Connect with us

Actualitate

Titularizare și Definitivat 2025. Cum se organizează examenele pe specializări. Detalii pentru candidați

Publicat

Publicitate

Titularizare și Definitivat 2025. Centralizatorul cu disciplinele pentru examene a fost publicat în Monitorul Oficial, informează alba24.roSe pot înscrie absolvenți ai învățământului liceal pedagogic, postliceal și superior ale căror specializări sunt cuprinse în document.

Este vorba despre ordinul ministrului educației nr. 7.887 din 23 decembrie 2024, potrivit edupedu.ro.

”Absolvenții învățământului superior tehnic, silvic, economic sau agricol care au finalizat cu diplomă de licență/master specializări/programe de studii universitare cuprinse în Centralizator și pentru discipline din învățământul preuniversitar din ariile curriculare matematică și științe sau om și societate au dreptul de

  • a ocupa posturi didactice/catedre vacante/rezervate în învățământul preuniversitar constituite din aceste discipline în cadrul etapelor de mobilitate a personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar sau prin concurs
  • a susține examenul național de definitivare în învățământ la aceste discipline.

Candidații ale căror specializări nu se regăsesc în Centralizator primesc acceptul de participare la etapele de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar, la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar sau la examenul național de definitivare în învățământ dacă specializarea înscrisă pe diploma de studii a candidatului/ programul de studii universitare finalizat de candidat poate fi asimilată uneia dintre specializările/asimilat unuia dintre programele de studii universitare incluse în acest Centralizator.

În aceste situații acceptul de participare la etapele de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar, la concursurile de ocupare a posturilor didactice din învățământul preuniversitar sau la examenul național de definitivare în învățământ se acordă cu aprobarea Ministerului Educației, prin direcțiile de specialitate”, se arată în ordin.

Titularizare 2025

Proba scrisă va fi organizată în 15 iulie 2025. Candidații se pot înscrie în perioada 5-16 mai 2025. Pentru cei care se înscriu exclusiv online, perioada este 5-12 mai 2025.

Publicitate

Titularizare 2025: calendarul concursului

  • 15-16 aprilie 2025: depunerea și înregistrarea, la secretariatele unităților de învățământ, a cererilor personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată
  • pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2025-2026
  • până în 29 aprilie:
    • înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ
    • aprobarea în consiliul de administraţie al ISJ/ISMB a listei posturilor didactice/catedrelor vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată
  • 24; 25 şi 28 aprilie 2025 – reactualizarea dosarelor personale, la inspectoratele şcolare, a cadrelor didactice care au primit acordul de principiu privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2025-2026
  • până în 30 aprilie 2025: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
  • 5-16 mai 2025: emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare

Înscrieri

  • 5-16 mai 2025: înregistrarea dosarelor de înscriere ale candidaților, inclusiv pentru absolvenții promoției 2025 – la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere
  • 5-12 mai 2025: în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online
  • 6-12 mai 2025: validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original
  • 16-21 mai 2025: transmiterea de către candidaţi, inclusiv de către absolvenții promoției 2025, la inspectoratul şcolar/centrul de înscriere la concurs, a declarațiilor privind veridicitatea datelor de înscriere sau a cererilor de corectare a datelor de înscriere, după caz, conform procedurilor stabilite la nivelul ISJ/ISMB
  • 8-10 iulie: validarea înscrierii pentru absolvenții promoției 2025/absolvenţii 2025 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic/candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației

În perioada 5-16 mai 2025, respectiv în perioada 5-12 mai 2025 în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online, pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2025.

Titularizare 2025: termen pentru afișarea listei candidaților înscriși

  • 23 mai 2025: afișarea, pe pagina web a inspectoratelor şcolare, a:
    • listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă
    • listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice
    • listei unităţilor de învăţământ în care se organizează probele scrise (centrelor de concurs pentru proba scrisă)
    • comunicarea centrelor de concurs direcţiei de resort din cadrul Ministerul Educaţiei

În perioada 23 mai-27 iunie 2025, candidaţii pot solicita, dacă este cazul, inspectoratelor şcolare/centrelor de înscriere la concurs corectarea datelor de înscriere la concurs.

Titularizare 2025: Probele practice/orale și inspecțiile la clasă

  • 30 mai – 27 iunie 2025: organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe.

În perioada 30 mai-27 iunie 2025 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2025.

Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada 30 mai – 13 iunie 2025.

  • 4 iulie 2025: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă
  • 11 iulie 2025: afişarea datelor de înscriere reactualizate ale candidaţilor

Titularizare 2025: Proba scrisă și rezultate

  • 15 iulie 2025: desfășurarea probei scrise
  • 22 iulie 2025: comunicarea rezultatelor iniţiale
  • 22-23 iulie 2025: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora comisiilor de soluţionare a contestaţiilor
  • 24-29 iulie 2025: soluţionarea contestațiilor
  • 30 iulie 2025: comunicarea rezultatelor finale
  • 31 iulie – 1 august: repartizarea candidaţilor

Definitivat 2025

Proba scrisă va fi organizată în 8 iulie 2025.

Prin concursul de definitivat, cadrele didactice cu cel puțin un an de vechime în învățământ dobândesc titlul de profesor cu drept de practică în învăţământul preuniversitar. Examenul este obligatoriu pentru obținerea gradelor didactice.

Pentru a promova examenul, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • efectuarea unui stagiu de predare în specialitate de cel puțin un an
  • calificativul pentru anul școlar în curs „Bine” sau „Foarte bine”
  • media aritmetică a notelor obținute la inspecțiile la clasă și la evaluarea portofoliului profesional – minimum 8 (dar note nu mai mici de 7 la fiecare din probele respective).

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Bărbat de 45 de ani, din Dorohoi, dus cu escortă la locul de detenție. Motivul pentru care a fost trimis după gratii

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi au identificat, luni, un bărbat, de 45 de ani, din municipiul Dorohoi, pe numele căruia era emis de către Judecătoria Dorohoi, un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea.

 

Acesta a fost condamnat la un an de închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

 

Bărbatul a fost depistat în municipiul Dorohoi, fiind reținut și ulterior escortat către Penitenciarul Botoșani, în vederea încarcerării.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Un bărbat de 39 de ani, din Răchiți, și-a bătut nevasta și a primit interdicție de a intra în casă timp de 5 zile

Publicat

Publicitate

Ordin de protecție emis de către polițiști pentru violență în familie

La data de 1 iulie 2025, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 1 Botoșani  au emis ordin de protecție provizoriu față de un bărbat, de 39 de ani, din comuna Răchiți, pentru faptul că, în timp ce se afla la domiciliu, pe fondul unui conflict, ar fi agresat-o fizic pe soția sa.

Ordinul de protecție a fost emis pe o perioadă de 5 zile, iar bărbatul are obligația de a păstra o distanță de 50 de metri față de soția sa. În situația în care nu sunt respectate aceste obligații, se vor demara cercetări pentru infracțiunea de încălcare a ordinului de protecție, iar față de bărbat poate fi dispusă o măsură privativă de libertate.

Cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunii de violență în familie, urmând ca în funcție de rezultate să fie dispuse măsuri legale.

Măsurile de siguranță care se pot lua în cazul violenței în familie 

Măsurile de siguranţă au ca scop eliminarea stării de pericol public şi prevenirea infracţionalităţii în general.

Publicitate

Astfel,  Legea nr. 217/2003 Rep., pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie, prevede instituirea Ordinului de protecţie. Potrivit prevederilor art.23, ordinul de protecţie reprezintă hotărârea emisă de instanţa de judecată cu caracter provizoriu, prin care aceasta dispune, la solicitarea unei persoane a cărei viaţă, integritate fizică sau psihică ori libertate este pusă în pericol printr-un act de violenţă din partea unui membru al familiei, una sau mai multe dintre următoarele măsuri/obligaţii/interdicţii:

evacuarea temporară a agresorului din locuința familiei, indiferent dacă acesta este titularul dreptului de proprietate;

reintegrarea victimei, și după caz, a copiilor în locuința familiei;

obligarea agresorului la păstrarea unei distanțe minime determinate față de victimă, față de copiii acesteia sau față de alte rude ale acesteia, ori  față de reședința, locul de muncă sau unitatea de învățământ ale victimei.

interzicerea oricărui contact, inclusiv telefonic, prin corespondență sau orice alt mod cu victima.

Victima violenței în familie se poate adresa:

  -Poliției pentru a depune o plângere;

 – unei unități spitalicești, pentru a primi îngrijiri medicale;

  – Medicului legist pentru a obține certificat medico legal;

  -Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului pentru a beneficia de servicii sociale complexe, mai ales în cazul în care sunt implicați copiii victimei.

 

 

Citeste mai mult

Eveniment

Șoferi prinși băuți la volan, în Dorohoi și Todireni. Cea mai mare alcoolemie, aproape 1 la mie

Publicat

Publicitate

Trei bărbați au fost depistați de polițiștii botoșăneni în timp ce conduceau sub influența alcoolului, în doar două zile. Valoarea cea mai ridicată a fost de 0,99 mg/l alcool pur în aerul expirat, înregistrată în comuna Todireni.

Primul caz a fost înregistrat pe 1 iulie, în municipiul Dorohoi, unde un bărbat de 56 de ani a fost oprit pentru control de un echipaj rutier. Acesta mirosea a alcool, iar testarea cu aparatul etilotest a indicat o concentrație de 0,67 mg/l alcool pur în aerul expirat. A fost dus la spital pentru recoltarea de probe biologice.

Tot în Dorohoi, în aceeași zi, polițiștii au tras pe dreapta un tânăr de 33 de ani, din comuna George Enescu. Și în cazul său, aparatul etilotest a confirmat suspiciunea: 0,90 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Al treilea caz s-a produs în noaptea de 2 iulie, în comuna Todireni. Un tânăr de 20 de ani, din Trușești, a fost oprit pe drumul județean DJ 282. Testul a indicat o alcoolemie de 0,99 mg/l în aerul expirat – cea mai mare dintre cele trei.

Toți șoferii au fost duși la spital pentru probe de sânge, iar polițiștii continuă cercetările pentru comiterea infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

AJOFM Botoșani: Lansarea proiectului „Tineri NEETs în acţiune-TIN ACT”

Publicat

Publicitate

 Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de muncă Botoșani, în calitate de Lider, împreună cu ASOCIAŢIA „INSTITUTUL PENTRU PARTENERIAT SOCIAL BUCOVINA” în calitate de Partener, anunță lansarea proiectului „Tineri NEETs în acţiune-TIN ACT” – cod SMIS 337798.

Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Fondul Social European Plus – Programul Educație și Ocupare (PEO) 2021 – 2027 și a fost depus în cadrul Apelului PEO/459/PEO_P2/OP4/ESO4.1/PEO_A22 – Dezvoltarea unei rețele pentru tineret care să furnizeze servicii personalizate și de calitate tinerilor, cu precădere din categoria NEETs – Regiuni mai puțin dezvoltate, derulat pe o perioadă de 36  luni : Iulie 2025 – Iunie 2028 și are o valoare totală de 9.944.869,88 lei.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea accesului la piața muncii și a incluziunii sociale pentru 1600 de tineri cu vârsta peste 14 și sub 30 de ani (dintre care minim 245 de tineri de etnie romă) din regiunea de Nord – Est, prin dezvoltarea unei rețele de tineret care să furnizeze servicii personalizate și de calitate. Din cei 1600 de tineri vizați de intervenția proiectului se are în vedere ca minim 1124 să fie reprezentați de tineri NEETs care se vor înregistra în evidența AJOFM Botoșani .

Prin implementarea proiectului care va avea un impact concret în viața tinerilor din județul Botoșani, se are in vedere :

-crearea unei rețele regionale de sprijin și 1 centru operational pentru tineri în Municipiul Botoșani-TIN ACT-HUB care să furnizeze servicii integrate: informare, consiliere, orientare în carieră și dezvoltare personală;

-organizarea unor campanii privind prevenirea consumului de alcool și droguri în rândul tinerilor;

Publicitate

-organizarea unei campanii pentru prevenirea abandonului școlar;

-desfășurarea de activități și servicii de identificare a tinerilor în vederea activării lor și înregistrării în evidența Serviciului Public de Ocupare;

-furnizarea de servicii personalizate de informare, consiliere și orientare în carieră;

-desfășurarea de activități nonformale și cultural-educative pentru implicarea în comunitate vizând teme precum: educație financiară, competențe antreprenoriale, responsabilitate civică și birocrație, instruire în utilizarea tehnologiei moderne, activități cultural  educative;

-desfășurarea de activități pentru dezvoltarea de competențe transversale,voluntariat și de implicare proactivă, stagii de voluntariat, educație ecologică, sănătate fizică și mentală , orientare rurală/urbană, cetățenie activă și educație civică.

 

Activitățile de sprijin dedicate grupului țintă vor fi lansate începând cu luna 3 de implementare (septembrie 2025) și se vor derula pe toată durata proiectului .

Pentru informații suplimentare, persoanele interesate sunt așteptate la sediul AJOFM Botoșani, situat pe Str. Colonel Victor Tomoroveanu nr. 2, pot contacta echipa de implementare a proiectului la numărul de telefon 0231536791/0231536792, prin e-mail la ajofm.bt@anofm.gov.ro sau pot urmări activitățile desfășurate pe pagina de Facebook.com/AJOFM Botosani, pe website-ul www.anofm.ro/botosani și pe website-ul  www.bucovinainstitute.org.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending