Connect with us
Publicitate

Eveniment

Schimbări majore în traficul rutier: Șoferii vor putea fi AMENDAȚI pe baza imaginilor obținute de la camere și radare fixe

Publicat

Schimbări majore în traficul rutier. Șoferii vor putea fi AMENDAȚI pe baza imaginilor obținute de la camere și radare fixe, scrie alba24.ro.

Traficul rutier pe drumurile publice din țară va fi monitorizat printr-un sistem integrat, denumit e-SIGUR.

Acesta va putea semnala posibila încălcare a normelor de circulație de către șoferi sau posibila prezență în trafic a unor vehicule supuse confiscării sau căutate potrivit legii.

Prin intermediul acestuia, printre altele, polițiștii pot da amenzi rutiere ”de la distanță”, prin vizionarea imaginilor audio-video și cu proces-verbal electronic.

Legea care stabileşte măsuri de eficientizare a monitorizării traficului rutier a fost promulgată de preşedintele Klaus Iohannis, a transmis, joi, Administraţia Prezidenţială.

Noua lege vizează monitorizarea traficului rutier pe drumurile publice într-un sistem integrat şi reglementează condiţiile în care pot fi utilizate datele colectate astfel.

Actul normativ prevede instituirea Sistemului integrat de monitorizare a traficului rutier pe drumurile publice din România, denumit e-SIGUR, sistem de interes naţional, complementar sistemelor inteligente de transport.

Ținta: reducerea accidentelor de circulație grave
„Prin instituirea e-SIGUR se urmăreşte realizarea obiectivului general al Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 682 din 25 mai 2022, respectiv reducerea cu 50%, până în anul 2030, comparativ cu anul 2019, a numărului persoanelor decedate şi cu 50% a numărului persoanelor grav rănite în urma producerii accidentelor rutiere”, stipulează legea.

Monitorizarea traficului rutier pe drumurile publice se realizează prin intermediul sistemelor de transport inteligente, parte integrantă din drum, într-un sistem integrat şi interoperabil.

Ce reprezintă și cum va funcționa e-SIGUR
E-SIGUR este un ansamblu de sisteme informatice, infrastructură de comunicații, elemente de interconectare și interoperabilitate cu alte sisteme informatice,  platforme hardware și software pentru stocare, procesare automată, procesare manuală, preluare, afișare și transmitere de date, mijloace tehnice certificate sau omologate și verificate metrologic și capabilități și/sau servicii de imprimare masivă și comunicare a documentelor.

E-SIGUR va procesa automat datele și informațiilor din cadrul sistemelor de transport inteligente gestionate din cadrul centrelor de monitorizare a traficului pe drumurile de interes național.

În plus va crea semnalări privind posibila încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice sau posibila prezență în trafic a unor vehicule supuse confiscării, posibila prezență în trafic a unor vehicule care circulă fără achitarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri și posibila încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice.

Aceste semnalări vizează:

limita maximă admisă de viteză pentru categoria de vehicul pe un anumit sector de drum;
interdicţia sau restricţia de a conduce un vehicul pe o bandă a sensului de deplasare;
semnificaţia culorii roşii a semaforului;
interdicția de a conduce pe drumurile publice un vehicul a cărui înmatriculare este suspendată;
trecerea la nivel cu calea ferată;
interdicția de a adopta un comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice;
controlul achitării tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale.
Șoferii vor fi avertizați că urmează camere
Montarea mijloacelor tehnice se va semnaliza, corespunzător normelor în vigoare, prin instalarea, înaintea locului amplasării, a unui indicator de informare.

De asemenea, CNAIR va avea obligația de a informa public, pe pagina de internet proprie, cu privire la locul amplasării mijloacelor tehnice fixe și scopul prelucrării datelor de monitorizare a traficului rutier.

Totodată, instituirea sistemului va avea un puternic rol preventiv atât prin semnalizarea prezenței sistemelor de detecție cât și prin utilizarea componentelor sale în vederea dispunerii unor măsuri specifice raportate la condiții meteo nefavorabile sau periculoase, evenimente rutiere sau de altă natură care pun în pericol circulația pe sectorul respectiv de drum.

Astfel, obligațiile de informare vor putea fi transmise și în mod dinamic prin intermediul panourilor cu mesaje variabile, tocmai în scopul determinării conducătorilor auto de a adopta o conduită preventivă.

Constatarea și sancționarea contravențiilor cu ajutorul e-SIGUR
Proiectul de lege reglementează, printre altele, întocmirea procesului verbal de constatare și sancționare a contravenției, constatate cu ajutorul e-SIGUR, în format electronic, sub semnătură electronică calificată.

Astfel, semnătură electronică calificată ataşată unui înscris în format electronic îndeplineşte aceeaşi funcţie întocmai semnăturii olografe pe înscrisul imprimat pe suport hârtie.

Efectele pozitive așteptate prin utilizarea sistemelor de transport inteligente în cadrul sistemului e-SIGUR sunt:

îmbunătățirea/creșterea siguranței rutiere prin prevenirea accidentelor rutiere (managementul traficului, sisteme on-board etc.);
scurtarea timpului de intervenție pentru servicii de urgentă (gestionarea vitezei, controlul traficului, detectarea incidentelor, sisteme anti-coliziune etc.);
reducerea  congestiei  (management al traficului, informații de călătorie, managementul transportului public, managementul incidentelor și al situațiilor de urgență etc.);
reducerea timpului de călătorie, precum și organizarea din timp a acesteia;
monitorizarea și protecția mediului (monitorizarea poluării/ reducerea emisiilor de dioxid de carbon, managementul traficului);
creșterea eficienței operaționale și a productivității (localizare automată a  vehiculelor, managementul flotei, sisteme de plată automate etc.);
creșterea confortului călătorilor (informații despre trafic în timp real, ghidare dinamică, localizare automată a vehiculelor etc.);
reducerea distrugerii parții carosabile;
reducerea costurilor de administrare a rețelei;
reducerea costului obținerii datelor statistice de trafic;
creșterea mobilității populației.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

FOTO: Două drumuri de pământ din municipiul Botoșani vor fi asfaltate

Publicat

Condițiile de trai ale locuitorilor de pe strada Grigore Antipa și Aleea Smârdan vor fi îmbunătățite după ce tronsoanele menționate vor fi asfaltate.

În valoare totală de 2,3 milioane de lei, pe cele două drumuri de pământ vor avea loc ample lucrări de:
– consolidare
– modernizarea şi extinderea reţelelor de canalizare pluvială (cămine și guri de scurgere)
– siguranţa circulaţiei
– reparaţii trotuare cu pavele
– montajul hidranţilor stradali de incendiu
– semnalizare și marcaje rutiere
– amenajare covor asfaltic
– corelare a cotelor trotuarelor cu împrejmuirile și intrările în curţile riveranilor
Contractele de finanțare au fost semnate la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) iar sumele necesare sunt asigurate prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny.

Citeste mai mult

Economie

Scandalul puilor vopsiți. Ministrul Agriculturii: „NU cred că fermierii practică așa ceva”

Publicat

Scandalul cărnii de pui „vopsite” ca să arate bine, comercializată în supermarketuri, este departe de a se fi terminat. Însă, ministrul Agriculturii nu crede în astfel de practici ale fermierilor, relatează realitatea.net.

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, spune că nu crede că fermierii români “vopsesc” puii, subiect care a fost intens discutat în ultimele zile, el arătând că România exportă carne de pui inclusiv în Franţa.

Prezent, joi, în judeţul Arad, unde vizitează ferme din mai multe localităţi, ministrul a fost întrebat ce părere are despre discuţia legată de vopsirea puilor.

“Eu nu cred acest lucru, că fermierii fac aşa ceva, în primul rând. În al doilea rând, ANSVSA, care nu este în subordinea Ministerului Agriculturii, face verificări şi bineînţeles că se va ieşi cu un raport pe acest lucru. Nu pot să-mi dau cu părerea, eu nu cred că fermierii români vopsesc puii, să fie foarte clar”, a răspuns Florin Barbu.

El a subliniat că puii din magazine sunt crescuţi în general cu porumb, iar România are piaţă de desfacere inclusiv în Franţa.

“Ca să înţelegem, puii pe care îi vedem în magazinele de retail sunt cei cu 80 – 90% crescuţi cu porumb. (…) Am deschis piaţă inclusiv cu omologul meu francez ministru, piaţa din Franţa ia pui din România. Cel mai mare export de carne de pui în Franţa se face din România, de la fermierii români, pentru că noi avem pe carnea de pui un grad de autosuficienţă de 160%, România produce aproape 400 de milioane de pui”, a spus ministrul Agriculturii.

Citeste mai mult

Eveniment

APIA: 4 aprilie 2024 – Startul Campaniei de primire a cererilor de plată

Publicat

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Centrul Județean Botoșani informează că în perioada 4 aprilie – 7 iunie 2024, la Centrele APIA, se vor depune cererile de plată pentru intervenţiile aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic în anul 2024.

Și în acest an, fermierii vor putea depune Cererea de Plată prin accesarea aplicației IPA-Online din versiunea internet, conform Instrucţiunilor de utilizare IPA-Online (accesibile în aplicaţie).

Dacă cererea de plată cuprinde şi intervenții din sectorul zootehnic, solicitantul se va adresa întâi responsabilului APIA în vederea completării declaraţiei privind sectorul zootehnic și ulterior va completa cererea pentru suprafaţă prin intermediul aplicației IPA- Online.

Se va completa o singură Cerere de Plată, chiar dacă se utilizează suprafeţe de teren în diferite localităţi sau judeţe. Persoana fizică, pe de-o parte, şi persoana fizică autorizată/întreprinderea familială/întreprinderea individuală, pe de altă parte, având acelaşi titular, depun o singură cerere de plată.

După data limită de depunere a cererii de plată, fermierii trebuie să notifice în scris APIA cu privire la orice modificare a datelor declarate în cererea de plată şi în documentele doveditoare, în termen de 15 zile de la data modificării.

Fermierii care nu desfăşoară activitate agricolă nu sunt eligibili la plată pentru suprafeţele/ animalele neconforme.

Fermierii și alți beneficiari care primesc plăți directe sau plăți anuale  prin intervenții sub formă de plăți directe și intervenții pentru dezvoltare rurală, finanțate din fonduri europene trebuie să respecte normele privind condiționalitatea pe întreaga exploatație agricolă (inclusiv pe cele neeligibile şi pe cele care nu mai sunt folosite în scopul producţiei) și pe tot parcursul anului de cerere.

Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie valabile la data depunerii Cererii.

Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.

ATENŢIE!!! Fermierii pot semna Cererile folosind și semnătura electronică. În această situație este necesar să se anunțe (prin mesaj telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că se dorește să se semneze electronic. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația IPA-Online la data depunerii. Angajamentele și declarațiile, parte a cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.

Foarte important este ca, înainte de semnarea Cererii de plată 2024, solicitanții să verifice încă o dată infomațiile înscrise și documentația depusă!

Citeste mai mult

Eveniment

VIDEO: Incendiile de vegetație din Havârna au băgat localnicii în sperieți. „Suntem aici în frică și panică, trăim clipe de groază, suntem disperați”

Publicat

Locuitorii comunei Havârna asistă neputincioși de două zile la flăcări cât casa pe câmpurile din apropierea gospodăriilor și își strigă îngrijorarea pe rețelele de socializare. Oamenii cer ajutor în găsirea celor care se fac vinovați, pentru că sunt convinși că la mijloc este o mână criminală.

În ultimele două zile, aproape 20 de hectare de vegetație uscată și stufăriș s-au făcut scrum și numai intervenția pompierilor din Darabani și a voluntarilor din comuna Havârna au limitat proporțiile unor incendii pornite să mistuie totul în cale.

„Ferească Dumnezeu suntem aici în frica și panica trăim clipe de groaza suntem disperații pe viețile noastre ,sunt oameni bătrâni bolnavi în case care nu se pot deplasa la pat ,copii mici eu am 2 copii mici unu de 6 ani și unu nou născut unde plec cu copii în brate din calea focului, Rugam autoritățile și cei de la Primăria Havarna sa ia masuri urgente nu e de gluma cu viețile oamenilor vrem și noi explicații sa ne zică ce mana criminala da foc ,Vrem siguranță dar se pare ca nimănui nu hi pasa de noi suntem a nimănui, vrem sa știm cine deține iazul ala sa răspundă dacă face asa ceva și sperie lumea Va mulțumim de Înțelegere și vrem siguranță”, este unul dintre strigătele după ajutor pe o rețea de socializare.

„Cum este posibil să ardă stuful pe iaz a doua noapte săptămâna asta și nimeni să nu facă nimic? Atât de nepăsători pot fi cei responsabili cu găsirea persoanei care face treaba asta? Sau e important ca persoana să fie acoperită? E Postul Paștelui, oameni buni… Să vă dea Dumnezeu după suflet. Iar cei care închideți ochii la așa ceva, să vă ferească Dumnezeu să fiți în postura în care focul e la câțiva metri de voi. Rușine! Rușine tuturor cărora nu le pasă de viețile oamenilor din sat!!!”,  a spus o localnică care se uita din curtea locuinței  flăcări aflate  la câțiva metri.

„Lumea are nevoie de certitudinea ca nu vor lua foc in casa. Am ajuns in 2024 sa mergem la somn cu frica asta? Presupun ca oamenii au fost buni doar cand v-au ales pe post de primar. După aceea…Dumnezeu cu mila…”, este o altă opinie extrasă din zecile care au împânzit rețeaua de socializare.

Pompierii fac apel după apel: „STOP VEGETAȚIEI USCATE”, însă la Havârna încă nu a ajuns mesajul lor și oamenilor le este frică să adoarmă și sunt deciși să aleagă reprezentanți care să stea de pază în zona iazului din comună care a ars de două ori în două zile două zile.

„La Havîrna a intervenit un echipaj din cadrul Punctului de Lucru Darabani și Serviciul Voluntar din comună pentru stingerea unui incendiu de vegetație uscată și stufăriș pe o suprafață de aproximativ 10 hectare. Incendiul a fost lichidat după mai bine de două ore. Cauza probabilă a fost utilizarea focului în spații deschise.
Atragem atenția asupra faptului că folosirea focului deschis pentru igienizarea terenurilor, arderea gunoaielor, a deșeurilor și a altor materiale combustibile pot avea consecințe grave, atât asupra mediului înconjurător, cât și asupra proprietății sau chiar vieții oamenilor. În astfel de cazuri, flăcările se pot întinde cu repeziciune pe o suprafață mare, iar în condiții de vânt, incendiile de vegetație uscată sau de deșeuri menajere pot deveni și mai periculoase dacă se manifestă aproape de locuințe, de rețele de electricitate sau de locuri cu pericol de explozie”, este comunicatul transmis de pompieri.

Potrivit legislației privind protecția mediului, este interzisă arderea miriștilor, a turbăriilor, a litierei pădurii, a stufului, a tufărișurilor sau a vegetației ierboase. Astfel, cetățenii trebuie să respecte prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 195 din 2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare. Conform acestui act normativ, proprietarii și deținătorii de terenuri cu titlu sau fără titlu au obligația de a nu arde și de a preveni arderea miriștilor, turbăriilor, litierelor pădurii, stufului, tufărișurilor sau vegetației ierboase. Nerespectarea acestor prevederi legale constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 7.500 lei la 15.000 lei pentru persoane fizice, iar pentru persoanele juridice de la 50.000 lei la 100.000 lei.

Am încercat să obținem un punct de vedere al primăriței comunei Havârna, Rodica Baltă, însă apelurile au rămas cără răspuns.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate
Publicitate

Trending