Connect with us

Eveniment

Șoferi prinși băuți la volan în timpul raziei de noaptea trecută din Botoșani. Polițiștii au reținut mai multe permise

Publicat

Publicitate

Polițiștii de la Botoșani au oprit seara trecută în trafic 373 de autovehicule și au testat aproximativ 200 de șoferi cu aparatul etilotest. În patru dintre cazuri, testele au indicat prezența alcoolului în aerul expirat, iar conducătorii auto au fost sancționați conform legii.

IJP Botoșani a anunțat a fost una dintre componentele esențiale ale raziei desfășurate în noaptea de 22 spre 23 martie în municipiul Botoșani, iar acțiunea poliției rutiere a vizat creșterea siguranței în trafic și prevenirea accidentelor cauzate de consumul de alcool la volan.

Permisele acestora au fost reținute, iar în funcție de alcoolemia constatată, unii dintre aceștia riscă dosare penale sau sancțiuni severe. Acțiunea s-a desfășurat atât pe arterele rutiere din municipiu, cât și în comunele arondate secțiilor rurale nr. 1 Botoșani și nr. 3 Hlipiceni.

Pe lângă sancțiunile pentru alcool la volan, au fost aplicate peste 130 de amenzi pentru alte abateri rutiere, ceea ce arată o creștere a vigilenței în zona circulației. Poliția anunță că astfel de acțiuni vor continua și în perioada următoare, într-un efort susținut de responsabilizare a șoferilor.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Orașele Ștefănești și Săveni, precum și mai multe comune din județul Botoșani, rămân fără apă. Anunțul Nova Apaserv

Publicat

Publicitate

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani informează că, în perioada 27–30 martie 2025, Administrația Națională Apele Române-Exploatarea Complexă Stânca Costești va efectua lucrări programate de reabilitare și modernizare a prizei de rezervă din cadrul sistemului de alimentare, obiectiv din care se realizează captarea și transportul apei brute către Stația de pompare.

Pe durata desfășurării acestor lucrări, furnizarea apei potabile va fi sistată către utilizatorii din orașul Ștefănești, orașul Săveni, respectiv din comunele: Adășeni, Albești, Avrămeni, Călărași, Coțușca,  Dângeni, Dobârceni, Durnești, Drăgușeni, Hănești, Hlipiceni, Manoleasa, Mihălășeni, Românești, Răuseni, Santa Mare, Știubeni, Todireni, Trușești, Ungureni și Vlăsinești.

În vederea evitării eventualelor efecte negative cauzate de lipsa apei, S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani recomandă utilizatorilor afectaţi să-şi creeze minime rezerve pentru perioada de întrerupere.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Polițiștii, suprinși de ziua lor de copilașii Grădiniței Nr. 26 din municipiul Botoșani

Publicat

Publicitate

Marți, cu ocazia Zilei Poliției Române, polițiștii botoșăneni au avut parte de un moment inedit din partea unor copii de la grădinița 26, din municipiul Botoșani.

 

Aceștia le-au făcut o surpriză polițiștilor și s-au prezentat la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, cu desene realizate cu ocazia Zilei Poliției Române.

 

Copiii au fost întâmpinați cu bucurie de către șeful inspectoratului, care le-a mulțumit pentru gestul lor.

 

Publicitate

Aceste desene sunt o dovadă a admirației pe care cei mici o au pentru oamenii în uniformă.

 

Le mulțumim copiilor și cadrelor didactice care i-au însoțit și care le îndrumă pașii spre respectarea valorilor civice și aprecierea rolului polițiștilor în comunitate.

Citeste mai mult

Eveniment

Tragedie în județ! Un bărbat, în vârstă de 50 de ani a ars de viu în locuința sa din Durnești. Mama sa a încercat să îl salveze, dar nu a reușit din cauza flăcărilor

Publicat

Publicitate

Un bărbat, în vârstă de 50 de ani, și-a pierdut viața, în această dimineață, în urma unui incendiu ce a izbucnit în locuința sa. Tragedia s-a produs în localitatea Băbiceni. Mama bărbatului, care dormea în altă cameră, a simțit miros de fum și a încercat să îl salveze, dar nu a reușit din cauza flăcărilor. Aceasta a ieșit din locuință și a sunat după ajutor.

La caz au ajuns, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Gărzii de Intervenție Trușești, cu două autospeciale de stingere, Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Durnești, dar și o ambulanță SAJ. Aceștia au constatat faptul că locuința ardea aproape în totalitate, propagarea flăcărilor fiind favorizată și de explozia unei butelii. Din nefericire, bărbatul a fost găsit decedat în camera unde dormea.

Cel mai probabil, evenimentul s-a produs după ce acesta a adormit în timp ce fuma.

Respectarea unor reguli simple poate preveni producerea unui incendiu cauzat de fumat, iar pentru înlăturarea riscului vă recomandăm:

✔️ nu aruncați mucurile de țigară pe jos, în special în apropierea locuinței, a magaziilor de lemne, a depozitelor de furaje sau a adăposturilor de animale;

✔️ dacă fumați într-o încăpere, folosiți o scrumieră potrivită, grea, care să nu se răstoarne uşor și să fie confecţionată dintr-un material ce nu ia foc. Puteți pune în scrumieră puţină apă, care va favoriza stingerea rapidă a resturilor de ţigări;

Publicitate

✔️ dacă vă întindeți în pat sau în fotoliu pentru a vă odihni, nu aprindeţi ţigara. Este foarte probabil să aţipiţi şi să daţi foc la pat sau la fotoliu. Mucurile de ţigară incandescente pot cădea pe covor sau pe orice alt material combustibil şi astfel poate lua foc întreaga locuinţă;

✔️ stingeți țigara în scrumieră, niciodată în coşul de gunoi şi nu lăsaţi scrumul sau ţigara să ardă în scrumieră.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Povestea halucinantă a singurei gări din România în care nu a intrat vreodată trenul

Publicat

Publicitate

Într-o comună din nordul extrem al țării se află singura gară din România în care nu a intrat vreodată trenul. Este vorba despre Drăgușeni, un sat care trebuia să devină un adevărat punct de legătură feroviar între granița de nord și restul țării, un hub al transportului de grâne, scrie ADEVĂRUL

În România rețeaua de cale ferată se întinde pe tot cuprinsul țării, din zonele cele mai sudice și până în nordul extrem. Cale ferată este chiar și la Drăgușeni, o comună din județul Botoșani, aflată la aproximativ 20 de kilometri de granița cea mai nordică a României, cu Republica Moldova. În gara satului Drăgușeni nu a intrat însă niciodată trenul. Chiar dacă a avut cale ferată, peron, sală de așteptare și casă de bilete. Ba chiar a avut și un impiegat pregătit să primească locomotivele. Gara a fost abandonată în mod inexplicabil, la câțiva ani de la inaugurare.

Începută în comunism, abandonată în perioada de tranziție

Drăgușeniul se află la aproximativ 50 de kilometri de municipiul Botoșani. Este o comună aflată pe ruta Săveni-Darabani, adică escala către cel mai nordic punct din România. Povestea gării din Drăgușeni începe în anul 1987. În timpul regimului comunist, în anii 80, începuse o extindere a rețelei de cale ferată din municipiile Botoșani și Dorohoi către cele mai îndepărtate colțuri ale județului. Scopul era acela de a facilita transportul navetiștilor dar și cel al cerealelor din puternicele zone agricole de pe malul Prutului. În anul 1986, linia de cale ferată a ajuns până la Săveni. În anul 1987, lucrările au avansat iar șinele au fost duse până la Drăgușeni, pe o distanță de opt kilometri.

La Drăgușeni s-a construit și o gară frumoasă, cu casă de bilete, stație de așteptare, peron. Drăgușeniul urma să fie zona de tranzit către capătul nordic al României, către Darabani, un teritoriu mănos și bogat în exploatații agricole. La începutul anilor 90, au fost finalizate toate lucrările iar calea ferată avansase dincolo de granița comunei. Ba chiar, spun localnicii, au fost și candidați la Parlamentare care și-au făcut campanie prin zona gării de la Drăgușeni. În mod, aparent, inexplicabil trenul nu a ajuns, însă, niciodată în gara de la Drăgușeni. Iar din anul 1996, calea ferată și stația au fost abandonate definitiv.

Șinele au fost furate, bucată cu bucată

Publicitate

Unii localnici zic că stația a fost abandonată fiindcă ar fi apărut alunecări de teren pe traseu. Sau că lucrările au fost făcute prost. O parte a șinelor sunt însă tot acolo. Nu par să fie alunecări de tren sau alte defecțiuni. Alții spun că efectiv nu au mai fost bani și nici interes pentru această rută. Odată cu prăbușirea comunismului s-a dus pe copcă și bruma de  industrie din Darabani sau Săveni dar și exploatațiile mari ale CAP-urilor din nordul județului. Nu mai circulau nici navetiști și nici grâne nu mai erau aduse.

Începuse deceniul agriculturii de subzistență, pe loturile de la legea 18. Între timp, șinele au început să dispară. Erau furate bucată cu bucată. Inclusiv traversele și legătura către podul feroviar, dintre Săveni și Drăgușeni. Cine le-a furat? Greu de spus. Cert este că o parte a căii ferate a dispărut. La rândul său, gara a fost închiriată unui localnic care a transformat-o într-un depozit.

„Purtăm discuții pentru a reînvia calea ferată”

După trei decenii, autoritățile județene au scos de la naftalină o serie de documente privind gara și linia ferată de la Drăgușeni. Șefii de la Consiliul Județean spun că fac demersuri la Ministerul Transporturilor pentru reînvierea acestei rute și reabilitarea ei. Plus o continuare, așa cum a fost prezăvut în proiectul inițial către Darabani. Și asta în condițiile în care, de aproximativ 15 ani, bazinul Prutului a devenit din nou o zonă agricolă performantă. Sunt mulți fermieri cu exploatații de mari dimensiuni și utilaje de ultimă generație. Tocmai de aceea, calea ferată de la Darabani, prin Drăgușeni, Dângeni, Dorohoi către Iași, ar fi o oportunitate uriașă de transport a cerealelor către port.

„Despre această problemă a transportului feroviar am vorbit și la Ministerul Transporturilor. Este în primul vorba despre ruta aceasta de transport mărfuri, în principal cerale, pe linia Dorohoi-Iași care cu legătură către Darabani. Purtăm discuții despre cum poate fi reînviată această cale ferată către Iași care vine de la Dorohoi-Dângeni și, mai sus, Dângeni-Săveni-Drăgușeni și Darabani. Este adevărat că ea a fost abandonată din anii 90, dar am scos de la naftalină după câteva intervenții, documentația. În momentul de față este o discuție foarte serioasă despre cum putem face un studiu de fezabilitate pentru a extinde această cale ferată până la Darabani. Până la urmă, pentru noi la Botoșani este foarte important să legăm Darabaniul, o zonă agricolă, de Iași prin Dângeni-Dorohoi”, a precizat Valeriu Iftime, președintele Consiliului Județean Botoșani.

Sursa: ADEVĂRUL

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending