Connect with us
Publicitate

Eveniment

Telefonul va ține loc de buletin de identitate. Când vom trece la portofelul digital

Publicat

Publicitate

Parlamentul European a aprobat un proiect care își propune să simplifice accesul la servicii publice și private în întreaga Uniune: portofelul digital. Mai precis, UE vrea să ne scape de hârtii, de cozi, de timp pierdut și să ne permită accesul la un sistem ușor de folosit oriunde în comunitate. Cu toate acestea, nu vom fi obligați să avem o identitate digitală, utilizarea portofelului digital urmând să fie voluntară, relatează Adevărul.

Prin intermediul telefoanelor mobile, cetățenii vor putea să își confirme identitatea și să distribuie documente electronice direct din portofelele digitale. Asta după ce portofelul digital, care are ca scop facilitarea accesului la servicii publice și private în întreaga Uniune Europeană, a primit acordul europarlamentarilor după trei ani de dezbateri.

Obiectivul implementării eID, identitatea digitală europeană, este digitalizarea societății europene. Concret, în curând, fiecare cetățean european sau companie din UE vor putea avea portofel digital. Acesta va fi legat de identitatea digitală națională a persoanei și le va permite europenilor să deschidă conturi bancare, să se înscrie la universitate, să stocheze rețetele medicale și multe altele. În plus, va proteja datele personale ale cetățenilor.

Publicitate

Practic, vom putea salva în acest portofel buletinul, permisul de conducere, cardul de credit, certificările educaționale și multe altele, pentru a putea rezolva rapid diverse probleme din viața de zi cu zi.

Adoptarea regulamentului european privind identitatea digitală reprezintă o etapă importantă în transformarea digitală a societății noastre. A le permite cetățenilor să aibă un portofel digital european unic și sigur, păstrând în același timp controlul deplin asupra datelor lor personale, reprezintă un pas înainte esențial pentru UE, care va stabili un punct de referință la nivel mondial în domeniul digital și va spori securitatea atunci când se angajează cu servicii online. În plus, prin plasarea cetățenilor în centrul atenției, regulamentul european privind identitatea digitală contribuie la îmbunătățirea și simplificarea semnificativă a accesului la serviciile publice online. Cetățenii nu ar trebui să fie nevoiți să suporte povara complexității administrative și instituționale“, a transmis Mathieu Michel, secretar de stat belgian pentru digitalizare, simplificare administrativă, protecția vieții private și reglementare în domeniul construcțiilor. notează Adevărul.

La ce va ajuta portofelul digital

Cartea de identitate digitală europeană va putea fi folosită printre altele pentru:

Publicitate

⦁ Servicii publice cum ar fi solicitarea unui certificat de naștere, a certificatelor medicale sau cererea de schimbare a adresei.

⦁ Deschiderea unui cont bancar.

⦁ Depunerea declarațiilor fiscale.

Publicitate

⦁ Înscrierea la o universitate din propria țară sau dintr-o altă țară UE.

⦁ Stocarea unei rețete medicale care să poată fi folosită oriunde în Europa.

⦁ Dovada vârstei posesorului.

⦁ Închirierea unei mașini folosind un permis de conducere digital.

⦁ Rezervarea și cazarea la un hotel.

Cu toate acestea, nu vom fi obligați să avem o identitate digitală. Utilizarea portofelului digital este voluntară, iar cei care nu-l vor folosi nu vor fi discriminați, susține Consiliul UE.

Următorii pași
Până în 2026, fiecare țară din UE va trebui să pună la dispoziția cetățenilor un portofel digital, compatibil cu cel din alte state membre. În plus, fiecare țară va pune la punct mecanisme de validare a autenticității și validității portofelului digital.

Acesta va fi emis, utilizat și revocat gratuit. Tranzacțiile din portofelul digital vor fi disponibile atât online, cât și offline, iar cetățenii vor putea controla informațiile pe care le partajează. Obiectivul UE este ca, până în 2030, cel puțin 80% dintre europeni să folosească identitatea digitală pentru serviciile publice esențiale.

„Identitatea digitală europeană ne va permite să facem în orice stat membru lucrurile pe care le facem și la noi în țară fără costuri suplimentare și fără obstacole, indiferent că este vorba de închirierea unui apartament sau de deschiderea unui cont bancar în afara țării. Vom putea face acest lucru într-un mod sigur și transparent. Vom decide noi înșine cât de multe informații dorim să partajăm despre noi, cu cine și în ce scop. Aceasta este o ocazie unică de a experimenta cu toții ce înseamnă să trăim în Europa și să fim europeni“, a afirmat Margrethe Vestager, vicepreședinte executiv pentru o Europă pregătită pentru era digitală, citată de Avocat.net.

Portofelul prototip bate pasul pe loc în România

În mai multe state europene sunt testate funcțiile portofelului digital prototip. Și România este implicată în diverse inițiative de testare a identității digitale, de altfel, țara noastră colaborează și cu alte state membre în acest sens.

Unul din acestea este RO-ID, care vrea să ofere acces facil la servicii guvernamentale online și alte tranzacții digitale. Aplicaţia, ce asigură identitatea digitală și permite gestionarea printr-un login unic a tuturor conturilor pentru serviciile publice, a fost lansată de Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării împreună cu Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) în mai 2023. Proiectul a costat 74 de milioane de lei, bani din fonduri europene.

Citește și: Noi meserii create de Inteligența Artificială și de Legea I.A. a Uniunii Europene
Însă digitalizarea rămâne un concept teoretic în țara noastră. Cetățenii nu au încredere în această aplicație sau nu știu de ea, asta deși ne bucurăm de una din cele mai bune viteze la internet și avem cel mai mare număr de specialiști în IT la mia de locuitori din UE.

Anual, 7 din 10 români petrec o zi de concediu stând la cozi la ghișeele statului.

Estonia, țara fără birocrație

Doar căsătoria și divorțul nu pot fi gestionate online în Estonia. În rest, cetățenii pot interacționa online cu statul estonian de oriunde s-ar afla, indiferent de oră.

Procesul de digitalizare a societății estoniene a debutat în anul 2000, odată cu introducerea declarației online a veniturilor și eliminarea ghișeelor și a cozilor. În momentul actual, 98% din serviciile publice estoniene sunt disponibile online, de acasă, prin intermediul telefonului sau calculatorului.

Digitalizarea a economisit bani și timp. Concret, se estimează că Estonia a salvat echivalentul a 2% din PIB, iar cetățenii au câștigat cinci zile pe an, odată cu digitalizarea.

Sursa: Adevărul.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Veste bună pentru mediul de afaceri: Bonificaţie de 5% din impozit pentru microîntreprinderile bune platnice

Publicat

Publicitate

Microîntreprinderile bune platnice vor primi o bonificaţie de 5% din impozit. Acest lucru după ce Camera Deputaţilor a adoptat, luni, proiectul de lege privind aprobarea ordonanței de urgenţă 107/2024, stabilind, printr-un amendament, majorarea bonificaţiei de care beneficiază microîntreprinderile bune platnice de la 3% la 5% din impozitul pe profit anual şi din impozitul pe venit, aferente anului fiscal 2024.

S-au înregistrat 158 voturi pentru, 40 contra şi 17 abțineri, transmite Agerpres.

Publicitate

”Am reușit! E adevărat doar prin presiune! Amendamentul Roman e literă de lege. Arătăm respectul PNL și al președintelui Nicolae Ciucă, pentru 560.000 de firme care își plătesc la timp, birurile către stat.

Plătitorii de impozit pe profit, precum și plătitorii de impozit pe venitul microîntreprinderilor beneficiază de o bonificație de 5%, din impozitul pe profitul anual și din impozitul pe venitul microîntreprinderilor, aferent anului 2024.

O altă veste bună este ca urmare a discuțiilor cu ministrul liberal de finanțe, se susține permanentizarea acestei măsuri pentru mediul privat. USR a votat împotriva, iar AUR s-a abținut, ceea ce e tot un vot împotrivă” a transmis deputatul de Alba, Florin Roman.

Publicitate

Bonificaţie de 5% din impozit. Ce prevede proiectul

OUG 107/2024 reglementează unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024.

Actul normativ prevede măsuri privind acordarea unor facilităţi fiscale, constând în anularea unor obligaţii de plată accesorii, monitorizarea cheltuielilor publice pentru flexibilizarea alimentării Fondului de rezervă bugetară, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative.

“Contribuabilii plătitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare şi plată prevăzut la
art. 41 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (…), precum şi contribuabilii plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor potrivit titlului III “Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor” din aceeaşi lege, beneficiază de o bonificaţie de 5% din impozitul pe profit anual şi din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, aferente anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz”, prevede textul adoptat. În textul iniţial al ordonanţei de urgenţă, această bonificaţie este de 3%.

Publicitate

În cazul grupului fiscal, bonificația se aplică la impozitul pe profit anual declarat de persoana juridică responsabilă.

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Valeriu Iftime: Problemele județului își pot găsi rezolvarea dacă nu le mai ascundem sub preș cum au făcut cei de la PSD

Publicat

Publicitate

Așa cum puteți observa, problemele județului își pot găsi rezolvarea. Important este să nu le mai ascundem sub preș, așa cum au făcut, ani de zile, cei de la PSD. De ce au făcut asta? Pentru că au vrut mereu să pozeze în echipa perfectă pentru administrarea județului, în timp ce Botoșaniul se prăbușea și ajungea pe ultimul loc în orice clasament al dezvoltării.

Pentru mine, în calitate de președinte al Consiliului Județean, este extrem de important să avem discuții constructive cu liderii principali ai României despre cum putem schimba situația din Botoșani. În vizita recentă a domnului Nicolae Ionel Ciucă am mers împreună să vedem care sunt proiectele eșuate ale județului și cum putem salva această situație. Am extrem de multe priorități pentru care am mare nevoie de sprijin total la nivel central.

Faptul că spitalul de paliație a fost tergiversat atât de mult, iar, într-un final, a fost construit complet greșit, reprezintă o adevărată rușine pentru cei care au gestionat și monitorizat proiectul. Probabil nu au considerat că au voturi de aici, așa a fost gândirea până acum, totul se traducea în voturi. Eu voi demonstra că pentru mine contează oamenii! Însă vom rezolva și această problemă. Dacă primăria nu va rezolva URGENT cu acest proiect, vom prelua proiectul la Consiliul Județean. Este imperativ ca botoșănenii să aibă acces la facilitățile oferite de un spital de paliație, pentru că este un coșmar ce trăiesc familiile acestor pacienți.

Publicitate

Împreună am fost și la fabrica Artsana, o fabrică care s-a închis și care a provocat un adevărat cutremur în întreg județul, lăsând oameni fără locuri de muncă, asta s-a intamplat EXCLUSIV din cauza lipsei de viziune a celor care au condus județul. Este necesar să investim în astfel de fabrici și să căutăm soluții pentru a atrage investitori și locuri de muncă. Oamenii trebuie să aibă posibilitatea de a munci aici, în Botoșani. Acesta este SINGURUL plan pentru o evoluție și o dezvoltare sigură.

Nu suntem aici pentru campanie, nu suntem doar în trecere. Dorința noastră este ca oamenii să vadă și să înțeleagă că nu repetăm modelele vechi.

Sunt alături de voi, dragi botoșăneni. Împreună aducem Botoșaniul la nivelul de progres pe care îl merită!

Publicitate

#continuamschimbarea

#ValeriuIftime

CMF 11240002

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

S-au speriat și polițiștii de TUPEU: Într-o comună din Botoșani figurează 10.000 de cetățeni din Ucraina, Republica Moldova și Federația Rusă

Publicat

Publicitate

Polițiștii de frontieră din cadrul Direcției de Prevenire și Combatere a Migrației Ilegale și a Infracționalității Transfrontaliere al Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și ai Inspectoratelor Teritoriale ale Poliției de Frontieră Iași și Sighetu Marmației, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au pus în data de 20.11.2024, în executare, 90 de mandate de percheziție domiciliară la sediile unor instituții publice și locuințele unor persoane fizice din judeţele Botoşani, Suceava şi municipiul Bucureşti.

Activitățile operative sunt realizate într-o cauză penală în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de luare de mită și fals informatic de către funcționari publici de pe raza județului Botoșani, precum și cu privire la săvârșirea infracțiunilor de dare de mită, trafic de influență, cumpărare de influență, fals material în înscrisuri oficiale, uz de fals și fals în înscrisuri sub semnătură privată.

Ancheta vizează destructurarea unei rețele care, prin intermediul unor funcționari publici din două servicii de evidență a populației din cadrul unor primării, a obținut documente de identitate românești neconforme cu realitatea pentru persoane născute în Republica Moldova, Ucraina și Federația Rusă.

Publicitate

În mod concret, beneficiarii au obținut cărți de identitate, cu stabilirea domiciliului la imobile care aparțineau unor cetățeni români care au decedat, iar partajul succesoral nu a fost efectuat, care sunt netrasportabili sau plecați în străinătate, fără acordul lor, prin întocmirea în fals a declarațiilor de luare în spațiu și implicit fără prezența lor în fața funcționarului de la Serviciul de evidență al persoanelor din cadrul primăriilor.

Astfel, într-o comună din județul Botoșani figurează aproximativ 10.000 de cetățeni originari din Ucraina, Republica Moldova și Federația Rusă, marea majoritate având domiciliul la diferite adrese, fără acordul prealabil al proprietarilor, sau în baza unor declarații de luare în spațiu neconforme cu realitatea, prin contrafacerea semnăturii proprietarilor sau a unor adeverințe emise de reprezentanți ai primăriei, în care a fost consemnat în mod nereal dreptul de proprietate.

Sumele de bani plătite pentru obținerea unei cărți de identitate românești ar fi fost cuprinse între 350-400 de euro și variau în funcție de serviciile oferite de către intermediar.

Publicitate

Banii se împărțeau astfel:

– 100-150 de euro/persoană celor dispuși să ia în spațiu, în mod fictiv, cetățeni născuți în Republica Moldova, Ucraina și chiar în Federația Rusă, la imobile pe care le dețin, în marea lor majoritate fără titlu locativ valabil, cunoscând că aceștia nu vor locui vreodată la adresă;

– între 50-100 de euro/persoană funcționarilor publici din cadrul Serviciului de evidență al persoanelor din cadrul primăriilor pentru îndeplinirea defectuoasă a atribuțiilor de serviciu în legătură cu primirea, introducerea, fără drept, în RNEP de date neconforme realității, care se referă la domiciliul persoanei, cunoscând că este fictiv, dar și a altor date de identificare a persoanei, precum și eliberarea în regim de urgență a cărților de identitate neconforme realității; există situații când în două zile beneficiarul a obținut atât cartea de identitate cât și pașaportul;

Publicitate

– 50 de euro se împărțeau altor funcționari din cadrul celor două primării pentru eliberarea unor documente necesare emiterii actelor de identitate și anume chitanțe, adeverințe de rol fiscal, efectuarea de copii de pe documentele de stare civilă, dar și taxa pentru eliberarea documentelor, în valoare de 7 lei.

“Activitățile au fost efectuate în colaborare cu Brigada Specială de Intervenție ”Vlad Țepeș”, Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău, precum și cu sprijinul Direcției de Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române și a Serviciului Tehnic din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.

În urma perchezițiilor efectuate ieri, au fost aduse la audieri 18 persoane, dintre care 12 au fost reținute și 4 se află sub control judiciar.

Totodată, au fost confiscate importante sume de bani 358.000 lei, 65.250 euro, 3.215 dolari, 2000 lire și100 franci elvețieni”, a precizat într-un comunicat Poliția de Frontieră.

Citeste mai mult

Eveniment

„Invitatul Zilei” la Botosani24.ro: Cătălin Silegeanu, candidat A.U.R. la Senatul României

Publicat

Publicitate

”Invitatul Zilei” la Interviurile Botosani24.ro a fost astăzi candidatul A.U.R. la Senatul României Cătălin Silegeanu, practic, liderul acestei formațiuni politice de la Botoșani.

Cătălin Silegeanu a vorbit despre despre „Planul Simion” și oferta acestui partid politic pentru România.

Un interviu realizat în studioul on-line al publicației Botosani24.ro de editorul șef Tudor Carare. (CMF: 11240014)

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending