Connect with us

Eveniment

România, pe primul loc în UE la decese cauzate de ACCIDENTE rutiere cu 77 de victime la un milion de locuitori

Publicat

Publicitate

România rămâne țara cu cel mai mare număr de decese în accidente rutiere din Uniunea Europeană, cu 77 de victime la un milion de locuitori, potrivit statisticilor oficiale. La nivel european, aproximativ 19.800 de persoane și-au pierdut viața în astfel de tragedii anul trecut, arată date oficiale publicate de autoritățile europene.

Comisia Europeană avertizează că progresele în reducerea accidentelor mortale nu sunt suficiente pentru atingerea obiectivului de reducere la jumătate a numărului deceselor până în 2030. Deși România și Bulgaria au înregistrat o scădere de peste 20% a numărului de victime față de 2019, nivelul rămâne alarmant. Comparativ cu 2023, România a înregistrat o reducere de doar 4% a deceselor rutiere. În contrast, cele mai sigure țări din UE sunt Suedia, Malta și Danemarca, unde s-au înregistrat mai puțin de 25 de decese la un milion de locuitori, față de media UE de 44 de victime la un milion.

Statisticile arată că 52% dintre accidentele fatale din UE au loc pe drumurile rurale, unde infrastructura deficitară și viteza excesivă contribuie la tragedii. Printre cei mai vulnerabili participanți la trafic se numără motocicliștii, pietonii și bicicliștii, care reprezintă aproape 70% dintre victimele accidentelor produse în mediul urban. De asemenea, bărbații sunt implicați în 77% dintre accidentele mortale, iar tinerii și vârstnicii sunt categoriile cele mai expuse riscurilor.

Pentru a combate numărul ridicat de accidente, Comisia Europeană a propus mai multe reforme. Printre acestea se numără actualizarea cerințelor pentru permisele de conducere, care include îmbunătățirea pregătirii șoferilor și adaptarea testelor la noile condiții de trafic. O altă măsură vizează aplicarea transfrontalieră a normelor de circulație, astfel încât șoferii să fie sancționați indiferent de țara în care au comis abateri. În plus, sunt prevăzute reglementări mai stricte privind inspecția tehnică auto, pentru reducerea numărului de vehicule nesigure care circulă pe drumurile europene.

Uniunea Europeană își propune reducerea cu 50% a numărului de decese rutiere până în 2030 și atingerea pragului de zero accidente mortale până în 2050. Pentru ca aceste obiective să devină realitate, România trebuie să accelereze implementarea măsurilor de siguranță rutieră și să îmbunătățească infrastructura.

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Botoșani: Liste de așteptare de până la un an și jumătate pentru protezarea genunchilor sau șoldurilor

Publicat

Publicitate

Un pacient care are nevoie de proteze la genunchi sau șold trebuie să aștepte până la un an și jumătate pentru a beneficia de aceste servicii medicale la Spitalul Județean de Urgență ‘Mavromati’ Botoșani, a declarat, miercuri, șeful Secției de ortopedie a unității medicale, medicul Radu Malancea.

Potrivit acestuia, protezarea genunchilor și șoldurilor sunt finanțate în baza unui program național, iar gratuitatea oferită de stat face ca numărul de solicitări să fie foarte mare și să fie creată o listă de așteptare foarte lungă.

‘E o avalanșă de cerințe. Foarte multă lume suferă de genunchi care trebuie protezați’, a afirmat Malancea.

El spune că, lunar, Secția de ortopedie a Spitalului Județean de Urgență ‘Mavromati’ beneficiază de un buget de 80.000 pentru proteze la genunchi și șold.

‘La mine se așteaptă un an și jumătate pentru proteze. Omul, dacă nu este mulțumit și spune că stă prea mult, automat se duce în regim privat și plătește intervenția chirurgicală’, a mai spus Radu Malancea.

AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO&VIDEO: Polițiștii și-au demonstrat măiestria la concursul de tir organizat în contextul Zilei Poliției Române

Publicat

Publicitate

În contextul Zilei Poliției Române, Inspectoratul de Poliție Județean Botoșani a organizat o serie de competiții dedicate polițiștilor, menite să evidențieze abilitățile și profesionalismul acestora. Una dintre cele mai apreciate probe a fost concursul de tir, unde participanții au avut de parcurs un traseu ce a îmbinat precizia cu viteza de acțiune.

Competiția a testat atât îndemânarea, cât și capacitatea de concentrare a polițiștilor, aceștia fiind nevoiți să lovească ținte plasate strategic, în timp ce încercau să obțină cel mai bun timp posibil. La final, cei mai rapizi și preciși trăgători au fost premiați pentru performanțele lor.

Evenimentul a avut ca scop consolidarea abilităților pe care polițiștii le utilizează în activitatea zilnică, totodată, fiind evidențiată importanța pregătirii continue și a perfecționării tehnicilor de tragere.

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD intră pe piața din România. Va concura cu Dacia Spring și Tesla

Publicat

Publicitate

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD, unul dintre giganții în producția de vehicule electrice, anunță extinderea pe piața din România. Reprezentanța din țara noastră va opera începând din luna aprilie cu o rețea de 20 de dealeri auto și va oferi la vânzare șapte modele electrice și plug-in hybrid, scrie alba24.ro.

Planurile companiei chineze sunt impresionante, vizând o extindere a rețelei la 30 de dealeri până la finalul anului 2025. Pe termen mediu, strategia BYD include dezvoltarea unei rețele de 60 de dealeri auto în următorii trei ani, cu ambiția declarată de a deveni liderul pieței auto din România până în 2030, scrie EVmarket.

BYD (Build Your Dreams), cel mai mare producător de vehicule electrice din China, va introduce pe piața românească o gamă variată de vehicule electrice, concurând direct cu modele deja populare:

BYD Dolphin Surf – un competitor direct pentru Dacia Spring
BYD Sealion 7 – concurent pentru Tesla Model Y
BYD Seal – alternativă la Tesla Model 3
BYD Atto 2 – competitor pentru Ford Puma
BYD Seal-U – model SUV electric
Primele orașe din România unde vor fi disponibile showroom-uri BYD sunt București, Iași, Brașov, Timișoara, Cluj, Constanța, Pitești.

Pentru anul 2025, importatorul BYD estimează vânzări de 5.000 de vehicule electrice și plug-in hybrid pe piața românească.

Prezență europeană în creștere
România se alătură astfel unei liste în creștere de piețe europene unde brandul BYD este prezent în 2025, incluzând Germania, Norvegia, Suedia, Danemarca, Olanda, Belgia, Franța, Regatul Unit și Spania.

Publicitate

BYD construiește prima sa fabrică europeană de autoturisme de pasageri în Szeged, Ungaria. Această fabrică vă produce vehicule electrice de nouă generație.

BYD Co. Ltd este o companie chineză fondată în 1995 de Wang Chuanfu, cu sediul în Shenzhen, Guangdong. Compania are două filiale, BYD Automobile și BYD Electronic.

sursa: EVmarket.ro

foto: byd.com

Citeste mai mult

Eveniment

Rata şomajului înregistrat în evidenţele AJOFM Botoșani în luna februarie 2025

Publicat

Publicitate

La sfârșitul lunii februarie 2025, în evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani erau înregistrați 4.915 șomeri (din care 2.062 femei), rata șomajului fiind de 4,47%.

Din totalul de 4.971 persoane înregistrate în evidențele AJOFM Botoșani, 1.011 erau beneficiari de indemnizaţie de şomaj, iar 3.904 erau șomeri neindemnizați. În ceea ce privește mediul de rezidență 3.660 șomeri provin din mediul rural și 1.255 sunt din mediul urban.

Structura șomajului pe grupe de vârste se prezintă sugestiv astfel:

 

Grupa de vârstă
Stoc la finele lunii
Total
4.915
< 25 ani
283
între 25-29
195
între 30-39
745
între 40-49
1.281
între 50-55
1.140
peste 55 ani
1.271
Șomerii cu nivel de instruire gimnazial au ponderea cea mai mare în totalul şomerilor înregistraţi în evidenţele AJOFM Botoșani 44,97%. Șomerii cu studii primare si fara studii cu reprezintă 21,71% din totalul șomerilor înregistrați, cei cu învățământ liceal 13,08%,  cei cu învățământ profesional 16,81%,cei cu studii superioare sunt 2,44% iar cei cu învățământ postliceal  1% .

Structura șomerilor înregistrați pe nivel de ocupabilitate, stabilit prin profilare, se prezintă astfel: 292 persoane foarte greu ocupabile, 3.361 greu ocupabile,1.239 mediu ocupabile, iar 23 sunt persoane ușor ocupabile. Încadrarea  într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele noastre.

Publicitate

Informaţii detaliate despre structura şomajului la nivelul judeţului Botoșani sunt afişate pe pagina agenției la adresa : https://www.anofm.ro/botosani/programe-statistici/.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending