Connect with us

Actualitate

Structura anului școlar 2022-2023: Școala începe în 5 septembrie. Noutăți pentru elevi și CALENDAR cu module de curs și vacanțe

Publicat

Publicitate

Noul an școlar începe pentru elevi la 5 septembrie, într-o nouă structură. Vor avea module de cursuri în loc de semestre sau trimestre, mai scurte și cu vacanțe mai des.

Anul școlar 2022-2023 are o durată de 36 de săptămâni, dar este cu doar câteva zile de cursuri mai lung decât cel care a trecut. „Școala altfel” și noua „Săptămână verde” vor fi în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare.

În primăvară va fi și o vacanță de o săptămână, a cărei perioade diferă de la județ la județ, după cum s-a decis la nivel local.

Prima vacanță va fi din 22 octombrie și va fi pentru toți elevii, nu doar pentru cei din clasele primare și copiii de grădiniță.

Calendarul anului școlar 2022-2023 diferă în fiecare județ, în funcție de vacanța de o săptămână din februarie. În județul Botoșani, această vacanță va fi în perioada 20-24 februarie 2023 (a putut fi aleasă o săptămână din intervalul 6 – 26 februarie 2023), ceea ce influențează și finalul modulului 3 de cursuri și începutul celui de-al patrulea. Aici este diferența între județele din țară.

Structura anului școlar 2022-2023: cursuri și vacanțe – JUDEȚUL BOTOȘANI

Publicitate
  • cursuri (modulul 1) – de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022
  • vacanţă (vacanța 1) – de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022
  • cursuri (modulul 2) – de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022
  • vacanţă (vacanța 2) – de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023
  • cursuri (modulul 3) – de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 17 februarie 2023 (în Alba)
  • vacanţă (vacanța 3) – o săptămână: de luni, 20 februarie până vineri, 24 februarie, în Botoșani
  • cursuri (modulul 4) – de luni, 27 februarie 2023 până joi, 6 aprilie 2023
  • vacanţă (vacanța 4) – de vineri, 7 aprilie 2023, până marţi, 18 aprilie 2023
  • cursuri (modulul 5) – de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023
  • vacanţă (vacanța 6, de vară) – de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023.

Anul școlar 2022-2023 – „Şcoala altfel”, „Săptămâna verde” și încheierea cursurilor pentru clasele VIII și XII-XIII

În ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei şi în zilele nelucrătoare/ de sărbătoare legală prevăzute de lege şi de contractul colectiv de muncă aplicabil nu se organizează cursuri.

Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ.

Derularea celor două programe nu se planifică în acelaşi interval de cursuri (modul de învăţare).

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 2 iunie 2023.

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 9 iunie 2023.

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, pentru clasele din învățământul postliceal, cu excepția calificărilor din domeniul sănătate și asistență pedagogică, și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 23 iunie 2023.

Vacanța din februarie în celelalte județe

  • Vacanță în perioada 6-10 februarie: Ilfov, Suceava
  • Vacanță în perioada 13-17 februarie: Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Călărași, Cluj, Dâmbovița, Gorj, Hunedoara, Teleorman, Prahova.
  • Vacanță în 20-24 februarie: Sibiu, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Satu Mare, Sălaj, Maramureș, Arad, Timiș, Constanța, Tulcea, Giurgiu, Ialomița, Olt, Dolj, Mehedinți, Caraș-Severin, Vâlcea, Buzău, Brăila, Galați, Vrancea, Bacău, Vaslui, Neamț, Iași, Botoșani.

Anul școlar 2022-2023 – alte noutăți

În anul școlar 2022-2023, la fiecare disciplină de studiu/modul, se încheie anual o singură medie, scrie în noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), ce intră în vigoare de la 1 septembrie.

La fiecare disciplină, numărul de calificative/note acordate anual este cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ.

În cazul curriculumului organizat modular, numărul de note acordate trebuie să fie corelat cu numărul de ore alocate fiecărui modul în planul de învăţământ, precum şi cu structura modulului, de regulă, o notă la un număr de 25 de ore.

Numărul minim de note acordate elevului la un modul este de două.

La sfârşitul clasei pregătitoare, evaluarea dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor faţă de învăţare ale copilului, realizată pe parcursul întregului an şcolar, se finalizează prin completarea unui raport, de către cadrul didactic responsabil, în baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei.

În învăţământul primar, la clasele I – IV, în cel secundar şi în cel postliceal, elevii vor avea la fiecare disciplină/modul, cu excepţia celor preponderent practice, cel puţin două evaluări prin lucrare scrisă/test pe an școlar.

La fiecare disciplină de studiu/modul, se încheie anual o singură medie, calculată prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor la cel mai apropiat număr întreg. La o diferență de 50 de sutimi, rotunjirea se face în favoarea elevului.

La clasele I – IV se stabilesc calificative anuale la fiecare disciplină de studiu.

Pentru aceste clase, calificativul pe disciplină se stabileşte astfel: se aleg două calificative cu frecvenţa cea mai mare, acordate în timpul anului școlar, după care, în perioadele de recapitulare şi de consolidare a materiei, în urma aplicării unor probe de evaluare sumativă, cadrul didactic poate opta pentru unul dintre cele două calificative, în baza următoarelor criterii:

  • a) progresul sau regresul elevului;
  • b) raportul efort-performanţă realizată;
  • c) creşterea sau descreşterea motivaţiei elevului;
  • d) realizarea unor sarcini din programul suplimentar de pregătire sau de recuperare, stabilite de cadrul didactic şi care au fost aduse la cunoştinţa părintelui, tutorelui sau reprezentantului legal.

Calificativele la purtare se consemnează în catalog de către învăţători/institutori/profesorii pentru învăţământul primar.

În învăţământul secundar inferior, secundar superior şi postliceal, mediile anuale pe disciplină/ modul se consemnează în catalog de către cadrul didactic care a predat disciplina/modulul. Mediile la purtare se consemnează în catalog de profesorii diriginţi ai claselor.

Elevii scutiți de efort fizic trebuie să fie prezenți la orele de educație fizică.

Elevii scutiţi de efort fizic au obligaţia de a fi prezenţi la orele de educaţie fizică şi sport. Acestor elevi nu li se acordă calificative/note şi nu li se încheie media la această disciplină în anul în care sunt scutiţi medical.

Mediile minime pentru promovarea anului școlar

Sunt declaraţi promovaţi elevii care, la sfârşitul anului şcolar, obţin la fiecare disciplină de studiu/modul cel puţin media anuală 5 /calificativul „Suficient”, iar la purtare, media anuală 6 / calificativul „Suficient”.

Elevii liceelor pedagogice, ai liceelor teologice şi ai liceelor militare care obţin la purtare media anuală mai mică de 8 nu mai pot continua studiile la aceste profiluri. Aceşti elevi sunt obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte profiluri/licee cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare a unităţilor în cauză.

Elevii de la clasele cu profil artistic sau sportiv trebuie să obţină media cel puţin 6 la disciplina principală de specialitate, pentru aceste profiluri/specializări.

Elevii de la clasele cu specializările muzică, coregrafie și arta actorului trebuie să obţină cel puţin nota 6 pentru specializarea respectivă/la examenul de sfârşit de an şcolar.

Elevii de la clasele cu specializările arte vizuale, arte plastice, arte decorative, arhitectură, arte ambientale, design, conservare-restaurare bunuri culturale trebuie să obţină la toate disciplinele practice de specialitate media anuală cel puţin 6.

Elevii de la clasele cu profil pedagogic trebuie să obţină la sfârşitul anului şcolar medii anuale de cel puţin 6 la disciplinele limba şi literatura română/limba şi literatura maternă, matematică/ aritmetică şi la disciplinele pedagogice de profil.

Elevii care nu îndeplinesc condiţiile de mai sus sunt obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte profiluri/specializări, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare a unităţilor în cauză.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

„IN JOB+”: Proiect european de aproape 5 milioane lei, lansat la Botoșani de AJOFM pentru tinerii fără ocupație

Publicat

Publicitate

Astăzi, 24 iunie 2025, în incinta Centrului de Formare Profesională din cadrul AJOFM Botoșani, a avut loc lansarea oficială a proiectului „IN JOB+ – Incluziune pe piața muncii a tinerilor NEETs”, o inițiativă strategică menită să aducă o schimbare reală în viețile a 300 de tineri din județul Botoșani care nu sunt angajați și nu urmează niciun program de educație sau formare.

Evenimentul a reunit reprezentanți ai instituțiilor partenere, mass-media și specialiști în domeniul ocupării forței de muncă.

Proiectul este implementat de Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina, în parteneriat cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Botoșani și este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Fondul Social European, în cadrul Programului Educație și Ocupare 2021–2027.

Cu o valoare totală de 4.975.277,13 lei, proiectul se va derula pe o perioadă de 24 de luni, între iunie 2025 și mai 2027, și vizează 300 de tineri NEETs, cu vârste între 16 și 29 de ani, din mediul urban și rural al județului Botoșani – tineri care nu sunt angajați, nu urmează nicio formă de educație sau formare profesională la momentul înscrierii în program. Cel puțin 50% dintre participanți vor fi femei, iar minimum 48 de beneficiari vor fi de etnie romă.

Sprijin complex pentru tineri fără ocupație

Obiectivul principal al proiectului este creșterea gradului de ocupare sustenabilă și de calitate în județul Botoșani, printr-un pachet integrat de măsuri personalizate, care include:

Publicitate
  • consiliere profesională individualizată;
  • mediere pe piața muncii;
  • cursuri gratuite de calificare în meserii precum: ajutor bucătar, lucrător comercial, ospătar, mecanic auto, tinichigiu carosier, zugrav sau operator TIC;
  • burse de formare cu valori între 360 și 3.600 lei;
  • transport și masă gratuite în timpul formării;
  • materiale didactice și diplomă de calificare recunoscută național și european.

Școală de șoferi, locuri de muncă și târguri de joburi

Un element inedit al proiectului este faptul că 30 dintre tinerii participanți vor beneficia de sprijin financiar pentru obținerea permisului de conducere, în funcție de profilul ocupațional urmărit. În plus, proiectul va facilita accesul la locuri de muncă, inclusiv prin organizarea a două târguri de joburi în colaborare cu angajatori locali interesați să susțină angajarea tinerilor din județ.

Impactul estimat: Din asistență socială către autonomie economică

Potrivit proiecțiilor echipei de implementare, minimum 246 de tineri vor dobândi o calificare profesională, iar cel puțin 93 dintre aceștia vor primi oferte ferme de angajare pe durata proiectului.

„Ne dorim să transformăm realitatea acestor tineri care, de multe ori, se simt ignorați sau abandonați de sistem. Proiectul IN JOB+ este o oportunitate reală de reconectare cu piața muncii, de dezvoltare a încrederii în forțele proprii și de construire a unui viitor profesional stabil”, a declarat directorul executiv al AJOFM Botoșani, Anca Apăvăloaie, în cadrul unei conferinței.

Cum se pot înscrie tinerii în program

Pentru a participa, tinerii trebuie să aibă domiciliul în județul Botoșani, să aibă vârsta între 16 și 29 de ani și să nu fie în prezent angajați sau înscriși într-o formă de învățământ sau formare profesională. Informații suplimentare pot fi obținute de la AJOFM Botoșani sau de pe website-ul oficial al partenerului de implementare, Institutul Bucovina.

Prin acest proiect, Botoșaniul face un pas semnificativ în sprijinul unei categorii vulnerabile de tineri, oferindu-le nu doar un curs, ci o șansă la independență, integrare și demnitate.

Citeste mai mult

Economie

15 octombrie este termenul limită până la care România trebuie să își corecteze deficitul bugetar, conform recomandării

Publicat

Publicitate

Comisia Europeană recomandă data de 15 octombrie ca termen limită pentru ca România să ia măsuri eficace pentru corectarea deficitului bugetar de peste 9% din PIB. G4Media, care a publicat informația, a aflat de la experți în politici europene că aceasta nu este o păsuire, ci un termen birocratic și că rămâne importantă data de 8 iulie pentru măsuri care să ducă la atingerea acestei cifre.

La data de 25 octombrie are loc o ședință deja programată a Consiliului UE. Data de 8 iulie, când are loc o ședință a Consiliului Ecofin, e în continuare esențială pentru adoptarea de măsuri care să ducă la scăderea deficitului bugetar.

Chiar dacă Consiliul UE ar adopta propunerea Comisiei și ar stabili 15 octombrie ca termen pentru luarea măsurilor, e important de notat că ar putea apărea o reacție negativă a agențiilor de rating și a piețelor dacă guvernul amână până în octombrie aceste măsuri.

România a ajuns anul trecut, sub guvernul PSD-PNL condus de Marcel Ciolacu, la un deficit bugetar de 9,3% din PIB, adică are cheltuieli mult mai mari decât veniturile. Este cel mai mare deficit bugetar din UE.

Citeste mai mult

Eveniment

Sfântul Mare Mucenic Ioan cel Nou de la Suceava

Publicat

Publicitate

Sfântul Mare Mucenic Ioan s-a născut în jurul anului 1300, din părinți creștini greci, iubitori de Dumnezeu, ceea ce l-a făcut să fie râvnitor al împlinirii poruncilor lui Hristos. Ocupația lui de bază era negoțul, călătorind adesea prin cetățile și târgurile de pe malurile Mării Negre.

De loc era din cetatea Trapezunt de lângă Marea Nea­gră. Călătorind el oarecând cu corabia, vrăjmașul diavol, văzându-l că se roagă lui Dumnezeu și că postește, dar şi că îi miluia şi îngrijea pe oamenii ce pătimeau de boli în corabie, a ridicat asupra lui pe stăpânul vasului, un om nemilostiv şi rău.

Auzind acela că Ioan este creştin ortodox, se străduia să-l determine să renunţe la credinţa sa cea curată şi să îmbrăţişeze credinţa latinească. Deci, a început Sfântul Ioan, mergând pe mare, a-i arăta aceluia adevărul Ortodoxiei şi l-a lăsat ruşinat, biruindu-l în cuvânt. Ajungând ei în Cetatea Albă, care atunci era stăpânită de turci, stăpânul corabiei s-a dus la dregătorul cetății zicându-i că Ioan dorește să treacă la musulmani. Auzind acestea, dregătorul l-a chemat imediat la judecată pe Ioan, însă el L-a mărturisit cu mult curaj pe Hristos-Domnul înaintea tuturor. Pentru aceasta a fost bătut cu toiege, apoi legându-l în lanțuri, l-au aruncat în temniță.

A doua zi, l-au adus din nou la judecată, dar Sfântul Ioan mărturisind că este creștin a fost legat de un cal sălbatic și târât prin întreaga cetate. Iar un oarecare păgân, batjocorind pe mucenic, a luat o sabie și i-a tăiat capul. Moaștele Sfântului Ioan cel Nou se află la Suceava, în biserica cu hramul „Sfântul Gheorghe”.

Citeste mai mult

Eveniment

Patru zboruri de pe Aeroportul Otopeni, anulate, din cauza închiderii spațiului aerian din Orientul Mijlociu

Publicat

Publicitate

Patru zboruri de pe Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” au fost anulate, marți, din cauza închiderii spațiului aerian din Orientul Mijlociu, a anunțat purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), Theodor Postelnicu.

Cele patru zboruri sunt: Qatar Airways 219 Doha – București și 220 București – Doha, Wizz Air 3267 București – Dubai și 3268 Dubai – București.

Mai multe țări și-au închis spațiul aerian imediat după atacul iranian asupra bazei americane din Qatar.

Qatarul, unde se găsește cea mai mare bază militară americană din Orientul Mijlociu, a anunțat luni că își suspendă traficul aerian, după ce Teheranul a amenințat că va riposta la bombardamentele Statelor Unite asupra instalațiilor nucleare iraniene, transmite AFP.

‘Autoritățile competente anunță suspendarea temporară a traficului în spațiul aerian al țării, în cadrul unui ansamblu de măsuri de precauție luate pe baza evoluțiilor din regiune’, arată un comunicat al Ministerului de Externe de la Doha.

De asemenea, Emiratele Arabe Unite și-au închis spațiul aerian pe baza informațiilor privind traiectoria de zbor și controlul traficului aerian, conform FlightRadar. AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending