Connect with us

Eveniment

Titularizare 2022: Documente necesare pentru înscrieri

Publicat

Publicitate

Pe 9 mai încep înscrierile pentru concursul de Titularizare 2022, iar candidații au putut transmite dosarele și  online până la data de 5 mai, relatează alba24.ro. În acest an, sunt scoase la concurs și sunt posturi didactice pentru specializarea „educator-puericultor”. Proba scrisă va fi organizată în 13 iulie.

Documente necesare pentru înscrieri

Documentele se depun în original, respectiv în copie, certificate pentru conformitate cu originalul de către directorul unităţii la care funcționează în anul şcolar 2021-2022 sau scanate color, după actele originale (documentele anexate pot fi certificate pentru conformitate cu originalul și la depunerea dosarului, în acest caz fiind necesară prezentarea documentului în original și a unei copii a acestuia).

În situaţia în care documentele se transmit în format electronic, prin poştă electronică, acestea vor fi scanate color, după documentele originale, lizibil, la minimum 150 dpi):

Candidații vor anexa următoarele documente:

  • solicitarea scrisă privind repartizarea şi într-un alt județ sau în municipiul București în care nu susțin proba scrisă, (opțiunea nu poate fi modificată după comunicarea rezultatelor la proba scrisă).
  • fişa de înscriere la concurs, asumată prin semnătură (dacă este cazul)

Vezi Fisa inscriere titularizare 2022

  • copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele şi domiciliul;
  • copii de pe certificatele de naștere şi căsătorie (pentru solicitanţii care şi-au schimbat numele) sau de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (dacă este cazul);
  • copii de pe actele de studii, foile matricole şi certificatele de calificare (ultimele pentru absolvenţii liceului pedagogic/învăţământului postliceal), certificatele/adeverinţele de absolvire a modulului psihopedagogic (dacă absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricolă);
  • absolvenţii promoţiei 2022 vor prezenta copia adeverinţei de la instituţia de învăţământ superior/postliceal/mediu din care să rezulte că au susţinut examenul de licenţă/absolvire/bacalaureat, media de absolvire a facultăţii/şcolii postliceale/liceului pedagogic, specializarea dobândită, media anilor de studii şi faptul că pe parcursul efectuării studiilor s-a frecventat şi promovat modulul psihopedagogic;
  • copii de pe certificatele de obţinere a gradelor didactice;
  • copie de pe actul de titularizare/repartizare pe perioada viabilității postului în învăţământul preuniversitar (dacă este cazul);
  • copie a acordului ME, deciziei inspectoratului şcolar sau a întreprinderii de întrerupere a activităţii (dacă este cazul);
  • adeverinţa din care să rezulte vechimea efectivă în învăţământ (dacă este cazul);
  • copia filei corespunzătoare din registrul general de evidenţă a salariaţilor sau copie de pe carnetul de muncă dacă a mai fost angajat(ă) anterior anului 2012 și ulterior nu a mai avut calitatea de angajat(ă) (dacă este cazul);
  • copii ale avizelor şi a atestatelor necesare ocupării postului didactic/catedrei, inclusiv avizul unității de învăţământ particular (dacă este cazul);
  • avizul/adeverinţa medical(ă), emis (ă) de un medic sau cabinet de medicină a muncii, din care să rezulte că sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ;
  • declaraţie pe proprie răspundere că nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice, că nu am fost îndepărtat din învăţământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală pentru infracţiuni contra persoanei săvârşite cu intenţie în împrejurări legate de exercitarea profesiei;
  • adeverință eliberată de unitatea de învăţământ la care sunt angajat(ă) privind sancţiunile disciplinare din ultimii 2 ani şcolari încheiaţi şi de pe parcursul anului școlar în curs;
  • cazier judiciar, în original, din care reiese faptul că nu am antecedente penale pentru infracţiuni contra persoanei săvârşite cu intenţie în împrejurări legate de exercitarea profesiei;
  • certificatul/adeverinţa de integritate comportamentală, în original (în cazuri excepționale, dacă un candidat/cadru didactic nu prezintă certificatul de integritate comportamentală la dosar în perioada de înscriere/validare, acesta se depune obligatoriu la unitatea de învățământ, la data prezentării pentru încheierea noului contract individual de muncă)
  • numai pentru titulari/angajați pe perioada viabilității postului adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ din care să rezulte situaţia postului (structura pe ore şi discipline a catedrei, viabilitatea postului/catedrei, nivelul de învăţământ şi regimul de mediu) şi copii ale deciziilor de detaşare din perioada 01.09.2012 – 31.08.2022 (dacă este cazul).

Candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani, depun/transmit pentru înscrierea la concursul național, sesiunea 2022, la centrul de înscriere, cererea-tip însoțită obligatoriu de:

Publicitate
  • solicitarea scrisă privind repartizarea şi într-un alt județ sau în municipiul București în care nu susțin proba scrisă, conform prevederilor art. 80 alin. (3) şi (4) din Metodologie (opțiunea nu poate fi modificată după comunicarea rezultatelor la proba scrisă);
  • fişa de înscriere la concurs, asumată prin semnătură (dacă este cazul);
  • copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele şi domiciliul;
  • copii de pe certificatele de naștere şi căsătorie (pentru solicitanţii care şi-au schimbat numele) sau de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (dacă este cazul);
  • copii ale avizelor necesare ocupării postului didactic/catedrei (dacă este cazul);
  • avizul/adeverinţa medical(ă), emis(ă) de un medic sau cabinet de medicină a muncii, din care să rezulte ca sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ;
  • adeverință/adeverinţe eliberată/eliberate de unitatea/unitățile de învăţământ la care sunt angajat(ă) privind sancţiunile disciplinare din ultimii 2 ani şcolari încheiaţi şi de pe parcursul anului școlar în curs;
  • declaraţie pe proprie răspundere că nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice, că nu am fost îndepărtat din învăţământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală pentru infracţiuni contra persoanei săvârşite cu intenţie în împrejurări legate de exercitarea profesiei;
  • cazier judiciar, în original, din care reiese faptul că nu am antecedente penale pentru infracţiuni contra persoanei săvârşite cu intenţie în împrejurări legate de exercitarea profesiei;
  • certificatul/adeverinţa de integritate comportamentală, în original (În cazuri excepționale, dacă un candidat/cadru didactic nu prezintă certificatul de integritate comportamentală la dosar în perioada de înscriere/validare, acesta se depune obligatoriu la unitatea de învățământ, la data prezentării pentru încheierea noului contract individual de muncă);
  • numai pentru titulari/angajați pe perioada viabilității postului adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ din care să rezulte situaţia postului (structura pe ore şi discipline a catedrei, viabilitatea postului/catedrei, nivelul de învăţământ şi regimul de mediu) şi copii ale deciziilor de detaşare din perioada 01.09.2012 – 31.08.2022 (dacă este cazul).
  • Notă: În situaţia în care au apărut modificări faţă de documentele depuse la dosar în anii anteriori, candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani, mai depun/transmit pentru înscrierea la concursul național, sesiunea 2022, la centrul de înscriere, anexat la cererea-tip, documente în completarea dosarelor depuse în anii anteriori:
  • Copii de pe actele de studii, foile matricole şi certificatele de calificare (ultimele pentru absolvenţii liceului pedagogic/învăţământului postliceal), certificatele/adeverinţele de absolvire a modulului psihopedagogic (dacă absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricolă);
  • Copie de pe ultimul document de titularizare/repartizare pe perioada viabilității postului în învăţământul preuniversitar;
  • Copii de pe ultimul certificat de obţinere a unui grad didactic;
  • Copii ale atestatelor necesare ocupării postului didactic/catedrei (dacă este cazul).

Calendarul concursului  de Titularizare 2022:

Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

Până în 5 mai: transmiterea situaţiei la inspectoratele şcolare; înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ

6 mai: verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante /rezervate pentru concurs

9-17 mai: înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2022

10-20 mai: verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs.

10-20 mai 2022; 6-8 iulie 2022: validarea înscrierii – pentru absolvenții promoției 2022/absolvenţii 2022 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic/ candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, în anul şcolar 2022-2023

Notă: (1) În perioada 9-17 mai 2022 pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2022.
(2) În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2022 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de
masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 13 iulie 2022, până la ora 8.00. Absolvenţii promoţiei 2022 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

23 mai: afișarea, la avizierele inspectoratelor şcolare, a:

  • listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă;
  • listei cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice

24 mai-30 iunie: organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

Notă: (1) În perioada 24 mai-30 iunie 2022 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2022.
(2) Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada
24 mai – 3 iunie 2022.

4 iulie: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

13 iulie: proba scrisă

19 iulie: comunicarea rezultatelor iniţiale

19-20 iulie: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

21-26 iulie: soluţionarea contestațiilor

27 iulie: comunicarea rezultatelor finale

29 iulie: repartizarea candidaţilor conform prevederilor art.74 alin. (3), lit.a) sau 80 alin.(9) din Metodologie, după caz

1 august: ședință de repartizare, în ordine, a:

  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art.74 alin. (3), lit. b) din Metodologie;
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie;
  • cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. d) din Metodologie;
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz;
  • repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2022, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz

2 august: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

2-22 august 2022: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Un tânăr de 32 de ani din Ungureni a fost salvat de la moarte de polițiștii care au intervenit în forța

Publicat

Publicitate

Duminică, polițiștii din Vlăsinești au fost apelați prin apel 112, de către un tânăr, de 32 de ani, din comuna Ungureni, care le-a spus că intenționează șă-și ia viața.

Polițiștii s-au deplasat la locuința apelantului, unde au identificat-o pe mama sa, tânărul aflându-se într-o cameră ce era asigurată pe interior. Acesta a refuzat accesul în camera a forțelor de ordine.

Polițiștii au încercat să discute cu tânărul, însă acesta era într-o stare de agitație, iar la un moment dat, din cauză că s-au auzit zgomote din camera în care se afla, au forțat ușa de acces și l-au găsit în timp ce încerca să-și ia viața.

Forțele de ordine l-au eliberat din ștreangul pe care și-l improvizase și i-au acordat primul ajutor, până la sosirea echipajului medical. În acest moment, tânărul este în afara oricărui pericol și primește ajutor de specialitate.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Daruri de la pompieri pentru mai mulți bunici din Dorohoi

Publicat

Publicitate

Sărbătorile de Iarnă se apropie, dar pentru mulți părinți și bunici care locuiesc singuri nu mai au farmec. Fără colindători, fără brad împodobit, masă bogată și oameni dragi alături, doar amintirea Crăciunurilor de altădată, când casa era plină de râsete și lumină, mai încălzesc atmosfera. Deși nu rostesc cu glas tare, toți visează la o vorbă bună sau un gest de omenie care să le aducă aminte nu sunt uitați.

Casele unor bunici din municipiul Dorohoi au prins, astăzi viață. Îmbrăcați în uniforme, care simbolizează nu doar siguranța, ci și speranța, pompierii de la Detașamentul Dorohoi, le-au trecut pragul. Alimentele dăruite au însemnat pentru bătrâni mai mult decât hrană.

„Pentru un om bătrân ca mine, cel mai mare dar nu sunt doar alimentele, ci faptul că cineva și-a amintit de mine. Nu mai sunt singur”, a spus unul dintre bătrânii vizitați.

Pompierii din Dorohoi au adus un strop de bucurie și în casele a două mame care își cresc singure patru, respectiv trei copii.

Aceste povești sunt doar câteva din multele misiuni frumoase realizate de pompieri care, dincolo de intervențiile lor obișnuite, aleg să aducă lumină și căldură în casele celor care au cel mai mult nevoie. Gesturile lor arată că înseamnă mai mult decât cadouri materiale – ele înseamnă umanitate, bunătate și grijă față de cei mai vulnerabili membri ai comunității.

Pompierii nu sunt doar salvatori în situații de urgență; ei sunt, mai presus de toate, oameni cu suflet mare, care, chiar și în cele mai grele momente, găsesc timp să dăruiască speranță.

Publicitate

Citeste mai mult

Cultura

Corul VOIEVODUL din Parohia Cătămărăști Deal a câștigat Trofeul Festivalului Concurs de Colinde „O, ce veste minunată!”, de la Coșula

Publicat

Publicitate

După o absență de un an, Festivalul Concurs de Colinde „O, ce veste minunată!”, a readus emoția și vibrația bucuriei nașterii Mântuitorului printr-un buchet de colinde tradiționale și religioase oferite de toți cei prezenți pe scena Centrului Cultural din Coșula.

Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Botoșani, instituție subordonată Consiliului Județean Botoșani, a căutat toate soluțiile posibile desfășurării acestui festival și printr-o mână de oameni dedicați a reușit să renască și să ducă această tradiție mai departe.

Momente de înălțare spirituală, de rugăciune cântată  au transformat scena în fereastră către trecut, readucându-se în atenție colinde vechi, costume tradiționale autentice, ceea ce ne confirmă conservarea și promovarea valorilor artistice spirituale ale strămoșilor noștri.

Totodată  s-a oferit concurenților și oportunitatea de a interpreta noi creații, ceea ce dă posibilitatea ca tradiția să fie adaptată la vremurile noastre însă fără a-i știrbi autenticitatea.

Centrul Cultural Coșula reprezentat prin domnul Nicolae Șchiopu a fost mai mult decât o gazdă primitoare. Ne-au oferit o parte din sufletele lor generoase creând dintr-o sală de spectacol un cămin cald, un cadru de poveste în care Maica Domnului a putut să renască pe Fiul ei.

O misiune dificilă a avut juriul care a evaluat prestațiile concurenților. Ei au urmărit atât autenticitatea colindelor, căt și calitățile intepretative, corectitudinea lingvistică, dificultatea repertoriului, etc.

Publicitate

Toți participanții au fost felicitați pentru pregătirea temeinică și pentru grija deosebită pe care coordonatorii o implementează copiilor, tinerilor și chiar adulților de a aduce colindul ca pios omagiu celei ce ne-a adus mântuirea prin nașterea Pruncului Iisus.

Trofeul festivalului a fost câștigat de un cor pe 3-4 voci condus de Pr. Emanoil Vasile Crețu din Cătămărăști-Deal. Președinta juriului lect. univ. dr. Gabriela Pepelea a ținut să aprecieze acuratețea, omogenitatea și nuanțele date de corul „Voievodul”  și a evidențiat profesionalismul părintelui în arta dirijatului.

Premiul I  – Grupul  „Sf. Ierarh Nicolae”, Botoșani, coordonator – Gabriel Azamfirei

Premiul I  – Grupul „Flori de mai”, Todirești Iași, coordonator –  Oana Gabriela Damaschin

Premiul al II – lea – Ansamblul folcloric „Brăduleț” , Dorohoi, coordonator – Lavinia Strugariu

Premiul al II – lea – Grupul „Cetinioară din Scobinți” , Scobinți, Iași, coordonator – Mariana Moruzi

Premiul al III – lea – Grupul „Voces Angelicae” Săveni, Botoșani – dirijor Maria Macuc

Premiul a III – lea Corul cadrelor didactice al Liceului Tehnologic „Ștefan cel mare și sfânt”, Vorona, Botoșani, dirijor – Andreea Amaricăi

Premiul special – Grupul de copii al Șc. primare Mănăstireni, Botoșani, coordonator –  Gabriela Zăiceanu

Premiul special – „Pescărușii Suliței”, Sulița, Botoșani, coordonator – Adrian Ursache

După înmânarea premiilor s-a servit masa la Mănăstirea Coșula unde Părintele Stareț, Calinic Chirvase, ne-a pregătit o agapă pentru cei aproximativ 200 de participanți, ne-a ghidat în muzeul care găzduiește o parte din tezaurul care s-a păstrat de pe timpul domnitorului Ștefan cel Mare, cel care a și construit Mănăstirea.

Cu sufletul înduhovnicit, cu bucurie și cu recunoștință s-a încheiat cea de-a XII – a ediție a Festivalului Concurs de Colinde „O, ce veste minunată!” 2024.

(Comunicat de presă)

Citeste mai mult

Eveniment

Ilie Bolojan este noul președinte al Senatului. A obținut 70 de voturi

Publicat

Publicitate

Preşedintele interimar al PNL, Ilie Bolojan, a fost ales luni, în funcţia de preşedinte al Senatului, informează alba24.ro.

Ilie Bolojan a obţinut 70 de voturi, în timp ce contracandidaţii săi, Mircia Chelaru (AUR) şi Nadia-Cosmina Cerva (SOS România), au întrunit 29 de voturi, respectiv 14 voturi, potrivit Agerpres.

Grupul parlamentar al PSD şi cel al UDMR nu au avut o propunere pentru această funcţie.

De asemenea, nici USR și nici grupul parlamentar POT, nu au propus un candidat pentru funcţia de preşedinte al Senatului.

Fiecare dintre cei trei candidaţi la şefia Senatului s-a prezentat de la microfonul forului.

Senatorul AUR Mircia Chelaru a dat detalii despre cariera sa militară şi politică, Ilie Bolojan (PNL) a arătat că are experienţă de 20 de ani în administraţie, iar senatoarea SOS România Nadia-Cosmina Cerva a declarat că este avocat.

Publicitate

„Vă mulţumesc pentru acest vot de încredere, nu m-am gândit niciodată că voi ajunge să fiu preşedintele Senatului României. Nu a fost un obiectiv pentru mine ocuparea acestei funcţii, dar voi face tot ce este posibil ca să reprezint cu demnitate Senatul şi ţara noastră.

Pentru mine cred că sunt importante câteva lucruri din această poziţie şi sper să rezonaţi şi dumneavoastră cu ele.

În primul rând să putem genera legi cât mai bune, cât mai clare, nu legi care sună neapărat bine, dar care creează probleme de obicei, ci legi care rezolvă probleme, legi care creează un context bun pentru ca românii, pentru ca antreprenorii să se dezvolte şi ţara noastră să aibă o direcţie bună în anii următori”, a afirmat Bolojan, citat de G4Media.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending