Connect with us
Publicitate

Eveniment

Studiu: Anxietatea, depresia și tulburările emoționale, principalele probleme de sănătate mintală ale copiilor. Consecința extremă sunt tentativele de suicid la copii

Publicat

Publicitate

Copiii cer autorităților programe pentru sănătatea mintală, sistem  de raportare anonimă a cazurilor de abuz și bullying și educație sexuală în școli

Anxietatea, depresia și dificultățile parentale sunt principalele cauze pentru care copiii au apelat la serviciile de terapie psihologică și sprijin psiho-emoțional ale Salvați Copiii România: astfel, în perioada ianuarie 2022 – decembrie 2023, psihologii organizației au tratat 678 de cazuri, în cele mai multe – 217 – fiind vorba despre copii de vârsta claselor primare, pe locul al doilea fiind copii de gimnaziu – 215, urmați de adolescenți (140) – care au avut nevoie de terapie. În celelalte cazuri, 106, a fost vorba despre copii cu vârste mici, preșcolari care au avut nevoie de sprijin psihologic. Copiii reuniți la București la cea de-a 24-a ediție a Forumului Copiilor au dezbătut cu prioritate tema sănătății mintale și a consecințelor pe care le are asupra dezvoltării emoționale și sociale și au formulat o serie de recomandări urgente, pe care le vor prezenta autorităților, printre care suport specializat în școală pentru problemele emoționale, crearea unui sistem de raportare anonimă a abuzurilor, a situațiilor de bullying și a altor probleme care afectează climatul școlar și introducerea educației sexuale în curriculumul școlar ca disciplină obligatorie.

 

Dintre cele 678 de cazuri ajunse în terapie, cele mai multe au reprezentat cazuri de anxietate – 148 și de tulburare emoțională – 128. Pentru 60 de copii, cauza pentru care au necesitat terapie a fost legată de dificultăți parentale (cum este divorțul), în 54 de cazuri a fost vorba despre tulburări din spectrul ADHD/ADD, în vreme ce 50 de copii au fost diagnosticați cu depresie. Au existat și șase cazuri de tentative de suicid, cinci la copii de vârsta liceului și una la un copil de vârsta gimnaziului.

 

Andra-Elena, 17 ani: „Am auzit la mulți adulți spunând că ei au trăit fără psiholog și au ajuns bine, așa că nici nouă nu ne trebuie. Frica de a vorbi cu cineva despre ceea ce trăiești există și este bine înrădăcinată printre copii. Acum, fiind mai mare, pot să-i analizez pe cei din jurul meu mai bine și pot să observ aceleași semne pe care le-am avut și eu, semne că ceva în mintea lor nu mai merge bine. După câțiva ani în care am avut prieteni care se răneau fizic singuri, ani în care mulți nu știau cum să reacționeze la propriile emoții, ani în care eu nu reușeam să îmi descurc gândurile, am dezvoltat câteva obiceiuri care să mă ajute și am tras niște concluzii. Fiecare este absorbit atât de mult de propria bulă încât de multe ori nu observă prin ce trece persoana de lângă.

Publicitate

 

În multe momente mi-aș fi dorit să am pe cineva care să fie empatic, să înțeleagă și să mă ajute. Uneori am găsit această susținere, alteori am fost pe cont propriu. Eu sunt un caz fericit, care nu a avut atât de mult de suferit, datorită educației de acasă. Totuși, îmi doresc tare ca cei care știu că pot ajuta să fie deschiși și să îi sprijine pe copiii care au nevoie, făcând din sănătatea mintală o prioritate”. 

 

Publicitate

 

Forumul Copiilor: Sănătatea mintală, o prioritate

Cei 100 de copii din București și 13 județe (Argeș, Brașov, Caraș-Severin, Dâmbovița, Dolj, Gorj, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mureș, Timiș, Vaslui și Vrancea), care s-au reunit, în perioada 27-31 mai la Forumul Copiilor, au pus în dezbatere trei teme pe care le consideră prioritare:

 

▪️ sănătatea mintală – care sunt factorii ce pot avea o influență pozitivă sau negativă asupra acesteia, semne și simptome ale problemelor, tehnici și strategii de gestionare a stresului și promovarea bunăstării mentale, comunicarea către adulții de încredere (relația părinte – copil) a necesității sprijinului, stigmatizarea și modalități de a promova înțelegerea și empatia, resurse și servicii disponibile;

 

▪️ protecția împotriva abuzului – recunoașterea tipului de abuz, semne și simptome, impactul pe termen lung asupra sănătății mentale, factori de risc, relația părinte – copil, dezvoltarea de abilități pentru comunicare asertivă și tehnici pentru stoparea situațiilor de abuz, resurse și servicii disponibile, proceduri legate de raportarea unui abuz;

 

▪️ participarea copiilor în procesul de luare a deciziilor la nivel comunitar – ce reprezintă dreptul la participare, legislația în vigoare, beneficiile implicării copiilor în luarea deciziilor prin prisma dezvoltării abilităților sociale, a creșterii încrederii în sine și a îmbunătățirii sănătății mentale, mecanisme de participare, rolul adulților în acest proces, provocări în acest demers.

 

După cele trei zile de discuții și concluzii, copiii au prezentat recomandările lor autorităților: Ministerul Educației, Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție,  Guvern, precum și CNCD-ului.

 

RECOMANDĂRI ALE COPIILOR: PRIORITIZAREA MĂSURILOR CARE CONTRIBUIE LA CONSTRUIREA UNUI CLIMAT PRIELNIC SĂNĂTĂȚII EMOȚIONALE A COPIILOR, LA ÎNCURAJAREA PARTICIPĂRII LOR ÎN LUAREA DECIZIILOR ȘI  LA PROTECȚIA ÎMPOTRIVA ABUZURILOR:

 

  • Ne dorim mai mulți consilieri școlari, fără alte atribuții administrative, fără normă didactică (cel puțin 1 la 200 de copii).
  • Recrutarea, formarea și evaluarea consilierilor școlari sa fie făcută având la bază criterii relevante, precum pregătirea profesională, experiența, competențele în comunicarea cu elevii și părinții, inițiative strategice în lucrul cu elevii, creativitate.
  • Sistem de monitorizare a participării elevilor la procesul decizional din școală. Evaluarea climatului școlar și luarea cu adevărat în considerare a feedbackului acordat de elevi pentru profesori și personalul auxiliar, fără a avea consecințe asupra situației noastre școlare.
  • Dorim să beneficiem de suport specializat în școală pentru problemele emoționale cu care ne confruntăm, fără a fi necesar acordul prealabil al părinților sau profesorilor, indiferent de vârsta noastră. Acces gratuit la ședințe susținute de psiholog, psihiatru, nutriționist prin dezvoltarea unor parteneriate între aceștia și autorități. Decontarea unui număr minim de ședințe.
  • Dezvoltarea unei platforme educaționale care să cuprindă resurse complexe (documentare, fișe de lucru, jocuri interactive, informații de la specialiști etc.) pe tematici precum tulburări alimentare, adicții, educație emoțională, care să fie valorificată atât în mediul școlar (ore de dirigenție, sesiuni de informare, consiliere), cât și în afara acestuia, fiind garantat accesul gratuit.
  • Crearea unui sistem de raportare anonimă a abuzurilor, a situațiilor de bullying și a altor probleme care afectează climatul școlar, precum îngrădirea dreptului la participare din partea cadrelor didactice, pentru că experiența ne-a arătat că sistemele actuale de raportare duc la etichetare, victimizare și uneori la noi abuzuri.

Monitorizarea acestui sistem se va face de către consilierul școlar sau profesorul responsabil cu această problematică. În momentul de față, nu există o evidență clară a grupurilor de acțiune antibullying funcționale.

  • Implicarea autorităților competente pentru supervizare și acțiuni prompte care să asigure elevii că sunt protejați de abuzuri și violență de orice fel, inclusiv bullying și cyberbullying, demonstrând că nu sunt tolerate. Vrem să existe o modalitate clară de intervenție și o structură administrativă care să se asigure că intervențiile se întâmplă.
  • Monitorizarea îndeplinirii scopului final al legilor existente, precum aplicarea normelor metodologice antibullying, care prevăd instituirea grupurilor de acțiune la nivelul tuturor școlilor. Trebuie verificat dacă acestea au fost aplicate și oferit suport unităților de învățământ ca aceste norme să își atingă obiectivele propuse.
  • Să existe ateliere, cursuri, programe care implică dezvoltarea de abilități emoționale și conștientizarea impactului negativ al adicțiilor, adresate copiilor, profesorilor, părinților prin mijloace potrivite și cu mesaje adaptate pentru fiecare categorie.
  • Asigurarea în toate unitățile de învățământ a accesului gratuit la cantine școlare, fie în incinta școlilor, fie în proximitatea acestora, astfel încât să avem acces în mod real o masă caldă diversificată, meniul să fie gândit de un specialist în nutriție.
  • Promovarea unor alternative sănătoase de petrecere a timpului liber de către copii împreună cu părinții și profesorii din comunitate (de exemplu, jocuri de societate, escape room, bowling, activități în aer liber) și oferirea gratuităților la evenimente culturale ori muzee, teatre și obiective turistice.
  • Stabilirea unor măsuri mai ferme de prevenire și combatere a consumului de substanțe periculoase, de tutun și de tutun încălzit prin introducerea unui sistem de supraveghere și intervenție cu privire la identificarea potențialelor situații critice la nivelul școlilor.
  • Implicarea în cadrul evenimentelor școlare a persoanelor care pot împărtăși, din experiență, consecințele consumului de droguri, pentru a conștientiza mai facil repercusiunile.
  • Introducerea educației sexuale în curriculum școlar ca disciplină obligatorie, pentru a învăța că a întreține relații sexuale implică riscuri și responsabilități, dincolo de aspectele dificil de discutat cu părinții. Astfel, ne putem feri de boli cu transmitere sexuală și de sarcinile nedorite.
  • Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice și informarea corectă a părinților despre transmiterea informațiilor referitoare la sănătate emoțională, despre beneficiile implicării copiilor în activități extrașcolare, despre adicții și relații sănătoase.
  • Considerăm că și profesorii au nevoie de serviciile unui specialist, cu un rol asemănător cu cel pe care ar trebui să îl aibă consilierul școlar în relațiile cu copiii. De asemenea, este important ca evaluările psihologice periodice ale cadrelor didactice să fie urmate de o serie de măsuri direct corelate cu rezultatele acestora.
  • Înființarea de grupuri consultative la nivelul unităților administrativ-teritoriale, dedicate nouă, copiilor și adolescenților, cu rolul de sprijin în luarea deciziilor și cu rol de informare în ceea ce privește oportunități de implicare pentru restul copiilor din comunitate.
  • Organizarea de evenimente naționale cu tradiție (de tip forum, summit), de către autorități relevante, pentru încurajarea participării copiilor și consultarea noastră, spre a identifica în mod frecvent problemele cu care ne confruntăm și ideile de soluții în acest sens.
  • Realizarea de campanii de informare, în social media, de către autoritățile care au implicat copiii și tinerii în procesele lor decizionale. Astfel, ar constitui un exemplu de bună practică pentru alte foruri decizionale, dar și o modalitate de încurajare a participării și altor copii.

 

Alexia, 17 ani, povestește: „În școală, am fost victima bullying-ului constant, care mi-a distrus încrederea în sine. Visam să devin o sportivă de performanță, dar presiunea constantă din partea colegelor și a antrenorilor m-a copleșit. Relația cu părinții mei era dificilă, lipsind sprijinul și înțelegerea de care aveam nevoie. Toate aceste experiențe au dus la o deteriorare semnificativă a sănătății mele mintale. Am dezvoltat anxietate și depresie, simțindu-mă mereu nevaloroasă și singură. Am renunțat la sport, pierzând astfel o parte importantă din identitatea mea. Cu ajutorul terapiei, încerc să vindec rănile și să regăsesc bucuria în viață, însă este un drum lung și anevoios.”

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Candidații lui Iftimie au primit votul liberalilor de la Botoșani pentru a candida la Parlamentarele din decembrie 2024

Publicat

Publicitate

Liberalii de la Botoșani au votat astăzi în unanimitate lista cu candidați propusă de noul președinte al PNL Botoșani, Valeriu Iftimie, pentru Parlamentul României.

Chiar dacă sunt practic nume necunoscute pentru liberalii de a Botoșani, dar oameni de încredere ai noului lider al PNL de la Botoșani, toți candidații lui Valeriu Iftimie au primit astăzi votul Comitetului de Coordonare Județean a Partidului Național Liberal – Filiala Botoșani.

După mai multe discursuri de prezentare, candidații nominalizați de Valeriu Iftimie au fost acceptați în unanimitate și votați de toți cei peste 200 de reprezentanți al PNL din tot județul. Lista propusă de noul lider al PNL nu a întâmpinat nicio opoziție și nici abțineri.

“PNL are oameni noi în aceste alegeri. Toți candidații noștri au făcut școala la zi, în timp ce contracandidații noștri la 40 de ani abia citeau Baltagul iar la 45 de ani dădeau Bac-ul. Toți vrem schimbarea iar schimbarea nu poate veni decât de la oameni noi”, a transmis noul președinte al PNL Botoșani, Valeriu Iftime.

Iată și lista cu candidații PNL Botoșani după ce a primit votul Comitetului de Coordonare Județean a Partidului Național Liberal – Filiala Botoșani

Pentru funcțiile de senator, vor candida:

Publicitate
  1. Ovidiu Jitaru
  2. ⁠Ionela Aiftincă
  3. ⁠Valeriu Iftime
  4. ⁠Marian Bidașcă
  5. ⁠Bogdan Suruciuc

Pentru Camera Deputaților, vor intra în cursa electorală:

  1. Eduard Mititelu
  2. ⁠Luciana Buliga
  3. ⁠Alexandru Dumitriu
  4. ⁠Bogdan Dăscălescu
  5. Ioana ⁠Rusu
  6. ⁠Andrei Nenișcă
  7. Gabriel ⁠Timofte
  8. ⁠Gelu Graur

Citeste mai mult

Eveniment

Până când se poate recupera concediul de odihnă pe care nu l-ați luat în 2023

Publicat

Publicitate

Angajații care nu au beneficiat de cele 20 de zile minime de concediu de odihnă în 2023 au posibilitatea să solicite angajatorului acordarea acestora până la jumătatea anului 2025, scrie alba24.

Potrivit Codulul Muncii, dreptul la concediu de odihnă anual plătit este garantat tuturor salariaților. Durata minimă a concediului de odihnă anual este de 20 de zile lucrătoare.

Dreptul la concediu de odihnă anual nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renunțări sau limitări.

Zile de concediu rămase. Efectuarea și compensarea concediului de odihnă
Concediul de odihnă se efectuează în fiecare an.În cazul în care salariatul, din motive justificate, nu poate efectua, integral sau parţial, concediul de odihnă anual la care avea dreptul în anul calendaristic respectiv, cu acordul persoanei în cauză, angajatorul este obligat să acorde concediul de odihnă neefectuat într-o perioadă de 18 luni începând cu anul următor celui în care s-a născut dreptul la concediul de odihnă anual.

Astfel, zilele de concediu neefectuate în anul 2023 se pot lua până la data de 30 iunie 2025.

Compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat este permisă numai în cazul încetării contractului individual de muncă.

Publicitate

Efectuarea concediului de odihnă
Efectuarea concediului de odihnă se realizează în baza unei programări colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, după caz, a reprezentanților salariaților, pentru programările colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programările individuale. Programarea se face până la sfârșitul anului calendaristic pentru anul următor.

Prin programările colective se pot stabili perioade de concediu. Acestea nu pot fi mai mici de 3 luni pe categorii de personal sau locuri de muncă.

Prin programare individuală se poate stabili data efectuării concediului sau, după caz, perioada în care salariatul are dreptul de a efectua concediul. Această perioadă nu poate fi mai mare de 3 luni.

Publicitate

În cadrul perioadelor de concediu stabilite, salariatul poate solicita efectuarea concediului cu cel puțin 60 de zile anterioare efectuării acestuia.

În cazul în care programarea concediilor se face fracționat, angajatorul este obligat să stabilească programarea astfel încât fiecare salariat să efectueze într-un an calendaristic cel puțin 10 zile lucrătoare de concediu neîntrerupt.

Salariatul este obligat să efectueze în natură concediul de odihnă în perioada în care a fost programat. Excepție fac situațiile expres prevăzute de lege sau atunci când, din motive obiective, concediul nu poate fi efectuat.

Pentru perioada concediului de odihnă salariatul beneficiază de o indemnizație de concediu. Aceasta nu poate fi mai mică decât salariul de bază, indemnizațiile și sporurile cu caracter permanent cuvenite pentru perioada respectivă.

Indemnizația de concediu de odihnă reprezintă media zilnică a drepturilor salariale din ultimele 3 luni anterioare celei în care este efectuat concediul, multiplicată cu numărul de zile de concediu.

Indemnizația de concediu de odihnă se plătește de către angajator cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de plecarea în concediu.

Citeste mai mult

Eveniment

România mai are de așteptat până va trece la moneda euro. „Trebuie să avem răbdare”

Publicat

Publicitate

România mai are de așteptat până va trece la moneda euro. Ministrul Marcel Boloș: „Trebuie să avem răbdare”.

Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, a declarat miercuri despre aderarea la zona euro că sunt criterii foarte clare pe care le stabileşte Regulamentul Comisiei Europene, iar unul este legat de sustenabilitatea finanţelor publice ale României.

El a atras atenţia că anii 2025, 2026, 2027 sunt ani foarte grei, având un buget de investiţii care merge până la 8% din PIB, transmite Antena 3.

Ministrul de Finanţe a precizat că trebuie să avem răbdare, să ne implementăm investiţiile în anii aceştia grei – 2026, 2026, 2027, iar apoi ajustarea fiscal-bugetară devine mai uşoară.

Ministrul Finanţelor a declarat despre momentul în care România va adera la zona euro că „sunt criterii de convergenţă foarte clare pe care le stabileşte Regulamentul Comisiei Europene”.

„Unul dintre acestea este cel legat de convergenţa privind sustenabilitatea finanţelor publice ale României.

Publicitate

Deci, aici va trebui să avem o abordare echilibrată pentru că suntem şi în perioada în care ne dezvoltăm, în care implementăm proiectele de investiţii.

Nu cred că modelul Bulgariei, în care au îndeplinit criteriile de convergenţă prevăzute de Regulamentul CE, cu excepţia celui privitor la inflaţie, dar cu impact asupra investiţiilor, a fost un model cel mai adecvat.

Am spus şi repet, anii 2025, 2026, 2027 sunt ani foarte grei pentru România, având un buget de investiţii care merge până la 8% din PIB.

Publicitate

Deci aici va trebui să găsim echilibrul necesar, pe de-o parte să implementăm investiţii, pe de altă parte să sprijinim mediul de afaceri pentru a ne îmbunătăţi poziţia competiţională a României pe piaţa europeană.

Să nu avem măsuri în dezavantajul mediului de afaceri”, a subliniat Boloş, citat de Antena 3.

Citeste mai mult

Cultura

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (279)

Publicat

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist

 

AM CITIT, AM REŢINUT…

Anica Sârbu din Siliştea Gumeşti: „Când stau iarna la băieţii mei, le zic să mai pună filmul acela al lui Marin Preda. L-am văzut de vreo 15 ori, mamă. A avut dreptate, aşa trăia lumea atunci”; Dan Puric: „Toată lumea are grijă de activitatea politică şi nimeni nu are grijă de fiinţa naţională”; Dan Puric: „Pentru România se pregăteşte genul de om fără memorie”; Dan Puric: „Enescu face parte din geniul care a adunat esenţa românească în nădejde”; Karl Popper: „Relativismul este una din numeroasele crime ale intelectualităţii”; Karl Popper: „În numele toleranţei avem dreptul de a nu-i tolera pe intoleranţi”; Juddu Krishnamurti: „Cea mai înaltă treaptă a inteligenţei umane este capacitatea de a observa fără să judeci; Stephen Hawking: „Inteligenţa artificială va fi ori cel mai bun lucru, ori cel mai rău lucru care i se va întâmpla omenirii”; Dave Waters: Să prezici viitorul nu este magie, este inteligenţă artificială”; Pedro Domingos: „Oamenii îşi fac griji ca nu cumva computerele să devină prea inteligente şi să preia conducerea lumii, dar adevărata problemă este că ele sunt stupide şi deja au preluat conducerea lumii”; Kant: „Datoria de a iubi este o absurditate”; principiul lui Nilă Moromete: „Dacă te supără tac-tu, ia oile şi caii şi fugi la Bucureşti”; Victor Hugo: „Dacă natura se cheamă providenţă, societatea trebuie să se cheme prevedere”;

Cicero: „În nimic nu se apropie omul  mai mult de Dumnezeu decât în truda sa de a reda sănătatea oamenilor”; Schopenhauer: „Pentru a surprinde adevărata fizionomie a unui om trebuie să-l observi când e singur”; Ion Davidescu: „Poetul din provincie îşi controlează respiraţia, ridică stiloul şi înghite în sec, nicăieri la capătul deşertului acest dromader insinuant, nu cere şi nu este primit cu apă: aceasta se cheamă, simplu, Condiţie”; Ion Davidescu: „Fumul se gudură să fie cioplit”; Gabriela Melinescu: „Iubirea, o boală de origine divină”; Erri de Luca: „Viaţa unui om durează cât viaţa a trei cărţi”; Camil Petrescu: „rămânerea în pură bestialitate”; zicerea pitagoreicilor: „Noi nu mai auzim muzica sferelor pentru că suntem prea obişnuiţi cu ea”; Hegel: „Ideile se manifestă în lumea materială sub forma evenimentelor istoriei”; Alex Ştefănescu: „Sub Iliescu istoria a stagnat şi a format o boltă în România”; Tudorel Urian: „În politică totul se judecă în roşu comunist şi negru fascist”; Adrian Despot de la „Viţa de vie”: „România e bolnavă. Iar boala nu e SIDA ci nepăsarea”; Sofocle: „Ştiinţa e partea cea mai însemnată a fericirii”; Ovidiu Genaru: „Frica noastră de moarte are un miros plăcut  de iasomie”; Ovidiu Genaru: „Urăm frica fiindcă ne sălbăticeşte, ne pregăteşte fuga”; Ovidiu Genaru: „Sufletu-mi e centrul universului / Ca durere vreau să spun”; sloganul leninist: „Nu poţi trăi în societate fiind liber de societate”; conceptul G. Lukacs: „societate groaznic de definitivă”; omul recent: „modelat de sloganurile publicitare ale societăţii de consum”; omul nou: „produs ideologic cu faţă umană al socialismului şi comunismului”; Shakespeare: „Dar mă ucide gândul că nu-s gând”; din Sfânta Scriptură: „Mântuirea stă întru mult sfat”; din Sfânta Scriptură: „Cei lipsiţi de povăţuitori cad ca frunzele”; părintele Galeriu: „Arma maestrului este cuprinsă în cele trei slujiri esenţiale: învăţător, sfinţitor şi păstor, după Chipul lui Iisus Hristos”; Ludwig Feuerbach: „Cuvântul eliberează omul. Cine nu ştie să se exprime este sclav”; Mircea Horia Simionescu: „Există în această lume multă faţadă, mult decor. Eu toată lumea mi-am imaginat-o ca pe o confecţie de carton”; Mircea Horia Simionescu: „Mulţi mă socotesc un original, dar eu am preluat cu seninătate din marea moştenire clasică românească”; Andrei Pleşu: „Prestaţia mea de presă e a unui diagnostician, nu a unui terapeut universal”; Raymond Aron: „Ca intelectual, statutul tău firesc e acela de „spectator angajat”; Jean de la Bruyere:  „Oamenii se suferă anevoios unii pe alţii şi sunt înclinaţi să nu se aprobe reciproc. Ei se arată atât de plini de ideile lor, încât nu mai au loc şi pentru opiniile celor din jur”; Cătălin Pavel: „Un articol academic prin care suflă vântul va trebui bine căptuşit cu fotografii spectaculoase”; Petre Guran: „Paradigma marxistă a dezvoltării liniare a umanităţii spre orizontul mişcător al utopiei sociale s-a chircit până când s-a închis singură într-o mişcare circulară”; John Maxwell: „Teama ne face să ne analizăm toate problemele deodată: cele de ieri, de azi şi de mâine. Ca să ai succes, trebuie să te concentrezi pe ziua de azi”; Dostoievski: „Noi avem geniul tuturor popoarelor, dar avem în plus geniul rusesc, aşadar, noi vă putem înţelege, în timp ce voi nu ne puteţi înţelege”; călugărul Filotei din Pskov: „Moscova este moştenitoarea marilor capitale ale lumii. Prima Romă a căzut sub păgâni; a doua Romă a căzut sub turci; Moscova este a treia Romă, iar a patra nu va fi niciodată”; Arkadii Vaksberg: „Duplicitatea, ipocrizia şi demagogia, acestea au fost trăsăturile distinctive ale regimului comunist instaurat în 1917 pe teritoriul Imperiului Rus”; Ioana Scoruş: „Iar când copila iese din rochia-i arogantă / Se tulbură oglinda”; pictorul Gheorghe Vîrtosu: „Cel mai important reper al vieţii mele este simplitatea”; Francis Bacon: Citeşte nu pentru a contrazice, nici pentru a crede, ci pentru a cântări şi a lua în considerare”; Mark Twain: „Pregătirea înseamnă totul. Conopida nu este altceva decât o varză care a fost educată într-un colegiu”; Edmondo De Amicis: „Educaţia unui popor se judecă după ţinuta de pe stradă. Văzând grosolănia pe stradă eşti sigur că o vei găsi şi în casă”; Modest Morariu: „În definitiv, prin ce ne-am putea argumenta superioritatea faţă de furnici? Un răspuns posibil: prin Bibliotecă”; Thomas Alva Edison: „Alături de hidrogen, prostia e cea care se găseşte în cea mai mare cantitate în univers”; Pompiliu Constantinescu: „Cine gustă pe cronicari va gusta şi pe Eminescu, şi va gusta şi pe cei mai moderni scriitori naţionali, cu aceeaşi intensitate”; Mircea Eliade: „Viaţa nu poate fi reparată, ci numai creată din nou, printr-o reîntoarcere la izvoare, iar izvorul, prin excelenţă, e ţâşnirea prodigioasă de energie, de viaţă şi de fertilitate care a avut loc odată cu facerea lumii”;

 

Publicitate

 

 

 

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending