Connect with us

Actualitate

Tabere gratuite pentru studenți 2022, organizate de minister: locuri disponibile, perioade. Condiții de acces

Publicat

Publicitate

Ministrul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Gabriela Firea, a anunțat că în acest an se organizează tabere gratuite pentru studenți, informează alba24.ro.

Va fi asigurată cazarea și masa pentru 3.500 de studenți. Taberele vor fi organizate în perioada 9-29 august, pe serii de șase zile.

Seria I: 9-14 august
Seria II: 14-19 august
Seria III: 19-24 august
Seria IV: 24-29 august
Taberele vor fi la munte, la mare și în Delta Dunării, în locații unde se poate asigura transport în comun. Cazarea se va face în unități de cel puțin două stele sau trei margarete, în limita a cel mult 100 lei/zi/student. Masa servită va fi de 52 lei/zi/student. Locațiile vor fi stabilite după consultarea cu organizațiile studențești.

Proiect în dezbatere publică
”Organizăm tabere studențești, gratuite, în acest an! Nu renunțăm la acest proiect, chiar dacă financiar ne-am fi dorit să putem susține mai multe locuri.

Cred că ar trebui să vedem cu toții imaginea de ansamblu: trecem printr-o criză energetică și geopolitică unde sunt consumate foarte multe resurse financiare. În plus, încă nu ne-a anunțat nimeni că s-a încheiat pandemia, virusul este încă printre noi, chiar dacă suntem într-o perioadă de relaxare.

Asigurăm cazarea și masa pentru 3.500 de studenți (mai multe ca anii trecuți) cu rezultate bune la învățătură, la activități sportive și culturale sau tineri cu o situație socială mai dificilă. Am cerut suplimentarea cu peste jumătate a numărului anunțat inițial. Este deja o creștere față de anul trecut. Dar e greu să ajungem la cifrele dinainte de pandemie”, a scris ministrul pe Facebook.

Publicitate

Potrivit sursei citate, proiectul se află în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.

În documentul citat se menționează că taberele vor fi organizate de minister, prin Direcția Generală Politici pentru Tinere și Locuire, respectiv prin casele de cultură ale studenților, în perioada de vară, la munte, la mare și în Delta Dunării.

Casele de cultură ale studenților vor achiziționa serviciile de cazare și masă, iar stabilirea locațiilor se va face după consultarea cu toate organizațiile studențești legal constituite.

Condiții pentru participarea la taberele gratuite
Se oferă acces gratuit la tabere, studenților care:

sunt înmatriculați la studii cu frecvență (licență/masterat), sunt integraliști (au promovat examenele la toate disciplinele în sesiunea din anul anterior / în cea de iarnă pentru studenții din anul I), inclusiv studenții din an terminal și
au obținut rezultate deosebite la învățătură în anul precedent (pondere 85%) sau
au avut activitate la diverse manifestări culturale, artistice, sportive sau de voluntariat (pondere 15%)
cazuri sociale (pentru aceștia criteriul de student-integralist nu se aplică)
sunt studenți în vârstă de până la 35 de ani.
Criteriile de selecție a studenților beneficiari, precum și numele beneficiarilor, facultatea și universitatea din care provin vor fi postate pe site-urile proprii ale caselor de cultură ale studenților, cel târziu cu trei zile înaintea începerii primei serii de tabără.

În perioada taberelor studențești, tinerii beneficiază gratuit de cazare și masă.

Locurile de tabără vor fi repartizate pe universități, pe baza criteriilor, proporțional cu numărul de studenți înmatriculați. Universitățile le repartizează pe facultăți.

Cereri, din 22 iunie
Studenții care îndeplinesc criteriile și vor loc gratuit în teabere depun cerere-tip la secretariatele facultăților, în perioada 22 iunie – 6 iulie.

În perioada 7-8 iulie secretariatele întocmesc lista cu studenții care au depus cereri. Pentru cei care se încadrează la criteriul rezultate bune la învățătură, lista va fi în ordinea mediilor din anul precedent/semestrul I. Va fi întocmită și listă de rezervă.

Listele se afișează pe site-urile universităților și la sedii, în 11 iulie.

Aceste liste vor fi analizate în perioada 13-15 iulie de comisii, formate din decan/prodecan, alte persoane desemnate de aceștia (exclusive studenți) și un reprezentant al organizațiilor studențești, care vor întocmi proces verbal de selecție cu punctaj. Acesta va fi afișat până în 15 iulie. În termen de 72 de ore se pot depune contestații. Listele finale vor fi disponibile până în 20 iulie.

Până în 25 iulie, universitățile vor primi de la casele de cultură sutdențești o adresă cu locațiile pentru tabere, perioadele și numărul de locuri alocat. Până în 27 iulie, universitatea repartizează locurile pe facultăți.

În perioada 28-29 iulie, comisiile de selecție se întâlnesc cu beneficiarii (se poate și online). Studenții selectați pot allege una dintre locațiile disponibile. Vor avea asupra lor carnetul de student/legitimația de student vizate la zi sau adeverință de student, cartea de identitate sau pașaport (original și copie).

Locurile care nu se ocupă pentru studenții integraliști/rezultate bune pot fi redistribuite între facultăți.

Listele finale cu beneficiarii vor fi afișate cel târziu în 1 august.

Cazarea în tabere
Studenții se vor caza în tabără pe baza centralizării borderourilor întocmite de universități, de la ora 14.00 în ziua de începere a taberei sau cel târziu aceeași oră din a doua zi. Trebuie să aibă asupra lor actul de identitate și cel de student (vizat la zi). Dreptul de participare este netransmisibil. Cei care nu se prezintă în tabere fără un motiv justificat, transmis cu cel puțin 5 zile înaintea începerii acesteia nu vor mai putea participa la tabere studențești organizate de minister, anul următor.

Cazarea se va face în camere cu cel mult două locuri. Locația de servire a mesei trebuie să fie la cel mult 300 de metri de spațiul de cazare.

Serviciile de cazare și masă vor fi achiziționate de casele de cultură ale studenților.

Fiecare tabără va fi condusă de un director delegat de casele de cultură ale studenților, care formează un comandament de tabără (din care face parte acesta, un director adjunct, un referent, un consilier, un inspector, un contabil). În procedură este inclus și un reprezentant al organizațiilor studențești.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Un copil de doi ani a rămas blocat într-o mașină parcată pe o stradă din municipiul Botoșani. Pompierii au spart un geam

Publicat

Publicitate

Un copil, în vârstă de doi ani, a rămas blocat într-un autoturism parcat pe o stradă din municipiul Botoșani, după ce, din joacă, a activat sistemul de închidere al ușilor. Cheia se afla în interior, iar mama nu a mai putut deschide vehiculul și a solicitat sprijinul pompierilor.

 

Un echipaj din cadrul Detașamentului de Pompieri Botoșani a intervenit prompt și a fost nevoit să spargă un geam pentru a debloca ușa. Copilul era speriat, dar s-a liniștit imediat în brațele mamei.

 

Recomandăm tuturor părinților să nu își lase copiii singuri în autoturisme, chiar și pentru perioade scurte. Aceștia pot acționa, fără intenție, diferite mecanisme ale vehiculului, inclusiv sistemul de blocare al ușilor, ceea ce poate duce la astfel de situații neprevăzute.

 

Publicitate

Pompierii militari sunt permanent pregătiți, 24 de ore din 24, pentru a interveni în situații de urgență și a acorda primul ajutor specializat. Evenimentele sunt monitorizate continuu de Centrul Operațional, pentru dispunerea măsurilor rapide și eficiente.

 

Informații utile privind comportamentul în situații de urgență pot fi accesate pe platforma națională de pregătire: fiipregatit.ro.

Citeste mai mult

Eveniment

Incendiu la Baranca! O casă s-a aprins din neglijența proprietarului

Publicat

Publicitate

O casă din localitatea Baranca a fost în pericol, în această dimineață, după ce funinginea depusă pe pereții interiori ai coșului de fum s-a aprins.

 

Pompierii militari de la Punctul de Lucru Darabani au intervenit prompt și au stins flăcările înainte de a produce pagube materiale însemnate.

 

Pentru prevenirea unor situații similare, ISU Botoșani vă reamintește:

 

Publicitate

– verificaţi coşurile de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile ale planșeului sau acoperișului (grunzi, astereală etc.);

 

– curățați periodic coșurile de fum pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare;

 

– tencuiți şi văruiți partea din pod a coşului de fum, în scopul sesizării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn: grinzi, bârne, suport acoperiş etc.);

 

– îngrășați zidăria coşului la trecerea prin planşee, lăsând un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului;

 

– păstrați distanţa dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului.

 

Material de informare preventivă: https://youtu.be/ixUc6UmdzHY

 

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

 

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional, pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea de vieți.

 

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro.

Citeste mai mult

Eveniment

Tinerii returnează ambalajele SGR pentru recuperarea garanției, iar familiile cu copii, în scop educațional (raport)

Publicat

Publicitate

Tinerii din România returnează ambalajele incluse în Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) cu scopul recuperării garanției (94%) și din grijă pentru mediu (93%), în timp ce familiile cu copii valorizează deșeurile preponderent cu scop educațional (97%), relevă din datele studiului privind impactul socio-economic al administratorului RetuRo, prezentat joi într-o conferință de specialitate.

‘SGR are efecte societale profunde, remodelând obiceiurile și construind o cultură a responsabilității și o mentalitate cu preocupare pentru mediu. Sistemul a reușit să genereze un capital comportamental stabil, susținut de un set coerent de beneficii – financiare, psihologice și identitare. În timp ce tinerii sunt ghidați de o motivație duală – recuperarea garanției (94%) și grija pentru mediu (93%), familiile cu copii valorizează SGR preponderent ca pe un instrument educațional și moral – exemplu pozitiv (97%), lecție de responsabilitate (94%)’, se arată în document.

În același timp, SGR consolidează și legăturile familiale, iar 76% dintre părinți se simt ‘o echipă’ la returnare, iar seniorii manifestă o disciplină comportamentală ridicată, simțindu-se utili și implicați în comunitate (88%).

‘Sistemul are un rol tot mai important și în incluziunea economică a grupurilor vulnerabile, oferindu-le o activitate economică legală și constantă. Participarea la SGR generează schimbări pozitive extinse, incluzând reducerea deșeurilor menajere și o planificare mai bună a cumpărăturilor, dovedind transferul atitudinilor sustenabile în viața cotidiană’, precizează realizatorii cercetării.

În ceea ce privește beneficiile SGR pentru mediu, analiza punctează faptul că, în intervalul ianuarie – august 2025, emisiile de CO2 reduse ca urmare a reciclării sticlei prin SGR ajung la aproape 110 milioane de kg. La nivel comparativ, doar pentru acest material, între 1,1 și 2,7 milioane de copaci plantați ar fi necesari pentru a absorbi aceeași cantitate de CO2.

De asemenea, în același interval, emisiile de CO2 reduse ca urmare a reciclării ambalajelor metalice prin SGR sunt de aproape 6 milioane de kg, în timp ce prin tratarea plasticului, acaleași emisii depășesc 194 de milioane de kg.

Publicitate

La capitolul avantajelor pentru autoritățile locale, cercetarea de specialitate notează eliberarea bugetelor pentru prioritățile comunității și promovarea obiectivelor naționale de circularitate, prin costuri evitate ale salubrității publice de aproximativ 400 milioane lei și venituri fiscale suplimentare de circa 23 milioane lei. Astfel, implementarea sistemului SGR eliberează resurse pentru bugetele locale, reduce presiunea asupra infrastructurii publice de deșeuri și contribuie la obiectivele naționale de circularitate.

Ca metodologia de realizare a studiului, pentru evaluarea impactului economic al activităților asociate SGR, operat de RetuRo, analiza realizată de către echipa de experți a Academiei de Studii Economice (ASE) a fost întocmită pe baza sectoarelor relevante din clasificarea CPA (Cost Per Action – Cost pe Acțiune, n.r.), care reflectă atât partea de producție a ambalajelor, cât și activitățile logistice, administrative și tehnologice asociate funcționării sistemului.

De asemenea, analiza beneficiilor comportamentale pentru familiile cu copii a fost realizată pe baza unui studiu al Centrului de Sociologie Urbană și Regională (CURS), pe un eșantion de 500 de respondenți – familii care au copii până la 18 ani. Colectarea datelor s-a desfășurat în perioada 2 – 19 septembrie 2025, prin interviuri față în față, iar marja maximă de eroare este de +/-4,4%, la un nivel de încredere de 95%.

RetuRo și Green Report organizează, joi, evenimentul de lansare a studiului privind impactul socio-economic al companiei, realizat de Academia de Studii Economice din București – Facultatea de Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine (FABIZ). AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

DOLIU! Preoteasa Maria Macuc, soția protopopului de Săveni, un model de credință și dăruire, a trecut la cele veșnice la doar 51 de ani. „Și te-ai dus, dulce minune…”

Publicat

Publicitate

Comunitatea ortodoxă este în doliu după trecerea la cele veșnice a preotesei Maria Macuc, soția părintelui Constantin Macuc, actualul protopop de Săveni. La doar 51 de ani, preoteasa a lăsat în urmă nu doar o familie îndurerată, ci întreaga parohie pe care a slujit-o cu o implicare și o generozitate care au transformat-o într-un adevărat reper moral.

Pentru cei care au cunoscut-o, preoteasa Maria nu a fost doar soția preotului, ci inima comunității, un om care și-a dedicat întreaga viață slujirii aproapelui și creșterii în spirit creștin a celor cinci copii: patru fete și un băiat, pe care i-a născut, crescut și educat cu o răbdare și o blândețe deosebite.

O viață trăită în slujba celorlalți

Pe lângă responsabilitățile familiale, preoteasa Maria era asistentă medicală, profesie în care a manifestat aceeași bunătate și grijă. Mulți o descriu ca pe o mamă pentru toți copiii comunității, o femeie care nu știa să refuze ajutorul când cineva avea nevoie.

În biserică era un pilon de sprijin, dirijoarea corului, voce puternică la strană, organizatoare de activități parohiale și sprijin necondiționat pentru părintele Constantin Macuc. Pentru soțul ei, ea era „sufletul casei și al parohiei”, iar pentru credincioși un exemplu rar de modestie, credință și implicare.

Val de mesaje de condoleanțe

Publicitate

Vestea plecării sale a provocat un val de reacții emoționante.
„Sincere condoleanțe! Dumnezeu să o odihnească în liniște și pace! A fost un OM MINUNAT, o persoană care a arătat prin viața ei cum se poate trăi frumos și cu Dumnezeu în suflet”, scrie una dintre persoanele apropiate familiei.

Altcineva adaugă: „Drum lin printre îngeri, dar totuși prea devreme! Bunul Dumnezeu să vă întărească și să vă dea puterea de a trece peste această grea încercare!”.

„Condoleanțe, părinte!
Dumnezeu să o ierte și cu drepții să o odihnească, iar sfinției voastre să vă dea putere să mergeți înainte”, a transmis un preot.

Mesajele vorbesc despre aceeași femeie blândă, caldă, purtătoare de lumină, capabilă să aducă speranță celor din jur.

Dispariția preotesei Maria Macuc lasă în urmă un gol greu de umplut, atât în familie, cât și în comunitatea care a iubit-o și respectat-o. Viața ei rămâne, însă, un exemplu de credință, dăruire și dragoste față de Dumnezeu și față de oameni. „Această familie a fost mereu un exemplu pentru mine”, a spus și preoteasa Ana Maria Macuc, care este căsătorită cu verișorul părintelui protopop, pr. Marian MAcuc

Dumnezeu să o odihnească în pace!

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending