Connect with us

Actualitate

Vineri, ora 10:00: Start pentru o nouă sesiune în Programul Rabla pentru Electrocasnice

Publicat

Publicitate

Administraţia Fondului pentru Mediu organizează vineri, începând cu ora 10:00, o nouă sesiune pentru Programul naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic.

Conform unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES, persoanele fizice au la dispoziţie 7 zile în vederea înscrierii în program prin crearea contului de utilizator în aplicaţia informatică începând de vineri dimineaţa.

„Având în vedere interesul manifestat faţă de acest program şi succesul uriaş pe care acesta l-a avut în ediţiile trecute în rândul populaţiei, am luat hotărârea de a mări bugetul alocat la 100 milioane pentru cele două sesiuni din acest an, cu 25 de milioane mai mult faţă de anul trecut. Prin acest program promovăm reducerea consumului de energie prin înlocuirea echipamentelor electrice şi electronice uzate şi mari consumatoare de energie cu altele noi, cu un consum mult mai scăzut. Toţi cei interesaţi să participe în program, în oricare dintre etape, trebuie să îşi creeze un cont de utilizator. Este foarte important acest pas, deoarece prin intermediul acestui cont veţi putea selecta electrocasnicele dorite în fiecare dintre cele trei etape. În cazul în care aveţi deja un cont de utilizator, creat în ediţiile anterioare ale programului, nu trebuie să vă creaţi alt cont, ci doar să vă autentificaţi utilizând adresa de e-mail şi parola setată de dumneavoastră. În cazul în care aţi uitat datele contului, acestea pot fi recuperate urmând paşii descrişi în aplicaţia informatică”, a declarat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

O nouă sesiune pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice: etapele de selecţie

După înscrierea solicitanţilor prin crearea conturilor de utilizator, demarează etapele de selecţie, în aplicaţia informatică, a voucherelor aferente echipamentelor incluse în program.

Calendarul de desfăşurare a programului pentru această sesiune este următorul: Înscrierea persoanelor fizice în aplicaţie, prin crearea conturilor de utilizator (17.06.2022, ora 10:00 – 23.06.2022, ora 23:59); Etapa I – Selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte maşinile de spălat rufe/vase şi frigiderele/congelatoarele (24.06.2022, ora 10:00 – 30.06.2022, ora 23:59, sau până la epuizarea bugetului), având un buget de 25 milioane lei; Etapa II – Selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte laptopurile şi tabletele (01.07.2022, ora 10:00 – 07.07.2022, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului), având un buget de 10 milioane lei; Etapa III -Selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte aparatele de aer condiţionat, uscătoarele de rufe şi aspiratoarele (08.07.2022, ora 10:00 – 14.07.2022, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului), având un buget de 15 milioane lei.

Publicitate

O nouă sesiune pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice: selecţia voucherelor

Perioada de derulare a unei etape de selecţie a voucherelor dintr-o categorie este de 7 zile sau până la epuizarea bugetului alocat etapei respective.

Bugetul alocat în anul 2022 pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice este de 100 de milioane de lei, cu 25 de milioane mai mult decât anul trecut. Acest buget va acoperi două sesiuni ale programului Rabla pentru Electrocasnice, în 2022: astfel, prima sesiune se va derula în lunile iunie – iulie 2022, iar a doua sesiune se va desfăşura în lunile noiembrie – decembrie 2022.

Echipamentele incluse în program şi sumele aferente fiecărui echipament sunt: maşini de spălat rufe, inclusiv cu uscător având cel puţin noua clasa energetică C – 400 lei voucher; de lei pentru maşini de spălat vase având cel puţin noua clasa energetică D – 400 lei; aparate de aer condiţionat, inclusiv aparate de aer condiţionat portabile, cu eficienţă energetică la răcire cel puţin A++ – 400 lei; categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare având cel puţin noua clasă energetică E – 400 lei; uscătoare de rufe cu eficienţă energetică cel puţin A++ – 400 lei; aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an – voucher de 200 lei; laptopuri – 500 lei; tablete – 300 lei.

O nouă sesiune pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice: câteva modificări

Programul de anul acesta va avea câteva modificări. Una dintre acestea prevede condiţii mai stricte pentru persoanele care nu utilizează voucherele rezervate. Acestea nu vor mai putea aplica în cadrul programului pentru acelaşi echipament în cursul acestui an. Voucherul este nominal şi netransmisibil şi nu poate fi utilizat decât de persoana căreia i-a fost emis, în urma înscrierii în aplicaţia informatică.

De asemenea, valabilitatea voucherului se reduce de la 15 zile la 7 zile de la data validării acestora de către AFM, termen în care trebuie utilizate la un comerciant validat. Ulterior utilizării la un comerciant validat, formalităţile de achiziţionare a echipamentelor eligibile trebuie realizate tot într-un termen de 7 zile.

O altă modificare intervenită în programul Rabla pentru Electrocasnice 2022 se referă la eliminarea televizoarelor din categoria echipamentelor eligibile.

O nouă sesiune pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice: Listele cu beneficiari

Listele cu beneficiarii aprobaţi vor fi publicate pe site-ul instituţiei, www.afm.ro, la secţiunea dedicată programului.

„Precizăm, pe această cale, că toate conturile comercianţilor, create în ediţiile anterioare ale Programului, rămân valabile şi pot fi utilizate şi în sesiunile de anul acesta”, subliniază AFM.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Sursa: AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Black Friday: ANPC recomandă verificarea magazinului online și alegerea unei metode sigure de plată

Publicat

Publicitate

Verificarea magazinului online, a prețului produsului, alegerea unei metode sigure de plată și folosirea garanției legale sunt câteva dintre recomandările Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru perioada de reduceri Black Friday.

‘Black Friday, Vinerea Neagră, indiferent de denumire și de durată, în România se desfășoară, de câțiva ani, pe tot parcursul lunii noiembrie, în special la începutul lunii, deși, în mod tradițional, în Uniunea Europeană acest eveniment este derulat la sfârșitul lunii. Indiferent de pe ce site doriți să faceți cumpărături, mai ales că frumoasele și așteptatele sărbători de iarnă sunt aproape, recomandările Centrului European al Consumatorilor (ECC Romania) – Direcție în cadrul ANPC – menite să vă atragă atenția asupra posibilelor pericole ascunse în online și să transforme acest moment într-unul plin de bucurie, cu siguranță vor fi utile’, se arată într-un comunicat al ANPC.

Primul sfat al specialiștilor este verificarea structurii magazinului online și a termenilor și condițiilor generale, care trebuie să fie accesibile consumatorului și complete și să conțină denumirea comerciantului care deține site-ul sau în numele căruia acționează, adresa poștală, numărul de telefon și adresa de poștă electronică la care acesta poate fi efectiv contactat, politica de retur și condițiile de vânzare (livrare, plată, returnare produs și rambursare).

Consumatorul trebuie să sune, ulterior, la numărul de telefon afișat pentru a verifica dacă funcționează și răspunde cineva și să consulte recenziile privitoare la produs sau comerciant, pentru a vedea dacă alți utilizatori au avut probleme cu magazinul sau, dimpotrivă, au lăsat recenzii pozitive.

ANPC susține că, în perioadele de reducere, trebuie afișate atât prețul redus, cât și prețul fără reducere, iar prețul înainte de reducere trebuie să fie cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, conform legislației europene.

‘Nu dați curs mesajelor comerciale care creează presiune. Sintagme de genul ‘alte 20 de persoane se uită la acest articol’ sau ‘au mai rămas doar trei articole’ sunt doar câteva exemple folosite deseori de site-uri sau aplicații mobile, rețele de socializare sau chiar motoare de căutare, pentru a pune presiune pe decizia de achiziție a consumatorului’, avertizează ANPC.

Publicitate

O altă modalitate prin care se încearcă influențarea comportamentului de cumpărare al consumatorului este afișarea unei numărători inverse.

ANPC recomandă, de asemenea, alegerea unei metode sigure de plată. ‘Dacă plătiți online, asigurați-vă că aveți o conexiune la internet securizată. Asigurați-vă că adresa site-ului este marcată cu ‘https’ și simbolul lacătului închis. Nu salvați detaliile bancare pe telefonul mobil, pe computer sau pe orice platformă de cumpărături. Setați o sumă maximă pentru plățile unice, pentru cardul dvs. Evitați plățile prin transfer bancar (în această situație, nu există procedură de refuz la plată)’, se mai arată în comunicat.

Specialiștii consideră ca fiind importantă folosirea garanției legale.

‘Pentru toate bunurile, la preț întreg sau cu preț redus și, de asemenea, pentru produsele digitale (de exemplu, ceasul sau frigiderul inteligent), precum și pentru serviciile și conținutul digital (softuri, jocuri online etc.) achiziționate de la un vânzător cu sediul în România sau în Uniunea Europeană, beneficiați de o garanție legală de conformitate de minimum doi ani. Dacă produsul dvs. este defect, puteți cere vânzătorului să repare sau să schimbe produsul ori, dacă aceste două soluții nu sunt posibile, să vă ramburseze sumele plătite pentru acesta. Atunci când cumpărați online, aveți la dispoziție o perioadă de 14 zile pentru a vă răzgândi și a returna produsul’, a avertizat ANPC.

ECC Romania face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul Rețelei. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

INSP: 49 de cazuri de infecție cu virusul West Nile, înregistrate de la începutul lunii iunie. Trei decese

Publicat

Publicitate

Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) a anunțat că în perioada 2 iunie – 30 octombrie au fost înregistrate 49 de cazuri de infecție cu virusul West Nile în România.

Dintre acestea, 41 sunt cazuri confirmate, iar opt sunt cazuri probabile. Potrivit INSP, în aceeași perioadă au fost înregistrate trei decese cauzate de infecția cu virusul West Nile, câte unul în județele Brăila, Dâmbovița și Timiș.

Cazurile au fost raportate în: București (16) și în județele Alba (1), Brăila (5), Botoșani (1), Cluj (2), Dolj (1), Dâmbovița (1), Galați (6), Ilfov (4), Iași (2), Prahova (1), Sibiu (1), Sălaj (1), Timiș (3), Teleorman (1), Tulcea (1), Vâlcea (1) și Vrancea (1).

Este vorba despre 22 de persoane din grupa de vârstă 70-79 de ani, 10 din grupa 60-69 de ani, opt din grupa 50-59 de ani, două din grupa 40-49 de ani, patru de peste 80 de ani, două din grupa 30-39 de ani și una din grupa 10-19 ani.

În acest context, specialiștii INSP fac mai multe recomandări pentru populație:

* să evite expunerea la țânțari, purtând îmbrăcăminte cu mâneci lungi și pantaloni lungi;

Publicitate

* să utilizeze substanțe chimice repelente pentru țânțari;

* să împiedice pătrunderea țânțarilor în casă (prin plase de protecție la ferestre);

* să asigure desecarea bălților de apă din jurul gospodăriei;

* să îndepărteze recipientele de apă stătută și gunoiul menajer din gospodărie. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Peste 260 de elevi și profesori au fost evacuați în timpul orelor de curs, în cadrul unui exercițiu ISU

Publicat

Publicitate

Peste 260 de elevi, cadre didactice și personal auxiliar au participat, astăzi, la exerciții de evacuare care s-au desfășurat la școlile gimnaziale din localitățile Dângeni și Iacobeni.

 

Activitățile au avut ca scop verificarea modului de gestionare a unei situații de urgență provocate de incendiu, dar și instruirea elevilor și a cadrelor didactice cu privire la pașii ce trebuie urmați pentru a rămâne în siguranță.

 

La semnalul de alarmă, elevii au părăsit sălile de clasă în ordine, sub îndrumarea profesorilor, și s-au adunat în locurile de evacuare stabilite anterior. Acolo s-a făcut prezența, verificându-se dacă toți participanții au reușit să evacueze clădirile conform planului.

 

Publicitate

De asemenea, persoanele responsabile la nivelul școlilor au fost instruite cu privire la măsurile ce trebuie adoptate în cazul unei situații de urgență reale, astfel încât elevii și cadrele didactice să fie protejați și coordonați eficient.

 

La acțiune au participat pompierii de la Garda de Intervenție Trușești, precum și membrii Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență Dângeni, care au sprijinit desfășurarea exercițiilor și au oferit explicații privind modul de intervenție în caz de incendiu.

 

La finalul exercițiilor, copiii au avut ocazia să vadă îndeaproape o autospecială folosită în misiunile operative, au probat echipamentele de protecție utilizate de pompieri și au aflat cum se folosește fiecare accesoriu în parte.

 

Activitățile s-au desfășurat în cadrul programului național „Școala Altfel”, oferindu-le elevilor o experiență educativă și interactivă despre importanța prevenirii și gestionării situațiilor de urgență.

 

Specialiștii din cadrul Inspecției de Prevenire le-au transmis elevilor următoarele sfaturi, în caz de incendiu:

 

· anunțați imediat incidentul primului adult pe care îl întâlniți;

 

· păstrați-vă calmul și evitați panica;

 

· părăsiți clădirea doar sub supravegherea și îndrumarea cadrelor didactice;

 

· urmați căile de evacuare marcate și nu vă întoarceți pentru a lua obiecte personale – viața este mai importantă;

 

· după evacuare, îndreptați-vă spre locul de adunare stabilit, unde se va face prezența;

 

· așteptați intervenția pompierilor și respectați indicațiile acestora.

 

Mai multe informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și aplicația de mobil DSU care poate fi descărcată gratuit din App Store și Google Play.

Citeste mai mult

Eveniment

Surpriză la Rădăuți Prut: O tânără a vrut să treacă frontiera cu o asigurare falsă și o mașină radiată

Publicat

Publicitate

Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Rădăuți Prut efectuează cercetări în privința unei tinere care a prezentat la control, pentru autovehiculul radiat din circulație, pe care îl conducea, o poliță de asigurare obligatorie ce s-a dovedit a fi falsă.

 

În data de 01 noiembrie a.c., în jurul orei 07.40, în Punctul de Trecere a Frontierei Rădăuți Prut – ITPF Iaşi s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control, necesare trecerii frontierei, o tânără, cu cetățenie română și Republica Moldova, în vârstă de 31 de ani, în calitate de conducător al unui autoturisn înmatriculat în Franța.

La controlul de frontieră, persoana în cauză a prezentat o asigurare obligatorie, iar în urma verificărilor efectuate s-a constatat că aceasta nu îndeplinește condițiile de formă și fond ale uneia autentice, fiind falsă. Totodată, colegii noștri au stabilit faptul că autoturismul este radiat din circulație de către autoritățile din Franța.

Polițiștii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracțiunilor de punerea în circulație sau conducerea pe drumurile publice a unui vehicul neînmatriculat, uz de fals și fals în înscrisuri sub semnătură privată, la finalizare urmând a fi luate măsurile legale care se impun.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending