Connect with us

Actualitate

Vineri, ora 10:00: Start pentru o nouă sesiune în Programul Rabla pentru Electrocasnice

Publicat

Publicitate

Administraţia Fondului pentru Mediu organizează vineri, începând cu ora 10:00, o nouă sesiune pentru Programul naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic.

Conform unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES, persoanele fizice au la dispoziţie 7 zile în vederea înscrierii în program prin crearea contului de utilizator în aplicaţia informatică începând de vineri dimineaţa.

„Având în vedere interesul manifestat faţă de acest program şi succesul uriaş pe care acesta l-a avut în ediţiile trecute în rândul populaţiei, am luat hotărârea de a mări bugetul alocat la 100 milioane pentru cele două sesiuni din acest an, cu 25 de milioane mai mult faţă de anul trecut. Prin acest program promovăm reducerea consumului de energie prin înlocuirea echipamentelor electrice şi electronice uzate şi mari consumatoare de energie cu altele noi, cu un consum mult mai scăzut. Toţi cei interesaţi să participe în program, în oricare dintre etape, trebuie să îşi creeze un cont de utilizator. Este foarte important acest pas, deoarece prin intermediul acestui cont veţi putea selecta electrocasnicele dorite în fiecare dintre cele trei etape. În cazul în care aveţi deja un cont de utilizator, creat în ediţiile anterioare ale programului, nu trebuie să vă creaţi alt cont, ci doar să vă autentificaţi utilizând adresa de e-mail şi parola setată de dumneavoastră. În cazul în care aţi uitat datele contului, acestea pot fi recuperate urmând paşii descrişi în aplicaţia informatică”, a declarat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

O nouă sesiune pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice: etapele de selecţie

După înscrierea solicitanţilor prin crearea conturilor de utilizator, demarează etapele de selecţie, în aplicaţia informatică, a voucherelor aferente echipamentelor incluse în program.

Calendarul de desfăşurare a programului pentru această sesiune este următorul: Înscrierea persoanelor fizice în aplicaţie, prin crearea conturilor de utilizator (17.06.2022, ora 10:00 – 23.06.2022, ora 23:59); Etapa I – Selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte maşinile de spălat rufe/vase şi frigiderele/congelatoarele (24.06.2022, ora 10:00 – 30.06.2022, ora 23:59, sau până la epuizarea bugetului), având un buget de 25 milioane lei; Etapa II – Selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte laptopurile şi tabletele (01.07.2022, ora 10:00 – 07.07.2022, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului), având un buget de 10 milioane lei; Etapa III -Selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte aparatele de aer condiţionat, uscătoarele de rufe şi aspiratoarele (08.07.2022, ora 10:00 – 14.07.2022, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului), având un buget de 15 milioane lei.

Publicitate

O nouă sesiune pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice: selecţia voucherelor

Perioada de derulare a unei etape de selecţie a voucherelor dintr-o categorie este de 7 zile sau până la epuizarea bugetului alocat etapei respective.

Bugetul alocat în anul 2022 pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice este de 100 de milioane de lei, cu 25 de milioane mai mult decât anul trecut. Acest buget va acoperi două sesiuni ale programului Rabla pentru Electrocasnice, în 2022: astfel, prima sesiune se va derula în lunile iunie – iulie 2022, iar a doua sesiune se va desfăşura în lunile noiembrie – decembrie 2022.

Echipamentele incluse în program şi sumele aferente fiecărui echipament sunt: maşini de spălat rufe, inclusiv cu uscător având cel puţin noua clasa energetică C – 400 lei voucher; de lei pentru maşini de spălat vase având cel puţin noua clasa energetică D – 400 lei; aparate de aer condiţionat, inclusiv aparate de aer condiţionat portabile, cu eficienţă energetică la răcire cel puţin A++ – 400 lei; categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare având cel puţin noua clasă energetică E – 400 lei; uscătoare de rufe cu eficienţă energetică cel puţin A++ – 400 lei; aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an – voucher de 200 lei; laptopuri – 500 lei; tablete – 300 lei.

O nouă sesiune pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice: câteva modificări

Programul de anul acesta va avea câteva modificări. Una dintre acestea prevede condiţii mai stricte pentru persoanele care nu utilizează voucherele rezervate. Acestea nu vor mai putea aplica în cadrul programului pentru acelaşi echipament în cursul acestui an. Voucherul este nominal şi netransmisibil şi nu poate fi utilizat decât de persoana căreia i-a fost emis, în urma înscrierii în aplicaţia informatică.

De asemenea, valabilitatea voucherului se reduce de la 15 zile la 7 zile de la data validării acestora de către AFM, termen în care trebuie utilizate la un comerciant validat. Ulterior utilizării la un comerciant validat, formalităţile de achiziţionare a echipamentelor eligibile trebuie realizate tot într-un termen de 7 zile.

O altă modificare intervenită în programul Rabla pentru Electrocasnice 2022 se referă la eliminarea televizoarelor din categoria echipamentelor eligibile.

O nouă sesiune pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice: Listele cu beneficiari

Listele cu beneficiarii aprobaţi vor fi publicate pe site-ul instituţiei, www.afm.ro, la secţiunea dedicată programului.

„Precizăm, pe această cale, că toate conturile comercianţilor, create în ediţiile anterioare ale Programului, rămân valabile şi pot fi utilizate şi în sesiunile de anul acesta”, subliniază AFM.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Sursa: AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Ajutoarele pentru încălzire se distribuie din 22 decembrie. Majoritatea primăriilor din județ au stabilit programul de plată

Publicat

Publicitate

Distribuirea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței intră, de luni, în linie dreaptă în majoritatea localităților din județul Botoșani. Primăriile au anunțat că, începând cu 22 decembrie 2025, vor începe plata sumelor aferente sezonului rece 2025–2026.

Potrivit informațiilor centralizate la nivel local, programul de distribuire este, în mare parte, similar de la o primărie la alta, fiind stabilit pentru intervalul 22–24 decembrie, cu prelungiri ale programului în zilele lucrătoare, astfel încât toți beneficiarii să poată intra în posesia banilor înainte de sărbători.

În cele mai multe localități, ajutoarele se acordă:

  • luni, în a doua parte a zilei,

  • marți, pe parcursul întregii zile de lucru,

  • miercuri, până la prânz.

    Publicitate

Autoritățile locale precizează că prezentarea personală este obligatorie, iar beneficiarii trebuie să aibă asupra lor actul de identitate (CI/BI) în original, condiție impusă pentru eliberarea sumelor. În lipsa documentelor, plata nu poate fi efectuată.

Ajutorul pentru încălzire reprezintă un sprijin financiar important pentru persoanele și familiile cu venituri reduse, mai ales în contextul temperaturilor scăzute din această perioadă. Reprezentanții primăriilor le recomandă cetățenilor să respecte programul afișat la fiecare unitate administrativ-teritorială, pentru a evita aglomerația și timpii mari de așteptare.

Administrațiile locale dau asigurări că procedura se desfășoară în condiții normale și că vor fi făcute anunțuri suplimentare acolo unde situația o va impune.

Citeste mai mult

Eveniment

Fără locuințe de serviciu după pensionare: Magistrații, militarii și polițiștii ar putea fi obligați să elibereze imobilele statului

Publicat

Publicitate

Magistrații, militarii, polițiștii și angajații din serviciile secrete nu vor mai putea locui în locuințe de serviciu după pensionare sau eliberarea din funcție. Un proiect de lege inițiat de Ministerul Justiției și pus recent în dezbatere publică prevede încetarea dreptului de folosință asupra acestor imobile imediat după încheierea activității, măsura urmând să se aplice judecătorilor, procurorilor, personalului din armată, poliție, penitenciare și structurile de informații, relatrează alba24.ro.

Proiectul de lege urmează să fie adoptat de Guvern și apoi supus votului în Parlament pentru a intra în vigoare. Documentul poate fi citit AICI

Potrivit noii propuneri legislative, contractele de închiriere pentru locuințele de serviciu vor înceta automat la data eliberării din funcție sau a pensionării titularului.

Aceeași regulă va fi extinsă inclusiv asupra soțului/soției și urmașilor, chiar dacă ei se aflau în locuință în momentul intrării în vigoare a legii. În astfel de cazuri, titularii și beneficiarii trebuie să elibereze imobilele în termen de trei luni de la data aplicării noii legi.

Ce prevede proiectul și cum se schimbă legislația actuală

Documentul oficial pus în dezbatere prevede modificări la mai multe acte normative din domeniul:

  • sistemului de apărare, ordine publică și securitate națională,
  • statutului personalului auxiliar din instanțe și parchete,
  • statutului polițiștilor de penitenciare,
  • statutului judecătorilor și procurorilor.

În prezent, legislația permite în anumite situații ca pensionarii sau urmașii să își păstreze dreptul de folosință asupra locuințelor de serviciu dacă veniturile nu le permit achiziționarea imobilului sau dacă contractul a fost încheiat înainte de o anumită dată. Proiectul elimină această prevedere, stabilind clar încetarea dreptului de folosință la ieșirea din funcție sau la pensionare, indiferent de data încheierii contractului.

Publicitate

Câte locuințe de serviciu sunt ocupate acum și cine sunt chiriașii

Datele centralizate în expunerea de motive arată situația actuală a fondului de locuințe de serviciu în instituțiile publice:

  • Ministerul Justiției și instanțe: 211 locuințe, dintre care 53 ocupate de pensionari;
  • Ministerul Public: 23 locuințe, cu 7 ocupate de procurori pensionari;
  • Administrația Națională a Penitenciarelor: 178 locuințe, 88 ocupate de pensionari/urmași;
  • Ministerul Apărării Naționale: 662 locuințe, 45 ocupate de pensionari/urmași;
  • Ministerul Afacerilor Interne: 380 locuințe, 6 ocupate de pensionari;
  • Serviciul Român de Informații (SRI): 33 locuințe (nu se precizează situația exactă a ocupării);
  • Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS): 8 locuințe, dintre care 3 ocupate de cadre în rezervă.

În total, aproape 200 de locuințe de serviciu sunt ocupate în acest moment de persoane care nu mai sunt active în instituțiile respective, iar chiria percepută de stat este moderată și în multe cazuri foarte mică comparativ cu piața liberă.

De ce se propune această schimbare

Potrivit notei de fundamentare a proiectului:

  • locuințele de serviciu au fost create ca un instrument temporar de sprijin pentru angajații activi care nu dețin locuințe proprii în zonele de lucru;
  • legislația actuală este considerată neclară și inegală, permițând păstrarea locuințelor de persoanele care nu mai activează în instituție;
  • măsura vizează redistribuirea fondului locativ către personalul activ care are nevoie de sprijin locativ și eliminarea utilizării privilegiate după încetarea raportului de serviciu.

Proiectul trebuie întâi să fie avizat la nivel guvernamental și apoi votat în Parlament pentru a deveni lege. Adoptarea poate veni în următoarele săptămâni, odată cu discuțiile despre alte pachete legislative privind pensiile speciale și reforma în justiție aflate în centrul dezbaterilor publice și politice.

Citeste mai mult

Educație

Un strop de lumină și speranță de Crăciun: Elevii Școlii Gimnaziale Nr. 2 „Tudor Vladimirescu” Albești, alături de vârstnicii din Trușești

Publicat

Publicitate

Spiritul Crăciunului a fost simțit din plin în aceste zile, grație unui gest de solidaritate venit din partea comunității educaționale a Școlii Gimnaziale Nr. 2 „Tudor Vladimirescu” din Albești.

Din fondurile strânse în cadrul Târgului de Crăciun organizat de unitatea de învățământ, elevii și cadrele didactice au reușit să achiziționeze produse necesare pentru Centrul de vârstnici din Trușești.

Inițiativa a fost coordonată de conducerea școlii, prin directorul unității, prof. Chitic Mihaela, și a avut ca scop sprijinirea persoanelor vârstnice aflate în nevoie, mai ales în apropierea sărbătorilor de iarnă.

„Din fondurile strânse la Târgul de Crăciun, am reușit să achiziționăm produse necesare pentru Centrul de vârstnici din Trușești. Acest demers a însemnat mai mult decât un sprijin material – a fost o dovadă sinceră de grijă, respect și solidaritate față de cei care au nevoie de atenție și sprijin. Momentul a fost completat de colindele elevilor, care au adus emoție și lumină în sufletele vârstnicilor. Astfel, în apropierea sărbătorilor, gestul nostru a oferit nu doar ajutor concret, ci și bucurie, speranță și căldură sufletească celor care le-au primit”, a transmis directorul unității de învățământ, prof. Chitic Mihaela.

Gestul a depășit însă latura materială, transformându-se într-o adevărată lecție de empatie, respect și solidaritate pentru elevi.

Vizita la centrul de vârstnici a fost completată de multă bucurie adusă de colindele interpretate de copii, care au adus emoție și lumină în sufletele beneficiarilor.

Publicitate

Pentru vârstnicii din Trușești, momentul a însemnat nu doar ajutor concret, ci și o dovadă că nu sunt uitați, că cineva se gândește la ei și le oferă atenție și căldură sufletească.

Astfel de acțiuni demonstrează rolul important pe care școala îl are în formarea caracterului elevilor, nu doar din punct de vedere academic, ci și uman, iar în prag de sărbători, inițiativa Școlii Gimnaziale Nr. 2 „Tudor Vladimirescu” Albești rămâne un exemplu de implicare civică și educație prin fapte.

Iată și câteva imagini surprinse cu această ocazie:

Citeste mai mult

Eveniment

Două case din Poiana și Ibănești, în pericol după incendii la coșurile de fum. Pompierii au intervenit rapid, fără victime umane

Publicat

Publicitate

Casele a două familii din localitățile Poiana, orașul Flămânzi, și Ibănești au fost la un pas de a fi cuprinse de flăcări, în ultimele ore, în urma unor incendii izbucnite la nivelul coșurilor de fum.

Alarma a fost dată la timp, iar intervenția promptă a pompierilor a făcut ca pagubele să fie limitate, locuințele fiind salvate înainte ca focul să se extindă la întreaga construcție.

Pentru gestionarea situațiilor de urgență au fost mobilizate echipaje din cadrul Detașamentului de Pompieri Dorohoi și al Punctului de Lucru Flămânzi.

La fața locului au intervenit două autospeciale de stingere cu apă și spumă, precum și o ambulanță SMURD, pregătită să acorde primul ajutor în cazul în care situația ar fi impus acest lucru.

Din fericire, nu s-au înregistrat victime, iar familiile afectate au fost doar speriate de incident.

Potrivit primelor concluzii, cel mai probabil incendiile au fost provocate de coșuri de fum neprotejate termic față de materialele combustibile din structura acoperișului.

Publicitate

De asemenea, coșurile nu ar fi fost curățate de funingine, fapt care favorizează aprinderea și propagarea rapidă a focului.

Pompierii reamintesc populației importanța verificării și curățării periodice a coșurilor de fum, mai ales în sezonul rece, pentru prevenirea unor tragedii.

Pentru înlăturarea pericolului de incendiu ce poate apărea pe timpul exploatării coşurilor și a burlanelor de evacuare a fumului, trebuie adoptate următoarele măsuri:

✔️ verificarea coşurilor / burlanelor de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile ale planșeului sau acoperișului (grinzi, astereală etc.);

✔️ păstrarea distanţei dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului;

✔️ îngroșarea zidăriei coşului la trecerea prin planşee, lăsându-se un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului;

✔️ tencuirea şi văruirea părţii din pod a coşului de fum, în scopul detectării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn: grinzi, bârne, suport acoperiş etc.);

✔️ curățarea periodică a coșurilor de fum pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending