Connect with us

Educație

TITULARIZARE 2023: Miercuri, proba scrisă. Reguli la examen

Publicat

Publicitate

Titularizare 2023: proba scrisă în cadrul concursului de Titularizare 2023 se desfășoară miercuri, 12 iulie, în Botoșani și în țară. Candidații au la dispoziție 4 ore pentru a rezolva subiectele. În acest an, nu se mai iau în calcul notele la inspecțiile la clasă, pentru calcularea mediei finale.

Titularizarea este concursul național de ocupare a posturilor didactice, de angajare în învățământ.

Candidații care iau medii peste 7 se pot angaja pe perioadă nedeterminată și cei care iau peste media 5, pe perioadă determinată, dacă există posturi disponibile, scoase la concurs.

Titularizare 2023 – reguli la examen/proba scrisă

Accesul candidaţilor în sălile de concurs în vederea susţinerii probei scrise se face în intervalul orar 7.00 – 8.00.

Proba scrisă începe la ora 9.00

Durata probei scrise este de 4 ore (cu posibilitatea prelungirii cu una-două ore în situațiile speciale (candidați nevăzători, ambliopi sau cu anumite deficiențe de vedere). În aceste cazuri, comisiile județene de organizare și desfășurare a concursului asigură condiții de egalizare a șanselor pentru candidații cu deficiențe, prin adaptarea procedurilor de redactare a lucrărilor la subiectele de concurs, în funcție de particularitățile individuale și de cele specifice deficienței respective)

Publicitate

Candidaţii au obligaţia de a redacta lucrarea scrisă cu cerneală sau pix de culoare albastră; desenele/ graficele se pot realiza şi cu creion negru. Este interzisă utilizarea instrumentelor de scris (stilou, pix) a căror cerneală se poate şterge.

Cum se poate corecta o greșeală

Candidații care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală, iar schemele/ desenele cu o linie oblică.

Pe foaia tipizată, candidații completează, cu majuscule, denumirea disciplinei de concurs, copiind formularea din subiectul primit.

Înscrierea numelui candidaţilor sau a altor nume proprii (inclusiv denumiri de unități de învăţământ) care nu au legătură cu cerințele subiectului în afara spațiului care se sigilează, precum şi orice alte semne distinctive pe foile tipizate, destinate lucrărilor scrise, determină anularea lucrărilor scrise.

Obiecte interzise în săli

Candidații nu pot avea asupra lor, în sala de concurs, obiecte sau materiale din următoarele categorii: genţi, poşete, ziare, reviste, cărți, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte dispozitive/ mijloace care intermediază/ facilitează comunicarea la distanță, precum şi alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea concursului în condiții de legalitate, echitate şi obiectivitate.

Candidaţii pot avea asupra lor dicţionare pentru disciplinele latină sau greacă veche (elină) şi planurile de conturi pentru disciplina „economic, administrativ, poştă”.

Materialele şi/sau obiectele nepermise vor fi depuse în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea în sala de concurs.

În intervalul orar 8.15-9.00, responsabilii de sală verifică identitatea candidaţilor pe bază de buletin de identitate/carte de identitate/ carte de identitate provizorie, paşaport sau, în mod excepţional, pe baza permisului de conducere sau a cărții de alegător.

Candidații care nu sunt prezenţi în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.

Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate intra sau părăsi sala, decât dacă predă lucrarea, subiectul primit, ciornele şi semnează de predare.

În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoțit obligatoriu de unul dintre profesorii asistenți până la revenirea în sala de concurs.

În această situație, timpul alocat rezolvării subiectelor nu se prelungeşte.

Frauda și tentativa de fraudă

Candidații care în timpul desfăşurării probei scrise sunt surprinşi copiind, transmițând soluții cu privire la subiecte sau având asupra lor materiale nepermise sau compatibile cu acelea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistaţi, sunt eliminați din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei din centrul de concurs, situație în care profesorii asistenți care asigură supravegherea sau membrii comisiei din centrul de concurs încheie un proces-verbal.

Aceeaşi măsură se aplică şi pentru orice altă tentativă de fraudă.

Candidații eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizați pe posture didactice/catedre în anul şcolar 2023-2024.

Candidații care din motive de sănătate sunt obligați să părăsească sala de concurs pot solicita anularea lucrării.

În această situație se încheie un proces-verbal semnat de responsabilul de sală şi profesorii asistenți.

Candidații care renunţă din proprie inițiativă la concurs pot solicita anularea lucrării, pe baza unei declarații şi pot părăsi sala după cel puțin două ore de la deschiderea plicului cu subiecte.

Candidații nu au dreptul de a părăsi sălile de concurs având asupra lor subiecte de concurs, foi tipizate, coduri de bare sau ciorne.

Sigilarea lucrărilor

Candidaţii sigilează lucrările scrise, în prezența responsabilului de sală, după care se aplică ştampila circular cu diametrul de 35 mm „Concurs de ocupare a posturilor didactice” (Anexa nr.6 la Procedură) și semnătura preşedintelui comisiei realizată cu cerneală sau pix de culoare albastră.

După ce finalizează redactarea lucrării, fiecare candidat numerotează foile de concurs, numai cu cifre arabe, în partea de jos a paginii, în colțul din dreapta, în spaţiul dedicat, indicând pagina curentă şi numărul total de pagini scrise, de exemplu sub forma 3/5, pentru pagina a treia, în situația în care candidatul a scris în total 5 (cinci) pagini.

Se numerotează toate paginile pe care candidatul a scris, inclusiv prima pagină, precum şi cele pe care sunt scrise doar câteva rânduri, partea nescrisă fiind barată de către profesorii asistenți cu linie frântă în forma literei „Z”, folosind pix sau stilou cu cerneală de culoare albastră.

Profesorii asistenţi şi responsabilul de sală, cu excepţia anulării spaţiilor libere nescrise cu linie frântă în forma literei „Z”, nu semnează și nu fac nicio altă însemnare pe lucrările scrise sigilate.

După finalizarea redactării lucrărilor, candidații predau lucrările scrise, subiectul, ciornele şi codurile de bare neutilizate responsabilului de sală, semnează în borderoul de predare a lucrărilor, menționând numărul de pagini scrise.

Spațiile libere ale întregii lucrări se anulează cu linie frântă în forma literei „Z”, utilizând pix sau stilou cu cerneală albastră (Anexa nr. 9 la Procedură), de către un profesor asistent, în faţa candidatului.

Responsabilul de sală / profesorul asistent verifică în prezența candidatului, la predarea lucrării scrise, dacă au fost aplicate coduri de bare în ordine crescătoare pe toate foile tipizate ale lucrării scrise şi dacă toate foile tipizate sunt sigilate, conform modelului-tip (Anexa nr. 8 la Procedură).

În sală rămân cel puţin 3 (trei) candidați până la predarea ultimei lucrări.

La finalizarea probei scrise, candidaţii nu au dreptul de a părăsi sălile de concurs având asupra lor subiecte de concurs, foi tipizate, coduri de bare sau ciorne.

Ciornele se predau separat, odată cu lucrarea scrisă, responsabilului de sală, fără să aibă valabilitate în evaluarea lucrării şi la eventualele contestaţii. (art.6 alin. (22))

Anularea lucrărilor

Preşedintele comisiei din centrul de concurs anulează lucrările scrise în situația în care:

  • a) pe lucrarea scrisă nu este completată, cu majuscule, denumirea disciplinei de concurs, identică cu cea înscrisă pe subiectul primit
  • b) redactarea lucrării scrise nu respectă prevederile art.6 alin. (4) din Procedură
  • c) numerotarea paginilor lucrării scrise nu respectă prevederile art.6 alin. (20) din Procedură;
  • d) pe lucrările scrise se regăsesc semne distinctive vizibile constatate la preluarea lucrării.

Baremele de evaluare pot fi consultate, după finalizarea probei scrise.

Rezultatele concursului se afişează pe site-ul şi la sediul inspectoratului şcolar la data prevăzută de Calendarul mobilității personalului didactic pentru anul şcolar 2023-2024:

  • rezultatele iniţiale – 18 iulie 2023
  • rezultatele finale: 26 iulie 2023

CALENDAR Titularizare 2023 – proba scrisă și ședințe de repartizare

  • 12 iulie: desfășurarea probei scrise
  • 18 iulie: comunicarea rezultatelor iniţiale
  • 18-19 iulie: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare
  • 20-25 iulie: soluţionarea contestațiilor
  • 26 iulie: comunicarea rezultatelor finale
  • 27 iulie: repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz
  • 28 iulie: ședință de repartizare, în ordine, a: cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) din Metodologie; cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie; cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. d) din Metodologie; cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz; repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2023, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz
  • 31 iulie: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
  • 28 iulie – 25 august: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Apa şi canalizarea se scumpesc de la 1 ianuarie 2026 în Botoşani. Anunţul Nova Apaserv

Publicat

Publicitate
S.C. NOVA APASERV S.A. Botoşani ajustează preţurile şi tarifele Ia serviciile de apă şi canalizare-epurare, începând cu data de la 1 ianuarie 2026
Operatorul regional S.C. NOVA APASERV S.A. Botoşani ajustează preţurile pentru apă potabilă şi tariful la canalizare-epurare pentru întreaga arie de operare, începând cu data de 01 ianuarie 2026, aprobate de către Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice(A.N.R.S.C), prin Decizia nr. 164 din 10.12.2025.
Raţiunea necesităţii de ajustare a preţurilor şi tarifelor rezidă din nevoia respectării Planului anual de evoluţie a tarifelor şi a formulei de ajustare şi presupune ajustări tarifare ale preţurilor şi tarifelor în fiecare an, cel mai târziu la data de 01 ianuarie , atât în termeni reali, cât şi cu inflaţia, în conformitate cu Strategia de tarifare aferentă Planului de afaceri 2024-2028 pe o perioadă de reglementare economică de 5 ani, pentru investiţiile în infrastructura de apă şi apă uzată dezvoltate de operatorul regional S.C.NOVA APASERV S.A. Botoşani, avizată de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (A.N.R.S.C.) prin Avizul conform nr. 1353 din data de 15.03.2024 şi aprobată prin Hotărârea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară AQUA Botoşani nr. 199/22.04.2024.
Factorii care au influenţat ajustarea preţurilor şi tarifelor sunt:
– Inflaţia pentru perioada octombrie 2024-octombrie 2025 reflectată prin indicele preţurilor de consum de 109,76%, ceea ce înseamnă o creştere de 9,76% a preţurilor de consum;
– Creşterile anuale în termeni reali prevăzute în Planului anual de evoluţie a tarifelor din Strategia tarifară, respectiv pentru anul 2026 sunt de 2,46% pentru apa potabilă produsă, transportată şi distribuită, pentru canalizare-epurare este de 0,28%, iar pentru apa redistribuită este de 2,23%.
Noua structură tarifară va modifica preţurile şi tariful la serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare-epurare astfel:
> preţulapei potabile produsă, transportată şi distribuită se va modifica de la 8,41 lei/mc Iară T.V.A la 9,53 lei/mc iară T.V.A, ceea ce înseamnă o majorare cu 13,33%;
> tarifulde canalizare-epurare se va modifica de la 6,20 Iei/mc iară T.V.A Ia 6,87 Iei/mc iară T.V.A, ceea ce înseamnă o majorare cu 10,81%»;
> preţulapei potabilă produsă şi transportată în vederea redistribuirii se va modifica de Ia 3,89 lei/mc iară T.V.A la 4,39 Iei/mc iară T.V.A, ceea ce înseamnă o majorare cu 12,90%;
Astfel, tariful total pentru 1 mc de apă potabilă şi apă uzată va ajunge de la 16,22 Iei/mc cu TVA Ia 18,21 lei/mc cu TVA, reprezentând o majorare de 12,27%.
Strategia de tarifare aferentă Planului de afaceri are drept scop asigurarea resurselor necesare pentru dezvoltarea de către operatori a programelor de investiţii multianuale de întreţinere, reabilitare, extindere şi modernizare a sistemelor de apă şi de canalizare existente, precum şi înfiinţarea de noi sisteme, astfel încât toate comunităţile din aria de operare sa beneficieze de servicii moderne şi sigure.
O altă obligaţie legală este ca din preţuri şi tarife să se constituie Fondul de întreţinere, înlocuire şi Dezvoltare (IID) – fond care este principala sursă proprie a operatorilor pentru realizarea investiţiilor în infrastructura de apă şi apă uzată.
Menţinerea acestor servicii în contextul economic marcat de inflaţie presupune şi ajutări periodice ale preţurilor şi tarifelor.
Strategia tarifară constituie şi condiţie obligatorie pentru finanţarea proiectelor de investiţii în infrastructura de apă realizate din fonduri nerambursabile.
Menţionăm faptul că strategia de tarifare aferentă planului de afaceri se stabileşte prin raportare la rata de suportabilitate a populaţiei pe întreaga perioadă de reglementare economică, pornind de la preţurile şi tarifele iniţiale şi realizând o prognoză a evoluţiei acestora, atât în termeni reali, cât şi în raport cu rata inflaţiei, pe baza cheltuielilor de operare şi întreţinere, a cheltuielilor cu redevenţa, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, a cheltuielilor pentru protecţia mediului, a cheltuielilor financiare asociate creditelor contractate, a cheltuielilor derivând din contractul de delegare a gestiunii, precum şi a unei cote de profit rezonabil, care, conform prevederilor legale, va fi réinvestit în reţelele de apă şi de canalizare.
Preţurile/tarifele pentru serviciile de alimentare cu apă şi canalizare practicate de la 01 ianuarie 2026 de S.C.NOVA AP A SERV S.A. Botoşani, vor fi următoarele:
Preţ/TarifPreţ/TarifPreţ/Tarif
unic pentru toateT.V.Aunic pentru toateunic pentru
categoriile11%categoriiletoate
de utilizatoride utilizatoricategoriile
(exclusiv T. V.A.)(cu T.V.A.)de
utilizatori (cu T.V.A.)
lei/mclei/mclei/mclei/litru
Apă         potabilă        produsă, 9,53 1,05 10,58 0,01050
transportată şi distribuită, pentru
întreaga arie de operare
Canalizare-epurare          pentru 6,87 0,76 7,63 0,00763
întreaga arie de operare
Apă     potabilă     produsă     şi 4,39 0,48 4,87 0,00487
transportată        în       vederea
redistribuirii,   pentru   întreaga
Notă: Conform legislaţiei fiscale în vigoare, cota de T.V’.A aplicabilă pentru serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare-epurare este de 11%.
S.F.C.T./G.A./3 ex
S.C. NOVA APASERV S.A. – 710030 Bulevardul Eminescu 34 Botoşani România „We’re more than water”
Preţurile tarifele sunt valabile pentru toate localităţile în care S.C. NOVA APASERV S.A.

Citeste mai mult

Eveniment

Șoferi verificați în timpul unei acțiuni a polițiștilor la Săveni

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Orașului Săveni împreună cu cei din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 9 Vlăsinești au desfășurat, luni, activități specifice pentru asigurarea unui climat corespunzător de ordine și siguranță publică și creșterea gradului de siguranță rutieră, pe raza localităților Săveni și Vlăsinești.

 

În cadrul activităților desfășurate, polițiștii au legitimat aproximativ 40 de persoane și au verificat 20 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 7 sancțiuni contravenționale în valoare de peste 3.000 lei.

 

Totodată, a fost reținut un permis de conducere și retras un certificat de înmatriculare.

 

Publicitate

Dintre sancțiuni, 6 au fost aplicate pentru nerespectarea prevederilor OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice

Citeste mai mult

Eveniment

Acțiune a polițiștilor la Darabani. Ce au vizat oamenii legii

Publicat

Publicitate

Luni, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Darabani și Secției de Poliție Rurală nr. 7 Darabani au organizat o acțiune pentru verificarea respectării obligațiilor impuse prin ordinele de protecție și verificarea respectării legislației privind circulația pe drumurile publice, pe raza localității Darabani și a comunelor limitrofe.

 

În cadrul activităților desfășurate, au fost legitimate aproximativ 30 de persoane și au fost oprite pentru control, 20 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate de către polițiști au fost aplicate 13 sancțiuni contravenționale în valoare de peste 10.000 lei.

 

În același context, ca măsură complementară, a fost reținut un permis de conducere și retras un certificat de înmatriculare.

 

Publicitate

Totodată, au fost efectuate 6 testări în vederea depistării conducătorilor auto aflați sub influența alcoolului.

Citeste mai mult

Eveniment

O casă din Dumeni s-a aprins, seara trecută. Cauza este des întâlnită. Pompierii fac din nou apel

Publicat

Publicitate

O casă din localitatea Dumeni a fost în pericol, seara trecută, după ce funinginea depusă pe pereții interiori ai coșului de fum s-a aprins.

Pompierii militari de la Detașamentul Dorohoi au intervenit rapid și au stins flăcările înainte ca acestea să se extindă.

Cauza probabilă de producere a incendiului a fost stabilită ca fiind coș de fum necurățat de funingine.

Vă reamintim faptul că în sezonul rece multe dintre incendii se produc din cauza coșurilor de fum defecte, necurățate de funingine sau neprotejate termic față de materialele combustibile din structura acoperișului.

Verificaţi coşurile de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile ale planșeului sau acoperișului (grinzi, astereală etc.).

Curățați periodic coșurile de fum pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare.

Publicitate

Tencuiți şi văruiți partea din pod a coşului de fum, în scopul sesizării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn).

Îngroșați zidăria coşului la trecerea prin planşee, lăsând un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului.

Păstrați distanţa dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului.

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional, pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea de vieți.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending