Connect with us

Actualitate

Un botoșănean a sunat de 5160 de ori la 112 pentru a face glume şi înjura operatorii. Este pe locul trei în România în topul celor care sună abuziv

Publicat

Publicitate

Peste un milion şi jumătate din apelurile de la 112 recepţionate de la începutul anului şi până în prezent au fost efectuate de persoane care fie au sunat din greşeală, fie nu au spus nimic la telefon, fie au fost apeluri abuzive, aducând ofense operatorilor, anunţă Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. Acestea reprezintă mai mult de jumătate din cele aproximativ 2,7 milioane de apeluri non-urgente recepţionate în această perioadă, relatează agerpres.ro

Printre ei se află și un botoșănean care a sunat la 112 de nu mai puțin de 5160 de ori, botoșănean care se află practic pe locul trei în România topul celor care sună abuziv la 112, după un ieșean care a sunat de 15000 de ori și un locuitor din Maramureș care a sunat la acest servciu 7109 ori.

Purtătorul de cuvânt al STS, colonelul Cătălin Chirca, a declarat sâmbătă, într-o conferinţă de presă, că în anul 2024 un număr de 163.000 de apeluri la 112 au fost abuzive, fiind efectuate de persoane care au făcut glume sau au adresat injurii operatorilor. Trei sferturi dintre apelanţii abuzivi au fost adulţi.

„Apelul abuziv este atunci când o persoană sună în mod intenţionat la 112, fără a avea o urgenţă şi încarcă acest serviciu de urgenţă cu apeluri care nu sunt necesare. În cazul apelului fals, persoana sună şi descrie o potenţială urgenţă, iar atunci când ajung echipajele la faţa locului constată că acea urgenţă nu se confirmă”, a explicat Cătălin Chirca.

În total, în primele opt luni ale acestui an, operatorii STS din cadrul Serviciului de urgenţă au preluat şi gestionat peste 6,7 milioane de apeluri.

O pondere semnificativă a apelurilor non-urgente la 112 provine din manipularea necorespunzătoare a telefonului, din încercarea de a suna la un număr asemănător sau din neconfigurarea corectă a tastelor rapide.

Publicitate

Totodată, sunt şi multe situaţii de apelare neintenţionată, involuntară, din buzunar („pocket dial”). În cele mai multe astfel de cazuri, persoana nu realizează că a sunat la 112. Aceste apeluri sunt efectuate de pe telefoane, ceasuri smart sau diferite gadgeturi. Operatorii STS recomandă utilizarea atentă a acestor dispozitive şi, în cazul în care o persoană este reapelată de Serviciul de urgenţă 112, să răspundă şi să informeze că apelul a fost făcut din greşeală.

Pe de altă parte, au fost şi apelanţi abuzivi care au sunat la 112 pentru a face glume şi a adresa înjurături, aceştia irosind peste 50.000 de minute (880 de ore) din timpul ce se putea aloca celor care au avut cu adevărat nevoie de ajutorul Serviciului de urgenţă, în situaţii critice.

Spre exemplu, o persoană din Iaşi a apelat în mod abuziv numărul 112 de peste 15.000 de ori în ultimele opt luni, ceea ce înseamnă o medie zilnică de 62 de apeluri. Apelantul a utilizat o cartelă prepay şi, de cele mai multe ori, a avut un comportament neadecvat faţă de operatori şi a adresat cuvinte jignitoare.

De asemenea, o persoană din judeţul Mureş a sunat de 7.109 ori la numărul 112 de la începutul anului, iar o alta din judeţul Botoşani de 5.160 de ori.

Potrivit legislaţiei, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale sesizează cazurile de persoane care apelează abuziv 112 către Poliţia Română, în vederea identificării şi sancţionării acestora.

Apelarea abuzivă a Serviciului de urgenţă 112 se pedepseşte cu amendă până la 2.000 de lei, iar dacă echipajele de intervenţie se deplasează în teren şi constată că a fost o alertare falsă, amenda poate ajunge la 4.000 de lei. O nouă contravenţie, în interval de un an, se sancţionează cu amendă de la 4.000 de lei la 8.000 de lei.

„Este esenţială apelarea cu responsabilitate a numărului 112 doar în situaţii de urgenţă. Apelarea repetată, cu rea intenţie, a numărului 112, fără a avea o urgenţă ori pentru a aduce injurii operatorilor, constituie abuz şi se sancţionează, dar cel mai important poate costa viaţa unei persoane care are nevoie urgent de ajutor”, spune colonelul Cătălin Chirca.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Final de drum pentru un hoț din Botoșani: Prins și băgat la închisoare

Publicat

Publicitate

Vineri, polițiștii Serviciului de Investigații Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani , în baza unor informații de interes operativ, au identificat un bărbat, din municipiul Botoșani, pe numele căruia era emis un mandat de executare a pedepsei închisorii.

Acesta a fost condamnat la o pedeapsă de 1 an pentru săvârșirea infracțiunii de furt .

Polițiștii au condus persoana în cauză la Peniteciarul Botoșani, în vederea executării pedepsei.

Citeste mai mult

Eveniment

Polițiștii din Dorohoi, în acțiune pentru siguranța cetățenilor. Amenzi pe capete

Publicat

Publicitate

Vineri, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi împreună cu cei ai Secțiilor de Poliție Rurală nr. 4 Dorohoi, nr.

6 Pomârla și nr. 5 Mihăileni au organizat o acțiune pentru menținerea unui climat de ordine și siguranță publică și prevenirea infracțiunilor stradale, pe raza municipiului Dorohoi și a zonelor limitrofe.

În cadrul activităților desfășurate au fost verificate peste 90 de persoane și verificate 86 de autovehicule. În urma neregulilor constatate de către polițiști au fost aplicate 58 de sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 20.000 lei.

Dintre sancțiuni, cele mai multe au fost aplicate pentru nerespectarea limitei legale de viteză .

Citeste mai mult

Economie

Absolvenții intră pe piața muncii cu așteptări salariale de 3.800–4.200 lei net. Bucureștiul rămâne în top

Publicat

Publicitate

Ce așteptări financiare au absolvenții care intră pe piața muncii: În marile orașe, banii sunt mai mulți, dar și costurile sunt mai mari. 

Potrivit Termene.ro, care a publicat o analiză pe subiect, așteptările absolvenților sunt de 3.800 lei net media națională pentru entry-level, 4.200 lei în București și 3.900 lei în Cluj, Timișoara și Iași (Salario).

În prima săptămână din septembrie, tinerii 18–24 ani au generat aproximativ 30.000 aplicări/zi pe o platformă de recrutare.

Tinerii vânează poziții entry-level în retail, call-center/BPO, servicii, financiar-bancar, turism și IT/telecom, iar așteptările salariale se aliniază mediilor din marile orașe: 3.800 lei net la nivel național, 4.200 lei în București, respectiv 3.900 lei în Cluj, Timișoara și Iași, arată Salario (eJobs).

Balanța așteptărilor este, în mod natural, setată de peisajul ofertelor entry-level. Conform Salario (comparatorul salarial eJobs), salariul mediu net pentru poziții entry-level este de 3.800 lei la nivel național.

În marile centre universitare și economice, mediile urcă: 4.200 lei net în București și 3.900 lei în Cluj-Napoca, Timișoara și Iași.

Publicitate

Pentru absolvenții 2025, acesta este culoarul realist de negociere: în orașele mari, joburile de început de carieră tind să fie ofertate în jurul mediilor locale, cu variații dictate de domeniu (mai tehnic = premium mai mare), program de lucru, beneficii și tipul de prezență (birou/hibrid/remote).

În restul țării, așteptările se temperează către media de 3.800 lei net, unde ponderea joburilor de suport operațional, retail, servicii și call-center rămâne semnificativă.

În ultima lună, angajatorii au postat 25.000 de joburi pe eJobs.ro, din care peste 15.000 sunt poziții entry-level, mai precizează reprezentanții eJobs, citați de Termene.

În prezent, pe eJobs.ro sunt active 23.000 de joburi, iar încă 8.000 sunt deschise pe iajob.ro, platforma „fast-track” lansată de eJobs pentru candidații care vor să se angajeze rapid, fără CV clasic.

Pentru un absolvent, acest volum înseamnă șanse reale, dar și necesitatea unei strategii: mai multe aplicări targetate, adaptarea CV-ului la job, certificări rapide (acolo unde contează) și flexibilitate salarială în jurul mediilor locale.

De regulă, un pachet entry solid combină salariul de bază cu bonusuri/prime, asigurare medicală, tichete, bugete de training și program hibrid după perioada de acomodare.

Citeste mai mult

Eveniment

Ministerul Muncii schimbă regulile pentru certificatele de handicap: Mai multă protecție pentru cei vulnerabili, mai puține fraude

Publicat

Publicitate

Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale a lansat procesul de revizuire a criteriilor de încadrare în grad de handicap prin modificarea și completarea anexei la Ordinul 762/1.992/2007 pentru aprobarea criteriilor medico-psihosociale pe baza cărora se stabilește încadrarea în grad de handicap.

Conform unui comunicat al ministerului, scopul revizuirii criteriilor medico-psiho-sociale în vederea încadrării în grad de handicap a persoanelor cu dizabilități este de a elimina, în primul rând, fraudele din sistemul de protecție socială. În al doilea rând, reforma urmărește o protecție mai mare a beneficiarilor. Prin reașezarea criteriilor, se dorește eliminarea neconcordanțelor în procesul de evaluare, precum și utilizarea mai eficientă a resurselor financiare din cadrul sistemului de protecție.

”Am pus în transparență proiectul de revizuire a criteriilor care stabilesc încadrarea în grad de handicap. Eliminăm cât mai mult din fraudele care astăzi fac sistemul nedrept, iar pe cei care au cu adevărat nevoie de sprijin trebuie să-i protejăm mai bine. Vrem să aducem mai multă claritate, mai multă corectitudine pentru persoanele cu dizabilități și pentru familiile lor. Fraudele și abuzurile nu mai trebuie să afecteze drepturile celor vulnerabili. Invit la dialog toate organizațiile neguvernamentale și îi asigur pe toți cei interesați de această reformă că vom da dovadă de maximă transparență și deschidere. Vom pune la dispoziție și un call center dedicat criteriilor de dizabilitate, pentru ca fiecare întrebare să primească un răspuns”, a declarat ministrul Muncii, Petre Florin Manole, citat în comunicat.

La rândul său, ministrul Sănătății, Alexandru Florin Rogobete, a subliniat că sunt regândite criteriile de acordare a certificatelor de handicap, astfel încât acestea să reflecte corect realitatea medicală și nivelul funcțional al fiecărei persoane.

”Ne propunem să eliminăm neclaritățile și diferențele de interpretare care, de prea multe ori, au dus la nedreptăți. Persoanele cu dizabilități trebuie respectate, sprijinite și integrate, nu puse în fața unor bariere inutile”, a punctat Alexandru Florin Rogobete.

Potrivit sursei citate, pentru a veni în sprijinul persoanelor cu dizabilități se propune stabilirea termenului de valabilitate permanent de la prima evaluare pentru afecțiuni grave, pentru care acum se acordă termen de valabilitate 12 sau 24 luni: retardul mental sever și profund; tulburări de spectru autist după împlinirea vârstei de 26 ani; cecitatea absolută și relativă; surdocecitatea; surdomutitate congenitală sau surditate bilaterală dobândită înainte de achiziționarea limbajului; amputații; tumori hipofizare cu sechele oftalmologice și neurologice grave; nanism hipofizar și acondrodispalzia; poliartrită reumatoidă stadiul IV; spondilita anchilozantă forme grave; sdr. Prader Willi; afecțiuni osteoarticulare cu anchiloze și tulburări severe, în afara resurselor terapeutice.

Publicitate

Pentru alte afecțiuni grave pentru care nu există o îmbunătățire a stării de sănătate după acordarea termenului de valabilitate 12/ 24 luni se propune acordarea termenului de valabilitate permanent de la a doua evaluare.

”Revizuirea criteriilor de evaluare are în vedere progresul în domeniul medical și al tehnologiilor de asistență, ținând cont de noile descoperiri și tratamente, dar și de diversitatea nevoilor celor care trăiesc cu dizabilități. În același timp, vrem să aducem claritate și să punem capăt suprapunerilor în descrierea gradului accentuat și grav. Acolo unde se impune, acordarea gradului grav cu asistent personal este condiționată de pierderea totală a autonomiei, comparativ cu situația anterioară. Subliniem că un principiu esențial al acestei reforme este imparțialitatea: evaluările trebuie să fie unitare și obiective, pentru ca nicio persoană să nu fie dezavantajată de interpretări diferite sau de subiectivism”, se mai precizează în comunicat. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending