Connect with us

Actualitate

Toate școlile vor înființa Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței și un grup de acțiune. Include și un polițist

Publicat

Publicitate
În prima săptămâna de cursuri a anului școlar 2024-2025, toate unitățile de învățământ vor stabili componența Comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalității, CPEV, și un grup de acțiune cu acelasi scop, de prevenire și combatere a violenței, conform Planului Național de combatere a violenței școlare, scrie EDUPEDU.
  • Atribuțiile comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei sunt stabilite în ROFUIP 2024. CPEV a preluat atribuțiile grupurilor de acțiune antibullying,conform procedurii de management a cazurilor de violență.
  • OFICIALPlanul național de combatere a violenței școlare, care va fi aplicat în toate școlile începând de luni,
  • include măsuri pentru prevenirea violenței școlare, formarea profesorilor și responsabilitățile școlilor și inspectoratelor

Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii se constituie la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, în baza hotărârii consiliului de administraţie prin care se aprobă și componența sa nominală, conform ROFUIP 2024.

Comisia este formată din: 

un director adjunct sau, după caz, coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare;

4-6 reprezentanți ai cadrelor didactice, desemnați de Consiliul profesoral;

1-3 reprezentanți ai părinților/reprezentanților legali desemnați de consiliul reprezentativ al părinților/reprezentanților legali şi asociaţia de părinţi, acolo unde există;

1-3 elevi desemnați de Consiliul școlar al elevilor;

Publicitate

1 reprezentant al primarului și 1 reprezentant al consiliului local, membri în Consiliul de administrație al unității de învățământ, cu statut de invitați;

profesorul-consilier școlar și mediatorul școlar, după caz.

Grupul de acțiune, care va avea întâlniri lunare, va fi format din:

directorul unității de învățământ;

membrii comisiei pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității;

un polițist desemnat din cadrul DGPMB/IPJ;

un membru din cadrul comitetului reprezentativ al/asociației părinților;

un membru din cadrul consiliului școlar al elevilor;

un reprezentant din cadrul SPAS/DAS/DGASPC, conform Planului Național de combatere a violenței școlare.

Directorul unității de învățământ emite decizia de constituire și componența nominală a Comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii, conform ROFUIP 2024.

Fiecare unitate de învăţământ elaborează o procedură privind funcţionarea Comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii, în funcţie de nevoile proprii.

Activitatea comisiei se desfășoară prin raportarea și punerea în aplicare a ansamblului prevederilor legale în vigoare care vizează prevenirea şi combaterea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării şi, respectiv, afirmă promovarea interculturalităţii, în mediul şcolar.

Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii analizează abaterile disciplinare ale beneficiarilor primari care săvârşesc abateri și propune sancţiunile disciplinare aplicate acestora, potrivit prevederilor statutului elevului, prezentului regulament şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ.

Atribuțiile Comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei

a) prevenirea și combaterea violenței: 

– înregistrarea și raportarea la Inspectoratul Școlar Județean/al Municipiului București a cazurilor de violență săvârșite în mediul școlar;

– analizarea factorilor școlari care au condus la săvârșirea faptelor de violență, elaborarea, revizuirea şi aplicarea Planului de prevenire şi reducere a violenţei în mediul şcolar al unității de învățământ preuniversitar;

– realizarea unui raport privind incidența, respectiv prevenirea violenței, pe care îl comunică Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii (CEAC), în vederea includerii acestuia în raportul general privind starea şi calitatea învăţământului în anul şcolar respectiv;

– colaborarea cu autoritățile și instituțiile cu atribuții legale în prevenirea, combaterea și managementul cazurilor de violență școlară, inclusiv cu reprezentanții serviciilor publice de asistență socială, ai poliției și ai jandarmeriei;

– propunerea unor măsuri specifice, rezultate după analiza factorilor de risc, care să aibă drept consecință creșterea gradului de siguranță a preșcolarilor/beneficiarilor primari și a personalului din unitatea școlară și prevenirea delincvenței juvenile în incinta și în zonele adiacente unității de învățământ;

– propunerea, aplicarea și/sau monitorizarea unor măsuri specifice pentru promovarea stării de bine, a unui climat școlar pozitiv și a coeziunii școlare la nivelul unității de învățământ.

b) prevenirea și combaterea faptelor de corupție: 

– îmbunătățirea strategiilor de comunicare pe teme anticorupție, care să ia în calcul potențialele riscuri și vulnerabilități;

– asigurarea transparenței în procesul decizional la nivel de unitate de învățământ, inclusiv a modului de utilizare a resurselor bugetare și extrabugetare; – promovarea standardelor etice profesionale și stimularea comportamentului etic;

– desfășurarea de acțiuni de promovare a Codului de etică pentru învățământul preuniversitar;

– monitorizarea aplicării procedurilor specifice referitoare la conflictul de interese, inclusiv aplicarea ordinului privind completarea declarațiilor de interese de către personalul didactic de predare;

– diseminarea de materiale cu rol informativ privind riscurile și consecințele faptelor de corupție sau a incidentelor de integritate;

– derularea de programe și campanii de informare și responsabilizare a beneficiarilor primari cu privire la riscurile și consecințele negative ale corupției.

c) promovarea principiilor școlii incluzive: 

– monitorizarea respectării politicilor de promovare a incluziunii, diversității, combaterea discriminării și a segregării școlare;

– asigurarea faptului că materialele expuse în unitatea de învățământ(ex. tablourile expuse pe pereții unității de învățământ) respectă, recunosc și reflectă cultura, istoria și limba minorităților etnice, naționale și lingvistice ale beneficiarilor primari, părinților/reprezentanților legali și ale comunității locale;

– asigurarea faptului că tradițiile, sărbătorile, evenimentele respectă, recunosc și reflectă diversitatea etnică, lingvistică, religioasă a beneficiarilor primari, a părinților/reprezentanților legali și a comunității locale;

– identificarea și analiza cazurilor de discriminare și înaintarea de propuneri pentru soluționarea acestora, consiliului de administrație, directorului unității de învățământ sau consiliului profesoral, după caz;

– medierea, după caz, a conflictelor apărute ca urmare a nerespectării principiilor școlii incluzive;

– propunerea unor acțiuni specifice, la nivelul claselor sau al unității de învățământ, care să contribuie la cunoașterea și valorizarea celuilalt, la promovarea interculturalității;

– consilierea cadrelor didactice în ceea ce privește adaptarea curriculumului la diversitatea etnică, lingvistică, culturală a beneficiarilor primari și a comunității locale.

– sesizarea autorităților competente în cazul identificării formelor grave de discriminare; – monitorizarea și evaluarea acțiunilor întreprinse pentru prevenirea și combaterea discriminării și promovarea interculturalității;

– monitorizarea respectării legislației privind desegregarea școlară și, după caz, colaborarea la realizarea Planului de desegregare școlară la nivelul unității de învățământ.

d) oricare alte atribuții care sunt stipulate ca fiind de competența comisiei, incluse în cadrul prevederilor legale în vigoare.

La activitățile comisiei poate participa, cu statut de invitat, și un polițist desemnat de către Direcția Generală de Poliție a Municipiului București/Inspectoratele de Poliție Județene.

CPEV preia atribuțiile grupurilor de acțiune antibullying, conform procedurii de management a cazurilor de violență

Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității (CPEV) preia atribuțiile grupurilor antibullying din scoli. Atribuțiile acestei comisii sunt stabilite de ordinul 6.134 din 21 decembrie 2016 privind interzicerea segregării școlare în unitățile de învățământ preuniversitar.

„CPEV preia atribuțiile grupurilor de acțiune antibullying constituite la nivelul unităților de învățământ preuniversitar în temeiul Ordinului ministrului educației și cercetării 4.343/2020, potrivit prevederilor generale 3.23 din procedură.” 

„În identificarea cazurilor de bullying și cyberbullying, personalul UIP și elevii utilizează fișa de identificare din anexa nr. 3 a procedurii.”

Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și a discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității (CPEV) coordonează elaborarea, revizuirea și aplicarea Planului de prevenire și reducere a violenței în mediul școlar al UIP, în conformitate cu prevederile art. 65 alin. (3) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, se precizează in procedură.

(3) „În conformitate cu PNCVS, cu Regulamentul de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar, aprobat prin ordin al ministrului educației, pe baza unei evaluări a climatului școlar, în colaborare cu reprezentanții elevilor, reprezentanții părinților și cu instituțiile locale abilitate, precum serviciul siguranță școlară, serviciul public de asistență socială, direcția generală de asistență socială și protecția copilului, unitățile de învățământ adoptă planuri de prevenire și reducere a violenței în școli.”

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

FOTO: Erasmus+VET, oportunitate de formare profesională pentru elevii Liceului ,,Demostene Botez” Trușești în sudul Turciei

Publicat

Publicitate

Un grup format din 37 de elevi și 5 cadre didactice de la Liceul „Demostene Botez” Trușești, proveniți din clasele a X-a și a XI-a din învățământul profesional și liceal, domeniile Agricultură (17 elevi) și Turism și Alimentație (20 elevi), a participat în luna noiembrie la un amplu program de formare profesională în sudul Turciei.

Mobilitatea s-a desfășurat în cadrul proiectului Erasmus+ KA121 – VET, Nr. Ref.: 2025-1-RO01-KA121-VET-000315764, parte a celui de-al treilea an de Acreditare Erasmus+ 2022-1-RO01-KA120-VET-000111124, dedicată domeniului Educație și Formare Profesională. Activitățile au avut loc în localitatea Side, regiunea Antalya.

Stagiul de practică, desfășurat în perioada 2–24 noiembrie 2025, a oferit elevilor oportunitatea de a lucra alături de agenți economici din industria ospitalității și de fermieri locali, într-un mediu profesional modern și divers. Participanții și-au consolidat competențele tehnice și lingvistice, dobândind totodată experiență reală în condiții similare celor de pe piața muncii europene.

Pentru elevii de la specializările Tehnician în agricultură și Agricultor culturi de câmp, programul a inclus activități legate de tehnologiile aplicate în cultivarea plantelor locale, practici de agricultură durabilă, metode de gestionare eficientă a apei, protejarea resurselor naturale și utilizarea echipamentelor specifice. De asemenea, aceștia au exersat lucrări de îngrijire adaptate diferitelor culturi și au dobândit competențe în comunicarea într-o limbă străină și în munca în echipă.

Elevii din domeniul Turism și Alimentație, specializarea Ospătar (chelner), vânzător în unități de alimentație, au beneficiat de instruire practică în toate etapele serviciului de restaurant, interacțiunea cu clienții, gestionarea timpului și colaborarea într-o echipă internațională—elemente esențiale pentru integrarea într-un mediu profesional dinamic și multicultural.

La finalul programului, participanții au primit certificate profesionale recunoscute la nivel european, confirmând competențele dobândite în cadrul mobilității.

Publicitate

Pe lângă formarea practică, elevii au avut ocazia să descopere patrimoniul cultural și istoric al Turciei prin vizite în Antalya, Alanya, Manavgat și Side, experiențe care au îmbogățit programul de învățare și au contribuit la dezvoltarea lor personală.

Pe întreaga durată a mobilității, grupul a fost însoțit și sprijinit de coordonatorul Erasmus+ din Turcia, Furkan Ali Ersoy, reprezentant al organizației de primire Cengiz Education Project Consulting, care a facilitat desfășurarea activităților tehnice, lingvistice și culturale.

Programul Erasmus+ VET continuă să ofere elevilor perspective reale de acces la educație antreprenorială, creșterea șanselor de angajare sau dezvoltarea unei afaceri proprii, contribuind la formarea unei generații pregătite pentru provocările economice actuale.

Elevii au fost însoțiți de:

prof. Grădinaru Vranciu Cristina, director;
prof. Verniceanu Ionica, responsabil proiect;
prof. Ariciuc Lenuța;
consilier școlar Fecioru-Cantemir Daniela,

contabil, Negru Doinița.

Citeste mai mult

Eveniment

CNAIR: Emiterea rovinietei, îngreunată miercuri din cauza unor lucrări la infrastructura IT. Anunț pentru șoferi

Publicat

Publicitate

CNAIR informează utilizatorii rețelei de drumuri naționale, drumuri expres și autostrăzi că emiterea rovinietelor și a peajelor poate fi îngreunată, miercuri, 3 decembrie, în intervalul orar 15.00 – 16.00.

Se fac lucrări la infrastructura de comunicații din centrul de date care găzduiește Sistemul Informatic de Emitere, Gestiune, Monitorizare și Control al Rovinietei – SIEGMCR.

Rovinieta poate fi achiziționată în avans, cu până la 30 de zile înainte de data de început a valabilității.

Peajul poate fi achitat până cel târziu la ora 24.00 a următoarei zile în care a fost efectuată trecerea, mai transmite CNAIR.

foto: DRDP Timișoara/ Facebook

Publicitate
Citeste mai mult

Administratie

Cadastru gratuit la Bucecea: Primăria accesează fonduri europene pentru intabularea terenurilor din Călinești

Publicat

Publicitate

Primăria orașului Bucecea anunță demararea unei noi etape importante pentru comunitate, după ce a reușit să obțină fonduri europene pentru derularea Programului de Cadastru și Carte Funciară în zona Călinești – Sectorul 44.

Proiectul permite cadastrarea și intabularea gratuită a proprietăților, fără costuri pentru localnici, o măsură de modernizare care vine în sprijinul celor care de ani de zile așteaptă clarificarea situațiilor funciare.

Potrivit primarului Angel Gheorghiu, succesul proiectului se datorează demersurilor făcute de administrația locală, care a depus toate documentele necesare și a urmărit obținerea finanțării. Edilul subliniază că nu toate primăriile din țară au făcut aceste eforturi, unele rămânând nepăsătoare în fața oportunităților europene. „Noi, la Bucecea, am ales să aplicăm, să muncim și să obținem finanțarea, tocmai pentru a veni în sprijinul cetățenilor”, a transmis Angel Gheorghiu.

În prezent, proiectul se află în etapa de inventariere și intabulare a terenurilor intravilane din Călinești, unde specialiștii lucrează pentru a crea o evidență clară, modernă și actualizată a proprietăților. Localnicii trebuie doar să depună documentele doveditoare ale deținerii terenurilor, restul procedurilor tehnice și administrative fiind acoperite integral de echipele implicate.

Primarul Angel Gheorghiu spune că accesarea fondurilor europene reprezintă încă un exemplu al modului în care administrația locală lucrează activ pentru modernizarea orașului. „Căutăm permanent programe și oportunități prin care să aducem beneficii concrete oamenilor”, a mai explicat edilul.

Proiectul oferă nu doar gratuitate, ci și siguranța unei evidențe funciare corecte, un pas esențial pentru dezvoltarea viitoare a localității, dar și pentru rezolvarea litigiilor sau incertitudinilor care au persistat în timp. Pentru locuitorii din Călinești, această etapă reprezintă o schimbare așteptată, care simplifică accesul la documente, investiții și proceduri legale legate de proprietate.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Anastasia, o fetiță de 13 ani, elevă la Liceul de Arte din Botoșani, are nevoie de ajutor! Durerea e normalitatea ei. Arta e libertatea ei. 34.000 euro e salvarea ei

Publicat

Publicitate

La doar doi ani, Anastasia Dascalu a primit un diagnostic care i-a marcat întreaga copilărie: scolioză severă care îi răsucește coloana vertebrală și îi transformă fiecare mișcare într-o provocare dureroasă. Astăzi, la 13 ani, elevă în clasa a VII-a, Anastasia are nevoie urgentă de o intervenție chirurgicală complexă care să îi redea șansa la o viață normală.

Povestea ei începe dramatic: la doar șapte luni, a fost supusă unei operații pe cord deschis, iar consecințele acelei intervenții îi complică și astăzi tratamentul. Din cauza modificărilor anatomice post-operatorii, multe proceduri standard pentru scolioză – inclusiv purtarea corsetului ortopedic – au devenit extrem de dificile în cazul ei.

Un copil între durere și artă

„De când mă știu, durerea face parte din viața mea. Nu îmi amintesc cum este să stai drept fără să doară… dar îmi amintesc mereu să sper. Și să visez„, mărturisește Anastasia cu o maturitate ce depășește vârsta ei. „Chiar dacă trupul mă trădează uneori, sufletul meu a găsit un loc în care se simte liber: arta. Iubesc să pictez, să desenez, să dau viață formelor și culorilor. Acolo pot respira. Acolo sunt întreagă.”

De-a lungul anilor, familia sa a încercat tot ce a fost posibil: nenumărate terapii, tratamente, consultații medicale și drumuri în speranța unui tratament eficient. Însă scolioza a continuat să progreseze, iar durerea a devenit o prezență constantă în viața tinerei.

Cu toate acestea, Anastasia nu și-a pierdut visurile. Pasionată de pictură și artă religioasă, adolescenta își dorește să urmeze Liceul Teologic – profil Patrimoniu Cultural, pentru a învăța pictura și restaurarea icoanelor. „Poate pentru că în restaurare e un adevăr care mă privește și pe mine: și ceea ce e fragil poate fi salvat”, spune ea cu o luciditate impresionantă.

Publicitate

Operația care poate schimba totul

Soluția medicală pentru Anastasia există: o intervenție chirurgicală complexă de corectare a scoliozei, care trebuie realizată la un spital privat din București iar costul total al operației este de 34.000 de euro, o sumă imposibil de acoperit pentru familia Dascalu din resursele proprii.

„Este șansa mea la o viață fără durere. La un corp drept. La un viitor în care pot să merg, să creez, să trăiesc fără teama fiecărei zile”, explică tânăra, conștientă de importanța acestei intervenții pentru viitorul ei.

Anastasia este un copil excepțional, cu un talent artistic remarcabil și o forță interioară ieșită din comun. În ciuda durerii constante cu care trăiește zilnic, ea nu și-a pierdut speranța și visurile. Această operație nu este doar o intervenție medicală – este șansa ei la o copilărie normală, la educația pe care și-o dorește și la realizarea visurilor ei. Fiecare donație, indiferent de mărime, o apropie pe Anastasia de momentul în care va putea în sfârșit să stea dreaptă, fără durere.”, a declarat Vlad Plăcintă, președintele AsociațieiSalvează o inimă”.

 

Cum puteți ajuta

Campania de strângere de fonduri pentru Anastasia Dascalu este coordonată de Asociația „Salvează o Inimă” și poate fi urmărită în timp real, inclusiv evoluția medicală a tinerei, pe pagina dedicată: https://salveazaoinima.ro/anastasia-dascalu/

Donațiile pot fi făcute în conturile:

Asociația „SALVEAZĂ O INIMĂ”
Cod de înregistrare fiscală: 31015982

Cont RON: RO94RNCB0041182104010001
Cont EURO: RO67RNCB0041182104010002
Cod SWIFT/BIC: RNCBROBUXXX
Banca: Banca Comercială Română (BCR)

IMPORTANT: La detaliile plății, vă rugăm să specificați: ANASTASIA DASCALU

„Dacă povestea mea a ajuns la inima ta, te rog… ajută-mă să merg înainte. Ajută-mă să îndrept nu doar coloana, ci și drumul vieții mele. Orice sprijin înseamnă șansă, lumină și vindecare”, este mesajul Anastasiei pentru toți cei care pot contribui la salvarea ei.

Sursa: comunicat de presă

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending