Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Centrul Județean Botoșani demarează astăzi, 21 februarie, Campania de informare a fermierilor cu privire la primirea Cererilor de Plată în anul 2025, sub sloganul:
“Depune la APIA Cererea de Plată în perioada 3 martie – 30 mai 2025!
APIA, mereu alături de fermieri!”
Astfel, zilnic în perioada 21 februarie – 16 martie 2025, Centrele județene și locale APIA vor organiza sesiuni de informare invitând fermierii să participe în număr cât mai mare pentru a le oferi informații cu privire la:
- condițiile de acordare a intervențiilor/măsurilor/schemelor de sprijin în sectorul vegetal, zootehnic și a schemelor de sprijin compensatoriu de mediu și climă;
- noutățile legislative apărute în această Campanie;
- modul de completare corectă a Cererii de Plată în anul 2025 şi identificarea corectă a terenului agricol în aplicaţia geospațială AGI Online;
- documentele necesare la depunerea Cererii de plată în funcție de intervențiile/măsurile/schemele de sprijin solicitate;
- normele privind condiţionalitatea și informații referitoare la condiționalitatea socială;
- orice alte informații care privesc intervențiile/măsurile/schemele de sprijin acordate de instituția noastră din fondurile europene şi de la bugetul de stat.
Fermierii vor putea depune Cererea de Plată în perioada 03 martie – 30 mai și fără obligația de a se prezenta la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicației geospațiale AGI Online, conform Instrucţiunilor de utilizare disponibile în interfaţa aplicaţiei, pe site-ul APIA www.apia.org.ro.
În situația în care se accesează și scheme din sectorul zootehnic, fermierii se vor prezenta la Centrele APIA conform programării pe care au stabilit-o în prealabil cu funcționarii APIA, în vederea completării declarației în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea AGI Online.
Astfel, funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea programării pentru depunerea Cererilor de plată.
La completarea Cererii, fermierii care sunt beneficiari APIA își vor actualiza informațiile din Cererea de plată pentru Campania 2025.
Se va completa o singură Cerere de Plată, chiar dacă solicitantul utilizează suprafeţe de teren și/sau deține explotații cu cod ANSVSA în diferite localităţi/judeţe.
Intervențiile/măsurile/schemele de sprijin aferente sectoarelor vegetal și zootehnic gestionate de APIA în Campania 2025 sunt prezentate în Anexă.
Fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia utilizează terenul, situația înscrierii în Registrul agricol a datelor despre terenul agricol și să permită acesteia să transmită la APIA adeverințele privind utilizarea terenului conform înscrierii în Registrul Agricol.
Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii de plată şi să fie valabile la data depunerii acesteia.
Adeverințele emise pentru schemele de sprijin cuplat din sectorul zootehnic de către asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei/oficiul pentru zootehnie judeţean, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de către APIA, cu informarea fermierului conform procedurii deja utilizate și în anii anteriori de campanie.
De asemenea, fermierii care deţin animale în exploataţie au obligația să se asigure că datele acestora sunt actualizate/corectate în Baza Națională de Date (BND) (la medicul veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă este utilizator SNIIA).
Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.
ATENŢIE!!! Fermierii pot semna Cererile folosind și semnătura electronică. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj, telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că dorește să se semneze electronic Cererea de plată. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația AGI Online la data depunerii Cererii. Angajamentele și declarațiile, părți ale cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.
Materialele de informare (afiș, pliante, broșură) aferente Campaniei 2025, legislația aferentă, informațiile detaliate pentru accesarea fiecărei măsuri de sprijin/intervenții și listele cu UAT-uri eligibile pentru Măsura 10, DR-01, DR-02, DR-03, DR-09, DR-10, DR-11, pot fi consultate la Centrele APIA și pe site-urile www.apia.org.ro , www.madr.ro și www.pndr.ro.
Foarte important este ca, înainte de semnarea Cererii de plată 2025, solicitanții să verifice încă o dată infomațiile înscrise în aceasta și documentația care o însoțește!
Asigurăm fermierii de tot sprijinul specialiștilor APIA în informarea cât mai eficientă cu privire la depunerea Cererilor de plată în anul 2025 și furnizarea informaţiilor necesare pentru accesarea intervenţiilor/măsurilor/schemelor prevăzute în Planul Strategic 2023-2027 și măsurilor de mediu și climă din PNDR 2014 – 2020.
Totodată, rugăm fermierii să respecte data și ora programării la APIA în vederea depunerii în timp util a Cererii de plată în anul 2025!