Connect with us
Publicitate

Eveniment

TITULARIZARE 2022: Când încep înscrierile. Detalii pentru candidați

Publicat

Publicitate

Comisia județeană de organizare și desfășurare a concursului are obligația de a configura o adresă de e-mail la care candidații să aibă posibilitate de a transmite dosarele, potrivit edupedu.ro. Potrivit sursei citate, înscrierile pentru concursul de Titularizare 2022 încep din 9 mai, iar candidații pot transmite dosarele și online. În acest an, sunt scoase la concurs și sunt posturi didactice pentru specializarea „educator-puericultor”, relatează alba24.ro. Proba scrisă va fi organizată în 13 iulie.

Candidații vor putea transmite dosarele de înscriere și online

De asemenea, președintele comisiei și inspectorii școlari pentru managementul resurselor umane vor consilia candidații în privința disciplinelor de concurs la care se pot înscrie în funcție de studiile pe care le-au efectuat, precum și posturile didactice / catedrele pe care le pot ocupa.

„În perioada de înscriere și de înregistrare a datelor în aplicație, președintele comisiei județene / al municipiului București de organizare și desfășurare a concursului și inspectorii școlari pentru managementul resurselor umane au obligația de a consilia candidații cu privire la disciplinele de concurs la care se pot înscrie în funcție de studiile pe care le-au efectuat, precum și posturile didactice / catedrele pe care le pot ocupa în funcție de studii, disciplina de concurs și proba orală susținută, după verificare atentă a Centralizatorului”, potrivit sursei citate.

Publicitate

De asemenea, președintele comisiei și inspectorii au obligația de a consilia conducerile unităților de învățământ particular în vederea emiterii avizelor candidaților în perioada de înscriere.

Titularizare 2022: Documente necesare pentru înscrieri

Documentele se depun în original, respectiv în copie, certificate pentru conformitate cu originalul de către directorul unităţii la care funcționează în anul şcolar 2021-2022 sau scanate color, după actele originale (documentele anexate pot fi certificate pentru conformitate cu originalul și la depunerea dosarului, în acest caz fiind necesară prezentarea documentului în original și a unei copii a acestuia).

În situaţia în care documentele se transmit în format electronic, prin poştă electronică, acestea vor fi scanate color, după documentele originale, lizibil, la minimum 150 dpi):

Publicitate

Titularizare 2022: Candidații vor anexa următoarele documente:

  • solicitarea scrisă privind repartizarea şi într-un alt județ sau în municipiul București în care nu susțin proba scrisă, (opțiunea nu poate fi modificată după comunicarea rezultatelor la proba scrisă).
  • fişa de înscriere la concurs, asumată prin semnătură (dacă este cazul)

Vezi Fisa inscriere titularizare 2022

  • copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele şi domiciliul;
  • copii de pe certificatele de naștere şi căsătorie (pentru solicitanţii care şi-au schimbat numele) sau de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (dacă este cazul);
  • copii de pe actele de studii, foile matricole şi certificatele de calificare (ultimele pentru absolvenţii liceului pedagogic/învăţământului postliceal), certificatele/adeverinţele de absolvire a modulului psihopedagogic (dacă absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricolă);
  • absolvenţii promoţiei 2022 vor prezenta copia adeverinţei de la instituţia de învăţământ superior/postliceal/mediu din care să rezulte că au susţinut examenul de licenţă/absolvire/bacalaureat, media de absolvire a facultăţii/şcolii postliceale/liceului pedagogic, specializarea dobândită, media anilor de studii şi faptul că pe parcursul efectuării studiilor s-a frecventat şi promovat modulul psihopedagogic;
  • copii de pe certificatele de obţinere a gradelor didactice;
  • copie de pe actul de titularizare/repartizare pe perioada viabilității postului în învăţământul preuniversitar (dacă este cazul);
  • copie a acordului ME, deciziei inspectoratului şcolar sau a întreprinderii de întrerupere a activităţii (dacă este cazul);
  • adeverinţa din care să rezulte vechimea efectivă în învăţământ (dacă este cazul);
  • copia filei corespunzătoare din registrul general de evidenţă a salariaţilor sau copie de pe carnetul de muncă dacă a mai fost angajat(ă) anterior anului 2012 și ulterior nu a mai avut calitatea de angajat(ă) (dacă este cazul);
  • copii ale avizelor şi a atestatelor necesare ocupării postului didactic/catedrei, inclusiv avizul unității de învăţământ particular (dacă este cazul);
  • avizul/adeverinţa medical(ă), emis (ă) de un medic sau cabinet de medicină a muncii, din care să rezulte că sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ;
  • declaraţie pe proprie răspundere că nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice, că nu am fost îndepărtat din învăţământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală pentru infracţiuni contra persoanei săvârşite cu intenţie în împrejurări legate de exercitarea profesiei;
  • adeverință eliberată de unitatea de învăţământ la care sunt angajat(ă) privind sancţiunile disciplinare din ultimii 2 ani şcolari încheiaţi şi de pe parcursul anului școlar în curs;
  • cazier judiciar, în original, din care reiese faptul că nu am antecedente penale pentru infracţiuni contra persoanei săvârşite cu intenţie în împrejurări legate de exercitarea profesiei;
  • certificatul/adeverinţa de integritate comportamentală, în original (în cazuri excepționale, dacă un candidat/cadru didactic nu prezintă certificatul de integritate comportamentală la dosar în perioada de înscriere/validare, acesta se depune obligatoriu la unitatea de învățământ, la data prezentării pentru încheierea noului contract individual de muncă)
  • numai pentru titulari/angajați pe perioada viabilității postului adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ din care să rezulte situaţia postului (structura pe ore şi discipline a catedrei, viabilitatea postului/catedrei, nivelul de învăţământ şi regimul de mediu) şi copii ale deciziilor de detaşare din perioada 01.09.2012 – 31.08.2022 (dacă este cazul).

Candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani, depun/transmit pentru înscrierea la concursul național, sesiunea 2022, la centrul de înscriere, cererea-tip însoțită obligatoriu de:

  • solicitarea scrisă privind repartizarea şi într-un alt județ sau în municipiul București în care nu susțin proba scrisă, conform prevederilor art. 80 alin. (3) şi (4) din Metodologie (opțiunea nu poate fi modificată după comunicarea rezultatelor la proba scrisă);
  • fişa de înscriere la concurs, asumată prin semnătură (dacă este cazul);
  • copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele şi domiciliul;
  • copii de pe certificatele de naștere şi căsătorie (pentru solicitanţii care şi-au schimbat numele) sau de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (dacă este cazul);
  • copii ale avizelor necesare ocupării postului didactic/catedrei (dacă este cazul);
  • avizul/adeverinţa medical(ă), emis(ă) de un medic sau cabinet de medicină a muncii, din care să rezulte ca sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ;
  • adeverință/adeverinţe eliberată/eliberate de unitatea/unitățile de învăţământ la care sunt angajat(ă) privind sancţiunile disciplinare din ultimii 2 ani şcolari încheiaţi şi de pe parcursul anului școlar în curs;
  • declaraţie pe proprie răspundere că nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice, că nu am fost îndepărtat din învăţământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală pentru infracţiuni contra persoanei săvârşite cu intenţie în împrejurări legate de exercitarea profesiei;
  • cazier judiciar, în original, din care reiese faptul că nu am antecedente penale pentru infracţiuni contra persoanei săvârşite cu intenţie în împrejurări legate de exercitarea profesiei;
  • certificatul/adeverinţa de integritate comportamentală, în original (În cazuri excepționale, dacă un candidat/cadru didactic nu prezintă certificatul de integritate comportamentală la dosar în perioada de înscriere/validare, acesta se depune obligatoriu la unitatea de învățământ, la data prezentării pentru încheierea noului contract individual de muncă);
  • numai pentru titulari/angajați pe perioada viabilității postului adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ din care să rezulte situaţia postului (structura pe ore şi discipline a catedrei, viabilitatea postului/catedrei, nivelul de învăţământ şi regimul de mediu) şi copii ale deciziilor de detaşare din perioada 01.09.2012 – 31.08.2022 (dacă este cazul).
  • Notă: În situaţia în care au apărut modificări faţă de documentele depuse la dosar în anii anteriori, candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani, mai depun/transmit pentru înscrierea la concursul național, sesiunea 2022, la centrul de înscriere, anexat la cererea-tip, documente în completarea dosarelor depuse în anii anteriori:
  • Copii de pe actele de studii, foile matricole şi certificatele de calificare (ultimele pentru absolvenţii liceului pedagogic/învăţământului postliceal), certificatele/adeverinţele de absolvire a modulului psihopedagogic (dacă absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricolă);
  • Copie de pe ultimul document de titularizare/repartizare pe perioada viabilității postului în învăţământul preuniversitar;
  • Copii de pe ultimul certificat de obţinere a unui grad didactic;
  • Copii ale atestatelor necesare ocupării postului didactic/catedrei (dacă este cazul).

Calendarul concursului  de Titularizare 2022:

Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

Publicitate

Până în 5 mai: transmiterea situaţiei la inspectoratele şcolare; înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ

6 mai: verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante /rezervate pentru concurs

9-17 mai: înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2022

Publicitate

10-20 mai: verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs.

10-20 mai 2022; 6-8 iulie 2022: validarea înscrierii – pentru absolvenții promoției 2022/absolvenţii 2022 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic/ candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, în anul şcolar 2022-2023

Notă: (1) Înperioada 9-17 mai 2022 pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2022.
(2) În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2022 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de
masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 13 iulie 2022, până la ora 8.00. Absolvenţii promoţiei 2022 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

23 mai: afișarea, la avizierele inspectoratelor şcolare, a:

  • listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă;
  • listei cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice

24 mai-30 iunie: organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

Notă: (1) În perioada 24 mai-30 iunie 2022 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2022.
(2) Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada
24 mai – 3 iunie 2022.

4 iulie: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

13 iulie: proba scrisă

19 iulie: comunicarea rezultatelor iniţiale

19-20 iulie: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

21-26 iulie: soluţionarea contestațiilor

27 iulie: comunicarea rezultatelor finale

29 iulie: repartizarea candidaţilor conform prevederilor art.74 alin. (3), lit.a) sau 80 alin.(9) din Metodologie, după caz

1 august: ședință de repartizare, în ordine, a:

  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art.74 alin. (3), lit. b) din Metodologie;
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie;
  • cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. d) din Metodologie;
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz;
  • repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2022, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz

2 august: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

2-22 august 2022: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Parlamentarii au dat vot favorabil: Fugarii vor trebui să suporte cheltuielile de aducere în țară

Publicat

Publicitate

Cheltuielile care revin statului român, în cazul în care persoana solicitată, persoana extrădată sau persoana extrădabilă, după caz, s-a sustras urmăririi penale sau judecăţii vor fi avute în vedere la stabilirea cheltuielilor judiciare, de către instanţa de executare, conform prevederilor Codului de procedură penală, potrivit expunerii de motive, scrie alba24.ro.

Fugarii vor trebui să suporte cheltuielile de aducere în țară. Legea a fost aprobată, marți, de Camera Deputaților, în calitate de for decizional. Este reglementată procedura prin care sunt recuperate sumele pe care statul român le are de achitat în cazul acestor persoane.

Proiectul a fost adoptat de Camera Deputaţilor cu unanimitate de voturi. Acesta completează art. 16 din Legea 302/2004 privind cooperarea judiciară internaţională în materie penală.

Publicitate

Iniţiativa vizează limitarea fenomenului „fugarilor” şi descurajarea acestei atitudini infracţionale, potrivit Agerpres.

Fugarii vor trebui să suporte cheltuielile de aducere în țară. Care este procedura

Costurile aferente preluării fugarilor vor fi avute în vedere la stabilirea cheltuielilor judiciare.

În ceea ce priveşte costurile aferente preluării persoanelor urmărite care se sustrag de la executarea pedepsei, autorităţile române dobândesc un drept de regres, la instanţa civilă competentă.

Publicitate

Pentru recuperarea cheltuielilor ocazionate de aducerea în ţară a persoanei solicitate, a persoanei extrădate sau extrădabile, după caz, care s-a sustras executării pedepsei, autorităţile române au drept de regres, la instanţa civilă competentă.

Această cauză se judecă cu celeritate şi este scutită de taxă de timbru, mai prevede proiectul. Categoria acestor cheltuieli se stabileşte prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Justiţiei şi a Ministerului Afacerilor Interne.

Legea adoptată de Parlament este trimisă pentru promulgare.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

VOT FINAL: Șoferii care conduc băuți sau drogați, fără permis timp de 10 ani

Publicat

Publicitate

Legea completează mai multe acte normative din domeniul prevenirii și combaterii traficului și consumului ilicit de droguri și alte substanțe cu efecte psihoactive, informează alba24.ro. Șoferii care conduc băuți sau drogați vor risca să rămână fără permis timp de 10 ani. Legea a intrat la vot final în Camera Deputaților.

Proiectul a fost adoptat de Senat în decembrie 2023. De atunci, a intrat de mai multe ori pe ordinea de zi a Camerei.

Acum, este programată pentru votul final, după raport favorabil de la comisii.

Publicitate

Legea completează mai multe acte normative din domeniul prevenirii și combaterii traficului și consumului ilicit de droguri și alte substanțe cu efecte psihoactive.

Una dintre prevederile propuse este că:

”dreptul de a conduce anumite categorii de vehicule stabilite de instanţă poate fi interzis pe o perioadă de la 1 la 10 ani”.

Publicitate

Se aplică șoferilor prinși băuți sau drogați la volan.

De asemenea, pedeapsa cu închisoarea nu va mai putea fi amânată. Sunt vizate cazurile de infracțiuni – conducere fără permis sau sub influența alcoolului sau a altor substanțe.

Alte prevederi din lege

Unul dintre inițiatorii legii, senatorul Robert Cazanciuc, anunța, la momentul depunerii proiectului, că ”se vor majora pedepsele privind şi finanţarea faptelor ce au legătură cu traficul şi consumul de substanţe psihoactive. Produsele psihoactive, mijloacele de producere a lor, banii, valorile sau orice alte bunuri dobândite prin valorificarea produselor vor fi confiscate”.

Publicitate

Referitor la art. 16 („fapta persoanei care, fără a deţine autorizaţie eliberată în condiţiile prezentei legi, efectuează fără drept operaţiuni cu produse ştiind că acestea sunt susceptibile de a avea efecte psihoactive constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 7 ani şi interzicerea unor drepturi, dacă fapta nu constituie o infracţiune mai gravă)

  • dacă aceste fapte au avut ca urmare moartea victimei, pedeapsa este închisoarea de la 15 la 25 de ani.

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Ce înseamnă HUB-ul alimentar propus de candidatul PSD pentru Consiliul Județean, Lucian Trufin

Publicat

Publicitate

Unul dintre proiectele principale din Programul 10 pentru Botoșani propus de Lucian Trufin, candidatul PSD pentru funcția de președinte al Consiliului Județean, are în vedere sprijinirea producției agroalimentare locale, astfel încât produsele fermierilor botoșăneni să fie valorificate în mod prioritar pe piața din județul Botoșani.

Colectarea, sortarea și valorificarea produselor agroalimentare din Botoșani

Lucian Trufin propune ca, în colaborare cu asociațiile de profil, să organizeze mai multe centre la nivel județean, unde să fie colectate cerealele, legumele și fructele și alte produse agro-alimentare. „Aceasta este cea mai bună formă de protecție pentru fermierii botoșăneni, care acum sunt nevoiți să își valorifice produsele în condițiile dezavantajoase impuse de marii retaileri. Prin aceste centre de colectare, sortare și depozitare, le oferim fermierilor botoșăneni o perspectivă sigură că își vor putea valorifica munca în condiții corecte”, a explicat Lucian Trufin, care a adăugat că înființarea presupune crearea mai multor locuri de muncă

Publicitate

HUB-ul alimentar va mai rezolva o altă problemă legată de faptul că micii fermieri nu au capacitatea de a furniza loturi suficient de mari, la aceeași calitate, marilor lanțuri de magazine. Produsele colectate de la mai muți fermieri din județ vor fi sortate pe categorii de calitate corespunzătoare în loturi suficient de mari pentru a fi valorificate în mod eficient.

Hrană bună și sănătoasă pe mesele botoșănenilor

Cel mai important beneficiu se va regăsi la celălalt capăt al lanțului comercial, respectiv la consumatorii din județul Botoșani. Produsele colectate și sortate în centrele HUB-ului alimentar, propus de Lucian Trufin, vor fi valorificate în mod prioritar pe piața din Botoșani. Astfel, hrana sănătoasă și gustoasă produsă în județ nu va mai fi vândută în alte zone ale țării, decât după ce este acoperită cererea de pe piața botoșăneană. „Este mare păcat că botoșănenii nu se bucură cum ar trebui de produsele agroalimentare fabricate la noi în județ. Avem legume și fructe bune și proaspete care sunt net superioare mărfurilor din import. Botoșănenii trebuie să aibă prioritate la produsele realizate în Botoșani”, a precizat candidatul PSD pentru conducerea Consiliului Județean.

Publicitate

Costuri reduse de depozitare și transport înseamnă prețuri bune pentru botoșăneni

Senatorul Lucian Trufin spune că scopul acestui proiect este de a crea lanțuri comerciale cât mai scurte, fără intermediari care să adauge comisioanele proprii și cu costuri de transport minime. Pe lângă faptul că se reduc costurile de comercializare, produsele vor ajunge mereu proaspete pe tarabele din piețe și pe galantarele din magazine. „Este o afacere tip win-win. Câștigă și fermierii, și cetățenii. Producătorii au o piață sigură, la prețuri corecte, iar botoșănenii vor avea produse proaspete, sănătoase la prețuri decente, fără adaosul intermediarilor”, a mai spus Lucian Trufin.

Comandat de Partidul Social Democrat – Organizația Județeană Botoșani, Realizat de SC Direct Research SRL, Cod Unic de Identificare mandatar financiar coordonator 21240002.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Elevii Liceului „Elie Radu” Botoșani au dat startul Săptămânii ȘCOALA ÎN SIGURANȚĂ, ediția întâi. „Profesori” au fost polițiștii

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Județean de Poliție Botoșani prin Biroul Siguranța Școlară, împreună cu Inspectoratul Școlar Județean Botoșani și alți parteneri instituționali desfășoară în această săptămână activități tematice de informare, conștientizare și prevenire a  comiterii de fapte antisociale.

 

Activitățile desfășurate sub semnul primei ediții a  ”Săptămânii ȘCOALA ÎN SIGURANȚĂ” vor alinia domenii prestabilite de discuții, respectiv:

Publicitate

 

  • prevenirea violenței în mediul școlar
  • prevenirea faptelor de bullying și cyberbullying, precum și cele de criminalitate informatică
  • prevenirea consumului și traficului de droguri, în rândul elevilor
  • prevenirea infracţiunilor la viața sexuală și violarea vieții private

 

Contextualizat celor precizate, astăzi – 14 mai, activitățile au debutat în cadrul Liceului Tehnologic ”Elie Radu” Botoșani, iar la întâlnirea elevilor cu polițiștii Biroului Siguranța Școlară, reprezentanții Inspectoratului Școlar Botoșani și cei ai Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Botoșani, au fost purtate discuții cu privire la consecințele actelor de violență raportat atât la autor cât și la victimă; probabilitatea adoptării unui comportament violent pe fondul consumului de substanțe interzise a constituit de asemenea unul dintre subiectele dezbaterii.

Publicitate

 

Informații de background:

Violența asupra elevilor reprezintă un concept integrator pentru diversele forme de abuz fizic, verbal, emoțional, sexual, neglijare, exploatare sexuală, trafic, violență prin internet, violență de gen, hărțuire sexuală etc. Această formă de violență include violența între egali, respectiv între elevi. De asemenea, violența asupra elevilor cuprinde forme de rele tratamente comise de către adulți aflați în poziție de răspundere, putere ori în relație de încredere cu copilul, care produc vătămare asupra sănătății acestuia și îi pun în pericol dezvoltarea, demnitatea și moralitatea.

Publicitate

Noțiunea de violență presupune utilizarea forței și a constrângerii fizice, psihice sau morale asupra unei persoane care nu dorește să fie tratată în acest mod. De aceea violența implică mereu și agresivitatea sau un comportament agresiv.

Agresivitatea reprezintă o formă de comportament orientat în sens distructiv, care poate cauza prejudicii de natură fizică sau morală altor persoane. Comportamentul agresiv se poate manifesta de la abuzuri verbale – prin cuvinte care jignesc, calomniază;  abuzuri fizice  – lovirea sau alte violențe;  până la distrugerea bunurilor unei persoane.

Siguranța elevilor și a personalului didactic în incinta unităților de învățământ preuniversitar și zona adiacentă acestora constituie una din condițiile fundamentale pentru organizarea unui proces educațional de calitate, performant.

Publicitate

Ca factor de răspundere în asigurarea unui climat corespunzător de siguranță în zona unităților de învățământ, Inspectoratul Județean de Poliție Botoșani prin Biroul de Siguranța Școlară, a desfășurat în primul trimestru al anului curent peste 130 de activități cu caracter de informare și prevenire, la care au participat peste 4000 de elevi.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending