Connect with us

Educație

Tichete sociale de 500 de lei pentru elevi. Când pot fi depuse cereri și care sunt condițiile

Publicat

Publicitate

Elevii din familiile dezavantajate pot primi tichete educaționale pe suport electronic pentru rechizite și alte materiale școlare, în valoare de 500 de lei în anul școlar 2022-2023.

Cererile pentru aceste tichete se depun la începutul anului școlar.

De aceste tichete pot beneficia copiii din categoriile amintite, din învățământul preșcolar, primar și gimnazial.

În funcție de vârsta elevului, cererile se depun fie la primărie (în cazul preșcolarilor), fie la secretariatul unității de învățământ unde este înscris elevul (în cazul elevilor de clase primare și gimnaziu), potrivit edupedu.ro.

Într-un comunicat al Federației Naționale a Părinților se precizează că, “pentru preșcolari, cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar trebuie depuse la primărie și se întocmesc de reprezentantul familiei și se înregistrează, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la primăria comunei sau orașului / sectorului din București unde locuiește familia.

Pentru elevi (ciclul primar și ciclul gimnazial), cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar se întocmesc de reprezentantul familiei și se depun, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la secretariatul unității de învățământ unde este înscris elevul, în termen de 5 zile de la data începerii anului școlar, adică până pe 10 septembrie 2022″.

Publicitate

Inspectoratele școlare vor comunica Ministerului Educației lista beneficiarilor pentru anul școlar 2022-2023 până la data de 23 septembrie 2022.

La ce pot fi folosite tichetele educaționale

Materialele școlare ce pot fi achiziționate cu aceste tichete sunt rechizite necesare frecventării școlii: articole de papetărie, caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane și alte articole necesare în școli și grădinițe, precum și articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței.

Condiții pentru preșcolari

“Preșcolarii înscriși în învățământul de stat care îndeplinesc condițiile pentru obținerea sprijinului educațional acordat copiilor din familii defavorizate conform Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificările și completările ulterioare.

Legea nr. 248/2015 stabilește ca fiind familii defavorizate acele familii care au venitul lunar pe membru de familie de până la de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoană singură (de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoană singură înseamnă 298 lei).

La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie, se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară solicitării stimulentului educațional.

Cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar se întocmesc de reprezentantul familiei și se înregistrează, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la primăria comunei, orașului, municipiului sau, după caz, a sectorului municipiului București în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reședința familia, în luna imediat următoare îndeplinirii condițiilor de acordare”, se arată în comunicatul de la Federația Națională a Părinților.

Condiții pentru elevi (clasele zero – VIII)

“Elevii înscriși în învățământul de stat, primar și gimnazial, care îndeplinesc criteriile de venit stabilite în Programul național de rechizite școlare, conform Legii nr. 126/2002.

Legea nr. 126/2002 stabilește că pot beneficia de acest sprijin elevii care se află în întreținere familiilor al căror venit mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an, este de maximum 50% din salariul de baza minim brut pe țară (salariul minim brut în 2022 este 2.550 RON, 50% reprezintă 1.275 RON).

La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie, se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna iulie a anului în care se face solicitarea.

Cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar se întocmesc de reprezentantul familiei și se depun, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la secretariatul unității de învățământ unde este înscris elevul, în termen de 5 zile de la data începerii anului școlar (5 septembrie pentru anul școlar 2022-2023).

Prin familie se înțelege:

  • soț, soție și copiii aflați în întreținerea acestora, care locuiesc împreună;
  • bărbatul și femeia necăsătoriți, cu copiii lor și ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc și se gospodăresc împreună, dacă aceasta se consemnează în ancheta socială;
  • persoana singură și copiii aflați în întreținerea acesteia și care locuiesc împreună cu aceasta

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Sursa: Alba24.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Accident la Suceava: Trei copii și trei adulți au ajuns la spital. A fost activat Planul roșu de intervenție

Publicat

Publicitate

Șase persoane, dintre care trei sunt minore, au fost transportate la spital în urma accidentului rutier produs, marți, pe drumul național DN 17, pe raza localității Șcheia din județul Suceava, au transmis reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU).

‘Toate cele șase persoane, conștiente și cooperante, dar cu diverse traumatisme, au fost transportate la Unitatea de Primiri Urgențe Suceava, pentru investigații suplimentare și tratament de specialitate’, au precizat oficialii ISU.
ORA 11.19 Suceava: Accident cu 10 persoane rănite pe DN 17; a fost activat Planul roșu de intervenție

Autoritățile din județul Suceava au activat Planul roșu de intervenție în urma unui accident rutier produs, marți, la ieșirea din localitatea Șcheia spre Gura Humorului, pe DN17, au transmis oficialii Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Suceava.

Potrivit acestora, în accident sunt implicate un autoturism și un microbuz, în care se aflau, în total, 10 persoane.

‘Pentru gestionarea optimă a evenimentului, a fost activat Planul roșu de intervenție, care presupune suplimentarea resurselor la fața locului în vederea optimizării misiunii de răspuns. La fața locului intervin pompierii militari, cu o autospecială pentru descarcerare, o ambulanță SMURD, o autospecială de transport victime multiple și o autospecială de stingere. În sprijin, au fost trimise și două echipaje ale Serviciului de Ambulanță Județean Suceava’, au precizat reprezentanții ISU.

Cele 10 persoane sunt conștiente și cooperante și sunt evaluate medical.

Publicitate

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române informează că pe DN 17 Suceava – Gura Humorului, la kilometrul 247, în zona localității Șcheia, județul Suceava, a avut loc un accident rutier între două autoturisme și o autoutilitară cu șapte locuri, ce transporta mai mulți minori. În urma coliziunii, trei copii și doi dintre șoferi au suferit leziuni, fiind în evaluare medicală la fața locului.

Circulația rutieră este întreruptă pe ambele sensuri pentru a permite intervenția echipajelor specializate. Se estimează reluarea normală a circulației după ora 12:00. AGERPRES

 

Citeste mai mult

Educație

Titularizare 2025: La Botoșani, rata notelor peste 7 obținute de candidații care au susținut proba scrisă este de 41,76%,

Publicat

Publicitate

Rezultatele înregistrate la proba scrisă din cadrul Concursului național pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar 2025

(înainte de contestații)

 

 

Rezultatele obținute de cadrele didactice care au susținut proba scrisă din cadrul Concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar – sesiunea 2025 (înainte de înregistrarea contestațiilor) au fost publicate astăzi, 22 iulie 2025, pe pagina web dedicată: http://titularizare.edu.ro/ și pe pagina Inspectoratului Școlar Județean Botoșani: https://isjbotosani.ro/.

La nivelul județului Botoșani, rata notelor peste 7 (șapte) obținute de candidații care au susținut proba scrisă este de 41,76%, iar procentul notelor între 5 și 6,99 este de 38,89%.

Publicitate

Un candidat a obținut nota 10 la disciplina Electrotehnică, electromecanică energetică (maiștri instructori), iar 232 de candidați au obținut note între 7 și 9,99.

La proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar, s-au prezentat 632 de candidați, din totalul de 724 cu drept de participare.

În centrele de evaluare au fost notate 588 de lucrări, întrucât 71 de candidați s-au retras din concurs din motive personale/medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei.

Contestațiile pot fi depuse la sediul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani:

a) în data de 22 iulie 2025 contestațiile se depun, în scris, până la ora 21:00;

b) în data de 23 iulie 2025 contestațiile se depun, în scris, până la ora 12:00.

Contestațiile se depun/transmit, în scris, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani sau la adresa de e-mail titularizarebt@isjbt.ro

Transmiterea contestațiilor la inspectoratele școlare se poate realiza și electronic (scanat), prin poștă electronică, în data de 22 iulie 2025 și în data de 23 iulie 2025 până la ora 12:00.

Rezultatele finale se afișează în data de 30 iulie 2025 pe site-ul dedicat: http://titularizare.edu.ro/, la sediul și pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani la adresa: https://isjbotosani.ro/

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină atât la proba scrisă cât și la inspecția la clasă/proba practică, minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată, candidații trebuie să obțină atât la proba scrisă cât și la inspecția la clasă/proba practică, minimum nota 5 (cinci).

Repartizarea candidaților care au obținut media de repartizare minimum 7 (șapte), conform art. 64 alin. (8), la concursul național, sesiunea 2025, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, la nivelul județului în care au susținut proba practică sau inspecția specială la clasă în profilul postului, indiferent de județul în care au susținut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, va avea loc în perioada 31 iulie – 1 august 2025, conform unui grafic care va fi afișat pe site la adresa https://isjbotosani.ro/

Citeste mai mult

Economie

Programul SGR-RetuRO ar putea fi extins la borcane și cartoane de lapte. Ce spune ministrul Mediului

Publicat

Publicitate

Programul SGR-RetuRO ar putea fi extins la borcane și cartoane de lapte. Autoritățile analizează extinderea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) la alte tipuri de ambalaje, cum ar fi borcane sau cartoane de lapte, a declarat ministrul Mediului, Diana Buzoioanu, la Antena 3 CNN

„Ne uităm să extindem acest sistem, cu alte tipuri de ambalaje. Cu același tip de echipament, pentru că operatorii au făcut deja investiții”, a declarat Diana Buzoianu.

Programul SGR-RetuRO ar putea fi extins la borcane și cartoane de lapte

Potrivit acesteia, urmează să fie analizate toate aspectele pentru a „ne asigura că nu facem mai mult rău decât bine”. „Suntem în discuții cu RetuRO tocmai pentru a identifica mai multe tipuri de ambalaje care astăzi nu pot fi puse în aceste echipamente,” a mai precizat Diana Buzoianu.

Sistemul Garanție-Returnare (SGR) se aplică în prezent doar anumitor tipuri de ambalaje. Sistemul se concentrează pe ambalajele primare nereutilizabile pentru băuturi, cum ar fi cele din PET, sticlă sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 litri și 3 litri.

Sistemul de Garanție – Returnare presupune ca la achiziția unei băuturi, consumatorul să plătească pe lângă prețul produsului o garanție (50 de bani / ambalaj) pe care o va revendica de la aparatele de colectat în momentul în care returnează ambalajul gol.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Violența domestică, în cifre alarmante: Peste 61.000 de cazuri în doar 6 luni. Mii de victime au refuzat brățara electronică pentru agresor

Publicat

Publicitate

Poliția Română a anunțat că în primele șase luni ale anului au fost înregistrate peste 61.000 de cazuri de violență domestică, în proporții aproape egale în mediul urban și rural.

De asemenea, din datele transmise de Poliție, în 1.248 de situații, a fost pusă în aplicare măsura de obligare a agresorului de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere (cunoscut ca ‘brățara electronică’, n.r.).

Pe de altă parte, în 4.042 de situații, victimele au refuzat măsura de obligare a agresorului de a purta acest dispozitiv.

Conform unui comunicat al Poliției Române remis sâmbătă, în prima jumătate a anului în curs polițiștii au intervenit la 61.431 de cazuri de violență domestică, dintre care 30.433 în mediul urban și 30.998 în mediul rural.

De asemenea, polițiștii au emis 5.956 de ordine de protecție provizorii, 2.271 dintre acestea fiind transformate în ordine de protecție de către instanțele de judecată.

Tot în primele 6 luni ale anului, numărul faptelor penale înregistrate în domeniul violenței domestice a scăzut cu 19% față de primele 6 luni ale anului 2024, de la 28.117 la 22.742 de fapte. Au fost înregistrate scăderi, comparativ cu perioada similară din anul 2024, pentru lovire sau alte violențe (de la 17.067 la 12.807 fapte), amenințare (de la 3.574 la 2.738 fapte) și nerespectarea ordinelor de protecție provizorii (de la 380 la 344 de fapte).

Publicitate

Cea mai mare pondere în cadrul infracțiunilor o reprezintă ‘lovirea sau alte violențe’ – 56% (12.807 fapte).

În aceeași perioadă, instanțele judecătorești au emis 6.483 de ordine de protecție, 2.271 fiind provenite din ordine de protecție provizorii.

Referitor la nerespectarea ordinului de protecție, au fost sesizate 2.572 infracțiuni. La nivel național, au fost emise 5.956 de ordine de protecție provizorii, 2.271 dintre acestea fiind transformate în ordine de protecție.

Referitor la nerespectarea ordinului de protecție provizoriu, au fost sesizate 344 de infracțiuni, dintre care 217 în mediul urban și 127 în mediul în rural.

Totodată, în 1.248 de situații, a fost pusă în aplicare măsura de obligare a agresorului de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere.

În 4.042 de situații, victimele au refuzat măsura de obligare a agresorului de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere.

Începând cu data de 1 octombrie 2024, Sistemul Informatic de Monitorizare Electronică a intrat în ultima etapă de implementare, astfel sistemul a fost operaționalizat în 18 județe, respectiv Alba, Arad, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brăila, Buzău, Dâmbovița, Dolj, Gorj, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Olt, Suceava, Timiș și Tulcea.

De asemenea, tot începând cu 1 octombrie 2024, sistemul de monitorizare electronică se aplică și în cadrul procedurilor de control judiciar, control judiciar sub cauțiune și arest la domiciliu, în cauzele în care organele judiciare vor dispune obligația de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere în sarcina inculpatului cercetat penal. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending