Connect with us

Actualitate

Vineri este ultima zi de înscrieri la școala de poliție. Număr de locuri, detalii despre concursul de admitere

Publicat

Publicitate

Tinerii interesați de carieră în Poliție, dar și Jandarmerie sau ISU mai au două zile la dispoziție pentru înscrierile la școlile postliceale de profil.

La școlile de poliție din Cluj și Câmpina sunt 1.640 de locuri pentru admitere 2022. La școala pentru agenți de poliție de frontieră sunt alte 240 de locuri.

Cererea-tip de înscriere și, după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către unitatea de recrutare, se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează, se scanează și se transmit, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității de recrutare. Trebuie transmisă și copia după actul de identitate.

Pentru școlile de poliție, unitățile de recrutare sunt Inspectoratele județene de poliție. Pentru candidații din Alba, adresa mail este: resurseumane@ab.politiaromana.ro.

În cazul candidaților care optează pentru locurile Poliţiei de Frontieră şi nu au domiciliul într-un judeţ limitrof frontierei de stat, aceștia se pot adresa structurilor de resurse umane din inspectoratele de poliție, potrivit domiciliului sau reşedinţei înscris/ă în cartea de identitate.

Admitere școala de poliție, jandarmi, pompieri 2022 – numărul de locuri
Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – 1.340 de locuri
Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – 300 de locuri
Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – 240 de locuri
Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – 350 de locuri
Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – 350 de locuri
Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești – 300 de locuri.

Publicitate

Candidații se pot înscrie la o singură școală postliceală.

În vederea constituirii dosarului de recrutare, candidații depun toate documentele solicitate până la data de 27 martie 2022.

Dosarul de recrutare
1. cererea de înscriere, înregistrată la unitatea cu atribuţii de recrutare (Anexa nr.2) – se va aduce în original la depunerea dosarului

2. curriculum vitae – Europass (CV) – instrucțiunile pentru completarea CV- ului Europass pot fi accesate pe pagina  http://europass.cedefop.europa.eu / (Anexa nr. 3)

3. copii ale documentelor care atestă absolvirea studiilor liceale:

diploma de bacalaureat şi foaia matricolă a studiilor liceale (pentru candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în promoţiile anterioare anului 2021)
sau

adeverință (eliberată de instituția de învățământ la care au susținut examenul de bacalaureat), care îndeplinește condițiile de valabilitate, din care să rezulte faptul că au susținut și promovat examenul de bacalaureat, și în care sunt menționate notele obținute la probele de examen, media generală de la bacalaureat, mediile obținute în anii de liceu, termenul de valabilitate și faptul că nu a fost eliberată diploma (pentru candidații promoţiei 2021, care nu au putut intra în posesia diplomei de bacalaureat până la finalizarea dosarului de recrutare).
Aceste documente se prezintă în copii, însoțite de originale în vederea certificării pentru conformitate cu originalul, sau copii legalizate.

În conformitate cu prevederile art. 34, alin. (6) din Regulamentul privind regimul actelor de studii și al documentelor școlare gestionate de unitățile de învățământ preuniversitar termenul de valabilitate a adeverinței este până la eliberarea actului de studiu, dar nu mai mult de 12 luni de la data eliberării acesteia.

Candidații care au obținut în străinătate o diploma echivalentă celei de la examenul national de bacalaureat depun următoarele documente:

copia diplomei echivalente obținute în străinătate
traducerea legalizată a diplomei echilvalente
atestatul de recunoaștere a studiilor, eliberat de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației
4. copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă (ex: Revisal etc.) şi, dacă este cazul, ale livretului militar – însoțite de originale

5. copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă – însoțite de originale

6. autobiografia, întocmită olograf, cu instrument de scris cu pastă sau cerneală de culoare albastră, conform îndrumarului din Anexa nr.4

vezi Îndrumar întocmire autobiografie
7. tabelul nominal cu rudele candidatului şi, după caz, ale soţului/soţiei candidatului – Anexa nr.5

8. extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar

9. 1 fotografie color 9×12 (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului, înscrise cu majuscule, precum și codul numeric personal al acestuia)

10. adeverința medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursul de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției (Anexa nr. 6 – adeverința medicală se completează la toate rubricile, semnează și parafează de medicul de familie al candidatului)

11. consimțământ informat completat și semnat în mod lizibil de către candidat (Anexa nr. 7)

vezi Model Adeverință medicală și consimțământ
12. avizul psihologic sau nota compartimentului de resurse umane, în cazul în care rezultatele evaluării psihologice s-au comunicat pe bază de tabel nominal

13. declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare (Anexa nr. 8)

vezi model Declaratie de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
14. un dosar plic (fără a se face mențiuni pe dosar).

La momentul depunerii dosarului, candidații vor avea asupra lor originalele copiilor documentelor solicitate (diplomă bacalaureat, foaie matricolă, act de identitate,certificate), în vederea certificării conformității cu originalul de către ofițerul de recrutare.

Admitere școala de poliție, jandarmi, pompieri 2022 – etape
Sesiunea de admitere cuprinde mai multe etape.

Evaluarea psihologică a candidaților se susține cel târziu până la data de 22 martie 2022, conform planificării realizate de către persoanele responsabile.

Admitere școala de poliție, jandarmi, pompieri 2022: proba sportivă – se evaluează cu note de la 5 la 10
Urmează proba de evaluare a performanței fizice, evaluarea cunoștințelor și examinarea medicală a candidaților rămași în concurs după parcurgerea etapelor amintite.

Proba de evaluare a performanței fizice se va derula în perioada 31 martie – 6 aprilie 2022.

Candidații sunt repartizați pe 7 centre zonale, indiferent de școala pentru care candidează, astfel:

Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” – pentru candidații din Municipiul București și județele: Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea
Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – pentru candidații din județele: Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea
Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – pentru candidații din județele: Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu
Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – pentru candidații din județele: Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare, Timiș
Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – pentru candidații din județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea
Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – pentru candidații din județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui
Candidații pentru Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești susțin proba de evaluare a performanței fizice exclusiv la sediul școlii, fără a conta domiciliul sau reședința înscris/ă pe cartea de identitate.

Proba de evaluare a performanței fizice se susține, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție, potrivit arondării, repartizarea acestora fiind în sarcina unității de învățământ pentru care au optat. Planificarea și afișarea pe site-ul oficial se realizează de către centrul zonal.

Această probă se evaluează cu note de la 5 la 10, respectiv „nepromovat”, pentru promovare fiind necesar să se obțină minimum nota 5.

Admitere școala de poliție, jandarmi, pompieri 2022 – noutăți la proba scrisă
Proba de evaluare a cunoștințelor are loc în 9 aprilie 2022, la unitățile de recrutare.

Începând cu această sesiune, pentru candidații la concursul de admitere în unitățile de învățământ postliceal aflate în subordinea Inspectoratului General al Poliției Române, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, proba de evaluare a cunoștințelor constă într-un test grilă.

Acesta va cuprinde:

subiecte de limba română – în proporție de 40%
subiecte de limbă străină – în proporție de 15%
subiecte din legislația specifică MAI, precum și a instituțiilor politice ale statului – în proporție de 20%
subiecte de educaţie civică şi cetăţenească, exerciţii de evaluare a capacităţii de analiză şi sinteză, precum şi exerciţii privind deprinderea raționamentului logic –  în proporție de 15%
Punctajul din oficiu reprezintă 10% din nota maximă.

La limba străină, candidatul optează, prin cererea-tip de înscriere la concursul de admitere, pentru una din următoarele discipline: limba engleză sau limba franceză

Eventualele contestații cu privire la această probă de concurs se transmit de către candidați online la adresa de e-mail a unității de învățământ pentru care candidează și se soluționează la sediul acesteia, în termen de 48 de ore de la depunere.

 

Admitere școala de poliție, jandarmi, pompieri 2022 – examinarea medicală, rezultate finale
Examinarea medicală se realizează în perioada 18 aprilie – 20 mai 2022, pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în funcție de instituția de învățământ vizată, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Unitățile de învățământ postează pe site-ul oficial, la finalul fiecărei zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere. Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Rezultatele finale ale admiterii vor fi aduse la cunoștința candidaților prin afișare la sediul unităților de învățământ și prin postare pe site-urile oficiale ale acestora, până la data de 27 mai 2022.

În ceea ce privește probele de concurs pentru admiterea la Şcoala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești, acestea se susțin la sediul unității de învățământ. Înscrierea candidaților, depunerea dosarelor de candidat, examinarea psihologică, susținerea probelor, precum și examinarea medicală se susțin la aceleași date cu cele ale celorlalte școli, potrivit celor menționate mai sus.

După fiecare probă de concurs, școlile vor publica pe site-urile proprii rezultatele obținute de candidați.

Calendar Admitere școala de poliție, jandarmi, pompieri 2022
7-18 martie 2022 (iclusiv în zilele de sâmbătă și duminică): depunerea cererilor de înscriere (completate de către candidați în mod lizibil și semnate) exclusiv în format electronic la adresa de e-mail a unității de recrutare

până în 22 martie 2022: evaluarea psihologică (conform planificării întocmite de către Centrul de Psihosociologie al MAI împreună cu unitățile de recrutare)

până în 27 martie 2022: depunerea documentelor pentru dosarul de recrutare, la unitățile de recrutare

31 martie – 6 aprilie 2022: susținerea probei de evaluare a performanței fizice (conform planificării)

9 aprilie 2022: susținerea probei de evaluare a cunoștințelor

în termen de 24 ore de la afișarea Listei provizorii cu rezultatele obținute de candidați la probele de concurs: depunerea contestațiilor exclusiv la adresa de e-mail a școlii (office@scoaladepompieri.ro, pentru școala de pompieri)
18 aprilie – 20 mai 2022: examinarea medicală (pentru candidații care se încadrează în numărul total de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a notelor finale / conform planificării întocmite de către compartimentele cu atribuții de recrutare

până în 27 mai 2022: afișarea rezultatelor finale –  site-urile oficiale ale școlilor de poliție, jandarmi, pompieri.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

AFM a ANULAT sesiunea la Rabla pentru tractoare. Sistemul s-a blocat și nu este exclus un atac cibernetic

Publicat

Publicitate

AFM anulează sesiunea de înscriere în programul Rabla pentru tractoare, dedicat persoanelor fizice

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a decis anularea sesiunii de înscriere din cadrul programului Rabla pentru tractoare, destinat producătorilor agricoli – persoane fizice. Decizia a fost luată din cauza unor probleme tehnice apărute în procesul de depunere a cererilor de finanțare, scrie alba.ro.

”Având în vedere problemele tehnice apărute în cadrul sesiunii de depunere a cererilor de finanțare pentru Programul Rabla pentru Tractoare, care a debutat astăzi la ora 10:00, generate de suprasolicitarea aplicației informatice, am decis anularea acestei sesiuni.

Deși aplicația a permis înregistrarea cererilor într-un interval extrem de scurt, pe parcursul procesului de înscriere au fost înregistrate sincope și blocaje care au afectat funcționarea optimă.

În acest context, pentru a asigura corectitudinea și echitatea accesului la finanțare, AFM va relua sesiunea de depunere la o dată ce va fi comunicată ulterior”, a precizat, în comunicat, președintele AFM, Florin Bănică, potrivit Agerpres.

Potrivit sursei citate, măsura de anulare a programului a fost determinată de un trafic extrem de ridicat înregistrat pe platforma informatică aferentă, iar în prezent se desfășoară o analiză tehnică detaliată pentru identificarea cauzelor care au dus la blocarea sistemului, nefiind exclusă posibilitatea existenței unui atac cibernetic.

Publicitate

Înscrierile vor fi reluate după efectuarea verificărilor și rezolvarea deficiențelor aplicației informatice, la o dată care va fi stabilită și comunicată ulterior, a menționat AFM.

Citeste mai mult

Eveniment

Va fi sistată furnizarea apei potabile în comuna Ungureni și satele aparținătoare. Anunțul Nova Apaserv

Publicat

Publicitate

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani aduce la cunoștința utilizatorilor că, începând cu data de 14 mai 2025, ora 18:00, și până în data de 15 mai 2025, ora 08:00, va fi sistată furnizarea apei potabile în comuna Ungureni și satele aparținătoare: Ungureni, Sapoveni, Epureni, Vicoleni, Borzești, Plopenii Mari, Plopenii Mici și Durnești.

Această măsură este necesară întrucât lucrările programate anterior nu au putut fi realizate din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, fiind reprogramate pentru perioada menționată. Aceste lucrări vizează inspecția rezervoarelor de apă, în vederea identificării eventualelor necesități de reabilitare și întreținere tehnică, realizate de o firmă specializată. Cu această ocazie, se va efectua și dezinfectarea rezervoarelor, conform normelor sanitare în vigoare.

În vederea evitării eventualelor efecte negative cauzate de lipsa apei, S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani recomandă utilizatorilor afectaţi să-şi creeze minime rezerve pentru perioada de întrerupere.

Citeste mai mult

Eveniment

Analize pentru diagnosticul precoce al insuficienței cardiace asimptomatice la pacienții cu diabet zaharat, în premieră la Spitalul de Urgență Suceava

Publicat

Publicitate

Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) ‘Sf. Ioan ce Nou’ din Suceava va efectua, în această săptămână, în premieră, o analiză care permite diagnosticul precoce al insuficienței cardiace (IC) asimptomatice la pacienții cu diabet zaharat, potrivit unui comunicat de presă transmis, luni, de unitatea medicală.

Potrivit acestora, analizele sunt gratuite, iar rezultatele sunt cunoscute în regim de urgență, într-un termen de maxim 15 minute.

‘Cu ajutorul analizorului de determinare a markerilor imunologici în regim de urgență, cu rezultat în maxim 15 minute, care se află în dotarea Ambulatoriului se poate doza un biomarker de referință – NT-proBNP (N-terminal prohormon al peptidei natriuretice de tip B), care s-a dovedit a fi un instrument valoros în detectarea disfuncției cardiace chiar și în stadiile incipiente, adesea asimptomatice. Nivelurile crescute de NT-proBNP reflectă stresul hemodinamic asupra inimii și pot apărea înainte de manifestările clinice evidente ale insuficienței cardiace’, susține coordonatorul Centrului Antidiabetic Suceava, Claudiu Cobuz, medic primar șef Secție diabet zaharat, nutriție și boli metabolice.

Acesta susține, de asemenea, că pacienții cu diabet zaharat prezintă un risc de 2-5 ori mai mare de a dezvolta insuficiență cardiacă față de populația generală, chiar și în absența hipertensiunii arteriale sau a bolii coronariene.

‘Conceptul de cardiomiopatie diabetică- disfuncția miocardică independentă de ischemie sau hipertensiune – a fost descris încă din anii ’70 și subliniază necesitatea unui screening proactiv. În stadiile incipiente ale IC, simptomele precum dispneea de efort, fatigabilitatea sau edemele pot fi absente sau atribuite altor comorbidități. Astfel, utilizarea unui marker biologic precum NT-proBNP poate semnala precoce afectarea cardiacă și poate ghida investigații suplimentare (ecocardiografie, test de efort). Studiile clinice au arătat că NT-proBNP are o sensibilitate și specificitate ridicate în diagnosticul IC, inclusiv la pacienții cu DZ’, explică Claudiu Cobuz.

Cu sprijinul conducerii Spitalului Clinic Județean de Urgență Suceava, utilizarea in premieră regională în cadrul unui centru antidiabetic, în mod gratuit, a acestui biomarker de insuficiență cardiacă indică preocuparea continuă pentru a crește calitatea serviciilor medicale pentru pacienții cu diabet zaharat atât în ceea ce privește diagnosticul precoce a patologiei cardiovasculare cât și necesitatea monitorizării complicațiilor cronice specifice. AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Preasfințitul Părinte Nectarie de Bogdania vine la hramul de vară al Mănăstirii Coșula, sărbătorit pe 16 mai. Credincioșii din toată Moldova sunt așteptați la un eveniment

Publicat

Publicitate

Pe 16 mai, Mănăstirea Coșula din județul Botoșani își deschide larg porțile pentru a celebra hramul de vară în cinstea Sfântului Cuvios Sila, ale cărui moaște se află în incinta așezământului monahal. Sute de credincioși din întreaga regiune a Moldovei sunt așteptați să participe la manifestările religioase dedicate acestui sfânt cuvios, cunoscut pentru darurile sale de rugăciune și povățuire duhovnicească.

Ceremoniile religioase vor debuta joi, 15 mai, la ora 18:00, cu slujba de Vecernie și Utrenie, iar vineri, 16 mai, începând cu ora 08:00, se vor oficia Ceasurile, Acatistul, Sfânta Liturghie și o agapă frățească.

„Cu bucurie, noi, viețuitorii Sfintei Mănăstiri Coșula, vă invităm la hramul de vară al mănăstirii noastre, închinat Sfântului Cuvios Sila. Să-l rugăm să ne lumineze sufletele prin rugăciunile lui și să ne călăuzească pe calea mântuirii”, a transmis arhimandritul Calinic Chervase, starețul Mănăstirii Coșula.

Programul slujbelor: 

„Cu ajutorul lui Dumnezeu, Mănăstirea Coșula se pregătește să îmbrace veșminte de sărbătoare pentru a sărbători Hramul de vară – “Sfântul Cuvios Sila”, ale cărui Sfinte Moaște se află în Mănăstire.
📌📌📌La bucuria acestui praznic, se adaugă și bucuria de a-i avea în mijlocul nostru pe Preasfințitul Părinte Nectarie de Bogdania, Epicop vicar al Arhiepiscopiei Chișinăului, care va sluji atât la slujba Privegherii din ajun, cât și în ziua hramului la Dumnezeiasca Liturghie și la slujba Parastasului, împreună cu soborul de preoți și diaconi, înconjurați de credincioșii ce vor fi prezenți pentru a-I aduce mulțumire lui Dumnezeu și recunoștință sfîntului Sila.
Vă invităm să luați parte, împreună cu noi, după următorul program:
#Joi , 15 mai 2025
Ora 18:00 – Slujba Privegherii în cinstea Sfinților Cuvioși Sila Paisie și Natan.
#Vineri, 16 mai 2025
Ora 8:00 – Acatistul Sf. Sila, Paisie și Natan
Ora 9:00 – Sfânta Liturghie arhierească”, se arată într-un comunicat remis redacției.

Sfântul Cuvios Sila

Sfântul Cuvios Sila s-a născut în anul 1697 în ținutul Botoșanilor, din părinți ortodocși, Ion și Ioana. A intrat ca frate începător la Schitul Orășeni (com. Cristești, jud. Botoșani), fiind foarte tânăr, de unde, în anul 1714, la vârsta de 17 ani, a venit la Sihăstria Putnei, unde a fost primit și apoi călugărit de starețul Teodosie. După trecerea acestuia la cele veșnice, starețul Dosoftei, noul părinte duhovnicesc al schitului, a rânduit să fie hirotonit diacon și preot, iar la scurt timp să fie tuns în schima mare.

Publicitate

Un monument istoric cu rădăcini adânci în istoria spirituală și culturală a Moldovei

Situată la 20 de kilometri sud-est de municipiul Botoșani, Mănăstirea Coșula a fost întemeiată în anul 1535 de marele vistiernic Mateiaș Coșolvei, sfetnic al domnitorului Petru Rareș. Ansamblul arhitectural, reprezentativ pentru stilul feudal moldovenesc, este inclus pe lista monumentelor istorice și are o semnificație aparte în patrimoniul spiritual al regiunii.

După reînființarea sa în anul 1991, mănăstirea a cunoscut o amplă revitalizare. Începând cu 2022, a devenit un punct de atracție turistică major în județul Botoșani, odată cu finalizarea unui proiect de restaurare în valoare de 15 milioane de lei din fonduri europene. Din aceste fonduri au fost restaurate clădirile existente și s-a amenajat un muzeu în fosta casă egumenească, unde cel mai vechi exponat este o Sfântă Evanghelie din 1731.

Un alt proiect, în valoare de 2,89 milioane de lei, finanțat de Compania Națională de Investiții, a permis construirea unor spații moderne de cazare pentru pelerini și chilii pentru călugări, precum și un paraclis folosit în sezonul rece.

În perioada sa de glorie, între secolele XVII-XVIII, Mănăstirea Coșula a fost unul dintre cele mai importante centre monahale din lumea ortodoxă, cu peste 1.000 de călugări. Aici a fost tradusă pentru prima dată în limba română lucrarea istoricului Herodot. Din patrimoniul de odinioară s-au păstrat puține obiecte, multe dispărând în perioada regimului comunist, când mănăstirea a fost abandonată, iar o parte a bisericii „Sfântul Nicolae” a fost transformată în depozit de cartofi.

Biserica mănăstirii adăpostește fresce vechi de aproape 500 de ani, cu o valoare artistică remarcabilă. Restauratorii au descoperit o culoare unică, denumită „galben de Coșula”, iar stilul pictural amintește de marile mănăstiri din Bucovina, precum Sucevița, Voroneț sau Arbore.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending