Connect with us
Publicitate

Actualitate

Toate restaurantele din România şi nu numai vor putea cumpăra produse proaspete la preţuri cu până la 60% mai mici

Publicat

Publicitate

Toate restaurantele din România şi nu numai vor putea cumpăra, începând din luna iulie, produse proaspete la preţuri cu până la 60% mai mici dacă vor folosi noua platformă online dedicată industriei locale HoReCa, lansată de un producător din industria alimentară.

“Am stabilit deja că 60% din preţul produselor se pierde din buzunarul consumatorului final prin lanţul de distribuţie. Noi nu vrem asta. Vrem produse bune calitativ la un preţ corect. Pentru a realiza acest lucru, am lansat platforma zizam.ro mai întâi în zona Braşov şi acum lansăm platforma business to business pentru toată ţara”, a declarat Valentin Şoneriu, dezvoltatorul acestei platforme, într-un comunicat.

Astfel, începând cu luna iulie, toate restaurantele dar şi consumatorii îşi vor putea comanda produsele direct din platformă, îşi vor putea alege zilele de distribuţie şi urmări traseele, obţinând astfel un flux continuu de produse proaspete, calitate constantă şi un preţ corect.

Publicitate

Disponibilă momentan doar pentru judeţul Braşov, platforma zizam.ro a fost gândită ca zonă de desfacere pentru produsele brandurilor proprii, inclusiv CarmOlimp, şi oferă mâncare gătită de la 16 branduri proprii şi produse ale fabricii CarmOlimp, la cele mai bune preţuri din piaţă, se precizează în comunicat.

Dezvoltatorii platformei au reuşit să ofere cumpărătorilor preţuri chiar şi cu 60% mai mici şi crescând calitatea produselor şi susţin că acesta este “comerţul viitorului”. Folosind internetul şi infrastructura deja existentă, Valentin Şoneriu afirmă că va revoluţiona întreaga piaţă de desfacere a mâncării din România.

“Platforma zizam.ro promite mâncare bună la cel mai corect preţ de pe piaţă, întrucât cercetează şi dezvoltă procese tehnologice de obţinere a produselor culinare de înaltă calitate cu costuri reduse, pentru a deveni un disruptor pe piaţă, bazându-se pe corectitudine şi inovare şi pe sistemul de gamefication. Chiar cred că oamenii au nevoie de corectitudine, atât în ceea ce priveşte calitatea cât şi în ce priveşte produsele (…)”, a mai spus Şoneriu.

Publicitate

CarmOlimp a lansat, la începutul acestei luni, un concept unic de distribuţie a mâncării gătite, care permite restaurantelor să funcţioneze fără bucătari.

Compania a fost fondată în anul 1993 şi este unul dintre cei mai cunoscuţi jucători din industria locală HoReCa. Compania braşoveană deţine cea mai mare fabrică integrată de mâncare gătită. De asemenea, aceasta mai deţine şi ferme de animale, dar şi un abator. AGERPRES

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Olimpiade 2025: care vor fi premiile pentru elevii olimpici și ce sume vor fi alocate pentru cazare și masă. Propuneri

Publicat

Publicitate

Ministerul Educației clarifică, printr-un proiect pus în consultare publică, modalitatea de acordare a premiilor și de acoperire a cheltuielilor cu transport, masă și cazare pentru elevi și profesori la olimpiade, scrie alba24.ro.

Cuantumul acordat pentru cazarea și masa elevilor și a profesorilor însoțitori la competițiile școlare organizate în țară ste de până la 200 de lei/zi/elev sau profesor însoțitor. Aceeași sumă este și pentru activitatea de pregătire și selecționare a loturilor, potrivit proiectului.

Publicitate

Până acum, pentru celelalte concursuri școlare cu etape naționale, suma era de 100 lei, potrivit edupedu.ro

Olimpiade 2025: premiile pentru elevi olimpici

Prin proiect se propune actualizarea premiilor pentru elevii care obțin medalii la competițiile internaționale. Pentru elevii care obțin rezultate la etapele naționale, premiile rămân la fel.

Elevii care au participat individual și au obținut premii la competițiile școlare beneficiază de stimulente financiare, după cum urmează:

Publicitate

a) la etapa națională se acordă de către M.E., din fondurile alocate inspectoratului școlar organizator al acestei etape a competițiilor:

  • – premiul I 1.000 de lei
  • – premiul II 700 de lei
  • – premiul III 500 de lei
  • – menţiune 300 de lei

b) la etapa internaţională a competiţiilor şcolare, categoria I, desfăşurate la nivel mondial, se acordă de către ME

  • – premiul I/medalie de aur cu punctaj absolut 20.000 de lei
  • – premiul I/medalie de aur 15.000 de lei
  • – premiul II/medalie de argint 12.500 de lei
  • – premiul III/medalie de bronz 10.000 de lei
  • – mențiune 6.000 de lei

c) la etapa internațională a competițiilor școlare, categoria a II-a, desfășurate la nivel european sau regional, se acordă de către M.E. stimulente în valoare de:

Publicitate
  • – premiul I/medalie de aur cu punctaj absolut 10000 de lei;
  • – premiul I/medalie de aur 7.500 de lei;
  • – premiul II/medalie de argint 6.000 de lei;
  • – premiul III/medalie de bronz 5.000 de lei;
  • – mențiune 3.000 de lei;

Olimpiade 2025: premiile pentru profesori

Profesorii care au pregătit elevii de la alin (1) beneficiază de stimulente financiare, după cum urmează:

  • a) profesorul care l-a pregătit pe elevul premiat la competițiile școlare internaționale categoria I și, respectiv a II-a, primește un stimulent financiar egal cu cel acordat elevului;
  • b) dacă elevul premiat a fost pregătit de mai mulți profesori, valoarea stimulentului financiar echivalent cu cel acordat elevului se împarte în mod egal la numărul profesorilor care l-au pregătit;
  • c) dacă elevul obține mai multe distincții pentru aceeași disciplină școlară, profesorului pregătitor i se acordă un singur stimulent financiar echivalent cu distincția cea mai mare obținută de către elev;
  • d) dacă elevul care a obținut mai multe distincții pentru aceeași disciplină școlară, a fost pregătit de mai mulți profesori, valoarea stimulentului financiar echivalent cu distincția cea mai mare obținută de către elev se împarte în mod egal la numărul profesorilor care l-au pregătit pe elev;
  • e) dacă un profesor a pregătit mai mulți elevi care au obținut distincții la competițiile școlare internaționale, acesta primește un singur stimulent financiar cu valoare egală cu cea a stimulentului financiar acordat pentru cea mai mare distincție obținută de elevii săi.

Pentru unitatea de învățământ frecventată de elevul premiat/elevii premiați la competițiile școlare internaționale categoria I și, respectiv, a II-a, se acordă aceleași stimulente obținute de elevul său/elevii săi, care se vor utiliza pentru dotări destinate, cu prioritate, disciplinei/disciplinelor corespunzătoare obținerii performanței școlare.

În cazul în care dintr-o unitate de învățământ sunt premiați mai mulți elevi care au obținut distincții la competițiile școlare prevăzute la art. 2, cuantumul stimulentului financiar acordat unității de învățământ se calculează ca sumă a tuturor premiilor primite de elevii premiați.

Olimpiade 2025: premiile pentru echipe de elevi

Echipajele/formațiile de elevi care au obținut premii la competițiile școlare beneficiază de stimulente financiare, după cum urmează:

a) pentru echipele/formațiile cu un număr de peste 20 elevi, la etapa națională se acordă de către M.E. din fondurile alocate inspectoratului școlar organizator

  • – premiul I 200 lei/elev
  • – premiul II 150 lei/elev
  • – premiul III 100 lei/elev

b) pentru echipele/formațiile cu un număr cuprins între 10 și 20 elevi, la etapa națională se acordă de către M.E., din fondurile alocate inspectoratului școlar organizator:

  • – premiul I 300 lei/elev
  • – premiul II 250 lei/elev
  • – premiul III 200 lei/elev

c) pentru echipele/formațiile cu un număr mai mic de 10 elevi, la etapa națională se acordă de către M.E., din fondurile alocate inspectoratului școlar organizator:

  • – premiul I 400 lei/elev
  • – premiul II 350 lei/elev
  • – premiul III 300 lei/elev

d) pentru echipe/formații, la etapa internaţională a competiţiilor şcolare, categoria I, desfăşurate la nivel mondial, se acordă de către ME:

  • – premiul I/medalie de aur cu punctaj absolut 8.000 lei/elev;
  • – premiul I/medalie de aur 6.000 lei/elev;
  • – premiul II/medalie de argint 4.800 lei/elev;
  • – premiul III/medalie de bronz 3.000 lei/elev;
  • – mențiune 2.400 lei/elev;

e) pentru echipe/formații, la etapa internațională a competițiilor școlare, categoria a II-a, desfășurate la nivel european sau regional, se acordă de către M.E. stimulente în valoare de:

  • – premiul I/medalie de aur cu punctaj absolut 4.000 de lei;
  • – premiul I/medalie de aur 3.000 de lei;
  • – premiul II/medalie de argint 2.400 de lei;
  • – premiul III/medalie de bronz 1.500 de lei;
  • – mențiune 1.200 de lei.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Județul cu cei mai puțini angajați din Moldova. Este al treilea pol al sărăciei în România

Publicat

Publicitate

Botoșaniul are cei mai puțini angajați din Moldova și este una dintre cele mai sărace zone din România. Mai mult de jumătate din populația județului nu muncește, iar un sfert dintre locuitori nu au nici măcar zece clase, nivelul minim pentru a se putea califica. Mulți nu au niciun venit, scrie ADEVĂRUL.

Botoșaniul este un județ în cădere liberă, cel puțin din punct de vedere al numărului de persoane care au o slujbă. De mai bine de un deceniu, Botoșaniul se zbate la finalul clasamentului național din punct de vedere al ocupării forței de muncă, dar anul acesta a căzut complet în statistici. Conform datelor de la Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă, Botoșaniul a ajuns ultimul județ din Moldova din punct de vedere al ocupării forței de muncă. Până și Vasluiul stă mai bine. La nivel național, Botoșaniul este antepenultimul județ după același criteriu și unul dintre cele trei poluri ale sărăciei din România.

O cădere constantă. Nici măcar jumătate din populație nu muncește

Botoșani este un județ cu mari probleme din punct de vedere al ocupării forței de muncă. Pe scurt, puțini dintre locuitori au un loc de muncă. Dintr-o populație totală de peste 380.000 de locuitori, mai bine de 140.000 sunt pensionari și copii. Rămâne o forță activă de aproximativ 240.000 de persoane. Dintre aceștia mai bine de jumătate nu au loc de muncă. Sau mai precis rata de ocupare este de numai 43.7%. O bună parte nu figurează nici măcar ca șomeri sau aflați în căutarea unui loc de muncă. Sunt efectiv oameni fără niciun venit. Această situație este întâlnită din anul 2006, atunci când Botoșaniul tot pe ultimul loc era în Moldova din punct de vedere al forței de muncă. După un reviriment apărut în urma aderării României la Uniunea Europeană, Botoșaniul s-a prăbușit din nou. În 2022 era pe penultimul loc în Moldova,din punct de vedere al ocupării forței de muncă, cu o rată a ocupării de 45.9%. Anul acesta însă Botoșaniul a căzut pe ultimul loc. Un loc aparte îl ocupă și asistații social, sau cei cu venim minim garantat. Dintre aceștia, majoritatea nu a avut vreodată loc de muncă. ”Sunt 2000 de persoane la venit minim garantat care nu au muncit niciodată”, precizează și Anca Apăvăloaie, director AJOFM Botoșani.

Publicitate

Fără studii, fără calificare

Situția este foarte dificilă. Și asta în condițiile în care doar 110.000 de persoane muncesc într-un județ cu o populație de peste 380.000 de locuitori. Mulți dintre cei fără loc de muncă nici măcar nu au studiile necesare pentru a se califica într-o meserie. Sunt practic condamnați la sărăcie. Pot cel mult ocupa posturi de muncitor necalificat, femeie de serviciu, angajat în agricultură și în general meserii slab remunerate. ”Nivelul de studii al persoanelor care sunt înregistrate în evidența AJOFM este unul foarte redus. Ponderea cea mai mare fiind reprezentată de persoane care dețin un nivel de studii de maxim opt clase”, spune Anca Apăvăloaie. În plus, în comunități rurale, cele mai sărace, abandonul școlar este în floare. Mulți absolvenți de clasa a VIII a preferă să muncească prin gospodărie și mai apoi, după împlinirea vârstei de 16 ani, să meargă în străinătate la muncă sezonieră.

Programe speciale pentru un județ special

Reprezentanții AJOFM spun că au un plan bine pus la punct pentru remedierea acestei situații și pentru a fi cât mai aproape de target-ul național. Mai exact, în 2027 ar trebui să fie cât mai aproape de rata de ocupare a forței de muncă, pe județ,  de 75%. În momentul de față pare aproape imposibil, dar încercarea moarte nu are dau, de înțeles reprezentanții AJOFM Botoșani. Mai precis, au fost accesate mai multe proiecte atât cu finanțare guvernamentală cât și europeană, în parteneriat cu instituții, ONG-uri dar și antreprenori, tocmai pentru a găsi o soluție de formare, calificare și angajare a tuturor celor care nu au nici studii, nici loc de muncă. Sunt proiecte complexe, cu informare, consiliere, cursuri de calificare, burse ale locurilor de muncă, întâlniri între persoanele fără job și angajatori, plus multe altele. ”Lucrăm la ora actuală pentru depunerea a cinci cereri de finanțare cu grup țintă, persoanele vulnerabile, din toată sfera acestora”, spune Anca Apăvăloaie.

Sursa: ADEVĂRUL

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Cumpărături de Black Friday. La ce trebuie să fie atenți cei care cumpără din magazine online. Recomandări ANCOM

Publicat

Publicitate

Cumpărături de Black Friday. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) atenționează asupra unor probleme ce pot apărea în perioada ofertelor promoționale. Pot fi înregistrate cazuri de livrări întârziate ale produselor comandate online sau tentativă de fraudă la livrarea coletelor, scrie alba24.ro.

ANCOM recomandă utilizatorilor să acorde o atenție sporită opțiunilor și condițiilor de livrare, precum și autenticității informațiilor de-a lungul întregului proces de achiziție online.

Cumpărături de Black Friday. Recomandări ANCOM

Publicitate

În această perioadă, având în vedere numărul mare de comenzi, este posibilă apariția unor întârzieri la livrarea coletelor sau a deteriorării sau pierderii acestora în timpul transportului.

Atunci când fac comenzi online, utilizatorii ar trebui să acorde o atenție sporită ofertelor propuse de comercianți și să verifice următoarele aspecte:

  • opțiunile de livrare oferite de magazinul online. Utilizatorii pot lua în calcul să solicite servicii suplimentare de siguranță, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată
  • modalitățile de livrare a bunului (la adresă, la un punct de lucru al furnizorului sau la un sistem automat de livrare – locker, easybox, pachetomat, cutie pentru colete sau casete de expediere a coletelor)
  • modalitățile de plată a bunului la livrare (numerar sau POS)
  • termenul de livrare, care poate fi mai mare decât în alte perioade ale anului
  • dacă se oferă livrarea la ușă a unor produse voluminoase (mobilă, electrocasnice etc.). Livrarea bunurilor cu o greutate mai mare de 31,5 kg nu reprezintă prestarea unui serviciu poștal, ci a unui serviciu de transport marfă
  • dacă ambalajul coletului livrat prezintă urme de deteriorare, caz în care se poate solicita întocmirea unui document în care să fie specificată starea ambalajului sau se poate refuza coletul
  • identitatea expeditorului, în special în cazul în care contravaloarea bunurilor este achitată furnizorului de servicii poștale (bunuri expediate prin serviciul contra ramburs).

Cumpărături de Black Friday. Atenționări privind tentativele de fraudă

ANCOM și Directoratul Național de Securitate Cibernetică recomandă cumpărătorilor să acceseze scamadviser.com pentru a verifica dacă magazinul online este real și dacă produsele vândute sunt autentice.

Publicitate

ANCOM atrage atenția utilizatorilor să nu răspundă mesajelor (SMS, e-mail) transmise aparent de un furnizor de servicii poștale prin care se solicită accesarea unui link și completarea de informații personale (de exemplu, numărul cardului bancar) necesare livrării unui colet. Dacă utilizatorul a fost victima unei înșelăciuni sau a dat curs unui astfel de mesaj este necesar să informeze furnizorul de servicii poștale și să se adreseze organelor de poliție pentru începerea investigațiilor.

Cumpărături de Black Friday. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) atenționează asupra unor probleme ce pot apărea în perioada ofertelor promoționale.

Publicitate

Pot fi înregistrate cazuri de livrări întârziate ale produselor comandate online sau tentativă de fraudă la livrarea coletelor.

ANCOM recomandă utilizatorilor să acorde o atenție sporită opțiunilor și condițiilor de livrare, precum și autenticității informațiilor de-a lungul întregului proces de achiziție online.

Cumpărături de Black Friday. Recomandări ANCOM

În această perioadă, având în vedere numărul mare de comenzi, este posibilă apariția unor întârzieri la livrarea coletelor sau a deteriorării sau pierderii acestora în timpul transportului.

Atunci când fac comenzi online, utilizatorii ar trebui să acorde o atenție sporită ofertelor propuse de comercianți și să verifice următoarele aspecte:

  • opțiunile de livrare oferite de magazinul online. Utilizatorii pot lua în calcul să solicite servicii suplimentare de siguranță, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată
  • modalitățile de livrare a bunului (la adresă, la un punct de lucru al furnizorului sau la un sistem automat de livrare – locker, easybox, pachetomat, cutie pentru colete sau casete de expediere a coletelor)
  • modalitățile de plată a bunului la livrare (numerar sau POS)
  • termenul de livrare, care poate fi mai mare decât în alte perioade ale anului
  • dacă se oferă livrarea la ușă a unor produse voluminoase (mobilă, electrocasnice etc.). Livrarea bunurilor cu o greutate mai mare de 31,5 kg nu reprezintă prestarea unui serviciu poștal, ci a unui serviciu de transport marfă
  • dacă ambalajul coletului livrat prezintă urme de deteriorare, caz în care se poate solicita întocmirea unui document în care să fie specificată starea ambalajului sau se poate refuza coletul
  • identitatea expeditorului, în special în cazul în care contravaloarea bunurilor este achitată furnizorului de servicii poștale (bunuri expediate prin serviciul contra ramburs).

Cumpărături de Black Friday. Atenționări privind tentativele de fraudă

ANCOM și Directoratul Național de Securitate Cibernetică recomandă cumpărătorilor să acceseze scamadviser.com pentru a verifica dacă magazinul online este real și dacă produsele vândute sunt autentice.

ANCOM atrage atenția utilizatorilor să nu răspundă mesajelor (SMS, e-mail) transmise aparent de un furnizor de servicii poștale prin care se solicită accesarea unui link și completarea de informații personale (de exemplu, numărul cardului bancar) necesare livrării unui colet. Dacă utilizatorul a fost victima unei înșelăciuni sau a dat curs unui astfel de mesaj este necesar să informeze furnizorul de servicii poștale și să se adreseze organelor de poliție pentru începerea investigațiilor.

În plus, în cazul bunurilor expediate prin serviciul contra ramburs, ANCOM recomandă ca înainte de achitarea sumei de bani solicitate, destinatarii care primesc coletul să se asigure că ei sau un alt membru al familiei au făcut o astfel de comandă online.

Cumpărături de Black Friday. Unde pot fi transmise reclamații

În situațiile în care întâmpină probleme legate de livrarea unor produse comandate online, utilizatorii trebuie să se adreseze, în primul rând, magazinului online. Mai multe detalii despre livrarea comenzilor online sunt disponibile aici.

În lipsa unei soluționări amiabile de către magazinul online, consumatorii se pot adresa:

  • Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor  – în cazul în care comerciantul este situat pe teritoriul României;
  • reprezentantului local al Centrului European al Consumatorilor, în cazul unui comerciant dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene.

În cazul unui comerciant dintr-un stat care nu este membru al Uniunii Europene, soluționarea reclamațiilor se desfășoară conform mențiunilor de pe site-ul comerciantului respectiv.

Pentru orice reclamație ulterioară este important ca utilizatorii să păstreze toate documentele care pot dovedi achiziția făcută (factură, bon fiscal, formularul de livrare etc.).

ANCOM nu poate impune furnizorului de servicii poștale implicat în livrare să reia livrarea coletului returnat, fără costuri de expediere, sau să ofere eventuale despăgubiri ca urmare a modului în care a gestionat expedierea acestuia. ANCOM poate însă analiza și, după caz, sancționa conduita furnizorului implicat în livrarea bunului din perspectiva legislației din domeniul serviciilor poștale.

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2024: Sfinții Mucenici Galaction și Epistimia

Publicat

Publicitate

Galaction a fost fiul lui Clitofont și al Levkipiei și a murit pentru Hristos la vârsta de 30 de ani. Epistimi nu avea decât 16 ani când a murit pentru credința ei. Clitofont era un bogat din orașul Emesa Feniciei, iar Levkipia fiica unui conducător de oraș, pe nume Memnont.

Fiind stearpă, Levkipia mersese la doctori și vrăjitori în speranța că va putea naște un copil, însă nu a aflat nici o rezolvare. Într-o zi a bătut la poarta casei un bătrân pe nume Onufrie, care ascundea faptul că era preot și monah sub haine de cerșetor. Levkipia l-a chemat înăuntru și i-a destăinuit mare ei supărare. Atunci, bătrânul i-a făgăduit că dacă va crede în Dumnezeul creștinilor și se va boteza, rugămintea ei de a avea un copil va fi împlinită. Acceptând să fie botezată, nu la mult timp Levkipia a născut un băiat, convingând astfel și pe soțul ei Clitofont să se boteze.

Ei l-au numit pe copil Galaction și l-au crescut în credința creștină și i-au oferit o bună educație. La vârsta de 24 de ani, Galaction este logodit de către tatăl său cu tânăra Epistimia care era păgână. Din cauza persecuției lui Deciu și a lui Secund, conducătorul orașului Emesa, împotriva creștinilor, Galaction și-a botezat logodnica în ascuns, în râul Chefis, la fel ca și pe Evtolmie, un slujitor din casa Epistimiei.

Publicitate

Hotărând să-și dedice viața monahismului, ei au părăsit orașul, și s-au îndreptat spre cele două mănăstiri din Muntele Publion, una pentru maici și alta pentru călugări. După ce păgânii au aflat de existența celor două mănăstiri, au trimis armată pentru a prinde toții monahii, între care a fost prins și Galaction. Epistimia i s-a alăturat în scurt timp, mărturisind ea însăși că este creștină.

Au fost supuși supliciilor și în cele din urmă au suferit moarte martirică mărturisind credința în Domnul și Dumnezeul nostru Iisus Hristos.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending