediul central al Academiei de Poliţie “Alexandru Ioan Cuza” situat în municipiul București, sectorul 1, Aleea Privighetorilor nr. 1A, în perioada 1-6 iulie 2022, potrivit planificării comunicate ulterior.

Probele şi baremele pentru evaluarea performanței fizice se realizează potrivit prevederilor Anexei nr. 31 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016.

Contravizita medicală a candidaților se realizează de către subcomisii medicale constituite din specialiști desemnați de Direcția Medicală a M.A.I., care examinează candidații, verifică înscrisurile fișei medicale tip M.A.I. și  finalizează examenul medical prin emiterea unui aviz medical cu mențiunea apt sau inapt, după caz.

Rezultatul verificării îndeplinirii criteriului privind existența unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentație, în ținuta de vară, se comunică comisiei de concurs în vederea dispunerii măsurilor necesare, potrivit competențelor.

Lista nominală cu candidații declarați inapt pentru admitere și/sau nepromovat la contravizita medicală efectuată la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” se transmite Direcției Medicale a M.A.I., prin grija comisiei de concurs constituite la nivelul instituției de învățământ.

La probele eliminatorii de concurs – contravizita medicală și verificarea aptitudinilor fizice – nu se admit contestații, rezultatele consemnate de subcomisiile de specialitate fiind definitive.

Dosarul de recrutare

Dosarul de recrutare se depune până în 22 iunie și va conţine următoarele documente:

  • cerere de înscriere
  • curriculum vitae – model Europass
  • copie a diplomei de bacalaureat şi a foii matricole sau adeverinţă din care să reiasă că este înmatriculat în ultimul an de liceu
  • copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului de stagiu de cotizare și/sau altor documente doveditoare care să teste vechimea în muncă și, dacă este cazul, ale livretului militar
  • copii ale certificatului de naștere al candidatului, soțului/soției și fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum și, după caz,ale hotărârilor judecătorești privind starea civilă
  • autobiografie şi tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
  • extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie în condiţiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaţilor la concursurile de admitere în instituţiile de învăţământ care formează personal pentru nevoile M.A.I., precum şi la concursurile de încadrare în M.A.I., din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în M.A.I., eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecţiei
  • declaraţie de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare
  • adeverința privind aptitudinea medicală emisă de medicul de unitate al unității recrutoare, în condițiile art. 6 alin (4) din Metodologia din 6 iulie 2020 privind realizarea examinării medicale a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile M.A.I., precum și la concursurile de încadrare în M.A.I., aprobată prin O.m.a.i. 105 din 06.07.2020
  • o fotografie color 9 x 12 cm (tip portret).

Pentru documentele depuse în copie, candidatul va prezenta, pentru conformitate, şi documentele în original1.

Candidaţii declarați ADMIS sunt obligați să încheie, în cel mult 15 zile de la data începerii cursurilor, un angajament că vor lucra în cadrul instituției beneficiare sau structurile M.A.I., pentru o perioadă de 10 ani de la data nașterii raportului de serviciu.

Elevul/studentul îndepărtat sau care nu respectă condițiile angajamentelor încheiate este obligat să restituie cheltuielile efectuate de M.A.I. pe timpul școlarizării.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Plafonarea adaosului comercial pentru alimentele de bază. Guvernul nu prelungește măsura, din octombrie

Publicat

Publicitate

Plafonarea adaosului comercial pentru alimentele de bază: măsura ar urma să nu mai fie prelungită, din octombrie. Adică prețurile la mai multe alimente ar putea crește.

Informația a fost prezentată inițial de președintele interimar al PSD, Sorin Grindeanu, pe rețelele de socializare.

Acesta s-a referit sâmbătă, într-o postare pe Facebook, despre ”zvonuri” privind faptul că ”plafonarea adaosului comercial în cazul alimentelor de bază, care ar urma să fie ridicată de la 1 octombrie”.

”Voi cere urgent clarificări partenerilor de guvernare, pentru că este o decizie pe care nu am discutat-o în Coaliție și cu care PSD nu poate fi de acord. Specialiștii spun că ridicarea plafonării ar crește imediat inflația cu încă 2-3 puncte procentuale, consumul ar scădea, iar puterea de cumpărare a românilor se va prăbuși”, a scris Grindeanu.

Precizări din partea Guvernului

”Decizia neprelungirii plafonării prețurilor la alimentele de bază a fost luată de coaliția de guvernare.

Coaliția a decis, fără nicio opinie contrară, că prelungirea din urmă cu trei luni a plafonării urma să fie ultima deoarece a provocat distorsiuni economice atât la nivelul producătorilor, cât și al comercianților.

Publicitate

Săptămâna viitoare premierul va avea discuții cu reprezentanții retailerilor pentru a se asigura că neprelungirea plafonării nu va provoca creșteri importante de prețuri”, a declarat purtătorul de cuvânt al guvernului, Ioana Ene Dogioiu, pentru G4Media.

Plafonarea adaosului comercial pentru alimentele de bază

Guvernul a aprobat, în 27 iunie, prelungirea cu trei luni a măsurii de plafonare a adaosului comercial pentru alimentele de bază. Măsura va expira în 30 septembrie, dacă între timp nu se ia altă decizie.

Plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază a fost aplicată din august 2023 și prelungită succesiv. Aceasta a vizat combaterea creșterii excesive a prețurilor și a fost aplicată pentru 14 grupe de produse alimentare,  listă ce a fost ulterior extinsă.

Lista alimentelor cuprinde:

  • pâine albă simplă cu gramaj cuprins între 300-500 grame, fără specialități;
  • lapte de vacă de consum 1 l, grăsime 1,5%, cu excepția UHT;
  • brânză telemea de vacă vrac;
  • iaurt simplu din lapte de vacă, 3,5% grăsime, cu gramaj maxim 200 grame;
  • făină albă de grâu ‘000’ până la 1 kg;
  • mălai până la 1 kg;
  • ouă de găină calibrul M;
  • ulei de floarea-soarelui până la 2 l;
  • carne proaspătă pui;
  • carne proaspătă porc;
  • legume proaspete vrac;
  • fructe proaspete vrac;
  • cartofi proaspeți albi vrac;
  • zahăr alb tos până la 1 kg;
  • smântână – 12% grăsime;
  • unt până la 250 grame;
  • magiun până la 350 grame.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: A fost inaugurat noul sediu al ISU Botoșani și al Detașamentului de Pompieri Botoșani

Publicat

Publicitate

Astăzi, 13 septembrie, a fost inaugurat noul sediu al ISU Botoșani și al Detașamentului de Pompieri Botoșani. Acest moment important marchează finalizarea unei investiții esențiale pentru siguranța comunității și pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă ale salvatorilor.

 

Proiectul face parte din programul „Îmbunătățirea managementului riscurilor de dezastre”, finanțat prin acordul de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Bugetul inițial de 50 de milioane de euro a fost suplimentat, în 2023, cu încă 92 de milioane de euro, pentru a sprijini dezvoltarea infrastructurii dedicate situațiilor de urgență.

 

*Clădirea din Botoșani este a șaptea finalizată dintr-un total de 35 de sedii* esențiale pentru pregătirea și intervenția în caz de urgență, care urmează să fie modernizate sau reconstruite în perioada următoare.

 

Publicitate

Noul sediu, modern și funcțional, include atât spații administrative, cât și facilități specializate pentru instruirea personalului. Realizarea acestuia a fost posibilă prin colaborarea dintre Ministerul Finanțelor, Ministerul Afacerilor Interne, Departamentul pentru Situații de Urgență, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și partenerii implicați – Banca Mondială, echipa de construcție, proiectantul și dirigintele de șantier.

 

Astfel de investiții contribuie nu doar la îmbunătățirea condițiilor de lucru pentru pompieri, ci și la consolidarea capacității de răspuns rapid și eficient în situații critice.

 

*INFORMAȚII SUPLIMENTARE*

 

Proiectul de consolidare, mansardare și refuncționalizare a sediului Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al județului Botoșani și a Detașamentului de Pompieri Botoșani a avut ca obiectiv principal creșterea rezistenței structurale printr-o intervenție de întărire a fundației și a structurii de rezistență. În paralel cu aceste lucrări, clădirea a fost modernizată și extinsă prin adăugarea unei mansarde.

 

Lucrările de consolidare și modernizare au demarat în octombrie 2023, având o valoare a contractului de execuție de 30.609.088,31 lei (TVA inclus), iar valoarea totală a investiției se ridică la 32.871.084,96 lei (TVA inclus).

 

*❗ STAREA CLĂDIRII înainte de demolare*

 

Clădirea în care își desfășura activitatea ISU Botoșani se afla într-o stare avansată de degradare și nu mai corespundea cerințelor actuale privind rezistența și stabilitatea structurilor. În urma expertizei tehnice, construcția a fost încadrată în clasa a II-a de risc seismic (RS), categorie atribuită imobilelor care prezintă vulnerabilitate ridicată și pot suferi avarii majore în cazul unui cutremur.

 

*❗ NOUA CONSTRUCȚIE*

Obiectivul este alcătuit dintr-o clădire administrativă cu o suprafață construită de 606 mp și o suprafață desfășurată totală de 3.241,55 mp. Construcția are regim de înălțime cu subsol parțial, parter, trei etaje și mansardă, fiind alcătuită dintr-un singur corp, realizat pe structură de cadre din beton armat.

 

În spațiile destinate Detașamentului de Pompieri Botoșani se regăsesc birourile personalului, o zonă pentru servirea mesei, spații de depozitare și încăperi tehnice necesare funcționării clădirii, precum și camere de odihnă, vestiare și grupuri sanitare. Sediul ISU Botoșani include birouri, oficii și grupuri sanitare amenajate la fiecare nivel.

 

Clădirea a fost proiectată conform celor mai noi standarde de eficiență energetică și este dotată cu panouri solare pentru producerea apei calde și furnizarea de energie electrică. Acoperișul este realizat din șarpantă metalică, cu învelitoare din panouri tip sandwich cu miez de vată minerală.

 

Accesul între etaje se face prin case de scară, dar și printr-un lift nou, amplasat la exterior.

 

De asemenea, pe acoperiș au fost instalate două antene de comunicații, menite să asigure funcționarea optimă a activităților operative.

 

*❗ DESPRE PROIECT*

 

Proiectul „Îmbunătățirea managementului riscurilor de dezastre” (P166302) face parte din Acordul de împrumut încheiat între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la 1 august 2018 și ratificat prin Legea nr. 307 din 20 decembrie 2018. Ulterior, acestui acord i s-a adăugat un nou împrumut pentru finanțare adițională, semnat la 25 mai 2023 și ratificat prin Legea nr. 331 din 7 noiembrie 2023.

 

Valoarea inițială a împrumutului a fost de 50 de milioane de euro, la care s-au adăugat 92 de milioane de euro prin finanțarea suplimentară.

 

În total, inițiativa prevede intervenții asupra a 35 de obiective din cadrul unităților subordonate IGSU, incluzând lucrări de demolare, construcție, consolidare și modernizare.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO Ziua Porților Deschise la Detașamentul de Pompieri Botoșani: O zi a curajului și a bucuriei alături de comunitate

Publicat

Publicitate

Astăzi, 13 septembrie, de Ziua Pompierilor din România și cu ocazia inaugurării noului sediu al ISU Botoșani, porțile Detașamentului de Pompieri Botoșani s-au deschis pentru comunitate. Evenimentul a adunat sute de botoșăneni care au dorit să cunoască îndeaproape lumea salvatorilor și să trăiască, pentru câteva ore, emoția unei meserii în care curajul și solidaritatea sunt esențiale.

 

Experiențe de neuitat pentru copii

 

Cei mici au fost vedetele zilei. Au urcat în autospecialele de intervenție, au probat casca și haina de protecție și au descoperit cum funcționează furtunul cu apă. Tiroliana și mașinuțele electrice de pompieri au fost atracțiile principale, dar nu au lipsit nici activitățile creative și educative:

– la atelierul de colorat și puzzle, copiii și-au pus imaginația la încercare, construind, piesă cu piesă, imaginea salvatorilor;

Publicitate

– pe traseul aplicativ, inspirat din antrenamentele reale, micuții au trecut contracronometru prin obstacole, demonstrând agilitate și curaj.

 

Atelierul de prim ajutor – lecții pentru viață

 

Un moment deosebit l-a constituit participarea la atelierul de prim ajutor, susținut de pompieri și de voluntarii din programul național „Salvator din Pasiune”. Copiii și adulții au învățat cum să reacționeze în situații critice, cum să acorde primul ajutor și au exersat manevre salvatoare, inclusiv metoda Heimlich, folosită atunci când o persoană se îneacă. Emoția a fost cu atât mai mare cu cât participanții au putut pune în practică aceste gesturi simple, dar care pot salva vieți.

 

📖 Educație pentru siguranță

 

Pompierii au discutat cu botoșănenii despre prevenirea incendiilor, riscurile folosirii necorespunzătoare a instalațiilor electrice și comportamentul corect în caz de cutremur, inundație sau alte situații de urgență. Au fost distribuite materiale informative din campaniile naționale de siguranță și promovate platforma fiipregatit.ro și aplicația DSU, utile pentru pregătirea populației.

 

🎖️ Meseria de pompier – între pasiune și responsabilitate

 

Un alt punct de interes a fost standul pregătit de colegii de la Resurse Umane, unde vizitatorii au aflat detalii despre ce înseamnă să fii pompier, care sunt condițiile de recrutare și pașii necesari pentru a urma această carieră. Mulți tineri au ascultat cu emoție poveștile salvatorilor aflați în serviciu și au aflat cum își pot transforma visul de a deveni pompier într-o realitate.

 

O sărbătoare pentru întreaga familie

 

Evenimentul a fost completat de activități interactive și jocuri pentru copii, care a adus zâmbete și voie bună. Părinții, bunicii și copiii au trăit împreună emoția unei zile speciale, transformând „Ziua Porților Deschise” într-o adevărată sărbătoare a comunității.

 

Ziua Porților Deschise la Detașamentul de Pompieri Botoșani a demonstrat încă o dată că pompierii nu sunt doar salvatori, ci și prieteni, educatori și modele pentru cei mici. A fost o zi în care emoția s-a împletit cu bucuria și cunoașterea, întărind legătura dintre pompieri și comunitatea pe care o protejează.

Citeste mai mult

Eveniment

13 septembrie – Ziua pompierilor

Publicat

Publicitate

La 13 septembrie 2025 este marcată Ziua pompierilor.

Celebrarea acestei zile la nivel național are rolul de a evidenția la nivel public eroismul pompierilor militari în bătălia din Dealul Spirii împotriva forțelor otomane, pentru apărarea Revoluției de la 1848.

Anul revoluționar 1848, manifestat amplu în Europa, a cuprins deopotrivă și Principatele Române. În Țara Românească, mișcarea revoluționară a început în iunie 1848.

Pentru a înăbuși mișcarea de revoltă din Țara Românească, la 13 septembrie 1848, forțele otomane conduse de generalul Fuad Pașa au intrat în București, potrivit volumului ‘Istoria României în Date’ (2003).

Locotenența Domnească a dat ordin, la 12 septembrie 1848, colonelului Radu Golescu, comandant al Regimentului 2 Infanterie și șef al garnizoanei Capitalei, să desfășoare, în ziua următoare, subunități în Dealul Spirii, pentru a întâmpina forțele otomane formate din aproape 6.000 de ostași, potrivit www.isualba.ro.

La 13 septembrie 1848, înainte de sosirea forțelor otomane, a avut loc înmânarea noilor drapele ale Regimentului 2 Infanterie, contribuind astfel la întărirea moralului și dăruirii ostașilor români. Convinși de iminența declanșării conflictului armat cu forțele otomane, ostașii Companiei de Pompieri au cerut să se alăture trupelor la cazarma din Dealul Spirii.

Publicitate

În acea zi s-a desfășurat bătălia din Dealul Spirii, ultima confruntare armată de pe teritoriul românesc între contingente militare ale Țării Românești și otomane, conform www.isubif.ro. Compania de Pompieri București, sub comanda căpitanului Pavel Zăgănescu, a luptat eroic în fața unui adversar net superior numeric. Bătălia a rămas în istorie drept ‘baia de sânge de la București’, peste jumătate din efectivul companiei de pompieri murind în luptă.

 

Foto: (c) ADRIAN CUBA / AGERPRES FOTO

Actul eroic de la 13 septembrie 1848 reprezintă una dintre cele mai importante date din istoria armei pompierilor. Este celebrată drept Ziua pompierilor, fiind marcată prin Hotărârea de Guvern nr. 492/1997. În amintirea actului eroic din Dealul Spirii, la 13 septembrie 1901, a fost dezvelit Monumentul Eroilor Pompieri din București, realizat de sculptorul Wladimir Hegel, în fața clădirii Arsenalului Armatei.

Anual sunt organizate manifestări la nivel central și național pentru marcarea zilei pompierilor. Pe plan extern, pompierii români au intervenit în diferite misiuni de sprijinire a unor unități similare din state ale Uniunii Europene și din NATO. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending