Connect with us

Actualitate

Scandalul reacțiilor adverse la vaccinul anti-Covid. De unde a apărut confuzia legată de numărul persoanelor afectate

Publicat

Publicitate

Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, dar și fostul șef al campaniei de vaccinare, colonelul Valeriu Gheorghiță, au adus o serie de precizări legate de scandalul privind numărul de reacții adverse la vaccinul anti-Covid. 

Cei doi încearcă să lămurească o confuzie legată de numărul acestor reacții adverse și de numărul de persoane afectate.

Potrivit unui raport al CNCAV, au existat 41.400 de reacții adverse la vaccin. Informația a fost interpretată ca o dovadă că autoritățile ar fi ascuns pe parcursul campaniei numărul acestor reacții.

Cei doi spun însă că este vorba despre 19.500 de persoane care au raportat asemenea reacții, dar o persoană ar fi putut să aibă mai multe reacții adverse. De aici și diferența.

Ce spune Rafila

Alexandru Rafila a încercat și el să explice situația, invitat la o semisiune de terelviziune.

„Asta nu e în regulă, pentru că orice suferință, și mai ales în cazurile de deces, sunt evenimente tragice, care nu trebuie desconsiderate.

Publicitate

Discuția despre efecte adverse a început dupa un raport anual al Institutului de Sănătate Publicaă, unde sunt date legate de îmbolnaviri și vaccinare.

Cifrele arată că în 2021 au fost 15,8 milioane de persoane vaccinate și au fost 19.700 de persoane care au avut de suferit.

Apoi a apărut o confuzie între această cifra și cea de 41.000 dintr-un raport al CNCAV. Acolo nu se refereau la persoane, ci la numarul de reacții, adică o persoană putea să aibă două sau mai multe.

Problema este că această raportare s-a făcut pentru toate tipurile de vaccin și la toate e aceeași situație, ca și pentru orice medicament.

Fără să desconsider suferința individuală, totdeauna se pun în balanță beneficiul și pericolele.

Am constatat ca vaccinarea a prelungit foarte mult viața oamenilor, pe parcursul istoriei” a spus Rafila în cadrul unei emisiuni la o televiziune națională.

Ce spune raportul

Comitetul pentru vaccinarea COVID condus de colonelul Valeriu Gheorghiță (CNCAV) a întocmit un raport intitulat „ROVaccinare, misiune îndeplinită”, în care prezintă rezultatele activității acestui organism care și-a încetat activitatea la jumătate anului 2022.

În raport se consemnează că doar 41% din populația României a fost vaccinată, că peste 19.500 de persoane au avut reacții adverse, că aproape 2 milioane de doze de vaccin s-au pierdut, iar 7 milioane au rămas în stoc.

Documentul menționează că pentru informarea populației nu a fost prevăzut nici un buget.

Este pentru prima dată când se dau detalii despre persoanele cu reacții adverse severe, pentru care unele au necesitat inclusiv internarea în spital.

De la începutul campaniei de vaccinare și până la sfârșitul anului 2021, au fost clasificate 19.716 cazuri ca
reacții adverse post vaccinare (RAPI) dintre care 17.567 (89.1%) au avut manifestări generale.

În total, au fost înregistrate 41.486 de reacții adverse, pentru că o singură persoană poate avea mai multe reacții.

Cele mai grave reacții adverse:

  • 10 cazuri cu miocardită (6 au necesitat spitalizare), 4 cazuri cu pericardită (unul a necesitat spitalizare) și un caz cu mio-peridardită;
  • 16 cazuri cu manifestări trombotice, 1 caz citoliză hepatică, 1 caz purpură trombocitopenică;
  • 16 cazuri paralizie facială, 2 cazuri neuropatie senzitivă, 1 caz paraplegie flască si 1 caz sindrom Guillain Barre;
  • 424 cazuri cu reactii alergice și 12 cazuri cu șoc anafilactic.

În această perioadă au fost date spre investigare 26 de decese suspecte RAPI, dintre care 25 au fost infirmate, iar pentru un deces investigația încă este în curs de finalizare.

După aceste informații apărute în presă, colonelul Valeriu Gheorghiță, atransmis într-un comunicat că pe durata campaniei a făcut publice toate reacțiile adverse la vaccinul anti-Covid.

Comunicatul lui Valeriu Gheorghiță:

“Ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public referitoare la raportul campaniei de vaccinare, în calitate de fost președinte al Comitetului Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV), pentru corecta informare a opiniei publice, transmit următoarele precizări de presă:

CNCAV a manifestat permanent transparenţă și disponibilitate în comunicarea tuturor aspectelor legate de organizarea campaniei de vaccinare, cu atât mai mult a celor care vizau reacţiile adverse raportate pe parcursul procesului de vaccinare, aspecte care se regăsesc menţionate în buletinele de presă remise zilnic, în precizările de presă, în cadrul conferinţelor de presă susţinute săptămânal, ori cu ocazia evenimentelor publice la care am participat.

Toate aceste informaţii au fost disponibile public încă de la debutul campaniei de vaccinare, putând fi consultate pe Platforma Naţională de Informare cu privire la vaccinarea împotriva COVID-19 (www.vaccinare-covid.gov.ro).

De asemenea, toate reacţiile adverse raportate pe platforma ANMDMR (https://covid19.anm.ro) de beneficiarii vaccinării sau profesioniştii în domeniul sănătăţii au fost analizate, centralizate şi transmise către baza de date europeană Eudravigilance, platformă pusă la dispoziţie de Agenţia Europeană a Medicamentului pentru fiecare autoritate naţională.

Situaţiile punctuale, cu caracter izolat, au fost riguros documentate medical cu sprijinul personalului de specialitate pentru a se stabili diagnosticul complet şi relaţia de cauzalitate cu vaccinarea împotriva COVID-19.

De fiecare dată, au fost formulate, cu celeritate, precizări pentru corecta informare a populaţiei generale, pentru eliminarea oricăror suspiciuni care ar fi putut plana asupra procesului vaccinării, precum şi a beneficiilor şi riscurilor.

Această manieră de lucru a fost adoptată pentru toate situaţiile legate de procesul de vaccinare.

Citește și: Ministerul Sănătăţii: 48 de reacţii adverse post-vaccin împotriva COVID-19

Totodată, în toate centrele de vaccinare au fost disponibile chestionarele de triaj medical, formularele de consimţământ informat, inclusiv cele de raportare a reacţiilor adverse, aşa cum reiese din precizarea de presă remisă.

CNCAV a fost preocupat permanent de menţinerea încrederii şi credibilităţii în rândul populaţiei referitor la derularea întregului proces de vaccinare şi a încurajat de fiecare dată raportarea tuturor reacţiilor adverse, atât de beneficiari, cât şi de profesioniştii din sănătate.

Datele privind ratele de apariţie a reacţiilor adverse postvaccinale indezirabile (RAPI) pentru fiecare tip de vaccin au fost comunicate zilnic, în buletinele de presă remise, precum şi săptămânal, în cadrul conferinţelor de presă.

Ele sunt încă disponibile pe platforma https://vaccinare-covid.gov.ro/comunicate-oficiale/.

În raportul de activitate al CNCAV (https://vaccinare-covid.gov.ro/…/ROVACCINARE-Final-de…), pentru perioada analizată, RAPI sunt prezentate astfel: – Cazuri (persoane) care au raportat RAPI cu manifestări locale (n=2149) și generale (n=17567), respectiv totalul acestor cazuri (n=19716).

Suplimentar, în același raport este prezentată analiza tipurilor de manifestări de reacții adverse care au fost raportate.

Așa cum este menționat și în raportul de activitate, o persoană putea prezenta una sau mai multe tipuri de manifestări pe diferite aparate și sisteme, de aici reieșind un număr mai mare de manifestări (n=41486).

De unde a apărut confuzia

Confuzia creată în spațiul public a fost generată de diferența firească dintre numărul de persoane care au raportat RAPI, respectiv 19716 cazuri și totalul tipurilor de reacții raportate de acestea, mult mai mare, respectiv 41.486, având în vedere că o persoană putea prezenta mai multe manifestări de reacții adverse.

Spre exemplu, o persoană putea prezenta durere locală, tumefacție locală, roșeață la locul de administrare, febră, durere de cap.

Astfel, aceeași persoană raporta toate aceste reacții adverse.

Vom aduce întotdeauna în atenţia opiniei publice întreaga activitate derulată de CNCAV pentru ca procesul de vaccinare să se desfăşoare organizat şi unitar la nivel naţional, în condiţii de maximă siguranţă şi accesibilitate cât mai ridicată pentru toţi cei care şi-au dorit să beneficieze de vaccinarea împotriva COVID-19.

Raportul de activitate al CNCAV dovedeşte efortul depus de întreaga echipă, alături de profesioniştii din domeniul sănătăţii, precum şi de reprezentanţii autorităţilor centrale şi locale implicate în organizarea campaniei de vaccinare” a precizat Valeriu Gheorghiță, în comunicat.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Sindicaliștii din sistemul penitenciar declanșează acțiuni de protest

Publicat

Publicitate

Sindicaliștii din sistemul penitenciar declanșează, începând de luni, acțiuni de protest, prin care își vor arăta nemulțumirea ”față de haosul instituțional, față de lipsa de transparență și de intențiile de reorganizare lipsite de fundamente obiective”.

”Sindicatul Național al Polițiștilor de Penitenciare (SNPP), membru al Federației PUBLISIND și al Blocului Național Sindical, și Federația Sindicatelor din Sistemul Penitenciar (FSSP), reprezentând împreună 70% dintre polițiștii de penitenciare, declanșează acțiuni de protest”, se arată într-un comunicat transmis luni AGERPRES.

Potrivit sursei citate, în perioada 20 – 31 octombrie, începând cu ora 08:00, la sediul Administrației Naționale a Penitenciarelor vor fi afișate mesaje de protest pe toată durata programului de lucru.

Totodată, pe 23 octombrie, începând cu ora 11:00, 2.000 de polițiști de penitenciare vor protesta la Ministerul Justiției ”față de haosul instituțional, de lipsa de transparență și de intențiile de reorganizare lipsite de fundamente obiective”.

În funcție de rezultatul discuțiilor, urmează să fie stabilit un calendar de proteste până la sfârșitul anului, precizează sursa citată.

”În situația în care MJ și ANP vor continua presiunile pe linia desființării unor unități în absența dialogului real care să indice un impact bugetar pozitiv și nu vor lua măsuri în cazurile mediatizate de hărțuire a unor polițiste de penitenciare de către directorul general ANP, acțiunile de protest de la sediile MJ și ANP, care se vor relua periodic, vor fi dublate de proteste în toate unitățile Poliției Penitenciare, precum și de refuzul muncii suplimentare în ultima săptămână din luna octombrie, acțiuni care vor bloca sistemul penitenciar pe termen nedeterminat”, arată sursa citată.

Publicitate

Sindicaliștii mai spun că vor protesta față de desființarea, fără un dialog real, a unor unități ale Poliției Penitenciare, ”sub masca unor pretinse reforme care în realitate impactează negativ bugetul de stat și vulnerabilizează misiunile principale ale sistemului penitenciar”.

”Nu vom accepta nicio măsură de reorganizare, care nu este discutată cu partenerii sociali, în mod transparent și argumentat, în Comisia mixtă din Ministerul Justiției, astfel cum s-a convenit anterior chiar cu Ministerul Justiției. Poliția Penitenciară are nevoie de un buget corespunzător pentru a gestiona noile spații date în folosință pe linia extinderii capacității de deținere, în scopul eliminării sancțiunilor CEDO, amenzilor și garanțiilor care presează bugetul statului. Prin urmare, solicităm ANP și MJ să depună toate eforturile pentru a corecta deficitul bugetar în care se zbate deja sistemul penitenciar și nu pentru a face tot posibilul să taie din ceea ce nu avem”, au transmis sindicaliștii. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

ITM Botoșani anunță o nouă sesiune de informare privind utilizarea platformei REGES ONLINE

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani își exprimă disponibilitatea de a organiza o nouă sesiune dedicată prezentării și utilizării sistemului REGES ONLINE, cu scopul de a sprijini angajatorii din județ în procesul de tranziție către noua platformă electronică de evidență a salariaților.

Prin această inițiativă, ITM Botoșani dorește să ofere suport practic și informațional tuturor angajatorilor interesați de accesarea și utilizarea eficientă a sistemului REGES ONLINE, astfel încât trecerea de la aplicația REVISAL să se realizeze în condiții optime.

Reamintim că, potrivit calendarului stabilit la nivel național, termenul-limită pentru înregistrarea angajatorilor în REGES ONLINE este 31 decembrie 2025. Începând cu 1 ianuarie 2026, aplicația REVISAL nu va mai fi disponibilă, iar toate raportările privind evidența contractelor de muncă vor fi gestionate exclusiv prin noul sistem.

Pentru a putea organiza corespunzător evenimentul, angajatorii interesați sunt rugați să își exprime disponibilitatea de participare până cel târziu la data de 24 octombrie 2025.

Datele de contact (nume, instituție/firmă, funcție și număr de telefon) pot fi transmise la următoarele adrese de e-mail:
📧 itmbotosani@itmbotosani.ro
📧 alina.pahone@itmbotosani.ro

Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani încurajează toți angajatorii din județ să participe la această sesiune de informare, menită să faciliteze adoptarea noii platforme digitale și să asigure conformarea cu cerințele legale în vigoare.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Cutremur cu magnitudinea 3,3 în județul Brăila, luni dimineața

Publicat

Publicitate

Un cutremur de suprafață cu magnitudinea 3,3 s-a produs luni dimineața, la ora 3:35, în Muntenia, județul Brăila, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP).

 

Seismul a avut loc la adâncimea de 7,9 kilometri (km), în apropierea următoarelor orașe: 9 km nord-est de Braila, 11 km sud de Galați, 63 km vest de Tulcea, 63 km vest de Izmayil, 77 km sud-est de Focșani și 96 km est de Buzău.

 

În luna octombrie, în România s-au produs 19 cutremure, cu magnitudini cuprinse între 2 și 4 pe Richter.

 

Publicitate

Cele mai mari seisme din acest an, ambele de 4,4 pe Richter, au avut loc pe data de 13 februarie în județul Buzău, respectiv pe 11 mai în județul Vrancea.

 

Anul trecut, cel mai important cutremur a avut magnitudinea 5,4 și s-a produs în județul Buzău pe 16 septembrie. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Poliția Română, precizări despre eficientizarea activităților de pregătire profesională a polițiștilor. Măsuri dispuse

Publicat

Publicitate

Poliția Română face precizări despre măsuri privind eficientizarea activităților de pregătire profesională a polițiștilor. Inspectoratul General al Poliției Române anunță că sunt vizate măsuri pentru reducerea evenimentelor în care sunt implicați polițiști care conduceau autovehicule de serviciu, scrie Alba24.ro.

Instituția subliniază că nu s-a pus în discuție desființarea structurilor de pregătire profesională. Reacția apare în urma unei informații despre eliminarea pregătirii profesionale a polițiștilor pentru dobândirea deprinderilor pentru conducerea în regim prioritar.

„Având în vedere informațiile transmise în spațiul public de către un sindicat, cu privire la eliminarea pregătirii profesionale a polițiștilor pentru dobândirea deprinderilor pentru conducerea în regim prioritar și dispare DPP, Direcția Pregătire Profesională din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române face următoarele precizări:

Informațiile transmise sunt de natură a induce în eroare opinia publică, întrucât nu s-a pus în discuție desființarea structurilor de pregătire profesională”, a transmis Poliția Română, potrivit Mediafax.

Pregătirea profesională în Poliția Română – structura

Pregătirea profesională în Poliția Română, operaționalizată din punct de vedere structural-organizatoric în anul 2021, în formatul unei direcții centrale și a unor structuri teritoriale subordonate profesional, reprezintă o investiție esențială în privința capitalului uman al instituției, asumată de conducerea MAI și IGPR, potrivit sursei citate.

Publicitate

„Personalul specializat al acestei structuri reprezintă repere profesionale atât pentru polițiștii nou încadrați, cât și pentru cei experimentați, formarea profesională fiind un obiectiv strategic al instituției. Procesul de pregătire profesională s-a maturizat pe măsură ce această componentă s-a dezvoltat, calitatea intervenției polițienești fiind principala misiune a acestei structuri. În fiecare polițist care a intervenit pentru aplicarea legii, există o amprentă a procesului de pregătire profesională”, a adăugat Poliția.

Măsuri de eficientizare a activității polițiștilor

IGPR mai anunță că se dorește o eficientizare a activităților polițiștilor.

„Prin precizările aduse în discuție, în recenta videoconferință cu structurile Ministerului Afacerilor Interne, a fost cerută o eficientizare a activităților de pregătire profesională a polițiștilor în domeniul conducerii autospecialelor în regim prioritar, în contextul în care, în ultima perioadă, au avut loc evenimente în care au fost implicați polițiști care conduceau autovehicule de serviciu.

Domnul Secretar de Stat nu a adus în discuție desființarea Direcției Pregătire Profesională, ci o eficientizare a activităților desfășurate, astfel încât cursurile urmate de polițiști să contribuie la reducerea numărului acestor evenimente. Autoanaliza este necesară pentru îmbunătățirea oricărui sistem, astfel încât să identifice vulnerabilități și soluții pentru optimizarea activității”, au precizat reprezentanții Poliției.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending