Connect with us

Eveniment

Vineri începe campania pentru parlamentare, se încheie pe 30 noiembrie, ora 7,00

Publicat

Publicitate

Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente (AEP), Toni Greblă, a anunţat că vineri începe campania electorală pentru alegerile parlamentare, care urmează să se încheie pe 30 noiembrie, la ora 7,00, menţionând că toţi candidaţii trebuie să înlocuiască materialele de promovare din precampanie cu cele reglementate pentru această perioadă.

Greblă a precizat că pentru aceste alegeri vor fi tipărite pentru Camera Deputaţilor şi Senat câte aproximativ 21.000.000 de buletine de vot pentru ţară şi 3.069.600 pentru străinătate. La acestea se adaugă câte 6.656 de buletine de vot prin corespondenţă pentru fiecare Cameră a Parlamentului.

„Mâine începe campania electorală pentru alegerea membrilor în Senatul României şi în Camera Deputaţilor. Este perioada în care toate materialele care au privit promovarea imaginii competitorilor politici care se vor alinia la pe startul competiţiei de electorale mâine trebuie să fie date jos, respectiv toate materialele de promovare pe care le-au făcut în aşa-numita precampanie, şi să folosească în campania electorală doar materialele care sunt strict şi precis reglementate de lege”, a afirmat Toni Greblă, joi, într-o conferinţă de presă.

El a precizat că miercuri au fost validate de către Biroul Electoral Central toate listele de candidaţi depuse de competitorii politici, astfel încât, în zilele următoare, va fi organizată, în birourile electorale judeţene, tragerea la sorţi pentru stabilirea ordinii în care sunt înscrişi în buletine competitorii electorali şi vor fi definitivate machetele buletinelor de vot.

„Ieri, Autoritatea Electorală Permanentă, la propunerea Ministerului Afacerilor Externe, a publicat hotărârea prin care au fost stabilite 950 de secţii pentru ca românii care se află în afara teritoriului României să poată să-şi exercite dreptul de vot. Începând de aseară le puteţi vedea pe site-ul Autorităţii Electorale Permanente şi, probabil, în cursul zilei de astăzi vor fi publicate şi în Monitorul Oficial, în mod sigur vor fi postate şi pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe”, a adăugat Greblă.

Dintre cele 950 de secţii de vot organizate în străinătate, 158 sunt în Republica Italiană (şi Malta), 147 în Regatul Spaniei, 107 în Regatul Unit al al Marii Britanii, 68 în Republica Franceză (şi Principatul Monaco), 59 în Republica Moldova. De asemenea, în SUA sunt organizate 48 de secţii, în Regatul Belgiei – 29 de secţii, în Regatul Ţărilor de Jos – 21 de secţii şi în Ucraina – trei secţii.

Publicitate

Şeful AEP a mai precizat că pentru cetăţenii români care domiciliază în străinătate, perioada de votare este mai lungă, şi anume sâmbătă şi duminică de la ora 7,00, până la 21,00, cu posibilitatea, la fel ca în cazul cetăţenilor români care votează în ţară, de prelungire a votării duminică până la ora 23,59, dacă există încă persoane în incinta secţiei de votare.

Greblă a arătat că, în ceea ce priveşte dreptul de vot al cetăţenilor români cu domiciliul în ţară, aceştia pot să voteze numai la secţia de votare la care este arondată strada sau localitatea unde îşi au domiciliul ori reşedinţa. În cazul în care, în ziua votării, alegătorii se află în altă unitate administrativ-teritorială din cadrul aceleiaşi circumscripţii electorale, aceştia pot vota la orice secţie de votare din cadrul circumscripţiei electorale unde îşi au domiciliul sau reşedinţa.

El a mai spus că sunt peste 7.000 experţi electorali înscrişi în Registru, menţionând că sunt suficiente resurse umane pentru a desfăşura activităţile la alegeri.

Greblă a subliniat că AEP deţine întreaga infrastructură informatică pentru desfăşurarea alegerilor şi au fost luate din timp măsurile necesare pentru a instala „ultima aparatură, care să constituie filtre în ceea ce priveşte posibile tentative” de fraudă cibernetică.

„În acest sens, nu am avut nicio tentativă până acum şi sperăm ca aparatura să reziste unor asemenea posibile tentative”, a mai spus Toni Greblă. AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Măsuri speciale de siguranță în județul Botoșani de sărbători: Polițiști, jandarmi și pompieri mobilizați în tot județul

Publicat

Publicitate

Autoritățile din județul Botoșani au anunțat măsuri speciale de ordine publică și siguranță pentru perioada sărbătorilor de iarnă. Polițiștii, jandarmii, pompierii și polițiștii de frontieră vor acționa cu efective suplimentate, atât în mediul urban, cât și în mediul rural, pentru prevenirea faptelor antisociale și intervenția rapidă în situații de urgență.

Polițiștii botoșăneni vor desfășura acțiuni cu efective mărite pe raza întregului județ, având o prezență activă în zonele unde se organizează evenimente cultural-artistice, în locurile aglomerate, dar și în cluburi și discoteci. Scopul acestor acțiuni este prevenirea infracțiunilor, menținerea ordinii publice și intervenția promptă în cazul unor incidente.

Efectivele de poliție sunt adaptate permanent situației operative, iar în funcție de necesitate vor fi constituite echipe de rezervă, pregătite să intervină pentru siguranța cetățenilor. Polițiștii recomandă populației să fie atentă la persoanele necunoscute care solicită acces în locuințe, mai ales în contextul obiceiurilor tradiționale din această perioadă.

Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani a suplimentat, la rândul său, efectivele care vor acționa atât independent, cât și în sistem integrat, împreună cu polițiștii. Jandarmii vor acorda o atenție deosebită zonelor aglomerate și vor verifica respectarea legislației privind regimul materialelor pirotehnice, unul dintre obiectivele prioritare ale acestei perioade.

Peste 100 de pompieri sunt pregătiți zilnic să intervină pentru gestionarea situațiilor de urgență. Reprezentanții ISU atrag atenția asupra riscului crescut de incendii în sezonul rece, cauzate de scurtcircuite electrice, coșuri de fum defecte sau necurățate, jar căzut din sobe ori utilizarea necorespunzătoare a instalațiilor electrice și a lumânărilor.

Măsuri speciale au fost dispuse și la nivelul Poliției de Frontieră. În contextul vacanței de iarnă, efectivele vor fi suplimentate în punctele de trecere a frontierei, pentru fluidizarea traficului și reducerea timpilor de așteptare. Autoritățile recomandă călătorilor să se informeze din timp și să utilizeze puncte de trecere alternative, acolo unde este posibil.

Publicitate

Reprezentanții structurilor MAI transmit într-un comunicat că vor fi permanent la datorie pentru ca botoșănenii să se bucure de sărbători liniștite, în siguranță.

Citeste mai mult

Eveniment

Bolnavii de cancer nu vor mai putea retrage toți banii deodată. Legea privind plata pensiilor private, ADOPTATĂ.

Publicat

Publicitate
Legea privind plata pensiilor private a fost adoptată definitiv de Parlament, după ce Camera Deputaților a dat votul final proiectului inițiat de Guvern. Actul normativ prevede că beneficiarii vor putea încasa inițial doar 30% din sumă, restul de 70% urmând să fie plătit eșalonat pe o perioadă de opt ani, relatează alba24.ro.

A fost eliminată și excepția care le permitea bolnavilor oncologici să retragă integral sumele, după ce Curtea Constituțională a decis că prevederea este discriminatorie.

Proiectul a fost adoptat în plenul Camerei Deputaților, for decizional, cu 199 de voturi „pentru”, 87 de voturi „împotriva” și 12 abțineri.

Acum, proiectul merge la promulgare în varianta actuală, fără prevederile atacate de AUR la Curtea Constituțională.

Inițial, legea prevedea că bolnavii de cancer își pot retrage toți banii deodată de la Pilonul 2, dar AUR a atacat prevederea pe motiv de discriminare.

Curtea a decis, pe 25 noiembrie, că această diferențiere nu se bazează pe criterii obiective, întrucât alte afecțiuni grave nu beneficiau de aceeași abordare.

În motivarea deciziei, CCR a arătat că regula generală, plata a maximum 30% din sumă într-o singură tranșă, restul fiind achitat lunar pe cel puțin opt ani, este constituțională.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a depus jurământul și a preluat mandatul de primar al comunei Mihai Eminescu

Publicat

Publicitate

Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a depus jurământul de învestire și a preluat oficial mandatul de primar al comunei Mihai Eminescu, în cadrul unei ședințe a Consiliului Local. Noul edil a transmis un mesaj de responsabilitate și angajament față de comunitate, subliniind că funcția pe care o ocupă reprezintă atât o onoare, cât și o obligație majoră.

Primarul a arătat că își asumă continuarea dezvoltării comunei într-un context dificil, marcat de măsuri de austeritate la nivel național, blocarea unor programe de finanțare și lipsa fondurilor pentru proiectele aflate în derulare. Cu toate acestea, Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a dat asigurări că va face tot ceea ce ține de atribuțiile legale pentru a duce la îndeplinire angajamentele asumate în fața cetățenilor.

„Faptul că am fost aleasă primar al comunei Mihai Eminescu este o mare responsabilitate pe care mi-o asum cu maximă seriozitate. Am obligația de a continua dezvoltarea comunității în ritmul cu care oamenii sunt deja obișnuiți”, a transmis noul edil.

Aceasta a subliniat că își propune să construiască, alături de echipa din primărie, o administrație eficientă, corectă și transparentă, bazată pe colaborare și dialog. În acest sens, primarul a anunțat că va lucra în mod egal cu toți consilierii locali, indiferent de apartenența politică, precizând că în Consiliul Local prioritare vor fi soluțiile pentru comunitate, nu disputele politice.

Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a menționat că face parte din Partidul Social Democrat și că se bazează pe sprijinul unei echipe cu experiență în administrația publică, convinsă că acest lucru va contribui la finalizarea proiectelor propuse pentru comună.

Mesajul de învestire s-a încheiat cu un apel la unitate și încredere, noul primar exprimând speranța că, prin muncă și colaborare, comuna Mihai Eminescu va continua să se dezvolte în beneficiul tuturor locuitorilor.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Propuneri legislative pentru TVA. Senatorul Cătălin Silegeanu anunță reguli mai clare pentru firme și facturile la utilități

Publicat

Publicitate

Două proiecte de lege care vizează regimul TVA au fost depuse recent în Senat și propun schimbări cu impact direct atât asupra mediului de afaceri, cât și asupra consumatorilor. Inițiativele aparțin senatorului Cătălin Silegeanu și urmăresc reducerea birocrației pentru firmele mici, dar și clarificarea modului de calcul al TVA în cazul facturilor la utilități și servicii prestate continuu.

Anunțul a fost făcut de senator într-un comunicat trimis la redacție, în care acesta a vorbit despre necesitatea unui „pachet de măsuri legislative” într-un context marcat de instabilitate fiscală și interpretări diferite ale Codului fiscal.

Prima propunere legislativă vizează creșterea plafonului de scutire de TVA pentru microîntreprinderi la 500.000 de lei cifră de afaceri anuală. În prezent, multe firme sunt obligate să intre în regim de TVA la un nivel considerat prea scăzut, raportat la inflație și la costurile actuale de funcționare.

Potrivit documentelor depuse la Senat, pragul propus este compatibil cu legislația europeană și cu nivelurile aplicate în alte state membre ale Uniunii Europene. Măsura ar permite firmelor aflate la început de drum să se concentreze pe dezvoltare și investiții, fără a fi împovărate prematur de obligații administrative complexe.

Inițiatorul susține că majorarea plafonului ar putea reduce practica fragmentării artificiale a afacerilor și ar contribui la o conformare fiscală mai bună, în locul unei presiuni birocratice constante asupra antreprenorilor.

Al doilea proiect de lege vizează modul de aplicare a TVA în cazul serviciilor prestate continuu, precum furnizarea de energie electrică, gaze, apă, servicii de telefonie sau chirii. În forma actuală, Codul fiscal permite interpretări diferite privind momentul aplicării cotei de TVA, fie la data facturării, fie la data consumului efectiv.

Publicitate

Propunerea legislativă clarifică explicit faptul că TVA trebuie aplicată în funcție de momentul consumului, indiferent de data emiterii facturii. Potrivit inițiatorului, lipsa acestei precizări a dus, în ultimii ani, la practici neunitare, facturi diferite pentru situații similare și controale fiscale contradictorii.

Modificarea urmărește alinierea legislației românești la principiile europene privind faptul generator al TVA și eliminarea arbitrariului din relația dintre furnizori, consumatori și autoritățile fiscale.

Cele două proiecte depuse în Senat își propun să introducă reguli mai previzibile în materie de TVA. Pe de o parte, firmele mici ar beneficia de costuri administrative mai reduse, iar pe de altă parte, consumatorii ar avea garanția unor facturi calculate după criterii clare și uniforme.

„Cele două proiecte de lege proaspăt depuse înseamnă predictibilitate fiscală, reguli coerente și respect pentru munca cinstită. Exact lucrurile de care economia românească are nevoie”, a transmis senatorul Cătălin Silegeanu.

Proiectele urmează să intre în dezbatere parlamentară, iar aplicarea lor este prevăzută la câteva luni după un eventual vot final, pentru a permite adaptarea sistemelor administrative.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending