Connect with us

Eveniment

Titularizare 2022: Documente necesare pentru înscrieri

Publicat

Publicitate

Pe 9 mai încep înscrierile pentru concursul de Titularizare 2022, iar candidații au putut transmite dosarele și  online până la data de 5 mai, relatează alba24.ro. În acest an, sunt scoase la concurs și sunt posturi didactice pentru specializarea „educator-puericultor”. Proba scrisă va fi organizată în 13 iulie.

Documente necesare pentru înscrieri

Documentele se depun în original, respectiv în copie, certificate pentru conformitate cu originalul de către directorul unităţii la care funcționează în anul şcolar 2021-2022 sau scanate color, după actele originale (documentele anexate pot fi certificate pentru conformitate cu originalul și la depunerea dosarului, în acest caz fiind necesară prezentarea documentului în original și a unei copii a acestuia).

În situaţia în care documentele se transmit în format electronic, prin poştă electronică, acestea vor fi scanate color, după documentele originale, lizibil, la minimum 150 dpi):

Candidații vor anexa următoarele documente:

  • solicitarea scrisă privind repartizarea şi într-un alt județ sau în municipiul București în care nu susțin proba scrisă, (opțiunea nu poate fi modificată după comunicarea rezultatelor la proba scrisă).
  • fişa de înscriere la concurs, asumată prin semnătură (dacă este cazul)

Vezi Fisa inscriere titularizare 2022

  • copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele şi domiciliul;
  • copii de pe certificatele de naștere şi căsătorie (pentru solicitanţii care şi-au schimbat numele) sau de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (dacă este cazul);
  • copii de pe actele de studii, foile matricole şi certificatele de calificare (ultimele pentru absolvenţii liceului pedagogic/învăţământului postliceal), certificatele/adeverinţele de absolvire a modulului psihopedagogic (dacă absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricolă);
  • absolvenţii promoţiei 2022 vor prezenta copia adeverinţei de la instituţia de învăţământ superior/postliceal/mediu din care să rezulte că au susţinut examenul de licenţă/absolvire/bacalaureat, media de absolvire a facultăţii/şcolii postliceale/liceului pedagogic, specializarea dobândită, media anilor de studii şi faptul că pe parcursul efectuării studiilor s-a frecventat şi promovat modulul psihopedagogic;
  • copii de pe certificatele de obţinere a gradelor didactice;
  • copie de pe actul de titularizare/repartizare pe perioada viabilității postului în învăţământul preuniversitar (dacă este cazul);
  • copie a acordului ME, deciziei inspectoratului şcolar sau a întreprinderii de întrerupere a activităţii (dacă este cazul);
  • adeverinţa din care să rezulte vechimea efectivă în învăţământ (dacă este cazul);
  • copia filei corespunzătoare din registrul general de evidenţă a salariaţilor sau copie de pe carnetul de muncă dacă a mai fost angajat(ă) anterior anului 2012 și ulterior nu a mai avut calitatea de angajat(ă) (dacă este cazul);
  • copii ale avizelor şi a atestatelor necesare ocupării postului didactic/catedrei, inclusiv avizul unității de învăţământ particular (dacă este cazul);
  • avizul/adeverinţa medical(ă), emis (ă) de un medic sau cabinet de medicină a muncii, din care să rezulte că sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ;
  • declaraţie pe proprie răspundere că nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice, că nu am fost îndepărtat din învăţământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală pentru infracţiuni contra persoanei săvârşite cu intenţie în împrejurări legate de exercitarea profesiei;
  • adeverință eliberată de unitatea de învăţământ la care sunt angajat(ă) privind sancţiunile disciplinare din ultimii 2 ani şcolari încheiaţi şi de pe parcursul anului școlar în curs;
  • cazier judiciar, în original, din care reiese faptul că nu am antecedente penale pentru infracţiuni contra persoanei săvârşite cu intenţie în împrejurări legate de exercitarea profesiei;
  • certificatul/adeverinţa de integritate comportamentală, în original (în cazuri excepționale, dacă un candidat/cadru didactic nu prezintă certificatul de integritate comportamentală la dosar în perioada de înscriere/validare, acesta se depune obligatoriu la unitatea de învățământ, la data prezentării pentru încheierea noului contract individual de muncă)
  • numai pentru titulari/angajați pe perioada viabilității postului adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ din care să rezulte situaţia postului (structura pe ore şi discipline a catedrei, viabilitatea postului/catedrei, nivelul de învăţământ şi regimul de mediu) şi copii ale deciziilor de detaşare din perioada 01.09.2012 – 31.08.2022 (dacă este cazul).

Candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani, depun/transmit pentru înscrierea la concursul național, sesiunea 2022, la centrul de înscriere, cererea-tip însoțită obligatoriu de:

Publicitate
  • solicitarea scrisă privind repartizarea şi într-un alt județ sau în municipiul București în care nu susțin proba scrisă, conform prevederilor art. 80 alin. (3) şi (4) din Metodologie (opțiunea nu poate fi modificată după comunicarea rezultatelor la proba scrisă);
  • fişa de înscriere la concurs, asumată prin semnătură (dacă este cazul);
  • copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele şi domiciliul;
  • copii de pe certificatele de naștere şi căsătorie (pentru solicitanţii care şi-au schimbat numele) sau de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (dacă este cazul);
  • copii ale avizelor necesare ocupării postului didactic/catedrei (dacă este cazul);
  • avizul/adeverinţa medical(ă), emis(ă) de un medic sau cabinet de medicină a muncii, din care să rezulte ca sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ;
  • adeverință/adeverinţe eliberată/eliberate de unitatea/unitățile de învăţământ la care sunt angajat(ă) privind sancţiunile disciplinare din ultimii 2 ani şcolari încheiaţi şi de pe parcursul anului școlar în curs;
  • declaraţie pe proprie răspundere că nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice, că nu am fost îndepărtat din învăţământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală pentru infracţiuni contra persoanei săvârşite cu intenţie în împrejurări legate de exercitarea profesiei;
  • cazier judiciar, în original, din care reiese faptul că nu am antecedente penale pentru infracţiuni contra persoanei săvârşite cu intenţie în împrejurări legate de exercitarea profesiei;
  • certificatul/adeverinţa de integritate comportamentală, în original (În cazuri excepționale, dacă un candidat/cadru didactic nu prezintă certificatul de integritate comportamentală la dosar în perioada de înscriere/validare, acesta se depune obligatoriu la unitatea de învățământ, la data prezentării pentru încheierea noului contract individual de muncă);
  • numai pentru titulari/angajați pe perioada viabilității postului adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ din care să rezulte situaţia postului (structura pe ore şi discipline a catedrei, viabilitatea postului/catedrei, nivelul de învăţământ şi regimul de mediu) şi copii ale deciziilor de detaşare din perioada 01.09.2012 – 31.08.2022 (dacă este cazul).
  • Notă: În situaţia în care au apărut modificări faţă de documentele depuse la dosar în anii anteriori, candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani, mai depun/transmit pentru înscrierea la concursul național, sesiunea 2022, la centrul de înscriere, anexat la cererea-tip, documente în completarea dosarelor depuse în anii anteriori:
  • Copii de pe actele de studii, foile matricole şi certificatele de calificare (ultimele pentru absolvenţii liceului pedagogic/învăţământului postliceal), certificatele/adeverinţele de absolvire a modulului psihopedagogic (dacă absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricolă);
  • Copie de pe ultimul document de titularizare/repartizare pe perioada viabilității postului în învăţământul preuniversitar;
  • Copii de pe ultimul certificat de obţinere a unui grad didactic;
  • Copii ale atestatelor necesare ocupării postului didactic/catedrei (dacă este cazul).

Calendarul concursului  de Titularizare 2022:

Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

Până în 5 mai: transmiterea situaţiei la inspectoratele şcolare; înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ

6 mai: verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante /rezervate pentru concurs

9-17 mai: înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2022

10-20 mai: verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs.

10-20 mai 2022; 6-8 iulie 2022: validarea înscrierii – pentru absolvenții promoției 2022/absolvenţii 2022 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic/ candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, în anul şcolar 2022-2023

Notă: (1) În perioada 9-17 mai 2022 pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2022.
(2) În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2022 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de
masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 13 iulie 2022, până la ora 8.00. Absolvenţii promoţiei 2022 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

23 mai: afișarea, la avizierele inspectoratelor şcolare, a:

  • listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă;
  • listei cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice

24 mai-30 iunie: organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

Notă: (1) În perioada 24 mai-30 iunie 2022 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2022.
(2) Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada
24 mai – 3 iunie 2022.

4 iulie: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

13 iulie: proba scrisă

19 iulie: comunicarea rezultatelor iniţiale

19-20 iulie: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

21-26 iulie: soluţionarea contestațiilor

27 iulie: comunicarea rezultatelor finale

29 iulie: repartizarea candidaţilor conform prevederilor art.74 alin. (3), lit.a) sau 80 alin.(9) din Metodologie, după caz

1 august: ședință de repartizare, în ordine, a:

  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art.74 alin. (3), lit. b) din Metodologie;
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie;
  • cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. d) din Metodologie;
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz;
  • repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2022, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz

2 august: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

2-22 august 2022: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Economia României a scăzut cu 0,2% în trimestrul al treilea

Publicat

Publicitate

Produsul intern brut a scăzut cu 0,2% în termeni reali în trimestrul III al acestui an, comparativ cu trimestrul precedent, după un avans de 1% în T2 față de T1, potrivit estimărilor semnal publicate vineri de Institutul Național de Statistică (INS), scrie alba24.ro.

Față de același trimestru din anul 2024, Produsul intern brut a înregistrat o creștere de 1,6%, pe seria brută, și de 1,4% pe seria ajustată sezonier, potrivit Agerpres.

În perioada ianuarie-septembrie 2025, economia a crescut cu 0,8% comparativ cu perioada similară a anului trecut, pe seria brută, și cu 1,4% pe seria ajustată sezonier.

”Ca urmare a revizuirii seriei brute prin includerea estimării Produsului intern brut pentru trimestrul III 2025 în seria trimestrială, seria ajustată sezonier a fost recalculată, indicii de volum fiind revizuiți față de a doua variantă provizorie a Produsului intern brut pentru trimestrul II 2025, publicată în comunicatul de presă nr. 259 din 10 noiembrie 2025, astfel:

  • rezultatele trimestrului I 2024, comparativ cu trimestrul IV 2023, nu au fost revizuite (100,0%);
  • rezultatele trimestrului II 2024, comparativ cu trimestrul I 2024, nu au fost revizuite (99,6);
  • rezultatele trimestrului III 2024, comparativ cu trimestrul II 2024, au fost revizuite de la 100,4% la 100,6%;
  • rezultatele trimestrului IV 2024, comparativ cu trimestrul III 2024, au fost revizuite de la 100,6% la 100,5% ;
  • rezultatele trimestrului I 2025, comparativ cu trimestrul IV 2024, au fost revizuite de la 100,0% la 100,1;
  • rezultatele trimestrului II 2025, comparativ cu trimestrul I 2025, au fost revizuite de la 101,2% la 101,0%.

Seriile ajustate sezonier se recalculează trimestrial în conformitate cu practica europeană’, precizează INS.

Fondul Monetar Internațional previzionează că economia României va crește, în 2025, cu 1%, iar în 2026 cu 1,4%, estimări în scădere comparativ cu cele din primăvară, de 1,6% și, respectiv 2,8%.

Publicitate

De asemenea, cele mai recente analize economice pentru Europa și Asia Centrală publicate de Banca Mondială arată că economia românească va înregistra un avans de doar 0,4% în acest an și unul de 1,3% anul viitor.

La București, ultimele estimări ale Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză indică o creștere a PIB de 0,6% în acest an și de 1,2% în 2026.

Citeste mai mult

Eveniment

Legea RCA a fost promulgată. Care sunt noile reguli. Asigurare obligatorie pentru trotinete și biciclete electrice

Publicat

Publicitate

Asigurare obligatorie pentru trotinete și biciclete electrice. Legea RCA cu noile reguli în domeniu a fost promulgată, în 13 noiembrie, de președintele Nicușor Dan, informează alba24.ro.

Actul normativ transpune în legislația românească prevederile Directivei (UE) 2021/2118 a Parlamentului European.

Asigurarea obligatorie RCA devinde obligatorie și pentru alte categorii de vehicule, precum trotinetele electrice, bicicletele electrice și altele similare.

Legea RCA. Noile reguli

Asigurarea RCA este obligatorie pentru orice mijloc de transport pe uscat cu propulsie proprie, dar care nu se deplasează pe șine, cu:

  • o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h
  • masă proprie mai mare de 25 kg și o viteză maximă constructivă mai mare de 14 km/h
  • orice remorcă destinată utilizării cu vehiculul menționat la lit. a) indiferent dacă este cuplată sau necuplată
  • tramvai

Legea RCA. Excepții

Sunt exceptate de la obligativitatea încheierii unui contract RCA:

  • persoanele fizice și juridice care utilizează vehicule exclusiv în cadrul evenimentelor și activităților sportive cu motor, inclusiv al curselor, al competițiilor, al antrenamentelor, al testărilor și al demonstrațiilor care se desfășoară în România într-o zonă cu acces restricționat și demarcată, atunci când:
    • organizatorul evenimentului sportiv sau o altă parte a încheiat o asigurare facultativă sau dispune de un instrument de garantare alternative care acoperă prejudiciile provocate de către vehicule oricărei părți terțe, inclusiv spectatorilor și altor persoane prezente, dar care nu acoperă neapărat prejudiciile produse conducătorilor auto participanți și vehiculelor acestora

Contractul RCA

Contractul RCA conține informații privind:

  • numărul și data încheierii contractului, părțile contractului RCA
  • perioada de valabilitate
  • limitele maxime de răspundere stabilite de către asigurătorul RCA
  • prima de asigurare, numărul ratelor, scadența ratelor,
  • intermediarul, clasa bonus/malus
  • numărul de înmatriculare/înregistrare și numărul de identificare a vehiculului
  • statele în care acest document are valabilitate.

Asigurătorii RCA solicită informațiile necesare pentru evaluarea riscului, conform propriilor criterii stabilite în tariful de primă și verifică corectitudinea informațiilor privind datele de identificare și tehnice ale vehiculului, datele proprietarului/utilizatorului acestuia.

Publicitate

Asigurătorii RCA își asumă răspunderea pentru toate contractele RCA, inclusiv pentru cele alocate de către BAAR, precum și pentru erorile sau omisiunile apărute la emiterea contractelor RCA fie direct, fie prin intermediarii de asigurări sau de asigurări auxiliare.

Limitele de despăgubire RCA

Limitele minime de răspundere acoperite prin asigurarea RCA conform reglementărilor Uniunii Europene sunt următoarele:

  • pentru prejudicii materiale produse în unul și același accident, indiferent de numărul persoanelor prejudiciate, limita de despăgubire se stabilește, pentru accidente, la un nivel de 6.434.740 lei
  • pentru vătămări corporale și decese, inclusiv pentru prejudicii fără caracter patrimonial produse în unul și același accident, indiferent de numărul persoanelor prejudiciate, limita de despăgubire se stabilește la un nivel de 31.926.210 lei.

ASF poate revizui prin reglementări proprii limitele, conform actelor delegate emise de către Comisia Europeană.

Suspendarea asigurării RCA

Asiguratul poate solicita în scris asigurătorului RCA suspendarea efectelor contractului RCA pe perioada suspendării înmatriculării vehiculului.

Asigurătorul RCA comunică asiguratului, în termen de 5 zile de la data solicitării, suspendarea efectelor contractului RCA.

Pe toată durata suspendării efectelor contractului RCA, a înmatriculării vehiculului, vehiculul se imobilizează într-un spațiu privat, în afara domeniului public.

În cazul suspendării efectelor contractului RCA, în baza opțiunii asiguratului, asigurătorul RCA:

  • prelungește valabilitatea contractului RCA cu perioada pentru care efectele contractului au fost suspendate, prin emiterea unui act adițional;

sau

  • restituie asiguratului diferența de primă corespunzătoare perioadei de suspendare calculată pro-rata numai în cazurile în care nu s-au plătit ori nu se datorează despăgubiri pentru evenimente produse în perioada de valabilitate a contractului RCA.

Suspendarea efectelor contractului RCA are loc cu începere de la data primirii de către asigurătorul RCA a solicitării de suspendare, dar nu mai devreme de data suspendării  înmatriculării vehiculului și numai până la data încetării suspendării înmatriculării sau a dreptului de circulație a vehiculului.

Reparații pe baza RCA

Contractul RCA dă dreptul persoanei prejudiciate, în cazul producerii unui prejudiciu, să se poată adresa pentru efectuarea reparației oricărei unități reparatoare auto, în condițiile legii, fără nicio restricție sau constrângere din partea asigurătorului RCA sau a unității reparatoare auto, care ar putea să-i influențeze opțiunea.

Contractul RCA va cuprinde o clauză potrivit căreia, în cazul producerii unei daune, persoana prejudiciată să se poată adresa pentru efectuarea reparației oricărui operator economic care desfășoară activități de reparații ale autovehiculelor, în condițiile legii, fără nicio restricție sau constrângere care ar putea să-I influențeze opțiunea.

Control asigurare RCA

Controlul asigurării RCA este permis și atunci când acesta:

  • se realizează prin intermediul unor dispozitive tehnice ce fac parte dintr-un sistem electronic de control și gestiune a traficului la nivel local sau național
  • când verificarea se realizează și asupra vehiculelor care staționează în mod obișnuit pe teritoriul României
  • se realizează fără oprirea vehiculelor.

Operatorii sistemelor de control prelucrează datele cu caracter personal ale asiguraților și conducătorilor de vehicule în acord cu prevederile legislației naționale și europene privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.

Datele cu caracter personal prelucrate în temeiul prezentului articol exclusiv în scopul efectuării unui control privind asigurarea RCA se păstrează numai atât timp cât sunt necesare în acest scop și, de îndată ce acesta a fost îndeplinit, se șterg complet.

Dacă în urma unui control privind asigurarea RCA se constată că un vehicul este acoperit de o asigurare RCA, operatorul șterge datele respective.

În cazul în care în urma unui control nu se poate stabili dacă un vehicul este acoperit de o asigurare RCA, datele sunt păstrate pentru o durată limitată, care nu depășește numărul de zile necesare pentru a stabili dacă vehiculul este asigurat RCA.

Vezi integral Lege RCA modificari_promulgata 13 nov 2025

Citeste mai mult

Eveniment

Școala Gimnazială ,,Ștefan cel Mare” nr.14 Botoșani a primit vizita jandarmilor botoșăneni

Publicat

Publicitate

Elevii și cadrele didactice au apreciat prezența și discuțiile purtate, aspect reliefat de mesajul postat de instituția de învățământ pe o rețea de socializare:

,,Astăzi, 13 noiembrie 2025, elevii au avut parte de o activitate preventiv- educativă din cadrul programului „Școala ta în siguranță” alături de reprezentanții Jandarmeriei Botoșani.
Cu această ocazie au fost prezentate aspecte privind prevenirea faptelor antisociale, moduri de acțiune în diferite situații și aspecte referitoare la rolul Jandarmeriei în societate.
Copiii au urmărit cu interes și demonstrația unui câine special antrenat și au aflat cum sunt folosiți acești patrupezi curajoși în misiunile jandarmilor.

O lecție practică despre curaj, disciplină și protecția cetățenilor.

Astfel de activități îi ajută pe copii să înțeleagă importanța respectului și a siguranței în comunitate.”, au transmis jandarmii botoșăneni.

Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani va desfăsura activități de acest gen pe toată durata anului școlar, pentru prevenirea faptelor antisociale ce ar putea afecta buna desfășurare a actului educațional, siguranța elevilor și a cadrelor didactice.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Procesiune în Protopopiatul Dorohoi cu racla cu sfinte moaște de la Catedrala Mitropolitană din Iași 

Publicat

Publicitate

La începutul Postului Nașterii Domnului, timp de o săptămână, Protopopiatul Dorohoi va fi gazda unei importante manifestări misionar-duhovnicești: Procesiunea cu racla Catedralei Mitropolitane din Iași, raclă ce adăpostește părticele din moaștele mai multor sfinți precum și o parte din Brâul Maicii Domnului.

Evenimentul se va desfășura în perioada 16 – 23 noiembrie 2025, cu binecuvântarea IPS Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, și își propune să aducă mângâiere, nădejde și binecuvântare credincioșilor din întregul protopopiat, într-o perioadă de intensificare a rugăciunii și pregătirii sufletești.

Prin organizarea acestei procesiuni în preajma începutului postului, Protopopiatul Dorohoi își dorește să ofere credincioșilor un cadru propice pentru a intra în atmosfera de rugăciune, iertare și pace specifică acestui timp de pregătire pentru Praznicul Nașterii Domnului.

Programul procesiunii

Duminică, 16 noiembrie – Parohia „Învierea Domnului”, Dorohoi
Cercul Pastoral „Sfântul Nicolae” Dorohoi – președinte Pr. Ifrim Cătălin

Luni, 17 noiembrie – Biserica „Adormirea Maicii Domnului”, Cervicești
Cercul Pastoral „Sf. Spiridon” Leorda – președinte Pr. Ștefan Ciobanu

Publicitate

Marți, 18 noiembrie – Biserica „Nașterea Maicii Domnului”, Rogojești
Cercul Pastoral „Sf. Dumitru” Dersca – președinte Pr. Rus Ioan Flaviu

Miercuri, 19 noiembrie – Biserica „Sfinții Voievozi Mihail și Gavriil”, Cristinești
Cercul Pastoral „Sf. Arhangheli” Ibănești – președinte Pr. Mihai Ștefan Bogdan

Joi, 20 noiembrie – Biserica „Sfinții Împărați Constantin și Elena”, Broscăuți
Cercul Pastoral „Sf. Împărați Constantin și Elena” Broscăuți – președinte Pr. Pristavu Cosmin Constantin

Vineri, 21 noiembrie – Biserica „Sfântul Nicolae”, George Enescu
Cercul Pastoral „Pogorârea Duhului Sfânt” Dumeni – președinte Pr. Ostafie Marcel

Sâmbătă, 22 noiembrie – Biserica „Sfântul Gheorghe”, Bucecea
Cercul Pastoral „Sf. Ioan Botezătorul” Vf. Câmpului – președinte Pr. Butescu Valerică

Duminică, 23 noiembrie – Biserica „Adormirea Maicii Domnului”, Șendriceni
Cercul Pastoral „Adormirea Maicii Domnului” Șendriceni – președinte Pr. Țigănescu Mihai

Programul liturgic zilnic

Seara: Ceasul al IX-lea și Vecernia unită cu Litia; în cadrul slujbei va avea loc primirea Sfintelor Moaște, aduse de delegația Cercului Pastoral precedent.

Dimineața: Sfânta Liturghie și/sau Taina Sfântului Maslu, săvârșite de preoții Cercului Pastoral.

Pe parcursul zilei: Biserica va rămâne deschisă pentru închinarea credincioșilor și pentru momente de rugăciune personală.

Acest pelerinaj cu Sfintele Moaște reprezintă un dar duhovnicesc deosebit pentru credincioșii din Protopopiatul Dorohoi, mai ales în contextul începutului Postului Nașterii Domnului. Prin rugăciunile și mijlocirea Maicii Domnului și a Sfinților, se dorește aducerea vindecării sufletești și trupești, întărirea credinței și creșterea comuniunii între parohiile protopopiatului.

Protopopiatul Dorohoi adresează invitația tuturor credincioșilor de a participa la momentele liturgice și de rugăciune din această perioadă, spre folos și spor duhovnicesc.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending