Connect with us

Educație

S-au încheiat înscrierile la clasa pregătitoare 2023. Etapa a II-a începe în data de 6 iunie. Calendarul complet

Publicat

Publicitate

Înscrierile la clasa pregătitoare 2023 au început în data de 3 mai și s-au încheiat pe 18 mai, potrivit calendarului oficial. Pe 31 mai are loc afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar a candidaților înmatriculați și a numărului de locuri rămase libere, relatează edupedu.ro.

Cererea cuprinde următoarele timpuri de date: date privind solicitantul (părinții sau reprezentantul legal), date privind copilul, date privind înscrierea în clasa pregătitoare, criterii generale de departajare și informații suplimentare.

Prima etapă de înscriere în învățământul primar

19 mai – 22 mai 2023: Procesarea de către Comisia națională de înscriere a copiilor în învățământul primar (Comisia națională) a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea copiilor la școala de circumscripție.

Notă: Inspectoratele școlare pot decide extinderea activității didactice în situația unităților de învățământ care au un număr mare de solicitări de înscriere în clasa pregătitoare, în alte unități de învățământ care au spații disponibile.

23 mai – 29 mai 2023: Procesarea la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse/transmise de părinți/ tutori legal instituiți/reprezentanți legali, a cererilor prin care se solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitățile de învățământ, prin aplicarea criteriilor generale și specifice de departajare și validarea de către Consiliul de administrație al unității de învățământ a listei candidaților admiși în această fază;

Publicitate

Marcarea, în aplicația informatică, a cererilor – tip de înscriere pentru candidații admiși în această fază.

30 mai 2023: Procesarea de către Comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali au solicitat înscrierea la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție, dar nu au fost admiși din lipsă de locuri și care au exprimat în această fază opțiunea pentru înscrierea în școala de circumscripție.

31 mai 2023: Afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar a candidaților înmatriculați și a numărului de locuri rămase libere.

A doua etapă de înscriere în învățământul primar

5 iunie 2023: Comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile,   elaborate de inspectoratul școlar;

Informarea Ministerului Educației de către Comisia județeană/a municipiului București, cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua. Procedurile vor viza modalități de comunicare și transfer de documente online, după caz.

6 iunie – 12 iunie 2023: Depunerea/transmiterea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă;

Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor.

13 iunie – 14 iunie 2023: Procesarea la nivelul unităților de învățământ a cererilor-tip de înscriere depuse de părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar, pe baza criteriilor generale  și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile;

Completarea în aplicația informatică a datelor din cererile-tip de înscriere pentru candidații înscriși în această etapă.

15 iunie 2023: Afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare.

1 septembrie – 8 septembrie 2023: Centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a  cererilor părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ.

Soluționarea de către inspectoratul școlar a oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul superior al copilului.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Judecător din Dorohoi, eliberat din funcție printr-un decret semnat de președintele României

Publicat

Publicitate

Președintele României, domnul Nicușor Dan, a semnat vineri, 1 august 2025, o serie de decrete care vizează eliberări din funcție în sistemul judiciar, la nivelul întregii țări.

Printre acestea se regăsește:

  • Decret privind eliberarea din funcția de judecător a doamnei Oanea Lenuța, de la Judecătoria Dorohoi, delegată în funcția de președinte al acestei instanțe, ca urmare a pensionării, la data de 1 august 2025.

Măsurile adoptate prin aceste decrete se înscriu în demersul constant de asigurare a bunei funcționări a justiției și de respectare a cadrului legal referitor la cariera magistraților.

Citeste mai mult

Eveniment

Arafat: Reorganizarea Serviciului de Ambulanță vizează comasarea serviciilor din mai multe județe la nivel teritorial

Publicat

Publicitate

Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, a declarat că, potrivit programului de guvernare, Serviciul de Ambulanță urmează să fie reorganizat, la nivel de instituție, prin comasare la nivel teritorial a acelorași servicii din mai multe județe.

El a fost întrebat dacă ar vedea Serviciul de Ambulanţă în subordinea de DSU.

„Niciun moment nu s-a pus problema. Deci, hai să ne înţelegem: legislativ, legal, Serviciul de Ambulanţă este sub coordonarea noastră din 2014, pe linie operaţională. Pe linie administrativă, este în subordinea Ministerului Sănătăţii. Şi aşa s-a lucrat, fără nicio problemă. Acum, reorganizarea care va avea loc nu priveşte trecerea unui serviciu sub altul sau mutarea unuia în altă parte, ci schema de reorganizare, pe care o regăsiţi în programul de guvernare, despre comasarea unor judeţe, să zicem, pentru a crea servicii teritoriale care să aibă un management unic pe trei judeţe, de exemplu, 2-3 judeţe, să aibă un management unic, să aibă un serviciu administrativ unic. Pe judeţe nu va fi niciun impact care să schimbe ceva pentru angajaţi, pentru personal. Nu se dă afară nimeni din personalul medical, personalul operativ; toţi rămân acolo. Se gestionează partea administrativă, într-adevăr: în loc să ai, în trei judeţe, trei manageri, o să ai un manager pe teritoriu, un inspector-şef la pompieri pe teritoriu”, a declarat Raed Arafat, vineri, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.

El a precizat că pentru viitor se poate gândi o formulă de dispecerizare teritorială, dând Finlanda ca exemplu unde se aplică acest sistem.

„Dispecerizarea va rămâne, la acest moment, activă în toate judeţele. În viitor ne putem gândi la dispecerizare teritorială, aşa cum s-a făcut şi în alte ţări – şi dau exemplul Finlandei mereu, care de la 21 de dispecerate integrate, acum sunt vreo cinci dispecerate integrate; în câţiva ani au ajuns la acest număr. Deci, astea sunt lucruri testate. Iar la noi nu e prima dată în care comasăm două servicii, pentru că dacă vrem să luăm Bucureşti şi Ilfov, Ambulanţa Bucureşti cu Ambulanţa Ilfov au devenit un singur serviciu în 2011, Pompierii Bucureşti cu Pompierii Ilfov au devenit un inspectorat în 2014. Şi rezultatele au fost foarte pozitive şi a beneficiat mai mult, bănuiesc, judeţul Ilfov de faptul că s-au comasat şi s-a întărit imediat şi judeţul Ilfov prin această comasare”, a spus Arafat.

În altă ordine de idei, şeful DSU a subliniat că nu se pune problema comasării între Serviciul de Ambulanţă şi SMURD, întrebat şi cum vede, în perspectivă, această variantă.

Publicitate

„Intenţia este comasare pe linie de instituţie, adică Ambulanţa împreună, Pompierii împreună. (…) SMURD este parte din ei pe partea de prim ajutor şi include UPU-rile pe partea de terapie intensivă. Nu se pune problema de o combinaţie, la acest moment. (…) Pot să spun că nici nu va avea un efect benefic pentru niciuna dintre instituţii. Dar este pusă problema de reorganizare, aşa cum scrie exact în programul de guvernare. Este foarte clar programul de guvernare şi vorbeşte despre reorganizare prin comasarea aceloraşi instituţii la nivel teritorial. Şi asta va scădea costurile administrative semnificativ, va scădea funcţiile de conducere şi funcţiile de comandă, dar nu va slăbi judeţele respective”, a afirmat Arafat.

AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Guvernul pune lacăt pe serbările câmpenești: Adio bani de la stat

Publicat

Publicitate

Serbările câmpenești nu vor mai fi subvenționate de către stat. Mai exact, ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare a declarat că Guvernul va tăia fondurile din care se subvenționează serbările câmpenești. 

Declarația a fost făcută joi seara, 31 august, la postul TV Antena3 CNN.

„Pentru multe alte cheltuieli care pot fi evitate, care nu sunt neapărat necesare şi care, din nefericire, au ajuns un fel de obişnuinţă în ultimii ani. Pentru că făcând deficite mari în fiecare an, 9%, 8%, ne-am obişnuit să fie nişte bani la dispoziţie.

Aceşti bani din nefericire, ca să fie la dispoziţie, noi trebuie să îi împrumutăm. Şi îi împrumutăm cu cele mai scumpe dobânzi din Uniunea Europeană”, a declarat ministrul Nazare.

Nu ne mai permitem festivaluri și serbări câmpenești

„Nu ne mai putem permite să facem tot felul de festivaluri, tot felul de sărbări câmpeneşti în diverse locuri prin ţară. Nu ne mai permitem să facem investiţii care nu sunt neapărat necesare sau care nu au un factor de multiplicare atât de mare.

Şi, bineînţeles, risipa. În sectorul public acest lucru a fost de multe ori exemplificat în media. Trebuie să revenim într-o zonă de prudenţă şi de echilibru. Bine, aici vorbim şi de companii de stat şi de cheltuieli din companii de stat.

Publicitate

Pe de-o parte noi se ne chinuim să găsim cele mai bune soluţii, să scădem cheltuiele şi în acelaşi timp auzim că în Consiliul de Administraţie dintr-o companie sau alta s-au dublat, s-au triplat indemnizaţiile. Adică asta e o sfidare”, a mai declarat Nazare la Antena3CNN.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO Ceremonial de avansare în grad la Jandarmeria Botoșani: Un nou pas în cariera militară pentru 18 jandarmi

Publicat

Publicitate

În fiecare an, pe 1 august, jandarmii care au îndeplinit stagiul minim în grad sunt avansați în gradul următor.

Este un moment special în cariera unui militar, când pe epoleți se adaugă încă o tresă la cele deja existente.
Doi ofițeri și 16 subofițeri și-au primit în această dimineață noile trese, în cadrul unui ceremonial desfășurat la sediul inspectoratului, împreună cu felicitările conducerii și ale celorlalți colegi participanți la acest moment festiv.
Conform prevederilor Statutului cadrelor militare, gradul militar este un drept al titularului şi reprezintă recunoaşterea în plan social a calităţii de cadru militar, un semn de prețuire a devotamentului față de arma din care face parte.
La ceremonial au participat, pe lângă cadrele în activitate, elevii de la Școala Militară de Subofițeri Jandarmi Fălticeni și studenții Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” București care astăzi au încheiat stagiul de practică în cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending