Connect with us
Publicitate

Eveniment

Salarii de 5000 de euro pentru botoșănenii care vor să plece la muncă în Norvegia prin Eures

Publicat

Publicitate
Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 444 locuri de muncă vacante, după cum urmează:
NORVEGIA

(79)

4 Mecanic auto (Calificare, experiență,căutarea erorilor electronice folosind un calculator sau un instrument de diagnosticare , căutarea defecţiunilor mecanice , efectuarea service-ului și întreținerii vehiculelor , efectuarea reparaţiilor şi înlocuirea pieselor , estimarea costurilor lucrărilor/reparațiilor de efectuat. Limba engleza)
  1 Mecanic biciclete (Calificare, experiență, repararea si intretinerea diferitelor tipuri de biciclete (biciclete de șosea, biciclete de munte, hibride și e-bike, marca proprie- BROS dar și alte mărci- Kalkhoff, Focus, Specialized, Cannondale.Limba engleză sau scandinava)
  70 Muncitor piscicol (Conditie fizica, disponibilitate pentru program de lucru variabil primirea, sacrificarea, procesarea și ambalarea crabului proaspăt pentru a fi vândut pe o piață internațională  de crabi. Limba engleza)
  4 OPERATOR CNC pentru mașini mari Mazak Integrex (Cunoștințe tehnice și practice bune pentru a putea interpreta desene și specificații, experienta in lucrul cu piese complexe in CNC, experiență în lucrul cu mașini Mazak Integrex mai mari, etc. Limba engleză nivel mediu spre avansat)
GERMANIA

(267)

5 Operator utilaje de constructii pentru infrastructura de transport din Germania (Calificare profesionala in domeniul constructiilor sau cel putin cativa ani de experienta profesionala in domeniu;  Experienta in conducerea utilajelor de constructii; Permis de conducere european. Cunostinte de limba germana nivel A2)
  10 Muncitor calificat in constructii pentru infrastructura de transport din Germania (Calificare sau experienta. Constituie avantaj cunostintele in manipularea masinilor si a echipamentelor de construcții rutiere. Cunostinte de limba germana nivel A2)
  25 Taietor de carne si lucrator in productie (Constituie avantaj calificarea profesionala in industria alimentara, in special ca macelar, experienta profesionala in domeniu, permisul de conducere categoria B si automobil personal; Rezistenta fizica, toleranta la frig si umiditate. Cunostintele de limba germana constituie avantaj, dar nu sunt obligatorii.)
  225 Taietor de carne si lucrator in productie (Constituie avantaj calificarea profesionala in industria alimentara, in special ca macelar, experienta profesionala in domeniu, permisul de conducere categoria B si automobil personal; Rezistenta fizica, toleranta la frig si umiditate. Cunostintele de limba germana constituie avantaj, dar nu sunt obligatorii
  2 Taietor de carne si lucrator in productie (Constituie avantaj calificarea profesionala de macelar; Experienta de lucru in industria de prelucrare a carnii, in special de vitel si vita; Cunostinte de limba germana – nivel de baza)
DANEMARCA

Publicitate

(2)

2 fierar betonist  (Montare armaturi metalice pentru consolidarea/constructia cladirilor din beton,montare/demontare cofraje,zidarie, etc., experienta intre 1-5 ani)
ELVETIA

(1)

1 Chirurg plastician (Medic chirurg expert in implant de păr care are deja experiență in transplantul de păr sau lucrări similare . Engleza, constituie avantaj  cunoasterea limbii germane)
OLANDA

(20)

15 Culegator capsuni (Se prefera experienta)
  2 Muncitori (Plantarea arbustilor,inclusiv in ghiveci,ingrijirea plantelor, udare,plivit,pregatirea plantelor pentru expediere, mutarea plantelor din sera in exterior si invers. Cunoasterea limbii engleze constituie un avantaj)
  2 Culegator sparanghel (De preferat experienta in agricultura chiar si la recoltarea sparanghelului. Persoana trebuie sa aiba o conditie fizica buna,dispusa sa presteze o munca buna in diferite conditii meteorologice. Enghleza sau germana)
  1 Ingrijitor animale (Hranirea vacilor si viteilor si mulsul vacilor, hranirea vacilor se face cu ajutorul tractorului care imprastie furajele, curatare grajdurilor cu masini speciale. Permis de conducere pentru tractor. Engleza conversational)
 

Publicitate

POLONIA

(27)

2 Operator CNC (Operarea masinilor unelte cu comanda numerica/ si/sau a arzatoarelor cu plasma/laser. Minim invatamant profesional tehnic. Experienta in domeniu. Cunoasterea elementelor de baza ale desenului tehnic, operare CNC. Engleza sau poloneza)
  2 Lacatus (Prelucrare manuala sau semiautomata a metalelor. Invatamant  profesional tehnic de baza. Experienta in domeniu reprezinta avantaj. Cunostinte de baza de desen tehnic. Engleza sau poloneza)
  2 Sudor MIG/MAG sau gaz (Sudarea cu metode MIG/MAG sau gaz. Minim invatamant profesional tehnic de baza. 6 luni experienta. Cunostinte de baza desen tehnic, sudura cu metode MIG/MAG sau gaz. Engleza sau poloneza)
  3 Strungar/frezor (Exploatarea utilajelor de frezat/strung, prelucrare materiale. Invatamant profesional tehnic de baza. Experienta profesionala in domeniu reprezinta avantaj. Cunostinte de baza de desen tehnic. Engleza sau poloneza)
  3 Lacuitor/vopsitor (Operatiuni in atelierul de vopsire cu pulbere sau aplicarea unui strat de vopsea pe produsele fabricate. Minim studii profesionale. Experienta in domeniu reprezinta avantaj. Engleza sau poloneza)
  5 Operator masina CNC (pentru candidatii fara experienta se ofera training) (Asamblarea accesoriilor si altor materiale intr-o anumita zona. Controlul permanent al calitatii. Minim invatamant profesional. Experienta profesionala ca muncitor in productie constituie avantaj. Engleza, poloneza nivel A2 (utilizator elementar)
  5 Asistent productie (Incarcarea si descarcarea elementelor in si din masina, la linia de productie. Pregatirea locului de munca pentru asamblare si ambalare. Controlul calitatii si controlul etichetelor produselor. Pregatirea elementelor pentru a fi folosite in procesul de productie. Educatie de baza. Engleza, poloneza nivel A2 (elementar).
  5 Muncitor depozit – operator stivuitor (Transportul produselor de la productie la depozit. Control produselor expediate din depozit. Pregatirea produselor gata de expediere. Conducerea activitatilor de incarcare si descarcare. Finalizarea comenzilor, ambalarea paletilor cu folie. Distributia marfii in depozit. Permis de conducere stivuitoare UDT. Experienta profesionala de muncitor depozit constituie avantaj. Engleza, poloneza nivel A2 (elementar).
FRANTA

(14)

1 Mecanic utilaje agricole (Repararea, punerea in functiune, întreținerea și livrarea mașinilor si echipamentelor agricole (tractoare, unelte, etc.). Se solicita competente in circuite hidraulice si pneumatice. Verificarea funcționarii echipamentelor, determinarea defectiunii si a soluțiilor de reparare a echipamentelor, efectuarea operațiunilor de întreținere, etc. Permisul de conducere pentru vehicule grele reprezinta  un avantaj.Calificare. Franceza – nivel de baza care sa permita comunicarea zilnica.)
  1 Sudor (Sudor pentru fabricarea si repararea utilajelor noastre agricole (tractor, pulverizator, utilaje de prelucrare a solului si utilaje mici.) Dimensionare, marcare, taiere, modelare prin îndoire, tăiere cu flacără (plăci, tuburi, profile etc.); asamblarea pieselor (sudură-lipire, nituire, capsare, lipire, …); control si finisare (slefuire, debavurare, îndreptare), verificare. Calificare. Franceza – nivel de baza care sa permita comunicarea zilnica.)
  12 Culegator sparanghel (Recoltat manual sparanghel alb și verde, pe câmp, folosind cuțitul si un instrument specific recoltarii acestei culturi. Franceza sau engleza)
FINLANDA

Publicitate

(27)

10 mecanic caroserie auto (Activitati specifice de reparare, demontare si reasamblare a autoturismelor, dubelor si camioanelor usoare. Minim 5 ani de experienta in domeniu; abilitatea de a demonta si reasambla parti ale autoturismelor si de a lucra cu diverse unelte specifice acestei activitati( polizor, slefuitor); permis de conducere. Limba engleza – nivel de comunicare)
  1 Lucrator in ferma de vite de carne (Munca va consta in toate activitatile specifice fermei: ingrijirea bovinelor, folosirea utilajelor fermei( tractoare, incarcatoare, presa de balotat, greble, cultivatoare), construirea de garduri, intretinerea cladirilor. Experienta intre 1 si 5 ani intr-o activitate specifica, permis de conducere. Limba englleza- nivel de intelegere)
  5 Muncitor necalificat – culegator de capsuni (Activitati specifice sezonului agricol – cules de capsuni, coacaze sau fructe de padure. Limba engleza constituie un avantaj, dar nu este obligatorie)
  10 Muncitor in productie pentru elemente din beton (Activitati specifice productiei de elemente din beton. Experienta pe o pozitie similara sau experienta in constructii (fierar betonist, dulgher) reprezinta un avantaj; experienta in pregatirea fierului pentru turnarea betonului si montarea cofrajelor; cunostinte minime de desen tehnic; permisul de conducere categoria B reprezinta un avantaj; cunostinte de lb. engleza/ finlandeza nivel conversational, minim A2(incepator)
  1 Lucrator in metal (Activitati specifice lucrului cu metalul, sudura, curatarea pieselor din metal, macinare. Cunostinte de baza in lucrul cu metalul. Cunostinte de lb. Engleza)
MALTA

(7)

1 Proiectant Inginer Constructii (Realizarea de planuri de proiectare folosind software-ul de proiectare si desenare asistata de calculator (CAD). Cunostinta in software CAD. Experienta anterioara in inginerie constituie un avantaj. Engleza fluent)
  2 Farmacist (Indeplinirea comenzilor si furnizarea serviciilor pentru clienti. Calificare in domeniu si experienta in farmacie comunitara. Eliberarea medicamentelor intr-o maniera exacta si in timp util. Licentiat in Farmacie. Limba engleza fluent atat scris cat si vorbit)
  1 Manager de monetizare (Sa dezvolte si sa execute strategii care sa conduca la crestere și maximizare a valorii de viata a clientului. Experienta de minim 1 pana la 2 ani in marketing/coding online.

Limba engleza fluent atat scris cat si vorbit)

  1 Manager Proiect (Management al proiectelor complexe de proiectare, inginerie si instalare, , de contractare, proiectare de detaliu,punere in functiune si predare. Calificat cu o diploma (MQF Nivel 6) intr-o materie tehnica, de preferinta Management de proiect, experienta tehnica si practica.Engleza fluent)
  1 Coordonator in domeniu acvaculturii – creveti (Coordonator de testare a crevetilor intr-o varietate de proiecte de cercetare la unitatea noastra de cercetare si dezvoltare acvatica cunoscuta sub numele de ABT Innovia. Educatie si cu experienta in cresterea si productia de creveti. Engleza fluent)
  1 Biolog marin (Consiliază cercetători, institute, companii/intreprinderi si oferă sprijin stiintific. Calificare in domeniu, studii superioare. Engleza fluent)
TOTAL LOCURI DE MUNCA IN UE/SEE = 444

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2024: Sfântul Cuvios Grigorie Decapolitul de la Bistriţa Vâlcii

Publicat

Publicitate

Sfântul Grigorie s-a născut în anul 780 într-o familie înstărită şi deosebit de evlavioasa. A mers la şcoală încă de mic străduindu-se să acumuleze cât mai multă învăţătura. În acelaşi timp dovedeşte o mare atracţie către Biserică. Când a ajuns la vârsta căsătoriei, părinţii au hotărât să-l însoare, dar el simţind chemarea Duhului, a fugit lepădându-se de cele lumeşti.

A mers într-o aşezare monahală din Decapole, unde era egumen Simeon, un unchi din partea mamei. Aici a rămas timp de 14 ani, avându-l pe acesta părinte duhovnicesc. Dorul către frumuseţile pustiei l-a îndemnat să se retragă singur într-o peşteră şi să se nevoiască. De aici, „îmbunătăţitul sihastru”, pentru a lua apărarea sfintelor icoane, face mai multe călătorii în Asia şi la Constantinopol. Pleacă apoi la Roma, străbătând totodată şi alte oraşe din Apus. Peste tot Sfântul Grigorie ia apărarea cinstitorilor sfintelor icoane şi vine în ajutorul semenilor săi bolnavi şi necăjiţi, vindecându-i, mângâindu-i, iar pe alţii întorcându-i la Hristos.

Se întoarce în Răsărit aşezându-se la Tesalonic, unde devine în scurt timp foarte cunoscut, datorită darului primit de la Dumnezeu de a prezice viitorul şi datorită puterii asupra demonilor. Tot aici primeşte sfântul şi Taina Preoţiei. Către sfârşitul vieţuirii pământeşti, Dumnezeu i-a dat o boală grea. A trecut la cele veşnice în ziua de 20 noiembrie 842. În scurt timp mormântul său devine foarte cunoscut, datorită minunatelor vindecări ale celor ce veneau cu credinţă şi se rugau sfântului.

Publicitate

Moaştele sale au fost duse apoi în Constantinopol, unde au rămas pâna în jurul anului 1453, când oraşul a fost cucerit de turci. Spre sfârşitul secolului al XV-lea, banul Barbu Craiovescu, „cu multă cheltuială” a cumpărat sfintele odoare şi le-a adus în Oltenia, aşezându-le în Manastirea Bistriţa, ctitoria familiei sale şi locul unde el însuşi s-a călugărit, sub numele de Pahomie. De-a lungul secolelor creştinii au arătat o cinste deosebită moaştelor sfântului, venind cu evlavie şi închinându-se lor.

Chiar dacă, încă de la aducerea în ţară a moaştelor sale, Grigorie a fost cinstit de către locuitorii Olteniei ca sfânt, abia la 28 februarie 1950, Sfântul Sinod a hotărât generalizarea cultului său în toată Biserica noastră. De atunci el este prăznuit

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

E gata: Începem să spargem munții pentru a lega Moldova de Transilvania. Toate loturile MONTANE de pe Autostrada A8, scoase la licitație

Publicat

Publicitate

De astăzi, toate loturile montane de pe secțiunea montană de pe A8 sunt în licitație de Proiectare și Execuție, odată cu lansarea de astăzi în SEAP a lotului Grințieș-Pipirig. Anunțul a fost făcut de  președintele Consiliului de Administrație al CNIR, Cătălin Urtoi.

1.Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km) – Publicat în SEAP.

Termen pentru depunere ofertelor : 16.12. 2024

Publicitate

2.Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km) – Publicat în SEAP.

Termen pentru depunerea ofertelor : 18.12.2024

3.Lotul 2A Ditrău-Grințieș (37,9 km) – Publicat în SEAP.

Publicitate

Termen pentru depunerea ofertelor : 19.12.2024

4.Lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km) – Publicat în SEAP.

Termen pentru depunerea ofertelor: 15 Ianuarie 2025

Publicitate

La aceste patru loturi se adaugă loturile Miercurea Nirajului-Sărățeni și Pipirig-Leghin care sunt în licitație de Proiectare și Execuție la CNAIR, care după finalizarea acestei etape vor trece la CNIR.

“Odată cu finalizarea acestei etape, pot să răspund celor care m-au întrebat în ultima perioadă de ce secțiunea montană și nu Motca-Leţcani-Ungheni?

Deoarece secțiunea montană este mult mai dificilă din toate punctele de vedere, iar strategia pe care am gândit-o împreună cu cei din asociația #HaiCaSePoate în februarie 2022 și pe care am prezentat-o domnului ministru Sorin Grindeanu și premierului Marcel Ciolacu a fost ca până în noiembrie 2024 să avem acest tronson de la Miercurea Nirajului la Leghin în licitație de Proiectare și Execuție!

Dar asta nu înseamnă că am abandonat tronsonul Motca-Leţcani-Ungheni, iar vineri este pe ordinea de zi a Consiliului de Administrație CNIR pe care îl conduc din poziția de președinte și în care urmează să fie aprobată necesitatea și oportunitatea demarării licitației de Proiectare și Execuție!

Închei spunând doar atât: Tot respectul pentru ministrul transporturilor Sorin Grindeanu care s-a ținut de cuvânt în acești aproape trei ani de zile cu privire la Autostrada UNIRII-A8! Urmează o perioadă complicată, cea a licitației, dar o vom depăși! În perioada Decembrie 2026 – Decembrie 2030 va fi predată etapizat această autostradă!”, a transmis președintele Consiliului de Administrație al CNIR, Cătălin Urtoi.

Citeste mai mult

Economie

Lege adoptată în Parlament: Operatorii economici nu mai trebuie să elibereze bon fiscal la plățile cu cardul

Publicat

Publicitate

În cel mai scurt timp operatorii economici nu mai trebuie să elibereze bon fiscal la plățile cu cardul. Prevederea se regăsește într-un proiect adoptat luni de plenul Camerei Deputaţilor.

Propunerea legislativă a fost adoptată cu 163 de voturi „pentru” şi 51 de abţineri.

Publicitate

Proiectul are ca obiect de reglementare modificarea şi completarea art.1 din OUG nr.28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Soluţiile legislative preconizate au în vedere eliminarea obligaţiei utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale de a elibera, din oficiu, bon fiscal pentru încasările realizate prin utilizarea cardurilor de credit/debit.

Obiectivul este optimizarea operaţiunilor şi reducerea costurilor aferente, consecutiv stimulării inovaţiei şi dezvoltării tehnologice.

Publicitate

În cazul echipamentelor nesupravegheate de tipul automatelor comerciale ce funcţionează exclusiv pe bază de plăţi cu cardul, aparatul de marcat electronic fiscal nu este obligatoriu.

Scutire de la emiterea facturii pentru mai multe operațiuni

Deputaţii au adoptat un amendament, iniţial respins, care modifică articolul 319 (referitor la facturare), alin.(10) lit.a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, potrivit căruia:

persoana impozabilă este scutită de obligaţia emiterii facturii pentru mai multe operaţiuni, cu excepţia cazului în care beneficiarul solicită factura.

Publicitate

Între aceste operațiuni sunt:

  • livrările de bunuri prin magazinele de comerţ cu amănuntul şi prestările de servicii către populaţie, pentru care este obligatorie emiterea de bonuri fiscale
  • livrările de bunuri şi prestările de servicii către populaţie efectuate prin echipamente nesupravegheate de tipul automatelor comerciale ce funcţionează exclusiv pe bază de plăţi cu cardul,

conform OUG nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Scopul acestui ultim amendament este acela de a simplifica operaţiunile comerciale aferente tranzacţiilor efectuate prin carduri de credit sau debit, potrivit Agerpres.

De ce au fost aprobate modificările legislative

În contextul modificării legislaţiei care elimină obligaţia de a emite bon fiscal pentru aceste tranzacţii, ”este necesar să eliminăm şi obligaţia de a emite factură, pentru a evita suprapunerea unor proceduri administrative inutile”, arată în motivare iniţiatoarea acestuia, deputata USR Cristina Prună.

Emiterea unei facturi în locul bonului fiscal ar crea o povară birocratică suplimentară pentru comercianţi, contrară obiectivului de simplificare pe care proiectul de lege îl urmăreşte. În acest sens, amendamentul propus urmăreşte să asigure o fluidizare a tranzacţiilor realizate prin carduri, menţinând posibilitatea emiterii unei facturi doar la cererea expresă a clientului, în conformitate cu bunele practici comerciale şi cerinţele de transparenţă fiscală.

„Acest amendament se aliniază eforturilor de modernizare şi digitalizare a economiei, sprijinind atât comercianţii, cât şi consumatorii prin simplificarea proceselor asociate tranzacţiilor electronice”, precizează motivarea.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins propunerea legislativă în şedinţa din 9 octombrie 2023, Camera Deputaţilor fiind for decizional.

Citeste mai mult

Eveniment

Precizia ceasului elvețian chiar există: Într-o gară din Botoșani un ceas merge perfect de aproape 140 de ani

Publicat

Publicitate

La Botoșani există un ceas care funcționează perfect de aproape 140 de ani și care arată și acum ora exactă. Practic, într-un colț liniștit al județului Botoșani, timpul pare să curgă mai încet, dar cu aceeași precizie ca în urmă cu aproape 140 de ani.

În gara din Hlipiceni, o clădire istorică inaugurată în 1886, funcționează un ceas elvețian care continuă să indice ora exactă, neîntrerupt, din 1888. Acest mecanism impresionant a fost instalat odată cu darea în folosință a căii ferate Dorohoi – Iași și este un simbol al măiestriei și durabilității ceasurilor elvețiene, ne-a spus profesorul de istorie de la școala din localitate Ovidiu Ioan Cherniciuc, cel care a și documentat prezența ceasului în gara din localitate.

Ceasurile elvețiene sunt renumite în întreaga lume pentru calitatea, precizia și designul lor impecabil. De-a lungul timpului, ele au devenit sinonime cu excelența tehnologică și luxul. Fabricarea unui astfel de ceas este un proces meticulos, care implică sute de componente asamblate manual și testate riguros. În plus, multe dintre ele sunt echipate cu mecanisme complexe, cum ar fi tourbillonul, concepute pentru a reduce erorile cauzate de gravitație.

Publicitate

Ceasul din gara Hlipiceni este o mărturie a acestui standard de excelență. Deși au trecut mai bine de un secol de la instalarea sa, continuă să funcționeze fără cusur, oferind localnicilor și vizitatorilor un reper temporal și istoric. Această relicvă a trecutului reamintește de vremurile când infrastructura feroviară era considerată un simbol al progresului, iar fiecare detaliu, inclusiv ceasurile din gări, era proiectat să reziste în timp.

Astăzi, ceasurile elvețiene rămân o alegere de top pentru cei care apreciază arta orologeriei. Însă, ceasul din gara Hlipiceni dovedește că adevărata valoare a unui astfel de mecanism nu constă doar în prestigiu, ci și în capacitatea de a sfida timpul, păstrându-și utilitatea și farmecul de-a lungul generațiilor.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending