Connect with us
Publicitate

Actualitate

Vineri este ultima zi de înscrieri la școala de poliție. Număr de locuri, detalii despre concursul de admitere

Publicat

Tinerii interesați de carieră în Poliție, dar și Jandarmerie sau ISU mai au două zile la dispoziție pentru înscrierile la școlile postliceale de profil.

La școlile de poliție din Cluj și Câmpina sunt 1.640 de locuri pentru admitere 2022. La școala pentru agenți de poliție de frontieră sunt alte 240 de locuri.

Cererea-tip de înscriere și, după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către unitatea de recrutare, se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează, se scanează și se transmit, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității de recrutare. Trebuie transmisă și copia după actul de identitate.

Pentru școlile de poliție, unitățile de recrutare sunt Inspectoratele județene de poliție. Pentru candidații din Alba, adresa mail este: resurseumane@ab.politiaromana.ro.

În cazul candidaților care optează pentru locurile Poliţiei de Frontieră şi nu au domiciliul într-un judeţ limitrof frontierei de stat, aceștia se pot adresa structurilor de resurse umane din inspectoratele de poliție, potrivit domiciliului sau reşedinţei înscris/ă în cartea de identitate.

Admitere școala de poliție, jandarmi, pompieri 2022 – numărul de locuri
Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – 1.340 de locuri
Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – 300 de locuri
Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – 240 de locuri
Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – 350 de locuri
Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – 350 de locuri
Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești – 300 de locuri.

Candidații se pot înscrie la o singură școală postliceală.

În vederea constituirii dosarului de recrutare, candidații depun toate documentele solicitate până la data de 27 martie 2022.

Dosarul de recrutare
1. cererea de înscriere, înregistrată la unitatea cu atribuţii de recrutare (Anexa nr.2) – se va aduce în original la depunerea dosarului

2. curriculum vitae – Europass (CV) – instrucțiunile pentru completarea CV- ului Europass pot fi accesate pe pagina  http://europass.cedefop.europa.eu / (Anexa nr. 3)

3. copii ale documentelor care atestă absolvirea studiilor liceale:

diploma de bacalaureat şi foaia matricolă a studiilor liceale (pentru candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în promoţiile anterioare anului 2021)
sau

adeverință (eliberată de instituția de învățământ la care au susținut examenul de bacalaureat), care îndeplinește condițiile de valabilitate, din care să rezulte faptul că au susținut și promovat examenul de bacalaureat, și în care sunt menționate notele obținute la probele de examen, media generală de la bacalaureat, mediile obținute în anii de liceu, termenul de valabilitate și faptul că nu a fost eliberată diploma (pentru candidații promoţiei 2021, care nu au putut intra în posesia diplomei de bacalaureat până la finalizarea dosarului de recrutare).
Aceste documente se prezintă în copii, însoțite de originale în vederea certificării pentru conformitate cu originalul, sau copii legalizate.

În conformitate cu prevederile art. 34, alin. (6) din Regulamentul privind regimul actelor de studii și al documentelor școlare gestionate de unitățile de învățământ preuniversitar termenul de valabilitate a adeverinței este până la eliberarea actului de studiu, dar nu mai mult de 12 luni de la data eliberării acesteia.

Candidații care au obținut în străinătate o diploma echivalentă celei de la examenul national de bacalaureat depun următoarele documente:

copia diplomei echivalente obținute în străinătate
traducerea legalizată a diplomei echilvalente
atestatul de recunoaștere a studiilor, eliberat de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației
4. copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă (ex: Revisal etc.) şi, dacă este cazul, ale livretului militar – însoțite de originale

5. copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă – însoțite de originale

6. autobiografia, întocmită olograf, cu instrument de scris cu pastă sau cerneală de culoare albastră, conform îndrumarului din Anexa nr.4

vezi Îndrumar întocmire autobiografie
7. tabelul nominal cu rudele candidatului şi, după caz, ale soţului/soţiei candidatului – Anexa nr.5

8. extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar

9. 1 fotografie color 9×12 (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului, înscrise cu majuscule, precum și codul numeric personal al acestuia)

10. adeverința medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursul de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției (Anexa nr. 6 – adeverința medicală se completează la toate rubricile, semnează și parafează de medicul de familie al candidatului)

11. consimțământ informat completat și semnat în mod lizibil de către candidat (Anexa nr. 7)

vezi Model Adeverință medicală și consimțământ
12. avizul psihologic sau nota compartimentului de resurse umane, în cazul în care rezultatele evaluării psihologice s-au comunicat pe bază de tabel nominal

13. declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare (Anexa nr. 8)

vezi model Declaratie de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
14. un dosar plic (fără a se face mențiuni pe dosar).

La momentul depunerii dosarului, candidații vor avea asupra lor originalele copiilor documentelor solicitate (diplomă bacalaureat, foaie matricolă, act de identitate,certificate), în vederea certificării conformității cu originalul de către ofițerul de recrutare.

Admitere școala de poliție, jandarmi, pompieri 2022 – etape
Sesiunea de admitere cuprinde mai multe etape.

Evaluarea psihologică a candidaților se susține cel târziu până la data de 22 martie 2022, conform planificării realizate de către persoanele responsabile.

Admitere școala de poliție, jandarmi, pompieri 2022: proba sportivă – se evaluează cu note de la 5 la 10
Urmează proba de evaluare a performanței fizice, evaluarea cunoștințelor și examinarea medicală a candidaților rămași în concurs după parcurgerea etapelor amintite.

Proba de evaluare a performanței fizice se va derula în perioada 31 martie – 6 aprilie 2022.

Candidații sunt repartizați pe 7 centre zonale, indiferent de școala pentru care candidează, astfel:

Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” – pentru candidații din Municipiul București și județele: Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea
Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – pentru candidații din județele: Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea
Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – pentru candidații din județele: Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu
Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – pentru candidații din județele: Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare, Timiș
Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – pentru candidații din județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea
Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – pentru candidații din județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui
Candidații pentru Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești susțin proba de evaluare a performanței fizice exclusiv la sediul școlii, fără a conta domiciliul sau reședința înscris/ă pe cartea de identitate.

Proba de evaluare a performanței fizice se susține, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție, potrivit arondării, repartizarea acestora fiind în sarcina unității de învățământ pentru care au optat. Planificarea și afișarea pe site-ul oficial se realizează de către centrul zonal.

Această probă se evaluează cu note de la 5 la 10, respectiv „nepromovat”, pentru promovare fiind necesar să se obțină minimum nota 5.

Admitere școala de poliție, jandarmi, pompieri 2022 – noutăți la proba scrisă
Proba de evaluare a cunoștințelor are loc în 9 aprilie 2022, la unitățile de recrutare.

Începând cu această sesiune, pentru candidații la concursul de admitere în unitățile de învățământ postliceal aflate în subordinea Inspectoratului General al Poliției Române, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, proba de evaluare a cunoștințelor constă într-un test grilă.

Acesta va cuprinde:

subiecte de limba română – în proporție de 40%
subiecte de limbă străină – în proporție de 15%
subiecte din legislația specifică MAI, precum și a instituțiilor politice ale statului – în proporție de 20%
subiecte de educaţie civică şi cetăţenească, exerciţii de evaluare a capacităţii de analiză şi sinteză, precum şi exerciţii privind deprinderea raționamentului logic –  în proporție de 15%
Punctajul din oficiu reprezintă 10% din nota maximă.

La limba străină, candidatul optează, prin cererea-tip de înscriere la concursul de admitere, pentru una din următoarele discipline: limba engleză sau limba franceză

Eventualele contestații cu privire la această probă de concurs se transmit de către candidați online la adresa de e-mail a unității de învățământ pentru care candidează și se soluționează la sediul acesteia, în termen de 48 de ore de la depunere.

 

Admitere școala de poliție, jandarmi, pompieri 2022 – examinarea medicală, rezultate finale
Examinarea medicală se realizează în perioada 18 aprilie – 20 mai 2022, pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în funcție de instituția de învățământ vizată, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Unitățile de învățământ postează pe site-ul oficial, la finalul fiecărei zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere. Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Rezultatele finale ale admiterii vor fi aduse la cunoștința candidaților prin afișare la sediul unităților de învățământ și prin postare pe site-urile oficiale ale acestora, până la data de 27 mai 2022.

În ceea ce privește probele de concurs pentru admiterea la Şcoala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești, acestea se susțin la sediul unității de învățământ. Înscrierea candidaților, depunerea dosarelor de candidat, examinarea psihologică, susținerea probelor, precum și examinarea medicală se susțin la aceleași date cu cele ale celorlalte școli, potrivit celor menționate mai sus.

După fiecare probă de concurs, școlile vor publica pe site-urile proprii rezultatele obținute de candidați.

Calendar Admitere școala de poliție, jandarmi, pompieri 2022
7-18 martie 2022 (iclusiv în zilele de sâmbătă și duminică): depunerea cererilor de înscriere (completate de către candidați în mod lizibil și semnate) exclusiv în format electronic la adresa de e-mail a unității de recrutare

până în 22 martie 2022: evaluarea psihologică (conform planificării întocmite de către Centrul de Psihosociologie al MAI împreună cu unitățile de recrutare)

până în 27 martie 2022: depunerea documentelor pentru dosarul de recrutare, la unitățile de recrutare

31 martie – 6 aprilie 2022: susținerea probei de evaluare a performanței fizice (conform planificării)

9 aprilie 2022: susținerea probei de evaluare a cunoștințelor

în termen de 24 ore de la afișarea Listei provizorii cu rezultatele obținute de candidați la probele de concurs: depunerea contestațiilor exclusiv la adresa de e-mail a școlii (office@scoaladepompieri.ro, pentru școala de pompieri)
18 aprilie – 20 mai 2022: examinarea medicală (pentru candidații care se încadrează în numărul total de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a notelor finale / conform planificării întocmite de către compartimentele cu atribuții de recrutare

până în 27 mai 2022: afișarea rezultatelor finale –  site-urile oficiale ale școlilor de poliție, jandarmi, pompieri.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Nu mai suntem ultimii: Județul Botoșani începe să plătească salarii mai mari ca alte județe din România

Publicat

Economia județului Botoșani începe să devanseze tot mai multe județe din România iar locul care până în anii 2010 era numit “polul sărăciei” din țara noastră începe să plătească pentru a-și păstra angajații salarii mai mari decât în multe alte județe.

Bătălia pentru salarii mai mari în județul Botoșani pare însă a fi doar la început, iar odată cu construcția Autostrăzii Moldovei A7, care va atrage investitori în jurul acesteia, la fel cum se întâmplă în toate țările Uniunii Europene, va avea ca prim efect detronarea afacerilor multor patroni ai zilelor noastre, patroni între care pare a fi o “înțelegere nescrisă” pentru plata salariilor mici s-au chiar a salariului minim pe economie.

București, Cluj și Timiș sunt zonele cu cele mai mari salarii medii din țară, conform statisticilor oficiale.

Acestea au și cele mai mult locuri de muncă postate, după cum arată datele centralizate de o platformă de recrutare, citate de Economedia.

Potrivit INS, câştigul salarial mediu net a fost în februarie de 4.876 lei, în creştere cu 17 lei (+0,3%) față de luna ianuarie 2024 și cu 14,2% față de aceeași lună a anului trecut.

Cele mai mari venituri sunt la București, unde salariul mediu este de 6.136 de lei.

Capitala este urmată de Cluj cu 5.766 de lei și Timiș cu 5.278 de lei. Destul de bine stă și Sibiul, cu 5.051 de lei (puțin peste 1.000 de euro).

Botoșaniul se apropie tot mai mult demijlocul clasamentului, în timp ce pe ultimul loc se află Hunedoara.

Valorile cele mai mari ale câştigului salarial mediu net s-au înregistrat în activităţi de servicii în tehnologia informaţiei (inclusiv activităţi de servicii informatice) (11.297 lei), iar cele mai mici în fabricarea articolelor de îmbrăcăminte (2.729 lei), loc unde județul Botoșani încă este fruntaș pe toată România.

Citeste mai mult

Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 18 aprilie 2024

Publicat

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 18 aprilie 2024, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 18 aprilie 2024:

Loto 6/49: 27, 12, 41, 10, 21, 18

Loto 5/40: 12, 37, 24, 35, 11, 30

Noroc: 8 3 3 9 1 8 8

Super Noroc: 5 3 1 6 8 9

Noroc Plus: 9 3 1 3 8 7

Joker: 42, 6, 44, 17, 26 + 14

Citeste mai mult

Economie

Prețuri mai MICI pentru clienți la Hidroelectrica. Oferta poate fi accesată până la 31 iulie 2024

Publicat

Hidroelectrica a anunțat o reducere a prețului la energia electrică destinată unor categorii de clienți. Compania a făcut publică oferta la începutul săptămânii curente, relatează alba24.ro. În cadrul programului Business Verde destinat clienților non-casnici, începând cu data de 15 aprilie, prețul energiei electrice active (fără TG, tariful de transport) pentru o perioadă contractuală de 12 luni este de 0,55 lei/kWh.

Prețul energiei electrice active cu TG este de 0,55382 lei/kWh.

Anterior, prețul este de 0,58 lei/kWh.

Prețul energiei electrice active este fix pe o perioadă de 1 an. Termenul de plată este 30 zile de la emiterea facturii.

Ce clienți pot beneficia de ofertă

Potrivit Hidroelectrica, oferta este pentru IMM-uri, companii de stat, ca Metrorex, aeroporturi, spitale, companii din subordinea autorităților locale, instituții publice, biserici, creșe.

Oferta se adresează acestor categorii de consumatori non-casnici cu un consum anual estimat sub 100.000 kWh. Poate fi accesată până la 31 iulie 2024.

”Prețul final facturat va fi determinat în conformitate cu prevederile OUG nr. 27/18.03.2022 în perioada 1 aprilie 2022 – 31 martie 2025, aprobată prin Legea nr. 206/2022 astfel cum a fost modificată și completată prin O.U.G 119/2022 și Legea 357/2022 de aprobare și completare a O.U.G 119/2022”, potrivit companiei.

Clientul va fi facturat la prețul plafonat, dacă prețul total va fi mai mare decât cel plafonat (1 leu/kWh, respectiv 1,3 kWh pentru unii clienți non-casnici).

Hidroelectrica este cel mai mare producător de energie verde din România şi furnizează servicii tehnologice esenţiale pentru Sistemul Energetic Naţional. Compania operează 187 centrale cu o capacitate hidroenergetică de 6,3 GW. Deţine un parc eolian la Crucea, cu o putere instalată de 108 MW.

De asemenea, compania deţine o cotă de 13,09% din piaţa de furnizare.

Citeste mai mult

Eveniment

Comunicat. Cătălin Flutur: Profesia de taximetrist va fi direct reprezentată în Consiliul Municipal

Publicat

Dragi prieteni,

Ne-am obișnuit ca atunci când ieșim în stradă să avem la îndemână un taxi, cât mai repede și cât mai ieftin cu putință.  Îmi permit să cred că puțini dintre noi și de puține ori ne întrebăm dacă nu cumva avem pretenții prea mari. Iată de ce afirm aceasta:

Zilele trecute, mergând prin oraș și dialogând cu oamenii, am fost oprit de câțiva taximetriști și am fost întrebat ce plan am eu, candidatul Flutur, pentru ei. Punctual, au vrut să știe și să audă din  gura mea  cum anume voi proceda din toamnă, când voi fi primar, ca să li se facă și lor dreptate, pentru că în acest moment primăria le ignoră problemele, nu puține și nu ușoare. Nefiind pe deplin avizat (cu subiectul incomplet cunoscut), i-am rugat să ne adunăm și să analizăm împreună problemele la care se referă.

Așa încât, ieri am stat de vorbă. Am rămas uimit să văd câtă lume a venit la întâlnire – o unitate de breaslă mai rar întâlnită în zilele noastre (au fost prezenți în sală peste 70 de șoferi de taxi). La fel de multe au fost și  cele semnalate: de la deszăpezirea greoaie a stațiilor de taxi și banii prea mulți dați în service-uri din cauza carosabilului găurit, prost întreținut, până la lipsa reglementărilor în plan local care să limiteze pirateria și concurența neloială. S-a vorbit foarte apăsat și argumentat despre tarifele actuale care nu sunt câtuși de puțin rentabile pentru cineva care își duce viața doar din taximetrie; pe de o parte, sunt prea mici ca să producă și beneficiul muncii, iar pe de altă parte, dacă ar fi mărite, nu ar mai fi practicabile, transportul altenativ fiind mai avantajos din acest punct de vedere pentru cetățeanul de rând.

Au fost discutate și propuse măsuri pe care primăria și primarul în funcție au refuzat și refuză să le ia în calcul, actuala administrație fiind catalogată ca lipsită de sens pentru viața adevărată a comunității. Din năduf, mai în glumă, mai în serios, din partea concetățenilor noștri a venit ideea înființării unei alte primării, una care să fie pentru oameni și nu pentru a satisface doar interese personale și de grup.

Momentan, având la îndemână pârghii mai mult politice decât administrative, prima mea reacție, venită ca o soluție imediată, a fost de a propune ca reprezentantul acestui domeniu special al transportului public să aibă un loc pe lista noastră de consilieri. Astfel, pe lângă deplina mea susținere care va veni odată cu preluarea noului mandat, profesia de taximetrist să fie direct reprezentată în Consiliul Municipal, încât problemele respective să fie expuse și tratate în cel mai transparent și eficient mod posibil.

Dragi taximetriști, cu respect pentru munca voastră cinstită și atât de necesară botoșănenilor, vă rog să aveți încrederea că cele vorbite vor fi puse în practică, de îndată ce va fi posibil.

Vă urez drum bun și curse îmbelșugate,

Cătălin Flutur

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate
Publicitate

Trending