Connect with us

Actualitate

Românii ajung de la un CNP la trei coduri de identificare. Propunerea ANAF

Publicat

Publicitate

În încercarea de a eficientiza colectarea și a deține controlul asupra fluxurilor de numerar, autoritățile propun introducerea unui nou număr de identificare a persoanei care va fi folosit online în relația cu ANAF, alternativ Codului Numeric Personal (CNP), scrie ADEVĂRUL.

Propunerea Finanțelor vine la doar câteva zile de când premierul Marcel Ciolacu i-a cerut ministrului Marcel Boloș să renunțe (cel puțin deocamdată) la introducerea CNP-ului fiscal, care ar fi fost folosit în locul CNP-ului din cartea de identitate în cazul emiterii unei facturi digitale către o persoană fizică.

Acum, Ministerul Finanțelor propune introducerea unui al 3-lea cod numeric pentru persoanele fizice (după ce a propus introducerea CNP-ului fiscal), pe care-l numește „Număr de Identificare Digitală”, care poate fi folosit alternativ CNP-ului, în relația cu ANAF.

„Se propune utilizarea de către persoanele fizice a unui număr de identificare digitală, ca o alternativă la CNP, pentru funcționarea corectă a sistemelor digitale care solicită utilizarea CNP-ului persoanelor fizice. Astfel, o persoană fizică poate alege să își dovedească identitatea în relația cu organul fiscal, utilizând numărul de identificare digitală în locul CNP-ului”, explică ministerul într-un comunicat.

Numărul de Identificare Digitală, folosit în locul CNP-ului
În nota de fundamentare a proiectului de act normativ se menționează că „organul fiscal central alocă oricărei persoane fizice un număr de identificare digitală atribuit în scop fiscal care să fie utilizat de persoanele fizice, în locul CNP-ului, pentru funcționarea corectă a sistemelor care solicită utilizarea CNP-ului persoanelor fizice”.

Eliberarea acestui număr de identificare fiscală se va face „la solicitarea persoanei fizice”, fie prin utilizarea serviciului „Spațiul privat virtual”, fie prin utilizarea altor mijloace de comunicare în mediu electronic (de exemplu, o aplicație pusă la dispoziția persoanei fizice pe site-ul ANAF sau pe telefon).

Publicitate

Astfel, o persoană fizică poate alege să își dovedească identitatea în relația cu organul fiscal, utilizând acel număr de identificare digitală în scop fiscal în locul codului numeric personal.

Nota de fundamentare a proiectului de modificare a Codului Fiscal nu explică motivele care au dus la luarea unei astfel de decizii și nici ce beneficii ar avea românul de rând care ar putea cere eliberarea unui astfel de cod numeric.

Boloș: Cu ajutorul CNP-ului fiscal se poate obține creditul fiscal
În urmă cu o săptămână, Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a oferit o serie de explicații privind modalitatea în care va funcționa așa-zisul „CNP fiscal”, precizând că de fapt este vorba de un cod de identificare fiscală cu ajutorul căruia se va obține creditul fiscal.

Creditul fiscal va avea un sistem de cumul de procente din toate cumpărăturile pe care le facem, iar suma fie se rambursează cumpărătorului, fie este folosită de acesta ca o formă de compensare la taxe și impozite.

„Conceptul de credit fiscal are la bază determinarea cumpărătorului să ceară bonul fiscal de la vânzător, astfel încât prin Declarația unică inteligentă, acel bon din zonele cu evaziune sunt contabilizate și se decide ca un procent din valoarea acelor cheltuieli să îmbrace valoarea creditului fiscal”, a spus Marcel Boloș, ministrul Finanțelor.

Pentru a nu se încălca normele GDPR, fiecare cumpărător persoană fizică ar obține un cod de identificare fiscală, considerat ca un al doilea CNP. Prin trecerea codului de identificare pe fiecare bon de cumpărături sau factură, se face cumulul creditului fiscal

Foto: playtech

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Cultura

Institutul Blecher. Ediția specială – 309, la Botoșani

Publicat

Publicitate

Clubul de lectură Institutul Blecher a luat naștere în septembrie 2009, la aniversarea centenarului M. Blecher. Fondatorii și-au propus să deruleze o serie de întâlniri care să-i aibă în prim-plan pe scriitorii cei mai valoroși și mai activi ai momentului, dar și pe tinerii încă nedebutați. Iar pentru a aminti de un scriitor exemplar proiectul a fost așezat sub tutela lui M. Blecher, considerat de fondatori un model posibil pentru scriitorii tineri din orice epocă.

În peste 300 de ediții, începând din septembrie 2009, în spațiul Institutului Blecher, au citit majoritatea scriitorilor emergenți, în special poeții, înainte de a debuta în volum, dar și o bună parte dintre autorii deja consacrați. La Institutul Blecher s-au conturat câteva dintre direcțiile potențiale și au fost confirmate personalități și prestigii ale câmpului literar.

Ediția specială – 309 – cu care începe sezonul XXXII – va avea loc, la invitația Memorialului Ipotești – Centrul Național de Studii „Mihai Eminescu”, pe data de 15 ianuarie, începând cu ora 15:00, la Botoșani, la Cafeneaua Artelor.

Invitatele acestei ediții sunt Laura Francisca Pavel, Olga Ștefan și Ligia Keșișian.

Ediția 309 va fi moderată de Claudiu Komartin.

Publicitate
Citeste mai mult

Educație

Bacalaureat 2025: reguli la probele de competențe, ce se vor desfășura din 27 ianuarie. Cum vor fi organizate în licee

Publicat

Publicitate

Bacalaureat 2025: Ministerul Educației a transmis recomandări pentru desfășurarea probelor de competențe în licee. Acestea se vor organiza în perioada 27 ianuarie-7 februarie, scrie alba24.ro. Recomandările cuprind planificări privind programul de examen și modificarea orarului elevilor care susțin probele, potrivit unui document citat de edupedu.ro.

„Conducerea unității de învățământ va întreprinde măsurile necesare în vederea asigurării suplinirii cadrelor didactice care sunt implicate în comisiile de examen, în situațiile în care acest lucru se impune”, se arată în nota ministerului.

Este vorba despre susținerea probelor de:

  • evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — Proba A
  • evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — Proba B
  • evaluare a competențelor lingvistice de comunicare într-o limbă de circulație internațională — Proba C
  • evaluare a competențelor digitale — Proba D

Bacalaureat 2025: reguli la probele de competențe și program

Consiliul de administrație al fiecărei unități de învățământ, în care se susțin aceste probe, va aproba programul școlar al unității de învățământ pentru perioada respectivă.

Pentru probele A, B și D:

  • ”Probele se vor susține începând cu ora 13.00, după finalizarea programului școlar pentru elevii claselor a XII-a.
  • În situația în care programul școlar al elevilor de clasa a XII-a/a XIII-a este planificat după-amiază, procesul de evaluare a competențelor pentru probele A, B și D se organizează anterior programului școlar, începând cu ora 9.00”.

Pentru proba C:

Publicitate
  • ”Proba de înțelegere a unui text audiat, urmată de proba scrisă, se susține în data de 3.02.2025, începând cu ora 8.30. Programul școlar se va derula începând cu ora 10.30. Pentru unitățile de învățământ care funcționează în două schimburi, programul școlar al claselor care funcționează după-amiază se va decala în mod corespunzător.
  • Proba orală se va desfășura în perioada 4-5.02.2025, începând cu ora 13.00, după finalizarea programului școlar al claselor a XII-a. În situația în care programul școlar al elevilor de clasa a XII-a/a XIII-a este planificat după-amiază, procesul de evaluare a competențelor pentru proba orală din cadrul probei C se organizează anterior programului școlar, începând cu ora 9.00”.

Bacalaureat 2025: Probele de competențe. Calendar

  • 27—29 ianuarie 2025 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 29—31 ianuarie 2025 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 3—5 februarie 2025 Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C
  • 5—7 februarie 2025 Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 30 mai — 4 iunie 2025 Susținerea probelor A, B, C, D din cadrul examenului național de bacalaureat — 2025 pentru elevii prevăzuți la art. 18 alin. (3) din ordin

Bacalaureat 2025. Probele scrise. Calendar

  • 2—6 iunie 2025 Înscrierea candidaților la probele scrise ale primei sesiuni de examen
  • 6 iunie 2025 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
  • 10 iunie 2025 Limba și literatura română — proba E.a) — proba scrisă
  • 11 iunie 2025 Proba obligatorie a profilului — proba E.c) — proba scrisă
  • 13 iunie 2025 Proba la alegere a profilului și specializării — proba E.d) — proba scrisă
  • 16 iunie 2025 Limba și literatura maternă — proba E.b) — proba scrisă
  • 20 iunie 2025 Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12.00), vizualizarea lucrărilor scrise și
  • depunerea contestațiilor (în intervalul orar 14.00—18.00)
  • 23—24 iunie 2025 Vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor
  • 30 iunie 2025 Afișarea rezultatelor finale

Între 14-21 iulie se vor înscrie candidaţii la a doua sesiune de examen.

Citeste mai mult

Eveniment

Sindicatele au anunțat că vor picheta Instituției Prefectului din municipiul Botoșani. Polițiști i-au chemat pe lideri la dialog

Publicat

Publicitate

Astăzi, 14 ianuarie, conducerea Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani a avut o întâlnire cu reprezentanții sindicatelor reprezentative din cadrul instituției, pentru a discuta despre intenția acestora de a organiza, în data de 15 ianuarie 2025, o manifestație în fața Instituției Prefectului din municipiul Botoșani.

Această reuniune, organizată în cadrul dialogului trimestrial stabilit între conducerea I.P.J Botoșani și sindicate, a avut ca obiectiv sublinierea importanței respectării cadrului legal specific unor astfel de evenimente de către polițiștii participanți. Conducerea Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani a reiterat înțelegerea față de dreptul legal al polițiștilor de a participa la astfel de manifestări.

În cadrul discuțiilor, a fost transmis și mesajul conducerii Ministerului Afacerilor Interne, care subliniază angajamentul ferm pentru acordarea tuturor drepturilor polițiștilor, precum și pentru realizarea demersurilor necesare în vederea asigurării condițiilor materiale și logistice optime pentru desfășurarea activităților polițienești.

Dialogul permanent dintre conducerea Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani și reprezentanții sindicatelor, precum și preocuparea constantă a conducerii MAI pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă ale polițiștilor, reflectă un angajament ferm pentru colaborare și transparență, având o relevanță deosebită în contextul ultimilor ani.

Vom continua în același mod colaborarea cu toate structurile sindicale, atât timp cât acest lucru este în interesul polițiștilor și al cetățenilor în slujba cărora suntem.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Accident la Vârfu Câmpului! Mașină răsturnată pe cupolă, într-un șanț. Trei persoane implicate

Publicat

Publicitate

Un accident rutier a avut loc, în urmă cu puțin timp, pe DN 29 A, în localitatea Vârfu Câmpului. În eveniment au fost implicate un autoturism și o autoutilitară, în care se aflau, în total, trei persoane.

La fața locului au ajuns, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detașamentului Dorohoi, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare.

Aceștia au constatat faptul că autoturismul era în șanț, răsturnat pe cupolă, iar toate persoanele erau ieșite din autovehicule. Nu au fost persoane rănite.

Pompierii au acționat pentru înlăturarea pericolului de incendiu.

Pentru a preveni astfel de evenimente, ISU Botoșani recomandă conducătorilor auto să dea dovadă de prudență la volan, să respecte toate regulile de circulație pentru propria lor siguranță, dar și a celorlalți participanți la trafic.

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

Publicitate

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional, pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea de vieți.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending