Connect with us

Actualitate

VICTORIE pentru Botoșani în Comitetul Interministerial: A fost avizată CONSTRUCȚIA Centurii municipiului Botoșani

Publicat

Publicitate

Victorie imensă pentru Botoșani astăzi în Comitetul Interministerial care a avut loc la București. A fost avizată construcția Centurii Municipiului Botoșani, iar începerea organizării de licitații s-ar putea face în maxim trei luni de zile de la acest moment.

Avizul era necesar demarării procedurilor pentru Hotărârea de Guvern privind indicatorii tehnico-economici ai acestei investiții, ulterior, urmând a fi demarate și procedurile de achiziție a constructorului.

Conform estimărilor, lucrările vor putea începe în primăvara anului viitor.

Centura Municipiului Botoșani va fi realizată sub coordonarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitara Zona Metropolitana Botoșani, împreună cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (C.N.A.I.R.) S.A., și va asigura legătura între Drumul de Mare Viteza Siret Expres DX 5 B prin DN 29 (Suceava – Botosani) și Drumul Trans Regio Jijia TR 52 B (prin DN 28 B Botosani – Tg Frumos) ocolind Municipiul Botoșani prin Suceava, totodată urmând a se asigura conectivitatea indirectă la rețeaua TENT Centrala Core prin DN 28 B – E 58, respectiv DN 29 /E 58.

Centura va avea nu mai puțin de 10 kilometri, două benzi de circulație pe 87,50% și chiar trei benzi de circulație pe restul de aproximativ 12,50% din distanță.

Vestea a fost foarte bine primită la Botoșani, iar președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici, a salutat decizia Comitetului Interministerial.

Publicitate

“Astăzi, în Comitetul Interministerial a fost avizată Centura municipiului Botoșani. Este un pas important pentru realizarea acestei investiții majore pentru județul nostru.

Centura Botoșani este parte integrată a programului gândit de noi din care face parte și drumul de mare viteză Botoșani – Suceava, precum și sectorul de Autostradă A7, Roșcani – Suceava.

Se va realiza un inel: A7 – drumul de mare viteză Suceava-Botoșani – Centura Botoșani – DJ 20BC – A7, care va asigura condiții moderne de transport și implicit va maximiza șansele de dezvoltare a județului. Este, așa cum am mai spus un pașaport pentru dezvoltarea regiunii”, a transmis președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici.

Valoarea totală a investiției ajunge la suma de 323,2 milioane lei și este asigurată prin Programul Operațional de Transport (POT) 2021-2027, a transmis și primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei.

„Șoseaua de centură a municipiului Botoșani prin Curtești”, al cărui beneficiar este Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană Botoșani”, va avea o lungime de 10 kilometri, cu 18 podețe, 4 interesecții sub formă de sensuri giratorii și parcare. Traseul va avea ca repere sensul giratoriu la intrarea din DN 29 Botoșani-Suceava, va străbate extravilanul comunei Curtești, va continua până la bifurcația cu drumul județean către Vorona și va avea punctul terminus la sensul giratoriu de la Lebăda, cu ieșirea spre Iași. 

Proiectul este unul ambițios și necesar, în condițiile în care se va realiza un inel: Autostrada Moldovei A7 – Drumul de Mare viteză Suceava-Botoșani – Centura Botoșani – DJ 208 C – A7, care va asigura condiții moderne de transport și implicit va maximiza șansele de dezvoltare ale municipiului Botoșani și județului. Centura ocolitoare prin Curtești va fi legată și de Drumul Trans Regio Jijia, prin DN 28 D Botoșani – Târgu Frumos. Valoarea totală a investiției ajunge la suma de 323,2 milioane lei și este asigurată prin Programul Operațional de Transport (POT) 2021-2027.

Totodată, am semnat al doilea parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru cel de-al doilea segment de centură ocolitoare, prin Bălușeni, cu ieșire la Victoria – Stăuceni, care va face legătura cu punctul de trecere a frontierei spre Republica Moldova”, a transmis și primarul Cosmin Andrei, adăugând ca a fost demarată deja procedura de achiziție a Studiului de Fezabilitate.

Al doilea segment va avea o lungime de 12 kilometri, cu finanțare tot prin POT 2021-2027.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Spectacol la Botoșani! FC Botoșani și Farul Constanța, egalitate după două goluri marcate în doar trei minute. Scor Final: 1 – 1

Publicat

Publicitate

FC Botoșani și Farul Constanța au făcut un meci spectaculos, joi seară, pe Stadionul Municipal din Botoșani, în faza grupelor Cupei României, ediția 2025–2026. Partida, începută la ora 18:00, s-a jucat  sub nocturnă și a adus două goluri în mai puțin de trei minute.

În minutul 55, Dumitru Dumiter a deschis scorul pentru botoșăneni, transformând fără emoții o lovitură de la 11 metri. Bucuria gazdelor a fost însă de scurtă durată — doar trei minute mai târziu, Markovic a restabilit egalitatea pentru Farul, profitând de o centrare perfectă în careu și reluând mingea în plasă.

Prima repriză a fost una echilibrată, cu ocazii de ambele părți. Friday Adams a șutat puternic de la distanță în minutul 36, trimițând balonul la câțiva centimetri de bara porții lui Munteanu. În debutul meciului, Dumitru a avut o primă șansă uriașă de gol, dar portarul constănțean a respins spectaculos în corner.

Echipele de start:
FC Botoșani: Kukic – Friday, Munoz, Suta, Pavlovic – Cîmpanu, Aldair, David, Dumitru – Bodișteanu, Dumiter.
Rezerve: Ciobanu, Petro, Diaw, Creț, Mitrov, Bordeianu, Dumitru, Ciurel, Lopez.
Antrenor: Leo Grozavu

Farul Constanța: Munteanu – Sîrbu, Duțu, Pellegrini, Seruca – Furtado, Dican, Banu, Iancu – Vojtus, Markovic.
Rezerve: Ducan, Gheorghe, Budescu, Caldăraru, Ripeanu, Nechifor, Oancea, Berchez, Somandru.
Antrenor: Cristian Sava

În același timp, FC Botoșani traversează o formă excelentă în SuperLiga, unde ocupă prima poziție a clasamentului, la egalitate de puncte cu Rapid București (31), dar cu un golaveraj superior. Elevii lui Leo Grozavu sunt considerați surpriza plăcută a acestui sezon și încearcă să confirme forma bună și în Cupa României.

Publicitate

În celelalte partide din faza grupelor, disputate marți și miercuri, s-au înregistrat mai multe rezultate surpriză, inclusiv victorii ale unor echipe din eșaloanele inferioare. Joi, pe lângă meciul de la Botoșani, se mai joacă partide la Chiajna, Arad și București (Giulești).

Meciul de la Botoșani a continuat cu ritm ridicat încă 15 minute după minutul 90, probabil recordul acestui an, și cu un penalty care nu s-a mai acordat pentru FC Botoșani, dar publicul a răspuns pe măsură, transformând tribunele într-o adevărată atmosferă de Cupă.

Citeste mai mult

Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 30 octombrie 2025

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 30 octombrie 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase joi, 30 octombrie 2025:

Loto 6/49: 19, 41, 25, 21, 2, 47

Loto 5/40: 18, 20, 32, 19, 25, 15

Noroc: 5 4 2 7 9 2 5

Noroc Plus: 9 6 3 1 4 2

Publicitate

Super Noroc: 6 5 3 7 5 5

Joker: 12, 17, 28, 4, 37 + 15

Citeste mai mult

Administratie

Strada Aluniș din cartierul Tulbureni a fost modernizată complet. Investiție de peste 4 milioane de lei

Publicat

Publicitate

Lucrările de modernizare de pe strada Aluniș, din cartierul Tulbureni al municipiului Botoșani, au fost finalizate. Anunțul a fost făcut astăzi de primarul Cosmin Andrei, care a precizat că investiția, în valoare de peste 4 milioane de lei, face parte dintr-un program amplu de reabilitare a infrastructurii rutiere din oraș.

„După ani în care oamenii din zonă au așteptat o infrastructură decentă, astăzi avem o stradă asfaltată, trotuare noi, rigole pentru scurgerea apei și semnalizare rutieră modernă. Totul pentru un oraș mai sigur, mai curat și mai frumos”, a transmis edilul.

Proiectul a inclus refacerea completă a carosabilului, amenajarea trotuarelor și a rigolelor pentru colectarea apelor pluviale, precum și montarea elementelor de semnalizare rutieră.

Primarul Cosmin Andrei a subliniat că modernizarea străzii Aluniș face parte dintr-un plan mai amplu de investiții în infrastructura din municipiu, care vizează atât zonele centrale, cât și cartierele periferice.

„Pas cu pas, transformăm Botoșaniul într-un oraș în care fiecare cartier contează. La periferie ca în centru”, a adăugat acesta.

Lucrările din cartierul Tulbureni se înscriu într-o serie de investiții recente în modernizarea străzilor din municipiu, vizând îmbunătățirea accesului, a siguranței circulației și a calității vieții locuitorilor.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

O idee și pentru Botoșani: Un oraș din România interzice TOTAL trotinetele electrice în centru, parcuri și curțile școlilor

Publicat

Publicitate

Municipiul Buzău a devenit primul oraș din România care interzice complet circulația trotinetelor electrice în zona centrală, în parcuri, pe terenurile de sport, în locurile de joacă și în curțile unităților de învățământ. Decizia a fost luată joi, în ședința Consiliului Local Municipal, printr-un regulament care stabilește și sancțiuni dure pentru cei care nu îl respectă.

Potrivit documentului, accesul cu trotinete electrice este interzis „indiferent de vârsta conducătorului”, în toate spațiile destinate pietonilor sau activităților recreative. Vizate sunt zona pietonală Cuza Vodă – Piața Daciei – Aleea Trandafirilor, dar și curțile școlilor, parcurile și locurile de joacă.

Prin excepție, autoritățile locale pot aproba, temporar, evenimente speciale sau trasee controlate destinate trotinetelor electrice, însă numai cu autorizație și semnalizare clară.

Motivul principal al acestei măsuri este siguranța pietonilor. În ultimele luni, Primăria Buzău a primit numeroase sesizări privind incidente, accidente evitate la limită și disconfort creat de trotinete în zonele pietonale aglomerate.

„În ultimii ani, utilizarea trotinetelor electrice a crescut semnificativ și în Municipiul Buzău, fiind un mijloc de transport modern şi rapid. Cu toate acestea, circulația lor în parcuri, locuri de joacă sau curțile școlilor generează riscuri majore pentru copii și vârstnici”, au explicat reprezentanții administrației locale.

Statisticile confirmă îngrijorarea: în primele șapte luni ale anului 2025, în România s-au produs peste 1.500 de accidente cu trotinete electrice, în care 7 persoane au murit și peste 1.600 au fost rănite. În peste 80% dintre cazuri, vina le-a aparținut conducătorilor trotinetelor.

Publicitate

Cei care nu respectă regulamentul riscă amenzi între 500 și 1.500 de lei.

După exemplul Buzăului, este posibil ca și alte municipii să analizeze adoptarea unor măsuri similare. În Botoșani, numărul trotinetelor electrice a crescut semnificativ în ultimii doi ani, iar în zona pietonală Unirii – Cuza Vodă – Primăverii sunt frecvente situațiile în care pietonii și copiii sunt puși în pericol.

Rămâne de văzut dacă și autoritățile botoșănene vor urma exemplul Buzăului și vor introduce reguli clare privind circulația trotinetelor electrice în spațiile publice.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending