Connect with us

Eveniment

Viza de flotant în 2025: acte necesare, taxe și valabilitate. Regula nouă valabilă pentru românii care nu locuiesc la adresa din buletin

Publicat

Publicitate

Începând cu anul 2025, viza de flotant devine un subiect de interes pentru românii care nu locuiesc la adresa din buletin și care își stabilesc reședința temporară într-o altă localitate. Aceasta presupune înscrierea adresei secundare în cartea de identitate, iar procedura de obținere nu este complicată, dar necesită respectarea anumitor reguli și acte specifice. Mai jos veți afla detalii despre acte necesare, taxe și valabilitatea vizei de flotant, relatează playtech.ro.

Actele necesare și procedura

Pentru a obține viza de flotant, solicitantul trebuie să se prezinte la Serviciul de Evidență a Populației din localitatea unde se află noua reședință.

În primul rând, este necesar să completeze o cerere pentru stabilirea reședinței, care poate fi depusă personal sau cu ajutorul unei persoane care vă ia în spațiu.

Dacă stați în chirie, trebuie să adăugați și un contract de închiriere, iar dacă locuiți la un prieten, acesta trebuie să semneze o declarație de primire în spațiu. Pentru solicitarea vizei, va trebui să prezentați cartea de identitate în original și o copie a acesteia.

În cazul în care persoana care vă găzduiește nu poate veni cu dvs. la Evidența Populației, aceasta va trebui să dea o declarație de primire în spațiu cu cel mult 90 de zile înainte de a depune cererea. Dacă documentul este redactat într-o limbă străină, va fi necesară și o traducere legalizată.

Publicitate

Taxele și valabilitatea vizei de flotant

Obținerea vizei de flotant presupune achitarea unei taxe, care se plătește la Poștă. După completarea formalităților, viza de flotant va fi valabilă timp de un an.

După acest interval, trebuie să o reînnoiți, iar procedura va fi similară celei inițiale. Este important de menționat că, dacă în timpul acestui an nu respectați regimul de flotant și nu locuiți efectiv la adresa respectivă, viza poate fi anulată de autorități.

Noi reglementări și obligațiile proprietarului

Începând cu 2025, au apărut noi reglementări stricte pentru persoanele care decid să își declare reședința la o adresă unde nu locuiesc permanent.

Poliția are responsabilitatea de a verifica dacă solicitantul locuiește într-adevăr la adresa respectivă, iar dacă acest lucru nu se confirmă, cererea poate fi respinsă. În plus, solicitantul va trebui să declare pe propria răspundere că locuiește la acea adresă mai mult de 15 zile pe lună.

De asemenea, există o limită a numărului de persoane care pot fi declarate la aceeași adresă, iar pentru proprietari există obligația de a anunța autoritățile în cazul în care găzduiesc pe cineva pentru mai mult de 30 de zile. În cazul în care contractul de închiriere este declarat fals, viza de flotant va fi anulată.

Viza de flotant devine astfel un aspect important pentru românii care locuiesc temporar într-o altă localitate, iar respectarea regulamentelor este esențială pentru evitarea unor posibile sancțiuni.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Cultura

Ministerul Culturii: România a încasat despăgubirea pentru trei brățări și Coiful dacic de la Coțofenești furate în Olanda

Publicat

Publicitate

România a încasat suma de 5,7 milioane de euro, reprezentând despăgubirea de asigurare pentru cele patru bunuri culturale mobile furate, în ianuarie, din Muzeul Drents, Olanda, informează sâmbătă Ministerul Culturii.

‘Muzeul Național de Istorie a României (MNIR) a confirmat că suma integrală aferentă poliței de asigurare, respectiv 5.700.000 de euro, a fost virată de către asigurător, potrivit contractului încheiat între părți. Aceasta reprezintă valoarea de asigurare a celor patru artefacte sustrase: trei brățări și Coiful dacic de la Coțofenești. Ultima tranșă, în valoare de 855.000 euro, reprezentând 15% din valoarea totală, a fost virată în data de 12 septembrie, plata precedentă în valoare de 4.845.000 euro, reprezentând 85% din valoarea totală, fiind făcută în data de 25 august’, se arată într-un comunicat al Ministerului Culturii, transmis, sâmbătă, AGERPRES.

În conformitate cu reglementările legale, conform comunicării primite din partea Ministerului de Finanțe, MNIR – care, la acest moment, a încasat integral asigurarea, va vira suma către bugetul de stat. La restituirea obiectelor asigurate, asigurătorul va solicita contravaloarea asigurării de la muzeu care, la rândul său, va solicita banii de la bugetul de stat.

Ministerul Culturii precizează că, pentru a asigura permanenta monitorizare a situației și corecta informare a opiniei publice, la nivelul ministerului și MNIR va fi îmbunătățită funcționarea grupului de lucru prin adaptarea componenței sale la situația actuală.

Ministrul Culturii, Andras Demeter, al treilea ministru la conducerea ministerului de la momentul scoaterii tezaurului din țară, a solicitat propuneri de modificare a procedurilor privind expunerea temporară a obiectelor de patrimoniu din România, pentru a reduce riscul repetării unor asemenea evenimente extrem de grave, ce afectează dramatic patrimoniul național, se mai arată în comunicat. AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Administratie

Hainele folosite vor fi puse în containere speciale, la Botoșani

Publicat

Publicitate

Autoritățile locale din mai multe județe au reușit să pună în funcțiune o infrastructură pentru colectarea separată a deșeurilor textile, care vor ajunge fie la reciclare, fie vor fi refolosite.

Dacă la început, în anumite localități, această activitate o făceau unele organizații non-guvernamentale, ulterior s-au implicat autoritățile locale, mai ales în contextul în care, de la 1 ianuarie 2025, colectarea separată a deșeurilor textile a devenit obligatorie, potrivit unei directive europene.

Conform Directivei UE 2018/851, începând cu acest an, colectarea separată a deșeurilor textile este obligatorie în toate statele membre ale Uniunii Europene. Această colectare a deșeurilor textile presupune utilizarea unor containere separate, curate, care să nu permită umezeală sau contaminare. Este recomandat ca cei care vor dona hainele uzate în aceste containere să le spele în prealabil, să le împacheteze în pungi și apoi să le depună în containerele speciale, pentru ca apoi firmele specializate să le preia, folosind însă mașini care nu sunt utilizate pentru colectarea altor tipuri de deșeuri.

Și municipiul Botoșani colectează separat deșeurile textile. Zece containere pentru colectarea materialelor textile au fost puse, începând din luna septembrie, la dispoziția populației din oraș, a declarat primarul Cosmin Andrei.

Containere au fost distribuite în diferite puncte din municipiu.

‘Noua investiție a municipalității botoșănene respectă prevederile legislative în vigoare privind regimul deșeurilor, reglementate prin ordonanță de urgență a Guvernului care instituie o măsură a reciclării materialelor textile, atât la nivelul autorităților publice locale cât și la nivelul societăților și a persoanelor fizice’, a afirmat primarul de Botoșani.

Publicitate

Containerele vor fi golite periodic de către operatorul Urban Serv, iar produsele textile depozitate vor fi ulterior transportate la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor (CMID) Stăuceni.

Agerpres

Citeste mai mult

Eveniment

DNSC avertizează asupra unei tentative de fraudă referitoare la drepturile de proprietate asupra unei pagini gestionate

Publicat

Publicitate

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unei noi tentative de fraudă în care victimele primesc mesaje aparent oficiale referitoare la confirmarea drepturilor de proprietate asupra unei pagini gestionate.

‘A fost semnalată o nouă tentativă de fraudă propagată prin rețelele de social media, în care victimele primesc mesaje aparent oficiale referitoare la confirmarea drepturilor de proprietate asupra unei pagini gestionate. În realitate, formularul transmis victimei este unul fals care redirecționează datele sensibile referitoare la pagină către atacatori, cu scopul deturnării și folosirii acesteia pentru propagarea unor alte tentative de fraudă în viitor’, arată DNSC într-o postare pe propria pagină de Facebook.

Specialiștii DNSC au întocmit o listă cu sfaturi de securitate, destinate utilizatorilor de Internet: nu accesa linkuri din mesaje suspecte, în special de la persoane necunoscute; dacă ai dubii privind situația paginii tale, intră direct pe site-ul oficial al rețelei de socializare, nu prin link-ul din mesaj; nu oferi niciodată parole, coduri OTP, sau alte date de autentificare prin formulare suspecte; raportează conținutul suspect către DNSC: https://pnrisc.dnsc.ro; fii vigilent, protejează-ți datele și limitează răspândirea tentativelor de fraudă. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Let’s do it, Romania! Polițiștii Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani s-au alăturat acestui demers

Publicat

Publicitate

Astăzi, 20 septembrie a.c., în cadrul Zilei Naționale a Curățeniei, a revenit conceptul Let’s do it, Romania! care are o singură misiune: o lume cu mai puține deșeuri.

Polițiștii Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani s-au alăturat acestui demers, iar în această dimineață au participat la activitatea de ecologizare.

Ziua Națională a Curățeniei, campanie demarată în anul 2009, își dorește să transmită un semnal de alarmă cu privire la importanța protejării mediului înconjurător, prin eliminarea deșeurilor din natură.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending