Connect with us

Actualitate

Tot ce trebuie să știți despre voucherele sociale în valoare de 250 lei

Publicat

Publicitate

De la 1 iunie, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a început procesul de emitere, distribuire și încărcare a voucherelor sociale oferite prin programul guvernamental „Sprijin pentru România”,relatează alba24.ro.

Tichetele, oferite pe suport electronic (card), au o valoare nominală de câte 250 lei și sunt destinate persoanelor aflate în situații de deprivare materială sau risc de sărăcie.

Mai exact, peste 2,5 milioane de persoane primesc tichete pentru achiziția de produse alimentare și mese calde în valoare de aproximativ de 3 miliarde de lei.

Mecanismul de distribuire prevede trei etape:

2) împlicuire și distribuirea prin intermediul CN Poșta Română și

3) încărcarea valorică a cardurilor.

Publicitate

Pentru a veni în ajutorul beneficiarilor, MIPE a răspuns celor mai frecvente întrebări adresate pe tema voucherelelor sociale:

1. Cât timp va fi oferit acest sprijin?

Voucherele se vor acorda o dată la două luni, până la finalul anului.

2. Trebuie să depun vreo cerere pentru a primi cardul?

Nu. Dacă vă numărați printre persoanele eligibile, așa cum sunt stabilite de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), cardul va fi livrat către dumneavoastră de către angajații Poștei Române, fără să fie nevoie să demarați dumneavoastră vreo procedură în acest sens.

În cazul în care îndepliniți criteriile pentru a fi printre beneficiarii eligibili, dar până la finalul perioadei în care se alocă tranșa I nu veți intra în posesia cardului, vă rugăm să vă adresați celui mai apropiat oficiu poștal, de unde veți primi îndrumări.

3. Unde găsesc instrucțiuni despre folosirea cardului?

Cardurile vor fi însoțite de scrisori care conțin instrucțiuni de utilizare (inclusiv codul PIN), detalii despre  operatorii economici parteneri și un număr de telefon pentru cazurile în care întâmpinați probleme.

Emitenților de carduri le-au fost alocate județele astfel:

Sodexo: Bihor, Bistrița Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu, Arad, Călărași, Hunedoara, Timiș

UP Romania: Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Vrancea, București, Ilfov, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea

Edenred: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui, Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova, Teleorman

Numerele de telefon oficiale la care puteți suna în cazul în care întâmpinați probleme în utilizarea cardurilor sunt următoarele:

Edenred: 021 301 33 03

Sodexo: 021 204 46 64

UP România: 0374 66 22 73

4. Cum pot plăti cu cardul?

Cardul permite plăți contactless, încă de la prima tranzacție, prin apropierea sa de terminalul POS.

5. Pot retrage numerar de pe carduri?

Nu puteți retrage numerar de pe carduri, ele pot fi utilizate doar pentru achiziționarea de produse alimentare/mese calde de la operatorii economici parteneri.

6. Cât timp sunt valabile sumele?

Sumele disponibile pe card sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor.

7. Cine sunt cei peste 2,5 de beneficiari care primesc tichete sociale?

a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

c) Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;

f) Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

8. Ce fac dacă, deși inițial nu mă număram printre persoanele eligibile, devin în următoarele luni?

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale va actualiza lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare.

Pentru beneficiarii nou introduși în program vor fi eliberate noi suporturi electronice.

De asemenea, verificarea condițiilor de venit pentru beneficiarii incluși în categoriile a)-d), se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

9. Pot să înstrăinez cardul pe care îl primesc?

Nu. Sunt interzise și se sancționează conform legii:

a) utilizarea de către beneficiari a tichetelor sociale în alt scop decât achiziționarea de produse alimentare și mese calde;

b) solicitarea de către beneficiari și/sau furnizarea de numerar în schimbul tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde sau pentru fracțiuni din acestea;

c) refuzul nejustificat al unităților afiliate de a accepta tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde.

Refuzul este justificat dacă există o suspiciune rezonabilă privind autenticitatea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde sau identitatea dintre titularul tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde și destinatarul final al acestora;

d) comercializarea tichetelor sociale;

Cardurile pot fi folosite doar de către beneficiari. În cazuri excepționale, în care beneficiarul nu se poate deplasa la operatorii economici pentru a utiliza ajutorul, atunci poate încredința tichetele unei persoane apropiate, dar doar împreună cu actul de identitate.

10. Când ajung ajutoarele către beneficiari?

Încărcarea voucherelor se va face după ce se încheie procesul de distribuire, așa că, ajutoarele aferente tranșei I vor ajunge la beneficiari în perioada 20.06.2022-24.06.2022.

  • „Voucherele vor fi acordate în patru tranșe. Vom avea în vedere ca, la jumătatea lunii iulie, după evaluarea implementării primei etape, să adaptăm calendarul următoarelor tranșe pentru ca beneficiarii să poată utiliza cât mai urgent voucherele pentru achiziționarea alimentelor și meselor calde”, explică ministrul Marcel Ioan Boloș.

Conform calendarului, etapele sunt următoarele:

Emitere Distribuire Încărcare
TRANȘA I: iunie-iulie 2022
Săptămâna I:
Transmiterea listei de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

02.06.2022-06.06.2022

Permanent, în funcție de lista actualizată a beneficiarilor Conform graficului
Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale02.06.2022-06.06.2022
06.06.2022-10.06.2022 13.06.2022-17.06.2022 20.06.2022 – 24.06.2022
Săptămâna II:
13.06.2022-17.06.2022 20.06.2022-24.06.2022 27.06.2022-01.07.2022
Săptămâna III:
20.06.2022-24.06.2022 27.06.2022-01.07.2022 04.07.2022-08.07.2022
Săptămâna IV:
27.06.2022-01.07.2022 04.07.2022-08.07.2022 11.07.2022-15.07.2022
 
TRANȘA II: august-septembrie 2022
Actualizarea listelor de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

22.08.2022-28.08.2022

Permanent, în funcție de lista actualizată a beneficiarilor 29.08.2022 – 02.09.2022
Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale22.08.2022-28.08.2022
 
TRANȘA III: octombrie-noiembrie 2022
Actualizarea listelor de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

17.10.2022-21.10.2022

Permanent, în funcție de lista actualizată a beneficiarilor 24.10.2022-31.10.2022
Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale17.10.2022-21.10.2022
 
TRANȘA IV: decembrie-ianuarie 2023
Actualizarea listelor de beneficiari de către MMSS și verificarea de către ANAF

05.12.2022-09.12.2022

Permanent în funcție de lista actualizată a beneficiarilor 12.12.

 

2022-16.12.2022

Prelucrarea datelor de către
CN Poșta Română și transmiterea către direcțiile regionale05.12.2022-09.12.2022

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Cătălin Silegeanu: Sediu nou promis de MAI pentru Serviciul Rutier din Botoșani, după presiuni parlamentare

Publicat

Publicitate

COMUNICAT DE PRESĂ

Sediu nou promis de MAI pentru Serviciul Rutier din Botoșani, după presiuni parlamentare

 

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a reacționat prompt la interpelarea depusă de senatorul Cătălin Silegeanu privind starea sediului în care funcționează Serviciul Rutier și Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din cadrul IPJ Botoșani, anunțând că se află în derulare proceduri pentru identificarea unui nou spațiu.

 

Potrivit documentului transmis de MAI, starea clădirii în care funcționează cele două servicii, precum și limitările logistice semnalate justifică necesitatea unei relocări. Ministerul precizează că situația este analizată în colaborare cu autoritățile locale, iar soluția vizată este găsirea unui imobil care să asigure condițiile tehnice și operaționale specifice.

Publicitate

 

Interpelarea senatorului Silegeanu a pornit de la sesizările unor angajați ai IPJ Botoșani, care au descris spațiul actual drept impropriu desfășurării activităților curente, cu instalații depășite și zone degradate.

 

„Problema sediului Serviciului Rutier din Botoșani mi-a fost semnalată de mai mulți angajați care lucrează acolo zi de zi. Spațiul nu mai corespunde cerințelor de funcționare, iar faptul că în același imobil este organizat și Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase face situația și mai urgentă. MAI confirmă necesitatea schimbării sediului și a început procedurile pentru identificarea unui imobil nou, împreună cu autoritățile locale”, a afirmat senatorul Cătălin Silegeanu.

 

Acesta a precizat că va monitoriza întregul proces până la finalizarea relocării și la asigurarea unui spațiu care să permită funcționarea normală a celor două servicii. „Este un punct de plecare important, pentru că ambele servicii au nevoie de un spațiu care să le permită să-și facă treaba în condiții normale”, a punctat parlamentarul botoșănean.

 

Ministerul nu a indicat încă un termen estimativ pentru finalizarea procedurilor, însă răspunsul oficial plasează problema pe agenda instituțională, cu statut de prioritate.

Citeste mai mult

Educație

Dealurile și văile din Hănești, pline de colinde și bucurie: Copiii școlii „Teofil Vâlcu” au adus spiritul Crăciunului în toată comuna

Publicat

Publicitate

Dealurile și văile din Hănești au prins viață în acest final de săptămână, când sute de copii din școlile și grădinițele comunei au adus spiritul sărbătorilor de iarnă mai aproape de oamenii din comună. Cu chiote, colinde și multă voie bună, elevii au colindat profesorii, părinții și autoritățile locale, într-un adevărat tablou de Crăciun autentic.

Momentul culminant al evenimentului l-a reprezentat serbarea școlară de final de an, organizată în unitățile de învățământ din comună. Cu această ocazie, copiii au primit cadouri de la Moș Crăciun, daruri oferite prin grija primarului Costel Matei, împreună cu Primăria Hănești și Consiliul Local Hănești.

Directorul Școlii Gimnaziale „Teofil Vâlcu”, Marinela Vieriu, a subliniat importanța păstrării tradițiilor locale și a colaborării dintre școală și autorități.

„Ideea este că ne străduim să ducem tradiția mai departe. Mulțumiri reprezentanților Primăriei și Consiliului Local, prin intermediul cărora Moș Crăciun aduce bucurie în inimile tuturor copiilor din grădinițele și școlile din Hănești”, a explicat directorul Școlii Gimnaziale „Teofil Vâlcu”, Marinela Vieriu.

Tot din respect pentru tradiție, colindatul a continuat cu directorul școlii, urmat de reprezentanții Primăriei, într-un gest simbolic ce întărește legătura dintre instituțiile locale și comunitate. Atmosfera caldă, emoția copiilor și bucuria dăruită au transformat evenimentul într-o adevărată sărbătoare a comunei, cu imagini care vor rămâne mult timp în amintirea tuturor.

Iată și câteva imagini surprinse cu această ocazie:

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Aproape 20.500 de persoane din județul Botoșani au primit ajutor pentru încălzirea locuinței cu lemne

Publicat

Publicitate

Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Botoșani a efectuat miercuri, 17 decembrie, plățile pentru aproape 20.500 beneficiari ai ajutorului pentru încălzirea locuinței cu lemne, în valoare totală de 23.189.320 lei, în conformitate cu Legea nr. 226/2021 privind măsurile de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.

Pentru ajutorul de încălzire cu lemne, AJPIS Botoșani a virat celor 78 de primării din județ suma de 22.780.800 lei, pentru tot sezonul rece, respectiv noiembrie 2025-martie 2026, în timp ce suma virată primăriilor pentru suplimentul la lemne, pe luna noiembrie, se ridică la 408.520 lei.

Aceste beneficii se acordă în baza dispoziției primarului și se adresează familiilor sau persoanelor singure fără alte bunuri ori proprietăți, conform cererii, care au venit mediu net lunar de până la 1.386 lei/persoană pentru familie sau până la 2.053 lei pentru persoana singură.

Pentru combustibili solizi sau petrolieri, suma aferentă sezonului rece se plătește integral în luna decembrie (sau proporțional, dacă cererea este depusă ulterior), iar suplimentul se acordă pe tot parcursul anului.

Citeste mai mult

Eveniment

Casieriile NOVA APASERV Botoșani, program special de sărbători

Publicat

Publicitate

Programul casieriilor NOVA APASERV Botoșani va suferi modificări în perioada sărbătorilor de iarnă. Compania anunță ajustarea orarului de funcționare pentru încasarea plăților, recomandând utilizatorilor să își achite facturile din timp sau să folosească metodele alternative de plată disponibile.

24 Decembrie 2025–08 Ianuarie 2026

 

Casieria

Miercuri 24.12.2025

 

Publicitate

Joi,

25.12. 2025

 

Vineri

26.12.2025

 

Sambata

27 12.2025

Luni

29.dec.2025

Marti

30.12.2025

Miercuri

31.dec.2025

 Bulevard Botosani

8-12

Inchis

Inchis

 8-12

Program normal

Program normal

8-12

Primaverii

Botosani

Inchis

Inchis

  Inchis

  Inchis

  Program normal

  Program normal

Inchis

Uvertura Mall

10-14

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

10-14

Piata 1 Decembrie

Botosani

Inchis

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

Inchis

A.I.Cuza Dorohoi

8-12

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

8-12

Casieria Darabani

Inchis

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

Inchis

Casieria Saveni

Inchis

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

Inchis

Casieria Bucecea

Inchis

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

Inchis

 

25-26 decembrie 2025- Sărbătoarea Crăciunului şi 01-02 Ianuarie 2026 – Anul Nou– toate casieriile vor fi închise.

În perioada 03-08 Ianuarie 2026 toate casieriile vor fi închise pentru inventarierea anuală a soldurilor.

Reamintim ca platile pot fi efectuate in conturile bancare mentionate pe factura, deschise la BCR,BRD,TRANSILVANIA, pe site-ul operatorului si prin POS.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending