Connect with us

Actualitate

Scandalul reacțiilor adverse la vaccinul anti-Covid. De unde a apărut confuzia legată de numărul persoanelor afectate

Publicat

Publicitate

Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, dar și fostul șef al campaniei de vaccinare, colonelul Valeriu Gheorghiță, au adus o serie de precizări legate de scandalul privind numărul de reacții adverse la vaccinul anti-Covid. 

Cei doi încearcă să lămurească o confuzie legată de numărul acestor reacții adverse și de numărul de persoane afectate.

Potrivit unui raport al CNCAV, au existat 41.400 de reacții adverse la vaccin. Informația a fost interpretată ca o dovadă că autoritățile ar fi ascuns pe parcursul campaniei numărul acestor reacții.

Cei doi spun însă că este vorba despre 19.500 de persoane care au raportat asemenea reacții, dar o persoană ar fi putut să aibă mai multe reacții adverse. De aici și diferența.

Ce spune Rafila

Alexandru Rafila a încercat și el să explice situația, invitat la o semisiune de terelviziune.

„Asta nu e în regulă, pentru că orice suferință, și mai ales în cazurile de deces, sunt evenimente tragice, care nu trebuie desconsiderate.

Publicitate

Discuția despre efecte adverse a început dupa un raport anual al Institutului de Sănătate Publicaă, unde sunt date legate de îmbolnaviri și vaccinare.

Cifrele arată că în 2021 au fost 15,8 milioane de persoane vaccinate și au fost 19.700 de persoane care au avut de suferit.

Apoi a apărut o confuzie între această cifra și cea de 41.000 dintr-un raport al CNCAV. Acolo nu se refereau la persoane, ci la numarul de reacții, adică o persoană putea să aibă două sau mai multe.

Problema este că această raportare s-a făcut pentru toate tipurile de vaccin și la toate e aceeași situație, ca și pentru orice medicament.

Fără să desconsider suferința individuală, totdeauna se pun în balanță beneficiul și pericolele.

Am constatat ca vaccinarea a prelungit foarte mult viața oamenilor, pe parcursul istoriei” a spus Rafila în cadrul unei emisiuni la o televiziune națională.

Ce spune raportul

Comitetul pentru vaccinarea COVID condus de colonelul Valeriu Gheorghiță (CNCAV) a întocmit un raport intitulat „ROVaccinare, misiune îndeplinită”, în care prezintă rezultatele activității acestui organism care și-a încetat activitatea la jumătate anului 2022.

În raport se consemnează că doar 41% din populația României a fost vaccinată, că peste 19.500 de persoane au avut reacții adverse, că aproape 2 milioane de doze de vaccin s-au pierdut, iar 7 milioane au rămas în stoc.

Documentul menționează că pentru informarea populației nu a fost prevăzut nici un buget.

Este pentru prima dată când se dau detalii despre persoanele cu reacții adverse severe, pentru care unele au necesitat inclusiv internarea în spital.

De la începutul campaniei de vaccinare și până la sfârșitul anului 2021, au fost clasificate 19.716 cazuri ca
reacții adverse post vaccinare (RAPI) dintre care 17.567 (89.1%) au avut manifestări generale.

În total, au fost înregistrate 41.486 de reacții adverse, pentru că o singură persoană poate avea mai multe reacții.

Cele mai grave reacții adverse:

  • 10 cazuri cu miocardită (6 au necesitat spitalizare), 4 cazuri cu pericardită (unul a necesitat spitalizare) și un caz cu mio-peridardită;
  • 16 cazuri cu manifestări trombotice, 1 caz citoliză hepatică, 1 caz purpură trombocitopenică;
  • 16 cazuri paralizie facială, 2 cazuri neuropatie senzitivă, 1 caz paraplegie flască si 1 caz sindrom Guillain Barre;
  • 424 cazuri cu reactii alergice și 12 cazuri cu șoc anafilactic.

În această perioadă au fost date spre investigare 26 de decese suspecte RAPI, dintre care 25 au fost infirmate, iar pentru un deces investigația încă este în curs de finalizare.

După aceste informații apărute în presă, colonelul Valeriu Gheorghiță, atransmis într-un comunicat că pe durata campaniei a făcut publice toate reacțiile adverse la vaccinul anti-Covid.

Comunicatul lui Valeriu Gheorghiță:

“Ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public referitoare la raportul campaniei de vaccinare, în calitate de fost președinte al Comitetului Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV), pentru corecta informare a opiniei publice, transmit următoarele precizări de presă:

CNCAV a manifestat permanent transparenţă și disponibilitate în comunicarea tuturor aspectelor legate de organizarea campaniei de vaccinare, cu atât mai mult a celor care vizau reacţiile adverse raportate pe parcursul procesului de vaccinare, aspecte care se regăsesc menţionate în buletinele de presă remise zilnic, în precizările de presă, în cadrul conferinţelor de presă susţinute săptămânal, ori cu ocazia evenimentelor publice la care am participat.

Toate aceste informaţii au fost disponibile public încă de la debutul campaniei de vaccinare, putând fi consultate pe Platforma Naţională de Informare cu privire la vaccinarea împotriva COVID-19 (www.vaccinare-covid.gov.ro).

De asemenea, toate reacţiile adverse raportate pe platforma ANMDMR (https://covid19.anm.ro) de beneficiarii vaccinării sau profesioniştii în domeniul sănătăţii au fost analizate, centralizate şi transmise către baza de date europeană Eudravigilance, platformă pusă la dispoziţie de Agenţia Europeană a Medicamentului pentru fiecare autoritate naţională.

Situaţiile punctuale, cu caracter izolat, au fost riguros documentate medical cu sprijinul personalului de specialitate pentru a se stabili diagnosticul complet şi relaţia de cauzalitate cu vaccinarea împotriva COVID-19.

De fiecare dată, au fost formulate, cu celeritate, precizări pentru corecta informare a populaţiei generale, pentru eliminarea oricăror suspiciuni care ar fi putut plana asupra procesului vaccinării, precum şi a beneficiilor şi riscurilor.

Această manieră de lucru a fost adoptată pentru toate situaţiile legate de procesul de vaccinare.

Citește și: Ministerul Sănătăţii: 48 de reacţii adverse post-vaccin împotriva COVID-19

Totodată, în toate centrele de vaccinare au fost disponibile chestionarele de triaj medical, formularele de consimţământ informat, inclusiv cele de raportare a reacţiilor adverse, aşa cum reiese din precizarea de presă remisă.

CNCAV a fost preocupat permanent de menţinerea încrederii şi credibilităţii în rândul populaţiei referitor la derularea întregului proces de vaccinare şi a încurajat de fiecare dată raportarea tuturor reacţiilor adverse, atât de beneficiari, cât şi de profesioniştii din sănătate.

Datele privind ratele de apariţie a reacţiilor adverse postvaccinale indezirabile (RAPI) pentru fiecare tip de vaccin au fost comunicate zilnic, în buletinele de presă remise, precum şi săptămânal, în cadrul conferinţelor de presă.

Ele sunt încă disponibile pe platforma https://vaccinare-covid.gov.ro/comunicate-oficiale/.

În raportul de activitate al CNCAV (https://vaccinare-covid.gov.ro/…/ROVACCINARE-Final-de…), pentru perioada analizată, RAPI sunt prezentate astfel: – Cazuri (persoane) care au raportat RAPI cu manifestări locale (n=2149) și generale (n=17567), respectiv totalul acestor cazuri (n=19716).

Suplimentar, în același raport este prezentată analiza tipurilor de manifestări de reacții adverse care au fost raportate.

Așa cum este menționat și în raportul de activitate, o persoană putea prezenta una sau mai multe tipuri de manifestări pe diferite aparate și sisteme, de aici reieșind un număr mai mare de manifestări (n=41486).

De unde a apărut confuzia

Confuzia creată în spațiul public a fost generată de diferența firească dintre numărul de persoane care au raportat RAPI, respectiv 19716 cazuri și totalul tipurilor de reacții raportate de acestea, mult mai mare, respectiv 41.486, având în vedere că o persoană putea prezenta mai multe manifestări de reacții adverse.

Spre exemplu, o persoană putea prezenta durere locală, tumefacție locală, roșeață la locul de administrare, febră, durere de cap.

Astfel, aceeași persoană raporta toate aceste reacții adverse.

Vom aduce întotdeauna în atenţia opiniei publice întreaga activitate derulată de CNCAV pentru ca procesul de vaccinare să se desfăşoare organizat şi unitar la nivel naţional, în condiţii de maximă siguranţă şi accesibilitate cât mai ridicată pentru toţi cei care şi-au dorit să beneficieze de vaccinarea împotriva COVID-19.

Raportul de activitate al CNCAV dovedeşte efortul depus de întreaga echipă, alături de profesioniştii din domeniul sănătăţii, precum şi de reprezentanţii autorităţilor centrale şi locale implicate în organizarea campaniei de vaccinare” a precizat Valeriu Gheorghiță, în comunicat.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Cultura

Spectacol plin de emoție și aventură la Teatrul „Vasilache”: Întâmplări din Pădurea Veselă îi așteaptă pe cei mici și mari

Publicat

Publicitate

Teatrul pentru Copii și Tineret „Vasilache” din Botoșani îi invită pe iubitorii de povești, joi, 13 noiembrie 2025, de la ora 18:00, și duminică, 16 noiembrie 2025, de la orele 11:00 și 12:30, să se bucure de spectacolul „Întâmplări din Pădurea Veselă”, o producție inspirată din fabule îndrăgite, pusă în scenă cu farmec și creativitate.

Spectacolul poartă semnătura regizoarei Lenuş Teodora Moraru, care semnează și dramatizarea textului, iar scenografia, construcția păpușilor, afişul și eclerajul sunt realizate de Gelu Rîşca. Muzica, cu un aranjament orchestral plin de culoare, aparține lui Toma Rîşca.

Din distribuția piesei fac parte actorii Renata Voloşcu, Oana-Marilena Asofiei, Anamaria Chelaru, Ioana Buta, Ana Apetrei, Cosmin Tanasă, Pavel Petraşi și Andrei Bordianu, care vor da viață unor personaje simpatice și pline de învățăminte.

„Vă așteptăm cu drag la un spectacol de păpuși, plin de emoție și aventură! Îl veți cunoaște pe Bebe Iepurașul, care, ajutat de prietena sa, Iza Barza, pornește în căutarea părinților săi. Pe parcursul poveștii, eroii noștri se vor întâlni cu diverse personaje adorabile, care le vor oferi sfaturi prețioase și lecții de viață. De la Vulpe, care își învață propria lecție de modestie, până la Broasca ce va afla care-i sunt limitele, spectacolul promite să fie o călătorie educativă, presărată cu veselie, perfectă pentru copiii de toate vârstele”, a transmis regizorul artistic Lenuş Teodora Moraru.

Recomandat copiilor cu vârsta peste 3 ani, spectacolul promite o experiență plină de culoare, ritm și învățăminte, într-o atmosferă caldă și veselă.

Prețul biletului eset de 20 lei și pot fi achiziționate și online, pe platforma Entertix, prin site-ul www.teatrulvasilache.ro – secțiunea Cumpără Bilet, sau direct de la sediul teatrului, de marți până vineri, între orele 10:30–12:30, precum și înainte de începerea spectacolelor, în limita locurilor disponibile. Accesul în sală se face cu 30 de minute înainte de ora anunțată pentru începerea reprezentației.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

O femeie în vârstă de 78 de ani, din Coțușca, este căutată de familie și de polițiști după ce a plecat de acasă și nu s-a mai întors

Publicat

Publicitate

Potrivit Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, Temciuc Viorica, născută la data de 29 noiembrie 1946 în localitatea Coțușca, județul Botoșani, cu domiciliul în Putureni, a fost văzută ultima dată în cursul zilei de 11 noiembrie 2025, în jurul orei 11:37, când a plecat voluntar de la domiciliu din municipiul Botoșani și nu a mai revenit.

Semnalmente

Femeia are o înălțime de aproximativ 1,60 m, greutate de circa 45 kg, constitutie atletică, păr alb tuns până la umeri. În momentul plecării, aceasta era îmbrăcată cu o geacă neagră din fâș, bluză portocalie cu negru, fustă neagră și batic vișiniu închis cu floricele.

Apel către populație

Persoanele care pot oferi informații despre locul în care s-ar putea afla Temciuc Viorica sunt rugate să contacteze cea mai apropiată unitate de poliție sau să sune de urgență la numărul 112.

Orice informație, chiar și aparent nesemnificativă, poate contribui la găsirea femeii și la reunirea acesteia cu familia sa.

Publicitate

Citeste mai mult

Educație

Titularizare 2026: Proba scrisă, în 21 iulie. Când se pot înscrie candidații la concurs. Calendar și etape

Publicat

Publicitate

Titularizare 2026: Ministerul Educației a publicat în consultare publică metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare în învățământul preuniversitar, anul școlar 2026-2027. Documentul include și detaliile de organizare a concursului de Titularizare 2026.

Potrivit calendarului propus de minister, proba scrisă la Titularizare va fi în 21 iulie 2026. Candidații pot depune dosarele de înscriere în perioada 6-18 mai.

În iunie vor fi probele practice și inspecțiile la clasă.

Rezultatele la concurs vor fi comunicate în 28 iulie, iar cele finale în 4 august.

Ședințele de repartizare pe posturi încep din 5 august.

Prin Titularizare, profesorii se pot angaja pe perioadă nedeterminată într-o unitate de învățământ.

Publicitate

Pentru a avea acces la posture titularizabile, aceștia trebuie să obțină cel puțin nota 7 la proba scrisă și la inspecția la clasă.

Cei cu medii între 5 și 6,99 pot deveni suplinitori/angajați pe perioadă determinată.

Calendar Titularizare 2026

Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

Până în 4 mai 2026:

  • înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ şi transmiterea situaţiei la inspectoratele şcolare
  • aprobarea în consiliul de administraţie al ISJ/ISMB a listei posturilor didactice/catedrelor vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată, publicate în vederea ocupării prin concurs

Până în 5 mai 2026: verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs

Înscrieri Titularizare 2026

6-18 mai 2026: înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2026

  • 6-11 mai 2026: în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online

7-20 mai: verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului

  • 12-15 mai 2026: în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online

Validarea fişelor de înscriere Titularizare 2026

7-21 mai 2026: validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenților din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs

În situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online:

  • 18 mai: afişarea pe pagina web a inspectoratelor şcolare a datelor de înscriere ale candidaţilor
  • 18-21 mai: transmiterea de către candidaţi, inclusiv de către absolvenții promoției 2026, la inspectoratul şcolar/centrul de înscriere la concurs, a declarațiilor privind veridicitatea datelor de înscriere sau a cererilor de corectare a datelor de înscriere, dupăcaz

13-16 iulie: validarea înscrierii pentru

  • absolvenții promoției 2026/absolvenții 2026 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic
  • candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, în anul şcolar 2026-2027
  • absolvenții cursurilor de abilitare curriculară pentru educația timpurie organizate de casele corpului didactic sau ale unor cursuri de educație timpurie în cadrul proiectelor derulate de Ministerul Educației și Cercetării cu terți, după data de 21 mai 2026
  • absolvenții modulelor de pedagogie specifică organizate de federaţiile, asociaţiile, centrele care organizează alternative educaţionale, Waldorf, Step by Step, Montessori, Freinet, Planul Jena sau pedagogie curativă, după data de 21 mai 2026

În perioada 6-18 mai 2026, respectiv în perioada 6-11 mai 2026 în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online, pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2025.

În mod excepţional pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 21 iulie 2026, până la ora 8.00 absolvenţii promoţiei 2026 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic).

Absolvenţii promoţiei 2026 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

Calendar Titularizare 2026: Listele cu candidați înscriși

29 mai 2026: afișarea, pe pagina web a inspectoratelor şcolare, a:

  • listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă
  • listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice
  • listei unităţilor de învăţământ în care se organizează probele scrise (centrelor de concurs pentru proba scrisă)
  • comunicarea centrelor de concurs direcţiei de resort din cadrul Ministerul Educației și Cercetării

În perioada 25 mai-30 iunie 2026, candidaţii pot solicita, dacă este cazul, inspectoratelor şcolare/centrelor de înscriere la concurs corectarea datelor de înscriere la concurs.

Titularizare 2026: Probele practice/orale și inspecții la clasă

5-30 iunie 2026: organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

În perioada 5-30 iunie 2026 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2026.

Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada 5 – 12 iunie 2026.

3 iulie 2026: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

Titularizare 2026. Proba scrisă, rezultate, contestații

16 iulie 2026: afişarea datelor de înscriere reactualizate ale candidaţilor

21 iulie 2026: proba scrisă

28 iulie 2026: comunicarea rezultatelor iniţiale

28-29 iulie 2026: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora comisiilor de soluţionare a contestaţiilor

29 iulie – 3 august 2026: soluţionarea contestațiilor

4 august 2026: comunicarea rezultatelor finale

Titularizare 2026. Ședințe de repartizare pe posturi

5-6 august: repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. a) din Metodologie

6 august: Ședință de repartizare, în ordine, a:

  • candidaților, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) din Metodologie
  • cadrelor didactice, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. d) din Metodologie
  • candidaţilor și cadrelor didactice, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e) din Metodologie
  • cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2026, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. f) din Metodologie.

7 august: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

17-21 august: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Persoane trimise în judecată pentru săvârșirea infracțiunii de dare de mită

Publicat

Publicitate

Procurorul desemnat din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoșani a emis cinci rechizitorii şi a dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a cinci inculpați cercetați pentru săvârșirea infracțiunilor de dare de mită.

În toate cele cinci situații, reacția promptă a agenților de poliție și folosirea body-cam-ului din dotare au permis documentarea completă a faptelor și sesizarea de îndată a Serviciului Județean Anticorupție Botoșani.

  1. La data de 14.02.2025, în jurul orei 07:00, ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați de către lucrători din cadrul I.P.J. Botoșani – Secția de Poliție Rurală nr.1 Botoșani, despre faptul că, în timp ce se aflau în exercitarea atribuțiilor de serviciu, după ce au oprit în trafic un conducător auto, au constatat că acesta nu deținea permis de conducere. După ce polițiștii i-au adus la cunoștință persoanei faptul că a săvârșit o infracțiune la regimul rutier, aceasta a remis unui dintre agenți suma de 400 de lei, cu titlu de mită, pentru a nu se dispune măsurile legale pentru abaterile constatate.
  2. În ziua de 03.06.2025, în jurul orei 20:30, ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați de către lucrători din cadrul I.P.J. Botoșani – Poliția Orașului Bucecea, despre faptul că, în timp ce se aflau în exercitarea atribuțiilor de serviciu pe raza județului Botoșani, au oprit în trafic un conducător auto care conducea o autoutilitară care transporta o cantitate de material lemnos fără a deține acte de însoțire corespunzătoare. În timp ce polițiștii escortau autoutilitara la un canton silvic pentru descărca materialul lemnos în vederea confiscării, conducătorul auto s-a deplasat la autospeciala de poliție și a promis polițiștilor suma de 1000 de lei, cu titlu de mită, pentru a nu dispune măsurile legale.
  3. În ziua de 05.06.2025, în jurul orei 07:30, ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați de către lucrători din cadrul I.P.J. Botoșani – SPR 10 Ștefănești, despre faptul că, în timp ce se aflau în exercitarea atribuțiilor de serviciu au oprit în trafic un conducător auto care fusese înregistrat de aparatul radar circulând cu o viteză cu 61Km/h peste limita maxim admisă pe sectorul de drum respectiv. În timp ce unul dintre polițiști întocmea procesul – verbal de contravenție, conducătorul auto s-a deplasat la autospeciala de poliție și i-a înmânat acestuia o folie în care se afla polița de asigurare și suma de 200 de euro, cu titlu de mită, pentru a nu i se suspenda exercitarea dreptului de conducere pe drumurile publice.
  4. În ziua de 20.06.2025, în jurul orei 10:45, ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați de către lucrători din cadrul I.P.J. Botoșani – Secția de Poliție Rurală nr. 3 Hlipiceni, despre faptul că, în timp ce se aflau în exercitarea atribuțiilor de serviciu, au oprit în trafic un conducător auto, care nu purta centura de siguranță, iar autoutilitara avea montat un dispozitiv sonor neomologat. În timp ce polițiștii verificau documentele vehiculului și ale persoanelor din interior, conducătorul auto s-a deplasat la autospeciala de poliție și a aruncat suma de 150 de lei, cu titlu de mită, pentru a nu fi luate măsurile contravenționale legale.
  5. În data de 24.06.2025, ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați de un agent de poliție din cadrul I.P.J. Botoșani – Biroul Rutier, aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu în municipiul Botoșani, jud. Botoșani, despre faptul că, după ce a fost oprit de un echipaj de poliție rutieră, conducătorul autoturismului a oferit agentului de poliție constatator, un pliant publicitar de mici dimensiuni în interiorul căruia se afla suma de 200 de lei și 50 de euro, cu titlu de mită, întrucât efectuase o manevră neregulamentară de întoarcere.

În temeiul delegărilor Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoșani, ofițerii de poliție judiciară din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au desfășurat activități procedurale și au întocmit acte de urmărire penală în cauzele prezentate, la finalul acestora fiind dispusă trimiterea în judecată, în stare de libertate, a celor cinci inculpați.

Facem precizarea că trimiterea în judecată este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de Procedură Penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nicio situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

 

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending