Connect with us
Publicitate

Eveniment

Studiu: Anxietatea, depresia și tulburările emoționale, principalele probleme de sănătate mintală ale copiilor. Consecința extremă sunt tentativele de suicid la copii

Publicat

Publicitate

Copiii cer autorităților programe pentru sănătatea mintală, sistem  de raportare anonimă a cazurilor de abuz și bullying și educație sexuală în școli

Anxietatea, depresia și dificultățile parentale sunt principalele cauze pentru care copiii au apelat la serviciile de terapie psihologică și sprijin psiho-emoțional ale Salvați Copiii România: astfel, în perioada ianuarie 2022 – decembrie 2023, psihologii organizației au tratat 678 de cazuri, în cele mai multe – 217 – fiind vorba despre copii de vârsta claselor primare, pe locul al doilea fiind copii de gimnaziu – 215, urmați de adolescenți (140) – care au avut nevoie de terapie. În celelalte cazuri, 106, a fost vorba despre copii cu vârste mici, preșcolari care au avut nevoie de sprijin psihologic. Copiii reuniți la București la cea de-a 24-a ediție a Forumului Copiilor au dezbătut cu prioritate tema sănătății mintale și a consecințelor pe care le are asupra dezvoltării emoționale și sociale și au formulat o serie de recomandări urgente, pe care le vor prezenta autorităților, printre care suport specializat în școală pentru problemele emoționale, crearea unui sistem de raportare anonimă a abuzurilor, a situațiilor de bullying și a altor probleme care afectează climatul școlar și introducerea educației sexuale în curriculumul școlar ca disciplină obligatorie.

 

Publicitate

Dintre cele 678 de cazuri ajunse în terapie, cele mai multe au reprezentat cazuri de anxietate – 148 și de tulburare emoțională – 128. Pentru 60 de copii, cauza pentru care au necesitat terapie a fost legată de dificultăți parentale (cum este divorțul), în 54 de cazuri a fost vorba despre tulburări din spectrul ADHD/ADD, în vreme ce 50 de copii au fost diagnosticați cu depresie. Au existat și șase cazuri de tentative de suicid, cinci la copii de vârsta liceului și una la un copil de vârsta gimnaziului.

 

Andra-Elena, 17 ani: „Am auzit la mulți adulți spunând că ei au trăit fără psiholog și au ajuns bine, așa că nici nouă nu ne trebuie. Frica de a vorbi cu cineva despre ceea ce trăiești există și este bine înrădăcinată printre copii. Acum, fiind mai mare, pot să-i analizez pe cei din jurul meu mai bine și pot să observ aceleași semne pe care le-am avut și eu, semne că ceva în mintea lor nu mai merge bine. După câțiva ani în care am avut prieteni care se răneau fizic singuri, ani în care mulți nu știau cum să reacționeze la propriile emoții, ani în care eu nu reușeam să îmi descurc gândurile, am dezvoltat câteva obiceiuri care să mă ajute și am tras niște concluzii. Fiecare este absorbit atât de mult de propria bulă încât de multe ori nu observă prin ce trece persoana de lângă.

Publicitate

 

În multe momente mi-aș fi dorit să am pe cineva care să fie empatic, să înțeleagă și să mă ajute. Uneori am găsit această susținere, alteori am fost pe cont propriu. Eu sunt un caz fericit, care nu a avut atât de mult de suferit, datorită educației de acasă. Totuși, îmi doresc tare ca cei care știu că pot ajuta să fie deschiși și să îi sprijine pe copiii care au nevoie, făcând din sănătatea mintală o prioritate”. 

 

Publicitate

 

Forumul Copiilor: Sănătatea mintală, o prioritate

Cei 100 de copii din București și 13 județe (Argeș, Brașov, Caraș-Severin, Dâmbovița, Dolj, Gorj, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mureș, Timiș, Vaslui și Vrancea), care s-au reunit, în perioada 27-31 mai la Forumul Copiilor, au pus în dezbatere trei teme pe care le consideră prioritare:

 

▪️ sănătatea mintală – care sunt factorii ce pot avea o influență pozitivă sau negativă asupra acesteia, semne și simptome ale problemelor, tehnici și strategii de gestionare a stresului și promovarea bunăstării mentale, comunicarea către adulții de încredere (relația părinte – copil) a necesității sprijinului, stigmatizarea și modalități de a promova înțelegerea și empatia, resurse și servicii disponibile;

 

▪️ protecția împotriva abuzului – recunoașterea tipului de abuz, semne și simptome, impactul pe termen lung asupra sănătății mentale, factori de risc, relația părinte – copil, dezvoltarea de abilități pentru comunicare asertivă și tehnici pentru stoparea situațiilor de abuz, resurse și servicii disponibile, proceduri legate de raportarea unui abuz;

 

▪️ participarea copiilor în procesul de luare a deciziilor la nivel comunitar – ce reprezintă dreptul la participare, legislația în vigoare, beneficiile implicării copiilor în luarea deciziilor prin prisma dezvoltării abilităților sociale, a creșterii încrederii în sine și a îmbunătățirii sănătății mentale, mecanisme de participare, rolul adulților în acest proces, provocări în acest demers.

 

După cele trei zile de discuții și concluzii, copiii au prezentat recomandările lor autorităților: Ministerul Educației, Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție,  Guvern, precum și CNCD-ului.

 

RECOMANDĂRI ALE COPIILOR: PRIORITIZAREA MĂSURILOR CARE CONTRIBUIE LA CONSTRUIREA UNUI CLIMAT PRIELNIC SĂNĂTĂȚII EMOȚIONALE A COPIILOR, LA ÎNCURAJAREA PARTICIPĂRII LOR ÎN LUAREA DECIZIILOR ȘI  LA PROTECȚIA ÎMPOTRIVA ABUZURILOR:

 

  • Ne dorim mai mulți consilieri școlari, fără alte atribuții administrative, fără normă didactică (cel puțin 1 la 200 de copii).
  • Recrutarea, formarea și evaluarea consilierilor școlari sa fie făcută având la bază criterii relevante, precum pregătirea profesională, experiența, competențele în comunicarea cu elevii și părinții, inițiative strategice în lucrul cu elevii, creativitate.
  • Sistem de monitorizare a participării elevilor la procesul decizional din școală. Evaluarea climatului școlar și luarea cu adevărat în considerare a feedbackului acordat de elevi pentru profesori și personalul auxiliar, fără a avea consecințe asupra situației noastre școlare.
  • Dorim să beneficiem de suport specializat în școală pentru problemele emoționale cu care ne confruntăm, fără a fi necesar acordul prealabil al părinților sau profesorilor, indiferent de vârsta noastră. Acces gratuit la ședințe susținute de psiholog, psihiatru, nutriționist prin dezvoltarea unor parteneriate între aceștia și autorități. Decontarea unui număr minim de ședințe.
  • Dezvoltarea unei platforme educaționale care să cuprindă resurse complexe (documentare, fișe de lucru, jocuri interactive, informații de la specialiști etc.) pe tematici precum tulburări alimentare, adicții, educație emoțională, care să fie valorificată atât în mediul școlar (ore de dirigenție, sesiuni de informare, consiliere), cât și în afara acestuia, fiind garantat accesul gratuit.
  • Crearea unui sistem de raportare anonimă a abuzurilor, a situațiilor de bullying și a altor probleme care afectează climatul școlar, precum îngrădirea dreptului la participare din partea cadrelor didactice, pentru că experiența ne-a arătat că sistemele actuale de raportare duc la etichetare, victimizare și uneori la noi abuzuri.

Monitorizarea acestui sistem se va face de către consilierul școlar sau profesorul responsabil cu această problematică. În momentul de față, nu există o evidență clară a grupurilor de acțiune antibullying funcționale.

  • Implicarea autorităților competente pentru supervizare și acțiuni prompte care să asigure elevii că sunt protejați de abuzuri și violență de orice fel, inclusiv bullying și cyberbullying, demonstrând că nu sunt tolerate. Vrem să existe o modalitate clară de intervenție și o structură administrativă care să se asigure că intervențiile se întâmplă.
  • Monitorizarea îndeplinirii scopului final al legilor existente, precum aplicarea normelor metodologice antibullying, care prevăd instituirea grupurilor de acțiune la nivelul tuturor școlilor. Trebuie verificat dacă acestea au fost aplicate și oferit suport unităților de învățământ ca aceste norme să își atingă obiectivele propuse.
  • Să existe ateliere, cursuri, programe care implică dezvoltarea de abilități emoționale și conștientizarea impactului negativ al adicțiilor, adresate copiilor, profesorilor, părinților prin mijloace potrivite și cu mesaje adaptate pentru fiecare categorie.
  • Asigurarea în toate unitățile de învățământ a accesului gratuit la cantine școlare, fie în incinta școlilor, fie în proximitatea acestora, astfel încât să avem acces în mod real o masă caldă diversificată, meniul să fie gândit de un specialist în nutriție.
  • Promovarea unor alternative sănătoase de petrecere a timpului liber de către copii împreună cu părinții și profesorii din comunitate (de exemplu, jocuri de societate, escape room, bowling, activități în aer liber) și oferirea gratuităților la evenimente culturale ori muzee, teatre și obiective turistice.
  • Stabilirea unor măsuri mai ferme de prevenire și combatere a consumului de substanțe periculoase, de tutun și de tutun încălzit prin introducerea unui sistem de supraveghere și intervenție cu privire la identificarea potențialelor situații critice la nivelul școlilor.
  • Implicarea în cadrul evenimentelor școlare a persoanelor care pot împărtăși, din experiență, consecințele consumului de droguri, pentru a conștientiza mai facil repercusiunile.
  • Introducerea educației sexuale în curriculum școlar ca disciplină obligatorie, pentru a învăța că a întreține relații sexuale implică riscuri și responsabilități, dincolo de aspectele dificil de discutat cu părinții. Astfel, ne putem feri de boli cu transmitere sexuală și de sarcinile nedorite.
  • Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice și informarea corectă a părinților despre transmiterea informațiilor referitoare la sănătate emoțională, despre beneficiile implicării copiilor în activități extrașcolare, despre adicții și relații sănătoase.
  • Considerăm că și profesorii au nevoie de serviciile unui specialist, cu un rol asemănător cu cel pe care ar trebui să îl aibă consilierul școlar în relațiile cu copiii. De asemenea, este important ca evaluările psihologice periodice ale cadrelor didactice să fie urmate de o serie de măsuri direct corelate cu rezultatele acestora.
  • Înființarea de grupuri consultative la nivelul unităților administrativ-teritoriale, dedicate nouă, copiilor și adolescenților, cu rolul de sprijin în luarea deciziilor și cu rol de informare în ceea ce privește oportunități de implicare pentru restul copiilor din comunitate.
  • Organizarea de evenimente naționale cu tradiție (de tip forum, summit), de către autorități relevante, pentru încurajarea participării copiilor și consultarea noastră, spre a identifica în mod frecvent problemele cu care ne confruntăm și ideile de soluții în acest sens.
  • Realizarea de campanii de informare, în social media, de către autoritățile care au implicat copiii și tinerii în procesele lor decizionale. Astfel, ar constitui un exemplu de bună practică pentru alte foruri decizionale, dar și o modalitate de încurajare a participării și altor copii.

 

Alexia, 17 ani, povestește: „În școală, am fost victima bullying-ului constant, care mi-a distrus încrederea în sine. Visam să devin o sportivă de performanță, dar presiunea constantă din partea colegelor și a antrenorilor m-a copleșit. Relația cu părinții mei era dificilă, lipsind sprijinul și înțelegerea de care aveam nevoie. Toate aceste experiențe au dus la o deteriorare semnificativă a sănătății mele mintale. Am dezvoltat anxietate și depresie, simțindu-mă mereu nevaloroasă și singură. Am renunțat la sport, pierzând astfel o parte importantă din identitatea mea. Cu ajutorul terapiei, încerc să vindec rănile și să regăsesc bucuria în viață, însă este un drum lung și anevoios.”

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Conducerea PNL a fost preluată de Ilie Bolojan. Partidul va susține candidatura Elenei Lasconi în turul doi

Publicat

Publicitate

Conducerea PNL a fost preluată de Ilie Bolojan, șeful PNL Bihor. Decizia a fost luată în biroul executiv al partidului, după demisia lui Nicolae Ciucă. Bolojan a anunțat că PNL va sprijini, fără niciun fel de negociere, candidatura Elenei Lasconi la prezidențiale, în turul doi, scrie alba24.ro

„Vom susține direcția pro-europeană a României și politicile de centru-dreapta. În acest sens, am luat o decizie astăzi, ca pentru alegerile prezidențiale, pentru turul al doilea, în situația celor doi competitori, Partidul Național Liberal să susțină, fără niciun fel de negociere, candidatura doamnei Elena Lasconi, varianta pro-europeană, iar Partidul Național Liberal este promotorul acestei direcții”, a anunțat noul lider liberal.

De asemenea, în perioada următoare, liberalii vor prezenta politicile publice pe care le are PNL și pe care, dacă va primi votul românilor, le va susține din Parlament.

Publicitate

„Eficiența statului pentru a reduce risipa, politici publice care să permită dezvoltarea comunităților locale prin descentralizare, prin programe de susținere pentru aleșii locali, pentru că țara nu se schimbă doar din București, ci din fiecare localitate, politici care să susțină statul de drept, un sistem de justiție independent și politici care țin de echitate, de meritocrație, de reguli care să genereze comportamente corecte în societate”, a detaliat Bolojan, potrivit Mediafax.

Conducerea PNL

Ilie Bolojan a acceptat, luni seara, să conducă PNL și a nominalizat alături de el 5 persoane, între care Emil Boc.

Publicitate

„Suntem la finalul acestei ședințe a conducerii PNL, într-o situație dificilă pentru Partidul Național Liberal și o situație de cumpănă pentru democrația din România. În urma unor alegeri prezidențiale, un prim tur, în care, indiferent de influențele, de lucrurile care sunt neclare, românii au dat un vot de protest împotriva lumii politice și Partidul Național Liberal a învățat această lecție”, a declatrat Ilie Bolojan.

În această situație, conducerea PNL, respectiv Nicolae Ciucă, cei 4 primi vicepreședinți și secretarul general au demisionat.„La solicitarea colegilor, am acceptat să preiau această situație dificilă în calitate de președinte al Partidului Național Liberal, împreună cu colegii pe care i-am propus, în cele patru poziții de prim-vicepreședinți, și în poziția de secretar general. Sunt aici, alături de mine, domnul primar Emil Boc, domnul Adrian Veștea, care va fi secretar general, domnul primar Ciprian Ciucu, de la sectorul 6, domnul Dan Motreanu, președintele PNL Giurgiu, și domnul Valeriu Iftime, președintele Consiliului Județean Botoșani, în așa fel încât zonele României să fie reprezentate, iar organizațiile și oamenii noștri performanți să se regăsească în conducerea partidului”, a declarat Bolojan.

Acesta a spus că, în zilele următoare, PNL va comunica corect cu românii toate angajamentele PNL: „Pentru alegerile parlamentare vor fi lucruri pe care, dacă românii ne vor acorda creditul lor, le vom respecta. Nu vom face niciun fel de angajament care nu are acoperire”.

Publicitate

Rareș Bogdan, Iulian Dumitrescu și Gheorghe Flutur au fost înlocuiți în funcțiile de prim-vicepreședinte. În locul lor au fost numiți Emil Boc, Ciprian Ciucu și Valeriu Iftime. Dan Motreanu a rămas prim-vicepreședinte.

Lucian Bode a fost înlocuit din funcția de secretar general, cu Adrian Veștea.

PNL va asigura funcționarea Guvernului

PNL va asigura funcționarea Guvernului să pregătească cele două runde de alegeri și să predea guvernarea, anunță Ilie Bolojan.

„Tot în ședința de astăzi am luat o altă decizie care ține de responsabilitatea PNL, și anume ca în următoarea lună Partidul Național Liberal, prin miniștrii pe care-i are, să asigure funcționarea Guvernului să pregătească atât cele două runde de alegeri și predarea guvernării pentru că, așa cum știți, din luna decembrie vom avea un alt guvern”, afirmă Bolojan.

Ieșirea de la Guvernare doar într-un scop electoral în această situație de final de ciclu electoral nu ar face altceva decât să creeze instabilitate, probleme în funcționarea Guvernului și „cred că este o chestiune de responsabilitate să ne asigurăm de aceste lucruri”, a adăugat Ilie Bolojan.

foto: captură video Facebook/Ilie Bolojan

Citeste mai mult

Eveniment

„O țară ca afară nu e legionară!”. Sute de studenti din București au ieșit în stradă! Tinerii acuză că au fost manipulați prin tiktok: „Nu fascism, nu război, nu Georgescu în turul doi!”

Publicat

Publicitate
Peste 300 de studenți protestează în fața Teatrului Național din București, după ce în primul tur al alegerilor prezidențiale primul loc a fost câștigat de Călin Georgescu, candidat pro-rus cu mesaje neolegionare. Cei peste 300 de studenți care participă în această seară la protestul din fața Teatrului Național scandează: „Călin Georgescu, noul Antonescu! Ne-am săturat, de aia nu plecăm, lupta antifascistă noi o câștigăm”.

UPDATE 20:00 La protest și-a făcut apariția și un grup de 10 tineri care s-au prezentat ca fiind comuniști și care au stârnit hohotele de râs ale mulțimii.

Cei peste 300 de studenți care au ieșit în Piața Universității încă de la orele 18:30 scandează: „Iubirea de țară nu e legionară!” / „Și penal, și legionar, Georgescu la tribunal!” / „Georgescu Georgescu te cheamă Antonescu

În jurul orei 19:40, la fața locului a sosit jandarmeria, potrivit reporterului Edupedu.ro de la fața locului.

Publicitate

Tinerii scandează: „Legiunea nu face națiunea!” / „O țară ca afară nu e legionară!”.

„Viitorul suntem noi, nu-l vrem pe Codreanu doi!” / „20% nu ne fură țara” – se numără printre mesajele lansate studenții care protestează în centrul Capitalei și care fac trimitere la procentul românilor care l-au votat pe Călin Georgescu în primul tur al alegerilor prezidențiale.

Amintim că poziționarea lui Călin Georgescu în fruntea clasamentului electoral nu a fost surprinsă de niciun sondaj și de nicio instituție a statului, fiind atribuită mai ales unei strategii de comunicare intense pe TikTok, platformă care i-a permis să-și răspândească mesajele ultra-naționaliste, anti-europene și pline de dezinformări, arată o analiză G4Media.ro și InfoSudEst.
Sursa : edupedu.ro

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Valeriu Iftime: Chiar nu a văzut nimeni că oamenii stau în frig în stații, fără niciun adăpost

Publicat

Publicitate

Este a nu știu câta sesizare pe care o primesc privind lipsa stațiilor de așteptare pentru mijloacele de transport public. O altă situație care mă face să mă întreb dacă cei aflați la conducerea județului au avut ochii închiși când au făcut administrație.

Chiar nu a văzut nimeni că oamenii stau în frig în stații, fără niciun adăpost, în fiecare zi în drum spre muncă?
Atâta ignoranță și lipsă de empatie rar mi-a fost dat să văd…

Ceea ce ar trebui să ne îngrijoreze este că nu este deloc o situație unică la noi în județ. Mi-au fost semnalate zeci de astfel de cazuri și deja am început să iau măsuri. Pentru că ne-am pus serios pe treabă și îmi doresc să readuc în normalitate tot ceea ce PSD a neglijat cu aroganță și sfidare față de botoșăneni.

Publicitate

 

CMF 11240002

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Valeriu Iftime (PNL Botoşani): Iohannis are o vină enormă pentru eşecul lui Ciucă

Publicat

Publicitate

Liderul PNL Botoşani, Valeriu Iftime, consideră că preşedintele României, Klaus Iohannis, are o vină „enormă” în eşecul lui Nicolae Ciucă în alegerile prezidenţiale.

El a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, că şeful statului „a stricat PNL” şi l-a atras într-o cursă pe Nicolae Ciucă.

„Iohannis a stricat PNL şi el i-a tras o cursă domnului preşedinte, numai că domnul preşedinte Ciucă, din prea multă eleganţă şi prea mult bun simţ, nu a ştiut să se despartă”, a afirmat Iftime.

Publicitate

Liderul PNL Botoşani s-a arătat dezamăgit de comportamentul lui Iohannis de duminică la ieşirea de la vot.

La nivel naţional, Nicolae Ciucă a obţinut 8,79% din voturile electoratului, în timp ce în judeţul Botoşani a atras voturile a 8,87% dintre alegători. AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending