Connect with us

Eveniment

Românii pot cumpăra, în premieră, titluri de stat Tezaur prin Ghișeul.ro, din 10 martie

Publicat

Publicitate

Românii de pretutindeni, care au cont pe platforma Ghișeul.ro și dețin un card de debit, vor putea cumpăra titluri de stat Tezaur, începând cu data de 10 martie, a anunțat, miercuri, Ministerul Finanțelor.

Achiziția online a titlurilor de stat prin Ghișeul.ro a devenit posibilă ca urmare a parteneriatului între Compania Națională ‘Poșta Română’ și Autoritatea pentru Digitalizarea României din cadrul Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT) și Visa.

‘Titlurile de stat emise de Ministerul Finanțelor reprezintă o metodă sigură și avantajoasă de economisire, iar interesul pentru astfel de instrumente a crescut exponențial la ultimele emisiuni. Posibilitatea de a achiziționa titluri de stat cu un simplu click, prin platforma Ghișeul.ro, este un element important care simplifică semnificativ procesul de investiție. Programul TEZAUR devine astfel mult mai accesibil, nu doar pentru cei din țară, ci și pentru românii din diaspora, care nu mai sunt obligați să se deplaseze în România pentru a investi în titluri de stat. Mulțumesc partenerului nostru, Poșta Română, care, printr-un parteneriat public-privat, alături de platforma Ghișeul.ro și Visa, a făcut posibil acest demers’, a declarat ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, citat în comunicat.

La rândul său, Bogdan Ivan, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, a precizat că plaforma Ghișeul.ro a depășit 2,5 milioane de utilizatori și continuă să crească, inclusiv prin diversificarea serviciilor publice digitale. ‘După adăugarea cazierului judiciar, a asigurărilor pentru locuință și a plăților pentru rovinietă și taxele de timbru, aducem acum în platformă achiziția titlurilor de stat Tezaur, cea mai sigură și apreciată metodă de economisire pentru români. Este un rezultat al colaborării între două organizații din coordonarea MEDAT, Poșta Română și Autoritatea pentru Digitalizarea României. Ne-am propus să aducem statul la un click distanță pentru românii din toată lumea și exact asta facem, cu fiecare nou serviciu public disponibil online’, a afirmat ministrul Bogdan Ivan.

Soluția dezvoltată în colaborare cu Visa, asigură transferuri rapide și sigure, oferind micilor investitori români, inclusiv celor din diaspora, posibilitatea de a investi direct și eficient în titluri de stat.

Pentru accesarea Programului Tezaur prin achiziție online, un investitor trebuie să îndeplinească următoarele condiții: să aibă vârsta mai mare de 18 ani la data efectuării subscrierii; să dețină carte de identitate valabilă în România; să aibă un card de debit emis în România sau în țările agreate pentru Programul Tezaur (listă accesibilă Ministerul de Finanțe, Companiei Naționale ‘Poșta Română’ – S.A. și pe platforma Ghișeul.ro).

Publicitate

Investitorul poate subscrie în cadrul unei emisiuni prin accesarea platformei Ghișeul.ro și introducerea datelor de logare (utilizator și parolă), conform regulilor acesteia. Pentru subscriere, investitorul accesează secțiunea ‘Titluri de Stat’, unde pot fi consultate emisiunile active și caracteristicile acestora, conform prospectului de emisiune și efectuează operațiunea de achiziție a titlurilor de stat Tezaur aferente emisiunii selectate.

De asemenea, orice român poate avea în cadrul aceleiași emisiuni una sau mai multe subscrieri, cu condiția să se încadreze în plafonul minim de 1.000 lei la o subscriere și maxim valoric de 200.000 lei pentru un cod de emisiune, în condițiile încadrării în limita de plată cu cardul.

Plățile către investitorii Programului Tezaur a sumelor aferente rambursării valorii nominale, dobânzilor, retragerilor, răscumpărărilor anticipate se asigură de către Compania Națională ‘Poșta Română’ – S.A., pe cardul bancar folosit de investitor la subscriere sau cel actualizat pe platforma Ghișeul.ro.

Ministerul Finanțelor lansează lunar emisiuni de titluri de stat Tezaur cu dobânzi neimpozabile și avantajoase.

Prima ediție Tezaur din 2025, desfășurată în perioada 13 ianuarie – 7 februarie, a marcat un record istoric, cu 5 miliarde de lei investiți de către români, ceea ce confirmă interesul crescut și încrederea în economisirea prin intermediul titlurilor de stat. AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Prejudiciu de 200.000 de euro cauzat ca urmare a unei fraude on-line, recuperat de polițiștii botoșăneni.

Publicat

Publicitate

După o anchetă complexă, desfășurată cu profesionalism, polițiștii Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani au reușit să recupereze în totalitate prejudiciul de 1.000.000 de lei, înregistrat într-un caz de fraudă informatică, în care un cetățean din municipiul Botoșani a fost victimă.

 

Este o reușită importantă care demonstrează eficiența muncii de investigare, dar și nevoia de vigilență sporită în fața noilor forme de criminalitate online. Vom oferi astăzi detalii despre modul în care s-a derulat ancheta și, mai ales, despre măsurile pe care le recomandăm cetățenilor pentru a se proteja.

 

Cazul pe care îl prezentăm astăzi este o dovadă clară a profesionalismului polițiștilor din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani. Vorbim despre o fraudă deosebit de gravă, cu un prejudiciu de 1.000.000 de lei, dar și despre o anchetă complexă care s-a încheiat cu o reușită remarcabilă: recuperarea integrală a sumei pierdute de victimă.

 

Publicitate

Este un rezultat care merită subliniat, nu doar prin prisma valorii recuperate, ci și pentru că reflectă capacitatea poliției de a răspunde eficient la forme tot mai sofisticate de criminalitate.

 

***

Frauda informatică la care facem referire astăzi, este vorba despre un caz din luna mai a anului curent,  în care victima a fost contactată telefonic de un bărbat, care s-a recomandat ca fiind reprezentant al unei unități bancare și care i-a transmis că de pe contul său bancar ar fi fost efectuate plăți neautorizate, către o platformă de comerț on-line dintr-o altă țară. Imediat, victima a verificat și infirmat aceste activități.

 

Ulterior, a doua zi, în jurul orei 10.00, a fost apelată din nou, de pe un număr de telefon specific aceleiași unități bancare, prin metoda ”spoofing”.

De această dată presupusul angajat al băncii i-a spus că datele sale bancare ar fi fost compromise și că este necesară aplicarea unor măsuri de securitate și de reactualizare a datelor.

 

Sub acest pretext, victima a fost convinsă să instaleze pe telefonul personal mai multe aplicații de tip remote-control, care i-au permis infractorului accesul la telefon și autorizarea unei plăți, într-o singură tranșă, în valoare de 1.000.000 de lei către un cont bancar, al altei instituții bancare, din afara țării.

În timpul discuțiilor avute cu făptuitorul, în momentul confirmării efectuării tranzacției, victima a fost contactată de reprezentanții reali ai băncii, însă autorul, aflat încă în apel  cu victima, i-a spus să nu răspundă, susținând că este vorba despre un apel efectuat de  sistemul automat de comunicare cu clienții al băncii.

Apelul telefonic cu autorul a durat aproximativ trei ore, iar după acest timp, persoana vătămată a realizat ca a fost victima unei înșelăciuni prin mijloace de comunicare utilizate în mediul on-line.

 

Aceasta fraudă informatică despre care vorbim astăzi a fost executată cu metode specifice criminalității cibernetice moderne: tehnici de inginerie socială, spoofing pentru mascarea numărului apelantului, instalarea de aplicații de control de la distanță și, bineînțeles, manipulare psihologică.

 

Victima a fost convinsă să instaleze aplicații care au permis accesul infractorilor direct în contul bancar, ceea ce a dus la transferul unei sume uriașe într-un cont bancar emis de către o instituție financiar – bancară, cu sediul în străinătate.

 

Am reușit să identificăm greșelile comise de autori în derularea tranzacției, precum și modul de operare utilizat de către aceștia – elemente care au dus la localizarea rapidă a fondurilor și, implicit, la recuperarea lor integrală și anume suma menționată anterior, 1.000.000 lei, echivalentul a 200.000 EURO.

 

A fost o investigație care a presupus colaborare cu mai multe structuri și un efort analitic susținut. Îi felicit pe toți colegii implicați pentru profesionalism.

 

În același timp, vreau să subliniez încă o dată: nicio bancă nu va cere telefonic, instalarea unor aplicații pe dispozitivele dumneavoastră multimedia (telefon mobil, tabletă, etc.).

Dacă primiți un astfel de apel, închideți imediat și contactați direct banca sau poliția. Vigilenta este, de multe ori, prima linie de apărare în fața infracțiunilor informatice.”.

 

 

********

 

Deși cazurile de fraude on line sunt în scădere la nivelul județului Botoșani, iar până în acest moment am înregistrat cu aproximativ 50 de cazuri mai puține, față de aceeași perioadă a anului trecut și, deși au fost desfășurate activități preventive și au fost transmise în spațiul public mesaje de informare, unele persoane continuă să cadă victime unor astfel de metode de înșelăciune.

 

Din păcate, există și cazuri în care victimele sunt foarte determinate să fie fraudate și nu țin cont nici dacă le este atrasă atenția, chiar în timp ce vorbesc cu cei care încearcă să le păcălească. Un astfel de caz s-a petrecut în luna mai, la Botoșani.

 

*Un bărbat de 48 de ani, din municipiul Botoșani, a fost indus și apoi menținut în eroare, prin intermediul unor apeluri telefonice de tip spoofing și a unei aplicații de comunicare la distanță, de către persoane necunoscute care au pretins că sunt angajați ai unei unități bancare.

Acesta a fost convins să instaleze pe dispozitivul mobil aplicații de control la distanță, apoi a fost de asemenea, convins să obțină un credit de nevoi personale, în valoare de 40.000 de lei, prin intermediul unei aplicații de internet banking.

 

Mai mult decât atât, ulterior, victima a fost îndrumată să introducă acei bani într-un ATM de criptoactive, din municipiul Suceava, lucru pe care l-a făcut.

 

Ceea ce deosebește această faptă, de altele, este următorul aspect:

În timp ce victima se afla într-un loc public și vorbea la telefon cu autorul, a fost auzită de către doi polițiști, din cadrul Serviciului de Investigații Criminale, care și-au dat seama din ceea ce comunica acesta, că este vorba despre o fraudă.

Aceștia a încercat să o oprească și i-au atras atenția cu privire la faptul că este vorba despre o posibilă înșelăciune, efectuată prin mijloace de comunicare on-line, spunându-i să închidă apelul și să oprească convorbirea, dar acesta nu a ținut cont de recomandările primite în timpul discuției cu autorul, astfel bărbatul a continuat să vorbească cu cel care l-a înșelat.

A doua zi s-a prezentat la poliție și a sesizat fapta de înșelăciune, iar în acest moment sunt desfășurate cercetări cu privire la această infracțiune.

 

 

Citeste mai mult

Eveniment

„Sora mea este în pericol. Vă rog, ajutați-mă să o salvez!”. Apel cu sufletul în palme de la preoteasa AnaMaria Macuc din Parohia Pacea Botoșani

Publicat

Publicitate

Preoteasa Ana Maria Macuc, de la Bisericii „Pacea” din Botoșani, „îngerul” păzitor al multor mămici care se luptă cu dificultăți financiare, lansează un strigăt sincer și profund pentru ajutor. Nu este vorba despre o cauză generală, ci despre cea mai personală durere: sora ei, singura soră, care trece printr-un moment extrem de greu și are nevoie urgentă de o intervenție chirurgicală vitală, care îi poate salva viața.

Totul a început „întâmplător”, în urma unui RMN, când medicii au descoperit o boală gravă, într-un stadiu avansat, care afectează măduva spinării și alte organe. Diagnosticul: siringomelie și hernie de disc cervicală. Intervenția chirurgicală este urgentă – medicii au spus clar că există risc vital fără operație.

Dar, înainte de intervenția majoră, este absolut necesară o operație la coloana cervicală, pentru a preveni complicații fatale în timpul celeilalte proceduri. Această primă operație este programată pe 1 iulie, la o clinică privată, și costă 32.000 lei. O sumă mare, dar care este imposibil de strâns în timp atât de scurt fără ajutorul oamenilor cu suflet mare.

 „Ea m-a protejat toată viața… Acum e rândul meu să lupt pentru ea.”

Preoteasa Ana Maria Macuc trăiește, la rândul său, de ani buni cu un diagnostic greu – siringomelie – și știe exact ce înseamnă durerea, neputința, riscul. În toată această luptă, sora ei a fost sprijin, scut, mângâiere. O femeie blândă și jertfitoare, care a avut mereu grijă să nu o lase să care nici măcar o plasă, știind că nu are voie să facă efort.

Acum, rolurile s-au inversat. Iar timpul este cel mai mare dușman.

Publicitate

 Avem două săptămâni să adunăm 32.000 lei și să îi oferim o șansă la viață.

Operația este programată pentru 1 iulie 2025. Medicul a avertizat că fără intervenție există riscuri neurologice majore, cu posibile sechele ireversibile. Boala avansează rapid, iar amânarea nu este o opțiune.

Cum poți ajuta

Oricine dorește să sprijine această luptă poate face o donație în contul:

🔹 RO25INGB0000999917810146 (RON)
🔹 Titular: Ciobanu Ionela Daniela
🔹 Banca: ING Bank

📞 Pentru detalii, puteți trimite un mesaj pe WhatsApp la: 0743 326 171

„De atâtea ori, împreună cu dumneavoastră, am fost parte din binele altora. Astăzi, cu durere, vă rog: ajutați-mă să salvez viața surorii mele.”
— Preoteasa Ana Maria Macuc

Citeste mai mult

Eveniment

WhatsApp va afișa reclame personalizate, în funcție de locația utilizatorului și limba telefonului

Publicat

Publicitate

WhatsApp introduce reclame: Platforma de mesagerie WhatsApp, aparţinând Meta, a anunţat luni introducerea în perioada următoare a unor noi spaţii publicitare, o schimbare importantă pentru această aplicaţie care până în prezent nu a fost afectată de publicitate, scrie alba24.ro.

Spre deosebire de Facebook, Instagram sau de alte platforme ale Meta, WhatsApp a conservat un model economic aproape complet lipsit de anunţuri publicitare, după achiziţia sa de grupul Meta în 2014, transmite AFP, citată de Agerpres..

Aplicaţia este deosebit de populară pentru ușurința în utilizare şi funcţiile (apeluri audio şi video, mesaje vocale etc.), mesajele criptate şi aparenta neutralitate comercială.

Până acum, singurele formate publicitare constau în mesaje promoţionale trimise prin intermediul instrumentului WhatsApp Business utilizatorilor care îşi dăduseră consimţământul, precum şi unele experimente pe anumite pieţe.

WhatsApp introduce reclame: Unde vor apărea

Compania specifică faptul că noile spaţii publicitare vor apărea exclusiv în fila „Noutăţi”, care grupează „Stare” şi „Canale” şi este utilizată zilnic de aproximativ 1,5 miliarde de oameni din întreaga lume.

Publicitate

Noile funcţii includ abonamente plătite la anumite Canale, promovarea Canalelor în directorul de descoperire şi reclame integrate în Stare, echivalentul Instagram Stories.

„Vorbim de ani de zile despre intenţia noastră de a crea o activitate care să nu întrerupă conversaţiile personale şi credem că fila Noutăţi este locul potrivit pentru aceste noi instrumente”, a anunţat compania.

Utilizatorii care folosesc WhatsApp exclusiv pentru a discuta cu prietenii şi familia nu vor vedea nici o schimbare. Această filă poate fi, de asemenea, dezactivată în setările lor.

„Vreau să fiu foarte clară: mesajele dumneavoastră personale, apelurile şi actualizările de stare vor rămâne criptate end-to-end.

Aceasta înseamnă că nimeni, nici măcar noi, nu le poate vedea sau asculta. Nu vor fi niciodată folosite pentru publicitate”, a subliniat Nikila Srinivasan, vicepreşedinte la Meta, în timpul unei conferinţe de presă.

Compania s-a angajat să nu vândă şi să nu partajeze niciodată numere de telefon cu agenţii de publicitate şi a asigurat că informaţiile din chat-urile personale, apelurile sau grupurile nu vor fi utilizate pentru direcţionarea reclamelor.

Reclamele afişate în fila ”Noutăţi” se vor baza exclusiv pe date de bază, cum ar fi locaţia aproximativă, limba telefonică şi activitatea din această zonă a serviciului de mesagerie.

Meta urmăreşte venituri din baza enormă de utilizatori a WhatsApp, care numără peste două miliarde de utilizatori activi lunar.

Analiştii din industrie au speculat de mult timp că firma cu sediul în California va adăuga în cele din urmă publicitate la serviciul de mesagerie, având în vedere dimensiunea şi ratele de implicare ale acestuia.

Calendarul de lansare pentru noile funcţii nu a fost însă specificat.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO Botoșani: 500 de detectoare instalate. 500 de locuințe mai sigure

Publicat

Publicitate

Alte 500 de locuințe din județul Botoșani sunt mai sigure datorită implicării Departamentului pentru Situații de Urgență și Inspectoratului General pentru Situații de Urgență.

În mai puțin de două săptămâni de la lansarea campaniei „Detector pentru viață”, la Botoșani au fost montate toate cele 500 de detectoare de fum și monoxid de carbon în locuințele persoanelor vulnerabile – vârstnici, persoane cu dizabilități, familii numeroase sau din medii defavorizate – unde încălzirea se realizează cu sobe.

Activitățile s-au desfășurat în localitățile: Călărași, Cristinești, Darabani, Durnești, George Enescu, Hilișeu-Horia, Mihai Eminescu, Mitoc, Păltiniș, Răchiți, Ripiceni, Flămânzi, Tudora, Vârfu Câmpului și Viișoara.

Mulți dintre beneficiari susțin că, în trecut, au fost expuși riscurilor generate de utilizarea unor sobe defecte, care au provocat acumulări de fum în locuințe. Prin montarea detectoarelor, aceștia înțeleg acum importanța unui sistem de avertizare timpurie care poate face diferența între viață și moarte.

Pe lângă instalarea echipamentelor, pompierii au instruit beneficiarii cu privire la utilizarea corectă a detectoarelor de fum și monoxid de carbon.

Mulțumim Primăriilor și Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență din localitățile menționate pentru sprijinul acordat în derularea acestei campanii.

Publicitate

Informații suplimentare

Incendiile, intoxicațiile cu monoxid de carbon, acumulările de gaze și exploziile pot fi prevenite prin instalarea detectoarelor adecvate în locuință. Din păcate, și în județul Botoșani, astfel de evenimente s-au soldat, de-a lungul timpului, cu pierderi de vieți omenești, răniți și locuințe distruse.

Pentru a reduce riscurile, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a lansat încă din 2016 campania națională „RISC – „Mai bine previi decât să nu fii!”, axată pe informarea și conștientizarea populației în ceea ce privește pericolele din gospodării.

Pentru prevenirea tragediilor, anul trecut, Departamentul pentru Situații de Urgență și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a inițiat campania „Detector pentru viață” care constă în instalarea, cu titlu gratuit a detectoarelor de fum și monoxid de carbon.

În luna aprilie 2024, în cadrul campanii „Detector pentru viață”, au fost instalate 500 de detectoare în 16 localități ale județului Botoșani, inclusiv Albești, Brăești, Coțușca, Cristești, Frumușica, Havârna, Hudești, Lunca, Românești, Suharău, Știubieni, Trușești, Ungureni, Vorona, Ștefănești și Hilișeu-Horia.

Și în acest an, campania s-a derulat în 20 de județe din țară, inclusiv Botoșani, sub coordonarea Departamentului pentru Situații de Urgență și a IGSU.

Recomandare pentru populație:

Instalați detectoare de fum, monoxid de carbon și de gaz în locuință! Acestea vă pot salva viața, avertizându-vă din timp în caz de pericol.

Atenție: detectoarele NU transmit alerte automat către autorități și NU sunt conectate la sisteme de stingere a incendiilor. Ele emit semnale acustice pentru a avertiza ocupanții locuinței.

Pentru informații privind comportamentul adecvat în situații de urgență, accesați platforma națională www.fiipregatit.ro sau descărcați gratuit aplicația DSU, disponibilă în App Store și Google Play.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending