Connect with us
Publicitate

Actualitate

Structura anului școlar 2022-2023: Școala începe în 5 septembrie. Noutăți pentru elevi și CALENDAR cu module de curs și vacanțe

Publicat

Publicitate

Noul an școlar începe pentru elevi la 5 septembrie, într-o nouă structură. Vor avea module de cursuri în loc de semestre sau trimestre, mai scurte și cu vacanțe mai des.

Anul școlar 2022-2023 are o durată de 36 de săptămâni, dar este cu doar câteva zile de cursuri mai lung decât cel care a trecut. „Școala altfel” și noua „Săptămână verde” vor fi în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare.

În primăvară va fi și o vacanță de o săptămână, a cărei perioade diferă de la județ la județ, după cum s-a decis la nivel local.

Publicitate

Prima vacanță va fi din 22 octombrie și va fi pentru toți elevii, nu doar pentru cei din clasele primare și copiii de grădiniță.

Calendarul anului școlar 2022-2023 diferă în fiecare județ, în funcție de vacanța de o săptămână din februarie. În județul Botoșani, această vacanță va fi în perioada 20-24 februarie 2023 (a putut fi aleasă o săptămână din intervalul 6 – 26 februarie 2023), ceea ce influențează și finalul modulului 3 de cursuri și începutul celui de-al patrulea. Aici este diferența între județele din țară.

Structura anului școlar 2022-2023: cursuri și vacanțe – JUDEȚUL BOTOȘANI

Publicitate
  • cursuri (modulul 1) – de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022
  • vacanţă (vacanța 1) – de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022
  • cursuri (modulul 2) – de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022
  • vacanţă (vacanța 2) – de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023
  • cursuri (modulul 3) – de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 17 februarie 2023 (în Alba)
  • vacanţă (vacanța 3) – o săptămână: de luni, 20 februarie până vineri, 24 februarie, în Botoșani
  • cursuri (modulul 4) – de luni, 27 februarie 2023 până joi, 6 aprilie 2023
  • vacanţă (vacanța 4) – de vineri, 7 aprilie 2023, până marţi, 18 aprilie 2023
  • cursuri (modulul 5) – de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023
  • vacanţă (vacanța 6, de vară) – de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023.

Anul școlar 2022-2023 – „Şcoala altfel”, „Săptămâna verde” și încheierea cursurilor pentru clasele VIII și XII-XIII

În ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei şi în zilele nelucrătoare/ de sărbătoare legală prevăzute de lege şi de contractul colectiv de muncă aplicabil nu se organizează cursuri.

Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ.

Publicitate

Derularea celor două programe nu se planifică în acelaşi interval de cursuri (modul de învăţare).

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 2 iunie 2023.

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 9 iunie 2023.

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, pentru clasele din învățământul postliceal, cu excepția calificărilor din domeniul sănătate și asistență pedagogică, și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 23 iunie 2023.

Vacanța din februarie în celelalte județe

  • Vacanță în perioada 6-10 februarie: Ilfov, Suceava
  • Vacanță în perioada 13-17 februarie: Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Călărași, Cluj, Dâmbovița, Gorj, Hunedoara, Teleorman, Prahova.
  • Vacanță în 20-24 februarie: Sibiu, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Satu Mare, Sălaj, Maramureș, Arad, Timiș, Constanța, Tulcea, Giurgiu, Ialomița, Olt, Dolj, Mehedinți, Caraș-Severin, Vâlcea, Buzău, Brăila, Galați, Vrancea, Bacău, Vaslui, Neamț, Iași, Botoșani.

Anul școlar 2022-2023 – alte noutăți

În anul școlar 2022-2023, la fiecare disciplină de studiu/modul, se încheie anual o singură medie, scrie în noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), ce intră în vigoare de la 1 septembrie.

La fiecare disciplină, numărul de calificative/note acordate anual este cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ.

În cazul curriculumului organizat modular, numărul de note acordate trebuie să fie corelat cu numărul de ore alocate fiecărui modul în planul de învăţământ, precum şi cu structura modulului, de regulă, o notă la un număr de 25 de ore.

Numărul minim de note acordate elevului la un modul este de două.

La sfârşitul clasei pregătitoare, evaluarea dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor faţă de învăţare ale copilului, realizată pe parcursul întregului an şcolar, se finalizează prin completarea unui raport, de către cadrul didactic responsabil, în baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei.

În învăţământul primar, la clasele I – IV, în cel secundar şi în cel postliceal, elevii vor avea la fiecare disciplină/modul, cu excepţia celor preponderent practice, cel puţin două evaluări prin lucrare scrisă/test pe an școlar.

La fiecare disciplină de studiu/modul, se încheie anual o singură medie, calculată prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor la cel mai apropiat număr întreg. La o diferență de 50 de sutimi, rotunjirea se face în favoarea elevului.

La clasele I – IV se stabilesc calificative anuale la fiecare disciplină de studiu.

Pentru aceste clase, calificativul pe disciplină se stabileşte astfel: se aleg două calificative cu frecvenţa cea mai mare, acordate în timpul anului școlar, după care, în perioadele de recapitulare şi de consolidare a materiei, în urma aplicării unor probe de evaluare sumativă, cadrul didactic poate opta pentru unul dintre cele două calificative, în baza următoarelor criterii:

  • a) progresul sau regresul elevului;
  • b) raportul efort-performanţă realizată;
  • c) creşterea sau descreşterea motivaţiei elevului;
  • d) realizarea unor sarcini din programul suplimentar de pregătire sau de recuperare, stabilite de cadrul didactic şi care au fost aduse la cunoştinţa părintelui, tutorelui sau reprezentantului legal.

Calificativele la purtare se consemnează în catalog de către învăţători/institutori/profesorii pentru învăţământul primar.

În învăţământul secundar inferior, secundar superior şi postliceal, mediile anuale pe disciplină/ modul se consemnează în catalog de către cadrul didactic care a predat disciplina/modulul. Mediile la purtare se consemnează în catalog de profesorii diriginţi ai claselor.

Elevii scutiți de efort fizic trebuie să fie prezenți la orele de educație fizică.

Elevii scutiţi de efort fizic au obligaţia de a fi prezenţi la orele de educaţie fizică şi sport. Acestor elevi nu li se acordă calificative/note şi nu li se încheie media la această disciplină în anul în care sunt scutiţi medical.

Mediile minime pentru promovarea anului școlar

Sunt declaraţi promovaţi elevii care, la sfârşitul anului şcolar, obţin la fiecare disciplină de studiu/modul cel puţin media anuală 5 /calificativul „Suficient”, iar la purtare, media anuală 6 / calificativul „Suficient”.

Elevii liceelor pedagogice, ai liceelor teologice şi ai liceelor militare care obţin la purtare media anuală mai mică de 8 nu mai pot continua studiile la aceste profiluri. Aceşti elevi sunt obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte profiluri/licee cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare a unităţilor în cauză.

Elevii de la clasele cu profil artistic sau sportiv trebuie să obţină media cel puţin 6 la disciplina principală de specialitate, pentru aceste profiluri/specializări.

Elevii de la clasele cu specializările muzică, coregrafie și arta actorului trebuie să obţină cel puţin nota 6 pentru specializarea respectivă/la examenul de sfârşit de an şcolar.

Elevii de la clasele cu specializările arte vizuale, arte plastice, arte decorative, arhitectură, arte ambientale, design, conservare-restaurare bunuri culturale trebuie să obţină la toate disciplinele practice de specialitate media anuală cel puţin 6.

Elevii de la clasele cu profil pedagogic trebuie să obţină la sfârşitul anului şcolar medii anuale de cel puţin 6 la disciplinele limba şi literatura română/limba şi literatura maternă, matematică/ aritmetică şi la disciplinele pedagogice de profil.

Elevii care nu îndeplinesc condiţiile de mai sus sunt obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte profiluri/specializări, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare a unităţilor în cauză.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Excelență în premieră la Toastmasters Botoșani

Publicat

Publicitate

Botoșăneanca Alexandra Butnaru, membră a clubului de oratorie și leadership ce a împlinit luna trecută 10 ani de existență, a reușit o performanță în premieră pentru clubul botoșănean. Alexandra a câștigat locul I la concursul desfășurat zilele trecute la București și organizat de Toastmasters România și Republica Moldova.

Concursul a fost la nivel de „divizie”, așadar, conform organizării regionale a brandului și i-a pus față în față pe cei mai buni vorbitori din cele 21 de cluburi câte funcționează în această divizie. Competiția a avut patru secțiuni, diferențiind discursurile pregătite de cele improvizate, fiecare categorie având concurenți atât pentru limba română, cât și pentru limba engleză. Alexandra a avut de înfruntat alți 7 concurenți din cluburi mai mari și mai celebre, care au reușit să ajungă în finală la secțiunea discursurilor improvizate în limba engleză. A avut de susținut un speech de până în 2 minute despre ceva ce școala ar trebui să ne învețe dar n-o face. Ce credeți că a ales Alexandra? Ea a vorbit despre valoarea pozitivă a greșelilor și a câștigat votul juriului.

Alexandra este membră a Toastmasters Botoșani de câteva luni, iar în viața de zi cu zi este fondator, trainer și facilitator la Super Speak. Iubește limba engleză și, mai mult decât atât, iubește să-i învețe engleză pe cei care au nevoie de asta.

Publicitate

Toastmasters este un brand început în SUA în urmă cu exact 100 de ani și se dorește un lanț de organizații non-profit ce oferă medii pozitive de învățare și dezvoltare personală tuturor celor ce doresc să învețe să-și învingă emoțiile vorbitului în public, să fie leaderi mai buni și mai eficienți. Cluburile se întâlnesc săptămânal, membrii prezintă discursuri pregătite sau construite pe loc, dar se și distrează, atmosfera fiind una de relaxare, veselie, realizare de proiecte. Pentru o taxă modică, ce asigură locația și dotările, membrii Toastmasters au ocazia să se auto-construiască și să-și depășească piedicile ce apar, din diverse cauze, în propria dezvoltare.

Concursurile se organizează de două ori pe an, primăvara și toamna, pe sistemul calificărilor din local în internațional și reprezintă adevărate teste ale priceperilor pe care și le formează membrii cu fiecare întâlnire. Orice club Toastmasters are patru mari valori pe care trebuie să le urmărească și să le protejeze constant: respectul, integritatea, serviciul adus aproapelui și excelența. Iar Alexandra a atins, cu siguranță, excelența! Felicitări!

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

(P) Cătălin Silegeanu: „România are nevoie de o schimbare reală și durabilă”

Publicat

Publicitate

 În cadrul unei întâlniri cu locuitorii din comuna Vârfu Câmpului, Cătălin Silegeanu, prim-vicepreședinte și candidat AUR la Senat, a prezentat Planul Simion și viziunea sa pentru viitorul României.

În fața comunității locale, Cătălin Silegeanu a declarat: „Astăzi, mai mult ca niciodată, România are nevoie de o schimbare reală și durabilă. Oamenii ne-au arătat că au încredere în capacitatea noastră de a transforma destinele lor în bine. Este datoria noastră să nu-i dezamăgim. Reconstrucția României reprezintă un angajament pe care ni-l asumăm cu toată seriozitatea și hotărârea.”

El a subliniat faptul că dorința de transformare este tot mai intensă, iar sprijinul cetățenilor confirmă acest lucru. „Fiecare dintre noi are un rol crucial în acest proces de transformare. Împreună, putem construi o Românie mai bună, o țară a demnității și a oportunităților pentru toți cetățenii. Le mulțumesc tuturor celor care ne sunt alături și ne susțin în acest demers. Vom continua să luptăm pentru o schimbare autentică și durabilă, una care să reflecte dorințele și nevoile reale ale oamenilor”, a adăugat Silegeanu.

Publicitate

Evenimentul a marcat un alt pas important în campania electorală a lui Cătălin Silegeanu, accentuând angajamentul său față de comunitate și dorința de a contribui la un viitor mai bun pentru România.
CMF : 11240014

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Pedepse majorate în cazul celor care conduc fără permis şi comit accidente. Proiect adoptat de Senat

Publicat

Publicitate

Pedepsele privative de libertate cuprinse între 4 şi 8 ani pentru încredinţarea vehiculului unei persoane fără permis, în urma căruia s-a produs un accident, şi între 5 – 10 ani, dacă accidentul s-a soldat cu victime, cresc cu o treime, iar cei care se urcă la volan fără permis vor fi obligaţi să execute pedeapsa, indiferent dacă produc sau nu accident, prevăd două amendamente admise la proiectul pentru modificarea şi completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, adoptat luni de Senat.

“Cred că în momentul ăsta, împreună cu Legea ‘Anastasia’, cu legea care pedepseşte consumul de droguri şi consumul, această lege întregeşte practic scutul de apărare împotriva celor care săvârşesc accidente datorită faptului că în mod voit şi cu bătaie de joc faţă de lege ignoră ideile de siguranţă (…). În momentul în care instanţele de judecată nu vor mai putea aplica pedepse cu suspendare şi în momentul în care cine se urcă la volan beat, drogat, fără permis sau cine încredinţează un autovehicul unei persoane bete sau fără permis, ştiu că nu mai e cale de învoială cu nimeni, cu siguranţă vor deveni mai responsabili, vor deveni mai atenţi la respectarea legii”, a transmis, în plen, senatorul PNL Daniel Fenechiu, iniţiator al acestui proiect legislativ alături de senatorul PSD Robert Cazanciuc.

Un alt amendament admis vizează eliminarea din lege a articolului care se referea la răspunderea celor care încredinţează maşina.

Publicitate

“La ultimul articol care a fost eliminat, articolul se referea la răspunderea celor care încredinţează maşina. Articolul a fost eliminat pentru că există text acoperitor şi, altfel, am fi avut două texte care spun acelaşi lucru. Pe motive de paralelism, s-a eliminat. Pentru că, văzând mai multe texte, există în momentul de faţă acoperire legală pentru aceste situaţii. Cel care încredinţează un autovehicul primeşte o pedeapsă asemenea celui care conduce fără să aibă drept”, a detaliat Cazanciuc.

În opinia senatorului PSD, legislaţia trebuie să atragă atenţia celor care “mai au această uşurinţă” de lăsa cheile de la maşină nesupravegheate.

“Textele în vigoare acoperă această situaţie. Eficienţa va fi legată strict de modul în care instanţele vor aplica acest text. În momentul în care ştii că nu mai poţi primi decât o pedeapsă cu executare, s-ar putea să fii mult mai responsabil când te urci la volan”, a susţinut Cazanciuc.

Publicitate

Totodată, rămâne nemodificat articolul din proiectul de act normativ potrivit căruia “conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul, a unui tramvai ori a unui tractor agricol sau forestier de către o persoană care nu posedă permis de conducere se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 7 ani”.

Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.286/2009 privind Codul penal va fi supusă dezbaterii şi votului Camerei Deputaţilor, for decizional în acest caz. AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

„Invitatul Zilei” la Botosani24.ro: Mircea Magdalena, candidat PSD Botoșani la Camera Deputaților

Publicat

Publicitate

„Invitatul Zilei” la Interviurile Botosani24.ro a fost astăzi Mircea Magdalena, candidat PSD la Camera Deputaților, cel care de altfel este și administratorul public al Municipiului Botoșani, și care a venit în studioul Botosani24.ro însoțit de primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei.

Mircea Magdalena a vorbit despre candidatura sa la Camera Deputaților în timp ce Cosmin Andrei, primarul Municipiului Botoșani, a explicat cu exemple concrete cât este de important în dezvoltarea unei localități ca parlamentarii să fie de aceeași culoare politică ca liderii administrației publice locale.

Un interviu realizat în studioul on-line al publicației Botosani24.ro de editorul șef Tudor Carare.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending