Connect with us

Actualitate

Tabere gratuite pentru studenți 2022, organizate de minister: locuri disponibile, perioade. Condiții de acces

Publicat

Publicitate

Ministrul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Gabriela Firea, a anunțat că în acest an se organizează tabere gratuite pentru studenți, informează alba24.ro.

Va fi asigurată cazarea și masa pentru 3.500 de studenți. Taberele vor fi organizate în perioada 9-29 august, pe serii de șase zile.

Seria I: 9-14 august
Seria II: 14-19 august
Seria III: 19-24 august
Seria IV: 24-29 august
Taberele vor fi la munte, la mare și în Delta Dunării, în locații unde se poate asigura transport în comun. Cazarea se va face în unități de cel puțin două stele sau trei margarete, în limita a cel mult 100 lei/zi/student. Masa servită va fi de 52 lei/zi/student. Locațiile vor fi stabilite după consultarea cu organizațiile studențești.

Proiect în dezbatere publică
”Organizăm tabere studențești, gratuite, în acest an! Nu renunțăm la acest proiect, chiar dacă financiar ne-am fi dorit să putem susține mai multe locuri.

Cred că ar trebui să vedem cu toții imaginea de ansamblu: trecem printr-o criză energetică și geopolitică unde sunt consumate foarte multe resurse financiare. În plus, încă nu ne-a anunțat nimeni că s-a încheiat pandemia, virusul este încă printre noi, chiar dacă suntem într-o perioadă de relaxare.

Asigurăm cazarea și masa pentru 3.500 de studenți (mai multe ca anii trecuți) cu rezultate bune la învățătură, la activități sportive și culturale sau tineri cu o situație socială mai dificilă. Am cerut suplimentarea cu peste jumătate a numărului anunțat inițial. Este deja o creștere față de anul trecut. Dar e greu să ajungem la cifrele dinainte de pandemie”, a scris ministrul pe Facebook.

Publicitate

Potrivit sursei citate, proiectul se află în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.

În documentul citat se menționează că taberele vor fi organizate de minister, prin Direcția Generală Politici pentru Tinere și Locuire, respectiv prin casele de cultură ale studenților, în perioada de vară, la munte, la mare și în Delta Dunării.

Casele de cultură ale studenților vor achiziționa serviciile de cazare și masă, iar stabilirea locațiilor se va face după consultarea cu toate organizațiile studențești legal constituite.

Condiții pentru participarea la taberele gratuite
Se oferă acces gratuit la tabere, studenților care:

sunt înmatriculați la studii cu frecvență (licență/masterat), sunt integraliști (au promovat examenele la toate disciplinele în sesiunea din anul anterior / în cea de iarnă pentru studenții din anul I), inclusiv studenții din an terminal și
au obținut rezultate deosebite la învățătură în anul precedent (pondere 85%) sau
au avut activitate la diverse manifestări culturale, artistice, sportive sau de voluntariat (pondere 15%)
cazuri sociale (pentru aceștia criteriul de student-integralist nu se aplică)
sunt studenți în vârstă de până la 35 de ani.
Criteriile de selecție a studenților beneficiari, precum și numele beneficiarilor, facultatea și universitatea din care provin vor fi postate pe site-urile proprii ale caselor de cultură ale studenților, cel târziu cu trei zile înaintea începerii primei serii de tabără.

În perioada taberelor studențești, tinerii beneficiază gratuit de cazare și masă.

Locurile de tabără vor fi repartizate pe universități, pe baza criteriilor, proporțional cu numărul de studenți înmatriculați. Universitățile le repartizează pe facultăți.

Cereri, din 22 iunie
Studenții care îndeplinesc criteriile și vor loc gratuit în teabere depun cerere-tip la secretariatele facultăților, în perioada 22 iunie – 6 iulie.

În perioada 7-8 iulie secretariatele întocmesc lista cu studenții care au depus cereri. Pentru cei care se încadrează la criteriul rezultate bune la învățătură, lista va fi în ordinea mediilor din anul precedent/semestrul I. Va fi întocmită și listă de rezervă.

Listele se afișează pe site-urile universităților și la sedii, în 11 iulie.

Aceste liste vor fi analizate în perioada 13-15 iulie de comisii, formate din decan/prodecan, alte persoane desemnate de aceștia (exclusive studenți) și un reprezentant al organizațiilor studențești, care vor întocmi proces verbal de selecție cu punctaj. Acesta va fi afișat până în 15 iulie. În termen de 72 de ore se pot depune contestații. Listele finale vor fi disponibile până în 20 iulie.

Până în 25 iulie, universitățile vor primi de la casele de cultură sutdențești o adresă cu locațiile pentru tabere, perioadele și numărul de locuri alocat. Până în 27 iulie, universitatea repartizează locurile pe facultăți.

În perioada 28-29 iulie, comisiile de selecție se întâlnesc cu beneficiarii (se poate și online). Studenții selectați pot allege una dintre locațiile disponibile. Vor avea asupra lor carnetul de student/legitimația de student vizate la zi sau adeverință de student, cartea de identitate sau pașaport (original și copie).

Locurile care nu se ocupă pentru studenții integraliști/rezultate bune pot fi redistribuite între facultăți.

Listele finale cu beneficiarii vor fi afișate cel târziu în 1 august.

Cazarea în tabere
Studenții se vor caza în tabără pe baza centralizării borderourilor întocmite de universități, de la ora 14.00 în ziua de începere a taberei sau cel târziu aceeași oră din a doua zi. Trebuie să aibă asupra lor actul de identitate și cel de student (vizat la zi). Dreptul de participare este netransmisibil. Cei care nu se prezintă în tabere fără un motiv justificat, transmis cu cel puțin 5 zile înaintea începerii acesteia nu vor mai putea participa la tabere studențești organizate de minister, anul următor.

Cazarea se va face în camere cu cel mult două locuri. Locația de servire a mesei trebuie să fie la cel mult 300 de metri de spațiul de cazare.

Serviciile de cazare și masă vor fi achiziționate de casele de cultură ale studenților.

Fiecare tabără va fi condusă de un director delegat de casele de cultură ale studenților, care formează un comandament de tabără (din care face parte acesta, un director adjunct, un referent, un consilier, un inspector, un contabil). În procedură este inclus și un reprezentant al organizațiilor studențești.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Bolnavii de cancer nu vor mai putea retrage toți banii deodată. Legea privind plata pensiilor private, ADOPTATĂ.

Publicat

Publicitate
Legea privind plata pensiilor private a fost adoptată definitiv de Parlament, după ce Camera Deputaților a dat votul final proiectului inițiat de Guvern. Actul normativ prevede că beneficiarii vor putea încasa inițial doar 30% din sumă, restul de 70% urmând să fie plătit eșalonat pe o perioadă de opt ani, relatează alba24.ro.

A fost eliminată și excepția care le permitea bolnavilor oncologici să retragă integral sumele, după ce Curtea Constituțională a decis că prevederea este discriminatorie.

Proiectul a fost adoptat în plenul Camerei Deputaților, for decizional, cu 199 de voturi „pentru”, 87 de voturi „împotriva” și 12 abțineri.

Acum, proiectul merge la promulgare în varianta actuală, fără prevederile atacate de AUR la Curtea Constituțională.

Inițial, legea prevedea că bolnavii de cancer își pot retrage toți banii deodată de la Pilonul 2, dar AUR a atacat prevederea pe motiv de discriminare.

Curtea a decis, pe 25 noiembrie, că această diferențiere nu se bazează pe criterii obiective, întrucât alte afecțiuni grave nu beneficiau de aceeași abordare.

În motivarea deciziei, CCR a arătat că regula generală, plata a maximum 30% din sumă într-o singură tranșă, restul fiind achitat lunar pe cel puțin opt ani, este constituțională.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a depus jurământul și a preluat mandatul de primar al comunei Mihai Eminescu

Publicat

Publicitate

Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a depus jurământul de învestire și a preluat oficial mandatul de primar al comunei Mihai Eminescu, în cadrul unei ședințe a Consiliului Local. Noul edil a transmis un mesaj de responsabilitate și angajament față de comunitate, subliniind că funcția pe care o ocupă reprezintă atât o onoare, cât și o obligație majoră.

Primarul a arătat că își asumă continuarea dezvoltării comunei într-un context dificil, marcat de măsuri de austeritate la nivel național, blocarea unor programe de finanțare și lipsa fondurilor pentru proiectele aflate în derulare. Cu toate acestea, Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a dat asigurări că va face tot ceea ce ține de atribuțiile legale pentru a duce la îndeplinire angajamentele asumate în fața cetățenilor.

„Faptul că am fost aleasă primar al comunei Mihai Eminescu este o mare responsabilitate pe care mi-o asum cu maximă seriozitate. Am obligația de a continua dezvoltarea comunității în ritmul cu care oamenii sunt deja obișnuiți”, a transmis noul edil.

Aceasta a subliniat că își propune să construiască, alături de echipa din primărie, o administrație eficientă, corectă și transparentă, bazată pe colaborare și dialog. În acest sens, primarul a anunțat că va lucra în mod egal cu toți consilierii locali, indiferent de apartenența politică, precizând că în Consiliul Local prioritare vor fi soluțiile pentru comunitate, nu disputele politice.

Andreea-Cristina Alecu-Gireadă a menționat că face parte din Partidul Social Democrat și că se bazează pe sprijinul unei echipe cu experiență în administrația publică, convinsă că acest lucru va contribui la finalizarea proiectelor propuse pentru comună.

Mesajul de învestire s-a încheiat cu un apel la unitate și încredere, noul primar exprimând speranța că, prin muncă și colaborare, comuna Mihai Eminescu va continua să se dezvolte în beneficiul tuturor locuitorilor.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Propuneri legislative pentru TVA. Senatorul Cătălin Silegeanu anunță reguli mai clare pentru firme și facturile la utilități

Publicat

Publicitate

Două proiecte de lege care vizează regimul TVA au fost depuse recent în Senat și propun schimbări cu impact direct atât asupra mediului de afaceri, cât și asupra consumatorilor. Inițiativele aparțin senatorului Cătălin Silegeanu și urmăresc reducerea birocrației pentru firmele mici, dar și clarificarea modului de calcul al TVA în cazul facturilor la utilități și servicii prestate continuu.

Anunțul a fost făcut de senator într-un comunicat trimis la redacție, în care acesta a vorbit despre necesitatea unui „pachet de măsuri legislative” într-un context marcat de instabilitate fiscală și interpretări diferite ale Codului fiscal.

Prima propunere legislativă vizează creșterea plafonului de scutire de TVA pentru microîntreprinderi la 500.000 de lei cifră de afaceri anuală. În prezent, multe firme sunt obligate să intre în regim de TVA la un nivel considerat prea scăzut, raportat la inflație și la costurile actuale de funcționare.

Potrivit documentelor depuse la Senat, pragul propus este compatibil cu legislația europeană și cu nivelurile aplicate în alte state membre ale Uniunii Europene. Măsura ar permite firmelor aflate la început de drum să se concentreze pe dezvoltare și investiții, fără a fi împovărate prematur de obligații administrative complexe.

Inițiatorul susține că majorarea plafonului ar putea reduce practica fragmentării artificiale a afacerilor și ar contribui la o conformare fiscală mai bună, în locul unei presiuni birocratice constante asupra antreprenorilor.

Al doilea proiect de lege vizează modul de aplicare a TVA în cazul serviciilor prestate continuu, precum furnizarea de energie electrică, gaze, apă, servicii de telefonie sau chirii. În forma actuală, Codul fiscal permite interpretări diferite privind momentul aplicării cotei de TVA, fie la data facturării, fie la data consumului efectiv.

Publicitate

Propunerea legislativă clarifică explicit faptul că TVA trebuie aplicată în funcție de momentul consumului, indiferent de data emiterii facturii. Potrivit inițiatorului, lipsa acestei precizări a dus, în ultimii ani, la practici neunitare, facturi diferite pentru situații similare și controale fiscale contradictorii.

Modificarea urmărește alinierea legislației românești la principiile europene privind faptul generator al TVA și eliminarea arbitrariului din relația dintre furnizori, consumatori și autoritățile fiscale.

Cele două proiecte depuse în Senat își propun să introducă reguli mai previzibile în materie de TVA. Pe de o parte, firmele mici ar beneficia de costuri administrative mai reduse, iar pe de altă parte, consumatorii ar avea garanția unor facturi calculate după criterii clare și uniforme.

„Cele două proiecte de lege proaspăt depuse înseamnă predictibilitate fiscală, reguli coerente și respect pentru munca cinstită. Exact lucrurile de care economia românească are nevoie”, a transmis senatorul Cătălin Silegeanu.

Proiectele urmează să intre în dezbatere parlamentară, iar aplicarea lor este prevăzută la câteva luni după un eventual vot final, pentru a permite adaptarea sistemelor administrative.

Citeste mai mult

Educație

Educația botoșăneană, la bilanț. ISJ Botoșani: 2025, un an al performanței, investițiilor și recunoașterii naționale

Publicat

Publicitate

Anul 2025 a fost unul dintre cei mai activi și mai vizibili ani pentru educația botoșăneană, marcat de rezultate mai bune la examenele naționale, investiții consistente în infrastructura școlară, proiecte dedicate elevilor și cadrelor didactice, dar și de evenimente de anvergură națională care au adus județul Botoșani în prim-planul educației din România, susține Inspectoratul Școlar Județean Botoșani.

La începutul anului, aproape jumătate dintre unitățile de învățământ din municipiul Botoșani, alături de mai multe școli din județ, se aflau în plin proces de reabilitare. Lucrările au presupus relocări temporare și disconfort pentru mii de elevi, părinți și profesori, însă finalul anului a adus revenirea treptată în spații moderne, sigure și adaptate cerințelor educației actuale.

Pentru creșterea performanței școlare, Inspectoratul Școlar Județean Botoșani a organizat, în 2025, două simulări județene suplimentare ale Evaluării Naționale, pe lângă simularea națională. Măsura s-a dovedit eficientă, procentul de promovare crescând cu aproximativ 10% față de anul școlar anterior. Tot în acest an, a fost introdusă, în premieră, o simulare județeană pentru elevii claselor a XII-a.

Pentru anul școlar 2025–2026 sunt programate două simulări județene ale examenului de Bacalaureat, iar simulările pentru Evaluarea Națională au devenit regionale, prin includerea județelor Iași și Vaslui. O noutate importantă este corectarea lucrărilor pe platforma online a Ministerului Educației și Cercetării, utilizată și în cadrul examenelor naționale.

Proiectele Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar au continuat în 2025 în cele 58 de unități de învățământ beneficiare, rezultatele pozitive fiind deja vizibile în rapoartele anuale. Un rol esențial în sprijinirea elevilor îl are și Programul Național „Masa sănătoasă”, implementat în 28 de unități de învățământ din județ.

Un obiectiv major atins în acest an a fost reducerea numărului de clase cu învățământ simultan. Dacă în anul școlar 2024–2025 funcționau 235 de astfel de clase, cu peste 3.300 de elevi, în anul școlar 2025–2026 numărul acestora a scăzut la 123 de clase, cu mai puțin de 1.800 de elevi. Rezultatul reflectă colaborarea dintre Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, conducerile școlilor și autoritățile locale.

Publicitate

Educația botoșăneană a avut parte și de recunoaștere la nivel național. Învățătoarea Ioana Cristina Pașcău, de la Școala Gimnazială „Petru Zamfirescu” Prisacani, a câștigat trofeul „Profesorul Anului din mediul rural”, categoria „Profesori debutanți”, distincție acordată în cadrul Galei Teach for Romania.

Pe lângă tradiționalul Târg al liceelor, în 2025 au fost organizate, în premieră, „Zilele porților deschise” pentru învățământul primar și pentru cel ante/preșcolar, evenimente care au atras mii de elevi, viitori elevi și părinți. Tot în acest an, Botoșaniul a găzduit „Școala de bani”, cel mai amplu eveniment de educație financiară din județ, la care au participat aproape 1.500 de elevi.

Județul Botoșani s-a remarcat și prin organizarea a cinci etape naționale ale olimpiadelor și concursurilor școlare, cu sute de elevi și profesori participanți, demonstrând capacitatea comunității educaționale de a gestiona evenimente de amploare națională.

Un moment deosebit a avut loc în luna decembrie, când elevul Matei Butnaru, medaliat cu aur la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică pentru Juniori 2025, a primit distincția „Curajul Civic” din partea Casei Regale a României. Aceeași distincție a fost acordată și Colegiului Național „Mihai Eminescu” Botoșani, ca recunoaștere a performanței educaționale.

Inspectorul școlar general, prof. Bogdan Gheorghe Suruciuc, a transmis că anul 2025 a reprezentat un moment de referință pentru educația botoșăneană, rezultatele fiind rodul muncii comune a inspectorilor școlari, directorilor, profesorilor, elevilor, părinților și partenerilor instituționali, cu privirea îndreptată spre un sistem educațional modern, echitabil și performant.

„Privind în urmă la anul 2025, simt o bucurie profundă și o mândrie sinceră pentru tot ceea ce comunitatea educațională botoșăneană a reușit să construiască împreună. Elevii noștri au strălucit nu doar prin rezultate, ci prin perseverență, prin dorința de a învăța, prin felul în care au știut să transforme provocările în oportunități. Cadrele didactice au fost, ca întotdeauna, motorul acestor reușite: au investit timp, energie și profesionalism în fiecare activitate, în fiecare proiect, în fiecare elev.

Le mulțumesc tuturor colegilor mei inspectori, directorilor, profesorilor, elevilor, părinților și partenerilor instituționali pentru implicarea lor constantă. Reușitele acestui an sunt rezultatul unei comunități unite, dedicate și orientate spre viitor. Privim cu încredere spre anul 2026, convinși că vom continua să construim împreună un sistem educațional modern, echitabil și performant.” a transmis prof. Bogdan Gheorghe SURUCIUC, inspector școlar general.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending