Connect with us

Eveniment

Suntem complet în Spaţiul Schengen. Putem călători oriunde în Uniunea Europeană fără controale la graniţă cu Bulgaria şi Ungaria

Publicat

Publicitate

Începând cu 1 ianuarie 2025, la frontiera internă a României, respectiv la graniţa cu Ungaria şi Bulgaria, se elimină controlul de frontieră. Ce înseamnă pentru business intrarea completă a României în Schengen, relatează mediafax.ro.

Practic, călătoriile din România către şi dinspre celelalte state membre Schengen vor fi similare unei călătorii în interiorul ţării.

Punctele de trecere a frontierei unde e eliminat controlul începând cu 1 ianuarie 2025
La frontiera româno-bulgară:

11 puncte de trecere a frontierei cu specific rutier: Giurgiu, Vama Veche, Ostrov, Negru Vodă, Lipniţa, Dobromir, Bechet, Calafat, Călăraşi, Zimnicea şi Turnu Măgurele
3 cu specific feroviar: Giurgiu, Negru Vodă şi Calafat
7 cu specific portuar: Călăraşi, Olteniţa, Giurgiu, Zimnicea, Turnu Măgurele, Corabia şi Bechet.

La frontiera româno-ungară:

Publicitate

12 puncte de trecere a frontierei cu specific rutier: Nădlac, Nădlac II, Turnu, Vărşand, Salonta, Borş, Borş II, Valea lui Mihai, Săcuieni, Petea, Urziceni şi Cenad
5 cu specific feroviar: Carei, Curtici, Salonta, Episcopia Bihor şi Valea lui Mihai

Pe Dunărea interioară:

2 cu specific portuar: Cernavodă şi Brăila

Acest lucru este valabil pentru toate persoanele, indiferent de cetăţenie, şi pentru toate categoriile de mijloace de transport, fie că vorbim despre turisme, autocare, microbuze, camioane, ambarcaţiuni sau trenuri.

Este important de reţinut că persoanele care intenţionează să meargă pe teritoriul altui stat trebuie să aibă asupra lor un document de călătorie valabil, respectiv paşaport sau carte de identitate.

Conform practicii existente la nivelul mai multor state membre ale Uniunii Europene, poliţiştii de frontieră români vor face controale aleatorii şi nesistematice pe căile de comunicaţie de la frontiera internă sau în diverse noduri rutiere, în limita celor 30 de km de la linia de frontieră în interior, care reprezintă zona de competenţă, împreună cu colegii de la Poliţie, Jandarmerie, Imigrări sau alte structuri.

Ce înseamnă pentru business intrarea completă a României în Schengen
Transportatorii primesc cea mai bună veste, pentru că nu vor mai fi nevoiţi să aştepte zile în vamă, aspect care le va reduce costurile şi va face transportatorii români mai competitivi. „Intrarea în Schengen duce şi la o creştere a numărului de străini care vor veni în România pe cale terestră“. Pentru industrie, reducerea de costuri a transporturilor în Vest înseamnă un motiv în plus pentru investiţii în România.

Este o veste foarte bună intrarea cu frontierele terestre în spaţiul Schengen, atât pentru business, economie, cât şi pentru turişti sau pentru românii care călătoresc, au spus oamenii de business şi analiştii financiari consultaţi de ZF.

Zilele de aşteptare la vama Schengen pentru transportatorii români vor dispărea, iar acest lucru înseamnă o reducere semnificativă a costurilor şi o creştere a eficienţei.

Cu borna Schengen atinsă, care înseamnă că persoanele şi mărfurile vor circula liber pe toate căile, mai rămâne intrarea în zona euro în materie de integrare europeană.

Pentru industria României, mai ales industria auto, în corzi din cauza dificultăţilor din ultimii ani, înseamnă de asemenea o scădere a costurilor, care este un factor în plus pentru investiţii în România, din moment ce piaţa vestică, o piaţă cu putere de cumpărare mare, vânată de toţi investitorii, devine mai uşor de accesat.

„Industria auto va câştiga la competitivitate prin faptul că se vor reduce costurile cu transporturile şi logistica atât pe fluxul de intrare (aprovizionare cu componente), cât şi pe fluxul de ieşire (livrare autoturisme). Companiile au fost nevoite să investească în stocuri tampon pentru a asigura fluxul de producţie pentru o perioadă mai lungă, din cauza incertitudinilor cu sosirea transporturilor de componente“, a spus Adrian Sandu, secretar general la Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Intrarea în Schengen reprezintă un pas înainte pentru industria transporturilor din România, ce va aduce multiple avantaje strategice. În prezent, la un voiaj de patru sau cinci zile unele camioane pierd în prezent şi o zi din cauza statului în vamă, unde un camion aşteaptă şi câteva ore la vama Nădlac cu Ungaria, potrivit jucătorilor din piaţă, dar au fost şi cazuri în care camioanele au stat şi câteva zile.

Economia României este trasă în jos de exportul net, pentru că importurile sunt mai mari decât exporturile, iar consumul intern este alimentat de bunuri din afară.

Transporturile au înregistrat însă, an de an, excedent comercial şi au mai redus din dezechilibrul comercial, care, la rândul lui, pune presiune pe moneda naţională.

Excedentul din transporturi ar putea creşte faţă de circa 6 mld. euro anul trecut, în condiţiile în care camioanele nu vor mai aştepta zeci de ore să treacă vama.

„Eliminarea barierelor vamale între România şi statele Schengen reduce semni­ficativ timpii de tranzit, ceea ce înseamnă livrări mai rapide şi optimizarea rutelor. Acest aspect este esenţial pentru noi, transportatorii, deoarece creşte eficienţa operaţională şi reduce costurile asociate cu aşteptările la frontieră“, a spus pentru ZF Cristian Dolofan, CEO al Dolo Trans Olimp, cu afaceri de 118 mil. euro anul trecut. Compania s-a concentrat pe transportul de autovehicule, avea contracte cu Pirelli, Michelin, Samsung, LKW Walter, dar transporta inclusiv pentru Mercedes Benz, pe lângă maşinile Dacia de la Mioveni, dar şi autovehicule Peuget şi Citroen pentru Trust Motors, potrivit ultimelor date. Fără controalele la graniţe, cheltuielile cu combustibilul, taxe suplimentare sau orele suplimentare de condus sunt diminuate. Astfel, marja de profitabilitate creşte, iar competi­tivitatea pe piaţa europeană devine mai accentuată, a mai precizat el.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

A fost lansat în consultare publică Proiectul privind structura anului școlar 2025-2026. Când ar începe școala la toamnă

Publicat

Publicitate

A fost lansat în consultare publică Proiectul de Ordin al ministrului educației și cercetării privind structura anului școlar 2025-2026.

📚În forma actuală, proiectul prevede:
✅ 36 de săptămâni de cursuri
✅ data începerii cursurilor: 8 septembrie 2025
✅ data încheierii cursurilor: 19 iunie 2026

 Desfășurarea Programului național „Școala altfel” și a Programului „Săptămâna Verde” în perioada 8 septembrie 2025 – 3 aprilie 2026, la decizia unităților de învățământ

 Săptămâna de vacanță, la decizia inspectoratelor școlare județene/al Municipiului București, în perioada 9 februarie – 1 martie 2026

Proiectul supus consultării publice este disponibil în linkul din comentarii.

Citeste mai mult

Eveniment

Crin Antonescu a anunțat numele Alianței care îl susține la alegerile prezidențiale: România, Înainte”

Publicat

Publicitate

Candidatul comun al coaliției la prezidențiale, Crin Antonescu, a anunțat miercuri că partidele care îl susțin – PNL, PSD și UDMR – s-au unit în Alianța ”România, Înainte”.

”România este un avion în picaj, în timp ce piloții și echipajul au fost luați ostatici de o parte dintre pasageri, nemulțumiți de destinația aleasă. De ce mergem spre Vest? Noi vrem să ne întoarcem. Și nu oricum, noi vrem ca domnul Georgescu să piloteze, nu contează că nu are licență de pilot, e patriot, nu are cum să prăbușească avionul.

Cuprinși de panică, restul de pasageri asistă la răzmeriță, sperând să vină americanii să-i salveze.

Unii din ei chiar își dau ghes: nu ai făcut curs de planorism la primărie? Deci, poți să conduci și ditamai țara, sunt aceleași principii. Se caută soluții, se cârpesc oferte.

Mai sunt câteva minute și ne zdrobim de pământ. Asta este situația României pe 12 februarie 2025. Și asta vreau să opresc”, a transmis Crin Antonescu, într-o postare pe Facebook, însoțită de un material video.

”Am venit să salvăm țara de la catastrofă. Nu că ne facem de rușine, cum a spus președintele Iohannis.

Publicitate

Rușinea nu doare, cum doare prăbușirea economică sau alte sute de mii de oameni care pleacă din țară de frica întoarcerii la vremurile lui Ceaușescu.

De ce eu? Pentru că sunt singurul om politic care a arătat că nu ține cu dinții de scaun, fie el de parlamentar, ministru, de președinte de partid sau de președinte de țară.

Am arătat că sunt îndeajuns de puternic încât să renunț la putere”, a adăugat Crin Antonescu, citat de Agerpres.

El a mai precizat că PNL, PSD și UDMR, care îl susțin, au format Alianța ”România, Înainte”.

”De azi, cele trei partide care mă susțin – PNL, PSD și UDMR – s-au unit în Alianța ‘România, Înainte’. Nu mai e loc de întors, timp de pierdut.

Sunt singurul care știe să îndrepte aeronava și să restabilească traiectoria spre Vest. Cu înțelepciune și curaj, trecem și peste asta. România, Înainte!”, a afirmat Antonescu.

Citeste mai mult

Eveniment

O femeie din Havârna parcă a intrat în pământ! Dacă o vedeți, sunați la 112

Publicat

Publicitate

Polițiștii botoșăneni efectuează verificări pentru localizarea unei femei, de 51 de ani, din satul Balinți, comuna Havârna, care, la data de 10 februarie a.c. a fost externată dintr-o unitate medicală, din Dorohoi, iar până în acest moment nu a ajuns la domiciliu.

Pomîrleanu Liliana are următoarele semnalmente:
1, 65 m înălțime, aproximativ 75 de kg, păr șaten închis, ochi căprui.

La momentul externării purta pantaloni de culoare neagră și o geacă de culoare verde.

Rugăm cetățenii care dețin informații cu privire la această persoană să apeleze 112 sau să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție!

Citeste mai mult

Eveniment

Ministrul Educației a discutat cu reprezentanții elevilor aspecte legate de sistemul de învățământ preuniversitar

Publicat

Publicitate

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a avut miercuri o întrevedere cu reprezentanții Consiliului Național al Elevilor, pentru a discuta aspecte esențiale legate de sistemul de învățământ preuniversitar din România, printre subiectele abordate o atenție deosebită fiind acordată proiectelor de planuri-cadru pentru învățământul liceal.

Potrivit unui comunicat transmis presei, discuțiile au condus la o serie de concluzii comune, menite să sprijine ‘modernizarea’ educației și adaptarea acesteia la nevoile reale ale elevilor:

* susținerea descentralizării, astfel încât școala și elevii să aibă un cuvânt mai important de spus în curriculum, inclusiv printr-un ghid care să susțină decizii informate, valorizând astfel și planul individualizat de învățare;
* susținerea transversală a disciplinelor legate de cultura națională, în condițiile regândirii modelelor și programele, pentru a facilita asimilarea adecvată a acestora indiferent de filieră;
* reducerea încărcării curriculare pentru a permite o educație mai eficientă și personalizată, după principii psihopedagogice bazate pe dovezi;
* includerea unor materii relevante pentru viață, precum educația pentru sănătate, educație pentru media, educația civică și gândirea critică, nu doar ca unități de învățare în discipline din trunchiul comun, ci și ca discipline oferite prin curriculum la decizia elevului din oferta școlii.

‘Această întrevedere marchează un pas important spre un sistem educațional mai eficient și modern, care pune accent pe nevoile reale ale elevilor și pe dezvoltarea competențelor necesare pentru viitor’, se arată în comunicat. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending