Connect with us

Actualitate

Titularizare 2025: Lista posturilor, actualizată după cererile de pretransfer. Situația din Botoșani și din țară

Publicat

Publicitate

Titularizare 2025: lista posturilor a fost actualizată după depunerea cererilor de pretransfer, în Botoșani și în țară. Ministerul Educației a actualizat datele, în 7 aprilie.

Proba scrisă a concursului de angajare în învățământ va avea loc pe 15 iulie, potrivit calendarului oficial. Înscrierile se desfășoară între 5 și 16 mai.

Titularizarea este examenul prin care profesorii pot obține un post pe perioadă nedeterminată într-o școală. Pentru a deveni titulari, candidații trebuie să obțină cel puțin nota 7 atât la proba scrisă, cât și la inspecția la clasă, în specializarea postului dorit.

Dacă un candidat nu obține nota necesară pentru titularizare, dar ia cel puțin 5 la ambele probe, poate fi angajat ca suplinitor, adică pe perioadă determinată.

Dacă un candidat nu obține nota necesară pentru titularizare, dar ia cel puțin 5 la ambele probe, poate fi angajat ca suplinitor, adică pe perioadă determinată.

Dacă un candidat nu obține nota necesară pentru titularizare, dar ia cel puțin 5 la ambele probe, poate fi angajat ca suplinitor, adică pe perioadă determinată.

Publicitate

Vezi LISTA posturi Botoșani Titularizare 2025 (8 aprilie)

Vezi LISTA posturi județe Titulariare 2025 (8 aprilie)

Titularizare 2025: Calendarul concursului național

Prelungirea contractelor pe perioadă determinată

  • 15-16 aprilie 2025: depunerea și înregistrarea, la secretariatele unităților de învățământ, a cererilor personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată
  • pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2025-2026
  • până în 29 aprilie:
    • înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ
    • aprobarea în consiliul de administraţie al ISJ/ISMB a listei posturilor didactice/catedrelor vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată
  • 24; 25 şi 28 aprilie 2025 – reactualizarea dosarelor personale, la inspectoratele şcolare, a cadrelor didactice care au primit acordul de principiu privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2025-2026
  • până în 30 aprilie 2025: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
  • 5-16 mai 2025: emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare.

Înscrieri

  • 5-16 mai 2025: înregistrarea dosarelor de înscriere ale candidaților, inclusiv pentru absolvenții promoției 2025 – la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere
  • 5-12 mai 2025: în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online
  • 6-12 mai 2025: validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original
  • 16-21 mai 2025: transmiterea de către candidaţi, inclusiv de către absolvenții promoției 2025, la inspectoratul şcolar/centrul de înscriere la concurs, a declarațiilor privind veridicitatea datelor de înscriere sau a cererilor de corectare a datelor de înscriere, după caz, conform procedurilor stabilite la nivelul ISJ/ISMB
  • 8-10 iulie: validarea înscrierii pentru absolvenții promoției 2025/absolvenţii 2025 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic/candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației

În perioada 5-16 mai 2025, respectiv în perioada 5-12 mai 2025 în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online, pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2025.

  • 23 mai 2025: afișarea, pe pagina web a inspectoratelor şcolare, a:
    • listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă
    • listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice
    • listei unităţilor de învăţământ în care se organizează probele scrise (centrelor de concurs pentru proba scrisă)
    • comunicarea centrelor de concurs direcţiei de resort din cadrul Ministerul Educaţiei

În perioada 23 mai-27 iunie 2025, candidaţii pot solicita, dacă este cazul, inspectoratelor şcolare/centrelor de înscriere la concurs corectarea datelor de înscriere la concurs.

Titularizare 2025: Probele practice/orale și inspecțiile la clasă

  • 30 mai – 27 iunie 2025: organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe.

În perioada 30 mai-27 iunie 2025 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2025.

Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada 30 mai – 13 iunie 2025.

  • 4 iulie 2025: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă
  • 11 iulie 2025: afişarea datelor de înscriere reactualizate ale candidaţilor

Titularizare 2025: Proba scrisă și rezultate

  • 15 iulie 2025: desfășurarea probei scrise
  • 22 iulie 2025: comunicarea rezultatelor iniţiale
  • 22-23 iulie 2025: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora comisiilor de soluţionare a contestaţiilor
  • 24-29 iulie 2025: soluţionarea contestațiilor
  • 30 iulie 2025: comunicarea rezultatelor finale
  • 31 iulie – 1 august: repartizarea candidaţilor

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Șapte noi discipline opționale au fost incluse în oferta națională, prin ordin al ministrului Educației și Cercetării

Publicat

Publicitate

Șapte noi discipline opționale au fost incluse în oferta națională de studiu, potrivit unui ordin al ministrului Educației și Cercetării, publicat în Monitorul Oficial.

Ordinul privind aprobarea unor programe școlare pentru discipline opționale din oferta națională, parte a curriculumului la decizia elevului din oferta școlii, prevede includerea următoarelor discipline:

* ‘Educație nutrițională’, pentru clasa pregătitoare, clasele I și a II-a, învățământul primar

* ‘Educație prin minibaschet’ și ‘Minihandbal – mișcare, joc și fairplay’, clasele a III-a și a IV-a, învățământul primar

* ‘Armonie și expresie corporală’, clasele a V-a – a VIII-a, învățământul gimnazial

* ‘Viitorii olimpioni’, clasa a IV-a, învățământul primar

Publicitate

* ‘Muzică și dans’, clasele a V-a și a VI-a, învățământul gimnazial

* ‘Aventura cunoașterii Universului’, clasa a V-a și a VII-a, învățământ gimnazial.

Programele pentru aceste discipline au fost aprobate și publicate în Monitorul Oficial.

AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Românii nu știu ce să facă cu banii. Ce spun antreprenorii despre succesul în afaceri: „Nu m-am gândit niciodată să fac bani”

Publicat

Publicitate

Românii sunt pe ultimele locuri în Uniunea Europeană la educație financiară spun reprezentații unei puternice instituții bancare. Pe scurt, nu știm cum să gestionăm banii, cum să economisim, investim sau cheltuim, scrie ADEVĂRUL

România a pășit pe drumul capitalismului în anul 1990, după căderea comunismului. Am intrat în economia de piață, dar cu toate acestea, după 35 de ani, majoritatea românilor nu au noțiuni de educației financiară. Mai exact, nu știu jocul investițiilor și al banilor, specific capitalismului. Printre altele, nu reușesc să-și prioritizeze cheltuielile, nu au o disciplină financiară, cheltuie mai mult decât își permit și fac credite riscante. În mediul de afaceri se întâmplă să investească fără un plan realist și în domenii care nu aduc profit pe termen lung.

Totodată, mulți tineri nu știu să gestioneze banii pe care-i primesc, fie de la stat, prin intermediul alocațiilor și burselor, fie de la părinți. De cele mai multe ori îi cheltuie pe lucruri perisabile și nu au cunoștințe sau planuri de investiții, care le-ar înmulți sumele. Orele de economie sau educație antreprenorială de la școală se dovedesc puțin aplicate pe realitățile economiei de piață și sunt prea puține. Tocmai de aceea, statul român, prin inspectoratele școlare și-a dat mâna cu instituțiile bancare și alți parteneri pentru a schimba acest fenomen și a educa măcar generațiile viitoare din punct de vedere economic și financiar.

Români corigenți la educație financiară

Pe 11 aprilie, la Botoșani, a avut loc cel mai important eveniment de educație financiară din România, dedicat elevilor și profesorilor, realizat printr-un parteneriat între Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, Consiliul Județean, Camera de Comerț, dar și instituții bancare cu tradiție în România. La eveniment a participat și Liviu Țurlui, directorul zonal BCR. Acesta a răspuns întrebărilor reporterilor „Adevărul” privind educația financiară la români. El mărturisește că suntem pe ultimele locuri în Uniunea Europeană la acest capitol. Concret, românii nu știu ce să facă cu banii, nici măcar atunci când reușesc să câștige sume importante.

„Nu există o educație financiară în rândul românilor, așa cum ar trebui, suntem, din păcate, printre ultimele locuri din Uniunea Europeană. Chiar dacă la un moment dat câștigi bani, dar dacă nu vei știi ce să faci cu ei, nu vei reuși cu acești bani să-ți atingi cele mai importante obiective din viață”, spune Liviu Țurlui. Iar lipsa educației financiare duce, ca principală consecință, la un nivel de trai scăzut, măcinat de datorii, rate și investiții proaste. Iar acest lucru se răsfrânge asupra întregii țări.

Publicitate

„Una dintre consecințe poate fi clar, un nivel de dezvoltare foarte scăzut al țării și un nivel de trai, nu așa cum ni-l dorim fiecare”, adaugă Liviu Țurlui.

La rândul său, Valeriu Iftime, președinte al Consiliului Județean Botoșani, dar și unul dintre cei mai puternici oameni de afaceri din Moldova, dă de înțeles că fără educație financiară, chiar și cu un milion de euro câștigați, un om se poate nenoroci: „Cea mai grea temă, îi dau unui om care nu are bani un milion de euro și s-a nenorocit”.

Proiect-mamut pentru schimbarea mentalităților financiare

Din anul 2018, proiectul dintre instituțiile publice și instituțiile bancare din România poartă numele de „Școala de bani” și urmărește să schimbe total mentalitățile în România privind cheltuitul banilor, investițiile și economisirea. „Avem o inițiativă care se numește „Școală de bani” și prin intermediul acesteia aducem educația financiară în rândul tinerilor, în sânul comunității. Viitorul unei comunități este în mâinile tinerilor, iar dacă tinerii vor fi educați financiar corespunzător, dacă vor fi educați în general, dacă vor fi pregătiți pentru viitor, atunci și țara noastră ar trebui să meargă într-o altă direcție”, adaugă Liviu Țurlui.

La Botoșani, un județ considerat sărac, este deja a doua ediție, cu un număr impresionant de participanți. Este considerat cel mai mare eveniment de acest fel din România. Pe 11 aprilie, în Sala Polivalentă „Elisabeta Lipă” din Botoșani, s-au adunat peste 150 de elevi. Aceștia au participat la un seminar dedicat educației financiare, cu antreprenori cunoscuți, speaskeri motivaționali, experți financiari.

„ Este cel mai mare eveniment cu întâlnire fizică pentru elevi și profesori, de educație financiară. Ne dorim ca tinerii noștrii să nu experiementeze, pe pielea lor, zilele în care nu au bani. De aceea, sunt importante cunoștințele, competențele de educație financiară deoarece in fiecare zi vorbim despre bani. În momentul în care discutăm despre de unde să-mi iau cafeaua și unde să-mi plasez banii este nevoie clar de o anumită conduită educațională, de anumite competențe financiare”, precizează Gabriela Tănase, inspector școlar de științe socio-umane la Botoșani.

„Nu m-am gândit niciodată să fac bani”
Valeriu Iftime, fondatorul unui puternic grup de firme din Moldova, spune că pentru a încerca să ai succes în afaceri sau, pur și simplu, pentru a avea un venit mulțumitor, este important ca un tânăr să activeze în domeniul care-i place, iar averea să nu fie neapărat obiectivul principal, ci să poată lucra cu pasiune și interes total.

„Nu m-am gândit niciodată să fac bani. M-am gândit să fac ceea ce-mi place. După care apar banii. Iar dacă apar banii apar problemele, pe care trebuie să știi să le gestionezi. Educația, în primul rând, este cel mai bun element în viața unui om.  Ca să poți fii lider, să poți face ceva cu viața ta, educația înseamnă să ai respect, să știi să te dezvolți, să știi să ajuți atunci când trebuie, să fii empatic. La noi, educația financiară este mai puțin practicată decât în țările dezvoltate”, precizează Valeriu Iftime.

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Mucenic Sava de la Buzău

Publicat

Publicitate

Sfântul Sava s-a născut la anul 334 într-un sat din zona Buzăului, nu departe de râul Mousaios (Buzăul de astăzi). Încă din copilărie s-a arătat râvnitor în credinţa creştină. Era un om drept în credinţă, blând, smerit, cucernic, gata spre ascultare şi liniştit. În anii 369-372, regele got Atanaric a dezlănţuit o cumplită prigoană asupra creştinilor.

În apropierea Sf. Paşti ale anului 372, Atharid, fiul dregătorului got Rotheseu, a dat ordin ostaşilor să-l prindă pe tânărul Sava şi să-l poarte prin văi împădurite care fuseseră arse de curând, prin cioturi ascuţite, biciuindu-l. Făcându-se ziuă, prigonitorii au văzut însă că pe trupul Sf. Sava nu se afla nici un semn de vătămare, de aceea s-au înfuriat şi mai tare l-au răstignit pe două osii şi l-au trântit la pământ, lăsându-l să se chinuiască aproape toată ziua şi noaptea ce au urmat. Spre dimineaţă, o femeie ce trecea pe acolo l-a dezlegat, dar el a continuat să rămână în locul acela, netemându-se de ceea ce avea să urmeze.

Când Atharid a aflat de aceasta, a poruncit ca Sfântul să fie legat cu mâinile de o grindă, după care a adus la el mâncăruri jertfite idolilor, din care l-au obligat să mănânce. Însă Sfântul a spus că acele mâncăruri sunt spurcate, ca şi cel ce le-a trimis, mărturisindu-l pe Hristos ca fiind singurul Stăpân şi Domn. Auzind aceste, unul din slujitori a aruncat în pieptul Sfântului un drug de fier ascuţit, dar Sfântul a rămas nevătămat, prin credinţa şi darul lui Dumnezeu. Auzind toate acestea, Atharid a poruncit să fie aruncat în râul Mousaios.

Când au ajuns însă pe malul râului, slujitorii înfricoşaţi de minunile care le văzuseră, voiau să-l lase pa Sfânt să fugă, dar acesta s-a împotrivit, rugându-i să împlinească porunca până la capăt. Atunci, slujitorii i-au pus peste gât un lemn, şi aşa l-au aruncat în apă. Astfel s-a săvârşit din această viaţă, prin lemn şi prin apă, Sf. Sava, la vârsta de 38 de ani. După ce l-au înecat, ucigaşii i-au scos afară din apă trupul, pe care însă l-au lăsat neîngropat, şi au plecat.

Trupul său a fost găsit nevătămat de fraţii creştini şi îngropat cu cinstea cuvenită, într-un loc tainic, ştiut numai de ei. La cererea Sf. Vasile cel Mare, guvernatorul provinciei Sciţia, Iulius Soarnus, a trimis bărbaţi vrednici de încredere pentru a ridica moaştele Sf. Sava şi a le duce în Capadocia.

Într-o epistolă din anul 374, Sf. Vasile cel Mare confirmă primirea nepreţiosului dar, mulţumind totodată pentru ajutorul acordat.

Publicitate

Aceste sfinte moaşte au fost însoţite şi de o scrisoare a episcopului Tomisului de la acea dată, Bretanion, în care se descrie martiriul Sf. Sava.

Citeste mai mult

Actualitate

Gradație de merit 2025: Înscrierile la concurs încep din 5 mai. Condiții, acte necesare, calendar

Publicat

Publicitate

Gradație de merit 2025: Ministerul Educației a anunțat calendarul oficial și metodologia de desfășurare a concursului. Înscrierile se fac în perioada 5-9 mai, scrie alba24.ro.

Gradaţia de merit se acordă prin concurs și reprezintă o creștere cu 25% a salariului de bază. Gradația de merit se atribuie pe o perioadă de 5 ani, pentru 16% din posturile didactice existente la nivel județean, potrivit legislației în vigoare.

La înscrieri, se acceptă doar documente justificative emise de unităţi de învăţământ preuniversitar, de instituții de învățământ superior, de inspectorate școlare, case ale corpului didactic, centre de excelență, CJRAE/CMBRAE, precum și de Ministerul Educației și Cercetării și de instituțiile și unitățile care funcționează în subordinea sau coordonarea Ministerului Educației și Cercetării, potrivit metodologiei.

Documentele emise de alte instituții, organizații non guvernamentale, sau organisme instituționale, pot fi depuse și acceptate ca documente justificative numai în condițiile în care sunt vizate prin semnătură/certificate de directorul unității de învățământ sau de un reprezentant al inspectoratului școlar.

Gradație de merit 2025: acte necesare

Dosarul de înscriere va cuprinde documente numerotate pe fiecare pagină şi consemnate în opis:

  • opisul dosarului, în două exemplare, dintre care unul se restituie candidatului, cu semnătura sa şi a conducerii unităţii/instituţiei de învăţământ, în care sunt consemnate documentele existente, cu precizarea paginilor aferente
  • cererea-tip, elaborată de inspectoratul şcolar, în care candidatul îşi precizează opţiunea
  • adeverinţă/adeverinţe cu calificativele din anii şcolari evaluaţi
  • adeverinţă de vechime în învățământ
  • fişa de (auto)evaluare pentru gradaţie de merit elaborată de inspectoratul şcolar la categoria de personal didactic la care candidează, cu punctajul completat la rubrica (auto)evaluare
  • raportul de activitate pentru perioada evaluată, ce trebuie să respecte ordinea criteriilor/subcriteriilor din fişa de (auto)evaluare şi să conţină trimiteri explicite la documentele justificative  din dosar
  • declaraţia pe propria răspundere prin care candidatul confirmă că documentele depuse la dosar îi aparţin şi că prin acestea sunt certificate activităţile desfăşurate, conform modelulului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie
  • documentele justificative, grupate pe criteriile şi subcriteriile din fişa de (auto)evaluare pentru gradaţie de merit, elaborată de inspectoratul şcolar la categoria de personal didactic la care candidează.

Gradație de merit 2025: calendar

  • 28-30 aprilie: aprobarea numărului de locuri repartizare pe categorii de personal și discipline/domenii de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar
  • 28-30 aprilie: comunicarea fițelor de autoevaluare, a numărului gradațiilor de merit și a punctajului minim pe categorii de personal/discipline/domenii/niveluri de învățământ, de către inspectoratul școlar
  • 5-9 mai: depunerea dosarelor la secretariatul unităţii de învăţământ
  • 14-30 mai: analizarea candidaturilor de către inspectorul şcolar care coordonează disciplina și de către comisia de evaluare; aprobarea punctajelor acordate/ afişarea listei cu punctajele, la avizierul şi pe site-ul IȘJ
  • 2-3 iunie: depunerea/transmiterea contestaţiilor privind; stabilirea numărului gradaţiilor de merit ce pot fi redistribuite
  • 4-12 iunie: soluţionarea contestaţiilor; validarea rezultatelor finale ale concursului; afişarea acestora
  • Până în 1 august: emiterea ordinului ministrului Educației și Cercetării pentru aprobarea listelor cu personalul didactic din învăţământul preuniversitar de stat care beneficiază de gradaţie de merit.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending