Connect with us

Economie

Sucevenii, furioși pe oamenii de afaceri de la Botoșani: „Prosteala cu ELSACO ne încărca facturile cu 10% și chiar 20 %”

Publicat

Publicitate

Șmecheria repartitoarelor revine. În Suceava, Elsaco ne încărca facturile cu 10  și chiar 20 la sută.  Ce fac guvernanții actuali și ale cui sunt aceste firme? Ale smecherilor care cochetează cu politicienii. Atunci a fost obligat suceveanul iar aici a fost și complicitatea autorităţilor așa că ani buni botoșănenilor de la Elsaco  li s-a permis  să stoarcă miliarde de la suceveni pentru un “serviciu” inutil. Cine va face bani pe prosteala oamenilor? Niste politicieni în cărdășie cu firmele care vor vinde și instala repartitoarele. Atunci cinci repartioare erau vândute de angajaț cu 400 de lei pe factură. Pentru că mai era varianta și fără factură. În acest caz plăteai doar 200 de lei, scrie stiridinbucovina.ro.

Ameninţarea care era prin 2014 , trâmbiţată cu complicitatea celor din fruntea asociaţiilor de proprietari, era că oamenii care refuză această scumpire dictată de botoşănenii de la Elsaco vor plăti căldura în sistem “pauşal”. Evident, că cei de la Elsaco nu suflăau o vorbă despre faptul că dacă un bloc sau o scară renunţă în totalitate la inutilele lor repartitoare şi plata încălzirii se face doar pe baza gigacalorimetrului de bloc sau scară, oamenii ar plăti aceeaşi bani, având în case însă mult mai multă căldură.

 

DNA a trimis în judecată firma Elsaco, ce împărţea căldura în apartamentele sucevenilor

Firma SC Elsaco Electronic SRL Botoşani, care a montat repartitoare pe caloriferele sucevenilor, a fost trimisă în judecată in 2018  de către DNA Suceava pentru complicitate la abuz în serviciu cu obţinere de foloase pentru sine sau pentru altul

Procurorii DNA Suceava au trimis în judecată mai mulţi angajaţi ai firmei SC Modern Calor SA Botoşani, precum şi societatea SC Elsaco Electronic SRL şi reprezentanţii acestuia într-un dosar vizând fapte de abuz în serviciu. Firma Elsaco este cea care a montat repartitoare pe caloriferele sucevenilor,relatează sursa citată.

Pocurorii DNA Suceava i-au trimis în judecată pe Florin Sandu, director general al SC Modern Calor SA Botoşani, societate cu capital integral de stat, pentru săvârşirea a două infracţiuni de abuz în serviciu cu obţinere de foloase pentru sine sau pentru altul, Denisia – Paula Agapie, director economic în cadrul SC Modern Calor SA pentru comiterea infracţiunii de abuz în serviciu cu obţinere de foloase pentru sine sau pentru altul, Ion Diaconu, la data faptei director tehnic şi împuternicit al directorului general al SC Modern Calor SA pentru săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu cu obţinere de foloase pentru sine sau pentru altul, Claudiu – Mihai Ursache, la data faptei şef serviciu financiar contabil în cadrul SC Modern Calor SA Botoşani pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu cu obţinere de foloase pentru sine sau pentru altul, Cristian Puflea, şef atelier exploatare furnizare dispecerat, în cadrul SC Modern Calor SA Botoşani pentru comiterea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu cu obţinere de foloase pentru sine sau pentru altul, SC Elsaco Electronic SRL, pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu cu obţinere de foloase pentru sine sau pentru altul, Aurelian Anghelache şi Ovidiu Butnaru, reprezentanţi ai SC Elsaco Electronic SRL, pentru comiterea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu cu obţinere de foloase pentru sine sau pentru altul.

Publicitate

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reţinut că la data de 19 iunie 2013, între SC Modern Calor SA (societatea de termoficare din municipiul Botoşani) şi o asociere de firme al cărei lider era inculpata SC Elsaco Electronic SRL, a fost încheiat un contract de mentenanţă a unor grupuri de producere a energiei termice (module de cogenerare). Contractul a fost încheiat cu încălcarea dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice şi la un preţ supraevaluat, documentul respectiv fiind semnat şi de inculpatul Florin Sandu, în calitate de director general al SC Modern Calor SA Botoşani.

Întrucât asocierea reprezentată de SC Elsaco Electronic SRL nu avea posibilităţile tehnice de a presta acest gen de servicii, aceasta a subcontractat serviciile de mentenanţă respective la un preţ mai mic faţă de cel care urma să îi fie plătit de către beneficiarul final SC Modern Calor SA. Societatea care în realitate a efectuat serviciile de mentenanţă (subcontractantul) era aceeaşi care furnizase modulele de cogenerare şi care era autorizată de producătorul modulelor să presteze activităţi de service pe teritoriul României.

În acelaşi context, în perioada 21 iunie – 15 octombrie 2013, SC Elsaco Electronic SRL a emis trei facturi fiscale aferente serviciilor de mentenanţă prestate în perioada 16 noiembrie 2012 – 30 iunie 2013, în valoare de 1.156.525 de lei fără TVA, care au fost acceptate la plată de către inculpaţii Florin Sandu, Ion Diaconu şi Denisia – Paula Agapie, deşi serviciile respective nu fuseseră prestate în realitate (existând o discrepanţă evidentă între perioada prestării serviciilor facturate şi data intrării în vigoare a contractului), precizează stiribucovina.ro.

La aprobarea la plată a celor trei facturi au contribuit şi inculpaţii Claudiu – Mihai Ursache care a acordat viza de control financiar preventiv şi Cristian Puflea care a confirmat realitatea serviciilor prestate.

Rezultatul acestor demersuri a fost producerea unui prejudiciu în sumă de 3.295.259 de lei, sumă cu care SC Modern Calor SA Botoşani, s-a constituit parte civilă în dosar.

În acest caz, s-a dispus măsura asigurătorie a sechestrului asupra mai multor bunuri imobile ce aparţin inculpaţilor Florin Sandu, Ion Diaconu, Cristian Puflea, Cristian Anghelache şi Ovidiu – Dumitru Butnaru. Aceeaşi măsură s-a dispus asupra a 6.955 de părţi sociale reprezentând capitalul total social subscris al inculpatei SC Elsaco Electronic SRL Botoşani şi asupra a 75 părţi sociale pe care aceeaşi inculpată le deţine în calitate de asociat la o altă firmă.

Potrivit stiribucovina.ro, dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Botoşani, cu propunere de a se menţine măsurile asigurătorii dispuse în cauză.

Între timp fosta firmă Elsaco Repartitoare Srl și-a schimbat denumirea și în prezent se numește Smart Eco Plus Srl, se arata pe listafirme.ro. Elsaco s-a extins si in țară având centre teritoarile in Iași, Târgu Mureș, București și Iași. Acum se poate înțelege de unde această obligație cu repartitoarele pe care ne-o tot bagă pe gât guvernanții.

 

Ce face Guvernul condus de Marcel Ciolacu???

Sebastian Burduja, anunț de ultimă oră pentru românii care locuiesc la bloc! Ministrul Energiei a anunțat că pe masa Executivului se află în aceste momente un proiect de lege care prevede amânarea cu un an a montării repartitoarelor de căldură de la 31 decembrie 2023, la 31 decembrie 2024.

Sebastian Burduja a anunțat că în aceste momente legea prevede ca românii ce nu și-au montat repartitoarele de căldură până la finalul lunii decembrie să fie sancționați cu suma de 1.000 de lei.

”De prin 2014, România are această obligativitate setată la nivel european de montare a acestor repartitoare și conform legislației în vigoare, există riscul aplicării unor amenzi de aproximativ 1.000 de lei pentru românii care nu au reușit să își monteze astfel de dispozitive. Din proiectul nostru de lege și nu este doar un proiect liberal, este foarte important să spun că există și inițiatori de la PSD și de la UDMR din Comisiile de Specialitate de la energie, industrie, practic, derogăm și amânăm cu un an aplicarea acestor măsuri”, a declarat Sebastian Burduja, în exclusivitate, la România TV.

Mai mult, ministrul Energiei a anunțat că proiectul de lege prevede ca românii care fac parte din categoriile vulnerabile și nu își permit montarea acestor repartitoare să primească un ajutor din partea statului în valoare de aproximativ 700 de lei.

”Și în premieră, pentru că totuși noi din 2014 tot amânăm cu un an, dar pentru prima dată dăm și un sprijin românilor prin Fondul pentru modernizare. Deci, practic, prin acești bani europeni, în jur de 700 de lei vom oferi românilor care nu își permit montarea acestor repartitoare. Noi am definit categorii, persoane și familii vulnerabile cu un venit lunar sub 2.000 de lei pe membru de familie și sperăm că acest ajutor îi va motiva pe tot mai mulți români să își monteze aceste dispozitive în următorul an de zile. venim în sprijinul românilor și îi rugăm să stea liniștiți pentru că nu îi amendează nimeni. Prin aceste repartitoare românii vor avea o evidență a consumului și plătesc atât cât consumă ”, a mai spus ministrul.

Sursa: stiridinbucovina.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

„Moș Crăciun” împlinește 60 de ani! Jandarmii botoșăneni îi spun „La mulți ani” fochistului angajat, nenea Dinu, „meseriaș bun la toate” și om cu suflet mare

Publicat

Publicitate
Jandarmii botoșăneni au un respect deosebit pentru oamenii care se fac remarcați prin calități sufletești deosebite și prin seriozitatea cu care pun în practică tainele profesiei. Așa reiese dintr-un gest pe care l-au făcut astăzi în ce îl privește pe fochistul angajat la Inspectoratul de Jandarmi. POtrivit unei postări pe pagina de socializare a instituției, nenea Dinu este un om „cu calități  profesionale remarcabile, dublate de o serie de calități umane”.
„Evident, nu este vorba despre personajul legendar care aduce cadouri pentru toți copiii cuminți în noaptea de Ajun, ci despre domnul Dinu, personal contractual în cadrul Jandarmeriei Botoșani, cel care de câțiva ani ,,joacă” acest rol la serbarea ,,Pomul de Crăciun”, eveniment tradițional organizat pentru copiii jandarmilor.
Domnul Dinu, fochist experimentat și autorizat ISCIR, s-a făcut remarcat atât prin temperatura adecvată a agentului termic furnizat de centrala Inspectoratului de Jandarmi Județean, cât și prin inteligența practică de care dă dovadă, fiind un meseriaș bun la toate, cu o vastă experiență căpătată în timp,
Calitățile sale profesionale remarcabile sunt dublate de o serie de calități umane, din care enumerăm doar modestia, bunul-simț și colegialitatea, ce l-au făcut îndrăgit și respectat în scurt timp de la angajarea sa, în urmă cu câțiva ani, după concursul promovat pentru postul vacant din structura Serviciului Logistic.
Ca semn al stimei și prețuirii pe care i-o poartă, jandarmii botoșăneni l-au felicitat din suflet și i-au dăruit o binemeritată plachetă aniversară și o diplomă de merit.
La mulți ani, nenea Dinu (sau poate preferi Moș Crăciun)!
Noi îți dorim multă sănătate, că-i mai bună decât toate, bunăstare și fericire alături de cei dragi!”, au scris colegii pe pagina de socializare.

Citeste mai mult

Eveniment

Mai mulți adolescenți din Băiceni s-au bătut în fața unui bar din municipiul Botoșani

Publicat

Publicitate

Puțin după miezul nopții de 4 spre 5 februarie, polițistul local care se afla de serviciu în
Dispeceratul Poliției Locale a municipiului Botoșani, a observat pe camera de supraveghere instalată pe Bulevardul George Enescu, zona Capăt 1, în fața unui cafe-bar, un grup de tineri care prin gesturile și acțiunile lor tulbură ordinea și liniștea publică, atât a locatarilor cât și a celor care tranzitau respectiva zonă.

Mai exact, tinerii au fost surprinși pe camerele video cum aruncau la întâmplare cu sticle din plastic, se împingeau și se loveau între ei cu picioarele.

Folosind în mod eficient sistemul
de supraveghere video, polițistul local din Dispecerat a direcționat imediat patrula auto de poliție
locală cu atribuții în domeniul ordinii și liniștii publice, care ajunsă la fața locului a legitimat și
aplicat unor tineri cu domiciliul în județul Botoșani, comuna Curtești, sat Băiceni, 5 sancțiuni
contravenționale, cu amendă în cuantum total de 600 lei. Menționăm că, 3 din cei 5 tineri erau minori,
fapt pentru care, părinții acestora vor fi înștiințați despre sancțiunile aplicate fiilor lor.

Citeste mai mult

Eveniment

Ziua Siguranței pe Internet: MAI avertizează despre înșelăciunile online prin aplicații de mesagerie, concursuri fictive

Publicat

Publicitate

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) atrage atenția, în contextul marcării Zilei internaționale a Siguranței pe Internet, asupra unor noi metode de înșelăciune în mediul online și vine cu câteva sfaturi pentru a preveni riscurile.

‘Vineri, 7 februarie, la nivel internațional, este marcată Ziua Siguranței pe Internet, un prilej de a atrage atenția asupra utilizării tehnologiilor digitale într-un mod sigur, responsabil și conștient de către toți utilizatorii, în special copiii, adolescenții și persoanele în vârstă. Într-o eră a digitalizării accelerate, este important să fim protejați de riscurile navigării utilizând platforme care nu sunt protejate, expunându-ne astfel pericolelor din mediul online. Ziua Siguranței pe Internet reprezintă o oportunitate de a încuraja un dialog deschis între autorități, părinți, profesori și copii despre utilizarea responsabilă a internetului. Scopul acestei zile este de a transforma tehnologia digitală într-un instrument care să fie utilizat cu responsabilitate, protejându-i astfel pe cei mai vulnerabili utilizatori ai săi’, transmite MAI într-un comunicat transmis AGERPRES.

Ministerul Afacerilor Interne spune că, permanent, prin structurile sale specializate, desfășoară acțiuni preventive pentru a conștientiza cetățenii cu privire la securitatea cibernetică, protecția datelor personale și prevenirea fraudelor online.

‘În ultimii ani, amenințările cibernetice au cunoscut o dezvoltare rapidă, iar autorii dezvoltă diferite modalități de înșelăciune creative și pline de emoție pentru a impresiona și convinge potențialele victime. Metodele de înșelăciune online se propagă rapid prin intermediul aplicațiilor de mesagerie. Astfel, atragem atenția asupra unei noi metode de înșelăciune care se propagă rapid prin intermediul aplicațiilor de mesagerie. Această tactică frauduloasă exploatează încrederea utilizatorilor și se bazează pe manipularea acestora prin mesaje aparent inofensive. În mod particular, una dintre cele mai utilizate aplicații de mesagerie a devenit un mediu propice pentru desfășurarea unor astfel de atacuri, în care autorii vizează atât utilizatori obișnuiți, cât și persoane mai puțin familiarizate cu riscurile mediului digital’, arată sursa citată.

Potrivit MAI, o metodă recent utilizată este votul online într-un concurs fictiv.

‘Un exemplu recent de metodă utilizată constă în solicitarea exprimării unui vot online într-un concurs fictiv. Sub pretextul unui gest simplu și fără implicații, utilizatorii sunt direcționați către pagini frauduloase, unde datele lor personale pot fi compromise, iar dispozitivele pot fi virusate cu programe malițioase’, explică ministerul.

Publicitate

În plus față de această metodă, Ministerul de Interne reamintește și alte tipuri de fraude online utilizate de infractori, precum phishing-ul bancar, prin care utilizatorii sunt îndemnați să furnizeze date confidențiale sub pretextul unor actualizări de securitate, fraudele de tip ‘premii câștigate’, care îi conving pe destinatari să ofere informații personale sau financiare și înșelăciunile prin anunțuri false de vânzare, unde victimele efectuează plăți pentru produse inexistente.

MAI subliniază că telefonul mobil a devenit cel mai folosit device în gestionarea activităților cotidiene, incluzând o gamă variată de operațiuni financiare: achiziții online, acces rapid la conturile bancare, transferuri de bani și plăți electronice.

‘Acest acces facil la servicii online expune utilizatorii unor riscuri cibernetice semnificative, mai ales în cazul în care măsurile de securitate nu sunt respectate cu strictețe. Accesul neautorizat la datele bancare, compromiterea informațiilor personale și atacurile de tip phishing sunt doar câteva dintre amenințările la care utilizatorii pot fi expuși în lipsa unor măsuri de protecție. Astfel, vă recomandăm să vă protejați datele personale și financiare prin utilizarea unor parole puternice, a autentificării în doi pași și a unor soluții de securitate actualizate’, mai transmite Ministerul Afacerilor Interne.

Totodată, sursa menționează că printre categoriile vulnerabile care pot deveni victime ale mai multor tipuri de infracțiuni din mediul online sunt adolescenții care petrec mult timp pe internet. Printre riscurile la care aceștia sunt expuși sunt cyberbullying, pornografie infantilă și șantaj.

Pentru a preveni situațiile de risc, MAI recomandă:

* Comunicare deschisă cu părinții și profesorii – minorii trebuie încurajați să discute orice situație care îi pune într-o postură inconfortabilă în mediul online;

* Evitarea contactului cu persoane necunoscute – rețelele sociale și platformele de comunicare pot fi folosite de infractori pentru a aborda copiii. Minorii trebuie să fie conștienți de riscuri și să nu răspundă solicitărilor suspecte;

* Protejarea datelor personale – informațiile private, fotografii, materiale video sau locația nu trebuie împărtășite online fără acordul părinților, deoarece pot fi utilizate în mod abuziv;

* Raportarea oricărei forme de agresiune online – cyberbullying-ul poate avea efecte emoționale și psihologice grave asupra copiilor. Este important ca părinții și cadrele didactice să monitorizeze activitatea online a minorilor și să raporteze orice abuz autorităților competente.

Pentru a reduce riscurile din mediul online, cetățenii sunt încurajați să adopte măsuri de protecție:

* Să evite accesarea link-urilor primite prin mesaje nesolicitate, chiar dacă acestea par a fi trimise de prieteni sau persoane cunoscute;

* Să nu acceseze link-uri suspecte sau provenite din surse necunoscute, deoarece acestea pot conduce către site-uri malițioase sau pot fi utilizate în atacuri de tip phishing;

* Să își protejeze informațiile sensibile – să nu introducă date personale, coduri sau alte informații confidențiale pe site-uri neoficiale sau necunoscute. Înainte de a furniza astfel de informații, să verifice autenticitatea platformei;

* Să evite introducerea codurilor nesolicitate pentru autentificare sau asocierea contului de pe aplicațiile de mesagerie ori alte platforme online pe dispozitive necunoscute, dacă nu au inițiat personal această solicitare;

* Utilizarea de metode alternative de verificare – la primirea unei solicitări suspecte din partea unei persoane cunoscute, aceasta trebuie contactată printr-un alt canal, cum ar fi apelul telefonic, pentru a confirma autenticitatea mesajului;

* Trebuie raportată imediat orice activitate suspectă – în cazul în care este vorba de o fraudă online sau de o încercare de fraudă, se recomandă anunțarea de urgență a autoritățile competente pentru a preveni extinderea acestor atacuri;

* Să se folosească autentificarea în doi pași, aceasta adăugând un nivel suplimentar de securitate la conturile online, solicitând o parolă suplimentară sau un cod de verificare înainte de conectare. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Documentul obligatoriu pentru vechimea în muncă. Fără acesta se pierd mulţi bani, de unde se ridică

Publicat

Publicitate

Adeverința de vechime în muncă este un document esențial pentru a-ți dovedi perioada lucrată, având aplicații în diverse situații, cum ar fi pensionarea sau schimbarea locului de muncă. Fără aceasta, îți poți pierde beneficii financiare importante, scrie playtech.ro.

Ce este adeverința de vechime și la ce este utilă?

Adeverința de vechime în muncă este un document care atestă perioada în care ai lucrat pentru un angajator, având rolul de a înlocui carnetul de muncă.

 

Acest document poate fi necesar în diverse situații, precum pensionarea, solicitarea unei indemnizații de șomaj, schimbarea locului de muncă sau participarea la concursuri pentru ocuparea unor funcții.

În special în cazul pensionării, adeverința de vechime este crucială pentru a dovedi perioada de cotizare, mai ales dacă nu ai carnetul de muncă sau nu toate perioadele de activitate sunt înregistrate în acesta.

Publicitate

Publicitate

Secretul moldovencelor pentru cea mai bună salată orientală. Ce ingredient adaugă la final, face o diferență uriașă de gust

Motivul pentru care Bianca Censori a fost pusă să apară fără haine la Premiile Grammy. Kanye West uimeşte din nou
Dacă nu ai acest document, riscurile sunt semnificative: nu vei putea dovedi vechimea completă și, implicit, nu vei beneficia de o pensie corectă.

Cum obții adeverința de vechime dacă angajatorul este în insolvență sau faliment?

Un alt aspect important este obținerea adeverinței de vechime atunci când angajatorul este în insolvență, faliment sau lichidare. În aceste cazuri, angajatorul este obligat să emită adeverința de vechime într-un termen de maximum 60 de zile, prin intermediul administratorului sau lichidatorului firmei.

Dacă firma a fost radiată, fostul angajat poate cere adeverința de vechime de la persoana care deține arhiva fostului angajator.

În cazul în care angajatorul nu mai poate elibera documentul respectiv, fostul angajat poate solicita adeverința de la Inspectoratul Teritorial de Muncă. Aceștia vor emite un extras din registru în termen de 15 zile, pe baza informațiilor disponibile în registrul electronic al angajatorului.

Ce trebuie să conțină cererea pentru adeverința de vechime?

Cererea pentru adeverința de vechime trebuie să fie completă și corectă, incluzând informațiile esențiale despre persoana care o solicită și despre perioada lucrată. Printre detaliile necesare se numără:

datele personale ale solicitantului (nume, CNP etc.)
informații despre compania la care a lucrat
detalii despre contractul de muncă (număr, dată, tipul și durata acestuia)
funcția sau meseria pe care o avea
salariul de bază și sporurile
schimbările pe parcursul muncii (dacă contractul a fost semnat, modificat, suspendat sau încheiat)
vechimea în muncă și în domeniu
absențele nemotivate
data și motivul încetării contractului de muncă

De asemenea, este important să fie incluse informațiile despre grupa de muncă, dacă ai fost încadrat într-una superioară, deoarece aceasta poate influența suma pensiei.

Fără adeverința de vechime, nu doar că există riscul de a pierde bani din pensie, dar și alte beneficii financiare pot fi afectate. De aceea, este esențial ca orice persoană care se pregătește pentru pensionare sau schimbare de loc de muncă să solicite acest document în timp util.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending