Connect with us
Publicitate

Eveniment

Telefonul va ține loc de buletin de identitate. Când vom trece la portofelul digital

Publicat

Parlamentul European a aprobat un proiect care își propune să simplifice accesul la servicii publice și private în întreaga Uniune: portofelul digital. Mai precis, UE vrea să ne scape de hârtii, de cozi, de timp pierdut și să ne permită accesul la un sistem ușor de folosit oriunde în comunitate. Cu toate acestea, nu vom fi obligați să avem o identitate digitală, utilizarea portofelului digital urmând să fie voluntară, relatează Adevărul.

Prin intermediul telefoanelor mobile, cetățenii vor putea să își confirme identitatea și să distribuie documente electronice direct din portofelele digitale. Asta după ce portofelul digital, care are ca scop facilitarea accesului la servicii publice și private în întreaga Uniune Europeană, a primit acordul europarlamentarilor după trei ani de dezbateri.

Obiectivul implementării eID, identitatea digitală europeană, este digitalizarea societății europene. Concret, în curând, fiecare cetățean european sau companie din UE vor putea avea portofel digital. Acesta va fi legat de identitatea digitală națională a persoanei și le va permite europenilor să deschidă conturi bancare, să se înscrie la universitate, să stocheze rețetele medicale și multe altele. În plus, va proteja datele personale ale cetățenilor.

Practic, vom putea salva în acest portofel buletinul, permisul de conducere, cardul de credit, certificările educaționale și multe altele, pentru a putea rezolva rapid diverse probleme din viața de zi cu zi.

Adoptarea regulamentului european privind identitatea digitală reprezintă o etapă importantă în transformarea digitală a societății noastre. A le permite cetățenilor să aibă un portofel digital european unic și sigur, păstrând în același timp controlul deplin asupra datelor lor personale, reprezintă un pas înainte esențial pentru UE, care va stabili un punct de referință la nivel mondial în domeniul digital și va spori securitatea atunci când se angajează cu servicii online. În plus, prin plasarea cetățenilor în centrul atenției, regulamentul european privind identitatea digitală contribuie la îmbunătățirea și simplificarea semnificativă a accesului la serviciile publice online. Cetățenii nu ar trebui să fie nevoiți să suporte povara complexității administrative și instituționale“, a transmis Mathieu Michel, secretar de stat belgian pentru digitalizare, simplificare administrativă, protecția vieții private și reglementare în domeniul construcțiilor. notează Adevărul.

La ce va ajuta portofelul digital

Cartea de identitate digitală europeană va putea fi folosită printre altele pentru:

⦁ Servicii publice cum ar fi solicitarea unui certificat de naștere, a certificatelor medicale sau cererea de schimbare a adresei.

⦁ Deschiderea unui cont bancar.

⦁ Depunerea declarațiilor fiscale.

⦁ Înscrierea la o universitate din propria țară sau dintr-o altă țară UE.

⦁ Stocarea unei rețete medicale care să poată fi folosită oriunde în Europa.

⦁ Dovada vârstei posesorului.

⦁ Închirierea unei mașini folosind un permis de conducere digital.

⦁ Rezervarea și cazarea la un hotel.

Cu toate acestea, nu vom fi obligați să avem o identitate digitală. Utilizarea portofelului digital este voluntară, iar cei care nu-l vor folosi nu vor fi discriminați, susține Consiliul UE.

Următorii pași
Până în 2026, fiecare țară din UE va trebui să pună la dispoziția cetățenilor un portofel digital, compatibil cu cel din alte state membre. În plus, fiecare țară va pune la punct mecanisme de validare a autenticității și validității portofelului digital.

Acesta va fi emis, utilizat și revocat gratuit. Tranzacțiile din portofelul digital vor fi disponibile atât online, cât și offline, iar cetățenii vor putea controla informațiile pe care le partajează. Obiectivul UE este ca, până în 2030, cel puțin 80% dintre europeni să folosească identitatea digitală pentru serviciile publice esențiale.

„Identitatea digitală europeană ne va permite să facem în orice stat membru lucrurile pe care le facem și la noi în țară fără costuri suplimentare și fără obstacole, indiferent că este vorba de închirierea unui apartament sau de deschiderea unui cont bancar în afara țării. Vom putea face acest lucru într-un mod sigur și transparent. Vom decide noi înșine cât de multe informații dorim să partajăm despre noi, cu cine și în ce scop. Aceasta este o ocazie unică de a experimenta cu toții ce înseamnă să trăim în Europa și să fim europeni“, a afirmat Margrethe Vestager, vicepreședinte executiv pentru o Europă pregătită pentru era digitală, citată de Avocat.net.

Portofelul prototip bate pasul pe loc în România

În mai multe state europene sunt testate funcțiile portofelului digital prototip. Și România este implicată în diverse inițiative de testare a identității digitale, de altfel, țara noastră colaborează și cu alte state membre în acest sens.

Unul din acestea este RO-ID, care vrea să ofere acces facil la servicii guvernamentale online și alte tranzacții digitale. Aplicaţia, ce asigură identitatea digitală și permite gestionarea printr-un login unic a tuturor conturilor pentru serviciile publice, a fost lansată de Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării împreună cu Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) în mai 2023. Proiectul a costat 74 de milioane de lei, bani din fonduri europene.

Citește și: Noi meserii create de Inteligența Artificială și de Legea I.A. a Uniunii Europene
Însă digitalizarea rămâne un concept teoretic în țara noastră. Cetățenii nu au încredere în această aplicație sau nu știu de ea, asta deși ne bucurăm de una din cele mai bune viteze la internet și avem cel mai mare număr de specialiști în IT la mia de locuitori din UE.

Anual, 7 din 10 români petrec o zi de concediu stând la cozi la ghișeele statului.

Estonia, țara fără birocrație

Doar căsătoria și divorțul nu pot fi gestionate online în Estonia. În rest, cetățenii pot interacționa online cu statul estonian de oriunde s-ar afla, indiferent de oră.

Procesul de digitalizare a societății estoniene a debutat în anul 2000, odată cu introducerea declarației online a veniturilor și eliminarea ghișeelor și a cozilor. În momentul actual, 98% din serviciile publice estoniene sunt disponibile online, de acasă, prin intermediul telefonului sau calculatorului.

Digitalizarea a economisit bani și timp. Concret, se estimează că Estonia a salvat echivalentul a 2% din PIB, iar cetățenii au câștigat cinci zile pe an, odată cu digitalizarea.

Sursa: Adevărul.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Guvernul alocă bani pentru modernizarea grupurilor sanitare ale școlilor din mediul rural

Publicat

Educația este un drept fundamental al fiecărui copil și joacă un rol esențial în dezvoltarea personală și profesională. O educație de calitate însă, nu se poate face decât asigurând copiilor și cele mai bune condiții în școli și grădinițe. Pornind de la aceste axiome, Guvernul condus de liderul PSD Marcel Ciolacu a alocat, în ultima ședință, sumele necesare pentru continuarea îmbunătățirii condițiilor din unitățile de învățământ care funcționează cu grupuri sanitare situate în curte, fără apă curentă și fără canalizare. Astfel, în județul Botoșani vor ajunge aproximativ 2 milioane de lei pentru amenajarea grupurilor sanitare și asigurarea cu utilități a acestora.

„Guvernul condus de premierul Marcel Ciolacu a alocat în ședința de joi seară bani pentru modernizarea grupurilor sanitare din 22 de grădinițe și școli din 15 comune botoșănene, dar și pentru continuarea lucrărilor demarate anul trecut la Liceul Tehnologic Plopenii Mari. Este un mare pas înainte pentru dezvoltarea bazei materiale a unităților de învățământ. Obiectivul pe care ni l-am asumat este să modernizăm cât mai multe grădinițe și școli din județ”, a declarat deputatul PSD, Alexandra Huțu.

Vor primi bani pentru modernizarea grupurilor sanitare ale unităților de învățământ următoarele comune: Blândești (Corpul 1 și 2 ale Școlii nr. 1), Cândești (grădinițele din Talpa și Vițcani), Copălău (Corpul B al Școlii nr. 1), Corni (Corpul B al Școlii „Octav Băncilă” și Școala nr. 1 Balta Arsă), Frumușica (Grădinița nr. 6 Boscoteni și Școala nr. 2 Frumușica), George Enescu (Grădinița Popeni și Școala nr. 3 Stânca), Hudești (Școala nr. 3 Alba și Școala nr. 4 Baranca), Mihăileni (Grădinița nr. 2 Mihăileni și Grădinița nr. 4 Rogojești), Păltiniș (Școala „Sf. Ioan Iacob Hozevitul” Horodiștea), Răuseni (Școala nr. 1 – Corp B Răuseni), Românești (Școala nr. 1 – Corp E Românești), Tudora (Școala „Tiberiu Crudu” – Corp B), Ungureni (Grădinița nr. 4 Plopenii Mari), Viișoara (Școala „Dimitrie Brândză” și Școala nr. 2 Cuza-Vodă) și Vorona (Grădinița nr. 3 Joldești).

„Copiii sunt viitorul nostru și de aceea nici un efort nu este prea mare pentru a le asigura cele mai bune condiții pentru a învăța. Sunt convinsă că domnii primari vor face tot ceea ce le stă în puteri, pentru ca până la începutul anului școlar viitor, școlile să ofere condiții minime copiilor”, a conchis deputatul PSD Alexandra Huțu.

Citeste mai mult

Educație

Elevii din Darabani și Viișoara au aflat de la polițiști care sunt consecințele portului și utilizării ilegale a obiectelor periculoase

Publicat

Miercuri, 10 aprilie 2024, la Școala Gimnazială „Leon Dănăilă” Darabani și la Școala Gimnazială „Dimitrie Brândză” Viișoara, în parteneriat cu Inspectoratul de Poliție Județean Botoșani – Biroul de Siguranță Școlară, s-au desfășurat activități care s-au concentrat pe sensibilizarea elevilor cu privire la aspecte juridice legate de portul și utilizarea ilegală a obiectelor periculoase, precum și asupra conștientizării consecințelor faptelor ilegale.

La activitate au participat 381 de elevi din învățământul gimnazial și 20 cadre didactice.

„Inspectoratul Școlar Județean Botoșani sprijină orice inițiativă a unităților de învățământ și a instituțiilor abilitate, menită să promoveze un mediu școlar sigur în vederea desfășurării unui act educațional performant.” a declarat inspectorul școlar general, prof. Bogdan Gheorghe SURUCIUC.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Comitetul Local pentru Situații de Urgență Avrămeni a fost instruit azi de pompierii botoșăneni

Publicat

Evaluare: modul de gestionare a unor situații de urgență generate de inundații de către autoritățile locale

Inundație, grindină, vânt puternic, secetă sunt doar o parte dintre situațiile de urgență pentru care, în ultimii ani, locuitorii comunei Avrămeni au cerut ajutorul pompierilor.

Reușita fiecărei misiuni a depins și de modul în care autoritățile locale au acționat premergător, pe timpul sau după producerea unor astfel de evenimente.

Perfecționarea deprinderilor necesare se realizează prin intermediul unor exerciții și instruiri. Acesta este și motivul pentru care specialiștii Centrului Operațional, ai Serviciului Pregătire pentru Intervenție și Reziliența Comunităților și ai Inspecției de Prevenire din cadrul ISU Botoșani continuă pregătirea Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență (CLSU). Astăzi, s-au întâlnit cu CLSU Avrămeni.

Potrivit scenariului, mai multe gospodării și case de pe raza localităților Timuș și Panaitoaia au fost inundate după ce apele râului Volovăț au ieșit din albie, în urma precipitațiilor abundente.

Pompierii au analizat felul în care Comitetul Local pentru Situații de Urgență (CLSU) Avrămeni a pus în aplicare planurile de intervenție și protecție a populației în caz de inundații. Aceștia au discutat despre modul de cunoaștere, organizare și desfășurare a activităților de avertizare, alarmare publică și evacuare a populației din zonele de risc.

Activitatea s-a desfășurat în baza Planului de pregătire în situații de urgență pentru 2024, aprobat prin Ordin al Prefectului.

Informare preventivă:

Reguli de comportare și acțiune la inundații:
1. Când inundațiile vă surprind acasă, dacă aveți timp, luați următoarele măsuri pentru protejarea bunurilor:
– aduceți în casă unele lucruri sau puneți-le culcate la pământ într-un loc sigur (mobilă de curte, unelte de grădina sau alte obiecte care se pot muta și care pot fi suflate de vânt sau luate de apă);
– blocați ferestrele, astfel încât acestea să nu fie sparte de vânt, de apă, de obiecte care plutesc, sau de aluviuni;
– evacuați animalele și bunurile de valoare în locuri de refugiu, dinainte cunoscute;
– încuiați ușile casei și ferestrele dupa ce inchideți apa, gazul și instalațiile electrice.

2. Dacă inundatia este iminentă, procedați astfel:
– mutați obiectele care se pot mișca în partea cea mai de sus a casei, deconectati aparatele electrice și, împreună cu întreaga familie, părăsiți locuința și deplasați-vă spre locul de refugiu dinainte stabilit (etaje superioare, acoperișuri, înălțimi sau alte locuri dominante) care nu pot fi acoperite de nivelul cotelor maxime ale apelor;
– în cazul în care sunteti surprins în afara locuinței (pe străzi, în școli, în parcuri, gări, autogări, magazine, alte locuri) este necesar să respectați cu strictețe comunicările primite și să vă îndreptați spre locurile de refugiu cele mai apropiate.

3. Dacă se ordonă evacuarea, respectați următoarele reguli:
– respectati ordinea de evacuare stabilită: copii, bătrâni, bolnavi din zonele cele mai periclitate;
– înainte de părăsirea locuinței întrerupeți instalațiile de alimentare cu apă, gaze, energie electrică și închideti ferestrele;
– scoateți animalele din gospodărie (grajduri, adăposturi) și dirijați-le către locurile care oferă protecție;
– la părăsirea locuinței luați documentele personale, o rezervă de alimente, apă, trusă sanitară, un mijloc de iluminat, un aparat de radio, iar pe timp friguros și îmbrăcăminte mai groasă;
– după sosirea la locul de refugiu, comportați-vă calm, ocupaț locurile stabilite, protejați și supravegheați copiii, respectați măsurile stabilite.

4. La reîntoarcerea acasă respectați următoarele:
– nu intrați în locuință în cazul în care aceasta a fost avariată sau a devenit insalubră;
– nu atingeți firele electrice;
– nu consumați apa direct de la sursă, ci numai după ce a fost fiartă;
– consumați alimente numai după ce au fost curățate, fierte și, după caz, controlate de organele sanitare;
– nu folosiți instalațiile de alimentare cu apă, gaze, electricitate, fără aprobarea organelor de specialitate;
– acordați ajutor victimelor surprinse de inundații;
– executați lucrări de înlăturare a urmărilor inundației, degajarea malului, curățirea locuinței și mobilierului, dezinfectarea încăperilor, repararea avariilor.

Reguli și măsuri ce trebuie îndeplinite preventiv pentru diminuarea efectelor produse de inundatii:
* curățarea, adâncirea sau realizarea șanturilor de preluare a apelor pluviale;
* drenarea și asigurarea curgerii apei către șanturile de captare, astfel încât în gospodării aceasta să nu mai băltească;
* regularizarea unor pârâie, curățirea lor, a canalelor și tuburilor colectoare, a vâlcelelor pentru a asigura preluarea eventualilor torenți formați;
* crearea de bazine de rezervă pentru captarea viiturilor;
* deținatorilor de construcții situate pe direcția viiturilor de pe versanți li se recomandă realizarea unor canale de captare și dirijare a apei;
* curățarea pilonilor de susținere a podurilor, punților și podețelor de materialele aduse de viituri, pentru a se evita formarea unor adevărate baraje ce pot afecta împrejurimile sau chiar rezistența acestora;
* achiziționarea de saci pentru a putea fi umpluți cu nisip în scopul protejării împotriva pătrunderii apei sau a întăririi malurilor și digurilor;
* executarea unor lucrari de drenare a apei rezultate din precipitatii în zonele afectate de alunecări de teren pentru a împiedica pătrunderea acesteia prin crăpăturile formate în scopul prevenirii reactivării acestora;
* întreținerea unor lucrări de îmbunătățiri funciare, protejari de maluri și diguri;
* achizitionarea, la nivelul fiecarei localitati, a unor motopompe, acestea fiind necesare evacuarii apei din clădirile instituțiilor și populatiei din zone respective, pentru că în situații majore forțele Inspectoratului pentru Situații de Urgență nu sunt suficiente.

Citeste mai mult

Administratie

Cosmin Andrei: „Am multe proiecte de prezentat, combaterea violenței în școli este unul dintre ele!”

Publicat

Primăria trebuie să se implice pentru a combate violența în școli.

Primarul a spus că una dintre prioritățile sale pentru următorul mandat va fi combaterea violenței în școlile din municipiu. Și chiar dacă Primăria nu are atribuții directe în organizarea activităților școlare din unitățile de învățământ, Cosmin Andrei consideră că este datoria primarului să se implice pentru a răspunde la îngrijorările comunității pe care o reprezintă.

În ultima perioadă, la întâlnirile cu cetățenii, cei care au copii la școală mi-au ridicat din ce în ce mai des această chestiune. A devenit o problemă foarte gravă, la fel cum e și îngrijorarea părinților privind consumul de droguri în rândul elevilor. Sunt și eu părinte. Am și eu aceste îngrijorări. E vorba siguranța copiilor noștri. Nu am cum să spun că nu e treaba mea. Trebuie făcut ceva. Mă voi implica personal, voi colabora cu părinții, cu directorii, cu  profesorii și cu cine mai e nevoie pentru a combate violența în școlile din municipiul Botoșani”, a spus primarul. Acesta a promis că va prezenta botoșănenilor acțiunile pe care le are în vedere în această privință și a adăugat că în bugetul pentru anul viitor va aloca o sumă distinctă în bugetul primăriei pentru programele de combatere a drogurilor și a violenței în școlile din municipiul Botoșani.

Amenințarea cu violența fizică, umilirea, lovirea sunt situații cu care copiii se confruntă frecvent în școlile din țară, care au loc inclusiv în municipiul Botoșani.

Cum vrea primarul Cosmin Andrei să combată violența în școli

  • Ateliere anti-violență în școli – organizarea de activități regulate în școli, în coordonarea unor consilieri școlari sau psihologi, care să le prezinte elevilor modalitățile non-violente de rezolvare a conflictelor și manifestarea respectului reciproc dintre copii.
  • Platforma de raportare anonimă – Primăria poate finanța realizarea unei platforme online pe care să o pună la dispoziția unităților școlare și unde elevii să poată raporta anonim actele de violență sau de bullying, inclusiv pentru a semnal intervenția imediată din partea personalului școlar.
  • Supraveghere în recreație – Asigurarea prezenței permanente, prin rotație, a personalului școlar pe holurile sau în curtea școlii în timpul pauzelor dintre orele de curs, pentru a preveni actele de violență.
  • Implicarea elevilor – Atribuirea unor responsabilități elevilor din clasele superioare în prevenirea actelor de violență sau de bullying din partea altor elevi.
  • Chestionare anonime de evaluare – Primăria poate organiza analize periodice pe baza unor chestionare anonime, aplicate în fiecare clasă, pe tema violenței, pentru evaluarea situației și pentru a propune intervenții în cazurile de risc.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate
Publicitate

Trending