Connect with us
Publicitate

Eveniment

Staționarea pe banda de urgență pe autostradă: Cât de periculoasă este și care e riscul unui accident

Publicat

Publicitate

În traficul pe autostradă, multe accidente au avut loc datorită staționării nepermise pe banda de urgență. Staționarea este periculoasă și conduce la accidente grave, notează alba24.ro. Un bărbat a murit marți, în drum spre spital, după ce a fost acroșat de un autotren. Bărbatul se afla pe banda de urgență a autostrăzii A1 și încerca să rezolve o problemă la roata unui vehicul de tractare.

Titi Aur, specialist în conducere defensivă, a prezentat la DCNews mai multe recomandări pentru a evita un accident atunci când suntem nevoiți să oprim pe banda de urgență.

Cum se circulă pe banda de urgență

„În primul rând, pe banda de urgenţă oprim atunci când chiar avem o urgenţă. Pentru că, în bunul mers românesc, se mai opreşte şi pentru a se lua masa pe capotă.

Publicitate

Dacă am oprit, în afară de faptul că punem maşina pe avarii şi punem triunghi ca să ne vadă cei din spate, să ne remarce cât mai repede, trebuie să fim foarte atenţi.

Conform regulilor, ar trebui să trecem dincolo de balustradă, să fim într-un spaţiu sigur, şi să anunţăm sistemul de urgenţă, de tractare, etc. Nu ne apucăm să facem noi diferite lucruri la maşină pe banda de urgenţă, pentru că e foarte periculos. Pericolul major este exact această situaţie. TIR-ul care merge pe banda 1, cu 90 km/h.

Din păcate, foarte mulţi şoferi de TIR practică un lucru ilegal şi imoral. În loc să îşi vadă de drum, se uită la filme, se uită pe Facebook, se uită pe device-uri electronice, şi sunt neatenţi.

Publicitate

Când au o maşină în faţă, mai sunt atenţi, dar când sunt singuri pe drum sunt neatenţi. Şi atunci, s-au coroborat cele două situaţii: cel care a oprit pe banda de urgenţă şi se dă jos ca şi cum ar fi în parcare, indiferent de problemă, fără să fie atent, iar şoferul de TIR nu a fost atent.

Pentru că dacă era atent, nu ar fi intrat peste respectivul. Fără să ştiu cazul, acum aflu de el, aproape sigur a fost o situaţie din asta. Şoferul de TIR neatent, iar şoferul de maşină mică nu a crezut că se poate întâmpla ceva şi s-a dat jos să se uite la roată”, a explicat Titi Aur pentru DC News .

Ce trebuie să faci când oprești pe banda de urgență

„În ţările care fac cu adevărat educaţie rutieră, regula e foarte clară. Când ai oprit pe banda de urgenţă, indiferent din ce motiv, tehnic sau de sănătate, treci dincolo de balustradă, în zona sigură, şi anunţi pe cine ai de anunţat.

Publicitate

Cei de la tehnic vor veni cu girofar, maşină, etc, iar ambulanţele la fel. A schimba roata, mai ales roata din stânga, pe autostradă, e mai mult decât risc, e prostie, e greşeală. Riscul e major! În relaţia cu toţi şoferii!

Nu e vorba nici de vizibilitate. Ba dimpotrivă. Pe lipsă de vizibilitate, e mai puţin probabil, că eşti mai atent. Cel mai periculos lucru pentru un şofer cu experienţă este că el consideră că nu i se poate întâmpla nimic”, a mai precizat Titi Aur.

 

Ce faci când vezi o maşină oprită pe banda de urgenţă

„În primul rând, e nevoie de atenţie. Cel care e pe banda de urgenţă nu ar trebui să intre deloc pe banda 1 de circulaţie.

Câteodată, banda de urgenţă nu e suficient de lată, aşa că se mai întâmplă, mai ales când se deschide portiera sau se coboară din maşină. Cei de pe banda 1, dacă văd pe cineva oprit, ar trebui să treacă pe banda 2, să evite să treacă la mică distanţă de astfel de maşini.

Pe autostradă e viteză mare, şi atunci încerci să nu treci şters pe lângă o maşină oprită, pentru că nu ştii ce e acolo.

Poate cuiva îi e rău şi deschide portiera repede, poate e un copil, orice. Nu treci cu 120 km/h la 20 cm de maşina oprită”, a continuat Titi Aur.

„Cercul de siguranţă”, regula pe care trebuie să o ştie toţi şoferii pe autostradă

„Cercul de siguranţă spune aşa: trebuie să am şi în faţă, şi în spate, şi în lateral spaţiu suficient cât să fiu în siguranţă. Cum faci să ai spaţiul lateral? Ei bine, cu cât spaţiul lateral este mai mic, cu atât mergi cu viteză mai mică.

Când mergi pe o şosea liberă, într-un oraş, poţi merge cu 50km/h. Când mergi printre blocuri, unde sunt maşini parcate pe stânga şi pe dreapta, şi treci cu oglinda la 20 cm de maşina din stânga şi 20 cm de cea din dreapta, legal poţi merge tot cu 50 km/h.

Dar cercul de siguranţă presupune să mergi, la o astfel de distanţă, cu 20 km/h. Dacă se deschide o uşă? Dacă dintre maşini sare ceva în faţă? Trebuie să poţi opri. Cu toate că eşti pe o stradă unde poţi merge cu 50 km/h.

Aşa e şi pe autostradă. Mergi cu 130 km/h, când în stânga ai o bandă, când în dreapta ai o bandă de siguranţă goală. Dar când treci pe lângă o maşină oprită şi nu poţi trece pe banda 2 din cauza aglomeraţiei, regula cercului de siguranţă, care se predă doar la cursuri de conducere defensivă, nu şi la şcoala de şoferi, spune că trebuie să reduci viteza.

Nu poţi trece cu 130 km/h când eşti la 30 cm de o maşină oprită. Când ai 1,5 metri până la parapet, poţi merge repede, pentru că parapetul nu îţi sare în faţă niciodată”, a concluzionat Titi Aur.

Amenzi usturătoare pentru șoferii care circulă pe banda de urgență, pe autostrăzi. Atenționările polițiștilor

Potrivit Codului rutier, pe autostrăzi este interzisă circulaţia, oprirea sau staţionarea autovehiculelor pe banda de urgenţă, cu excepţia cazurilor justificate, precum şi a autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritar.

Mersul nejustificat pe banda de urgență conduce la suspendarea permisului pentru 90 de zile.

De asemenea, amenzile pentru această contravenție au crescut în acest an de la 580-725 lei la 1.300- 2.900 lei.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FOTO: Elevii de la Liceul ,,Demostene Botez” din Trușești au sărbătorit Săptămâna Educației Globale

Publicat

Publicitate

În cadrul Săptămânii Educației Globale, elevii de la Liceul „Demostene Botez” Trușești au desfășurat activitatea „It’s our world. Let’s heal it TOGETHER!”, fiind coordonați de către doamnele profesoare Rebeca Coșorianu, Ana-Maria Bodai, Ionescu Ana-Claudia și Gania Cătălina.

Dezbaterea a permis abordarea interdisciplinară care a unit religia cu limbile străine, istoria si geografia. Invitat la activitate a fost preotul Andrei-Ionuț Bodai care a reușit să le explice liceenilor că incluziunea reprezintă acceptarea, valorizarea și integrarea tuturor oamenilor, indiferent de diferențele dintre ei. În contextul unei planete incluzive, aceasta implică respectul pentru diversitatea culturală, religioasă, lingvistică, socială și de gândire. Diversitatea nu este despre cum ne deosebim, ci despre cum învățăm să trăim împreună.

În cadrul activității a fost explorat modul în care libertatea lingvistică, religioasă, geografică, respectul reciproc și colaborarea ne conectează și ne conduc către o lume mai incluzivă. Toleranța religioasă înseamnă să acceptăm dreptul fiecărei persoane de a-și alege credința, fără prejudecăți sau discriminare. Istoria ne învață că doar prin respect reciproc și cooperare putem depăși momentele de conflict. O planetă incluzivă este una în care toți oamenii își găsesc locul, contribuind la echilibrul social, ecologic și spiritual. Filosofia existenței ne îndeamnă să reflectăm asupra rolului nostru nu doar ca indivizi, ci și ca parte a unui întreg mai mare. Fără comunicare, nu putem crea empatie. De la Declarația Universală a Drepturilor Omului (1948) la diverse tratate internaționale, umanitatea a luptat pentru o lume bazată pe egalitate, libertate și demnitate. Conexiunea autentică între oameni aduce progres social și personal. Întâlnirea cu Dumnezeu este o experiență profund personală, dar, în același timp, un punct comun care ne conectează pe toți. Autocunoașterea ne face să apreciem mai mult diversitatea din jurul nostru.

Publicitate

Sfatul primit de elevi a fost că trebuie să fim conectați nu doar prin tehnologie, ci prin empatie, respect și dragoste. O planetă incluzivă este posibilă dacă ne asumăm responsabilitatea de a crea legături autentice, pentru că „acolo unde iubirea există, nu există bariere!”.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Bosch, cel mai mare furnizor de componente auto, anunță concedieri la nivel global. Care sunt motivele

Publicat

Publicitate

Bosch, cel mai mare furnizor de componente auto, anunță concedieri. Compania a anunţat vineri că intenţionează să concedieze până la 5.500 de angajaţi, scrie alba24.ro. Este cel mai recent indiciu al dificultăţilor din industria auto germană, afectată de cererea slabă şi de concurenţa din China, citează Reuters.

Bosch, cel mai mare furnizor mondial de piese auto, ar urma să renunţe la 3.500 de angajaţi, până la finalul lui 2027, de la divizia sa de servicii informatice. Jumătate sunt la unităţile din Germania. Decizia vine pe fondul cererii slabe pentru sisteme de asistenţă de conducere inteligentă şi soluţii pentru conducere automată.

De asemenea, 750 de angajaţi ar urma să fie concediaţi până în 2032 la uzina din Hildesheim, în Germania. În plus, vor fi concedieri la divizia de mecanisme de direcţie la fabrica din Schwaebisch Gmuend, lângă Stuttgart. Compania vrea să concedieze acolo până la 1.300 de angajaţi, în perioada 2027 – 2030.

Publicitate

Consiliul angajaţilor Bosch şi sindicatul IG Metall şi-au exprimat opoziţia faţă de concedieri. „Ne vom organiza rezistenţa la acele fabrici la toate nivelurile”, a afirmat Frank Sell, adjunctul şefului Consiliului angajaţilor.

Continental, Robert Bosch GmbH şi ZF Friedrichshafen AG îşi reduc cheltuielile pentru a face faţă declinului din sectorul auto. Clienţii lor, inclusiv Volkswagen AG şi Mercedes-Benz Group AG, îşi reduc eforturile de electrificare, ca răspuns la cererea slabă, astfel încât furnizorii care investesc în noile tehnologii se confruntă cu dificultăţi.

Giganţii industriali germani sunt afectaţi de tranziţia la o economie mai curată. Tranziţia este una deosebit de dificilă pentru sectorul auto german, care a crescut graţie producţiei unor automobile de calitate, echipate cu motoare cu combustie, şi care beneficia de sute de producători locali de componente, scrie Reuters.

Publicitate

Bosch deține fabrici și în România, la Cluj Napoca și în Blaj (județul Alba).

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Cătălin Silegeanu: Este timpul să ne unim forțele și să facem împreună o schimbare reală, care să asigure un viitor mai bun și mai prosper pentru toți cetățenii acestei țări

Publicat

Publicitate

Într-o zi încărcată de emoție și speranță, pe 22 noiembrie 2024, Botoșaniul a fost martorul unui moment semnificativ în cadrul campaniei electorale, chiar înainte de turul 1 al alegerilor. Cătălin Silegeanu, prim-vicepreședinte AUR Botoșani și candidat la Senat, a făcut o declarație de presă în care a subliniat importanța acestei zile.

 

Silegeanu a declarat: „În această zi importantă, am avut plăcerea de a oferi botoșănenilor câte un exemplar din Planul Simion, document care cristalizează viziunea noastră pentru un viitor mai bun al României. Am fost profund impresionat de discuțiile deschise cu cetățenii și de dorința lor sinceră de schimbare.”

Publicitate

 

El a continuat, subliniind că „mulți dintre cei cu care am discutat simt că a venit momentul ca România să fie condusă de un președinte patriot, muncitor și responsabil. George Simion este persoana care poate readuce demnitatea națiunii noastre pe scena internațională. Pentru unii, el poate părea o surpriză în politica românească, dar pentru cei care i-au urmărit parcursul, el reprezintă viitorul Președinte al României.”

 

Publicitate

Silegeanu a concluzionat cu un apel la unitate: „Este timpul să ne unim forțele și să facem împreună o schimbare reală, care să asigure un viitor mai bun și mai prosper pentru toți cetățenii acestei țări.”

 

Această zi marchează un moment de cotitură pentru AUR și susținătorii săi, care privesc cu încredere spre viitoarele alegeri. CMF : 11240014

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Marcel Ciolacu președinte și PSD la guvernare reprezintă garanția creșterii veniturilor botoșănenilor și continuarea investițiilor pentru județul Botoșani

Publicat

Publicitate

PSD Botoșani îndeamnă locuitorii județului Botoșani să voteze candidații PSD la alegerile parlamentare pe 1 decembrie și să-l voteze pe 24 noiembrie și 8 decembrie pe Marcel Ciolacu pentru funcția de președinte.

Marcel Ciolacu va fi un președinte al tuturor românilor, indiferent de orientările lor politice sau de categoriile sociale din care fac parte, care propune unirea românilor în jurul obiectivelor naționale, nu dezbinarea lor cum au procedat ultimii doi președinți de dreapta.

În programul de guvernare pentru următorul mandat, PSD se angajează să ducă salariul mediu net, în mână, la peste 1.500 de euro lunar, salariul minim net va crește la peste 750 de euro pe lună, iar  pensia medie la 810 euro pe lună. Atingerea acestor obiective este garantată de prestația PSD, cu Marcel Ciolacu premier, când a asigurat creșteri importante ale pensiilor și salariilor! Aceasta este diferența dintre PSD și celelalte partide. Aceasta e diferența între Marcel Ciolacu și ceilalți candidați la alegerile prezidențiale.

Publicitate

Marcel Ciolacu este prim-ministru care a alocat cele mai multe fonduri pentru începerea investițiilor din regiunea Moldovei și județul Botoșani. Premierul social-democrat este cel care a început construcția la Autostrada Moldovei, care leagă județul Botoșani la dezvoltarea României, care va aduce investitori și locuri de muncă pentru județul nostru și oportunități pentru tineri să nu mai plece în străinătate!

Marcel Ciolacu este un patriot, un bun român, care a pus interesul țării lui pe primul loc, nu a plecat capul și a obținut pentru România intrarea în spațiul de liberă circulație Schengen, care va aduce importante beneficii economice pentru companiile românești, a stabilit parteneriate economice cu cele mai puternice state din Uniunea Europenă și recunoșterea dublei cetățenii pentru români din Spania, cea mai mare comunitate din diaspora.

Votați candidații PSD pentru alegerile parlamentare și pe Marcel Ciolacu președinte al României pentru că este singurul candidat la Președinție care are în programul său măsuri prin care să susțină tinerii să se se angajeze pentru prima dată! Marcel Ciolacu va fi președintele tuturor tinerilor din România! Studenții și masteranzii cu vârsta mai mică de 26 ani, care lucrează vor fi scutiți de la plata contribuției de asigurări de sănătate și de impozitul pe venit pentru cei cu salariul minim, iar absolveții de facultate vor beneficia de prime de stabilitate pe 2 ani, de 1.000 lei/lună în primele 12 luni și de 1.250 lei/lună în anul următor”, a declarat Doina Federovici.

Publicitate

PSD la guvernare și Marcel Ciolacu președintele României este garanția că Moldova și județul Botoșani se dezvoltă!

Votați Marcel Ciolacu președinte pe 24 noiembrie, candidații PSD Botoșani la alegerile parlamentare pe 1 decembrie!

CMF1124001

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending