Connect with us

Eveniment

Vineri începe campania pentru parlamentare, se încheie pe 30 noiembrie, ora 7,00

Publicat

Publicitate

Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente (AEP), Toni Greblă, a anunţat că vineri începe campania electorală pentru alegerile parlamentare, care urmează să se încheie pe 30 noiembrie, la ora 7,00, menţionând că toţi candidaţii trebuie să înlocuiască materialele de promovare din precampanie cu cele reglementate pentru această perioadă.

Greblă a precizat că pentru aceste alegeri vor fi tipărite pentru Camera Deputaţilor şi Senat câte aproximativ 21.000.000 de buletine de vot pentru ţară şi 3.069.600 pentru străinătate. La acestea se adaugă câte 6.656 de buletine de vot prin corespondenţă pentru fiecare Cameră a Parlamentului.

„Mâine începe campania electorală pentru alegerea membrilor în Senatul României şi în Camera Deputaţilor. Este perioada în care toate materialele care au privit promovarea imaginii competitorilor politici care se vor alinia la pe startul competiţiei de electorale mâine trebuie să fie date jos, respectiv toate materialele de promovare pe care le-au făcut în aşa-numita precampanie, şi să folosească în campania electorală doar materialele care sunt strict şi precis reglementate de lege”, a afirmat Toni Greblă, joi, într-o conferinţă de presă.

El a precizat că miercuri au fost validate de către Biroul Electoral Central toate listele de candidaţi depuse de competitorii politici, astfel încât, în zilele următoare, va fi organizată, în birourile electorale judeţene, tragerea la sorţi pentru stabilirea ordinii în care sunt înscrişi în buletine competitorii electorali şi vor fi definitivate machetele buletinelor de vot.

„Ieri, Autoritatea Electorală Permanentă, la propunerea Ministerului Afacerilor Externe, a publicat hotărârea prin care au fost stabilite 950 de secţii pentru ca românii care se află în afara teritoriului României să poată să-şi exercite dreptul de vot. Începând de aseară le puteţi vedea pe site-ul Autorităţii Electorale Permanente şi, probabil, în cursul zilei de astăzi vor fi publicate şi în Monitorul Oficial, în mod sigur vor fi postate şi pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe”, a adăugat Greblă.

Dintre cele 950 de secţii de vot organizate în străinătate, 158 sunt în Republica Italiană (şi Malta), 147 în Regatul Spaniei, 107 în Regatul Unit al al Marii Britanii, 68 în Republica Franceză (şi Principatul Monaco), 59 în Republica Moldova. De asemenea, în SUA sunt organizate 48 de secţii, în Regatul Belgiei – 29 de secţii, în Regatul Ţărilor de Jos – 21 de secţii şi în Ucraina – trei secţii.

Publicitate

Şeful AEP a mai precizat că pentru cetăţenii români care domiciliază în străinătate, perioada de votare este mai lungă, şi anume sâmbătă şi duminică de la ora 7,00, până la 21,00, cu posibilitatea, la fel ca în cazul cetăţenilor români care votează în ţară, de prelungire a votării duminică până la ora 23,59, dacă există încă persoane în incinta secţiei de votare.

Greblă a arătat că, în ceea ce priveşte dreptul de vot al cetăţenilor români cu domiciliul în ţară, aceştia pot să voteze numai la secţia de votare la care este arondată strada sau localitatea unde îşi au domiciliul ori reşedinţa. În cazul în care, în ziua votării, alegătorii se află în altă unitate administrativ-teritorială din cadrul aceleiaşi circumscripţii electorale, aceştia pot vota la orice secţie de votare din cadrul circumscripţiei electorale unde îşi au domiciliul sau reşedinţa.

El a mai spus că sunt peste 7.000 experţi electorali înscrişi în Registru, menţionând că sunt suficiente resurse umane pentru a desfăşura activităţile la alegeri.

Greblă a subliniat că AEP deţine întreaga infrastructură informatică pentru desfăşurarea alegerilor şi au fost luate din timp măsurile necesare pentru a instala „ultima aparatură, care să constituie filtre în ceea ce priveşte posibile tentative” de fraudă cibernetică.

„În acest sens, nu am avut nicio tentativă până acum şi sperăm ca aparatura să reziste unor asemenea posibile tentative”, a mai spus Toni Greblă. AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Luna străbate zona de cer în care se află Pleiadele. Fenomenul poate fi urmărit cu ochiul liber, dacă e senin

Publicat

Publicitate

Luna traversează, în noaptea de vineri spre sâmbătă, zona de cer în care se află roiul stelar Pleiade, informează dr. Adrian Șonka, astronom la Observatorul „Amiral Vasile Urseanu”, scrie alba24.ro.

„În doar șase ore, Luna va trece peste cele mai strălucitoare stele din roi, iar noi vom putea observa cu ochiul liber, prin binoclu sau telescop, numeroase dispariții și reapariții de stele. Fenomenul nu se va mai repeta în 2025. (…)

Eu vă propun să stați comod și să priviți timp de câteva ore această trecere, începând cu ora 22:30, când Luna se află spre răsărit.

Nu trebuie să știți unde sunt Pleiadele: căutați Luna, pentru că se va afla chiar în dreptul lor”, a scris Adrian Șonka pe pagina sa de Facebook, potrivit Agerpres.

Într-o declarație pentru Radio România Actualități, astronomul a explicat că, prin trecerea Lunii în fața roiului stelar Pleiade, se produc mai multe ocultări succesive ale stelelor.

„Luna se mișcă pe cer și acoperă stelele din roi, care dispar și apoi reapar; și dispar, și reapar. Se numesc ocultații. Și se văd frumos, dacă e senin”, a precizat el.

Publicitate

De asemenea, Șonka a atras atenția asupra unui alt fenomen ce va putea fi observat doar prin telescop, în luna noiembrie, când inelele lui Saturn nu vor mai fi vizibile.

Astronomul a subliniat că fenomenul are loc o dată la 15 ani și a mai putut fi urmărit ultima dată în 2009.

„Saturn se va vedea fără inele. Acestea se vor observa doar din muchie – fiind foarte subțiri, nu se mai disting prin telescop. Deci, veniți la observator”, a precizat Adrian Șonka.

Citeste mai mult

Eveniment

DSU dezminte afirmațiile BNS privind concedierile: Măsurile propuse nu au niciun impact asupra personalului operativ

Publicat

Publicitate

Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) dezminte, vineri, afirmațiile Blocului Național Sindical (BNS) potrivit cărora s-ar pregăti concedieri în serviciile de ambulanță și creșterea costurilor de funcționare prin reorganizarea acestora, susținând că măsurile propuse nu au niciun impact asupra personalului operativ din cadrul serviciilor de ambulanță.

DSU a clarificat că nu se va face nicio concediere în rândul personalului operativ, care include pompierii și medicii SMURD. Măsurile propuse de DSU vizează doar posturile de conducere și pe cele din administrație, în vederea unei optimizări a structurii organizatorice.

DSU susține că prin aceste măsuri se dorește o mai bună eficiență a sistemului, fără a fi afectată activitatea de intervenție.Blocul Național Sindical susține că DSU vizează o restructurare care va duce la concedierea unui număr de 5.000 de angajați din sistem, inclusiv a celor operativi.

Agerpres

Citeste mai mult

Eveniment

ANCOM: Utilizatorii de servicii de telefonie și internet trebuie informați la depășirea abonamentului. Obligații pentru furnizori

Publicat

Publicitate

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) remintește că utilizatorilor de servicii de telefonie și de acces la internet au dreptul de fi informați atunci când consumă integral resursele incluse în abonament.

Același drept îl au și când acumulează costuri suplimentare de 250 lei (50 euro), fără TVA, peste valoarea abonamentului.

ANCOM a impus furnizorilor aceste obligații pentru a spori transparența și pentru a le permite utilizatorilor să își controleze mai bine costurile rezultate din utilizarea serviciilor de comunicații electronice, transmite autoritatea.

ANCOM: obligații pentru furnizorii de servicii de telefonie și internet

Furnizorii de servicii de comunicații electronice au obligația legală de a informa utilizatorii în două situații critice de consum:

la epuizarea resurselor incluse în abonament – când volumul de servicii (minute, SMS, date mobile etc.) inclus în planul tarifar este consumat în totalitate
la atingerea unui prag de consum suplimentar de 250 lei (50 euro), fără TVA – atunci când utilizatorii depășesc valoarea abonamentului și acumulează costuri suplimentare în cuantum de 250 lei (50 euro), fără TVA, furnizorii sunt obligați să emită o notificare clară și promptă. În funcție de politica comercială a furnizorilor, acest cost suplimentar poate include și costurile înregistrate la accesarea serviciilor cu valoare adăugată.

Publicitate

Aceste obligații se aplică și utilizatorilor finali microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații nonprofit dacă aceștia nu au convenit în mod explicit să renunțe în tot sau în parte la aplicarea lor.

În cazul în care există neclarități cu privire la serviciile facturate, utilizatorii au posibilitatea de a consulta facturile detaliate, pe care furnizorii sunt obligați să le remită la cerere. Acestea trebuie să conțină o serie de informații minime, care să permită identificarea serviciilor utilizate și a tarifelor percepute.

Ce, cum și unde se poate reclama

Dacă aceste obligații de informare nu sunt respectate, utilizatorii se pot adresa ANCOM, urmând pașii descriși aici.

Prevederile legale în vigoare nu abilitează ANCOM să efectueze verificări cu privire la corectitudinea înregistrării traficului de către centrala operatorului.

În cazul în care furnizorii nu respectă clauzele din contract, consumatorii pot sesiza Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit se pot adresa mediatorilor autorizați sau instanțelor de judecată. ANCOM poate oferi consiliere, dar nu are atribuții cu privire la sancționarea furnizorilor în astfel de situații.

Citeste mai mult

Eveniment

Restricții de circulație sâmbătă, la inaugurarea noului sediu ISU Botoșani

Publicat

Publicitate

Mâine, 13 septembrie, traficul rutier din municipiul Botoșani va fi restricționat temporar pentru buna desfășurare a activităților prilejuite de inaugurarea noului sediu al Inspectoratului pentru Situații de Urgență.

Potrivit autorităților, restricțiile se vor aplica astfel:

  • între orele 08:00 – 12:00, pe strada Ștefan cel Mare;

  • între orele 11:00 – 12:00, pe strada Uzinei.

Șoferii sunt sfătuiți să circule cu prudență în zonă și să respecte indicațiile polițiștilor rutieri prezenți la fața locului pentru fluidizarea traficului.

Reprezentanții instituțiilor de ordine și siguranță publică transmit că măsurile sunt necesare pentru a asigura protecția participanților la eveniment și desfășurarea acestuia în condiții optime.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending