Connect with us
Publicitate

Eveniment

Se propune o schimbare uriașă privind eliberarea buletinelor

Publicat

Publicitate

Conform unui nou proiect de lege dezbătut de senatori, buletinele ar putea fi obținute și în altă localitate decât cea de domiciliu, informează Antena 3 CNN.

În momentul de față, proiectul de lege se află în dezbatere în Senat. Potrivit acestuia, orice cetățean ar putea să-și schimbe cartea de identitate la orice serviciu de evidență persoanelor, indiferent unde se află în țară.

Oamenii vor avea un termen de 15 zile ca să anunțe plecarea, în caz contrar vor fi sancţionate cu amendă de la 75 lei la 150 lei.

Publicitate

Proiectul, iniţiat de 114 parlamentari PSD, AUR şi din grupul minorităţilor naţionale, modifică şi completează Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români.

Ce trebuie să știe cei care nu locuiesc la adresa din buletin

Actul normativ prevede introducerea unui text nou la articolul 31 al OUG 97/2005 potrivit căruia „persoana fizică, care nu mai locuieşte la adresa la care şi-a stabilit reşedinţa, este obligată să notifice la oricare serviciu public comunitar de evidenţă a persoanelor, despre încetarea valabilităţii menţiunii privind reşedinţa, în termen de 15 zile de Ia plecare”.

De asemenea, proiectul introduce şi amenda între 75 şi 150 lei în cazul nerespectării acestei prevederi.

Publicitate

Proiectul mai prevede că persoanele care locuiesc la alte adrese decât cea din actul de identitate vor fi obligate ca, în termen de 15 zile de la mutare, să solicite la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor schimbarea domiciliului sau înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei şi să ceară înscrierea în cartea de imobil, potrivit Agerpres.

În textul actual, persoanele care îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa sunt obligate doar să ceară în acest termen înscrierea în cartea de imobil la noua locuinţă.

Ce va trebui să faci dacă găzduiești pe cineva la tine în casă

Potrivit proiectului, persoanele care găzduiesc alte persoane care nu au înscrise în actul de identitate adresa la care locuiesc efectiv, după trecerea termenelor prevăzute, vor avea obligaţia de a anunţa Poliţia sau Serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul unde este situat imobilul, cu excepţia cazurilor în care persoanele locuiesc în interesul serviciului sau în scop turistic. În textul în vigoare, această obligaţie este stabilită în cazul în care persoanele găzduiesc alte persoane, în mod neîntrerupt, pe o perioadă mai mare de 30 de zile.

Publicitate

Proiectul propune şi introducerea unor texte noi care prevăd că persoanele care găzduiesc alte persoane trebuie să declare faptul că spaţiul locativ îndeplineşte exigenţele minimale pentru locuinţe stabilite în Legea locuinţei nr. 114/1996 în privinţa numărul de persoane.

Conform proiectului, în situaţia în care solicitantul actului de identitate nu se poate prezenta la Serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă cererea poate fi depusă la cel mai apropiat serviciu public comunitar de evidenţă a persoanelor, care preia cererea şi eliberează actul de identitate.

5.000 de oameni cu aceeași adresă în acte

Iniţiatorii proiectului susţin, în expunerea de motive, necesitatea modificărilor legislative pentru „îmbunătăţirea calităţii serviciilor de evidenţa persoanelor, a calităţii datelor înregistrate în registrul de evidenţa persoanelor şi pentru crearea de facilităţi cetăţenilor români la obţinerea actelor de identitate”.

„În ultimii ani, în România, au fost semnalate în mass-media numeroase situaţii când la aceeaşi adresă erau înregistraţi sute sau chiar mii de oameni care, de fapt, nu locuiau acolo. În octombrie 2018, la o adresă din Sectorul 3 din Capitală, apăreau înregistrate circa 5.000 de persoane. În iulie 2020, a fost relatată o situaţie similară în judeţul Iaşi. La o adresă din comuna Moşna figurau cu viză de reşedinţă peste 3.000 de persoane. În septembrie 2020, conform datelor oficiale, la patru adrese din oraşul Galaţi, deţinute de trei gălăţeni, locuiau peste 13.000 de persoane cu dublă cetăţenie”, se explică în document.

Potrivit iniţiatorilor, „reglementările legale în vigoare conţin obligaţii pentru cetăţeni referitoare la schimbarea domiciliului, dar modul în care sunt formulate nu permite sancţionarea nerespectării acestora, iar în cazul stabilirii reşedinţei nici nu există instituite astfel de obligaţii”.

Ei susţin că nu puţine sunt situaţiile când persoanele obţin schimbarea domiciliului sau viza de reşedinţă la adrese la care nu locuiesc.

Există multe situaţii în care viza de reşedinţă este solicitată pentru a obţine unele beneficii de moment, cum ar fi înscrierea la grădiniţe/şcoli, acordarea unor compensări la cheltuielile de transport, cazare, acordarea de asistenţă socială sau medicală, obţinerea de documente sau facilităţi fiscale sau exprimarea dreptului de vot.

„O problemă importantă şi de actualitate o reprezintă continuarea limitării accesului persoanelor la serviciile de evidenţă a persoanelor, acesta fiind în continuare restricţionat numai la serviciile de la locul de domiciliu sau de reşedinţă al persoanei”, mai arată iniţiatorii.

Proiectul va intra mai întâi în dezbaterea Senatului şi apoi a Camerei Deputaţilor care este for decizional.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

(P) Valeriu Iftime a fost în mijlocul sătenilor din Tocileni, după ce a primit numeroase sesizări

Publicat

Publicitate

Președintele ales al Consiliului Jdețean Botoșani, Valeriu Iftime, a fost în mijlocul sătenilor din Tocileni, după ce a primit numeroase sesizări de la locuitorii supărați că au fost distruse mai multe poduri.

Realitatea din teren o regăsiți în filmuțelul de mai jos.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

(P) 2,7 milioane de euro pentru dezvoltarea liceelor cu profil agricol din județ

Publicat

Publicitate

O nouă veste bună pentru educația botoșăneană! Patru licee cu profil agricol din județ vor beneficia de finanțări totale de peste 2,7 milioane de euro pentru investiții în dezvoltarea și modernizarea infrastructurii lor.

          Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale a finalizat evaluarea proiectelor depuse la finanțare în runda a II-a din PNRR în cadrul Pilonului VI Politici pentru noua generație. Între cele 38 de proiecte admise la finanțare se regăsesc și trei proiecte depuse de licee din județul nostru. Este vorba de Liceul „Demostene Botez” Trușești, Liceul Tehnologic Coțușca și Liceul Tehnologic „Petru Rareș”, fiecare obținând o finanțare de aproximativ 650 de mii de euro. Lor li se adaugă Liceul Tehnologic „Alexandru Vlahuţă” Şendriceni, care, în prima rundă, a obținut o finanțare de 760 de mii de euro.

          „Investițiile în sistemul educațional nu sunt doar necesare; ele reprezintă fundamentul pe care ne construim viitorul, atât al copiilor noștri, cât și al întregii comunități. Am susținut și vom continua să susținem profesionalizarea elevilor din liceele tehnologice, astfel încât, atunci când vor finaliza studiile să fie pregătiți rigorilor pieței muncii. Județul nostru este preponderent agricol, iar liceele cu acest profil pregătesc viitorii specialiști în acest domeniu. Partidul Social Democrat a pus și va pune un mare accent pe programele de finanțare a investițiilor în domeniul educațional și pe corelarea acestora cu cerințele angajatorilor. Doar așa vom avea specialiștii de care avem atâta nevoie. Aceasta este soluția pentru ca tinerii noștri să învețe o meserie care să aibă căutare pe piața muncii, să fie bine plătită și să nu mai plece în străinătate”, a declarat Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.

Publicitate

          Prin aceste finanțări din PNRR se urmărește transformarea liceelor agricole în centre de profesionalizare.

CMF11240017

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Cătălin Silegeanu, prim vicepreședinte AUR și candidat la Senat: optimismul și entuziasmul cetățenilor reprezintă motorul schimbării

Publicat

Publicitate

Cătălin Silegeanu, prim vicepreședinte AUR și candidat la Senat, a declarat astăzi, 13 noiembrie 2024, în cadrul vizitei sale în comuna Dersca, județul Botoșani, că optimismul și entuziasmul cetățenilor reprezintă motorul schimbării pe care AUR își propune să o aducă în România.

El a subliniat importanța implicării comunității și a încurajat locuitorii să participe activ la alegeri, având încredere în candidații tineri și în #PlanulSimion.

Silegeanu a evidențiat faptul că sprijinul comunității pentru George Simion și proiectele parlamentare propuse demonstrează că AUR are o viziune clară și optimistă pentru viitorul țării. „Cetățenii din Dersca își pun mari speranțe în Simion, convinși că acesta este liderul care poate aduce România pe drumul cel bun,” a spus el, adăugând că numai prin unitate și eforturi comune România poate deveni o țară unită, mândră și prosperă.

Publicitate

Prim vicepreședintele AUR a mulțumit localnicilor pentru primirea călduroasă și încrederea acordată, reafirmând angajamentul partidului de a transforma aceste speranțe în realitate.

CMF 11240014

Publicitate

 

Citeste mai mult

Eveniment

Când intră banii pe cardurile educaționale pentru elevii dezavantajați. Anunț oficial

Publicat

Publicitate

Tichetele sociale pe suport electronic se acordă pentru a sprijini educația copiilor dezavantajați timp de 4 ani, începând cu anul școlar 2023-2024, scrie alba24.ro.

Banii se dau în contul proiectului „Sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați din învățământul de stat preșcolar, primar și gimnazial”, finanțat prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027.

În acest an școlar, MIPE va asigura finanțarea sprijinului educațional pentru aproximativ 650.000 preșcolari și elevi dezavantajați.

Publicitate

Când intră banii pe cardurile educaționale: În data de 18 noiembrie, va începe încărcarea cardurilor emise în anul școlar anterior.

Pentru preșcolarii și elevii noi , care au dreptul la acest sprijin începând cu anul școlar 2024-2025, tichetele sociale, în valoare de 500 lei, vor fi emise și distribuite în perioada următoare.

Aceste tichete sunt menite să reducă riscul de abandon școlar și să îmbunătățească accesul la educație și servicii sociale pentru copiii dezavantajați.

Publicitate

Tichetele sociale pe suport electronic vor putea fi folosite pentru achiziționarea de materiale școlare, precum rechizite, articole de papetărie, caiete, stilouri, articole pentru pictură și ghiozdane, precum și pentru vestimentația necesară frecventării școlii și grădiniței.

Carduri educaționale 2024: Condițiile de eligibilitate pentru anul școlar 2024/2025

Preșcolarii înscriși în învățământul de stat care îndeplinesc cumulativ, următoarele
criterii, potrivit anunțurilor postate de mai multe școli:

Publicitate

venitul lunar net pe membru de familie pentru copiii din învățământul de stat preșcolar este de maxim 692 lei
venitul lunar net pe membru de familie pentru copiii din învățământul de stat primar și gimnazial realizat în luna iulie 2024 să fie de maxim 1.850 lei.
Se vor lua toate veniturile, inclusiv:

a) salariile obținute de membrii familiei

b) indemnizațiile de șomaj

c) creanțe legale, convenții civile de întreținere aflate în executare, indemnizație cu caracter permanent

d) alocație de stat pentru copii

e) alocații de întreținere pentru copiii dați în plasament

f) burse pentru elevi și studenți

g) chirii

h) venituri agricole

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending