Connect with us

Eveniment

Suntem complet în Spaţiul Schengen. Putem călători oriunde în Uniunea Europeană fără controale la graniţă cu Bulgaria şi Ungaria

Publicat

Publicitate

Începând cu 1 ianuarie 2025, la frontiera internă a României, respectiv la graniţa cu Ungaria şi Bulgaria, se elimină controlul de frontieră. Ce înseamnă pentru business intrarea completă a României în Schengen, relatează mediafax.ro.

Practic, călătoriile din România către şi dinspre celelalte state membre Schengen vor fi similare unei călătorii în interiorul ţării.

Punctele de trecere a frontierei unde e eliminat controlul începând cu 1 ianuarie 2025
La frontiera româno-bulgară:

11 puncte de trecere a frontierei cu specific rutier: Giurgiu, Vama Veche, Ostrov, Negru Vodă, Lipniţa, Dobromir, Bechet, Calafat, Călăraşi, Zimnicea şi Turnu Măgurele
3 cu specific feroviar: Giurgiu, Negru Vodă şi Calafat
7 cu specific portuar: Călăraşi, Olteniţa, Giurgiu, Zimnicea, Turnu Măgurele, Corabia şi Bechet.

La frontiera româno-ungară:

Publicitate

12 puncte de trecere a frontierei cu specific rutier: Nădlac, Nădlac II, Turnu, Vărşand, Salonta, Borş, Borş II, Valea lui Mihai, Săcuieni, Petea, Urziceni şi Cenad
5 cu specific feroviar: Carei, Curtici, Salonta, Episcopia Bihor şi Valea lui Mihai

Pe Dunărea interioară:

2 cu specific portuar: Cernavodă şi Brăila

Acest lucru este valabil pentru toate persoanele, indiferent de cetăţenie, şi pentru toate categoriile de mijloace de transport, fie că vorbim despre turisme, autocare, microbuze, camioane, ambarcaţiuni sau trenuri.

Este important de reţinut că persoanele care intenţionează să meargă pe teritoriul altui stat trebuie să aibă asupra lor un document de călătorie valabil, respectiv paşaport sau carte de identitate.

Conform practicii existente la nivelul mai multor state membre ale Uniunii Europene, poliţiştii de frontieră români vor face controale aleatorii şi nesistematice pe căile de comunicaţie de la frontiera internă sau în diverse noduri rutiere, în limita celor 30 de km de la linia de frontieră în interior, care reprezintă zona de competenţă, împreună cu colegii de la Poliţie, Jandarmerie, Imigrări sau alte structuri.

Ce înseamnă pentru business intrarea completă a României în Schengen
Transportatorii primesc cea mai bună veste, pentru că nu vor mai fi nevoiţi să aştepte zile în vamă, aspect care le va reduce costurile şi va face transportatorii români mai competitivi. „Intrarea în Schengen duce şi la o creştere a numărului de străini care vor veni în România pe cale terestră“. Pentru industrie, reducerea de costuri a transporturilor în Vest înseamnă un motiv în plus pentru investiţii în România.

Este o veste foarte bună intrarea cu frontierele terestre în spaţiul Schengen, atât pentru business, economie, cât şi pentru turişti sau pentru românii care călătoresc, au spus oamenii de business şi analiştii financiari consultaţi de ZF.

Zilele de aşteptare la vama Schengen pentru transportatorii români vor dispărea, iar acest lucru înseamnă o reducere semnificativă a costurilor şi o creştere a eficienţei.

Cu borna Schengen atinsă, care înseamnă că persoanele şi mărfurile vor circula liber pe toate căile, mai rămâne intrarea în zona euro în materie de integrare europeană.

Pentru industria României, mai ales industria auto, în corzi din cauza dificultăţilor din ultimii ani, înseamnă de asemenea o scădere a costurilor, care este un factor în plus pentru investiţii în România, din moment ce piaţa vestică, o piaţă cu putere de cumpărare mare, vânată de toţi investitorii, devine mai uşor de accesat.

„Industria auto va câştiga la competitivitate prin faptul că se vor reduce costurile cu transporturile şi logistica atât pe fluxul de intrare (aprovizionare cu componente), cât şi pe fluxul de ieşire (livrare autoturisme). Companiile au fost nevoite să investească în stocuri tampon pentru a asigura fluxul de producţie pentru o perioadă mai lungă, din cauza incertitudinilor cu sosirea transporturilor de componente“, a spus Adrian Sandu, secretar general la Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Intrarea în Schengen reprezintă un pas înainte pentru industria transporturilor din România, ce va aduce multiple avantaje strategice. În prezent, la un voiaj de patru sau cinci zile unele camioane pierd în prezent şi o zi din cauza statului în vamă, unde un camion aşteaptă şi câteva ore la vama Nădlac cu Ungaria, potrivit jucătorilor din piaţă, dar au fost şi cazuri în care camioanele au stat şi câteva zile.

Economia României este trasă în jos de exportul net, pentru că importurile sunt mai mari decât exporturile, iar consumul intern este alimentat de bunuri din afară.

Transporturile au înregistrat însă, an de an, excedent comercial şi au mai redus din dezechilibrul comercial, care, la rândul lui, pune presiune pe moneda naţională.

Excedentul din transporturi ar putea creşte faţă de circa 6 mld. euro anul trecut, în condiţiile în care camioanele nu vor mai aştepta zeci de ore să treacă vama.

„Eliminarea barierelor vamale între România şi statele Schengen reduce semni­ficativ timpii de tranzit, ceea ce înseamnă livrări mai rapide şi optimizarea rutelor. Acest aspect este esenţial pentru noi, transportatorii, deoarece creşte eficienţa operaţională şi reduce costurile asociate cu aşteptările la frontieră“, a spus pentru ZF Cristian Dolofan, CEO al Dolo Trans Olimp, cu afaceri de 118 mil. euro anul trecut. Compania s-a concentrat pe transportul de autovehicule, avea contracte cu Pirelli, Michelin, Samsung, LKW Walter, dar transporta inclusiv pentru Mercedes Benz, pe lângă maşinile Dacia de la Mioveni, dar şi autovehicule Peuget şi Citroen pentru Trust Motors, potrivit ultimelor date. Fără controalele la graniţe, cheltuielile cu combustibilul, taxe suplimentare sau orele suplimentare de condus sunt diminuate. Astfel, marja de profitabilitate creşte, iar competi­tivitatea pe piaţa europeană devine mai accentuată, a mai precizat el.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Botoșani, pe primul loc în țară la valoarea medie a alocațiilor pentru copii

Publicat

Publicitate

În luna august 2025, Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) a raportat o valoare totală de 1,15 miliarde de lei pentru plata alocațiilor de stat destinate copiilor. De acest sprijin au beneficiat peste 3,44 milioane de copii din întreaga țară, suma medie înregistrată la nivel național fiind de 336,56 lei.

Datele oficiale arată însă că județul Botoșani se află în fruntea clasamentului național, cu cea mai ridicată sumă medie acordată pe beneficiar – 344,57 lei. Pe locurile următoare se află Caraș-Severin (344,08 lei) și Sălaj (341,24 lei).

În ceea ce privește numărul de beneficiari, județele mari continuă să domine statisticile: Bucureștiul are peste 355.000 de copii care primesc alocație, urmat de Iași, Suceava, Constanța, Cluj și Bacău. La polul opus, cei mai puțini beneficiari sunt înregistrați în Tulcea, Caraș-Severin, Mehedinți și Covasna.

Faptul că Botoșaniul se află pe primul loc la media sumelor plătite pentru alocații reflectă atât numărul mare de copii beneficiari din județ, cât și structura lor de vârstă.

Alocația de stat pentru copii rămâne unul dintre cele mai importante ajutoare sociale cu caracter universal din România, fiind acordată tuturor copiilor până la vârsta de 18 ani, precum și tinerilor care își continuă studiile liceale sau profesionale.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Plata pensiilor prin Poșta Română, de 10 ori mai scumpă decât costul cu comisioanele bancare. Explicațiile ministrului Muncii

Publicat

Publicitate

Plata pensiilor prin Poșta Română, de 10 ori mai scumpă decât costul cu comisioanele bancare, spune ministrul Muncii, Florin Manole, relatează alba24.ro

Ministrul a discutat la Prima TV și despre preferințele sale în materie de plăți și bacșișuri, dar și despre impactul economic al tranzițiilor către plățile digitale în sistemul de pensii, scrie Mediafax.

Întrebat dacă lasă bacșiș de obicei, Manole a răspuns că mai lasă atunci când merge la cafenea.

Referitor la modalitatea de plată a bacșișului, cash sau cu cardul, ministrul a explicat că „depinde cum plătesc”, exemplificând:

„Acum venind spre dumneavoastră, mi-am dat seama că nu mai am niciun leu în portofel cash, așa că dacă o să mă duc de aici să îmi iau o cafea, o să-l las cu cardul”.

Manole a subliniat că tema plăților cu cardul versus cash „este extrem de importantă pentru mine atunci când plătim beneficiile de la Ministerul Muncii”.

Publicitate

El și-a exprimat dorința de a plăti „cât mai mult pe card, fără să obligăm pe nimeni să opteze pentru varianta card”.

Plata pensiilor prin Poșta Română, mai scumpă

Ministrul a dezvăluit o anomalie costisitoare: „Astăzi, când vorbim, plătim de 10 ori mai mulți bani Poștei Române decât comisioanele bancare în legătură cu pensiile”.

Ministrul a explicat că „pentru plata pe card a pensiilor, dai Enter și s-a rezolvat. Pentru poștă trebuie să meargă cineva, un om, până pe vârful dealului, până în toate colțurile României”.

Întrebat câți pensionari primesc cash în prezent, Manole a răspuns că distribuția este „cam jumătate-jumătate”, adică „2,3 milioane primesc cash”, cifre care „se schimbă în fiecare zi”.

Referitor la disponibilitatea fondurilor, întrebat dacă mai sunt bani de pensii și salarii până la sfârșitul anului, ministrul a răspuns: „Întotdeauna au fost, întotdeauna vor fi”, explicând că rectificările bugetare sunt „parte din activitatea guvernamentală normală”.

Citeste mai mult

Eveniment

Modern Calor începe furnizarea agentului termic pentru încălzire în municipiul Botoșani

Publicat

Publicitate

În contextul temperaturilor tot mai scăzute anunțate pentru zilele următoare, în special pe timpul nopții, S.C. MODERN CALOR S.A. informează abonații că va începe, de miercuri, 1 octombrie 2025, furnizarea energiei termice pentru încălzire în locuințele din municipiul Botoșani.

Furnizarea agentului termic pentru încălzire se va realiza etapizat, pe puncte termice, pentru a evita supraîncărcarea rețelei și pentru a asigura atât eficiența, cât și echilibrul energetic la nivelul întregului municipiu.

Adresăm tuturor abonaților și asociațiilor de proprietari rugămintea de a deschide vanele de branșament și de a permite încărcarea instalațiilor interioare în condiții de siguranță. Locatarii care au lucrări în desfășurare la instalațiile proprii sunt rugați să finalizeze cât mai urgent intervențiile pentru a evita disconfortul atât pentru ei, cât și pentru vecini.

Reamintim că, potrivit art. 30, alin. (4) din Legea nr. 325/2006, debranșarea instalațiilor interioare de încălzire și/sau apă caldă dintr-un condominiu nu este permisă pe durata sezonului de încălzire.

Dispeceratul și echipele de intervenție Modern Calor sunt pregătite să răspundă prompt sesizărilor din teren. Orice problemă privind furnizarea agentului termic poate fi raportată la numerele de telefon: 0231.535.340, 0231.515.159, 0231.537.100, sau prin e-mail la: office@moderncalor.ro, relatii.clienti@moderncalor.ro.

Vă mulțumim pentru colaborare și vă asigurăm că depunem eforturi constante pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor oferite, astfel încât noul sezon de încălzire să aducă siguranță și confort în locuințele dumneavoastră.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Zi de sărbătoare la Parohia „Sfântul Mare Mucenic Pantelimon”, Bașeu, Hudești

Publicat

Publicitate

Sâmbătă, 27 septembrie 2025, credincioșii Parohiei „Sfântul Mare Mucenic Pantelimon” din Bașeu Hudești, Protopopiatul Darabani, au trăit bucuria sfințirii casei parohiale, după ani de osteneală și jertfelnicie.

Slujba a fost săvârșită de Preasfințitul Părinte Nichifor Botoșăneanul, Episcop Vicar al Arhiepiscopiei Iașilor, înconjurat de un sobor de preoți și diaconi. Atmosfera de rugăciune și de sărbătoare a adunat în jurul sfântului locaș numeroși credincioși, veniți să se împărtășească din binecuvântarea momentului.

Lucrările de reparație, începute în anul 2023, au fost rodul râvnei și al purtării de grijă a Părintelui Paroh Ioan Pușcașu, sprijinit de familia sa, de epitropul Mihai Hrițcu, precum și de membrii consiliului și comitetului Parohial. Îndrumarea părintească a părintelui protopop Costică Pînzariu a fost, de asemenea, un sprijin constant pe tot parcursul lucrărilor.

Lucrul înfăptuit a fost posibil prin ajutorul oferit de Arhiepiscopia Iașilor, de Primăria și Consiliul Local al Comunei Hudești, dar mai ales prin jertfelnicia enoriașilor și a binefăcătorilor din afara parohiei. Fiecare contribuție, mică sau mare, a devenit piatră vie în zidirea acestei lucrări spre slava lui Dumnezeu.

Pentru toate binefacerile revărsate, întreaga comunitate aduce slavă lui Dumnezeu, Cel în Treime lăudat: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt.

   

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending