Connect with us

Actualitate

Tot ce trebuie să știți despre voucherele sociale în valoare de 250 lei

Publicat

Publicitate

De la 1 iunie, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a început procesul de emitere, distribuire și încărcare a voucherelor sociale oferite prin programul guvernamental „Sprijin pentru România”,relatează alba24.ro.

Tichetele, oferite pe suport electronic (card), au o valoare nominală de câte 250 lei și sunt destinate persoanelor aflate în situații de deprivare materială sau risc de sărăcie.

Mai exact, peste 2,5 milioane de persoane primesc tichete pentru achiziția de produse alimentare și mese calde în valoare de aproximativ de 3 miliarde de lei.

Mecanismul de distribuire prevede trei etape:

2) împlicuire și distribuirea prin intermediul CN Poșta Română și

3) încărcarea valorică a cardurilor.

Publicitate

Pentru a veni în ajutorul beneficiarilor, MIPE a răspuns celor mai frecvente întrebări adresate pe tema voucherelelor sociale:

1. Cât timp va fi oferit acest sprijin?

Voucherele se vor acorda o dată la două luni, până la finalul anului.

2. Trebuie să depun vreo cerere pentru a primi cardul?

Nu. Dacă vă numărați printre persoanele eligibile, așa cum sunt stabilite de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), cardul va fi livrat către dumneavoastră de către angajații Poștei Române, fără să fie nevoie să demarați dumneavoastră vreo procedură în acest sens.

În cazul în care îndepliniți criteriile pentru a fi printre beneficiarii eligibili, dar până la finalul perioadei în care se alocă tranșa I nu veți intra în posesia cardului, vă rugăm să vă adresați celui mai apropiat oficiu poștal, de unde veți primi îndrumări.

3. Unde găsesc instrucțiuni despre folosirea cardului?

Cardurile vor fi însoțite de scrisori care conțin instrucțiuni de utilizare (inclusiv codul PIN), detalii despre  operatorii economici parteneri și un număr de telefon pentru cazurile în care întâmpinați probleme.

Emitenților de carduri le-au fost alocate județele astfel:

Sodexo: Bihor, Bistrița Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu, Arad, Călărași, Hunedoara, Timiș

UP Romania: Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Vrancea, București, Ilfov, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea

Edenred: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui, Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova, Teleorman

Numerele de telefon oficiale la care puteți suna în cazul în care întâmpinați probleme în utilizarea cardurilor sunt următoarele:

Edenred: 021 301 33 03

Sodexo: 021 204 46 64

UP România: 0374 66 22 73

4. Cum pot plăti cu cardul?

Cardul permite plăți contactless, încă de la prima tranzacție, prin apropierea sa de terminalul POS.

5. Pot retrage numerar de pe carduri?

Nu puteți retrage numerar de pe carduri, ele pot fi utilizate doar pentru achiziționarea de produse alimentare/mese calde de la operatorii economici parteneri.

6. Cât timp sunt valabile sumele?

Sumele disponibile pe card sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor.

7. Cine sunt cei peste 2,5 de beneficiari care primesc tichete sociale?

a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

c) Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;

f) Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

8. Ce fac dacă, deși inițial nu mă număram printre persoanele eligibile, devin în următoarele luni?

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale va actualiza lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare.

Pentru beneficiarii nou introduși în program vor fi eliberate noi suporturi electronice.

De asemenea, verificarea condițiilor de venit pentru beneficiarii incluși în categoriile a)-d), se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

9. Pot să înstrăinez cardul pe care îl primesc?

Nu. Sunt interzise și se sancționează conform legii:

a) utilizarea de către beneficiari a tichetelor sociale în alt scop decât achiziționarea de produse alimentare și mese calde;

b) solicitarea de către beneficiari și/sau furnizarea de numerar în schimbul tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde sau pentru fracțiuni din acestea;

c) refuzul nejustificat al unităților afiliate de a accepta tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde.

Refuzul este justificat dacă există o suspiciune rezonabilă privind autenticitatea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde sau identitatea dintre titularul tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde și destinatarul final al acestora;

d) comercializarea tichetelor sociale;

Cardurile pot fi folosite doar de către beneficiari. În cazuri excepționale, în care beneficiarul nu se poate deplasa la operatorii economici pentru a utiliza ajutorul, atunci poate încredința tichetele unei persoane apropiate, dar doar împreună cu actul de identitate.

10. Când ajung ajutoarele către beneficiari?

Încărcarea voucherelor se va face după ce se încheie procesul de distribuire, așa că, ajutoarele aferente tranșei I vor ajunge la beneficiari în perioada 20.06.2022-24.06.2022.

  • „Voucherele vor fi acordate în patru tranșe. Vom avea în vedere ca, la jumătatea lunii iulie, după evaluarea implementării primei etape, să adaptăm calendarul următoarelor tranșe pentru ca beneficiarii să poată utiliza cât mai urgent voucherele pentru achiziționarea alimentelor și meselor calde”, explică ministrul Marcel Ioan Boloș.

Conform calendarului, etapele sunt următoarele:

Emitere Distribuire Încărcare
TRANȘA I: iunie-iulie 2022
Săptămâna I:
Transmiterea listei de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

02.06.2022-06.06.2022

Permanent, în funcție de lista actualizată a beneficiarilor Conform graficului
Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale02.06.2022-06.06.2022
06.06.2022-10.06.2022 13.06.2022-17.06.2022 20.06.2022 – 24.06.2022
Săptămâna II:
13.06.2022-17.06.2022 20.06.2022-24.06.2022 27.06.2022-01.07.2022
Săptămâna III:
20.06.2022-24.06.2022 27.06.2022-01.07.2022 04.07.2022-08.07.2022
Săptămâna IV:
27.06.2022-01.07.2022 04.07.2022-08.07.2022 11.07.2022-15.07.2022
 
TRANȘA II: august-septembrie 2022
Actualizarea listelor de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

22.08.2022-28.08.2022

Permanent, în funcție de lista actualizată a beneficiarilor 29.08.2022 – 02.09.2022
Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale22.08.2022-28.08.2022
 
TRANȘA III: octombrie-noiembrie 2022
Actualizarea listelor de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

17.10.2022-21.10.2022

Permanent, în funcție de lista actualizată a beneficiarilor 24.10.2022-31.10.2022
Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale17.10.2022-21.10.2022
 
TRANȘA IV: decembrie-ianuarie 2023
Actualizarea listelor de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

05.12.2022-09.12.2022

Permanent în funcție de lista actualizată a beneficiarilor 12.12.

 

2022-16.12.2022

Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale05.12.2022-09.12.2022

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FOTO: Pompieri botoșăneni printre campionii excelenței și curajului! Au fost premiați în cadrul „Galei celor mai buni sportivi”

Publicat

Publicitate

Astăzi, în cadrul „Galei celor mai buni sportivi”, am sărbătorit pompierii militari care ne-au făcut mândri prin performanțele lor remarcabile în diverse competiții:

concursuri profesionale – excelență și pregătire în intervenții tactice. Aceste competiții includ probe practice și teoretice care testează abilitățile specifice ale pompierilor, precum intervențiile în situații de urgență sau manevrele de salvare.
– „Cel mai puternic pompier” – plt. adj. șef Eugen – Paul Dohotaru, sld. Tudorel Ioan Bunduc, sld. Elvis Gabriel Cazacu
„Scări pe toacă” – plt. adj. șef Adrian Șovan, sld. Gabriel Condur, sld. Gabriel Gheorghiu
„Concursurile Serviciilor Profesioniste pentru situații de urgență” – Lotul reprezentativ al ISU Botoșani: Căpitan Adrian Gabriel Loluță, plutonier adjutant Sobariu Dorin, plutonier adjutant șef Dutcovschi Doru, plutonier adjutant Honciuc Ionuț, plutonier Ochian Andrei, sergent major Baltag Andrei, soldat Dascălu Bogdan, soldat Roman Andrei, soldat Silion Cosmin, soldat Dutcovschi Eusebiu, soldat Amariei Răzvan
alpinism – curaj și stăpânire de sine în cele mai dificile condiții

concursuri naționale și internaționale: plt. adj. șef Ionuț Honciuc
atletism – demonstrând forță și rezistență pe pistele de concurs.

atletism, săritură în lungime și badminton –
plt. adj. șef Doru Dutcovschi, plt. adj. Cristina Mihai, sg. maj. Andrei Baltag, sld. Răzvan Amariei

șah – unde strategia și concentrarea au fost cheia succesului.
plt.adj. Ovidiu Țurcanu
fotbal și minifotbal – spirit de echipă și fairplay la superlativ.

Lotul de minifotbal al ISU Botoșani – plutonier adjutant șef Gabriel Ciubotaru; plutonier adjutant Leonard Orășanu; plutonier adjutant Alin Agavriloaie; plutonier major Adian Drăgan; plutonier major Laurențiu Boteanu; plutonier major Cătălin Huștiuc; plutonier major Ovidiu Pavel; soldat Alexandru Arcip; soldat Robert Baltariu; soldat Gabriel Apostol; soldat Bogdan Melinte; soldat Gabriel Condre; căpitan Adrian – Gabriel Loluță – șef de lot; profesor Cristian Frumuz – antrenor;
Lotul de minifotbal Old Boys +40 ani – plt. adj. șef Gabriel Ciubotaru, plt. adj. Leonard Orășanu, plt. adj. Alin Agavriloaie, plt. adj. Cristi Străteanu, plt. adj. șef Doru Dutcovschi, plt. adj. șef Silviu Pascaru, plt. adj. George Burlacu și plt. adj. Răzvan Ionuț Burac
pescuit – răbdare și perseverență în cele mai relaxante provocări.
plt. adj. Cristi Strateanu, plt. adj. Mihai Asavei, plt. adj. Oliver Codău, plt. adj. Dorin Sobariu, plt.adj. Vlad Grigoruță și sg.maj. Cezar Toma

Publicitate

tenis de masă- precizie, rapiditate, rezistență fizică și psihică.
Plt. Andrei Puiu și Andrei Ochian.
Sg.maj. Andrei Baltag a fost desemnat sportivul anului 2024 A.S.P.R.

Premierea anuală a pompierilor militari care s-au remarcat la diferite concursuri naționale și internaționale este un eveniment important ce recunoaște excelența, dedicarea și profesionalismul acestora, fiind organizată de Asociația Sportivă a Pompierilor din România din cadrul ISU Botoșani.

„Felicitări tuturor pentru munca, dedicarea și rezultatele extraordinare! Sunteți adevărați ambasadori ai valorilor noastre”, le-au transmis colegii.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Anul trecut, comisarii Gărzii de Mediu Botoșani au întreprins peste 60 de controale pentru a verifica nivelul poluării industria

Publicat

Publicitate
Având în vedere monitorizarea Comisiei Europene pentru neîndeplinirea obligațiilor României față de prevederile Directivei privind valorile-limită pentru dioxidul de sulf, dioxidul de azot și oxizii de azot, pulberile în suspensie și plumbul din aerul înconjurător echipe de comisari din cadrul Comisariatului Județean Botoșani au desfășurat în perioada ianuarie –decembrie 2024 un număr de 63 acțiuni de inspecție și control pentru îmbunătățirea calității aerului și controlul poluării industriale pe amplasamente:
-unde s-au înregistrat arderi necontrolate de deșeuri, incendii de vegetație, incendii la unități economice în activitate cât și la cele inactive, incendii care au putut determina schimbări ale caracteristicilor componentei de mediu aer;
– șantierele de constructii, în cadrul cărora s-au urmărit respectarea condițiilor din actele de reglementare, existența instalațiilor de spălare a autocamioanelor, modul de gestionare a deșeurilor rezultate din activitatea de construcții, existența mijloacelor de protecție împotriva degajărilor de pulberi sedimentabile;
-unde s-au înregistrat petiții care semnalează aspecte privind disconfort olfactiv, zgomot şi vibraţii, generate de activități cu impact de mediu, în conformitate cu atribuțiile GNM;
– pentru verificarea măsurilor de conservare, ameliorare și extinderea spațiilor verzi publice.
Pentru neconformitățile constatate s-au stabilit în sarcina persoanelor fizice și juridice responsabile măsuri cu termen în vederea remedierii acestora și s-au aplicat 23 sancțiuni principale: 12 avertismente și 11 amenzi în valoare totală de 415000 lei.
Pentru faptele ce constituie infracțiuni prevazute de OUG 92/2021, art.66, alin (1), lit.e, lit.f și lit.g, OUG 57/2007, art.52, alin(1) lit d, OUG 195/2005, art.98, alin(1), lit.a, respectiv: incendierea/îngroparea/eliminarea deșeurilor în afara spațiilor autorizate, arderea miriștilor, stufului, tufarișurilor și vegetației ierboase din ariile protejate au fost înaintate organelor de cercetare penală 9 sesizări.
Agenția pentru Protecția Mediului Botoșani realizează monitorizarea calității aerului în conformitate cu prevederile Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător prin intermediul celor două stații de monitorizare din municipiul Botoșani:
– stația BT1 de tip fond urban, amplasată în B-dul Mihai Eminescu 44
– stația BT2 de tip trafic, amplasată în Catea Națională 90
În anul 2024 au fost înregistrate în total:
– la stația BT1 de tip fond urban:13-depășiri ale VL (valoare limită) zilnică a concentrației PM10, din 35 maxime permise anual;
– la stația BT2 de tip trafic, (în 2 luni de funcționare): 5 depășiri ale VL (valoare limită) zilnică a concentrației PM10, din 35 maxime permise anual;
Sursele de emisii pentru PM10 identificate ca fiind responsabile pentru aceste depășiri sunt: traficul rutier care emite particule și antrenează particulele depuse pe calea de rulare, încălzirea rezidențială specifică sezonului rece.
Condițiile meteorologice din zilele cu depășiri au favorizat acumularea poluantului în apropierea solului, dispesia fiind redusă din cauza vitezelor mici ale vântului și/sau perioade de calm atmosferic, temperaturilor scăzute ale aerului, presiunii atmosferice scăzute, valori ridicate ale umidității atmosferice, ceață.

Citeste mai mult

Economie

Actualizarea codurilor CAEN: Care sunt pașii de urmat și cum se completează cererea la ONRC

Publicat

Publicitate

Actualizarea codurilor CAEN: Codurile CAEN ale firmelor se schimbă din 2025, pentru a se alinia mai bine cu realitățile economice actuale și standardele internaționale. Noile reguli introduc clasificarea CAEN Rev. 3, potrivit alba24.ro.

Firmele nou înființate vor folosi direct aceste coduri, iar cele deja existente le vor actualiza treptat, atunci când depun documente la ONRC.

Acest proces urmărește o mai bună aliniere a activităților economice la cerințele moderne.

Actualizarea se face la ONRC, prin portal online, ghișeu sau poștă, cu ajutorul formularelor formularele dedicate. Documentele trebuie să respecte noile coduri CAEN, potrivit termene.ro.

ONRC emite gratuit certificatele actualizate, iar ghidurile detaliate sunt disponibile pe www.onrc.ro.

PFA pot avea maximum 5 clase CAEN, iar întreprinderile individuale, maximum 10. Cererile depuse până la 31 decembrie 2024 vor fi soluționate conform CAEN Rev. 2, dar va fi nevoie de o cerere nouă pentru a se actualiza la CAEN Rev. 3.

Publicitate

Structura CAEN Rev. 3 și tabelul de corespondență pot fi consultate pe site-ul INS, anunță termene.ro.

Pașii prin care se face trecerea la noile coduri CAEN

  • Firmele noi: Începând din 2025, toate firmele nou-înregistrate trebuie să utilizeze direct codurile CAEN Rev. 3.
  • Firmele existente: Vor trece la noile coduri treptat, fie la inițiativa lor, fie când depun alte documente la ONRC.
  • Actualizări fără modificări majore: Firmele nu trebuie să prezinte acte constitutive actualizate sau alte documente suplimentare dacă doar își actualizează codurile CAEN.

PFAII și IF vor completa un formular specific pentru actualizarea obiectului de activitate.

Cum actualizezi codurile CAEN la ONRC

Depunerea cererii

  • Firme: Folosesc formularul;
  • PFA, II și IF: Folosesc formularul;
  • Cererea poate fi depusă online, la ghișeu sau prin poștă/curier.

Ce trebuie să conțină cererea

  • Bifarea actualizării codurilor CAEN în secțiunea dedicată;
  • Alte mențiuni, dacă este cazul, cu documentele necesare.

Documente necesare

  • Dovada împuternicirii, dacă o altă persoană face cererea;
  • Documentele trebuie să fie întocmite conform CAEN Rev. 3 (ghiduri disponibile pe www.onrc.ro).

Aspecte importante

  • Actualizarea poate implica detalii sau modificări în clasele CAEN, conform tabelului de corespondență;
  • PFA pot avea maximum 5 clase CAEN, iar II maximum 10, conform OUG nr. 44/2008;
  • Cererile depuse până la 31 decembrie 2024 vor fi soluționate conform CAEN Rev. 2, dar trecerea la CAEN Rev. 3 va necesita o nouă cerere.

Eliberarea certificatelor

  • Certificatele de înregistrare actualizate sunt emise gratuit;
  • Cele vechi rămân valabile până la actualizare.

Resurse suplimentare

  • Structura CAEN Rev. 3 și tabelul de corespondență sunt disponibile pe site-ul INS: https://insse.ro/cms/ro/caen.

Actualizarea codurilor CAEN: Cum trebuie completată cererea

Pentru firme se completează secțiunea „Actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev. 3” din formular, fără alte documente suplimentare decât dovada împuternicirii, dacă este cazul. Dacă se solicită și alte mențiuni, acestea trebuie specificate în cerere.

PFA, II, IF se completează secțiunea „Actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev. 3”. Alte mențiuni pot fi incluse în formular, dacă este cazul.

Citeste mai mult

Eveniment

„Schema 1800”, metoda care face ravagii pe WhatsApp

Publicat

Publicitate

Conturi de WhatsApp sparte: O nouă fraudă online circulă pe WhatsApp, prin care infractorii cer bani sub pretextul unei urgențe. Victimele primesc mesaje credibile de la contacte de încredere. În realitate, conturile acestora au fost, sparte în prealabil, scrie alba24.ro.

Hoții trimit mesaje care par autentice și solicită ajutor financiar pentru situații urgente.

Infractorii care sparg conturile oamenilor, cer apoi bani sub diverse pretexte, prin aplicația Revolut.

Aceștia se pot da drept prieteni, rude, sau chiar angajatori, iar victimele sunt induse în eroare să transfere bani fără să își dea seama că sunt înșelate.

Ce spune Poliția Română
Poliția Română a declarat că astfel de scheme evoluează constant, iar plângerile sunt trimise către omologii din țară, la fiecare secție și unitate.

Pe măsură ce sunt raportate cazuri, autoritățile pot obține o statistica sau cel puțin o idee despre modul de operare al infractorilor.

Publicitate

Citește și WhatsApp a remediat o eroare ce permitea salvare de conținut. Măsură pentru protejarea confidențialității utilizatorilor

Poliția a menționat că va oferi un răspuns privind numărul total de cazuri după centralizarea acestora.

Cele mai frecvente tipuri de fraude pe WhatsApp
Frauda cu prieteni și rude – Infractorii se dau drept prieteni sau membri ai familiei și cer bani urgent. Aceștia spun că au nevoie de ajutor și  uneori pretind că și-au pierdut telefonul și nu pot contacta altcineva.

Frauda cu numărul greșit – Atacatorii te contactează și pretind că sunt altcineva. Ei încearcă să afle informații personale sau să îți promoveze oportunități false de investiții.

Câștiguri false la loterie și premii – Hoții îți trimit mesaje în care îți spun că ai câștigat un premiu sau un produs gratuit. Te fac să accesezi un link care cere date personale sau plăți pentru a „revendica premiul”.

Scamul cu asistența tehnică WhatsApp – Atacatorii se dau drept suport tehnic WhatsApp și cer informații personale, cum ar fi coduri de verificare sau date de pe carduri, pentru a-ți accesa contul.

Frauda cu angajare falsă – Infractorii îți promit un loc de muncă avantajos, fără ca tu să fi aplicat vreodată. Îți oferă „sarciuni ușor de făcut” pentru bani într-un mod rapid, iar apoi cer plăți sau informații personale.

Un bărbat din București a pierdut 1.800 de lei
Un bărbat din București a povestit pentru hotnews.ro cum a fost înșelat să transfere 1.800 de lei într-un cont Revolut din străinătate. Acesta a primit un mesaj pe WhatsApp de la o prietenă apropiată, care i-a cerut un împrumut.

Bărbatul a primit miercuri seara un mesaj pe WhatsApp de la o prietenă veche, care i-a cerut un împrumut urgent. Fără să verifice, pentru că era la muncă, acesta i-a transferat 1.800 de lei într-un cont Revolut pe care i l-a trimis.

Prietena i-a spus că își avea contul blocat și că trebuie să trimită banii într-un alt cont. După ce i-a trimis banii, i-a cerut și un screenshot ca dovadă. Apoi, bărbatul a descoperit că contul prietenei fusese spart și că fusese înșelat.

Bărbatul spune că nu mai speră să recupereze banii, dar nu vrea ca alți oameni să fie păcăliți. El a observat că schema este deja foarte răspândită.

La secțiile de poliție unde a fost, când întreba de biroul de fraudă financiară, polițiștii îl întrebau direct „1.800 de lei?!”, semn că au primit și alte plângeri.

De asemenea, știe și de o prietenă din Cluj căreia i-a fost spart contul și care a primit același mesaj.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending