Connect with us

Actualitate

Toate școlile vor înființa Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței și un grup de acțiune. Include și un polițist

Publicat

Publicitate
În prima săptămâna de cursuri a anului școlar 2024-2025, toate unitățile de învățământ vor stabili componența Comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalității, CPEV, și un grup de acțiune cu acelasi scop, de prevenire și combatere a violenței, conform Planului Național de combatere a violenței școlare, scrie EDUPEDU.
  • Atribuțiile comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei sunt stabilite în ROFUIP 2024. CPEV a preluat atribuțiile grupurilor de acțiune antibullying,conform procedurii de management a cazurilor de violență.
  • OFICIALPlanul național de combatere a violenței școlare, care va fi aplicat în toate școlile începând de luni,
  • include măsuri pentru prevenirea violenței școlare, formarea profesorilor și responsabilitățile școlilor și inspectoratelor

Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii se constituie la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, în baza hotărârii consiliului de administraţie prin care se aprobă și componența sa nominală, conform ROFUIP 2024.

Comisia este formată din: 

un director adjunct sau, după caz, coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare;

4-6 reprezentanți ai cadrelor didactice, desemnați de Consiliul profesoral;

1-3 reprezentanți ai părinților/reprezentanților legali desemnați de consiliul reprezentativ al părinților/reprezentanților legali şi asociaţia de părinţi, acolo unde există;

1-3 elevi desemnați de Consiliul școlar al elevilor;

Publicitate

1 reprezentant al primarului și 1 reprezentant al consiliului local, membri în Consiliul de administrație al unității de învățământ, cu statut de invitați;

profesorul-consilier școlar și mediatorul școlar, după caz.

Grupul de acțiune, care va avea întâlniri lunare, va fi format din:

directorul unității de învățământ;

membrii comisiei pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității;

un polițist desemnat din cadrul DGPMB/IPJ;

un membru din cadrul comitetului reprezentativ al/asociației părinților;

un membru din cadrul consiliului școlar al elevilor;

un reprezentant din cadrul SPAS/DAS/DGASPC, conform Planului Național de combatere a violenței școlare.

Directorul unității de învățământ emite decizia de constituire și componența nominală a Comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii, conform ROFUIP 2024.

Fiecare unitate de învăţământ elaborează o procedură privind funcţionarea Comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii, în funcţie de nevoile proprii.

Activitatea comisiei se desfășoară prin raportarea și punerea în aplicare a ansamblului prevederilor legale în vigoare care vizează prevenirea şi combaterea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării şi, respectiv, afirmă promovarea interculturalităţii, în mediul şcolar.

Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii analizează abaterile disciplinare ale beneficiarilor primari care săvârşesc abateri și propune sancţiunile disciplinare aplicate acestora, potrivit prevederilor statutului elevului, prezentului regulament şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ.

Atribuțiile Comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei

a) prevenirea și combaterea violenței: 

– înregistrarea și raportarea la Inspectoratul Școlar Județean/al Municipiului București a cazurilor de violență săvârșite în mediul școlar;

– analizarea factorilor școlari care au condus la săvârșirea faptelor de violență, elaborarea, revizuirea şi aplicarea Planului de prevenire şi reducere a violenţei în mediul şcolar al unității de învățământ preuniversitar;

– realizarea unui raport privind incidența, respectiv prevenirea violenței, pe care îl comunică Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii (CEAC), în vederea includerii acestuia în raportul general privind starea şi calitatea învăţământului în anul şcolar respectiv;

– colaborarea cu autoritățile și instituțiile cu atribuții legale în prevenirea, combaterea și managementul cazurilor de violență școlară, inclusiv cu reprezentanții serviciilor publice de asistență socială, ai poliției și ai jandarmeriei;

– propunerea unor măsuri specifice, rezultate după analiza factorilor de risc, care să aibă drept consecință creșterea gradului de siguranță a preșcolarilor/beneficiarilor primari și a personalului din unitatea școlară și prevenirea delincvenței juvenile în incinta și în zonele adiacente unității de învățământ;

– propunerea, aplicarea și/sau monitorizarea unor măsuri specifice pentru promovarea stării de bine, a unui climat școlar pozitiv și a coeziunii școlare la nivelul unității de învățământ.

b) prevenirea și combaterea faptelor de corupție: 

– îmbunătățirea strategiilor de comunicare pe teme anticorupție, care să ia în calcul potențialele riscuri și vulnerabilități;

– asigurarea transparenței în procesul decizional la nivel de unitate de învățământ, inclusiv a modului de utilizare a resurselor bugetare și extrabugetare; – promovarea standardelor etice profesionale și stimularea comportamentului etic;

– desfășurarea de acțiuni de promovare a Codului de etică pentru învățământul preuniversitar;

– monitorizarea aplicării procedurilor specifice referitoare la conflictul de interese, inclusiv aplicarea ordinului privind completarea declarațiilor de interese de către personalul didactic de predare;

– diseminarea de materiale cu rol informativ privind riscurile și consecințele faptelor de corupție sau a incidentelor de integritate;

– derularea de programe și campanii de informare și responsabilizare a beneficiarilor primari cu privire la riscurile și consecințele negative ale corupției.

c) promovarea principiilor școlii incluzive: 

– monitorizarea respectării politicilor de promovare a incluziunii, diversității, combaterea discriminării și a segregării școlare;

– asigurarea faptului că materialele expuse în unitatea de învățământ(ex. tablourile expuse pe pereții unității de învățământ) respectă, recunosc și reflectă cultura, istoria și limba minorităților etnice, naționale și lingvistice ale beneficiarilor primari, părinților/reprezentanților legali și ale comunității locale;

– asigurarea faptului că tradițiile, sărbătorile, evenimentele respectă, recunosc și reflectă diversitatea etnică, lingvistică, religioasă a beneficiarilor primari, a părinților/reprezentanților legali și a comunității locale;

– identificarea și analiza cazurilor de discriminare și înaintarea de propuneri pentru soluționarea acestora, consiliului de administrație, directorului unității de învățământ sau consiliului profesoral, după caz;

– medierea, după caz, a conflictelor apărute ca urmare a nerespectării principiilor școlii incluzive;

– propunerea unor acțiuni specifice, la nivelul claselor sau al unității de învățământ, care să contribuie la cunoașterea și valorizarea celuilalt, la promovarea interculturalității;

– consilierea cadrelor didactice în ceea ce privește adaptarea curriculumului la diversitatea etnică, lingvistică, culturală a beneficiarilor primari și a comunității locale.

– sesizarea autorităților competente în cazul identificării formelor grave de discriminare; – monitorizarea și evaluarea acțiunilor întreprinse pentru prevenirea și combaterea discriminării și promovarea interculturalității;

– monitorizarea respectării legislației privind desegregarea școlară și, după caz, colaborarea la realizarea Planului de desegregare școlară la nivelul unității de învățământ.

d) oricare alte atribuții care sunt stipulate ca fiind de competența comisiei, incluse în cadrul prevederilor legale în vigoare.

La activitățile comisiei poate participa, cu statut de invitat, și un polițist desemnat de către Direcția Generală de Poliție a Municipiului București/Inspectoratele de Poliție Județene.

CPEV preia atribuțiile grupurilor de acțiune antibullying, conform procedurii de management a cazurilor de violență

Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității (CPEV) preia atribuțiile grupurilor antibullying din scoli. Atribuțiile acestei comisii sunt stabilite de ordinul 6.134 din 21 decembrie 2016 privind interzicerea segregării școlare în unitățile de învățământ preuniversitar.

„CPEV preia atribuțiile grupurilor de acțiune antibullying constituite la nivelul unităților de învățământ preuniversitar în temeiul Ordinului ministrului educației și cercetării 4.343/2020, potrivit prevederilor generale 3.23 din procedură.” 

„În identificarea cazurilor de bullying și cyberbullying, personalul UIP și elevii utilizează fișa de identificare din anexa nr. 3 a procedurii.”

Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și a discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității (CPEV) coordonează elaborarea, revizuirea și aplicarea Planului de prevenire și reducere a violenței în mediul școlar al UIP, în conformitate cu prevederile art. 65 alin. (3) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, se precizează in procedură.

(3) „În conformitate cu PNCVS, cu Regulamentul de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar, aprobat prin ordin al ministrului educației, pe baza unei evaluări a climatului școlar, în colaborare cu reprezentanții elevilor, reprezentanții părinților și cu instituțiile locale abilitate, precum serviciul siguranță școlară, serviciul public de asistență socială, direcția generală de asistență socială și protecția copilului, unitățile de învățământ adoptă planuri de prevenire și reducere a violenței în școli.”

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Metodologia pentru predarea RELIGIEI în școli lansată în consultare publică: Opțiunea elevilor va fi exprimată prin cerere scrisă

Publicat

Publicitate

Ministerul Educației a pus în consultare publică un proiect de metodologie care reglementează organizarea predării Religiei în învățământul preuniversitar, inclusiv modalitatea prin care elevii pot opta pentru participarea la această disciplină, relatează agerpres.ro.

Cel mai important aspect al proiectului este că elevii vor frecventa ora de Religie doar dacă părinții sau reprezentanții legali (în cazul minorilor) ori elevii majori depun o cerere scrisă, menționând cultul dorit. Cererea va fi valabilă pe toată durata școlarizării, dar poate fi modificată la solicitarea scrisă a părinților sau a elevului major.

În cazul în care un elev nu participă la ora de Religie, situația sa școlară se încheie fără această disciplină.

Unitățile de învățământ vor avea obligația de a asigura supravegherea elevilor care nu frecventează ora de Religie, stabilind activități alternative pentru aceștia.

Dacă într-o clasă există solicitări pentru studierea Religiei pentru mai multe culte, școala va organiza predarea prin gruparea elevilor în formațiuni de studiu corespunzătoare. În cazul în care numărul solicitanților pentru un anumit cult este prea mic pentru a constitui o clasă, predarea se va face în regim simultan, adică elevii din mai multe clase ale aceluiași nivel (primar, gimnazial sau liceal) vor fi grupați împreună.

Elevii care nu pot studia Religia conform confesiunii proprii au posibilitatea de a participa în calitate de audienți la orele altor culte, cu aprobarea conducerii unității de învățământ.

Publicitate

Ministerul Educației invită părțile interesate să își exprime punctul de vedere asupra proiectului înainte de adoptarea sa.

 

Citeste mai mult

Administratie

Comuna Coșula extinde sistemul de canalizare după ce aprimit finanțare prin Programul „Anghel Saligny”

Publicat

Publicitate

Zeci de localități din România beneficiază de finanțare prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, destinat modernizării infrastructurii locale, iar printre acestea se numără și comuna Coșula din județul Botoșani.

În această comună se derulează un proiect important pentru extinderea sistemului de canalizare în satele Coșula, Buda, Pădureni și Șupitca.

Investiția are rolul de a îmbunătăți calitatea vieții locuitorilor, asigurând condiții moderne de trai și facilități de bază necesare unei dezvoltări sustenabile. Lucrările avansează conform planului, iar autoritățile locale își propun să finalizeze proiectul cât mai curând posibil.

Viceprimarul Neculai Șchiopu, care asigură interimatul în conducerea primăriei după decesul prematur al fostului primar Mircia Acatrinei, a subliniat importanța acestui proiect pentru comunitate și a mulțumit tuturor celor implicați în realizarea sa.

“Proiectul “Extindere sistem de canalizare în localitățile Coșula, Buda, Pădureni, Șupitca, comuna Coșula, județul Botoșani” avansează conform planului! Această investiție importantă va aduce beneficii pe termen lung pentru întreaga comunitate, asigurând condiții și un trai mai bun pentru toți locuitorii”, a transmis primarul interimar Neculai Șchiopu.

Programul „Anghel Saligny” sprijină modernizarea localităților prin investiții în infrastructura rutieră, alimentarea cu apă, canalizare, stații de epurare, poduri, trotuare și sisteme inteligente de distribuție a gazelor naturale.

Publicitate

În comuna Coșula, extinderea rețelei de canalizare este doar un pas în procesul de dezvoltare, autoritățile locale continuând să caute soluții pentru îmbunătățirea condițiilor de trai ale locuitorilor, un process de care s-a ocupat timp de mai multe mandate fostului primar Mircia Acatrinei.

Citeste mai mult

Eveniment

Încep controalele în piețe. Controale ANSVSA în Botoșani pentru siguranța alimentelor înainte de Sărbătorile Pascale

Publicat

Publicitate

Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) va desfășura, în perioada 19 martie – 19 aprilie 2025, controale riguroase pentru a preveni riscurile de toxiinfecții alimentare și a asigura siguranța alimentelor comercializate în județ, în preajma Sărbătorilor Pascale.

Echipele de inspectori vor verifica piețele agroalimentare, abatoarele, centrele de sacrificare temporare, măcelăriile, hipermarketurile, unitățile de procesare, depozitare și comercializare a produselor de origine animală. Un accent deosebit va fi pus pe monitorizarea sacrificării mieilor, care trebuie realizată doar în abatoare autorizate sau în centre temporare aprobate de DSVSA.

Sacrificarea mieilor și comercializarea cărnii

În județul Botoșani, centrele de sacrificare temporară vor funcționa între 9 și 19 aprilie, între orele 7:00 – 17:00. Carnea obținută în aceste centre va fi marcată cu o ștampilă rotundă, care va conține indicativul județului și un cod numeric atribuit de DSVSA.

Inspectorii sanitar-veterinari, alături de Poliție, vor verifica și transportul mieilor, pentru a preveni eventualele abateri de la normele sanitar-veterinare. În zonele cu restricții sanitare, din cauza Pestei Porcine Africane (PPA) sau a scrapiei, sacrificarea mieilor va fi permisă doar după efectuarea unor analize de risc suplimentare.

Controale extinse pentru alimentele de sezon

Publicitate

Pe lângă carnea de miel, verificările se vor extinde asupra ouălor, laptelui, produselor lactate, peștelui și produselor de pescuit, precum și asupra cozonacilor, prăjiturilor și legumelor de sezon. Produsele vor putea fi comercializate doar în spații autorizate, fiind interzisă vânzarea în locuri neaprobate de autorități.

Pentru laptele și produsele lactate, comercianții vor trebui să asigure informații clare despre proveniență, data producerii și condițiile de păstrare, iar transportul și vânzarea ouălor se vor realiza doar în mijloace auto autorizate, care asigură condiții de temperatură și igienă corespunzătoare.

În ceea ce privește peștele și produsele din pescuit, acestea trebuie păstrate la temperaturi adecvate și etichetate corespunzător. Inspectorii DSVSA vor verifica dacă produsele sunt corespunzătoare din punct de vedere organoleptic și nu prezintă paraziți vizibili, iar gheața utilizată pentru conservare trebuie să fie obținută din apă potabilă.

Măsuri stricte și sancțiuni pentru nereguli

ANSVSA, împreună cu autoritățile locale din Botoșani, va colabora cu Primăriile, Consiliul Județean, ANPC și Poliția pentru organizarea unor acțiuni comune de control. În cazul în care vor fi descoperite nereguli, măsurile pot include suspendarea activității, amenzi și confiscarea produselor neconforme.

Pentru orice suspiciune privind siguranța alimentelor, consumatorii sunt încurajați să sesizeze problemele la numerele de telefon afișate la sediul DSVSA Botoșani și pe site-ul instituției. Autoritățile recomandă achiziționarea produselor doar din surse autorizate și verificarea etichetelor de conformitate, pentru a evita riscurile pentru sănătate.

 

 

Citeste mai mult

Economie

Direcția Silvică Botoșani produce anual aproape un milion de puieți pentru REGENERAREA pădurilor din România

Publicat

Publicitate

Pepinierele Direcției Silvice Botoșani produc anual aproximativ 950.000 de puieți forestieri și ornamentali, o mare parte dintre aceștia fiind utilizați pentru regenerarea fondului forestier de stat.

Directorul instituției, Marius Havriș, a declarat pentru agerpres.ro că producția de puieți acoperă atât necesitățile proprii ale regiei, cât și cererea altor direcții silvice din țară.

În pepinierele Direcției Silvice Botoșani sunt cultivate specii variate de arbori, precum gorun, stejar, fag, salcâm, plop, salcie, frasin, paltin, cireș, tei, mălin, nuc negru, sânger, sălcioară și lemn câinesc, dar și diferite sortimente de puieți ornamentali. De asemenea, unele specii, precum frasinul, paltinul, gorunul și mojdreanul, sunt furnizate și altor direcții silvice din țară.

În județul Botoșani, există trei mari pepiniere silvice, situate la Rădăuți Prut, Guranda și Cotu, dotate cu sisteme moderne de irigație cu consum redus de apă. Acestea permit mecanizarea lucrărilor de pregătire a solului, întreținerea culturilor și recoltarea puieților, contribuind la eficientizarea procesului de producție.

Pentru acest an, Direcția Silvică și-a propus să împădurească integral 20 de hectare din fondul forestier de stat și să completeze plantațiile anterioare pe 42 de hectare, acolo unde pierderile au fost cauzate fie de factori naturali, fie de secetă. Totodată, sunt planificate regenerări naturale pe 40 de hectare, în zone unde s-au efectuat tăieri cu regenerare.

Aceste acțiuni fac parte dintr-un efort continuu de protejare și extindere a suprafețelor împădurite, contribuind la menținerea echilibrului ecologic și la creșterea calității fondului forestier din județul Botoșani.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending