Connect with us

Actualitate

România produce carne de pui în proporție de 100% față de nevoile naționale, cu posibilități de export

Publicat

Publicitate

România produce carne de pui, în ferme, în proporție de 100% față de nevoile naționale, având și posibilități de export, a afirmat luni Ioan Popa, președinte și fondator Transavia.

”Este singura zonă, mă refer la mâncare, la produse alimentare, în care producem în proporție de 100% față de nevoile naționale. Avem și posibilități de export. Asta nu înseamnă că nu importăm, dar importul și exportul sunt undeva aproape la același nivel. În schimb, avem o mare problemă cu carnea de porc, care peste 85% este din import. În ceea ce privește carnea de vită, chiar dacă nu avem un obicei foarte mare de consum, suntem destul de deficitari – nu mai vorbesc de alte specii. Ca un om care are o bogată experiență în zona aceasta de activitate, vă garantez că nici în următorii 10 ani nu vom produce carne de porc în România, cât este nevoie să acopere consumul național, pentru că sunt niște probleme foarte spinoase de care nu se ocupă nimeni – și statul nu vrea să le rezolve. Nu mai investește nimeni banii într-un sector ca acesta, atât timp cât sunt riscuri colaterale extraordinare în spate”, a menționat Ioan Popa, la ”Conferința ZF TOP 1.000 cele mai mari companii: o mie de motive de încredere în România”.

Potrivit acestuia, gripa aviară și pesta porcină ar putea fi eradicate în România prin vaccinare.

”Vă dau două exemple care vizează carnea de pasăre și carnea de porc. La nivel european și mondial, avem o problemă cu gripa aviară. Asta este o boală virală. Orice boală virală poate fi eradicată doar prin vaccinare, fie că este vorba de specii de păsări, animale sau oameni. Unele țări vaccinează de gripă aviară păsările. Noi, în Europa, cu fițele pe care le avem în cap și alții, probabil și americanii, din diverse motive pe care nu le discutăm aici – că sunt treburi de specialitate și putem avea opinii diferite – nu rezolvăm asta. Aceeași problemă este cu pesta porcină. Dacă nu rezolvăm vânatul și nici nu vaccinăm, nu avem nicio șansă să rezolvăm problema asta niciodată”, a adăugat Ioan Popa.

În ceea ce privește compania Transavia, Ioan Popa estimează o triplare a afacerilor în următorii 5 ani.

”Compania funcționează fără credite, fără ajutoare de stat, fără fonduri europene sau alte programe. Domeniul acesta este un domeniu puțin diferit față de alte business-uri în care faci lucrări, de exemplu, domeniul construcției. Noi, pentru a crea plus valoare, pentru a ne dezvolta business-ul, avem nevoie de spații de producție. Compania noastră deține circa 1 milion de metri pătrați de spații de producție astăzi și construim în continuare. Chiar anul acesta sper să mai construiesc vreo 100.000 de metri pătrați. Mi-am propus ca, în următorii cinci ani, să îmi triplez cifra de afaceri și profitul”, a mai spus șeful Transavia.

Publicitate

În ceea ce privește parteneriatul cu statul, acesta consideră că este un obiectiv greu de atins.

”Este greu de crezut că vom face un parteneriat cu statul. Din ce observăm, relațiile sunt în deteriorare, nu sunt nici cel puțin cum au fost acum 2-3 ani. Și vă pun o întrebare retorică. Vi se pare normal pentru o investiție importantă să aștept doi ani să îmi dea o autorizație de construcție? Probabil pe stat nu-l interesează dacă eu fac profit în acești doi ani, dar poate îl interesează dacă îi dau taxe și impozite și dacă angajez populația care nu are unde lucra. Aceasta l-ar putea interesa. (…) Cea mai mare problemă o avem cu autoritățile statului care ne pun piedici de la un cap la altul, în tot ceea ce facem. Noi avem activitate în 8 județe ale țării. Nu există zi de la Dumnezeu să nu avem o instituție a statului în control. Ce tot controlează, habar n-am. Că de câte ori vin, ne găsesc în regulă. Poate se mai duc și în alte părți, pe unde lucrurile nu sunt chiar în regulă. Un lucru pe care îl poți face astăzi cu 1.000 de euro, s-ar putea peste 5 ani să te costă 2.000 de euro sau să constați că nu mai e nevoie să-l faci. Păi dacă statul așteaptă să-mi dea tot felul de autorizații și să facă tot felul de studii ca să-mi dea în 2 ani o autorizație de construcție, s-ar putea să-mi treacă pofta să mai fac investiția respectivă”, a adăugat Ioan Popa.

AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Atenționare nowcasting COD GALBEN de ploi pentru Botoșani

Publicat

Publicitate

Meteorologii au actualizat prognoza și au emis o noua atenționare nowcasting cod galben de instabilitate atmosferică pentru alte trei comune din județul Botoșani astăzi, între orele 18:30 – 19:30.

Localitățile vizate sunt: Vârfu Câmpului, Cândești și Văculești

Sunt prognozate intensificări ale vântului (50…70 km/h), averse torențiale care vor acumula 15…25 l/mp, grindină (sub 2 cm), descărcări electrice.

Evoluţia fenomenelor meteorologice prognozate este permanent monitorizată prin Centrul Operaţional al ISU Botoșani.

Echipajele de pompieri de la toate subunitățile din județ sunt pregătite să intervină, în cel mai scurt timp, în sprijinul cetățenilor.

Pentru a preveni situațiile de urgență, recomandăm cetățenilor respectarea următoarelor măsuri:

Publicitate

– fiți prudenți atunci când vă aflați pe stradă și evitați deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;

– nu treceți prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt;

– parcați autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;

– îndepărtați copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;

– nu atingeți firele căzute la pământ;

– curățați șanțurile și rigolele de scurgere, pentru a permite evacuarea apelor pluviale;

– nu aruncați gunoaiele menajere sau resturile vegetale în albiile apelor curgătoare sau în șanțurile / canalele de colectare a apei.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

https://fiipregatit.ro/ghiduri/inundatii-despre-8-9#despre-33

https://fiipregatit.ro/ghiduri/furtuna-despre-8-6#siguranta-in-caz-de-furtuna-23

Citeste mai mult

Economie

Casa Verde Fotovoltaice ar putea fi reluat: Ministerul Mediului caută noi soluții de finanțare

Publicat

Publicitate

Programul Casa Verde Fotovoltaice ar putea fi finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a declarat joi ministrul Mediului, Diana Buzoianu. 

Potrivit acesteia, un proiect din cadrul PNRR, gestionat de Ministerul Fondurilor Europene, respectiv RePower EU, care are exact același obiect.

„Acesta este ceea ce s-a creat în coaliție, iar pe partea de Casa Verde, noi astăzi suntem în analiză pentru toate programele de la AFM, urmează ca în pachet 2 de măsuri să fie toate introduce cu toate concluziile pentru fiecare dintre programe, dar în special la Casa Verde trebuie să fie analizat foarte atent, pentru că noi avem anul acesta un proiect din PNRR gestionat de Ministerul Fondurilor Europene, RePower EU, care are exact același obiect, exact partea de fotovoltaice, și nu suntem într-un an în care să putem să lansăm două proiecte în valoare de câteva miliarde de lei sau euro, gestionate de două ministere diferite cu exact același obiect.

Deci trebuie să vedem exact unde se va gestiona și dacă există deja bani, fonduri europene, pe care noi putem să le luăm prin PNRR, nu văd de ce nu am merge pe varianta de fonduri europene care să fie atrase”, a precizat Diana Buzoianu.

Citeste mai mult

Eveniment

Poșta Română cumpără timbrele pe care le produce. Ministrul Economiei: „Mi se pare un exemplu de așa nu”

Publicat

Publicitate

Poșta Română este nevoită să cumpere propriile timbre, produse în propria tipografie, din cauza unui circuit birocratic impus de stat. Romfilatelia, compania care realizează designul timbrelor și le vinde ulterior către Poștă, a raportat pierderi record în 2024.

Instituția care intermediază procesul rămâne cu 61 de angajați și un director plătit cu 4.500 de euro lunar. Ministrul Economiei, Radu Miruță, anunță că actuala structură ar putea fi reorganizată, potrivit Digi24.

Romfilatelia a fost inițial o sucursală a Poștei Române și a devenit companie de sine stătătoare în 2004, printr-o decizie a Guvernului condus de Adrian Năstase. De atunci, funcționează cu proprii șefi și angajați, iar singurul acționar este tot Poșta Română.

În același timp, Romfilatelia a primit dreptul exclusiv de a emite timbre și emisiuni filatelice în România. Așadar, Poșta Română a ajuns în postura de a achiziționa timbre de la propria companie, ceea ce implică un transfer de bani între două instituții publice.

Ministrul Economiei: „Mi se pare un exemplu de așa nu”

„Nu sunt convins că statul român are nevoie de acest lucru. (…) Mie mi se pare un exemplu de așa nu în statul român. Este un ping-pong cu 10 serve în aceeași cameră. Și pentru asta exită și în Poșta Română și în Romfilatelia conduceri paralele”, a declarat Radu Miruță, ministrul Economiei.

Totodată, deși Romfilatelia facturează timbrele către Poșta Română, tot Poșta le tipărește. Practic, angajații Romfilatelia se ocupă exclusiv de partea grafică, de designul acestora.

Publicitate

„În clipa în care am dat comanda, Romfilatelia ne trimite bunul de tipar, tipizatul, pe care noi în cadrul Poștei, la fabrica de timbre îl printăm. Pentru acest efort Romfilatelia achită o sumă Poștei Române, după care timbrele printate se întorc la Romfilatelia.

În clipa în care Romfilatelia a primit timbrele, poate să își onoreze comanda primită de la Poșta Română și să ne dea timbrele înapoi, tot nouă celor care le-am printat, în schimbul unui comision, un procent din suma totală, doi la sută, trei la sută”, a explicat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.

Deși compania mai are și alți clienți, anume instituții publice sau firme private, valoarea contractelor este redusă, pe fondul unei piețe filatelice în scădere continuă.

Pierderi financiare și salarii uriașe

Cu toate acestea, Romfilatelia are:

  • 61 de angajați,
  • un director general,
  • un consiliu de administrație format din cinci membri, fiecare cu o indemnizație lunară netă de 2.500 de lei.

Romfilatelia a raportat pierderi financiare, iar cele mai mari au fost în 2024, cu peste 2,1 milioane de lei: „Aici mi-a sărit în ochi faptul că așa procentual ei au pierdere cam un sfert din valoarea bugetului pe 2024 și de acolo am început să cobor în adâncime, să mă uit cam cum este situația”, a spus ministrul Economiei, Radu Miruță.

Directorul general al Romfilatelia este Cristina Popescu, care se află în această funcție de 21 de ani, încă de când compania a fost separată de Poșta Română.

În anii ’90 a fost ofițer SRI, iar ulterior a avut mai multe funcții, inclusiv în instituții de stat, se arată în CV-ul său. În ciuda pierderilor, veniturile sale anuale au fost consistente.

În 2024 a încasat o indemnizație de 276.746 lei, echivalentul a aproximativ 4.500 de euro lunar. La această sumă se adaugă pensia anuală de 162.624 lei, adică aproape 2.700 de euro pe lună.

„Nici sumele nu sunt chiar de neglijat, directorul la Romfilatelia are undeva pe la 38, 39 de mii de lei brut pe lună, mai este și membru în consiliul de administrație, nu îl cunosc, o fi un om performant”, a adăugat Radu Miruță.

Pe lângă salariu, directoarea are la dispoziția sa și o mașină cu șofer, primă de vacanță echivalentă cu un salariu net și asigurare completă de sănătate, valabilă atât în țară, cât și în străinătate. Contactată de jurnaliștii Digi24 pentru un punct de vedere în scris, Cristina Popescu nu a oferit niciun răspuns.

Tentative de reorganizare eșuate pentru că „Fiecare vrea să fie stăpân la el în sat”

De-a lungul timpului, au existat mai multe tentative de a reintegra Romfilatelia în structura Poștei Române, dar toate au eșuat din cauza reticenței interne și a lipsei de voință politică: „Fiecare vrea să fie stăpân la el în sat și atunci a fost refuzată ideea aceasta de a fi comasată și integrată în cadrul Poștei Române”, a mai spus Valentin Ștefan.

„Dintr-un punct de vedere strict comercial, această companie nu își are justificarea, activitatea ei poate fi integrată în activitatea Poștei Române, nu mai ai salarii de… deci a indemnizațiilor membrilor de CA, nu mai ai salariile conducerii și activitatea poate fi foarte bine realizată în cadrul companiei Naționale Poșta Română, cum este de altfel peste tot prin lume”, a declarat Valentin Ștefan, director general Poșta Română.

Citeste mai mult

Eveniment

Lângă noi: Angajat al unui spital, arestat pentru că ar fi agresat sexual o pacientă minoră

Publicat

Publicitate

Un bărbat în vârstă de 45 de ani, angajat al Spitalului pentru copii ”Sf. Maria” din Iași, a fost arestat preventiv de polițiștii de la Investigații Criminale din cadrul IPJ, după ce ar fi încercat să agreseze sexual o minoră care era internată în unitatea medicală.

”Din cercetările făcute până în prezent s-a constatat că, pe data de 10 iulie, bărbatul ar fi agresat sexual o fată în vârstă de 17 ani. În prezent, acesta se află în Arestul IPJ Iași, fiind arestat preventiv pentru 30 de zile”, a transmis purtătorul de cuvânt al IPJ Iași, Ioana Bîlea.

Surse din rândul anchetatorilor spun că bărbatul a chemat fata într-o cameră tehnică de la Spitalul pentru copii ”Sf Maria”, sub pretextul că trebuie să îi dea fișa cu rezultatele analizelor medicale efectuate, iar acolo ar fi început să o atingă pe zonele intime.

Directorul medical al spitalului, dr Ileana Ioniuc, a declarat, pentru AGERPRES, că a fost demarată și o anchetă internă la nivelul unității medicale unde bărbatul era angajat ca registrator.

AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending