Connect with us
Publicitate

Eveniment

Staționarea pe banda de urgență pe autostradă: Cât de periculoasă este și care e riscul unui accident

Publicat

Publicitate

În traficul pe autostradă, multe accidente au avut loc datorită staționării nepermise pe banda de urgență. Staționarea este periculoasă și conduce la accidente grave, notează alba24.ro. Un bărbat a murit marți, în drum spre spital, după ce a fost acroșat de un autotren. Bărbatul se afla pe banda de urgență a autostrăzii A1 și încerca să rezolve o problemă la roata unui vehicul de tractare.

Titi Aur, specialist în conducere defensivă, a prezentat la DCNews mai multe recomandări pentru a evita un accident atunci când suntem nevoiți să oprim pe banda de urgență.

Cum se circulă pe banda de urgență

„În primul rând, pe banda de urgenţă oprim atunci când chiar avem o urgenţă. Pentru că, în bunul mers românesc, se mai opreşte şi pentru a se lua masa pe capotă.

Publicitate

Dacă am oprit, în afară de faptul că punem maşina pe avarii şi punem triunghi ca să ne vadă cei din spate, să ne remarce cât mai repede, trebuie să fim foarte atenţi.

Conform regulilor, ar trebui să trecem dincolo de balustradă, să fim într-un spaţiu sigur, şi să anunţăm sistemul de urgenţă, de tractare, etc. Nu ne apucăm să facem noi diferite lucruri la maşină pe banda de urgenţă, pentru că e foarte periculos. Pericolul major este exact această situaţie. TIR-ul care merge pe banda 1, cu 90 km/h.

Din păcate, foarte mulţi şoferi de TIR practică un lucru ilegal şi imoral. În loc să îşi vadă de drum, se uită la filme, se uită pe Facebook, se uită pe device-uri electronice, şi sunt neatenţi.

Publicitate

Când au o maşină în faţă, mai sunt atenţi, dar când sunt singuri pe drum sunt neatenţi. Şi atunci, s-au coroborat cele două situaţii: cel care a oprit pe banda de urgenţă şi se dă jos ca şi cum ar fi în parcare, indiferent de problemă, fără să fie atent, iar şoferul de TIR nu a fost atent.

Pentru că dacă era atent, nu ar fi intrat peste respectivul. Fără să ştiu cazul, acum aflu de el, aproape sigur a fost o situaţie din asta. Şoferul de TIR neatent, iar şoferul de maşină mică nu a crezut că se poate întâmpla ceva şi s-a dat jos să se uite la roată”, a explicat Titi Aur pentru DC News .

Ce trebuie să faci când oprești pe banda de urgență

„În ţările care fac cu adevărat educaţie rutieră, regula e foarte clară. Când ai oprit pe banda de urgenţă, indiferent din ce motiv, tehnic sau de sănătate, treci dincolo de balustradă, în zona sigură, şi anunţi pe cine ai de anunţat.

Publicitate

Cei de la tehnic vor veni cu girofar, maşină, etc, iar ambulanţele la fel. A schimba roata, mai ales roata din stânga, pe autostradă, e mai mult decât risc, e prostie, e greşeală. Riscul e major! În relaţia cu toţi şoferii!

Nu e vorba nici de vizibilitate. Ba dimpotrivă. Pe lipsă de vizibilitate, e mai puţin probabil, că eşti mai atent. Cel mai periculos lucru pentru un şofer cu experienţă este că el consideră că nu i se poate întâmpla nimic”, a mai precizat Titi Aur.

 

Publicitate

Ce faci când vezi o maşină oprită pe banda de urgenţă

„În primul rând, e nevoie de atenţie. Cel care e pe banda de urgenţă nu ar trebui să intre deloc pe banda 1 de circulaţie.

Câteodată, banda de urgenţă nu e suficient de lată, aşa că se mai întâmplă, mai ales când se deschide portiera sau se coboară din maşină. Cei de pe banda 1, dacă văd pe cineva oprit, ar trebui să treacă pe banda 2, să evite să treacă la mică distanţă de astfel de maşini.

Pe autostradă e viteză mare, şi atunci încerci să nu treci şters pe lângă o maşină oprită, pentru că nu ştii ce e acolo.

Poate cuiva îi e rău şi deschide portiera repede, poate e un copil, orice. Nu treci cu 120 km/h la 20 cm de maşina oprită”, a continuat Titi Aur.

„Cercul de siguranţă”, regula pe care trebuie să o ştie toţi şoferii pe autostradă

„Cercul de siguranţă spune aşa: trebuie să am şi în faţă, şi în spate, şi în lateral spaţiu suficient cât să fiu în siguranţă. Cum faci să ai spaţiul lateral? Ei bine, cu cât spaţiul lateral este mai mic, cu atât mergi cu viteză mai mică.

Când mergi pe o şosea liberă, într-un oraş, poţi merge cu 50km/h. Când mergi printre blocuri, unde sunt maşini parcate pe stânga şi pe dreapta, şi treci cu oglinda la 20 cm de maşina din stânga şi 20 cm de cea din dreapta, legal poţi merge tot cu 50 km/h.

Dar cercul de siguranţă presupune să mergi, la o astfel de distanţă, cu 20 km/h. Dacă se deschide o uşă? Dacă dintre maşini sare ceva în faţă? Trebuie să poţi opri. Cu toate că eşti pe o stradă unde poţi merge cu 50 km/h.

Aşa e şi pe autostradă. Mergi cu 130 km/h, când în stânga ai o bandă, când în dreapta ai o bandă de siguranţă goală. Dar când treci pe lângă o maşină oprită şi nu poţi trece pe banda 2 din cauza aglomeraţiei, regula cercului de siguranţă, care se predă doar la cursuri de conducere defensivă, nu şi la şcoala de şoferi, spune că trebuie să reduci viteza.

Nu poţi trece cu 130 km/h când eşti la 30 cm de o maşină oprită. Când ai 1,5 metri până la parapet, poţi merge repede, pentru că parapetul nu îţi sare în faţă niciodată”, a concluzionat Titi Aur.

Amenzi usturătoare pentru șoferii care circulă pe banda de urgență, pe autostrăzi. Atenționările polițiștilor

Potrivit Codului rutier, pe autostrăzi este interzisă circulaţia, oprirea sau staţionarea autovehiculelor pe banda de urgenţă, cu excepţia cazurilor justificate, precum şi a autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritar.

Mersul nejustificat pe banda de urgență conduce la suspendarea permisului pentru 90 de zile.

De asemenea, amenzile pentru această contravenție au crescut în acest an de la 580-725 lei la 1.300- 2.900 lei.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Adio Liga 1? Visul frumos încă NU s-a terminat. FC Botoșani, înfrângere la scor în fața Oțelului, dar merge la BARAJ

Publicat

Publicitate

FC Botoșani a fost învinsă în această seară la Galați de Oțelul lui Dorinel Munteanu cu scorul de 2 – 0, după un meci în care indiferent ce a încercat, echipa lui Valeriu Iftime nu a reușit să marcheze.

Echipa gazdă, Oțelul, începea prima repriză în teren cu Pap, Adăscăliței, J. Cisse, Ghiocel, M. Silva, Gaitan, Zivulic, Jardan, R. Tănasă, Rusevic, Malle, în timp ce FC Botoșani îi introducea încă din primul minut pe Kukic, R. Benzar, Sadiku, Miron, Țigănașu, Florescu, Dican, Ferreira, Mitrov, E. Lopez și Kaprof.

Meciul pornea cu speranțe imense pentru FC Botoșani, mai ales după reușitele incredibile din ultimele cinci meciuri, însă sorții nu au fost de partea echipei din Nordul Moldovei.

Publicitate

Oțelul deschide scorul foarte repede după o fază demnă de Champion League, când, în minutul 12, Gaitan introduce balonul cu capul în poarta FC Botoșani de la 16 metri. În minutul 45, Rusevic înscrie din nou iar la pauză se intră cu scorul de 2-0 pentru echipa lui Dorinel Munteanu.

În repriza a doua botoșănenii nu reușesc să marcheze, însă, cu 25 de puncte, FC Botoșani merge la baraj cu CS Mioveni și încă are șanse să rămână în Liga 1 de fotbal din România.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de duminică, 12 mai 2024

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, duminică, 12 mai 2024, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 12 mai 2024:

Loto 6 din 49: 20, 49, 33, 26, 24, 14

Publicitate

Loto 5 din 40: 35, 7, 36, 33, 18, 6

Joker: 5, 14, 8, 37, 40 (+7)

Noroc: 4, 6, 2, 2, 4, 0, 1

Publicitate

Super Noroc: 0, 6, 6, 4, 3, 8

Noroc Plus: 1, 9, 9, 8, 1, 6

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

STUDIU: Schimbările climatice întreţin şi alimentează BOLILE infecţioase

Publicat

Publicitate

Planeta noastră – devenită mai caldă, mai poluată şi mai neospitalieră – s-a schimbat sub efectele activităţii umane şi, în acest mediu nou, bolile infecţioase proliferează, informează AFP, citat de agerpres.ro.

Studii recente au dezvăluit consecinţe complexe ale schimbărilor climatice provocate de activităţile antropice, cu răspândirea unor boli şi cu noi moduri de transmitere pentru altele.

Această situaţie este întâlnită mai ales în cazul speciilor de vectori, cum ar fi ţânţarii, care prosperă într-un climat mai umed, cu temperaturi mai ridicate, şi al animalelor purtătoare de boli, care se apropie de oameni pe măsură ce habitatul lor dispare.

Publicitate

Scăderea biodiversităţii pare să joace un rol important în răspândirea bolilor, potrivit unui studiu publicat săptămâna aceasta în revista ştiinţifică Nature.

Aproape 3.000 de baze de date folosite în cercetări anterioare au fost analizate pentru a descoperi modul în care scăderea biodiversităţii, schimbările climatice, poluarea, distrugerea sau modificarea habitatelor şi introducerea de noi specii afectează dezvoltarea bolilor infecţioase la oameni, animale şi plante.

Degradarea biodiversităţii a fost identificată ca fiind principalul factor, urmată de schimbările climatice şi de introducerea de noi specii.

Publicitate

Paraziţii vizează speciile care sunt prezente în masă şi, prin urmare, oferă mai multe gazde potenţiale, a subliniat Jason Rohr, unul dintre autorii studiului, care este profesor de biologie la Universitatea Notre Dame din statul american Indiana.

Iar speciile cu populaţii mai mari sunt mai predispuse “să se dedice creşterii, reproducerii şi înmulţirii lor în detrimentul apărării împotriva paraziţilor”, a explicat el pentru AFP.

Pe de altă parte, speciile mai rare şi mai rezistente sunt mai vulnerabile la declinul biodiversităţii, ceea ce se traduce printr-o proporţie mai mare de specii abundente care sunt sensibile la paraziţi, a explicat cercetătorul american.

Publicitate

“Dacă există mai multe generaţii de paraziţi sau de vectori, atunci pot apărea mai multe boli”, a rezumat Jason Rohr.

Consecinţe inegale

Cu toate acestea, amprenta umană asupra planetei noastre a crescut şi mai mult aceste riscuri.

Publicitate

În unele cazuri, pierderea sau schimbarea habitatului a fost asociată cu un declin al bolilor, în special datorită progreselor care au apărut odată cu urbanizarea, cum ar fi apa curentă şi canalizarea.

Iar consecinţele schimbărilor climatice nu sunt aceleaşi peste tot.

În regiunile tropicale, clima mai caldă şi mai umedă duce la o explozie a cazurilor de febră denga. Însă în Africa, condiţii mai secetoase ar putea contribui la stoparea răspândirii malariei.

Un studiu publicat în această săptămână în revista Science a modelat interacţiunile dintre schimbările climatice, precipitaţiile şi procesele hidrologice, cum ar fi evaporarea şi viteza cu care apa pătrunde în sol.

Această cercetare prezice o reducere mai mare a zonelor favorabile transmiterii bolilor decât cea prevăzută de analizele bazate doar pe precipitaţii.

Studiul sugerează că sezonul de transmitere a malariei ar putea fi cu patru luni mai scurt în unele regiuni ale Africii în raport cu estimările anterioare.

Totuşi, aceste observaţii nu reprezintă neapărat veşti bune, a temperat Mark Smith, profesor asociat de cercetare în domeniul hidrologiei la Universitatea din Leeds şi autor principal al studiului.

“Zonele favorabile răspândirii malariei se vor schimba”, a declarat el pentru AFP.

Şi se aşteaptă ca populaţia să crească rapid în regiunile în care malaria este încă răspândită sau în care va deveni transmisibilă, ceea ce va creşte incidenţa bolii.

Condiţiile care sunt prea dure pentru malarie pot fi, de asemenea, prea dure pentru oameni, luând ca exemplu disponibilitatea apei, a avertizat Mark Smith.

Bolile şi clima, aceeaşi luptă

Legăturile dintre climă şi bolile infecţioase sugerează totuşi că modelarea climatică poate ajuta la anticiparea epidemiilor.

Temperaturile locale şi previziunile privind precipitaţiile sunt deja folosite pentru a prezice creşterea numărului de cazuri de febră denga, dar ele oferă doar informaţii pe termen scurt şi nu sunt întotdeauna fiabile.

Indicele bazinului Oceanului Indian (IOBW), care măsoară media anomaliilor de temperatură la suprafaţa apei, ar putea fi o alternativă.

Un alt studiu publicat săptămâna aceasta în revista Science relevă o corelaţie strânsă între fluctuaţiile IOBW şi epidemiile de febră denga atât în emisfera sudică, cât şi în cea nordică.

Deoarece studiul a fost retrospectiv, potenţialul predictiv al IOBW nu a fost dovedit, dar monitorizarea acestui indice ar putea ajuta autorităţile din multe ţări să fie mai bine pregătite.

În orice caz, combaterea bolilor infecţioase înseamnă combaterea schimbărilor climatice, a rezumat Jason Rohr.

Citeste mai mult

Eveniment

Inspectoratul de Jandarmi Botoșani la Târgul Expozițional de Ovine Popăuți: Respectați măsurile stabilite de organizatori

Publicat

Publicitate

Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani a transmis astăzi că și în cea de-a doua zi a Târgului Expozițional de Ovine, Pielicele Karakul, Taurine și Produse Traditionale de la Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Pop[uți, jandarmii botoșăneni, împreună cu partenerii instituționali, respectiv efectivele de poliție și pompieri, acționează pentru desfășurarea activităților în condiții de siguranță pentru participanți.

Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani a făcut un apel la miile de vizitatori să respecte indicațiile organizatorilor pentru o bună desfășurare a activității.

“Respectați măsurile stabilite de organizatori și indicațiile forțelor de ordine, acordați atenția cuvenită minorilor care vă însoțesc și bunurilor personale de valoare, iar în cazul producerii unor situații nedorite solicitați intervenția jandarmilor aflați în dispozitivul de asigurare a ordinii și siguranței publice”, a transmis Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending