Connect with us

Economie

Vin sărbătorile: 7 din 10 companii vor oferi angajaților beneficii în bani și petreceri de Crăciun

Publicat

Publicitate

Cel mai recent sondaj eJobs arată că 70% dintre companii vor oferi angajaților beneficii extrasalariale de sărbători. 7,5% dintre firme au răspuns ferm că nu au bugetat o astfel de acțiune, în timp de 22,5% nu știu încă dacă vor face sau nu ceva în acest sens. 64,3% au ales primele în bani, care reprezintă, de altfel, și stimulentul cel mai dorit de angajați.

43% vor organiza o petrecere de final de an pentru toată echipa, iar 28,6% dintre angajatori vor achiziționa coșuri cu produse specifice de sezon pentru toți angajații. Alte beneficii menționate de participanții la sondaj au fost voucherele și tichetele cadou, zilele libere suplimentare, tichetele de vacanță și tombolele cu premii.

Recompense pentru angajați

„A devenit o tradiție ca finalul de an să fie marcat de angajatori cu astfel de recompense pentru angajați și, chiar dacă valoarea pachetelor oferite a fluctuat de la un an la altul, a rămas un obicei de la care companiile nu au abdicat nici măcar în anii mai dificili din punct de vedere economic.

Ce am observat, de asemenea, este că rămâne relativ constantă predilecția pentru anumite tipuri de stimulente. Spre exemplu, primele în bani sunt cele mai apreciate de angajați și, prin urmare, rămân și cel mai des oferite”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs România.

Aproape o treime dintre respondenți au declarat că valoarea pachetului de sărbători va fi de peste 1.000 de lei pentru fiecare angajat. 25% au alocat, în acest scop, între 400 și 600 de lei, 14,3% între 200 și 400 de lei, 7,1% între 600 și 800 de lei, iar 3,6% între 800 și 1.000 de lei. 21,4%, în schimb, se vor limita la un buget cuprins între 100 și 200 de lei pentru fiecare angajat din companie.

Publicitate

Buget mai mare

Un sfert dintre managerii de HR și managerii de departament care au participat la sondaj spun că bugetul pe care l-au avut anul acesta la dispoziție a fost mai mare decât anul trecut, iar 64,3% declară că au sumele alocate au rămas la fel.

„Companiile măsoară constant nivelul de satisfacție a angajaților, iar unul dintre elementele pe care le urmăresc este legat de cum ar putea să crească motivația inclusiv folosind stimulente extrinseci, precum beneficiile.

De aceea, i-am întrebat și ce ar oferi angajaților, dacă nu ar avea limită de buget, astfel încât să se diferențieze în piață ca un angajator dezirabil în această perioadă. 65% au pus pe primul loc salariile suplimentare pentru toți angajații, iar pe locul al doilea (menționat de 52,5% dintre manageri) se află săptămâna de lucru de patru zile, cu scurtarea programului la 32 de ore pe săptămână”, mai spune Ana Călugăru.

Bona plătită de companie

35% adaugă faptul că angajații ar dori extinderea pachetului de beneficii și către membrii familiei, iar 30% cred că acoperirea cheltuielilor casnice ar fi un beneficiu care le-ar aduce o bilă albă în relația cu angajații și cu candidații. Perioada sabatică, bona ori menajera plătite de companie ar fi alte două beneficii pe care le-ar oferi angajatorii români dacă ar avea un buget considerabil mai mare.

Sondajul a fost realizat în luna octombrie, pe un eșantion de 120 de respondenți – manageri de HR, manageri de departament, team leaderi și antreprenori.

Despre eJobs

Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Începând cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Zurich, Elveția. eJobs.ro le oferă clienților săi cea mai relevantă bază de candidați, pe care o pune la dispoziție prin metode eficiente, utilizând canale de media personale și cunoștințe avansate de Performance Marketing și campanii de Employer Branding, precum și tactici de optimizare a rezultatelor de recrutare.

Cu 4,8+ milioane de CV-uri, peste 2 milioane de vizitatori unici pe lună și 300.000+ companii care au beneficiat de serviciile lor, eJobs este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Prefectul de Botoșani a ordonat controale riguroase în perioada de dinaintea Paștelui. Planul de măsuri

Publicat

Publicitate

Astăzi, 4 aprilie 2025, Prefectul județului Botoșani, Dan Nechifor, a aprobat Planul de măsuri pentru menținerea climatului de ordine și siguranță publică, în perioada 7 – 21 aprilie 2025, premergătoare Sărbătorilor Pascale.
În această perioadă, instituțiile responsabile vor desfășura controale și verificări pentru:
• Verificarea legalității activităților comerciale;
• Asigurarea conformității produselor alimentare specifice sărbătorilor;
• Controlul provenienței și calității produselor alimentare de origine animală și non-animală;
• Respectarea normelor sanitare și de protecție a consumatorilor;
• Combaterea comerțului ilegal și a evaziunii fiscale;
• Prevenirea introducerii ilegale a produselor agro-alimentare la frontieră.
Instituțiile implicate sunt:
• Inspectoratul de Poliție Județean Botoșani;
• Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor;
• Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor;
• Direcția de Sănătate Publică;
• Direcția pentru Agricultură Județeană;
• Serviciul Teritorial al Poliției de Frontieră;
• Inspectoratul de Jandarmi Județean.
Instituția Prefectului Botoșani face apel către toți operatorii economici să respecte prevederile legale și să desfășoare activitățile comerciale specifice Sărbătorilor Pascale în condiții de siguranță pentru cetățeni.

Prefectul Dan Nechifor reiterează faptul că menținerea ordinii și siguranței publice este o responsabilitate asumată ferm, zi de zi, printr-o colaborare eficientă între instituții și un respect constant față de lege. Siguranța cetățenilor este prioritate!

Citeste mai mult

Eveniment

Substanțe periculoase oprite la intrarea în țară prin Vama Stânca

Publicat

Publicitate

Polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Stânca au descoperit, în urma unui control efectuat asupra unui ansamblu auto condus de un bărbat cu cetățenie română, șapte cutii ce conțineau butelii de freon de aproximativ 95,2 kg.

 

În data de 03 aprilie a.c., în jurul orei 16.00, în Punctul de Trecere a Frontierei StâncaITPF Iași, pe sensul de intrare în țară, s-a prezentat la controlul de frontieră un bărbat cu cetățenie română, în vârstă de 39 de ani, aflat la volanul unui ansamblu rutier format dintr-un microbuz, înmatriculat în Cehia și o remorcă.

Cu această ocazie, în urma controlului efectuat asupra mijloacelor de transport, în remorca destinată transportului bagajelor, au fost descoperite șapte cutii ce conțineau butelii cu freon cu greutatea netă de 13,6 kg fiecare.

Persoana în cauză nu deținea autorizație de transport pentru produse, iar acestea, în valoare de aproximativ 21.000 de lei, au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor de către Biroul Vamal Stânca.

În cauză se efectuează cercetări sub pentru săvârșirea infracțiunii de tentativă la transportul și tranzitul de substanțe și preparate periculoase, cu încălcarea prevederilor legale în vigoare, urmând ca, la finalizarea acestora, să fie propuse soluții legale prin unitatea de parchet.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Pompierii botoșăneni au pierdut un OM, un COLEG, un COMANDANT – colonel (r) Ilie Bălăceanu

Publicat

Publicitate
Pompierii botoșăneni au pierdut un OM, un COLEG, un COMANDANT – colonel (r) Ilie Bălăceanu.
Pe tot parcursul carierei militare, acesta a fost un adevărat model pentru pompieri, apreciat, în egală măsură, de toți cei care l-au cunoscut.
Colonel (r) Ilie Bălăceanu a fost comandantul Grupului de Pompieri „Nicolae Iorga „al Judeţului Botoșani, în perioada 17.07.1985 – 15.11.1995.
„Ne este greu să vorbim la timpul trecut despre acest om de o aleasă ţinută morală, care a slujit, cu dragoste şi devotament, Arma Pompierilor.
 Tot ce putem face este să păstrăm în suflet amintirea sa și să ne rugăm ca Bunul Dumnezeu să îi dea odihnă veșnică.
Transmitem sincere condoleanțe familiei și putere pentru a depăși aceste clipe grele.
Trupul neînsuflețit al col ( r ) Ilie Bălăceanu va fi depus mâine, începând cu ora 12:00, la capela Bisericii Militare din municipiul Botoșani”, au transmis pompierii.
Slujba de înmormântare va avea loc duminică, 06 aprilie a.c., începând cu ora 12.00.

Citeste mai mult

Eveniment

ITM Botoșani: Sesiune de informare a angajatorilor care au străini angajați și a străinilor care vor să muncească în România

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani împreună cu Inspectoratul General pentru Imigrări Botoșani a organizat în zilele de 02 și 03 aprilie 2025, de la ora 12, la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Botoșani, o sesiune de informare a angajatorilor care au străini angajați și a străinilor care doresc să desfășoare activități lucrative în România. În cadrul acesteia, s-au discutat despre prevederile legale privind încadrarea în muncă și detaşarea străinilor pe teritoriul României, precum și despre ultimele modificări legislative din domeniile Relațiilor de muncă și Securității și sănătății în muncă. Aceste activități s-au desfășurat în cadrul planului comun de acțiune dintre IGI și Inspecția Muncii.

Obiectivele acestei întâlniri au fost:

– comunicarea condițiilor în care pot fi prestate activitățile lucrative pe teritoriul național și de a prezenta drepturile și obligațiile ce le revin în calitate de angajatori/angajați, respectiv prevederile legale referitoare la legislația muncii ;

– prevenirea și combaterea muncii nedeclarate a străinilor, prin informarea cu privire la condițiile în care angajatorii români pot angaja cu contract individual de muncă cetățeni străini și regimul juridic aplicabil acestora pe teritoriul țării noastre ;

– informarea angajatorilor referitor la trecerea de la Revisal la REGES-ONLINE; angajatorilor li s-a adus la cunoștință prevederile Hotărârii nr. 295/2025 privind Registrul general de evidență a salariaților, respectiv care sunt obligațiile pe care le au în legătură cu tranziția la REGES-ONLINE;

– informarea angajatorilor referitor la măsurile interne pe care trebuie să le aibă în vedere la revenirea fizică a salariaților la locul de muncă; importanța adoptării de către angajatori a unor măsuri interne pentru adaptarea salariaților la activitatea prestată în cadru organizațional ;

Publicitate

– informarea angajatorilor referitor la prevederile Legii nr. 367/2022 privind dialogul social ;

– informarea angajatorilor  cu privire la riscurile psihosociale la locurile de muncă, consecințele aferente pentru sănătatea psihică și fizică și măsurile de prevenire necesare ;

Au avut loc dezbateri care au vizat cele mai importante și de interes teme din sfera domeniilor de activitate ale instituțiilor participante. Reprezentanții celor 8 societăți participante, prezenți la această întâlnire, au avut posibilitatea de a-și lămuri neclaritățile, de a-și prezenta problemele cu care se confruntă în aplicarea legislației muncii.

Dialogul constructiv dintre părțile participante a fost susținut din partea ITM Botoșani de către d-na Daniela Petronela Lozneanu- Inspector-șef, d-na Alina Pahone – Inspector-șef adjunct Relații de Muncă, d-l Dan Moldovanu – Inspector-șef adjunct Securitate și Sănătate în Muncă, precum și reprezentantul din cadrul Inspectoratului General pentru Imigrări al județului Botoșani- d-l Ioan Ioanașciuc- Șeful Biroului pentru Imigrări al Județului Botoșani .

Sesiunea de întrebări și răspunsuri a captat atenția participanților, care au prezentat interes în ceea ce privește aplicarea ultimelor modificări legislative și obținerea documentelor necesare de la IGI, precum și diferite spețe din domeniile Relațiilor de muncă și Securitate și sănătate în muncă.

Atât reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă, cât și reprezentantul IGI Botoșani, și-au arătat disponibilitatea de a oferi sprijin angajatorilor pentru aplicarea corectă a prevederilor legale și pentru soluționarea cât mai rapidă a solicitărilor venite din partea acestora.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending