Connect with us

Actualitate

Tabere gratuite pentru studenți 2022, organizate de minister: locuri disponibile, perioade. Condiții de acces

Publicat

Publicitate

Ministrul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Gabriela Firea, a anunțat că în acest an se organizează tabere gratuite pentru studenți, informează alba24.ro.

Va fi asigurată cazarea și masa pentru 3.500 de studenți. Taberele vor fi organizate în perioada 9-29 august, pe serii de șase zile.

Seria I: 9-14 august
Seria II: 14-19 august
Seria III: 19-24 august
Seria IV: 24-29 august
Taberele vor fi la munte, la mare și în Delta Dunării, în locații unde se poate asigura transport în comun. Cazarea se va face în unități de cel puțin două stele sau trei margarete, în limita a cel mult 100 lei/zi/student. Masa servită va fi de 52 lei/zi/student. Locațiile vor fi stabilite după consultarea cu organizațiile studențești.

Proiect în dezbatere publică
”Organizăm tabere studențești, gratuite, în acest an! Nu renunțăm la acest proiect, chiar dacă financiar ne-am fi dorit să putem susține mai multe locuri.

Cred că ar trebui să vedem cu toții imaginea de ansamblu: trecem printr-o criză energetică și geopolitică unde sunt consumate foarte multe resurse financiare. În plus, încă nu ne-a anunțat nimeni că s-a încheiat pandemia, virusul este încă printre noi, chiar dacă suntem într-o perioadă de relaxare.

Asigurăm cazarea și masa pentru 3.500 de studenți (mai multe ca anii trecuți) cu rezultate bune la învățătură, la activități sportive și culturale sau tineri cu o situație socială mai dificilă. Am cerut suplimentarea cu peste jumătate a numărului anunțat inițial. Este deja o creștere față de anul trecut. Dar e greu să ajungem la cifrele dinainte de pandemie”, a scris ministrul pe Facebook.

Publicitate

Potrivit sursei citate, proiectul se află în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.

În documentul citat se menționează că taberele vor fi organizate de minister, prin Direcția Generală Politici pentru Tinere și Locuire, respectiv prin casele de cultură ale studenților, în perioada de vară, la munte, la mare și în Delta Dunării.

Casele de cultură ale studenților vor achiziționa serviciile de cazare și masă, iar stabilirea locațiilor se va face după consultarea cu toate organizațiile studențești legal constituite.

Condiții pentru participarea la taberele gratuite
Se oferă acces gratuit la tabere, studenților care:

sunt înmatriculați la studii cu frecvență (licență/masterat), sunt integraliști (au promovat examenele la toate disciplinele în sesiunea din anul anterior / în cea de iarnă pentru studenții din anul I), inclusiv studenții din an terminal și
au obținut rezultate deosebite la învățătură în anul precedent (pondere 85%) sau
au avut activitate la diverse manifestări culturale, artistice, sportive sau de voluntariat (pondere 15%)
cazuri sociale (pentru aceștia criteriul de student-integralist nu se aplică)
sunt studenți în vârstă de până la 35 de ani.
Criteriile de selecție a studenților beneficiari, precum și numele beneficiarilor, facultatea și universitatea din care provin vor fi postate pe site-urile proprii ale caselor de cultură ale studenților, cel târziu cu trei zile înaintea începerii primei serii de tabără.

În perioada taberelor studențești, tinerii beneficiază gratuit de cazare și masă.

Locurile de tabără vor fi repartizate pe universități, pe baza criteriilor, proporțional cu numărul de studenți înmatriculați. Universitățile le repartizează pe facultăți.

Cereri, din 22 iunie
Studenții care îndeplinesc criteriile și vor loc gratuit în teabere depun cerere-tip la secretariatele facultăților, în perioada 22 iunie – 6 iulie.

În perioada 7-8 iulie secretariatele întocmesc lista cu studenții care au depus cereri. Pentru cei care se încadrează la criteriul rezultate bune la învățătură, lista va fi în ordinea mediilor din anul precedent/semestrul I. Va fi întocmită și listă de rezervă.

Listele se afișează pe site-urile universităților și la sedii, în 11 iulie.

Aceste liste vor fi analizate în perioada 13-15 iulie de comisii, formate din decan/prodecan, alte persoane desemnate de aceștia (exclusive studenți) și un reprezentant al organizațiilor studențești, care vor întocmi proces verbal de selecție cu punctaj. Acesta va fi afișat până în 15 iulie. În termen de 72 de ore se pot depune contestații. Listele finale vor fi disponibile până în 20 iulie.

Până în 25 iulie, universitățile vor primi de la casele de cultură sutdențești o adresă cu locațiile pentru tabere, perioadele și numărul de locuri alocat. Până în 27 iulie, universitatea repartizează locurile pe facultăți.

În perioada 28-29 iulie, comisiile de selecție se întâlnesc cu beneficiarii (se poate și online). Studenții selectați pot allege una dintre locațiile disponibile. Vor avea asupra lor carnetul de student/legitimația de student vizate la zi sau adeverință de student, cartea de identitate sau pașaport (original și copie).

Locurile care nu se ocupă pentru studenții integraliști/rezultate bune pot fi redistribuite între facultăți.

Listele finale cu beneficiarii vor fi afișate cel târziu în 1 august.

Cazarea în tabere
Studenții se vor caza în tabără pe baza centralizării borderourilor întocmite de universități, de la ora 14.00 în ziua de începere a taberei sau cel târziu aceeași oră din a doua zi. Trebuie să aibă asupra lor actul de identitate și cel de student (vizat la zi). Dreptul de participare este netransmisibil. Cei care nu se prezintă în tabere fără un motiv justificat, transmis cu cel puțin 5 zile înaintea începerii acesteia nu vor mai putea participa la tabere studențești organizate de minister, anul următor.

Cazarea se va face în camere cu cel mult două locuri. Locația de servire a mesei trebuie să fie la cel mult 300 de metri de spațiul de cazare.

Serviciile de cazare și masă vor fi achiziționate de casele de cultură ale studenților.

Fiecare tabără va fi condusă de un director delegat de casele de cultură ale studenților, care formează un comandament de tabără (din care face parte acesta, un director adjunct, un referent, un consilier, un inspector, un contabil). În procedură este inclus și un reprezentant al organizațiilor studențești.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Polițiștii botoșăneni, la ceas de bilanț:  Infracţionalitatea în domenii specifice la nivelul anului trecut

Publicat

Publicitate

În scopul menţinerii integrităţii fondului forestier naţional și pentru prevenirea şi combaterea faptelor ilegale îndreptate împotriva pădurii şi a personalului silvic, au fost organizate 178 de controale, fiind verificate 561 de obiective, activități în care au fost implicaţi toţi partenerii instituţionali de la nivelul judeţului (Garda Forestieră, Direcţia Silvică, A.N.A.F. şi Garda de Madiu).

În cadrul activităţilor menţionate au fost constatate și aplicate 319 sancțiuni contravenţionale la legislaţia silvică, în valoare de 166,50 mii lei, fiind dispusă confiscarea a 456,87 m.c. material lemnos, în valoare de 89,38 mii lei, şi înregistrate 76 dosare penale.

Pe linia prevenirii şi combaterii braconajului piscicol, cu implicarea partenerilor instituţionali au fost organizate şi executate 49 controale pe cursurile de apă şi amenajări piscicole și verificate 140 obiective (pescării, amenajări piscicole și autovehicule ).

Urmare a activităților specifice desfășurate au fost înregistrate 17 dosare penale și au fost confiscate 415 de plase monofilament, 8 năvoade din fir textil și 26 alte unelte de pescuit, 16 ambarcațiuni gonflabile și 3 autoturisme, în creștere față de perioada de comparație când au fost confiscate un număr de 11 ambarcațiuni și 206 unelte de pescuit, din care 116 de plase monofilament.

 

*

Publicitate

 

În perioada de referință, la nivelul întregului județ, polițiștii criminaliști au  efectuat 1.327 deplasări în teren, prilej cu care au fost ridicate 6.204  de urme. Din numărul total de deplasări în teren, 1.327 au fost cercetări la faţa locului.

În perioada de referință, în laboratorul criminalistic propriu au fost efectuate 126  rapoarte de expertiză şi constatare criminalistică, iar în laboratorul poligraf,  au fost testate 198 persoane.

*

 

Pentru servirea comunității, polițiștii din cadrul  Serviciului Cazier Judiciar, Statistică și Evidență Operativă  și cei din cadrul formațiunilor de profil de la nivelul polițiilor municipale și orășenești au emis 37.242 certificate de cazier judiciar şi 5.325 de certificate de integritate

 

*

În cursul perioadei evaluate poliţiştii din cadrul Serviciul pentru Acţiuni Speciale au desfăşurat și participat la 32 de  razii și misiuni de patrulare, au participat la 167  de percheziții domiciliare și au efectuat 10 misiuni (specifice negociatorului ) de salvare a vieții în caz de amenințare cu tentativă de suicid;

 

În cursul perioadei evaluate au fost organizate 2 stagii de pregătire specifică a cadrelor SAS,  cu denumirea  “BLUE GUARDIANS”, stagii la care au participat peste 100 de operatori, dintre care instructori militari din cadrul Forțelor de Operațiuni Speciale/U.M 53 Comando,  luptători S.A.S din cadrul inspectoratelor de politie aflate la granița cu Ucraina si Republica Moldova, respectiv SAS Botoșani, SAS Suceava, SAS Maramureș, SAS Iași , SAS Vaslui, SAS Galați și SAS Tulcea, luptători din cadrul S.I.I.A.S. și luptători din cadrul B.P.D.S Fulger din Republica Moldova. Activitățile de pregătire s-au desfășurat în Baza de Agrement ” Codrii de Aramă” Agafton cât si în  Poligonul  Copălău.

De asemenea, în perioada de referință lucrătorii serviciului au participat la diverse competiții naționale și internaționale, respectiv la competiția organizată de către SAS Iași “7 Coline”, Cupa lunetiștilor și ”BERETA NEAGRĂ” competiții internaționale organizate de către Brigada de Poliție cu Destinație Specială “FULGER” a Inspectoratului General al Poliției din cadrul Ministerului Afacerilor Interne al Republicii Moldova. Cu ocazia participării la competițiile naționale și internaționale sus-menționate lucrătorii serviciului au obținut rezultate remarcabile care fac cinste României, Poliției Române și implicit  I.P.J. Botoșani, respectiv brevetul ”BERETA NEAGRĂ”, emis de Brigada de Poliție cu Destinație Specială “FULGER” a Inspectoratului General al Poliției din cadrul Ministerului Afacerilor Interne al Republicii Moldova și ”FELICITĂRI SCRISE”.

 

*

În perioada analizată,  polițiștii din cadrul Biroului de Protecție a Animalelor au aplicat 244 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 539.350 lei.

De asemenea, au fost instrumentate 52 de dosare penale, au fost soluționate 180 de petiții și au fost efectuate 239 de controale, în cadrul a 33 de acțiuni.

 

 

„Anul 2024 ne-a adus provocări, dar și realizări semnificative, fiecare acțiune având un singur scop: siguranța cetățenilor, care este și va rămâne prioritatea noastră.

Vom continua să acționăm cu determinare, profesionalism și respect față de lege. Mulțumim cetățenilor și partenerilor noștri pentru sprijinul oferit!”, a precizat seful IPJ Botoșani, comisar-șef de poliție, Tudor  Costîn

Citeste mai mult

Economie

Sprijin de la stat pentru persoane cu dizabilități care vor să-și deschidă o afacere. Anunțul ministrului Marcel Boloș

Publicat

Publicitate

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, a anunțat sprijin financiar pentru persoanele cu dizabilități. Acestea vor avea acces la bani de la stat pentru a-și deschide afaceri și a se specializa, informează alba24.ro.

Oportunitățile sunt disponibile prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027.

Sprijin de la stat pentru persoane cu dizabilități. Până la 200.000 de euro pentru propria afacere

”Sprijinul pentru persoanele cu dizabilități nu trebuie să însemne doar asistență socială, ci și oportunitatea de a fi independente, de a munci și de a-și construi propriul drum.

Printr-un program de antreprenoriat, le oferim acces la cursuri, finanțare și un mediu în care să se dezvolte.

Avem alocate 13,1 milioane euro, din care 9,4 milioane euro sunt destinate direct finanțării afacerilor (se vor aloca până la 200.000 euro per business), iar 3,7 milioane euro acoperă formarea și suportul necesar pentru dezvoltarea antreprenorială”, a anunțat ministrul, pe Facebook.

Formare de asistenți personali

Acesta s-a referit și la o rețea națională a asistenților personali profesioniști

Publicitate

„Persoanele cu dizabilități grave au nevoie de sprijin permanent, iar familia, oricât de implicată ar fi, nu poate suplini lipsa unui sistem de îngrijire bine pus la punct.

Mă bucur că reușim să contruim o Rețea a Asistenților Personali Profesioniști (APP), prin care formăm și salarizăm 500 de specialiști, care vor putea oferi sprijin personalizat celor care nu se pot descurca singuri.

În același timp, susținem autoritățile locale în extinderea acestui sistem și venim cu îmbunătățiri legislative pentru ca accesul la aceste servicii să fie mai simplu și mai eficient.

Pentru acest program sunt alocate 9,2 milioane euro”, a precizat ministrul.

Autoritatea de Management pentru Programul Incluziune și Demnitate Socială din cadrul MIPE a lansat marți apelul de tip non-competitiv  „Rețeaua APP – Suport pentru o viață independentă în comunitate pentru persoanele cu dizabilități”. AICI, detalii.

Citeste mai mult

Eveniment

Polițiștii au confiscat, pe parcursul anului trecut, țigări, băuturi alcoolice și produse susceptibile de a fi contrafăcute în valoare de peste un milion de lei

Publicat

Publicitate

Pe baza conceptelor de acţiune iniţiate de Poliţia de Investigare a Criminalității Economice, a planurilor de acțiune inițiate de la nivel central și local pe domenii de activitate identificate cu risc ridicat, în urma analizei datelor şi informaţiilor existente, s-au organizat şi desfăşurat 34 de acţiuni, dintre care 15 pe linia prevenirii și combaterii contrabandei cu tutun și produse din tutun, 3 pe linia prevenirii ilegalităților în domeniul corupție/achizițiilor publice/ infracțiuni serviciu, 4 pe linia ilegalităților din domeniul drepturilor de autor și conexe acestora, 12 pe linia prevenirii și combaterii evaziunii fiscale.

„În anul 2024, cu prilejul activităţilor preventive şi a verificărilor directe efectuate, au fost puse în aplicare un număr de 66 mandate de percheziție domiciliară, fiind constatate 31 de infracțiuni și indisponiblizate în vederea confiscării speciale bunuri și numerar în valoare de 1.035.946 lei ( țigarete, băuturi alcoolice și produse susceptibile de a fi contrafăcute)”, a declarat șeful IPJ Botoșani, Tudor Costîn.

Citeste mai mult

Educație

Peste o treime dintre elevi sunt afectați de analfabetismul numeric

Publicat

Publicitate

Peste o treime dintre elevi sunt afectați de analfabetismul numeric, iar 16% dintre aceștia întâmpină dificultăți semnificative, arată primul Raport Național privind Alfabetizarea Numerică prezentat miercuri de Asociația pentru Valori în Educație (AVE România) și Brio.

Conform raportului, care a analizat populația școlară din toate ciclurile de învățământ, primar, gimnazial și liceal, analfabetismul numeric se plasează la peste o treime (36%) dintre elevi, cu aproape 16% având dificultăți marcante.

Literația numerică reprezintă capacitatea de a înțelege, interpreta și utiliza informații matematice în diverse contexte ale vieții cotidiene, profesionale și sociale.

Raportul arată că analfabetismul numeric crește constant, de la o medie de 25% la clasele primare, la o medie de 36% la clasele gimnaziale și de 46% la clasele liceale.

Băieții prezintă, în general, un nivel mai bun de funcționalitate numerică față de fete, diferența menținându-se constantă de la un ciclu școlar la altul.

‘S-au observat diferențe crescute ale analfabetismului funcțional numeric în funcție de mediul de proveniență. Astfel, elevii din mediul rural prezintă cele mai ridicate niveluri de analfabetism numeric, cu 58,16%, în timp ce elevii din urbanul mare înregistrează cele mai scăzute niveluri, de 22,23%. În ciclul primar, analfabetismul numeric este deja foarte ridicat în rural (42,86%), comparativ cu urbanul mare (15,45%). Diferențele persistă și se accentuează pe măsură ce elevii avansează în ciclurile următoare, de gimnaziu și liceu’, mai arată raportul.

Publicitate

Rezultatele mai evidențiază și o corelație strânsă între statutul socio-economic și nivelul de funcționalitate numerică.

Astfel, elevii din categoria cu cel mai crescut statut prezintă cele mai scăzute procente de analfabetism numeric, în timp ce elevii din categoria cu cel mai scăzut statut socio-economic au cel mai ridicat nivel de analfabetism numeric, cu diferențe marcante între extreme.

În dezvoltarea testului au fost definite cinci mari domenii de evaluare, care sunt comune tuturor nivelurilor școlare: algebră, statistică, geometrie, măsurare, proprietăți ale numerelor. Pentru fiecare domeniu și subdomeniu și pentru fiecare ciclu de învățământ au fost realizați aproximativ 100 de itemi – mai exact, un total de 6.681 de itemi. Fiecare item a fost expus de cel puțin 30 de ori (majoritatea de 70-80 ori) pentru analiza statistică.

Pilotarea a implicat administrarea itemilor la un eșantion de 9.719 participanți, selectați prin eșantionare stratificată proporțională dintr-un set inițial de aproximativ 16.000 de administrări ale testului.

Cele aproape 16.000 de administrări ale testului au fost realizate în perioada octombrie – decembrie 2024, la nivel național, în baza unei eșantionări care a vizat aproape 600 de școli din întreaga țară. Distribuția dintre fete și băieți a fost echilibrată în mod deliberat, asigurând o proporție de 50% – 50%, iar distribuția demografică a acoperit toate cele 8 regiuni de dezvoltare ale României. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending