Connect with us

Eveniment

Șeful Europol susține că a cumpărat un kg de cocaină din Portul Constanța. Ce spune Poliția Română

Publicat

Publicitate

Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Române, Georgian Drăgan, a declarat, pentru AGERPRES, că poliţiştii fac verificări referitor la situaţia prezentată de liderul Sindicatului Poliţiştilor Europeni (Europol) din România, Cosmin Andreica, care a susţinut, în postări pe o reţea de socializare, că din Portul Constanţa pot fi achiziţionate substanţe interzise fără ca reprezentanţii autorităţilor competente să facă verificările corespunzătoare.

„Facem verificări pe situaţia în sine”, a declarat reprezentantul Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR).

Liderul sindical Cosmin Andreica a postat, joi, pe pagina de Facebook a sindicatului imagini cu experimentul realizat de el şi un coleg.

„Cum poţi să cumperi 1 kg de cocaină din cel mai bine ‘păzit’ port din Europa, Portul Constanţa”, a scris Andreica, arătând şi imagini în care are în mâini sau în maşină un pachet cu presupuse droguri, a căror valoare de piaţă ar fi, potrivit spuselor sale, de circa 100.000 de euro. El a adăugat că pachetul l-ar fi cumpărat de la un marinar de pe un vapor aflat în Portul Constanţa.

Potrivit acestuia, în portul maritim, loc pe unde intră droguri în ţară, nu se alocă suficiente resurse umane şi logistică pentru combaterea celor petrecute.

„În toată ţara avem aproximativ 250 de poliţişti din cadrul structurilor de combatere a criminalităţii organizate care acţionează pe combaterea traficului de droguri. Doar 250!!! Asta înseamnă între 2 şi 8 poliţişti într-un judeţ, plătiţi cu 3.500 – 4.000 lei şi care au programul oficial de luni până vineri, de la 8,00 – 16,00. În rest, lucrează ‘la negru’. Sunt chemaţi de acasă la acţiuni, la activităţi specifice, din timpul lor liber! Asta pentru ca Poliţia Română să nu le plătească ore de noapte şi spor pentru activitatea în zilele de weekend sau sărbători legale. Iar în loc să alocăm resurse umane şi logistice suficiente pentru a interveni la sursă, adică în Portul Constanţa, ne chinuim pe urmă să prindem traficanţi prin cluburi, şcoli”, a spus liderul Europol România.

Publicitate

El a afirmat şi că Portul Constanţa, cel mai „vânat” obiectiv al politicienilor, este păzit de o singură patrulă de poliţie.

„Patrula ar trebui să acopere 5 ha de port; să monitorizeze 13 porţi de acces în port; să monitorizeze un flux de intrări în port de aproximativ 10 mii de persoane şi auto în 24 de ore; să instrumenteze sute de dosare de furt, tâlhărie, loviri şi alte violenţe, furt de identitate, migraţie ilegală, infracţiuni economice, rutiere etc. Oare care este interesul guvernanţilor să aibă poliţişti puţini, prost plătiţi şi fără logistică?! Oare câţi bani se fac din ilegalităţi în portul Constanţa?!”, a mai scris Cosmin Andreica pe pagina de socializare.

Pe de altă parte, Inspectoratul General al Poliţiei Române a transmis, printr-un comunicat de presă, că paza în Portul Constanţa este asigurată de firme specializate şi nu de poliţişti.

„Informaţiile vehiculate sunt vădit tendenţioase, în condiţiile în care Poliţia Română nu a avut şi nu are atribuţii de pază, cu excepţia propriilor sedii. În Portul Constanţa, paza este asigurată de o firmă specializată. În Portul Constanţa, Poliţia Română acţionează prin următoarele structuri: Serviciul de Poliţie Transporturi Maritime, Brigada de Combatere a Criminalităţii Organizate Constanţa şi Serviciul de Combatere a Criminalităţii Organizate Porturi Maritime. Fiecare structură a Poliţiei Române acţionează conform competenţelor, independent sau în cooperare cu Poliţia de Frontieră. În mod concret, SPTM şi SCCOPM totalizează peste 100 de funcţii, nivelul de încadrare fiind de 82,5%. De asemenea, poliţiştii care patrulează nu au atribuţii de soluţionare a dosarelor penale, acest atribut revenind structurilor specializate. Reamintim că, în prezent, Inspectorul de Poliţie Judeţean Constanţa este în proces de reorganizare, în vederea eficientizării structurii, în beneficiul cetăţenilor”, se arată în comunicatul IGPR. AGERPRES

Sindicatul Europol, o structură care s-a evidențiat de multe ori prin luările de poziție motivate și demne împotriva abuzurilor din poliție, a postat miercuri seara o informație ciudată, din categoria fake news. Astfel, sindicaliștii se lamentează că Portul Constanța este păzit de o singură patrulă de poliție, deși orice polițist din România ar trebui să știe că portul de la malul mării nu a fost niciodată păzit, conform legii, de poliție. 

Sindicatul Europol continuă lupta sa împotriva șefilor din poliție și pentru drepturile oamenilor legii din stradă, dar de această dată l-a luat gura pe dinainte și aruncă pe piață un fake-news care le dăunează în primul rând chiar polițiștilor pentru care militează.

”Portul Constanța, cel mai vânat obiectiv al politicienilor, este păzit de 1 SINGURĂ PATRULĂ DE POLIȚIE, care ar trebui:
– să acopere 5 HA de port;
– să monitorizeze 13 porți de acces în port
– să monitorizeze un flux de intrări în port de aproximativ 10 mii de persoane și auto în 24 de ore
– să instrumenteze sute de dosare de furt, tâlhărie, loviri și alte violențe, furt de identitate, migrație ilegală, infracțiuni economice, rutiere etc

Oare care este interesul guvernanților să aibă polițiști puțini, prost plătiți și fără logistică?! Oare câți bani se fac din ilegalități în portul Constanța?!
P.S. Vă urma… țineți-vă bine!”, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook a Sindicatului Europol.

Problema este că, potrivit legii, poliția nu a avut niciodată în grijă Portul Constanța. Paza perimetrului portuar este asigurată de 20 de ani de companii private. Oricât de controversat a fost contractul atribuit celor de la UTI în acest sens și oricât de bine sau de prost își fac aceștia treaba, din punct de vedere strict al prevederilor legii actuale, Sindicatul Europol nu are dreptate.

Ce spune șeful Sindicatului Europol

Președintele Sindicatului Europol Cosmin Andreica susține că a cumpărat un kilogram de cocaină din Portul Constanța și că la ieșire nu l-a controlat nimeni. Acesta a postat imaginile cu un pachet în care susține că sunt droguri.

„Suntem în port, tocmai ce am coborât de pe o navă, am vorbit cu niște muncitori și am primit acest parchet, de foarte bună calitate. Ne-au asigurat că este ce trebuie… 100.000 de euro pe un kilogram de cocaină pe piața neagră. Asta înseamnă 1 gram – 100 de euro… Și nu m-a controlat nimeni deocamdată. Vom încerca să trecem cu acest pachet pe una din porțile portului, acolo unde avem agenți de securitate, poliție militară, poliție de frontieră. Important de spus: tot acest port este lăsat în grija unei patrule de poliție”, a spus Andreica în filmare.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Cultura

Spectacolul „Iubesc! Iubesc! Te iubesc!”, la Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani

Publicat

Publicitate

Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani invită botoșănenii, în acest sfârșit de săptămână, la spectacolele Iubesc! Iubesc! Te iubesc!” de Avtandil Varsimașvili și „O noapte nebună, nebună!” de Ray Cooney.

Sâmbătă, 25 octombrie, de la ora 1900 la Teatrul „Mihai Eminescu” va fi pus în scenă spectacolul „Iubesc! Iubesc! Te iubesc!” de Avtandil Varsimașvili, regizat de regizorul georgian Andro Enukidze. Traducerea și adaptarea piesei a fost facută de Lucian Băleanu, scenografia spectacolului este semnată de Vera Kipiani, iar coregrafia a fost realizată de Victoria Bucun.

Din distribuția spectacolului fac parte actorii: Oana-Maria Tudoran, Răzvan Amitroaei, Marius Rogojinschi, Cezar Amitroaei, Gheorghe Frunză, Lenuș Moraru, Gina Patrașcu-Zamfirache, Sorin Ciofu, Ioan Crețescu, Alexandru Dobynciuc, Dana Bucătaru, Irina Mititelu și Volin Costin.

Un text dramatic de Avtandil Varsimașvili despre (așa cum reiese și din titlu) iubire. Dar… după milenii de valorificare artistică a temei, descoperim noi și noi valențe ale acestui sentiment.

Povestea de dragoste tratată inițial cu foarte mult umor este plasată într-un moment zbuciumat și foarte trist din istoria recentă a Gruziei (războiul cu Rusia din 2008).

Într-un cadru inedit (o viziune regizorală realizată în premieră absolută pentru publicul botoșănean) se va desfășura cronologic constituirea pasională a iubirii până la un deznodământ surprinzător.

Publicitate

Toate acestea sunt grefate pe un eșafodaj de întrebări existențiale pentru care fiecare trebuie să-și găsească propriile răspunsuri.

„Spectacolul „Iubesc! Iubesc! Te iubesc!” este despre ceea ce ne lipsește tuturor în special în ziua de azi: DRAGOSTEA. Ne-am dezobișnuit să iubim!

Cred ca la o trupă foarte interesantă s-au mai adăugat actori tineri foarte interesanți, nu prea sunt obiectiv atunci cand vorbesc despre acești actori pentru că eu îi iubesc cu adevărat, dar știu că dragostea e subiectivă: îi iubești pentru că îi iubești, fără motiv. Dar eu mai am un motiv foarte serios să îi și respect pentru că sunt niște profesioniști serioși și niște actori foarte interesanți. Așa că e un spectacol despre dragoste, pe care îl desfășurăm într-o atmosferă de iubire generală.” (Andro Enukidze)

Duminică, 26 octombrie, de la ora 1900, vă invităm la spectacolul „O noapte nebună, nebună!” de Ray Cooney.

Traducerea și adaptarea de Lucian Băleanu

Regia artistică: Alexandru Vasilachi

Scenografia: Mihai Pastramagiu

Costume: Alina Dincă

Coregrafia: Victoria Bucun

Din distribuția spectacolului fac parte actorii: Sorin Ciofu, Ioan Crețescu, Andreea Moțcu, Bogdan Muncaciu, Radu Dragoș, Lorena-Petronela Chiribuță, Petruț Butuman, Crenola Muncaciu, Alexandra Vicol, Cezar Amitroaei

  Spectacolul „O noapte nebună, nebună!” este o adaptare după textul lui Ray Cooney, renumit actor și dramaturg englez, supranumit Feydeau al Angliei, apreciat atât de public, cât și de critica de specialitate, fapt recompensat prin acordarea titlului de „Ofițer al Ordinului Imperiului Britanic”.

Comedia „O noapte nebună, nebună!” poate fi considerată, în egală măsură, o farsă, o comedie de moravuri, o satiră politică, dar și toate acestea la un loc, fără a știrbi cu nimic din calitățile vreuneia dintre cele trei. Răsturnările de situație, încurcătura de minciuni, acumularea de personaje-surpriză, rafinamentul comicului de limbaj, contrastul dintre adevărata față a protagoniștilor și ceea ce se consideră ei a fi, multitudinea de tipologii – toate converg spre o succesiune amețitoare de situații comice, fapt ce contribuie la realizarea unei comedii savuroase, în traducerea și adaptarea lui Lucian Băleanu și în viziunea regizorului Alexandru Vasilachi.

Biletele se găsesc la Agenția teatrală din Teatrul „Mihai Eminescu”, intrarea din strada Cuza Vodă.

Preț bilet : 50 lei – stal; 60 lei – lojă;

Preț bilet elevi – 20 lei ; pensionari – 25 lei

Tel. 0735.779.821 ▪marți-vineri: 10°°-18°° ▪ sâmbătă, duminică: 13°°-19°°

 https://eventbook.ro/program/teatrul-mihai-eminescu-botosani

Citeste mai mult

Eveniment

Adevărul despre Drumul Expres Botoșani – Suceava: Are finanțare, dar riscă să o piardă din nepăsarea președintelui CJ Botoșani, Valeriu Iftime

Publicat

Publicitate

Drumul Expres A7 (Suceava) – Botoșani are finanțare europeană asigurată prin Programul de Transport 2021-2027.

În ultima perioadă, președintele Consiliului Județean Botoșani, Valeriu Iftime, a afirmat în repetate rânduri, în spațiul public, că Drumul Expres Botoșani – Suceava nu ar avea sursă de finanțare.

Această informație este falsă, fiind lansată doar pentru a justifica lipsa de acțiune din primul său an de mandat, perioadă în care, în loc să sprijine proiectul, a încercat mai degrabă să îl saboteze decât să îl susțină.

Răspunsul oficial transmis de Guvernul României, în urma interpelării adresate premierului Ilie Bolojan de către senatorul PSD Doina Federovici, demonstrează clar că Valeriu Iftime a dezinformat atunci când a susținut că cel mai mare și important proiect de infrastructură pentru județul Botoșani nu ar avea finanțare asigurată.

„Conform prioritizării realizate în cadrul Planului Investițional 2021-2030, proiectul Drum Expres A7 (Suceava) – Botoșani este inclus în lista proiectelor rutiere localizate pe rețeaua secundară – drumuri expres, având ca sursă de finanțare Programul de Transport 2021–2027, în cadrul Priorității 2: Îmbunătățirea conectivității secundare rutiere, Obiectiv specific RSO3.2: Dezvoltarea și ameliorarea unei mobilități naționale, regionale și locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente și intermodale, inclusiv îmbunătățirea accesului TEN-T și a mobilității transfrontaliere”, se arată în răspunsul la interpelare.

Prin urmare, Drumul Expres are finanțare europeană asigurată, însă responsabilitatea implementării revine conducerii Consiliului Județean Botoșani, în speță domnului Valeriu Iftime, care trebuie să se implice activ pentru ca proiectul să devină realitate.

Publicitate

Fondurile din Programul de Transport 2021-2027 nu vor aștepta la nesfârșit, iar, din păcate, realizarea Studiului de Fezabilitate este deja întârziată, proiectantul beneficiind de o prelungire de patru luni, până la începutul lunii noiembrie – termen care, cel mai probabil, nu va fi respectat nici de această dată.

După finalizarea Studiului de Fezabilitate, acesta va trebui să parcurgă etapele de avizare în CTE la CNAIR, Ministerul Transporturilor și la nivel interministerial, urmând ca abia apoi Guvernul să aprobe indicatorii tehnico-economici, pe baza cărora se va putea trece la elaborarea Proiectului Tehnic și, ulterior, la implementare.

„Dacă președintele Consiliului Județean nu va ieși din letargie și nu va accelera realizarea documentațiilor tehnice, există riscul ca fondurile din Programul de Transport să fie epuizate, iar finanțarea pentru Drumul Expres Botoșani – Suceava să fie pierdută.

Va fi exclusiv vina domnului Valeriu Iftime, care preferă să vorbească pe Facebook și TikTok despre faptul că lucrează la proiecte majore pentru Botoșani, dar, în realitate, nu reușește să implementeze cel mai important proiect de dezvoltare a județului”, a conchis senatorul Doina Federovici, președintele PSD Botoșani, inițiatoarea proiectului Drumul Expres Botoșani – Suceava.

Citeste mai mult

Eveniment

Câte numere de telefon sunt portate anual în România. Cine este campionul, cu peste 13,6 milioane de numere transferate până azi

Publicat

Publicitate

Libertatea de a trece la alt operator fără a pierde numărul de telefon a devenit o obișnuință pentru milioane de utilizatori din România. Serviciul de portabilitate, introdus acum aproape două decenii, a schimbat radical piața telecom și modul în care românii aleg serviciile de comunicații, scrie alba2.ro.

Peste 13,6 milioane de numere de telefon au fost portate în România în ultimii 17 ani
Românii schimbă tot mai des operatorul de telefonie, dar își păstrează numărul. De la lansarea serviciului de portabilitate în octombrie 2008 și până la finalul lunii septembrie 2025, peste 13,6 milioane de numere de telefon au fost transferate între rețele, potrivit datelor publicate marți de ANCOM.

Numai în primele nouă luni ale acestui an, 1.017.140 de numere au fost portate: 982.073 mobile și 35.067 fixe. Ritmul este similar celui din anii precedenți — România a depășit pragul de 1 milion de numere portate anual începând din 2021, menținând astfel un interes constant pentru schimbarea operatorului fără pierderea numărului.

Cine câștigă cei mai mulți clienți

Pe segmentul de telefonie mobilă, Digi Romania continuă să fie lider detașat, cu 578.518 numere portate în 2025, urmată de Vodafone (193.265), Orange (171.127) și Telekom Mobile (39.158).

În cazul telefoniei fixe, Orange a atras cele mai multe numere (14.273), urmat de Digi (8.008) și Vodafone (5.443).

Publicitate

Portabilitatea – libertatea de alegere pentru utilizatori

Din totalul de 13,64 milioane de numere portate în ultimii 17 ani, peste 12,4 milioane sunt din rețele mobile, iar 1,22 milioane din rețele fixe.

ANCOM subliniază că serviciul de portabilitate a numerelor le permite utilizatorilor să schimbe furnizorul de telefonie, păstrând același număr. Acest mecanism a contribuit la creșterea concurenței pe piața telecom și la scăderea tarifelor, oferind consumatorilor mai multe opțiuni de servicii și pachete avantajoase.

România se menține astfel printre țările europene cu cel mai ridicat nivel de mobilitate a utilizatorilor de telefonie, peste un milion de portări anual, conform datelor ANCOM.

Citeste mai mult

Eveniment

Atenție, șoferi! O parte din județul Botoșani rămâne sub COD GALBEN de ceață

Publicat

Publicitate

⚠️ Atenție la condițiile de trafic! Meteorologii au prelungit Codul galben de ceață pentru o parte din judeţul Botoșani și care este valabil până la ora 11:00.

 

Din această cauză, pe drumurile din Albești, Ștefănești, Coțușca, Călărași, Avrămeni, Manoleasa, Hlipiceni, Todireni, Santa Mare, Durnești, Dobârceni, Mihălășeni, Hănești, Ripiceni, Românești, Mitoc, Adășeni și Răușeni se va reduce vizibilitatea sub 200 de metri, izolat sub 50 de metri.

 

✅️ Pentru evitarea producerii unor evenimente nedorite, conduceți prudent, reduceți viteza, folosiți sistemul de iluminare, măriți distanța dintre autovehicule, evitați orice manevră riscantă.

 

Publicitate

Pompierii militari sunt la datorie 24 de ore din 24, gata pentru a vă sprijini în situații de urgență.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending