Connect with us

Actualitate

Tot ce trebuie să știți despre voucherele sociale în valoare de 250 lei

Publicat

Publicitate

De la 1 iunie, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a început procesul de emitere, distribuire și încărcare a voucherelor sociale oferite prin programul guvernamental „Sprijin pentru România”,relatează alba24.ro.

Tichetele, oferite pe suport electronic (card), au o valoare nominală de câte 250 lei și sunt destinate persoanelor aflate în situații de deprivare materială sau risc de sărăcie.

Mai exact, peste 2,5 milioane de persoane primesc tichete pentru achiziția de produse alimentare și mese calde în valoare de aproximativ de 3 miliarde de lei.

Mecanismul de distribuire prevede trei etape:

2) împlicuire și distribuirea prin intermediul CN Poșta Română și

3) încărcarea valorică a cardurilor.

Publicitate

Pentru a veni în ajutorul beneficiarilor, MIPE a răspuns celor mai frecvente întrebări adresate pe tema voucherelelor sociale:

1. Cât timp va fi oferit acest sprijin?

Voucherele se vor acorda o dată la două luni, până la finalul anului.

2. Trebuie să depun vreo cerere pentru a primi cardul?

Nu. Dacă vă numărați printre persoanele eligibile, așa cum sunt stabilite de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), cardul va fi livrat către dumneavoastră de către angajații Poștei Române, fără să fie nevoie să demarați dumneavoastră vreo procedură în acest sens.

În cazul în care îndepliniți criteriile pentru a fi printre beneficiarii eligibili, dar până la finalul perioadei în care se alocă tranșa I nu veți intra în posesia cardului, vă rugăm să vă adresați celui mai apropiat oficiu poștal, de unde veți primi îndrumări.

3. Unde găsesc instrucțiuni despre folosirea cardului?

Cardurile vor fi însoțite de scrisori care conțin instrucțiuni de utilizare (inclusiv codul PIN), detalii despre  operatorii economici parteneri și un număr de telefon pentru cazurile în care întâmpinați probleme.

Emitenților de carduri le-au fost alocate județele astfel:

Sodexo: Bihor, Bistrița Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu, Arad, Călărași, Hunedoara, Timiș

UP Romania: Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Vrancea, București, Ilfov, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea

Edenred: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui, Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova, Teleorman

Numerele de telefon oficiale la care puteți suna în cazul în care întâmpinați probleme în utilizarea cardurilor sunt următoarele:

Edenred: 021 301 33 03

Sodexo: 021 204 46 64

UP România: 0374 66 22 73

4. Cum pot plăti cu cardul?

Cardul permite plăți contactless, încă de la prima tranzacție, prin apropierea sa de terminalul POS.

5. Pot retrage numerar de pe carduri?

Nu puteți retrage numerar de pe carduri, ele pot fi utilizate doar pentru achiziționarea de produse alimentare/mese calde de la operatorii economici parteneri.

6. Cât timp sunt valabile sumele?

Sumele disponibile pe card sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor.

7. Cine sunt cei peste 2,5 de beneficiari care primesc tichete sociale?

a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

c) Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;

f) Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

8. Ce fac dacă, deși inițial nu mă număram printre persoanele eligibile, devin în următoarele luni?

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale va actualiza lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare.

Pentru beneficiarii nou introduși în program vor fi eliberate noi suporturi electronice.

De asemenea, verificarea condițiilor de venit pentru beneficiarii incluși în categoriile a)-d), se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

9. Pot să înstrăinez cardul pe care îl primesc?

Nu. Sunt interzise și se sancționează conform legii:

a) utilizarea de către beneficiari a tichetelor sociale în alt scop decât achiziționarea de produse alimentare și mese calde;

b) solicitarea de către beneficiari și/sau furnizarea de numerar în schimbul tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde sau pentru fracțiuni din acestea;

c) refuzul nejustificat al unităților afiliate de a accepta tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde.

Refuzul este justificat dacă există o suspiciune rezonabilă privind autenticitatea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde sau identitatea dintre titularul tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde și destinatarul final al acestora;

d) comercializarea tichetelor sociale;

Cardurile pot fi folosite doar de către beneficiari. În cazuri excepționale, în care beneficiarul nu se poate deplasa la operatorii economici pentru a utiliza ajutorul, atunci poate încredința tichetele unei persoane apropiate, dar doar împreună cu actul de identitate.

10. Când ajung ajutoarele către beneficiari?

Încărcarea voucherelor se va face după ce se încheie procesul de distribuire, așa că, ajutoarele aferente tranșei I vor ajunge la beneficiari în perioada 20.06.2022-24.06.2022.

  • „Voucherele vor fi acordate în patru tranșe. Vom avea în vedere ca, la jumătatea lunii iulie, după evaluarea implementării primei etape, să adaptăm calendarul următoarelor tranșe pentru ca beneficiarii să poată utiliza cât mai urgent voucherele pentru achiziționarea alimentelor și meselor calde”, explică ministrul Marcel Ioan Boloș.

Conform calendarului, etapele sunt următoarele:

Emitere Distribuire Încărcare
TRANȘA I: iunie-iulie 2022
Săptămâna I:
Transmiterea listei de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

02.06.2022-06.06.2022

Permanent, în funcție de lista actualizată a beneficiarilor Conform graficului
Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale02.06.2022-06.06.2022
06.06.2022-10.06.2022 13.06.2022-17.06.2022 20.06.2022 – 24.06.2022
Săptămâna II:
13.06.2022-17.06.2022 20.06.2022-24.06.2022 27.06.2022-01.07.2022
Săptămâna III:
20.06.2022-24.06.2022 27.06.2022-01.07.2022 04.07.2022-08.07.2022
Săptămâna IV:
27.06.2022-01.07.2022 04.07.2022-08.07.2022 11.07.2022-15.07.2022
 
TRANȘA II: august-septembrie 2022
Actualizarea listelor de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

22.08.2022-28.08.2022

Permanent, în funcție de lista actualizată a beneficiarilor 29.08.2022 – 02.09.2022
Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale22.08.2022-28.08.2022
 
TRANȘA III: octombrie-noiembrie 2022
Actualizarea listelor de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

17.10.2022-21.10.2022

Permanent, în funcție de lista actualizată a beneficiarilor 24.10.2022-31.10.2022
Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale17.10.2022-21.10.2022
 
TRANȘA IV: decembrie-ianuarie 2023
Actualizarea listelor de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

05.12.2022-09.12.2022

Permanent în funcție de lista actualizată a beneficiarilor 12.12.

 

2022-16.12.2022

Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale05.12.2022-09.12.2022

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

„Copii legați cu lanțuri și închiși cu lacăte”. Organizațiile care cer formarea unei comisii de cercetare a abuzurilor asupra copiilor instituționalizați

Publicat

Publicitate

Mai multe organizații solicită înființarea unei comisii speciale pentru investigarea abuzurilor suferite de copiii instituționalizați din România. „Solicităm formarea unei comisii de cercetare a abuzurilor asupra copiilor instituționalizați, similar comisiei internaționale pentru studierea Holocaustului în România și comisiei prezidențiale pentru analiza dictaturii comuniste din România 2006”, se arată în manifestul citit de Oana Drăgulinescu, fondatoare a Muzeului Abandonului, vineri, într-o conferință de presă, relatează Adevărul.

Printre semnatarii manifestului se numără Muzeul Abandonului, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc (IICCMER), Centrul de Resurse Juridice, Hope and Homes for Children România și Justice Initiative Romania.

„Această comisie trebuie să fie alcătuită din istorici, sociologi, experți în protecția copilului și reformarea sistemului, cercetători ai instituționalizării, jurnaliști și neapărat supraviețuitori. Nu trebuie să fie o comisie politică”, a declarat Oana Drăgulinescu.

Drăgulinescu a subliniat că problema rămâne actuală, dând exemplul descoperirilor recente din ianuarie 2025, când Centrul de Resurse Juridice a găsit la Târgu Mureș copii trăind în condiții similare celor din căminele-spital din perioada comunistă.

„Așa cum a existat un proces de condamnare a comunismului, care a fost coordonat de Comisia Tismăneanu, un grup de specialiști, de istorici, de oameni care au putut veni cu date concrete despre ce a însemnat dimensiunea traumei comunismului în România, ne dorim același lucru, să existe o comisie de analiză și să ajungem în punctul în care această națiune recunoaște istoria sa recentă și maniera în care și-a tratat copiii până acum și încă o face, pentru că, în ianuarie 2025, la Târgu Mureș, Centrul de Resurse Juridice descoperea copii care trăiau fix ca în căminele-spital din timpul comunismului, tot legați cu lanțuri și închiși cu lacăte, tot înfometați, tot în frig, tot complet lipsiți de orice tip de empatie și umanitate”, a afirmat Drăgulinescu.

În paralel, la Galeria Galateca din București, se desfășoară performance-ul teatral „Horror Vacui”, considerat cel mai lung din lume. Evenimentul, organizat de Asociația ART Fusion sub umbrela Papercuts, reunește peste 500 de actori care recită mărturii despre abandonul copiilor în România.

Publicitate

„Performance-urile au fost despre abandon în general. Nu poți să vorbești despre o rană atât de complicată limitându-te doar la copii, dar probabil că, dintre aspectele cele mai complicate ale abandonului în România, abandonul copiilor iese în evidență”, a punctat Oana Drăgulinescu.

Georgiana Pascu, senior program manager la Centrul de Resurse Juridice, a atras atenția că, în ciuda angajamentelor României față de Comisia Europeană, copiii continuă să fie închiși în centre de plasament și căsuțe de tip familial, deși acestea ar fi trebuit închise până la finalul anului 2024.

Citeste mai mult

Educație

Top universități din România. UBB Cluj, pe primul loc în clasamentul publicat de Ministerul Educației. Metaranking național

Publicat

Publicitate

Top universități din România. Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca este pe primul loc în metarankingul național pe 2024, publicat de Ministerul Educației și Cercetării, scrie alba24.ro.

În top 5 se mai află Universitatea din București, UNST Politehnica București, UMF „Carol Davila” din București și Universitatea „Transilvania” din Brașov.

Metarankingul Național stă la baza procedurilor prin care ministerul alocă fonduri pentru cercetarea în universități, notează Edupedu.ro.

Metaranking Național 2024 include 32 de universități din România. Față de ediția anterioară, Universitatea Transilvania urcă pe poziția 5, iar UMF Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca coboară pe 6.

În Top 10 mai intră Universitatea Al.I. Cuza din Iași, Universitatea de Vest din Timișoara, ASE București și Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.

Top universități din România – Metaranking Național 2024

  1. Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca
  2. Universitatea din București
  3. UNST Politehnica București
  4. UMF „Carol Davila” din București
  5. Universitatea „Transilvania” din Brașov
  6. UMF „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca
  7. Universitatea Al. I. Cuza din Iași
  8. Universitatea de Vest din Timișoara
  9. Academia de Studii Economice din București
  10. Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca
  11. Universitatea din Oradea
  12. Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași
  13. Universitatea Politehnica Timișoara
  14. USAMV din Cluj-Napoca
  15. UMF „Grigore T. Popa” din Iași
  16. Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați
  17. UMFST „George Emil Palade” din Târgu Mureș
  18. UMF din Craiova
  19. Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu
  20. Universitatea din Craiova
  21. Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava
  22. UMF „Victor Babeș” din Timișoara
  23. Universitatea „Ovidius” din Constanța
  24. USAMV din București
  25. Universitatea „Titu Maiorescu” din București
  26. Universitatea „Valahia” din Târgoviște
  27. Universitatea de Științele Vieții „Regele Mihai I” din Timișoara
  28. Universitatea Tehnică de Construcții din Bucureșți
  29. Universitatea Sapientia din Cluj-Napoca
  30. Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad
  31. Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești
  32. Universitatea pentru Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iași

Ministerul nu a publicat, deocamdată, și raportul aferent metarankingului, elaborat de grupul responsabil cu realizarea clasamentului.

Publicitate

Metarankingul național se bazează pe analiza unor clasamente internaționale ale instituțiilor de învățământ superior, recunoscute de „IREG (International Ranking Expert Group), Inventory of International Rankings“, în care sunt prezente instituțiile de învățământ superior românești.

În selectarea clasamentelor internaționale ale instituțiilor de învățământ superior se ține cont de gradul de accesibilitate pentru diferite tipuri de instituții de învățământ superior, criteriile utilizate și de nivelul final de apreciere, ce trebuie să se reflecte printr-un scor global al instituției de învățământ superior, potrivit metodologiei.

Metarankingul este realizat atât la cererea Ministerului Educației, cât și separat, de un grup independent de experți din mai multe instituții de învățământ superior.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: APIA dă startul Campaniei de informare pentru primirea ererilor de plată în anul 2025

Publicat

Publicitate

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Centrul Județean Botoșani demarează astăzi, 21 februarie, Campania de informare a fermierilor cu privire la primirea Cererilor de Plată în anul 2025, sub sloganul:

Depune la APIA Cererea de Plată în perioada 3 martie – 30 mai 2025!

APIA, mereu alături de fermieri!

Astfel, zilnic în perioada 21 februarie – 16 martie 2025, Centrele județene și locale APIA vor organiza sesiuni de informare invitând fermierii să participe în număr cât mai mare pentru a le oferi informații cu privire la:

  • condițiile de acordare a intervențiilor/măsurilor/schemelor de sprijin în sectorul vegetal, zootehnic și a schemelor de sprijin compensatoriu de mediu și climă;
  • noutățile legislative apărute în această Campanie;
  • modul de completare corectă a Cererii de Plată în anul 2025 şi identificarea corectă a terenului agricol în aplicaţia geospațială AGI Online;
  • documentele necesare la depunerea Cererii de plată în funcție de intervențiile/măsurile/schemele de sprijin solicitate;
  • normele privind condiţionalitatea și informații referitoare la condiționalitatea socială;
  • orice alte informații care privesc intervențiile/măsurile/schemele de sprijin acordate de instituția noastră din fondurile europene şi de la bugetul de stat.

Fermierii vor putea depune Cererea de Plată în perioada 03 martie – 30 mai și fără obligația de a se prezenta la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicației geospațiale AGI Online, conform Instrucţiunilor de utilizare disponibile în interfaţa aplicaţiei, pe site-ul APIA www.apia.org.ro.

În situația în care se accesează și scheme din sectorul zootehnic, fermierii se vor prezenta la Centrele APIA conform programării pe care au stabilit-o în prealabil cu funcționarii APIA, în vederea completării declarației în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea AGI Online.

Publicitate

Astfel, funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea programării pentru depunerea Cererilor de plată.

La completarea Cererii, fermierii care sunt beneficiari APIA își vor actualiza informațiile din Cererea de plată pentru Campania 2025.

Se va completa o singură Cerere de Plată, chiar dacă solicitantul utilizează suprafeţe de teren și/sau deține explotații cu cod ANSVSA în diferite localităţi/judeţe.

Intervențiile/măsurile/schemele de sprijin aferente sectoarelor vegetal și zootehnic gestionate de APIA în Campania 2025 sunt prezentate în Anexă.

Fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia utilizează terenul, situația înscrierii în Registrul agricol a datelor despre terenul agricol și să permită acesteia să transmită la APIA adeverințele privind utilizarea terenului conform înscrierii în Registrul Agricol.

Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii de plată şi să fie valabile la data depunerii acesteia.

Adeverințele emise pentru schemele de sprijin cuplat din sectorul zootehnic de către asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei/oficiul pentru zootehnie judeţean, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de către APIA, cu informarea fermierului conform procedurii deja utilizate și în anii anteriori de campanie.

De asemenea, fermierii care deţin animale în exploataţie au obligația să se asigure că datele acestora sunt actualizate/corectate în Baza Națională de Date (BND) (la medicul veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă este utilizator SNIIA).

Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.

ATENŢIE!!! Fermierii pot semna Cererile folosind și semnătura electronică. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj, telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că dorește să se semneze electronic Cererea de plată. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația AGI Online la data depunerii Cererii. Angajamentele și declarațiile, părți ale cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.

Materialele de informare (afiș, pliante, broșură) aferente Campaniei 2025, legislația aferentă, informațiile detaliate pentru accesarea fiecărei măsuri de sprijin/intervenții și listele cu UAT-uri eligibile pentru Măsura 10, DR-01, DR-02, DR-03, DR-09, DR-10, DR-11, pot fi consultate la Centrele APIA și pe site-urile www.apia.org.ro , www.madr.ro și www.pndr.ro.

Foarte important este ca, înainte de semnarea Cererii de plată 2025, solicitanții să verifice încă o dată infomațiile înscrise în aceasta și documentația care o însoțește!

Asigurăm fermierii de tot sprijinul specialiștilor APIA în informarea cât mai eficientă cu privire la depunerea Cererilor de plată în anul 2025 și furnizarea informaţiilor necesare pentru accesarea intervenţiilor/măsurilor/schemelor prevăzute în Planul Strategic 2023-2027 și măsurilor de mediu și climă din PNDR 2014 – 2020.

Totodată, rugăm fermierii să respecte data și ora programării la APIA în vederea depunerii în timp util a Cererii de plată în anul 2025!

Citeste mai mult

Eveniment

George Becali susține că va candida independent la prezidențiale, dacă George Simion nu se înscrie pentru alegeri

Publicat

Publicitate

Deputatul AUR George Becali susține că va candida independent dacă liderul formațiunii, George Simion, nu se înscrie în cursa pentru prezidențiale, scrie alba24.ro.

„Sper ca Dumnezeu să ne apere, să nu îl lase să candideze (pe Călin Georgescu – n.r.), că omul ăsta este periculos pentru țara noastră. Dacă ei îl votează, e problema lor. Că mie nu îmi e frică de el, că e prea mic față de mine. Dacă AUR nu va pune candidat, dacă nu candidează Simion, o să candidez eu independent”, spune la Antena 3 CNN George Becali, potrivit Mediafax.

El afirmă că nu l-a anunțat pe George Simion de intenția sa.

„Nu i-am spus, pentru că eu știu că el va candida. Eu nu am nevoie de candidatura asta, dar el, Simion, trebuie să candideze. (…) El va candida, de asta îmi și permit să spun că îmi depun canidatura, că nu am eu nevoie la vârsta mea de candidadura asta, dar spun asta ca să îl forțez pe el să candideze. Știi de ce îl forțez să candideze? Pentru că Georgescu nu va fi lăsat și atunci el are o șansă, Simion”, încheie Becali.

Liderul AUR, George Simion, care s-a clasat pe locul patru la alegerile prezidențiale din decembrie 2024, a anunțat că partidul său susține candidatura lui Călin Georgescu.

foto: captură video Youtube/Euronews

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending