Connect with us

Actualitate

Tichete de activităţi casnice: Ce oferă platforma electronică de evidență a activităților casnice și cum se face accesul

Publicat

Publicitate

Tichete de activităţi casnice. Platforma electronică pentru gestionarea tichetelor de activități casnice este disponibilă la adresa tichete.anofm.ro. Aceasta oferă un mod eficient de a conecta beneficiarii casnici cu prestatorii de servicii, facilitând remunerarea activităților casnice ocazionale, scrie alba24.ro.

Potrivit AJOFM, prin acumularea și preschimbarea a minimum 85 de tichete/lună, prestatorii casnici beneficiază de asigurări de sănătate și pensie.

Angajatorii pot acorda propriilor angajaţi, sub formă de primă sau bonus, în afară de salariul de bază stabilit, tichete de activităţi casnice, suportând valoarea nominală a acestora.

Ce oferă platforma?

Gestionare simplificată a tichetelor: Tichetele pot fi achiziționate în format fizic sau electronic și sunt utilizate exclusiv pentru plata prestatorilor de servicii casnice.

Facilitarea interacțiunii dintre beneficiar și prestatorul casnic: Beneficiarii pot posta în secțiunea „Marketplace” serviciile pentru care caută personal, iar prestatorii serviciile pe care le pot oferi, fiind asigurată în acest fel medierea între cerere și ofertă în ceea ce privește desfășurarea activităților casnice.
Ghiduri de utilizare a platformei pentru prestatori, beneficiari și angajatori:Prestator – https://tichete.anofm.ro/provider-guid
Beneficiar – https://tichete.anofm.ro/beneficiary-guid
Angajator – https://tichete.anofm.ro/company-guid
Acces la platformă
Beneficiarii, prestatorii și angajatorii sunt invitați să își creeze un cont pe platforma https://tichete.anofm.ro pentru a putea utiliza și gestiona tichetele.

Publicitate

Platforma este ușor de utilizat și accesibilă oricărui utilizator cu acces la internet.

Pentru întrebări utilizatorii pot contacta Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba, tel. 0258/811470.

„Platforma de tichete pentru activități casnice este o oportunitate excelentă de a organiza și de a remunera în mod eficient serviciile casnice, contribuind totodată la securitatea socială a celor implicați”, au transmis reprezentanții AJOFM Alba.

Tichetele de activităţi casnice pot fi utilizate sau valorificate în termen de 12 luni
Tichetele de activităţi casnice pot fi utilizate sau valorificate în termen de 12 luni de la achiziţionare, în cazul beneficiarilor, respectiv timp de 12 luni de la primire, în cazul prestatorilor casnici, potrivit unei Hotărâri adoptate recent de Guvern.

Tichetele de activităţi casnice nevalorificate în acest termen vor fi anulate de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, în platforma electronică, în termen de 30 de zile de la data expirării celor 12 luni, precizează Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale.

Pentru a acorda tichete de activităţi casnice angajaţilor sub formă de bonus sau primă, angajatorii trebuie să încheie un contract cu agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în raza căreia îşi au sediul/sediul social sau punctul de lucru.

Poate fi prestator casnic orice persoană fizică care a împlinit 16 ani care doreşte să aibă sau să-şi suplimenteze veniturile prin prestarea, ocazional, de activităţi casnice necalificate, fie că este şomer, pensionar, elev, student sau angajat.

În total, au fost stabilite 34 de activităţi care pot fi remunerate exclusiv cu tichete valorice şi care vizează îngrijirea locuinţelor sau a grădinilor, a animalelor de companie sau sprijinirea persoanelor dependente.

LISTA activităților casnice

Lista activităților eligibile, stabilite prin Legea nr.111/2022 privind reglementarea activității prestatorului casnic, modificată și completată prin OUG nr. 38/2024:

Nr.crt – Activitatea casnică

Curățenia /igienizarea locuinței
Strângerea resturilor vegetale din gradină
Întreținerea spațiilor verzi
Întreținerea și irigarea răsadurilor și a plantelor
Toaletarea pomilor
Plantarea pomilor, arborilor și arbuștilor
Plantarea răsadurilor
Călcatul rufelor
Spălarea rufelor manual sau la mașina de spălat
Spălarea covoarelor (altele decât cele înnodate manual)
Prepararea hranei
Aranjarea și servirea mesei
Debarasarea și spălarea vaselor
Hrănirea și/sau îngrijirea animalelor de companie
Plimbarea câinilor sau a altor animale de companie
Transportarea animalelor de companie la/de la cabinetul veterinar
Curățirea și întreținerea piscinei/ a acvariilor
Realizarea de cumpărături
Tăierea și despicarea lemnelor pentru foc
Căratul lemnelor și a materialelor pentru foc
Încărcatul-descărcatul de obiecte casnice
Spălarea și curățarea autovehiculelor
Recoltarea fructelor și a legumelor
Spălarea geamurilor și a tâmplăriei
Văruirea pomilor
Efectuarea igienei corporale a persoanelor dependente
Îmbrăcarea şi dezbrăcarea persoanelor dependente
Hrănirea şi hidratarea persoanelor dependente
Efectuarea igienei eliminărilor persoanelor dependente
Transferul şi mobilizarea persoanelor dependente
Facilitarea comunicării persoanelor dependente cu alte persoane
Facilitarea deplasării persoanelor dependente în interior
Facilitarea deplasării și însoţirea persoanelor dependente în exterior
Acompanierea persoanele dependente la activități de socializare şi/sau socializarea cu persoanele dependente

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Călin Georgescu rămâne sub control judiciar. Este urmărit penal pentru săvârșirea a șase infracțiuni

Publicat

Publicitate

Călin Georgescu rămâne sub control judiciar: Judecătoria Sectorului 1 a respins joi, ca neîntemeiată, plângerea depusă de Călin Georgescu împotriva măsurii controlului judiciar, în dosarul în care este cercetat penal pentru șase infracțiuni, printre care instigare la acțiuni împotriva ordinii constituționale.

”În temeiul art. 213 alin. (1) C. proc. pen., respinge ca neîntemeiată plângerea formulată de inculpatul Georgescu Călin împotriva ordonanței nr. 2226/221/P/2023/d1 din data de 26.02.2025 a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție de luare a măsurii preventive a controlului judiciar.

În temeiul art. 275 alin.(2) Cpp obligă pe inculpatul Georgescu Călin la plata către stat a sumei de 100 lei cu titlu de cheltuieli judiciare. Definitivă”, se arată în decizia instanței.

Călin Georgescu, fost candidat la alegerile prezidențiale, a fost pus miercurea trecută sub control judiciar de procurorii de la Parchetul General pe o perioadă de 60 de zile, el având mai multe interdicții, printre care să părăsească țara fără încuviințarea autorităților judiciare, și nu are voie să posteze pe rețelele de socializare conținut cu caracter legionar, fascist, antisemit, rasist sau xenofob.

Georgescu este urmărit penal pentru săvârșirea a șase infracțiuni, cea mai gravă fiind cea de instigare la acțiuni împotriva ordinii constituționale, în formă tentată.

Georgescu este acuzat că a pus la cale un plan de destabilizare a României cu ajutorul mercenarilor conduși de Horațiu Potra, după ce Curtea Constituțională a anulat rezultatele primului tur al alegerilor prezidențiale.

Publicitate

Sursa: alba24.ro

Citeste mai mult

Educație

100 de zile de aventură și bucurie pentru micii Exploratori de la Școala Gimnazială “Tiberiu Crudu” din Tudora

Publicat

Publicitate

Exploratorii din clasa Pregătitoare A de la Școala Gimnazială ,,Tiberiu Crudu” Tudora, coordonați de doamna prof. înv. primar Rotundu Ondina, au marcat cu entuziasm împlinirea primelor 100 de zile de școală.

Evenimentul a fost sărbătorit într-un cadru deosebit, la spațiul de joacă Unik Land din Botoșani, unde cei mici au demonstrat că învățarea poate fi o adevărată aventură.

Cu zâmbete și emoție, copilasii au pregătit un program artistic special, au prezentat colecțiile adunate cu migală, au cântat, au dansat și s-au bucurat împreună.

Părinții, parteneri de nădejde în această călătorie, s-au implicat activ, desfășurând ateliere creative alături de cei mici și oferindu-le sprijin necondiționat.

A fost o zi plină de magie, energie și veselie, un moment special care a demonstrat că, împreună, învățarea devine o experiență minunată!

Iată și câteva imagini surprinse cu această ocazie:

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Cât costă un meniu de mâncare complet la Parlament. Preț de cantină studențească pentru senatori și deputați

Publicat

Publicitate

Cât costă un meniu de mâncare complet la Parlament. Senatorii și deputații beneficiază de prețuri de cantină studențească, scrie alba24.roUn meniu la restaurantul Senatului costă doar 24 de lei.

Prețurile la cantina Parlamentului sunt subvenționate în ciuda veniturilor pe care aceștia le au. Indemnizația brută este de 18.720 de lei (dar crește dacă are funcții de conducere), suma forfetară ajunge la 35.500 de lei, iar pentru cazare, în cazul în care nu au o proprietate pe numele lor în Capitală, mai primesc 4.600 de lei.

În total, un parlamentar român ne costă lunar până la 59.000 de lei, adică aproximativ 12.000 de euro. Este vorba despre beneficiile directe, la care se mai adaugă alte avantaje.

În timp ce românii obișnuiți plătesc mult mai mult pentru un prânz similar în oraș, aleșii țării pot savura un meniu complet, cu supă, fel principal, garnitură, salată și desert, la un preț foarte mic.

Cât costă un meniu de mâncare complet la Parlament

La restaurantul Senatului prețurile pentru mâncare sunt surprinzător de mici și, potrivit ziare.com, acestea sunt următoarele:

Un meniu complet (office), doar 24 de lei, include:

Publicitate
  • supă de pui cu tăiței de casă sau supă de ceapă
  • tigaie picantă de porc
  • mămăligă
  • salată de varză
  • desert

Prețuri pentru preparate, separat:

  • tigaie picantă de porc – 18 lei
  • mici (65 g) – 5 lei
  • ceafă de porc la grătar – 18 lei
  • piept de pui la grătar – 17 lei
  • cârnați afumați – 13 lei
  • varză călită cu cârnați – 15 lei
  • ossobuco din curcan cu piure de cartofi – 35 lei.

În timp ce un meniu complet în Senat costă doar 24 de lei, în oraș, un prânz similar este considerabil mai scump.

Citeste mai mult

Eveniment

Elevii pot face ore online în perioada probelor scrise de la Bacalaureat 2025. Precizări de la minister

Publicat

Publicitate

Elevii pot face ore online în perioada probelor scrise de la Bacalaureat 2025. Este vorba despre perioada 10-16 iunie, până elevii din celelalte clase intră în vacanța de vară. O informare în acest sens a fost transmisă inspectoratelor școlare de către Ministerul Educației, scrie alba24.ro.

Elevii din școlile desemnate centre de examen pot face cursuri „online asincron”, adică nu vor fi conectați simultan, ci vor primi sarcini de lucru individuale, în perioada 10-16 iunie 2025.

Directorii unităților de învățământ vizate vor asigura suplinirea cadrelor didactice implicate în comisiile de examen”. Datele sunt menționate într-o notă a Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Mureș, citată de edupedu.ro.

Potrivit calendarului examenului de Bacalaureat 2025, elevii din clasele XII-XIII încheie cursurile în 6 iunie și din 10 până în 16 iunie susțin probele scrise: română, proba obligatorie a profilului, proba la alegere.

Însă ceilalți liceeni, din clasele IX-XI, continuă cursurile până în 20 iunie. Pentru aceștia, pot fi organizate activități online, în liceele stabilite centre de examen. Adică elevii să nu mai fie chemați la școală, ci să facă ore „online asincron”, prin care să li se dea sarcini de lucru de către profesori. În cadrul orelor online asincron, în cadrul căreia elevii și cadrele didactice nu sunt conectați online simultan.

”(…) la nivelul unităților de învăţământ, desemnate centre de examen sau, după caz, în unitățile de învăţământ care asigură resursele umane în comisiile de examen, la cererea inspectorului școlar general, cu aprobarea Ministerului Educației şi Cercetării, cursurile se pot desfășura în format online asincron în conformitate cu prevederile Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a activităților în sistem online sau hibrid”, se precizează în documentul citat.

Publicitate

Bacalaureat 2025. Probele scrise. Calendar sesiunea de vară

  • 2—6 iunie 2025 Înscrierea candidaților la probele scrise ale primei sesiuni de examen
  • 6 iunie 2025 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
  • 10 iunie 2025 Limba și literatura română — proba E.a) — proba scrisă
  • 11 iunie 2025 Proba obligatorie a profilului — proba E.c) — proba scrisă
  • 13 iunie 2025 Proba la alegere a profilului și specializării — proba E.d) — proba scrisă
  • 16 iunie 2025 Limba și literatura maternă — proba E.b) — proba scrisă
  • 20 iunie 2025 Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12.00), vizualizarea lucrărilor scrise și
  • depunerea contestațiilor (în intervalul orar 14.00—18.00)
  • 23—24 iunie 2025 Vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor
  • 30 iunie 2025 Afișarea rezultatelor finale

Probele de competențe s-au desfășurat în perioada 27 ianuarie – 7 februarie.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending