Connect with us

Eveniment

Va ajunge prețul carburanților la 10 lei/ litru? Răspunsul ministrului Energiei. Care va fi mecanismul reducerii cu 50 de bani

Publicat

Publicitate

Proiectul de ordonanță de urgență privind reducerea prețului carburanților va fi discutat joi de Guvern, după ce va parcurge circuitul de avizare, a transmis Executivul marți. Premierul Nicolae Ciucă a anunțat o compensare a prețului carburanților în sumă fixă de 50 de bani ce se va aplica direct la pompă, relatează alba24.ro.

Reducerea va fi aplicată în perioada 1 iulie – 30 septembrie. Statul va deconta jumătate din valoarea reducerii, adică 25 de bani, iar 25 de bani vor fi compensați din sumele pe care companiile de distribuție a carburanților le au de plătit către stat.

Valoarea pachetului de compensare pentru această perioadă va fi de 2 miliarde de lei, jumătate din acești bani urmând a fi asigurați de la bugetul de stat, a afirmat Ciucă.

Ministrul Energiei: sunt convins că marile lanțuri de benzinării vor aplica această ordonanță
Ministrul Energiei, Virgil Popescu, declară că este convins de faptul că marile lanţuri de benzinării vor aplica reducerea de 50 de bani la preţul carburanţilor, prevăzută într-o Ordonanţă ce urmează a fi aprobată miercuri, şi precizează că reglementarea nu presupune o plafonare, ci o conformare voluntară.

„Sunt convins că marile lanţuri de benzinării vor aplica această ordonanţă. Sunt, de asemenea, convins că peste 80%, până la urmă peste 80- 90% din piaţă, va aplica această ordonanţă.

Şi eu cred că românii vor vedea pe totemul staţiilor de benzină această reducere.(…) Poate o să vi se pară puţin 50 de bani, dar ceea ce este foarte important, va plasa România, după Ungaria, care are un preţ, doar pentru piaţa internă, plafonat la un nivel foarte mic şi deja au probleme cu aprovizionarea în staţiile de de carburanţi, va plasa România cu cel mai ieftin preţ din Europa.

Publicitate

Nu mai vorbim de regiune, vorbim de statele membre ale Uniunii Europene, puţin sub Bulgaria”, a declarat Popescu, marţi seara, la Digi 24, potrivit Agerpres.

El a subliniat că, potrivit datelor ministerului pe care îl conduce, totalul consumului de motorină din România este de 6,2 milioane de tone pe an, iar cel de benzină de circa 1,7 milioane de tone pe an, iar producţia de de motorină este de aproape 4 milioane tone, ceea ce înseamnă că diferenţa se importă.

Preţul carburanților  din România este mai mic ca în Germania, Franţa, Italia, Cehia, Slovacia
Întrebat dacă nu există riscul să se întâmple ca în Ungaria şi să vină şoferi din alte ţări să alimenteze în România, ministrul a răspuns că nu vom avea astfel problemă, dar că staţiile noastre ar face faţă unei eventuale creşteri.

„Nu cred că vom avea această problemă ca să vină foarte mulţi oameni. De unde să vină? Din Bulgaria? Din Ungaria?

Ne uităm la regiunea noastră, regiunea Europei de Est şi nu cred că vom avea această problemă ca să vină foarte mulţi automobilişti să alimenteze în România, pentru că preţul este mai mic ca în Germania, de exemplu, ca în Franţa, Italia, Cehia, Slovacia.

Deci nu cred acest lucru.(…) În general se face acest lucru când e traficul de frontieră. Or, haideţi să ne uităm la traficul de frontieră, să vedem frontiera României.

Cu Ungaria, ungurii alimentează mai jos, pentru cei care sunt cetăţeni unguri. Bulgarii sunt aproape ca noi. Deci nu merită să faci acest trafic de frontieră, să vii să alimentezi în România şi să pleci. Oricum, sunt convins că staţiile noastre vor face faţă unei eventuale creşteri”, a menţionat Virgil Popescu.

Mecanismul reducerii prețului la carburanți cu 50 de bani: Cât susține statul și cât plătesc companiile
El a precizat, legat de modalitatea în care se va face reducerea cu 50 de bani a preţului carburanţilor, că statul va oferi 25 de bani, iar 25 de bani vor fi o reducere comercială deductibilă.

„Reglementarea noastră nu presupune o plafonare, nu presupune o restricţie de preţ, presupune până la urmă o conformare voluntară şi sunt convins că aceasta va fi făcută. Statul va oferi 25 de bani din această reducere.

Ceilalţi 25 de bani… va fi o reducere practic comercială care este şi deductibilă fiscal pentru companii. Iar cei 25 de bani pe care statul îi oferă vor fi automat scăzuţi din dările pe care compania le are către stat, deci nu aşteaptă să primească bani de la bugetul de stat.

Va fi o chestie care va fi făcută direct în staţiile de benzină sau în locurile de vânzări angro, pe factură, un lucru care va fi automat aplicat şi recuperat de către companii la sfârşitul lunii prin declaraţiile fiscale. Aici nu vorbim de obligaţii, nu e vorba de obligaţii.

Tocmai de aceea v-am spus că nu cred că vom ajunge la o lipsă de aprovizionare, pentru că nu e vorba de obligaţie, de o plafonare, de a vinde sub costuri.(…) Statul îţi oferă această posibilitate, pune jumătate din discount-ul pe care îl dai. Şi eu sunt convins că marile companii, care sunt firme serioase în România, producătorii de carburanţi, vor accesa, şi asta reprezintă un lanţ de benzinării de 80- 90%”, a explicat ministrul Energiei.

Acesta a subliniat că banii vin de la bugetul de stat şi a semnalat că odată cu creşterea preţului a crescut şi valoarea TVA, deci încasările sunt mai mari.

Va ajunge prețul carburanților la 10 le/ litru? Răspunsul ministrului Energiei
Întrebat dacă este posibil ca preţul carburanţilor să ajungă la zece lei/litru până la finalul anului, Virgil Popescu a precizat că depinde de ce se va întâmpla cu cotaţiile petrolului.

„Haideţi să să trecem de această vară, să vedem cum evoluează preţurile această vară, să vedem ce se întâmplă cu cotaţiile petrolului, pentru că toate lucrurile sunt legate.

Să vedem ce se întâmplă cu războiul din Ucraina şi să mergem pas cu pas, pentru că lucrurile sunt într-o dinamică”, a punctat ministrul Energiei.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

CFR Călători suplimentează cu vagoane trenurile, în perioada sărbătorilor de iarnă

Publicat

Publicitate

CFR Călători va suplimenta cu vagoane, în perioada sărbătorilor de iarnă, în zilele cu trafic intens, trenurile de pe cele mai solicitate rute, în limita parcului de material rulant disponibil, pentru a facilita deplasarea călătorilor în toate destinațiile.

‘CFR Călători anunță că, în perioada sărbătorilor de iarnă, în zilele cu trafic intens, va asigura capacitatea maximă de transport disponibilă, pentru a facilita deplasarea călătorilor către toate destinațiile. Traficul de pasageri va fi monitorizat permanent, iar, în funcție de cerere, trenurile de pe cele mai solicitate rute vor fi suplimentate operativ cu vagoane, în limita parcului de material rulant disponibil. Pentru evitarea supraaglomerării trenurilor din orele de vârf, recomandăm pasagerilor să utilizeze și celelalte trenuri prevăzute în graficul zilnic de circulație. Biletele pot fi achiziționate online până la ora plecării trenului, în limita locurilor disponibile’, se arată într-un comunicat al companiei, remis vineri AGERPRES.

În vederea unei mai bune predictibilități a cererii de transport și a adaptării eficiente a capacității la numărul de locuri solicitat, CFR Călători recomandă planificarea din timp a călătoriei, inclusiv achiziționarea în avans a legitimațiilor de călătorie.

‘Înainte de urcarea în tren, recomandăm tuturor călătorilor să se asigure că dețin legitimația de călătorie și, după caz, documentele aferente transportului, pentru a evita taxarea suplimentară în tren și/sau aplicarea sancțiunilor prevăzute de reglementările în vigoare’, se mai precizează în comunicat. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

În memoria polițistei Beatrice-Andreea BRACĂU: „Ne-ai lăsat o lecție profundă despre cât de fragilă și scurtă este viața și cât de important este să prețuim fiecare clipă”

Publicat

Publicitate

Se împlinește un an de la tragicul accident care a curmat prematur viața Beatricei Bracău, un eveniment care a schimbat destine și a lăsat un gol adânc în sufletele celor care au cunoscut-o.

Colegă și profesionistă desăvârșită a lăsat în urmă nu doar amintiri frumoase, ci și o lecție despre fragilitatea vieții și importanța prețuirii fiecărei clipe. Deși timpul a trecut, durerea pierderii sale rămâne vie, transformându-se însă în respect și recunoștință pentru tot ceea ce a însemnat pentru comunitatea și colegii săi.

În numele întregului colectiv, colegii Beatricei îi aduc un omagiu sincer și transmit, totodată, compasiunea și respectul lor familiei îndurerate.

„Odihnește-te în pace, Beatrice,” se încheie mesajul colectiv al celor care i-au fost aproape, rămânând cu amintirea unei vieți dedicate oamenilor și profesiei.

„A trecut un an de când un viraj a curmat brusc o viață, a schimbat destine și a lăsat un gol imens în sufletele noastre. Timpul nu a vindecat durerea, ci a transformat golul în amintire, respect și recunoștință pentru o colegă caldă și un profesionist desăvârșit.

Am înțeles cu toții că misiunea ta este alta acum. Nouă ne-ai lăsat o lecție profundă despre cât de fragilă și scurtă este viața și cât de important este să prețuim fiecare clipă.

Publicitate

În numele întregului colectiv, îți aducem astăzi un omagiu sincer. Gândurile noastre se îndreaptă, de asemenea, către familia îndurerată, căreia îi transmitem respectul și întreaga noastră compasiune.

Odihnește-te în pace, Beatrice”.

Citeste mai mult

Eveniment

Amenzi de până la 5.000 de lei și oprirea lucrărilor pentru șantierele fără panou de identificare

Publicat

Publicitate

Beneficiarii autorizațiilor de construire care nu afișează panoul de identificare a investiției pe șantier ar putea fi sancționați cu amenzi cuprinse între 1.000 și 5.000 de lei, iar lucrările ar putea fi sistate, potrivit unei propuneri legislative aflate în dezbatere parlamentară, informează alba24.ro.

O propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, inițiată de mai mulți parlamentari de la USR, a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere pe 16 decembrie.

Potrivit parlamentarilor, proiectul urmărește reglementarea expresă a faptei de neamplasare a panoului de identificare a investiției, în cazul șantierelor de construcții, prin calificarea acesteia ca o contravenție distinctă.

Ce reprezintă panoul de identificare

Panoul de identificare a investiţiei reprezintă un instrument care asigură transparenţa publică, oferind informaţii utile cetăţenilor, autorităţilor locale şi instituţiilor de control privind legalitatea şi caracteristicile proiectului în desfăşurare.

Potrivit art. 7, alin. (23^3) din Legea 50/1991, beneficiarul autorizațiilor de construire are obligația, printre altele, de a amplasa în șantier, la loc vizibil, panoul de identificare a investiției.

Într-o variantă anterioară a legii, aceasta prevedea o sancţiune contravenţională cuprinsă între 1.000 şi 2.000 lei pentru neafişarea panoului de identificare a investiţiei. În forma actuală, sancțiunea nu se mai regăsește. Autorităţile locale pot stabili, prin regulamente proprii adoptate în consiliul local, cuantumul amenzilor pentru această contravenție, însă aplicarea nu este unitară.

Publicitate

Potrivit Ordinului 63/1998 privind obligaţia afişării la loc vizibil a panoului de identificare a investiţiei, toate santierele de construcţii sunt obligate sa afiseze la loc vizibil, pe toată perioada lucrărilor, un panou de identificare.

„Neafișarea panoului de identificare se va sancționa cu sistarea imediată a lucrărilor”, mai prevede ordinul citat.

Amendă de până la 5.000 de lei și oprirea lucrărilor pentru șantierele fără panou de identificare

Inițiativa legislativă propune introducerea unei sancțiuni directe, constând într-o amendă cuprinsă între 1.000 și 5.000 de lei, proporțională cu gravitatea și impactul neconformității.

„În practică, lipsa afişării panoului de identificare rămâne o problemă frecventă, în special în cazul lucrărilor executate de persoane fizice, în zone periurbane sau rurale, unde capacitatea administrativă de control este limitată.

Fenomenul este prezent şi în zonele cu dezvoltare urbanistică accelerată, unde volumul mare de lucrări îngreunează monitorizarea eficientă.

În absenţa unei sancţiuni contravenţionale exprese în legislaţia naţională actuală, obligaţia afişării panoului este frecvent ignorată”, susțin inițiatorii proiectului, în expunerea de motive.

Oprirea lucrărilor pentru lipsa panoului de identificare

În situaţia în care se constată lipsa panoului de identificare, parlamentarii propun corelarea contravenției cu măsura de oprire a lucrărilor.

Mai exact, potrivit proiectului, odată cu aplicarea amenzii pentru contravenție, se dispune oprirea executării lucrărilor.

De asemenea, după caz, se vor lua măsurile de încadrare a lucrărilor în prevederile autorizaţiei sau de desfiinţare a lucrărilor executate fără autorizaţie ori cu nerespectarea prevederilor acesteia, într-un termen stabilit prin procesul-verbal de constatare a contravenţiei.

„Prin adoptarea inițiativei legislative se estimează o creştere semnificativă a gradului de respectare a obligaţiilor legale în domeniul construcţiilor, prin întărirea caracterului preventiv şi coercitiv al reglementărilor. De asemenea, clarificarea regimului sancţionator va contribui la unifomizarea aplicării legii la nivel naţional, reducând diferenţele între unităţile administrativ-teritoriale.

Această măsură va stimula transparenţa în procesul de autorizare şi execuţie a lucrărilor, consolidând încrederea cetăţenilor în actul administrativ. Totodată, va întări capacitatea de intervenţie a autorităţilor locale şi a structurilor de control, care vor dispune de instrumente mai clare pentru a sancționa abaterile de la lege”, mai explică inițiatorii proiectului, în expunerea de motive.

Citeste mai mult

Eveniment

Nu scăpăm de ceață! Atenție la condițiile de trafic! Meteorologii au prelungit avertizarea de COD GALBEN de ceață pentru judeţul Botoșani

Publicat

Publicitate

Nu scăpăm de ceață! Atenție la condițiile de trafic! Meteorologii au prelungit.

 

Codul galben de ceață pentru judeţul Botoșani până la ora 11:00.

Din această cauză, pe drumurile din județ se va reduce vizibilitatea sub 200 de metri, izolat sub 50 de metri.

În funcție de condițiile locale, se poate forma ghețuș sau chiciură.

Pentru evitarea producerii unor evenimente nedorite, conduceți prudent, reduceți viteza, folosiți sistemul de iluminare, măriți distanța dintre autovehicule, evitați orice manevră riscantă, iar dacă sunteți pietoni, fiți atenți la drum pentru a nu aluneca!

Publicitate

Pompierii militari sunt la datorie 24 de ore din 24, gata pentru a vă sprijini în situații de urgență.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending