Connect with us

Actualitate

Tarife suplimentare pentru automobilele electrice importate din China, impuse de Uniunea Europeană

Publicat

Publicitate

Comisia Europeană a început de miercuri, 30 octombrie, să impună o taxă compensatorie care vizează importurile de mașini electrice din China. Tarifele suplimentare variază de la 7,8% pentru automobilele Tesla, până la 35,3% pentru automobilele SAIC. Acestea se adaugă tarifelor standard de 10% impuse de UE pentru importurile de automobile, scrie alba24.ro.

Pentru Dacia Spring, mașina produsă de concernul chinez Dongfeng, taxele suplimentare vor fi de 20,7%. 

Tarifele suplimentare au fost aprobate în mod oficial şi publicate, marţi, în Jurnalul Oficial al UE, iar de miercuri au intrat în vigoare.

Executivul comunitar susţine că aceste tarife sunt necesare pentru a contracara ceea ce a denumit subvenţii incorecte, inclusiv finanţare preferenţiale şi granturi precum şi terenuri, baterii şi materii prime la preţuri mai mici decât cele de pe piaţă.

Potrivit Comisiei, China are o rezervă de capacitate de producţie pentru trei milioane de automobile electrice pe an, dublu faţă de mărimea pieţei UE. Având în vedere tarifele de 100% aplicate de SUA şi Canada, cea mai evidentă piaţă pentru aceste automobile electrice este Europa.

Publicitate

Constructorii auto europeni se confruntă cu un aflux de automobile electrice ieftine din partea rivalilor chinezi. Comisia estimează că ponderea mărcilor chineze pe piaţa din UE a crescut până la 8%, de la mai puţin de 1% în 2019, şi ar putea ajunge la 15% în 2025. Potrivit Bruxelles-ului preţurile la automobile electrice chineze sunt, în mod frecvent, cu 20% sub cele ale modelelor produse în UE.

Taxa compensatorie definitivă instituită vizează importurile de vehicule electrice cu baterie noi, proiectate în principal pentru transportul a maximum nouă persoane, inclusiv șoferul, cu excepția vehiculelor din categoria L și a motocicletelor, propulsate (indiferent de numărul de roți puse în mișcare) exclusiv de unul sau de mai multe motoare electrice, inclusiv cele cu un sistem de mărire a autonomiei cu combustie internă (o unitate auxiliară de alimentare) și originare din Republica Populară Chineză.

b

Nivelurile taxei compensatorii definitive aplicabile prețului net, franco frontiera Uniunii, înainte de aplicarea taxei, se stabilește după cum urmează:

Grupul BYD: 17,0 %

  • BYD Auto Company Limited
  • BYD Auto Industry Company Limited
  • Changsha BYD Auto Company Limited
  • Changsha Xingchao Auto Company Limited
  • Changzhou BYD Auto Company Limited
  • Fuzhou BYD Industrial Company Limited
  • Hefei BYD Auto Company Limited
  • Jinan BYD Auto Company Limited

Grupul Geely: 18,8 %

  • Asia Euro Automobile Manufacture (Taizhou) Company Limited
  • Chongqing Lifan Passenger Vehicle Co., Ltd.
  • Fengsheng Automobile (Jiangsu) Co., Ltd.
  • Shanxi New Energy Automobile Industry Co., Ltd.
  • Zhejiang Geely Automobile Company Limited
  • Zhejiang Haoqing Automobile Manufacturing Company Limited
  • Zhongjia Automobile Manufacturing (Chengdu) Co., Ltd.

Grupul SAIC: 35,3 %

  • SAIC MAXUS Automotive Company Limited
  • SAIC Motor Corporation Limited
  • Nanjing Automobile (Group) Corporation
  • SAIC Volkswagen Automotive Co., Ltd.
  • SAIC GM Wuling Automobile Co., Ltd.
  • SAIC General Motors Co., Ltd.

Tesla (Shanghai) Co., Ltd: 7,8 %

Alte societăți cooperante (anexă): 20,7 %

  • Aiways Automobile Co., Ltd.
    • Aiways Automobile Co., Ltd.
    • Jiangxi Yiwei Automobile Manufacturing Co., Ltd.
  • Anhui Jianghuai Automobile Group Corp., Ltd.
    • Anhui Jianghuai Automobile Group Co., Ltd.
    • Volkswagen (Anhui) Automotive Co., Ltd
  • BMW Brilliance Automotive Ltd.
    • BMW Brilliance Automotive Ltd.
    • Brilliance Xinri New Energy Automobile Co., Ltd.
    • Spotlight Automotive Ltd.
  • Chery Automobile Co., Ltd.
    • Chery Automobile Co., Ltd.
    • Chery New Energy Automobile Co., Ltd
  • China FAW Corporation Limited
    • Audi FAW NEV Co., Ltd.
    • Changan Mazda Automobile Corporation Ltd.
    • China FAW Corporation Limited
    • FAW Toyota Motor Co., Ltd.
    • FAW-Volkswagen Automotive Co., Ltd
    • Jiangsu Guoxin New Energy Passenger Car Co., Ltd.
  • Chongqing Changan Automobile Company Limited
    • Chongqing Changan Automobile Company Limited
    • Chongqing Lingyao Automobile Co., Ltd.
    • Hefei Chang ’an Automobile Co., Ltd.
    • Nanjing Chang ’an Automobile Co., Ltd.
  • Dongfeng Motor Group Co., Ltd.
    • Seres Auto (Hubei) Co., Ltd.
    • Dongfeng Honda Automobile Co., Ltd.
    • Dongfeng Liuzhou Motor Co., Ltd.
    • Dongfeng Motor Company Ltd.
    • Dongfeng Motor Group Co., Ltd.
    • Dongfeng Peugeot Citroen Automobile Company Ltd.
    • eGT New Energy Automotive Co., Ltd.
    • Seres Auto Co., Ltd.
    • Voyah Automobile Technology Co., Ltd.
  • Great Wall Motor Company Limited
    • Great Wall Motor Company Limited, Filiala Taizhou
    • Hebei Changzheng Automobile Manufacturing Co. LTD
    • Rizhao Weipai Automobile Co., Ltd.
  • Leapmotor Automobile Co., Ltd.
    • Leapmotor Automobile Co., Ltd.
  • Nanjing Golden Dragon Bus Co., Ltd.
    • Nanjing Golden Dragon Bus Co., Ltd.
  • NIO Holding Co., Ltd.
    • NIO (Anhui) Co., Ltd.
    • NIO Co., Ltd.
    • NIO Technology (Anhui) Co., Ltd.
  • XPeng Inc.
    • XPeng Inc.
    • Zhaoqing Xiaopeng New Energy Investment Co., Ltd.
    • Zhaoqing Xiaopeng New Energy Investment Co., Ltd. Filiala Guangzhou

Toate celelalte societăți: 35,3 %

China nu este de acord cu decizia Comisiei UE

„China nu este de acord şi nici nu acceptă această decizie”, a informat Ministerul chinez al Comerţului într-un comunicat publicat miercuri.

Beijingul a lansat propriile sale anchete, în acest an, asupra importurilor de coniac, lactate şi produse de carne de porc din UE, ca represalii la tarifele Bruxelles-ului. De asemenea, China a contestat, la Organizaţia Mondială a Comerţului, măsurile provizorii anunţate de Bruxelles, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Poziţia Uniunii Europene spre Beijing s-a modificat în ultimii cinci ani. UE vede China drept un potenţial partener în unele zone, dar şi ca un competitor şi rival sistemic, însă statele membre UE nu fac front comun cu privire la tarifele pentru automobilele electrice chineze.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Acțiune pentru prevenirea faptelor ilegale în domeniul silvic, pe raza județului Botoșani

Publicat

Publicitate

Marți, polițiștii din cadrul Serviciului de Ordine Publică, împreună cu subunitățile de profil și polițiștii rutieri au organizat o acțiune pentru prevenirea și combaterea faptelor ilegale în domeniul silvic, precum și a transportului deșeurilor periculoase și nepericuloase, pe raza județului Botoșani.

 

În cadrul activităților desfășurate, au fost legitimate 250 de persoane și oprite pentru control, 192 de autoturisme, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 28 de sancțiuni contravenționale în valoare de aproximativ 20.000 de lei.

 

Totodată, au fost reținute 3 permise de conducere și retrase 3 certificate de înmatriculare.

 

Publicitate

În același context, polițiștii au confiscat aproximativ doi metri cubi de material lemnos.

 

La acțiune am beneficiat de sprijinul jandarmilor.

Citeste mai mult

Eveniment

Șofer beat pe străzile din Darabani: Un tânăr de 32 de ani, din Hudești, dat jos de la volan de polițiști

Publicat

Publicitate

Marți, polițiștii din Darabani au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr, de 32 de ani, din comuna Hudești, cercetat sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

 

Din cercetări, a reieșit faptul că acesta, la data de 22 decembrie a.c. a fost depistat de polițiști în timp ce se deplasa cu autoturismul pe DN 29 A, în orașul Darabani, fiind sub influența alcoolului. Aparatul etilotest a indicat o valoare de 0,85 mg/l alcool pur în aerul expirat.

 

Tânărul a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J. Botoșani.

FOTO cu caracter generic

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Accident la ieșirea din municipiul Botoșani spre Orășeni Deal. O mamă și fetița ei au ajuns la spital

Publicat

Publicitate

Două persoane au ajuns la spital în urma unui accident rutier care s-a produs, în urmă cu puțin timp, la ieșirea din municipiul Botoșani spre Orășeni Deal. În eveniment au fost implicate două autoturisme.

 

La fața locului au ajuns, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare, dar și două echipaje parținând Serviciului Județean de Ambulanță Botoșani.

 

Forțele de intervenție au constatat faptul că ambele mașini erau în afara părții carosabile și că nu erau persoane încarcerate. O femeie și fiica ei, în vârstă de 11 ani, au avut nevoie de îngrijiri medicale. Victimele au fost preluate de un echipaj medical și transportate la spital pentru îngrijiri de specialitate.

 

Publicitate

Pompierii au acționat și pentru înlăturarea pericolului de incendiu.

 

Pentru prevenirea producerii unor astfel de evenimente, ISU Botoșani recomandă conducătorilor auto să manifeste prudență la volan și să respecte regulile de circulație, pentru siguranța proprie și a celorlalți participanți la trafic.

Citeste mai mult

Eveniment

De ce merge preotul cu icoana Nașterii Domnului la casele credincioșilor în Ajunul Crăciunului?

Publicat

Publicitate

Mersul cu icoana este ritualul liturgic prin care se vesteşte în toate casele, tuturor creştinilor, apropierea praznicului Naşterii Domnului Iisus Hristos. Această tradiţie misionar-liturgică se menţine şi astăzi, în aproape toate zonele ţării şi se constituie într-o temă ce ar trebui studiată aprofundat din punct de vedere istoric, liturgic, misionar. Intrarea icoanei în casele creştinilor semnifică intrarea Domnului Hristos în „casa sufletului”, scrie ziarullumina.ro.

Acest ritual este o ierurgie prin care se aduce vestea Naşterii Domnului şi se binecuvântează viaţa creştinului, acolo, în spaţiul ambiental intim: casa unde omul vieţuieşte. Ca orice slujbă a Bisericii, şi această ierurgie are rădăcini biblice. Purtând icoana în case, preotul se aseamănă îngerilor (Luca 2, 13-14) şi păstorilor (Luca 2, 15-18, 20), care au adus întregii lumi vestea despre naşterea lui Mesia, în Betleemul Iudeii, precum a fost scris (Isaia 7, 14; Miheia 5, 1).

Prin imagine sacră, icoana Naşterii Domnului „consemnează” fidel şi definitiv, într-o sintetiză teologică de mare forţă, momentul major, unic şi sfinţitor din iconomia mântuirii: Întruparea Fiului lui Dumnezeu. Altfel spus, înomenirea Fiului lui Dumnezeu (Ioan 1, 14; Coloseni 2, 9; Evrei 1, 1-3) arată menirea înaltă pe care o are „casa cea de lut a sufletului” – trupul fiecărui creştin, chemat să devină, prin Hristos, cer al Lui!

Intrarea icoanei în casele creştinilor semnifică, totodată, intrarea Domnului Hristos în „casa sufletului” creştinului, pentru a-Şi face acolo locaş. Astfel preotul, cel mai de seamă dintre toţi colindătorii care merg la casele creştinilor în zilele premergătoare Crăciunului, mărturiseşte şi arată, prin icoana pe care o poartă, adevărul naşterii lui Hristos. Icoana, prezenţă reală a Pruncului Iisus, Îl aduce pe Acesta în maximă apropiere faţă de cei care Îl primesc. Preotul, ca purtător al harului preoţiei şi ca „iconofor” – căci poartă, ca un iconostas viu, icoana Naşterii Domnului -, face simţită în casele creştinilor prezenţa în şi prin har a lui Fiului lui Dumnezeu Întrupat, pe Care Îl simte şi „Îl vede numai omul care crede!”.

Prin prezenţa preotului şi a icoanei, se binecuvântează casele, se înseninează sufletele, se alungă supărările, se alină bolile şi toţi creştinii îşi pregătesc inimile pentru colinde şi pentru marele praznic care se apropie. „Mersul cu icoana” este o lucrare de apostolat, pe care preotul o împlineşte, cu multă jertfelnicie, şi astăzi, într-o lume care, deşi se îndepărtează de Dumnezeu, are tot mai multă nevoie de El.

Deplasarea preotului la casele credincioşilor face parte din strategia pastoral misionară a Bisericii Ortodoxe şi are o semnificaţie aparte. Preotul intră în casele credincioşilor, la invitaţia acestora din urmă, şi cu prilejul unor evenimente sau situaţii concrete ale vieţii creştine: citirea rugăciunilor la femeia lehuză (în prima şi a opta zi după nașterea unui copil), pentru spovedania şi împărtăşirea cu Sfintele Taine a celor bolnavi, la trecerea la cele veşnice a vreunui credincios.

Publicitate

Însă, de câteva ori pe an, vine în casele credincioşilor, nu pentru a răspunde unor nevoi imediate legate de viaţa duhovnicească a acestora, ci mai degrabă pentru a împărtăşi (şi aceasta întotdeauna în legătură cu marile praznice) din bucuriile credinţei, a se întări şi a se încuraja reciproc, cler, popor. În acest sens, cu ocazia mersului cu icoana, preotul nu doar vesteşte bucuria Întrupării şi invită pe credincioşi la celebrarea liturgică, ci se descoperă ca părinte duhovnicesc.

Sursa: ziarullumina.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending