Connect with us

Actualitate

Vouchere 2025 pentru fertilizare in vitro: Cine poate primi sprijin de la stat pentru creșterea natalității”

Publicat

Publicitate

Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale (MMFTS) a lansat în dezbatere publică normele Programului „Fertilizare in Vitro” pentru 2025. Aproximativ 10.000 de familii sau persoane care își doresc un copil vor putea beneficia de vouchere oferite de stat, scrie alba24.ro.

Programul social se adresează cuplurilor și femeilor infertile, cu vârsta cuprinsă între 20 și 45 ani. Condiția este ca acestora să le fi fost diagnosticată o afecțiune incompatibilă cu reproducerea pe cale naturală, de către un medic specialist în obstetrică-ginecologie, cu competență în tratamentul infertilității cuplului și în reproducere umană, asistată medical.

Sprijinul se acordă sub forma a două vouchere, în cuantum de 15.000 de lei, considerate ajutor financiar neimpozabil.

Un voucher în valoare de 5.000 de lei va fi destinat achiziționării de medicamente specifice. Al doilea voucher, în suma de 10.000 de lei, va fi folosit pentru achitarea procedurilor medicale prescrise. Voucherele se vor acorda în ordinea cronologică a depunerii dosarelor complete și declarate eligibile.

Toate documentele se vor depune în format electronic, prin intermediul unei platforme digitale dedicate acestui program.

Implementarea programului presupune un cost total de 150 milioane de lei pentru anul 2025.

Publicitate

Vouchere pentru creşterea natalităţii 2025. Condiții penru sprijinul FIV

Condițiile de eligibilitate pentru acordarea sprijinul financiar sunt:

  • cel puțin unul dintre cei doi beneficiari, membri ai cuplului infertil, căsătoriți sau necăsătoriți/ femeia singură infertilă, să fie cetățean român și să aibă domiciliul în România
  • cei doi membri ai cuplului infertil, căsătoriți sau necăsătoriți, ori femeia singură infertilă să aibă calitatea de asigurați/asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România
  • prin cerere, solicitanta/solicitanții se angajează ca procedurile medicale de specialitate recomandate să se desfășoare într-o unitate sanitară, publică sau privată, de pe teritoriul României, parteneră a Programului, acreditată să desfășoare acest tip de activități
  • vârsta femeii solicitante să fie cuprinsă între 20 și 45 de ani, vârstă care se ia în calcul la data depunerii cererii de înscriere în Program

Condițiile trebuie întrunite cumulativ.

Vouchere pentru creşterea natalităţii 2025. Sprijinul financiar

Cuantumul sprijinului financiar este de maximum 15.000 lei/beneficiar pentru:

  • decontarea cheltuielilor necesare asigurării medicamentelor specifice (5000 lei)
  • efectuarea procedurilor medicale de specialitate recomandate de medicul cu specialitatea în obstetrică-ginecologie și competență întratamentul infertilității cuplului și reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unității sanitare partenere (10.000 lei)

Sprijinul financiar  nu constituie venit, nu este impozabil și nu se ia în calcul la stabilirea drepturilor prevăzute de Legea nr. 226/2021 (măsuri de protecție socială pentru consumatorul) și Legea nr. 196/2016 (venitul minim de incluziune).

În cadrul Programului, un beneficiar poate aplica și poate obține sprijinul financiar cu destinație specială pentru maximum trei proceduri distincte în cursul unui an calendaristic, pe toată perioada desfășurării acestuia.

Sprijinul financiar se acordă sub forma a două vouchere digitale: un voucher medicamente și un voucher proceduri medicale.

Perioada de valabilitate a voucherelor este de 12 luni de la data emiterii acestora.

Vouchere pentru creşterea natalităţii 2025. Date solicitate

Voucherul medicamente si voucherul proceduri medicale conțin următoarele date:

  • numele, prenumele și CNP-ul beneficiarei
  • valoarea voucherului
  • perioada de valabilitate, cu precizarea datei de început și a celei de sfârșit a acestuia
  • seria voucherului.

Cele două vouchere digitale se acordă simultan în contul din Platforma digitală, celor care au dobândit calitatea de beneficiar.

Vouchere pentru creşterea natalităţii 2025. Beneficiari

În cadrul programului, se acordă sprijin financiar pentru un număr de maximum 10.000 de beneficiari, declarați eligibili până la sfârșitul anului 2025.

Depunerea dosarelor este permisă până la data de 30 noiembrie 2025.

Acordarea sprijinului financiar se realizează în ordinea cronologică a depunerii dosarelor complete și declarate eligibile, în limita fondurilor aprobate anual în bugetul MMFTSS.

Vouchere pentru creşterea natalităţii 2025. Procedura de înscriere

Procedura de înscriere în program este următoarea:

  • solicitanta/solicitanții accesează Platforma digitală indicată pe site-ul MMFTSS, își crează un cont și se autentifică pe Platformă
  • solicitanta/solicitanții accesează contul creat, completează câmpurile cu datele solicitate, selectează clinica la care dorește să efectueze procedurile medicale, din lista cu unitățile sanitare partenere, se angajează ca procedurile medicale de specialitate recomandate să se desfășoare într-o unitate sanitară, publică sau privată, de pe teritoriul României, parteneră a Programului, acreditată să desfășoare acest tip de activități
  • după completarea datelor în platforma digitală, solicitanta/solicitanții descarcă documentele predefinite generate automat, pe care le semnează (Cererea de înscriere prevăzută în Anexa 1, Declarația pe propria răspundere Anexa 1a, Acordul privind prelucrarea datelor cu character personal Anexa 1c) alături de celelalte documente solicitate (Copia actului de identitate “Conform cu originalul” și semnat olograf, Document indicație FIV -Anexa 1b, Adeverință din care să reiasă calitatea de asigurat), le încarcă în Platforma digitală, ulterior primind număr de înregistrare.
  • solicitantul poate vizualiza în cadrul contului creat, statusul dosarului.

Vouchere pentru creşterea natalităţii 2025. Dosarul de înscriere

Dosarul de înscriere cuprinde cererea de înscriere, însoțită de următoarele documente justificative și se încarcă în Platforma digitală, astfel:

  • declarație pe propria răspundere – formular predefinit prin care solicitanta/solicitanții declară, cunoscând prevederile art. 326 din Codul Penal, referitoare la falsul în declarații, pe propria răspundere, că nu a/au mai beneficiat sau că nu beneficiază de un sprijin financiar afferent unui alt program cu același scop, finanțat din fonduri publice, derulat în anul în curs, la nivel local sau central, de către alte autorități/instituții publice, și care trebuie semnat, fie prin semnătură olografă, fie prin semnătură electronică calificată
  • document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate, cu indicația medicală pentru realizarea procedurii de fertilizare in vitro, eliberat de un medic cu specialitate în obstetrică-ginecologie și competență în tratamentul infertilității cuplului și reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unității sanitare partenere, emis cu maximum 60 de zile anterior depunerii documentului în Platforma digitală
  • acord individual privind prelucrarea datelor cu caracter personal – formular predefinit prin care solicitantul este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal
  • copii ale actelor de identitate ale solicitanților, certificate „Conform cu originalul” de către solicitant/ solicitanți și semnătura acestuia/acestora
  • adeverințe din care să rezulte calitatea de asigurat/asigurați în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, aflată în termenul de valabilitate care reiese din cuprinsul acesteia sau conform prevederilor legale

Vouchere pentru creşterea natalităţii 2025. Analiza dosarelor

Analiza dosarelor, declararea eligibilității și aprobarea acordării sprijinului financiar se realizează de către MMFTSS. În cazul în care solicitanta/solicitanții are/au dosarul incomplet sau incorect completat, comisia de evaluare îl notifică în Platfoma digitală asupra acestui aspect, o singură dată.

În urma notificării, solicitantul are obligația de a trimite documentele completatoare și/sau documentele corect completate în maximum 10 zile calendaristice de la notificarea acestuia de către comisia de evaluare.

Beneficiarul are obligația de a iniția procedura de fertilizare in vitro, într-un termen de maximum 6 luni de la data de început a termenului de valabilitate inscripționat pe voucher.

Beneficiarul are obligația de a notifica MMFTSS cu privire la imposibilitatea începerii procedurilor medicale, respectiv achiziția de medicamente și intervenții medicale specifice și de a solicita prelungirea demarării procedurilor.

Termenul poate fi prelungit cu maximum 3 luni, numai în cazurile temeinic justificate, prin documente medicale eliberate de medicul cu specialitatea în obstetrică-ginecologie și competență în tratamentul infertilității cuplului și reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unității sanitare partenere, numai cu aprobarea prealabilă a MMFTSS.

Documentul din care rezultă diagnosticul de infertilitate, cu indicația medicală pentru realizarea procedurii de fertilizare in vitro, necesar înregistrării dosarului, este eliberat de la o unitate sanitară parteneră în program, pentru care solicitantul a optat la momentul înscrierii în program.

Vouchere pentru creşterea natalităţii 2025. Proceduri medicale decontate

Procedurile medicale decontate conform indicației medicului de specialitate sunt următoarele:

  • prelevarea ovocitelor proprii prin puncție foliculară, efectuată sub anestezie locală sau sedare, după caz
  • procesarea spermei
  • inseminarea ovocitelor (proprii sau donate în condițiile legii) pentru fertilizare spontană
  • cultivarea embrionilor 72 de ore sau 120 ore în funcție de procedura agreată de clinică
  • transferul embrionar
  • monitorizarea evoluției cazului, care constă în:
    • efectuarea testului seric Beta HCG după 2 săptămâni de la transferul embrionar
    • consult ginecologic și ecografic, la 6 săptămâni de la realizarea activității prevăzute la punctual 3, daca testul Beta HCG este negativ
    • monitorizarea ecografică a sarcinii la 6 săptămâni, dacă testul Beta HCG este pozitiv

Vouchere pentru creşterea natalităţii 2025. Medicamente și tratamente decontate

Tratamentul medicamentos conform recomandării medicului de specialitate este următorul:

  • medicamente de stimulare: folitropina alfa, folitropina beta, folitropina delta, alfa-corifollitropina, menotropin, lutropina alfa și combinații ale acestora
  • medicamente de inhibiție: triptorelinum, cetrorelix, ganirelix
  • medicamente de declanșare: gonadotrofina corionică umană, gonadotropina corionică alfa, triptorelinum
  • medicamente de susținere: progesteron micronizat natural, progesteron formă injectabilă, preparate care conțin estrogen – estradiol – oral sau transdermic.

Pentru situațiile în care parcurgerea etapelor din cadrul Programului se materializează cu o sarcină finalizată cu succes, beneficiarul are obligația să încarce în platformă digitala a MMFTSS, o copie a certificatului de naștere al copilului, în termen de 30 zile de la nașterea acestuia. Informația este preluată în scop statistic, cu respectarea reglementărilor privind protecția datelor cu caracter personal.

Unitățile sanitare partenere ale Programului au obligația de a furniza lunar MMFTSS-ului, date statistice referitoare la: numărul total de nașteri, numărul total de copii născuți, sarcini în evoluție peste 6 săptămâni, sarcini biochimice, proceduri medicale în curs, precum și orice alte informații statistice necesare.

Vezi integral: Ordin_Norme_FIV_2025

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Lista datornicilor, din nou pe tapet: Guvernul propune publicarea numelor celor cu taxe neplătite

Publicat

Publicitate

Guvernul României pregătește o modificare semnificativă a Codului de Procedură Fiscală, ce prevede reintroducerea unei măsuri controversate: publicarea listei cu persoanele fizice care au datorii restante către stat, scrie alba24.ro.

Este vorba despre o schimbare ce vizează eliminarea secretului fiscal, pentru a permite autorităților locale și centrale să afișeze public numele, natura și cuantumul sumelor restante ale contribuabililor.

Publicarea Listei datornicilor: Ce prevede noua propunere

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a anunțat că Executivul lucrează la un proiect prin care se va modifica actualul cadru legal. Potrivit acestuia, datele considerate până acum confidențiale, cum ar fi numele contribuabilului, tipul datoriei (impozit pe casă, mașină, amenzi, etc.) și suma restantă, vor putea fi făcute publice.

„Vom propune eliminarea de la secretul fiscal a acestor informații care privesc un contribuabil, natura datoriilor și cuantumul acestora, astfel încât autoritățile locale să le poată publica pe site-uri oficiale pentru o transparență totală”, a declarat Cseke Attila într-o conferință susținută alături de premierul Ilie Bolojan.

Este de precizat că această măsură se referă strict la persoanele fizice, nu și la firmele cu datorii la bugetul de stat. În cazul companiilor, o decizie în acest sens ar trebui luată de Ministerul Finanțelor, a subliniat ministrul.

Publicitate

De ce se revine la publicarea listei datornicilor

Măsura vine într-un context în care Guvernul aplică noi pachete de austeritate pentru reducerea deficitului bugetar și îmbunătățirea colectării taxelor. Publicarea listei datornicilor este considerată o formă de presiune socială și morală asupra celor care refuză să-și achite obligațiile fiscale.

Totodată, decizia vine și ca reacție la scăderea nivelului de transparență în alte domenii ale administrației publice. Pe 29 mai 2025, Curtea Constituțională a României (CCR) a decis că declarațiile de avere ale funcționarilor publici nu mai trebuie să includă veniturile și bunurile soților sau copiilor. Acestea nu mai sunt obligatorii nici măcar pentru publicare.

Când va intra în vigoare măsura

Publicarea listei datornicilor va fi inclusă în al doilea pachet de măsuri fiscale pregătit de Guvern, care urmează să fie aprobat în perioada următoare. Nu a fost încă oferit un calendar clar privind adoptarea și aplicarea acestei modificări legislative, dar oficialii spun că va fi implementată „cât mai curând posibil”.

Publicarea listelor cu datornici nu este o idee nouă

În trecut, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) publica periodic liste cu persoane fizice și juridice cu datorii mari la bugetul de stat, însă practica a fost suspendată pe motiv de confidențialitate fiscală și protecția datelor personale.

Citeste mai mult

Educație

FOTO Botoșani: Locul întâi la etapa națională a Concursului Național „Istorie și societate în dimensiune virtuală”

Publicat

Publicitate

În perioada 15-18 iulie, s-a desfășurat, la Craiova, etapa națională a Concursului Național „Istorie și societate în dimensiune virtuală”. Fiind un concurs interdisciplinar, lucrările realizate abordează subiecte pe teme dintre cele mai variate de la disciplinele socio-umane, cu instrumente și operații din cadrul informaticii.

La această ediție, județul Botoșani a fost reprezentat de BARBACARIU GABRIEL DAMIAN, de la Liceul „Dimitrie Cantemir” Darabani, la secțiunea Științe socio-umane, subsecțiunea Soft educațional și elevul GHIORGHICA ALEXANDRU, de la Colegiul Economic „Octav Onicescu” Botoșani, la secțiunea Istorie.

Cu o prestație de excepție în fața comisiei de concurs, elevul BARBACARIU GABRIEL DAMIAN, pregătit de domnul profesor Sîrbu Lucian, a reușit să obțină punctajul maxim, respectiv 100 de puncte, punctaj ce i-a asigurat primul loc în clasamentul final.

„Rezultatul obținut la acest concurs interdisciplinar, care îmbină rigoarea științelor socio-umane cu creativitatea informaticii, reprezintă o recompensă valoroasă pentru școala botoșăneană. Felicit elevul pentru performanța remarcabilă și cadrele didactice care l-au îndrumat cu profesionalism și pasiune. Ne mândrim cu această reușită și rămânem dedicați susținerii excelenței în educație.” a declarat prof. Bogdan Gheorghe SURUCIUC, inspector școlar general.

Publicitate
Citeste mai mult

LIFESTYLE

MAE: Atenționare de călătorie în Italia. Cod roșu de incendii de vegetație

Publicat

Publicitate

Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii care se află, tranzitează sau intenționează să călătorească în Republica Italiană, Regiunea Sicilia, că Departamentul Regional de Protecție Civilă al Regiunii Sicilia a emis un buletin de alertă care vizează pericolul de producere a incendiilor de vegetație pe parcursul zilei de 21 iulie.

Potrivit unui comunicat de presă al MAE, a fost emis cod roșu de pericol în provinciile Catania, Messina, Caltanissetta și Enna, respectiv cod portocaliu de alertă în restul provinciilor siciliene: Palermo, Siracusa, Agrigento și Trapani.

‘MAE recomandă cetățenilor români să se informeze, înainte de începerea călătoriei, în legătură cu situația existentă atât pe traseu, cât și la destinație și să evite deplasarea în zonele în care există incendii în desfășurare sau un pericol iminent de producere a acestora. De asemenea, MAE recomandă consultarea paginii web a Departamentului Protecției Civile italiene: www.protezionecivile.gov.it, pentru obținerea informațiilor actualizate în timp real

Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Consulatului General al României la Roma, +39 06 835 233 44; +39 06 835 233 52; +39 06 835 233 58; +39 06 835 233 56; +39 06 835 233 69; +39 06 835 233 71; +39 06 835 233 74, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.

Totodată, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție și următoarele linii telefonice de urgență în funcție de regiune:

* Consulatul General al României la Roma: +39 345.147.3935
* Consulatul General al României la Milano: +39 366.108. 1444
* Consulatul General al României la Bologna: +39 324.803.5171
* Consulatul General al României la Torino: +39 338. 756 .8134
* Consulatul General al României la Trieste: +39 340.882.1688
* Consulatul General al României la Bari: +39 334.604.2299
* Consulatul României la Catania: +39 320.965.3137.

Publicitate

De asemenea, pot fi consultate paginile web: http://roma.mae.ro/, http://cgroma.mae.ro/, https://www.mae.ro. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Fără bonusuri pentru angajații din direcțiile sportive și federații. Proiect

Publicat

Publicitate

Premiile pentru angajații din direcțiile județene de sport, federațiile naționale, complexurile și cluburile sportive de stat ar putea fi eliminate, potrivit unui proiect aflat în dezbatere la Senat, informează alba24.ro.

Propunerea legislativă pentru completarea art. 67 (indice 1) din Legea educației fizice și sportului nr. 69/2000 a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere în 16 iulie.

Potrivit inițiatorilor, un grup de parlamentari de la USR, una dintre problemele grave depistate de auditul Curții de Conturi privind activitatea Agenției Naționale pentru Sport se referă la sistemul de premiere.

„În lipsa unor norme clare şi publice, regulile se fac din pix, iar criteriile de acordare a sumelor sunt cunoscute doar de către cei din interior. Sportivii şi federațiile se trezesc în fața unor decizii luate fără nicio justificare, o situatie care încurajează abuzurile şi favorurile. Acest haos normativ permite, de exemplu, ca un angajat al unei federații, al ANS sau chiar un funcționar fară nicio contribuție directă la performanță să primească sume mai mari decât sportivii care obţin medaliile”, explică inițiatorii, în expunerea de motive.

Astfel se propune completarea art. 67 (indice 1) din Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, prin introducerea unui alineat care interzice explicit acordarea de premii către
personalul salariat din cadrul federațiilor sportive naționale, Agenţiei Naționale pentru Sport şi direcțiilor județene pentru sport şi tineret, Direcției pentru Sport şi Tineret a Municipiului Bucureşti, complexurilor sportive naționale şi unităților de administrare a bazelor sportive, respectiv a cluburilor sportive de drept public pentru performanțele sportive realizate de sportivi.

„E o corecție de bun-simț, care sprijină cu adevărat performanța sportivă şi transmite un mesaj de susținere pentru efortul real din spatele rezultatelor. Această modificare legislativă este necesară pentru a restabili corectitudinea în sistemul de premiere şi pentru a elimina practicile abuzive.

Se va produce astfel o separare clară între recunoaşterea meritelor sportive şi beneficiile materiale ale unor funcții administrative. Este un pas necesar pentru a reda sensul real al premierilor, care trebuie să aibă la bază recompensarea performanței şi a sacrificiilor sportivilor şi antrenorilor, nicidecum răsplătirea poziției sau a influenței din sistem”, au mai precizat parlamentarii.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending