Connect with us
Publicitate

Eveniment

Undă verde pentru AUTOSTRADA care trece pe la Botoșani. Grindeanu anunță finanțarea autostrăzii A7 pe ruta Pașcani – Suceava

Publicat

Publicitate

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că în cadrul ședinței de Guvern de astăzi s-a aprobat finanțarea Autostrăzii Pașcani – Suceava, care face parte din Autostrada Moldovei A7.

Traseul autostrăzii va traversa județele Iași, Suceava și Botoșani, având o lungime totală de 62 de kilometri, iar costul estimat se ridică la 9,2 miliarde lei.

” 9,2 miliarde de lei vor asigura construcția Autostrăzii Pașcani- Suceava (parte a Autostrăzii Moldovei #A7) care va traversa județele Iași, Botoșani și Suceava.

Publicitate

Cu banii alocați prin Programul de Transport se vor construi cei aproximativ 62 de km ai acestei autostrăzi, pe traseul căreia vor fi realizate inclusiv 72 de pasaje, poduri, viaducte și 5 noduri rutiere (Nod Rutier Tătăruși – Heci, Nod Rutier Dolhasca, Nod Rutier Roşcani, Nod Rutier Dumbrăveni și Nod Rutier Aeroport Suceava).

Cum va arăta autoastrada Pașcani – Suceava

Autostrada Pașcani -Suceava, care va avea o lungime totală de aproximativ 62 km și următoarele caracteristici:

Publicitate

– 23 viaducte, dintre care cel mai mare va avea o lungime de 1050 metri și va fi realizat în punctul de început al autostrăzii, Gâstești – Pașcani

– 37 pasaje

– 12 poduri

Publicitate

– 8 parcări

– 2 Centre de Întreținere și Coordonare

– perdele forestiere și panouri fonoabsorbante și anticoliziune

– luminat public

– sistem de monitorizare a traficului ITS

– 5 noduri rutiere localizate la:

1) Tătăruși – Heci cu intersecția DJ208F

2) Dolhasca cu intersecția DJ208I

3) Roșcani cu intersecția DJ208C

4) Dumbrăveni cu intersecția DJ208B

5) Aeroport Suceava, care prevede drumuri de acces în DN29 și spre aeroport

Iar traseul acesteia va traversa următoarele U.A.T.-uri:

– Județul Iași pe o lungime de 12,3 km: Pașcani, Valea Seacă, Lespezi, Tătăruși

– Județul Botoșani pe o lungime de 6,5 km: Tudora

– Județul Suceava pe o lungime de 43,17 km: Dolhasca, Liteni, Fântânele, Udești, Verești, Salcea, Dumbrăveni, Suceava”, arată secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu.

„Au fost proiectate un număr de 72 de pasaje, poduri, viaducte şi 5 noduri rutiere: Nod Rutier Tătăruşi – Heci, Nod Rutier Dolhasca, Nod Rutier Roşcani, Nod Rutier Dumbrăveni şi Nod Rutier Aeroport Suceava. Lungimea totală a traseului este de 61,971 km, fiind structurat în 2 loturi. Lotul 1 – km 0+000 – km 33+000 şi Lotul 2 – km 33+000 – km 61+971. Lăţimea platformei este de 26 metri”, precizează MTI în comunicat.

Conform actului normativ adoptat, valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de peste 9 miliarde lei, iar sumele sunt asigurate din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Precizia ceasului elvețian chiar există: Într-o gară din Botoșani un ceas merge perfect de aproape 140 de ani

Publicat

Publicitate

La Botoșani există un ceas care funcționează perfect de aproape 140 de ani și care arată și acum ora exactă. Practic, într-un colț liniștit al județului Botoșani, timpul pare să curgă mai încet, dar cu aceeași precizie ca în urmă cu aproape 140 de ani.

În gara din Hlipiceni, o clădire istorică inaugurată în 1886, funcționează un ceas elvețian care continuă să indice ora exactă, neîntrerupt, din 1888. Acest mecanism impresionant a fost instalat odată cu darea în folosință a căii ferate Dorohoi – Iași și este un simbol al măiestriei și durabilității ceasurilor elvețiene, ne-a spus profesorul de istorie de la școala din localitate Ovidiu Ioan Cherniciuc, cel care a și documentat prezența ceasului în gara din localitate.

Ceasurile elvețiene sunt renumite în întreaga lume pentru calitatea, precizia și designul lor impecabil. De-a lungul timpului, ele au devenit sinonime cu excelența tehnologică și luxul. Fabricarea unui astfel de ceas este un proces meticulos, care implică sute de componente asamblate manual și testate riguros. În plus, multe dintre ele sunt echipate cu mecanisme complexe, cum ar fi tourbillonul, concepute pentru a reduce erorile cauzate de gravitație.

Publicitate

Ceasul din gara Hlipiceni este o mărturie a acestui standard de excelență. Deși au trecut mai bine de un secol de la instalarea sa, continuă să funcționeze fără cusur, oferind localnicilor și vizitatorilor un reper temporal și istoric. Această relicvă a trecutului reamintește de vremurile când infrastructura feroviară era considerată un simbol al progresului, iar fiecare detaliu, inclusiv ceasurile din gări, era proiectat să reziste în timp.

Astăzi, ceasurile elvețiene rămân o alegere de top pentru cei care apreciază arta orologeriei. Însă, ceasul din gara Hlipiceni dovedește că adevărata valoare a unui astfel de mecanism nu constă doar în prestigiu, ci și în capacitatea de a sfida timpul, păstrându-și utilitatea și farmecul de-a lungul generațiilor.

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

Miercuri se deschide circulația pe un nou tronson al Autostrăzii Moldovei A7. UMB termină 30,8 kilometri cu 6 luni mai devreme

Publicat

Publicitate

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat astăzi că miercuri va deschide circulația pe un nou tronson al Autostrăzii Moldovei A7, pe ruta Buzău – Focșani.

Este vorba despre lotul 2, care măsoară 30,8 kilometri, între nodurile Buzău Nord (Vadu Pașii) și Râmnicu-Sărat, precum și despre 8 kilometri de drumuri de legătură de pe lotul 1, esențiale pentru funcționalitatea acestuia.

“Mâine, 20 noiembrie 2024, la ora 16.00, deschidem circulația pe încă 32 de km din A7 (secțiunea de autostradă Buzău – Focșani)!

Publicitate

Sectorul de autostradă cuprins între Buzău și Râmnicu Sărat se adaugă celor 11 km dintre Mândrești Munteni și Focșani, deschiși în urmă cu două săptămâni”, a transmis Directorul General al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, Cristian Pistol.

Lotul, construit de compania lui Umbrărescu, UMB, va fi inaugurat cu mult înaintea termenului contractual stabilit pentru finalul lunii aprilie 2025.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Județele de graniță, supravegheate atent din zbor: Poliţia Română cumpără DRONE pentru supraveghere video aeriană

Publicat

Publicitate

Poliția Română își extinde capacitățile de supraveghere prin achiziționarea de drone, destinate monitorizării aeriene. Proiectul are ca scop combaterea traficului de țigări la granițele țării, deci județul Botoșani va fi unul dintre județele care va fi supravegheat foarte atent cu noua tehnologie.

„Autoritatea contractantă intenționează achiziționarea unor Sisteme de supraveghere video aeriană, în cadrul proiectului PMI DETECT <Enhanced Capabilities for Detecting and Investigating Tobacco Smuggling at EU Borders>”, se arată în anunțul publicat de IGPR.

Cele trei drone vor fi utilizate pentru executarea mandatelor de supraveghere tehnică dispuse de magistrați.

Publicitate

Conform specificațiilor tehnice, dronele vor fi echipate cu camere optice de înaltă rezoluție (HD) și un laser pentru măsurarea distanței. Ele trebuie să fie livrate împreună cu acumulatori care să asigure un timp de zbor de cel puțin două ore, transmite Mediafax.

De asemenea, dronele trebuie să permită transmisia în timp real a imaginilor, precum și a parametrilor de zbor și navigație. Potrivit caietului de sarcini, pregătirea pentru zbor nu trebuie să dureze mai mult de cinci minute.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

(P) Valeriu Iftime: Un județ întreg resimte din plin povara eșecurilor, a incompetenței și a nepăsării cu care a condus PSD acest județ

Publicat

Publicitate

Să suni timp de o lună să sesizezi o problemă, să ți se promită că se va rezolva, ca, la final, să fii lăsat cu ochii în soare? Atâta lipsă de seriozitate? Chiar așa am ajuns? Atâta dispreț să aveți față de oamenii în interesul cărora ar trebui să lucrați, care și-au pus toată încrederea în promisiunile voastre goale? Măcar de n-ați îndrăzni să le cereți, din nou, votul… Mie, în locul vostru, mi-ar fi rușine.

Mie unuia mi-a fost de-ajuns să văd mesajul acestei doamne ca să înțeleg că trebuie să merg să văd cu ochii mei și să fac ceva pentru oamenii din satul Năstase, comuna Mihălășeni, și să îi asigur că voi începe demersurile pentru remediere. Pentru că nu pot accepta ca oamenii să semnaleze o problemă la nesfârșit, iar până binevoiește cineva să răspundă, să apară deja o altă avarie. Așa ceva este inadmisibil!

Gunoiul s-a ținut constant sub preș, că de, nu dă bine, asta e mentalitatea PSD, indiferență și probleme ignorate ani de zile, așa s-a condus Consiliul Județean până acum…Nimeni nu știa nimic legat de ce se întâmplă cu adevărat în județ. Și cum să ne așteptăm la altceva, când județul era condus exclusiv din birou? Când ei nu știu ce înseamnă muncă pe teren?

Publicitate

Până nu bubuie ceva la magnitudinea unui caz dramatic precum drama națională „Alexandra”, ei nu văd nimic! Nimic în afară de scene, inaugurări de podețe, spectacole, în timp ce oamenii, ce credeți?, primesc apa cu porția sau rămân fără locuri de muncă, pentru că se mai închide câte o fabrică… Dar cum să le pese? Altele au fost grijile lor…

Ați făcut praf acest județ și mai aveți tupeul să îmi rostiți numele… Dacă aveți puțină decență rămasă, în locul vostru aș sta jos și aș alege tăcerea pentru mult timp!

Pe botoșăneni îi asigur eu că nu vom repeta greșelile interminabile ale PSD-ului. Voi răspunde sesizărilor oamenilor și voi fi constant pe TEREN, alături de voi, acolo unde contează cu adevărat! Doar așa putem ridica județul din hăul în care ne-a aruncat PSD.

Publicitate

#continuamschimbarea #ValeriuIftime

CMF 11240002

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending