Connect with us

Eveniment

„Târg cu gust din Botoșani” – 11-13 aprilie, în Piața Revoluției. Oferta producătorilor locali

Publicat

Publicitate

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Botoșani are plăcerea de a anunța organizarea evenimentului „Târg cu gust din Botoșani”, ce se va desfășura în perioada 11-13 aprilie 2025, în Piața Revoluției (parcarea din fața Palatului Administrativ). Deschiderea oficială a târgului va avea loc vineri, 11 aprilie, la ora 10:00.

Timp de trei zile, botoșănenii și vizitatorii vor avea ocazia să descopere și să se bucure de cele mai gustoase produse locale și tradiționale, într-un cadru plin de savoare, culoare și voie bună.

Oferta târgului cuprinde:

  • Legume de sezon direct de la producători locali;
  • Produse lactate, inclusiv renumitul Cașcaval de Săveni;
  • Vinuri locale și artizanale;
  • Plăcinte, cozonaci, pască – perfecte pentru masa de Paște;
  • Produse apicole, dulcețuri și delicatese din trandafir;
  • Produse din carne de la cele mai apreciate carmangerii locale;
  • Conserve din pește, ouă ecologice, sucuri naturale din cătină și aronia;
  • Produse nealimentare precum articole de peisagistică, tincturi și produse cosmetice naturale;
  • Produse realizate de meșteșugari locali, care pun în valoare tradiția și talentul autentic botoșănean.

Pe toată durata târgului, vizitatorii vor putea participa la concursuri cu premii, constând în coșuri cu produse alimentare oferite de expozanți. În plus, fiecare zi va fi animată de momente artistice, menite să aducă un plus de farmec atmosferei.

„Târg cu gust din Botoșani” este organizat de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Botoșani, Centrul Județean pentru Conservarea Culturii Tradiționale, Consiliul Județean Botoșani, Direcția pentru Agricultură Județeană Botoșani, Instituția Prefectului – Județul Botoșani, Primăria Municipiului Botoșani, Școala Populară de Arte „George Enescu” și Studio Mobilli SRL.

Evenimentul este susținut de Grupul de firme: Binape, Formens, Banca Transilvania și Prodalcom SA.

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Check-in-ul și biletul de îmbarcare ar putea fi eliminate. Schimbări majore propuse la călătoriile cu avionul

Publicat

Publicitate

Călătoriile cu avionul ar putea suferi transformări importante în viitorul apropiat. Organizația Internațională a Aviației Civile (ICAO), agenția specializată a ONU responsabilă cu reglementarea aviației civile la nivel global, propune un nou sistem digital care ar putea schimba radical modul în care pasagerii tranzitează aeroporturile, informează alba24.ro.

Noua inițiativă vizează introducerea unui „permis de călătorie” digital, menit să înlocuiască parțial documentele fizice actuale și să eficientizeze procesele de check-in, securitate și control al frontierelor. Permisul ar urma să conțină toate informațiile esențiale despre pasageri, fiind integrat într-un sistem digital securizat accesibil autorităților și companiilor aeriene.

Propunerea ICAO face parte dintr-un efort mai amplu de modernizare a infrastructurii aeriene globale și de creștere a siguranței și eficienței în contextul noilor provocări tehnologice și de securitate. Dacă va fi adoptată, măsura ar putea duce la un nou standard internațional pentru călătoriile cu avionul.

Acesta ar permite pasagerilor să stocheze informațiile din pașaport pe dispozitivele lor pentru a fi utilizate în călătorii. Pașaportul digital va elimina obligația de check-in și de bilet de îmbarcare. Modificările ar putea intra în vigoare în următorii trei ani, potrivit publicației TheTimes.

Schimbări majore propuse la călătoriile cu avionul

În prezent, cei care zboară trebuie să facă check-in, care poate fi realizat online sau la aeroport. Apoi li se eliberează un bilet de îmbarcare cu cod de bare. Acesta este scanat de pasageri în mai multe puncte din aeroport, inclusiv la poarta de acces spre avion, înainte de îmbarcare.

Schimbările ar face ca biletele de îmbarcare și necesitatea de a face check-in pentru zboruri să fie eliminate. În schimb, călătorii vor descărca un „permis de călătorie” pe telefonul lor când rezervă un zbor. Permisul va fi actualizat automat dacă se fac modificări la rezervare.

Publicitate

Pasagerii vor putea, de asemenea, să își încarce pașapoartele pe telefon și să treacă prin aeroporturi folosind fața acestora pentru verificare. În loc să facă check-in manual, care permite companiilor aeriene să știe cine intenționează să se îmbarce în zborurile lor, companiile aeriene vor fi alertate când pasagerii sosesc la aeroport și fața acestora este scanată.

Pentru ca planurile să fie implementate cu succes, sunt necesare modernizări ale infrastructurii aeroporturilor, inclusiv tehnologia de recunoaștere facială și capacitatea de a citi un pașaport de pe un dispozitiv mobil.

Schimbări propuse și în modul de gestionare a întârzierilor și zborurile de legătură

Modul în care sunt gestionate întârzierile și zborurile de legătură ar putea, de asemenea, să se schimbe.

Pasagerii care pierd zborurile de legătură din cauza întârzierilor care nu pot fi controlate ar putea primi automat o notificare pe telefoanele lor cu detalii despre noul zbor.

Permisul lor de călătorie s-ar actualiza automat și li s-ar permite îmbarcarea în noul zbor.

sursa: thetimes.com

Citeste mai mult

Educație

Ministrul Educației, despre temele pentru acasă: Ce recomandări are și ce ar trebui să facă diriginții

Publicat

Publicitate

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a făcut recomandări în ceea ce privește temele date elevilor pentru acasă. Potrivit acestuia, dirigintele ar trebui să se preocupe de coordonarea între profesori, „pentru a nu încărca mai mult decât este cazul copiii”, scrie alba24.ro.

Ministrul mai spune că „temele n-ar trebui la nivelul învățământului primar să depășească o oră pe zi, 2 ore la gimnaziu și la învățământul liceal.”

„Temele: am discutat și despre acest lucru, există reglementări, sunt reglementări mai vechi. Temele n-ar trebui la nivelul învățământului primar să depășească o oră pe zi, 2 ore la gimnaziu și la învățământul liceal. De aceea, îi încurajez pe profesori să se coordoneze între ei și pe diriginte să aibă grijă de această coordonare, pentru a nu încărca, într-adevăr, mai mult decât este cazul copiii”, a precizat Daniel David, potrivit edupedu.ro.

Recent, ministrul le-a transmis părinților îngrijorați că elevii primesc prea multe teme „să sesizeze dirigintele, directorul școlii” sau să se adreseze inspectoratului și în cele din urmă ministerului.

Citeste mai mult

Eveniment

O tânără de 25 de ani, din Ștefănești este de negăsit. Dacă aveți informații, sunați la 112

Publicat

Publicitate

Polițiștii botoșăneni efectuează verificări pentru localizarea unei tinere, de 25 de ani, din orașul Ștefănești, care, la data de 11 aprilie a.c., in jurul orei 12:00, a părăsit domiciliul, iar până în prezent, nu a revenit.

Stoica Antonita are următoarele semnalmente: 1,70 m înălțime, 50 de kg, păr brunet.
Vestimentația la momentul plecării: bluză albastră, pantaloni de culoare neagră, în picioare purta șlapi de culoare albastră.

Rugăm cetățenii care dețin informații cu privire la această persoană să apeleze 112 sau să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție!

Citeste mai mult

Eveniment

Noi criterii pentru indemnizațiile de merit ale personalului medical din spitalele publice, propuse de Minister

Publicat

Publicitate

Spitalele publice au posibilitatea de a acorda indemnizații de merit personalului medico-sanitar de specialitate, din veniturile proprii. Acordarea acestora se face în limita fondurilor aprobate prin buget, pe baza evaluării performanțelor profesionale, fără a depăși 2% din cheltuielile alocate pentru salariile de bază, scrie alba24.ro.

Cuantumul anual nu poate depăși șase salarii minime brute pe economie, prevede un proiect de ordonanță de urgență pus în consultare de Ministerul Sănătății.

”Adoptarea acestei ordonanțe este esențială pentru crearea unui sistem medical performant, motivant pentru profesioniști și sustenabil din punct de vedere financiar, respectând în același timp angajamentele asumate de România în cadrul PNRR”, se explică în nota de fundamentare, potrivit Agerpres.

Indemnizații de merit pentru personalul din spitale. Condiții
Spitalele publice au obligația de a monitoriza și evalua anual indicatorii de performanță la nivel de secție, compartiment, laborator, serviciu medical și ambulatoriu integrat, precum și la nivelul personalului de specialitate medico-sanitar din cadrul acestora.

Proiectul prevede că indicatorii de performanță, metodologia de evaluare, precum și condițiile de acordare a indemnizațiilor de merit se aprobă prin ordin al ministrului Sănătății.

Actul normativ mai stipulează că autoritățile publice locale pot participa la finanțarea cheltuielilor de personal aferente indemnizațiilor de merit în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinație în bugetele locale, indiferent de subordonarea spitalelor publice.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending