Connect with us

Actualitate

Titularizare 2023: cererile de înscriere la concurs pot fi depuse din 8 mai. Lista posturilor va fi actualizată vineri

Publicat

Publicitate

Proba scrisă va fi organizată în 12 iulie.

Cererile de înscriere se depun în perioada 8-17 mai.

Vezi Model Cerere inscriere Titularizare 2023

În 9-19 mai 2023 se face validarea și verificarea dosarelor candidaților de către comisia de organizare a concursului. Până în 19 mai, candidații validează înscrierea prin semnătură. Neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs.

Deocamdată, este disponibilă lista actualizată la 23 martie:

Titularizare 2023 – lista posturilor actualizată 23 martie – Alba

Publicitate

AICI, lista posturilor din țară.

În 23 mai, inspectoratele școlare afișează lista candidaților înscriși și graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă. De asemenea, vor fi disponibile lista cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi lista posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice.

Probele practice/ orale și inspecțiile la clasă vor fi organizate în perioada 24 mai – 30 iunie, iar rezultatele vor fi afișate în 4 iulie.

Titularizarea este concursul național de ocupare a posturilor didactice, de angajare în învățământ. Candidații care iau medii peste 7 se pot angaja pe perioadă nedeterminată și cei care iau peste media 5, pe perioadă determinată, dacă există posturi disponibile, scoase la concurs.

CALENDAR Titularizare 2023 – proba scrisă și ședințe de repartizare

  • 12 iulie: desfășurarea probei scrise
  • 18 iulie: comunicarea rezultatelor iniţiale
  • 18-19 iulie: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare
  • 20-25 iulie: soluţionarea contestațiilor
  • 26 iulie: comunicarea rezultatelor finale
  • 27 iulie: repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz
  • 28 iulie: ședință de repartizare, în ordine, a: cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) din Metodologie; cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie; cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. d) din Metodologie; cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz; repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2023, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz
  • 31 iulie: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
  • 28 iulie – 25 august: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

TITULARIZARE 2023 – modele de subiecte

Română – învățământ preșcolar Titularizare 2023

Română – învățământ primar Titularizare 2023

Limba și literatura română profesori Titularizare 2023

Matematică Titularizare 2023

Limba Engleză Titularizare 2023

Limba Franceză Titularizare 2023

Limba Germană Titularizare 2023

Geografie Titularizare 2023

Istorie Titularizare 2023

Biologie Titularizare 2023

Chimie Titularizare 2023

Fizică Titularizare 2023

Educație Fizică și Sport Titularizare 2023

Informatică Titularizare 2023

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Înscrieri la programele SRI de licență, masterat profesional și postliceal tehnic: Locuri disponibile. Condiții obligatorii

Publicat

Publicitate

Tinerii care își doresc o carieră în Serviciul Român de Informații (SRI) se pot înscrie de luni, 3 noiembrie, pentru programele de studii universitare de licență, master și postliceal tehnic, în anul 2026, scrie alba24.ro.

Înscrierile se pot face până la data de 31 decembrie 2025.

Astfel, pentru concursul de admitere aferent anului universitar 2026-2027 candidații interesați se vor înscrie în procesul de selecție până la data de 31.12.2025 prin completarea formularului disponibil AICI.

În urma promovării tuturor etapelor procesului de selecție, candidații validați vor participa la concursul de admitere.

Etapele de selecție

Etapele de selecție se desfășoară, de regulă, în intervalul ianuarie – iunie, în anul în care se desfășoară concursul și presupun:

  • evaluarea CV-ului;
  • interviuri de selecție;
  • teste de evaluare a cunoștințelor și competențelor profesionale (evaluarea profesională, evaluarea cunoștințelor de cultură generală, evaluarea cunoștințelor de limbă străină), precum şi a unor aptitudini (examinări psihologice, Assessment Center);
  • examinarea medicală;
  • verificări de securitate prevăzute de H.G. nr. 585/2002 pentru accesul la informații secrete de stat.

Locuri SRI în instituții civile de învățământ superior

Elevii aflați în clasa a XII-a și absolvenții cu diploma de bacalaureat, cu vârsta maximă de 23 de ani în anul admiterii, pot să opteze pentru a urma, pe locurile alocate Serviciului Român de Informații, studii universitare de licență în instituții civile de învățământ superior:

Publicitate
  • Academia de Studii Economice din București, Universitatea din București,
  • Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica din București,
  • Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București,
  • Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică din Cluj- Napoca,
  • Universitatea „Ovidius” din Constanța,
  • Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași,
  • Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași,
  • Universitatea Politehnica din Timișoara,
  • Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș.

Candidații declarați admiși și care au mai urmat o formă de pregătire similară (program de studii universitare de licență) cu suportarea cheltuielilor de la bugetul de stat, trebuie să achite contravaloarea serviciilor de școlarizare de care au beneficiat anterior la instituția de învățământ superior care a asigurat școlarizarea.

Condiții de înscriere pentru studii universitare de licență în instituții civile de învățământ superior pe locurile SRI

Candidații trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiții:

  • au cetățenie română și domiciliul stabil în România;
  • au vârsta de până la 23 ani împliniți în cursul anului 2025;
  • sunt absolvenți de liceu, cu diplomă de bacalaureat (se pot înscrie și elevii din ultimul an de studii liceale care, la momentul participării la concursul de admitere, vor face dovada absolvirii cu examen de bacalaureat);
  • au avut, pe perioada studiilor liceale, mediile anuale la purtare minim 8,00 și media minimă la examenul de bacalaureat 7,00;
  • nu au repetat, în timpul liceului, unul sau mai mulți ani de studiu, din motive imputabile;
  • nu au fost condamnați penal printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru infracțiuni și nu sunt în curs de cercetare sau judecați;
  •  în situația în care fac parte din partide, formațiuni sau organizații politice, declară în scris că, după admitere, renunță la calitatea de membru al acestora;
  • candidații care participă ca asociați unici sau direct la administrarea ori conducerea unei organizații sau societăți comerciale declară în scris că, după admitere, vor renunța la aceste calități;
  • nu fac parte din organizații aflate în afara legii, culte sau organizații religioase ale căror precepte contravin normelor de păstrare a ordinii publice, încalcă bunele moravuri sau nu sunt compatibile cu exercitarea profesiei de militar;
  • acceptă, în situația în care vor fi declarați „admiși”, interzicerea ori restrângerea exercitării unor drepturi și libertăți cetățenești prevăzute de reglementările specifice statutului de cadru militar;
  • acceptă derularea verificărilor de securitate prevăzute în H.G. nr. 585/2002 privind accesul la informații secrete de stat;
  • după finalizarea programului de studii universitare de licență, acceptă încadrarea ca ofițer în SRI (cu toate drepturile și obligațiile ce decurg din acest statut) și au disponibilitatea de a fi repartizați în orice zonă a teritoriului național, potrivit intereselor și nevoilor Serviciului.

Locuri SRI în instituții militare din subordinea Ministerului Apărării Naționale

Elevii aflați în clasa a XII-a și absolvenții cu diploma de bacalaureat, cu vârsta maximă de 23 de ani în anul admiterii, pot să opteze pentru a urma, pe locurile alocate Serviciului Român de Informații, studii universitare de licență sau postliceale în instituții militare de învățământ superior din subordinea Ministerului Apărării Naționale:

  • Academia Tehnică Militară „Ferdinand I”,
  • Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu”,
  • Academia Navală „Mircea cel Bătrân”,
  • Academia Forțelor Aeriene „Henri Coandă”,
  • Universitatea Națională de Apărare „Carol I”
  • școli militare de maiștri militari și subofițeri.

Condiții de înscriere în cadrul instituțiilor de învățământ aflate în subordinea MAPN pe locurile SRI

Candidații trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiții:

  • au cetățenie română și domiciliul stabil în România;
  • au vârsta de până la 23 ani împliniți în cursul anului 2025;
  • sunt absolvenți de liceu, cu diplomă de bacalaureat (se pot înscrie și elevii din ultimul an de studii liceale care, la momentul participării la concursul de admitere, vor face dovada absolvirii cu examen de bacalaureat);
  • au avut, pe perioada studiilor liceale, mediile anuale la purtare minim 8,00 și media minimă la examenul de bacalaureat 7,00 pentru candidații la studiile universitare de licență, respectiv media 6,00 la examenul de bacalaureat pentru studiile postliceale;
  • nu au repetat, în timpul liceului, unul sau mai mulți ani de studiu, din motive imputabile;
  • nu au fost condamnați penal printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru infracțiuni și nu sunt în curs de cercetare sau judecați;
  • în situația în care fac parte din partide, formațiuni sau organizații politice, declară în scris că, după admitere, renunță la calitatea de membru al acestora;
  • candidații care participă ca asociați unici sau direct la administrarea ori conducerea unei organizații sau societăți comerciale declară în scris că, după admitere, vor renunța la aceste calități;
  • nu fac parte din organizații aflate în afara legii, culte sau organizații religioase ale căror precepte contravin normelor de păstrare a ordinii publice, încalcă bunele moravuri sau nu sunt compatibile cu exercitarea profesiei de militar;
  • acceptă, în situația în care vor fi declarați „admiși”, interzicerea ori restrângerea exercitării unor drepturi și libertăți cetățenești prevăzute de reglementările specifice statutului de cadru militar;
  • acceptă derularea verificărilor de securitate prevăzute în H.G. nr. 585/2002 privind accesul la informații secrete de stat;
  • după finalizarea programului de studii universitare sau postliceale, acceptă încadrarea, după caz, ca ofițer, maistru militar sau subofițer, în SRI (cu toate drepturile și obligațiile ce decurg din acest statut) și au disponibilitatea de a fi repartizați în orice zonă a teritoriului național, potrivit intereselor și nevoilor Serviciului.

Program de licență la Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”

Programul este adresat atât elevilor aflați în clasa a XII-a, cât și absolvenților cu diplomă de bacalaureat, cu vârsta de cel mult 23 de ani împliniţi în cursul anului în care se susține examenul, care își doresc o carieră în domeniul securității naționale.

Durata studiilor este de 3 ani, la forma de învățământ cu frecvență.

Pentru anul universitar curent, Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul” organizează cursuri universitare de licență, după cum urmează:

  • Pentru formarea ofițerilor operativi – specializarea Operațiuni de intelligence
  • Pentru formarea ofițerilor analiști – specializarea Studii de securitate și informații

Program de master profesional la Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”

Studiile universitare de masterat profesional se adresează absolvenților de studii universitare de licență care își doresc o carieră în Serviciul Român de Informații.

Durata studiilor este de 2 ani, la forma de învățământ cu frecvență.

Pentru anul universitar curent, Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul” organizează cursuri universitare de master profesional, după cum urmează:

  • Pentru formarea ofițerilor operativi – specializarea Intelligence și securitate națională
  • Pentru formarea ofițerilor analiști – specializarea Analiză de Intelligence

Candidații interesați se pot înscrie în procesul de selecție până la data de 31.12.2025, prin completarea formularului disponibil pe sri.ro.

În urma promovării tuturor etapelor procesului de selecție, candidații validați vor participa la concursul de admitere la masteratul profesional, iar cei declarați ADMIS vor fi încadrați ca ofițeri operativi sau ofițeri analiști în SRI.

Calendarul, numărul de locuri și metodologia de organizare și desfășurare a concursului de admitere la studiile universitare de masterat profesional vor fi publicate pe site-ul Academiei Naționale de Informații „Mihai Viteazul”.

Studii postuniversitare de educație permanentă la Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”

  • Pentru formarea ofițerilor operativi – specializarea Intelligence și securitate națională
  • Pentru formarea ofițerilor analişti – specializarea Analiză de Intelligence

Pentru anul universitar 2026-2027, Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul” va organiza „Studii postuniversitare de educație permanentă dedicată formării ofițerilor de informații.

În urma promovării tuturor etapelor procesului de selecție, candidații validați vor participa la concursul de admitere la studii postuniversitare, iar cei declarați ADMIS vor fi încadrați ca ofițeri operativi sau ofițeri analiști, la începerea programului de formare.

Mai multe informații sunt disponibile pe site-urile instituțiilor, precum și pe cele ale SRI – Serviciul Român de Informații și ale Academiei Naționale de Informații „Mihai Viteazul”.

Citeste mai mult

Eveniment

Black Friday: ANPC recomandă verificarea magazinului online și alegerea unei metode sigure de plată

Publicat

Publicitate

Verificarea magazinului online, a prețului produsului, alegerea unei metode sigure de plată și folosirea garanției legale sunt câteva dintre recomandările Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru perioada de reduceri Black Friday.

‘Black Friday, Vinerea Neagră, indiferent de denumire și de durată, în România se desfășoară, de câțiva ani, pe tot parcursul lunii noiembrie, în special la începutul lunii, deși, în mod tradițional, în Uniunea Europeană acest eveniment este derulat la sfârșitul lunii. Indiferent de pe ce site doriți să faceți cumpărături, mai ales că frumoasele și așteptatele sărbători de iarnă sunt aproape, recomandările Centrului European al Consumatorilor (ECC Romania) – Direcție în cadrul ANPC – menite să vă atragă atenția asupra posibilelor pericole ascunse în online și să transforme acest moment într-unul plin de bucurie, cu siguranță vor fi utile’, se arată într-un comunicat al ANPC.

Primul sfat al specialiștilor este verificarea structurii magazinului online și a termenilor și condițiilor generale, care trebuie să fie accesibile consumatorului și complete și să conțină denumirea comerciantului care deține site-ul sau în numele căruia acționează, adresa poștală, numărul de telefon și adresa de poștă electronică la care acesta poate fi efectiv contactat, politica de retur și condițiile de vânzare (livrare, plată, returnare produs și rambursare).

Consumatorul trebuie să sune, ulterior, la numărul de telefon afișat pentru a verifica dacă funcționează și răspunde cineva și să consulte recenziile privitoare la produs sau comerciant, pentru a vedea dacă alți utilizatori au avut probleme cu magazinul sau, dimpotrivă, au lăsat recenzii pozitive.

ANPC susține că, în perioadele de reducere, trebuie afișate atât prețul redus, cât și prețul fără reducere, iar prețul înainte de reducere trebuie să fie cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, conform legislației europene.

‘Nu dați curs mesajelor comerciale care creează presiune. Sintagme de genul ‘alte 20 de persoane se uită la acest articol’ sau ‘au mai rămas doar trei articole’ sunt doar câteva exemple folosite deseori de site-uri sau aplicații mobile, rețele de socializare sau chiar motoare de căutare, pentru a pune presiune pe decizia de achiziție a consumatorului’, avertizează ANPC.

Publicitate

O altă modalitate prin care se încearcă influențarea comportamentului de cumpărare al consumatorului este afișarea unei numărători inverse.

ANPC recomandă, de asemenea, alegerea unei metode sigure de plată. ‘Dacă plătiți online, asigurați-vă că aveți o conexiune la internet securizată. Asigurați-vă că adresa site-ului este marcată cu ‘https’ și simbolul lacătului închis. Nu salvați detaliile bancare pe telefonul mobil, pe computer sau pe orice platformă de cumpărături. Setați o sumă maximă pentru plățile unice, pentru cardul dvs. Evitați plățile prin transfer bancar (în această situație, nu există procedură de refuz la plată)’, se mai arată în comunicat.

Specialiștii consideră ca fiind importantă folosirea garanției legale.

‘Pentru toate bunurile, la preț întreg sau cu preț redus și, de asemenea, pentru produsele digitale (de exemplu, ceasul sau frigiderul inteligent), precum și pentru serviciile și conținutul digital (softuri, jocuri online etc.) achiziționate de la un vânzător cu sediul în România sau în Uniunea Europeană, beneficiați de o garanție legală de conformitate de minimum doi ani. Dacă produsul dvs. este defect, puteți cere vânzătorului să repare sau să schimbe produsul ori, dacă aceste două soluții nu sunt posibile, să vă ramburseze sumele plătite pentru acesta. Atunci când cumpărați online, aveți la dispoziție o perioadă de 14 zile pentru a vă răzgândi și a returna produsul’, a avertizat ANPC.

ECC Romania face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul Rețelei. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

INSP: 49 de cazuri de infecție cu virusul West Nile, înregistrate de la începutul lunii iunie. Trei decese

Publicat

Publicitate

Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) a anunțat că în perioada 2 iunie – 30 octombrie au fost înregistrate 49 de cazuri de infecție cu virusul West Nile în România.

Dintre acestea, 41 sunt cazuri confirmate, iar opt sunt cazuri probabile. Potrivit INSP, în aceeași perioadă au fost înregistrate trei decese cauzate de infecția cu virusul West Nile, câte unul în județele Brăila, Dâmbovița și Timiș.

Cazurile au fost raportate în: București (16) și în județele Alba (1), Brăila (5), Botoșani (1), Cluj (2), Dolj (1), Dâmbovița (1), Galați (6), Ilfov (4), Iași (2), Prahova (1), Sibiu (1), Sălaj (1), Timiș (3), Teleorman (1), Tulcea (1), Vâlcea (1) și Vrancea (1).

Este vorba despre 22 de persoane din grupa de vârstă 70-79 de ani, 10 din grupa 60-69 de ani, opt din grupa 50-59 de ani, două din grupa 40-49 de ani, patru de peste 80 de ani, două din grupa 30-39 de ani și una din grupa 10-19 ani.

În acest context, specialiștii INSP fac mai multe recomandări pentru populație:

* să evite expunerea la țânțari, purtând îmbrăcăminte cu mâneci lungi și pantaloni lungi;

Publicitate

* să utilizeze substanțe chimice repelente pentru țânțari;

* să împiedice pătrunderea țânțarilor în casă (prin plase de protecție la ferestre);

* să asigure desecarea bălților de apă din jurul gospodăriei;

* să îndepărteze recipientele de apă stătută și gunoiul menajer din gospodărie. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Peste 260 de elevi și profesori au fost evacuați în timpul orelor de curs, în cadrul unui exercițiu ISU

Publicat

Publicitate

Peste 260 de elevi, cadre didactice și personal auxiliar au participat, astăzi, la exerciții de evacuare care s-au desfășurat la școlile gimnaziale din localitățile Dângeni și Iacobeni.

 

Activitățile au avut ca scop verificarea modului de gestionare a unei situații de urgență provocate de incendiu, dar și instruirea elevilor și a cadrelor didactice cu privire la pașii ce trebuie urmați pentru a rămâne în siguranță.

 

La semnalul de alarmă, elevii au părăsit sălile de clasă în ordine, sub îndrumarea profesorilor, și s-au adunat în locurile de evacuare stabilite anterior. Acolo s-a făcut prezența, verificându-se dacă toți participanții au reușit să evacueze clădirile conform planului.

 

Publicitate

De asemenea, persoanele responsabile la nivelul școlilor au fost instruite cu privire la măsurile ce trebuie adoptate în cazul unei situații de urgență reale, astfel încât elevii și cadrele didactice să fie protejați și coordonați eficient.

 

La acțiune au participat pompierii de la Garda de Intervenție Trușești, precum și membrii Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență Dângeni, care au sprijinit desfășurarea exercițiilor și au oferit explicații privind modul de intervenție în caz de incendiu.

 

La finalul exercițiilor, copiii au avut ocazia să vadă îndeaproape o autospecială folosită în misiunile operative, au probat echipamentele de protecție utilizate de pompieri și au aflat cum se folosește fiecare accesoriu în parte.

 

Activitățile s-au desfășurat în cadrul programului național „Școala Altfel”, oferindu-le elevilor o experiență educativă și interactivă despre importanța prevenirii și gestionării situațiilor de urgență.

 

Specialiștii din cadrul Inspecției de Prevenire le-au transmis elevilor următoarele sfaturi, în caz de incendiu:

 

· anunțați imediat incidentul primului adult pe care îl întâlniți;

 

· păstrați-vă calmul și evitați panica;

 

· părăsiți clădirea doar sub supravegherea și îndrumarea cadrelor didactice;

 

· urmați căile de evacuare marcate și nu vă întoarceți pentru a lua obiecte personale – viața este mai importantă;

 

· după evacuare, îndreptați-vă spre locul de adunare stabilit, unde se va face prezența;

 

· așteptați intervenția pompierilor și respectați indicațiile acestora.

 

Mai multe informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și aplicația de mobil DSU care poate fi descărcată gratuit din App Store și Google Play.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending