Connect with us

Actualitate

Secretul „Metodei Botoșani”: Strategia care a urcat promovabilitatea la Evaluarea Națională în județ cu peste 10% în 2025

Publicat

Publicitate

O metodă implementată de specialiștii în educație din județul Botoșani a dus la o creștere semnificativă a rezultatelor elevilor la Evaluarea Națională. Rata de promovare a urcat cu 10%, iar școlile din mediul rural, unde mulți elevi obțineau note sub 5, au înregistrat progrese remarcabile, relatează adevărul.ro.

A primit deja un nume, „Metoda Botoșani”, și a fost aplicată tuturor elevilor de clasa a VIII-a din județ. Aceasta a dat rezultate spectaculoase inclusiv la școlile din mediul rural unde de obicei mulți elevi nu reușeau să obțină nici măcar nota 5. Deși la Botoșani nu a fost înregistrată nicio medie de 10, anul acesta, rezultatele elevilor de nivel mediu și slab au crescut, ceea ce este un plus extraordinar pentru învățământul de masă. Botoșaniul a reușit să urce un loc în clasamentul pe Moldova și să se apropie de județele cu rezultate foarte bune.

„Trebuiau luate neapărat măsuri”

Județul Botoșani a avut o rată modestă de promovare a Evaluării Naționale. Adică avea un procent destul de mic de elevi care reușeau să obțină nota cinci sau peste nota cinci la probele de examen. Mai ales în mediul rural erau școli cu mulți elevi cu note de 2 și 3. În anul 2024, de exemplu, s-a aflat pe penultimul loc în Moldova cu 65.3% elevi cu medii peste 5 la Evaluare Națională.

Rezultatele slabe i-au determinat pe cei de la Inspectoratul Școlar Județean să caute metode de a remedia situația. După analize și consultări prelungite s-a găsit o soluție care a fost aplicată pe tot parcursul anului școlar 2024-2025, ce îmbină metode tradiționale de tipul „repetiția este mama învățăturii”, cu cele moderne de tipul analizelor și strategilor educaționale, inclusiv cu procese de follow-up. „Trebuiau luate neapărat măsuri. A fost o muncă de un an de zile, începută cu o analiză a ultimilor doi ani la Evaluare Națională și elaborare unei strategii. A fost un efort colectiv, inspectorat, profesori, elevi, părinți”, spune Bogdan Suruciuc, inspector școlar general la Botoșani. Așa s-a născut un soi de „metodă Botoșani”, un demers unic în perioada acesta, în România. Aparent, metoda este simplă.

A fost vorba despre un test inițial standardizat, cu subiect unic, la nivelul județului Botoșani, dat de toți elevii de-a VIII a la începutul anului școlar. Mai apoi au fost adăugate alte două simulări ale Evaluării Naționale, la nivel județean, pe lângă cea națională. Adică în total a fost vorba despre trei simulări, două județene și una națională, dar și un test standard, tot la nivel județean. „Ne-am gândit să implementăm următoarele măsuri în sistemul de învățământ botoșănean la nivelul clasei a VIII a. Este vorba despre testarea standardizată la clasa a VIII a cu subiect unic o dată la începutul anului școlar. Au urmat apoi două examene de simulare, la nivel județean, pe lângă simularea de la nivel național. A presupus un efort consistent”, adaugă Bogdan Suruciuc.

„S-a putut indentifica nivelul real al elevilor”

Această metodă a presupus nenumărate analize, planuri și măsuri. S-a început metodic cu testul inițial standardizat pentru a se afla nivelul real al elevilor. Subiectele au fost unice la nivelul întregului județ, iar testele nu au fost corectate de profesorii de la clasă, ci de cadre didactice din tot județul. Tocmai pentru a avea parte de o analiză obiectivă a rezultatelor și a nivelului de pregătire.

Publicitate

„S-a făcut o evaluare obiectivă a nivelului de pregătire al elevilor. Lucrările nu au fost corectate de profesorul de la clasă, ci de alți profesori. Și atunci se poate identifica nivelul real al copiilor. În baza rezultatelor care s-au obținut au putut fi identificate o serie de puncte slabe și puncte tari care să poată fi analizate și de aici să se poată desprindă o serie de planuri și măsuri care să ducă la îmbunătățirea nivelului de pregătire al elevilor”, precizează Mihaela Filip, director al Școlii Gimnaziale Numărul 13, Botoșani. După testul inițial, profesorii au putut vedea unde trebuie să insiste cu pregătirea elevilor. Simulările județene au venit ca un feedback, care i-au ajutat pe profesori să vadă dacă au reușit să-și atingă obiectivele, unde persistă lacunele și cum să procedeze.

„Atunci am putut să ne dăm seama mult mai repede de punctele slabe ale lor, de aspectele pe care le stăpânesc bine. De la o simulare la cealaltă, am putut alege metodele potrivite pentru a înregistra un progres real”, precizează profesorul de Limba română, Simona Gavril. Fiecare rezultat la testări și simulări a însemnat pentru profesori feedback-uri, prognoze, măsuri. „Am avut o prognoză, un feedback al rezultatelor și am știut ce să facem în continuare în funcție de fiecare rezultat al simulărilor. Dar a necesitat și un efort din partea noastră”, spune și Mihaela Airinei, profesor de Limba și literatura română.

Elevii obișnuiți cu evaluarile

Această metodă a fost de un real folos mai ales pentru elevi, spun profesorii. Aceștia s-au familiarizat cu subiectele, au învățat să se încadreze în timp și cum să abordeze examenul. Unii profesori spun că a fost și o adevărată pregătire psihologică pentru elevi.

Putem trage concluzia că ele au fost un lucru de ajutor în evoluția copiilor. I-au ajutat să se familiarizeze cu cerințele examenului atât al modului în care se desfășoară, al tipului de subiecte care se aplică. Copiii au învățat să-și gestioneze timpul, au învățat să-și gestioneze stresul, pentru că orice formă de evaluare implică stres. Iar copilul dacă este pus în repetate rânduri în această situație, învață cum anume poate să abordeze acest stres. Învață să privească altfel cerințele subiectului”, adaugă Mihaela Filip.

„Putem spune că avem rezultate mulțumitoare”

După Evaluarea Națională din această vară se poate spune că „metoda Botoșani” a dat rezultate uimitoare. Procentul elevilor care au obținut peste cinci la probele de examen a crescut cu peste 10%.. Adică, din cei 3361 de elevi care au participat la Evaluarea Națională în județul Botoșani, 2533 de candidați au obținut medii mai mari sau egale cu 5, rezultând un procent de 75.4% cu 10.1%, mai mare decât anul precedent. Totodată numărul școlilor cu 100% de elevi cu note peste 5 a crescut spectaculos. Anul trecut au fost doar trei școli cu zero elevi cu note sub cinci, în timp ce anul acesta numărul lor a crescut la 11. Multe dintre acestea din mediul rural, acolo unde se înregistrau an de an rezultate slabe.

„Clar este loc de mai bine, dar se vede că măsurile pe care le-am introdus în acest an în sistemul de învățământ botoșănean la nivelul clasei a VIII-a au dat roade. Am crescut față de anul trecut cu peste 10% și ne bucurăm în primul rând pentru elevi pentru că am putut să-i conștientizăm să învețe. Avem în acest an, iarăși printr-o comparație cu anul școlar trecut, unde am avut doar trei unități cu promovabilitate sută la sută, anul acesta avem 11 unități, inclusiv din mediul rural”, afirmă inspectorul școlar general de la Botoșani.

Deși nu a avut nicio medie de 10 la Evaluare Națională, au crescut multe notele obținute de elevii de nivel mediu. Zece elevi au obținut nota 10 la una dintre probe, adică doi la Limba și literatura română și opt la Matematică.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

VIDEO: Sfânta Cuvioasă Teodora va avea casă la Botoșani. PS Nichifor Botoșăneanul a pus piatra de temelie a noii biserici. Pr. Cătălin Ailenei a fost hirotesit iconom stavrofor

Publicat

Publicitate

De Ziua Națională a României, credincioșii din Botoșani au avut parte de un eveniment rar, cu mare încărcătură duhovnicească, slujba de sfințire a locului pe care se va construi biserica închinată Sfintei Teodora de la Sihla, împreună cu punerea pietrei de temelie și frumoasei sfințirea troițe amplasate în interior, închinată Sfinților Cuvioși Cleopa și Paisie de la Sihăstria. Slujba a fost oficiată de Preasfințitul Nichifor în fruntea unui sobor de preoți, din care a făcut parte și protopopul Petru Fercal. Sute de credincioși au luat parte la acest moment în care s-a scris o filă sfântă în istoria acestei comunități.

Slujba a fost oficiată de Preasfințitul Nichifor, care a condus un sobor de preoți din care a făcut parte și protopopul Petru Fercal. Credincioșii au asistat cu emoție la acest moment considerat o filă importantă în istoria spirituală a comunității, începutul unui proiect de anvergură ce va marca zona pentru generațiile următoare.

Pentru organizarea acestui eveniment s-a muncit intens în ultimele săptămâni. Terenul a fost din nou curățat, au fost trasate contururile viitoarei biserici și ale paraclisului, iar în paralel s-a trecut la achiziționarea materialelor necesare: placa de marmură pentru piatra de temelie, crucea, balastru, ciment și alte elemente liturgice și tehnice rânduite pentru ceremonia de sfințire. Totodată, zona a fost branșată la rețeaua electrică, iar la troiță a fost montat un proiector care o luminează noaptea, subliniind frumusețea și importanța lucrării abia începute.

Părintele Cătălin Ailenei, un temerar în adevăratul sens al cuvântului, a pornit pe un drum dificil, asumându-și lucrări grele, dar necesare, cu dorința curajoasă de a ridica o biserică în vremuri pline de provocări. Noua biserică dedicată Sfintei Teodora de la Sihla se dorește a fi nu doar un loc de rugăciune, ci și un reper al credinței și unității pentru credincioșii botoșăneni, un proiect care, odată finalizat, va îmbogăți viața spirituală a întregii comunități.

Pentru râvna sa, părintele Cătălin Ailenei a fost hirotesit iconom stavrofor.

La final, PS Nichifor a rostit un frumos cuvânt de învățătură.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Grenadă de mână defensivă, descoperită într-o pădure din Drislea

Publicat

Publicitate

Un element de muniție rămas neexplodat din timpul conflictelor armate, a fost descoperit, astăzi, într-o pădure din localitatea Drislea, de un bărbat pasionat de detecția metalelor. Realizând pericolul, acesta a chemat în sprijin echipa pirotehnică a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Nicolae Iorga” al Judeţului Botoșani.

 

Pirotehnicienii au constatat faptul că este vorba de o grenadă de mână ofensivă model RG -42, în perfectă stare de funcționare și care putea exploda la orice atingere mecanică. În urma asanării terenului, echipa pirotehnică a ISU Botoșani au descoperit și un cartuș calibru 7,65 mm. Elementele de muniție au fost ridicate și transportate în poligonul militar de la Copălău, în vederea distrugerii la o dată ulterioară.

 

Informare preventivă

 

Publicitate

Dacă se întâmplă să găsiți obiecte metalice cilindrice sau de altă formă ce seamănă cu elemente de muniţie neexplodată trebuie să respectați următoarele reguli:

 

✅ să nu le mișcați de pe locurile pe care se află;

 

✅ să nu le desfaceți şi să nu le predați operatorilor economici;

 

✅ să nu le introduceți în clădiri, încăperi sau locuinţe;

 

✅ să nu le folosiți pentru improvizarea diferitelor scule sau ornamente;

 

✅ să nu le loviți, să nu le tăiați şi să nu le demontați;

 

✅ să nu folosiți focul deschis în apropierea acestora.

Citeste mai mult

Educație

Defilare cu tricolorul și emoție la Știubieni: Elevii din ansamblul „Valea Bașeului” au sărbătorit Ziua Națională a României

Publicat

Publicitate

Ziua Națională a României a fost sărbătorită astăzi cu emoție și mândrie de elevii Școlii Gimnaziale Nr.1 Știubieni și ai Școlii Gimnaziale Nr.2 Negreni, reuniți în Ansamblul folcloric „Valea Bașeului”. Copiii au ales să marcheze 1 Decembrie alături de comunitatea locală, transformând satul într-o adevărată scenă de tradiții și patriotism.

Evenimentul a început în fața Primăriei Comunei Știubieni, unde elevii, îmbrăcați în costume populare, au cântat primele cântece dedicate României. Însoțiți de dascăli și părinți, au pornit apoi într-o defilare pe străzile localității, purtând drapele tricolore și aducând, prin fiecare pas, un omagiu identității naționale.

Localnicii au ieșit la porți, i-au aplaudat și i-au încurajat, bucuroși să vadă cum tradițiile sunt duse mai departe de cei mici. Momentul central al manifestării a avut loc la Monumentul Eroilor, acolo unde a fost depusă o coroană de flori în memoria celor care au luptat pentru libertatea și unitatea României.

La ceremonie au participat primarul comunei, Ștefanache Pavel, viceprimarul Boghițoi Petrișor, reprezentanți ai Consiliului Local, precum și conducerea Școlii Gimnaziale Nr.1 Știubieni, prin directorul Rusu Petronela Laura. Alături le-au fost profesorul Nechita Costel, cadre didactice, părinți și numeroși membri ai comunității.

Atmosfera a fost una caldă, sinceră, cu emoții împărtășite deopotrivă de copii și adulți. Organizatorii transmit că vor continua să promoveze tradițiile și cultura locală în rândul elevilor, considerând aceste momente esențiale pentru formarea identității copiilor.

La finalul manifestării, întregul ansamblu a intonat „La mulți ani, România!”, un mesaj simplu, dar puternic, care a răsunat în inimile tuturor participanților.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO&VIDEO: Elevii Liceului ,,Demostene Botez” Trușești au sărbătorit Ziua Națională

Publicat

Publicitate

Sub culorile tricolorului, elevii Liceului „Demostene Botez” Trușești au adus la viață spiritul Zilei Naționale, în cadrul activității „Orice ar fi, Românie te iubim!” realizată în armonie cu Primăria Trușești, Parohia „Sfinții Împărați Constantin și Elena” Ionășeni, Școala Gimnazială Nr. 1 Stăuceni și Școala Gimnazială Nr. 1 Durnești. Într-o atmosferă caldă, încărcată de respect și recunoștință față de istoria și valorile poporului român, elevii liceului au oferit comunității un moment artistic de excepție. Cu tricolorul în suflet și lumină în priviri, aceștia au interpretat cântece patriotice care au răsunat în inimile celor prezenți, readucând în prim-plan spiritul unității naționale. Recitările de poezii dedicate Zilei Naționale au completat armonios programul, fiecare vers fiind rostit cu emoție și mândrie. Elevii au demonstrat nu doar talent, ci și o profundă înțelegere a semnificației acestei zile, arătând că generațiile tinere duc mai departe flacăra identității și culturii românești. Un element aparte al evenimentului l-a constituit împodobirea bradului în biserică, gest simbolic ce a unit tradiția sărbătorilor de iarnă cu spiritul de recunoștință față de eroii și valorile neamului românesc. Participarea elevilor și colaborarea dintre instituții arată că, atunci când ne unim forțele, putem crea momente de neuitat pentru comunitate. A fost o sărbătoare plină de lumină și speranță, care a reafirmat importanța cultivării respectului pentru istorie, pentru simbolurile naționale și pentru valorile care ne aduc împreună, indiferent de vârstă sau rol în comunitate. Emoţia bucuriei sărbătoririi sufletului românesc, trebuie să ne adune pe toţi, oriunde ne-am afla pe acest pământ, pentru că suntem ROMÂNI. Ziua Națională a României este un moment de readucere în memoria colectivă a luptei de veacuri a românilor pentru unitatea și integritatea națională. În Unire există o forță spirituală care străbate peste veacuri, mărturisind ceea ce are mai de preț neamul românesc: credința, tradiția și verticalitatea înaintașilor noștri.Sub culorile tricolorului, elevii Liceului „Demostene Botez” Trușești au adus la viață spiritul Zilei Naționale, în cadrul activității „Orice ar fi, Românie te iubim!” realizată în armonie cu Primăria Trușești, Parohia „Sfinții Împărați Constantin și Elena” Ionășeni, Școala Gimnazială Nr. 1 Stăuceni și Școala Gimnazială Nr. 1 Durnești. Într-o atmosferă caldă, încărcată de respect și recunoștință față de istoria și valorile poporului român, elevii liceului au oferit comunității un moment artistic de excepție. Cu tricolorul în suflet și lumină în priviri, aceștia au interpretat cântece patriotice care au răsunat în inimile celor prezenți, readucând în prim-plan spiritul unității naționale. Recitările de poezii dedicate Zilei Naționale au completat armonios programul, fiecare vers fiind rostit cu emoție și mândrie. Elevii au demonstrat nu doar talent, ci și o profundă înțelegere a semnificației acestei zile, arătând că generațiile tinere duc mai departe flacăra identității și culturii românești. Un element aparte al evenimentului l-a constituit împodobirea bradului în biserică, gest simbolic ce a unit tradiția sărbătorilor de iarnă cu spiritul de recunoștință față de eroii și valorile neamului românesc. Participarea elevilor și colaborarea dintre instituții arată că, atunci când ne unim forțele, putem crea momente de neuitat pentru comunitate. A fost o sărbătoare plină de lumină și speranță, care a reafirmat importanța cultivării respectului pentru istorie, pentru simbolurile naționale și pentru valorile care ne aduc împreună, indiferent de vârstă sau rol în comunitate. Emoţia bucuriei sărbătoririi sufletului românesc, trebuie să ne adune pe toţi, oriunde ne-am afla pe acest pământ, pentru că suntem ROMÂNI. Ziua Națională a României este un moment de readucere în memoria colectivă a luptei de veacuri a românilor pentru unitatea și integritatea națională. În Unire există o forță spirituală care străbate peste veacuri, mărturisind ceea ce are mai de preț neamul românesc: credința, tradiția și verticalitatea înaintașilor noștri.

Profesor Cătălina Gania

 

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending