Connect with us

Eveniment

Se desființează Loteria bonurilor fiscale. Ordonanță de urgență aprobată de Guvern

Publicat

Publicitate

Guvernul a decis, vineri, abrogarea dispozițiilor privind organizarea Loteriei bonurilor fiscale cuprinse în Ordonanța Guvernului nr.10/2015, potrivit unui comunicat al Executivului, relatează alba24.ro.

”Măsura este justificată deoarece în prezent operatorii economici din România sunt dotați cu aparate de marcat electronice fiscale moderne, în majoritate, conectate la sistemul informatic al ANAF și transmit zilnic informații privind încasările realizate de comercianți”, a comunicat Guvernul.

Potrivit proiectului de ordonanță, OG nr. 10/2015 pentru organizarea Loteriei bonurilor fiscale a fost elaborată și adoptată ca măsură de diminuare a evaziunii fiscale prin cointeresarea, implicarea și responsabilizarea cetățenilor în fiscalizarea veniturilor realizate de comercianți din vânzarea bunurilor și prestarea serviciilor direct către populație.

Loteria bonurilor fiscale a reprezentat o parte a unui pachet legislativ adoptat în cursul anului 2014, în acesta fiind inclusă și introducerea aparatelor de marcat electronice fiscal dotate cu jurnal electronic capabile să transmită date online către administrația fiscală.

Astfel, încă de la data reglementării sale, Loteria bonurilor fiscale a fost considerată o măsură cu aplicabilitate limitată în timp, corelată în principal cu procesul de implementare a noilor aparate de marcat.

Premii suspendate la plată, în valoare de 450.000 lei

Loteria bonurilor fiscale se organiza lunar, în prima duminică după data de 15, pentru luna anterioară. A constat în extragerea aleatorie de numere, în vederea acordării de premii în bani, persoanelor fizice rezidente si nerezidente în România, deținătoare de bonuri fiscale care atestă cumpărarea de bunuri sau servicii pe teritoriul României, numărul maxim de premii care se acorda fiind 100.

Publicitate

Loteria bonurilor fiscale s-a derulat pe parcursul a circa 5 ani și a presupus plata de premii în valoare de circa 60.000.000 lei.

În perioada în care au fost organizate extrageri ale Loteriei bonurilor fiscale, au fost identificate situații în care:

  • premiile achitate în contul beneficiarilor au fost returnate Ministerului Finanțelor, reinițierea plății putând fi realizată numai după obținerea datelor corecte
  • plata unor premii a fost suspendată ca urmare a verificării autenticității și realității bonurilor fiscale depuse pentru revendicarea premiilor și a sesizării organelor de cercetare competente. Plata premiilor suspendate se efectuează din bugetul anului în care se face plata, pe măsura clarificării situației, momentul plății nefiind cunoscut. În prezent valoarea premiilor suspendate la plată este de circa 450.000 lei
  • prin hotărâri definitive ale instanței de judecată, a fost stabilită obligația de plată a unor sume, cu titlu de premiu la Loteria bonurilor fiscale, acestea fiind achitate de către Ministerul Finanțelor, din bugetul Ministerului Finanțelor –Acțiuni Generale.

Loteria bonurilor fiscale, amânată în starea de urgență și de alertă

În contextul epidemiologic determinat de pandemia generată de coronavirusul COVID-19, dublat de instituirea stării de urgență pe teritoriul României și de stabilirea unor de măsuri imediate pentru prevenirea răspândirii COVID-19, printre care suspendarea activității unor operatori economici și limitarea libertății de mișcare a persoanelor, prin OUG nr. 48/2020 s-a dispus suspendarea extragerilor lunare si ocazionale ale Loteriei bonurilor fiscale, prevăzându-se, totodată, reluarea acestora în termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgenţă.

După încetarea stării de urgență, prin hotărâri succesive ale Guvernului, s-a decis instituirea și, respectiv, prelungirea stării de alertă pe întreg teritoriul țării.

În vederea evitării cheltuirii nejustificate a fondurilor bugetare, în condițiile prelungirii pandemiei, context în care o parte dintre operatorii economici fie s-au confruntat cu o scădere a cererii și, pe cale de consecință, au emis un număr redus de bonuri fiscale, fie nu au emis bonuri fiscale întrucât activitatea le-a fost restricționată, astfel că, în continuare Loteria bonurilor fiscale nu putea produce efectele scontate, prin OUG nr. 153/2020, a fost suspendată, pe perioada stării de alertă/urgență, după caz, organizarea extragerilor lunare și ocazionale ale Loteriei bonurilor fiscale, urmând ca acestea să fie reluate după trecerea unui interval de timp rezonabil, de 90 de zile de la încetarea stării de alertă/urgență, se mai arată în expunerea de motive.

Loteria bonurilor fiscale ar fi urmat să fie reluată din iunie

Potrivit documentului OUG, în prezent, starea de alertă nu a mai fost prelungită, fapt care implică reluarea extragerilor la Loteria bonurilor fiscale începând cu luna iunie.

”Întrucât formele de fraudă fiscală, inclusiv metodele de evaziune fiscală, evoluează permanent, este necesar ca pârghiile pentru combaterea acestora să fie adaptate și îmbunătățite constant.

La această dată, procesul de implementare a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic este, în cea mai mare parte, finalizat. Astfel, sunt conectate și transmit date fiscale către ANAF 593.397 case de marcat, dintr-un total de 688.389 aparate instalate la comercianți.

Pentru anul 2022 au fost aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 2022, nr. 317/2021, în bugetul Ministerului Finanțelor

  • acţiuni generale, credite bugetare și de angajament în cuantum de 10.450.000 lei, pentru organizarea a 10 extrageri aferente Loteriei bonurilor fiscale, precum și pentru plata premiilor suspendate, sumă evidențiată la capitolul 80.01 Acţiuni generale economice, comerciale și de muncă, subcapitolul 01 „Acţiuni generale economice si comerciale”, paragraful 30 „Alte cheltuieli pentru acţiuni generale economice și comerciale”, titlul 55 „Alte transferuri”, articolul 01 „Transferuri interne”, alineatul 61 „Fond de premiere pentru Loteria bonurilor fiscale”.

La stabilirea fondului anual de premiere aferent Loteriei bonurilor fiscale a fost avută în vedere organizarea, în general, a 12 extrageri lunare și 2 extrageri ocazionale, pentru fiecare extragere luându-se în considerare un fond de premiere de 1.000.000 lei”, potrivit documentului citat.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Primele radare fixe care vor înregistra vitezomanii au fost activate. Amenda trimisă direct acasă prin sistemul e-Sigur

Publicat

Publicitate

Radare fixe pe A1, A2 și DN2. Poliția Română a activat sistemul e-SIGUR. Șoferii care depășesc limita de viteză pe autostrăzile A1 și A2, precum și pe drumul național DN2 din județul Vrancea, vor primi amenzile direct acasă, scrie alba24.ro.

Poliția Română a activat sistemul e-SIGUR, iar primele dispozitive de monitorizare au fost deja instalate pe aceste drumuri, potrivit unei postări de pe pagina oficială de facebook a Poliției Române.

Acestea sunt primele radare fixe pentru măsurarea vitezei implementate în România, ca parte a sistemului e-SIGUR, care are scopul de a supraveghea și crește siguranța pe șoselele principale din țară.

Cum funcționează sistemul e-SIGUR

„Camerele mobile (cunoscute sub numele de pistoale radar), amplasate pe marginea drumului, înregistrează activitatea din trafic în zona supravegheată. Înregistrările sunt trimise și analizate de polițiști.

Abaterile sunt sancționate conform legii, după identificarea conducătorului auto. Amenda este expediată direct la domiciliu conducătorului auto, fără a fi necesară oprirea în trafic”, scrie în postarea publicată de Poliția Română.

Publicitate

Urmează ca sistemul să fie extins treptat la nivel național, pentru a face traficul mai sigur peste tot.

Cum funcționează sistemul

După ce va analiza imaginile surprinse de radar, un ofițer de poliție va stabili cine este proprietarul vehiculului. Ulterior, va transmite prin poștă o solicitare prin care se cere confirmarea celui care a fost la volan la momentul înregistrării.

Proprietarul vehiculului are obligația de a transmite datele de identificare ale persoanei care a condus autoturismul în momentul în care a depășit limita de viteză.

După ce s-a stabilit identitatea șoferului, Poliția transmite tot prin poștă sancțiunea dispusă. În cazul în care a fost dispusă și reținerea permisului de conducere, șoferul are obligația de a preda documentul la secția de poliție care a dispus sancțiunea.

 

Citeste mai mult

Educație

Elevii se întorc la cursuri de miercuri

Publicat

Publicitate

Elevii se vor întoarce la cursuri miercuri, 8 ianuarie, după vacanţa de iarnă. Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei, următoarea vacanţă va avea o săptămână şi va avea loc în perioada 10 februarie – 2 martie, după cum vor decide Inspectoratele şcolare judeţene şi cel al municipiului Bucureşti.

Cursurile se vor desfăşura apoi până la vacanţa de Paşti, care este programată din 18 aprilie până pe 27 aprilie.

Anul şcolar 2024 – 2025 se va încheia pe 20 iunie, când va începe vacanţa de vară, care se va încheia pe 7 septembrie.

Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 9 septembrie 2024 – 30 mai 2025, în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

În situaţii deosebite, bine fundamentate, în funcţie de condiţiile climaterice locale speciale şi de specificul şcolii, Inspectoratele şcolare pot aproba, cu avizul Ministerului Educaţiei, la cererea conducerii unităţilor de învăţământ, modificări ale structurii anului şcolar.

Aprobarea modificării structurii anului şcolar se acordă în condiţiile asigurării parcurgerii integrale a programei şcolare, precum şi a posibilităţii ca toţi elevii să participe, fără restricţii, la examenele şi evaluările naţionale. AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

O femeie de 39 de ani, din Blândești, este de negăsit! Dacă aveți informații, sunați la 112

Publicat

Publicitate

Polițiștii din Botoșani efectuează verificări pentru localizarea unei femei, de 39 de ani, din comuna Blândești, care în noaptea de 6 spre 7 ianuarie a părăsit locuința plecând în loc necunoscut.

Pâna în prezent aceasta nu a revenit și nici nu și-a contactat familia.

SÂRBU ANDREEA RAMONA este cunoscută cu afecțiuni medicale. Aceasta are 1, 68 m înălțime, 120 de kg, păr brunet, tuns scurt, ochi căprui.
Andreea purta un hanorac gri în momentul plecării.

Rugăm cetățenii care dețin informații cu privire la această persoană să apeleze 112 sau să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție!

Citeste mai mult

Eveniment

A furat o mașină, a condus beat și fără permis și a avariat nouă mașini. Isprava unui tânăr de 22 de ani, din municipiul Botoșani

Publicat

Publicitate

Luni, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr, de 22 de ani, din municipiul Botoșani.

Din cercetări a reieșit faptul că acesta ar fi sustras un autoturism, de pe strada Împărat Traian, pe care l-a condus, fără a deține permis de conducere și fiind sub influența alcoolului, 0,56 mg/l pe aparatul etilotest. In acest context, tânărul a avariat 9 autoturisme.

Acesta a incercat să se sustragă cercetărilor, fiind urmărit atât de forțele de ordine, dar și de cetățeni, care au contribuit la identificarea sa. Tânărul a fost găsit într-o scară de bloc.

Față de acesta a fost dispusă măsura reținerii, fiind introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J Botoșani.

Cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunilor de furt în scop de folosință, conducere fără permis, conducere sub influența alcoolului.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending