Connect with us

Eveniment

Rezultatele Loto 6/49, extragerea din 16 ianuarie 2022

Publicat

Publicitate

Duminică, 16 ianuarie 2022, au avut loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc, după ce la tragerile loto de joi, 13 ianuarie, Loteria Română a acordat 27.841 de câștiguri în valoare totală de peste 1,57 milioane lei.

Iată numerele care au ieșit câștigătoare la ultima extragere loto, cea de duminică, 16 ianuarie 2022:

Joker: 45, 6, 10, 8, 29,+6

Loto 6 din 49: 13, 42, 40, 14, 37, 23

Loto 5 din 40: 8, 1, 36, 17, 23, 38

Noroc: 8 3 1 7 7 7 9

Publicitate

Super Noroc: 0 2 3 0 0 9

Noroc Plus: 2 1 5 0 0 3

Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

APIA: Crescătorii de ovine pot depune cereri pentru acordarea unui sprijin financiar până pe 21 martie

Publicat

Publicitate

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) primește, până la 21 martie 2025 inclusiv, cereri din partea potențialilor beneficiari de acordare a unui sprijin financiar de urgență în agricultură pentru sectorul de creștere a ovinelor/caprinelor, afectat de fenomene climatice nefavorabile, informează agenția.

Schema de sprijin financiar se aplică pe întreg teritoriul României și are în vedere compensarea producătorilor agricoli din sectorul creșterii ovinelor/caprinelor pentru pierderile economice ca urmare a fenomenului climatic nefavorabil, seceta pedologică din agricultură manifestată în perioada septembrie 2023 și august 2024.

Resursele financiare alocate acestei scheme de sprijin de urgență sunt de 238,8 milioane de lei (echivalentul sumei de 48 de milioane de euro, stabilit la cursul de schimb de 4,9749 lei pentru un euro).

Din această sumă, 107,5 milioane de lei, echivalentul a 21,6 milioane de euro, reprezintă finanțare externă nerambursabilă prin Fondul European de Garantare Agricolă, iar 131,5 milioane de lei, echivalentul a 26,4 milioane de euro se asigură de la bugetul de stat.

Cererile se depun la Centrele județene/locale ale APIA, respectiv Centrul APIA din Municipiul București, unde solicitantul a depus cererea de plată pentru anul 2024 / pe raza județului unde solicitanții au sediul social/domiciliul sau unde dețin exploatația cu cod ANSVSA cu efectivul cel mai mare.

Centrele APIA pun la dispoziție cereri pretipărite, inclusiv documentul transmis electronic de utilizatorii Sistemului Național de Identificare și Înregistrare a Animalelor – SNIIA.

Publicitate

Cererile de solicitare a sprijinului financiar de urgență se înmânează personal beneficiarului în vederea verificării, completării coordonatelor bancare/trezorerie, însușirii, asumării datelor și a semnării acestora.

Documentele depuse în copie de către beneficiar vor purta sintagma ‘conform cu originalul’, vor fi datate și însușite prin semnătură de către beneficiar.

Sprijinul financiar de urgență este în cuantum de 248 lei/cap de animal tineret femel ovin/caprin și se acordă pentru un efectiv de tineret femel ovin/caprin cuprins între 50 capete/exploatație cu cod ANSVSA – 300 capete/beneficiar.

Solicitanții cu un efectiv mai mare de 300 de capete tineret femel ovin/caprin beneficiază de sprijin financiar de urgență calculat la nivelul a maximum 300 de capete tineret femel ovin/caprin per beneficiar, cu condiția să dețină minim 50 capete de tineret femel ovin sau caprin/fiecare exploatație cu cod ANSVSA.

Plata sumelor reprezentând sprijinul de urgență se efectuează până la data de 30 aprilie, cu posibilitatea efectuării plății și după această dată, însă numai pentru conturile invalide și nu mai târziu de 30 iunie 2025. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Senat: Proiectul care reglementează desfășurarea pe timp de pace a misiunilor și operațiilor militare, adoptat

Publicat

Publicitate

Senatul a adoptat, miercuri, în calitate de for legislativ decizional, proiectul de lege care reglementează desfășurarea pe timp de pace a misiunilor și operațiilor militare pe teritoriul statului român atunci când nu este instituită starea de urgență, de asediu de mobilizare ori de război.

S-au înregistrat 81 de voturi ‘pentru’, 12 ‘împotriva’ și două abțineri.

Potrivit actului normativ, structurile desemnate din Armata României, în funcție de necesitățile operaționale, vor putea fi transferate, pentru perioade determinate de timp, sub diferite grade de autoritate, în relația cu comandantul forțelor armate străine care conduce o operație militară pe teritoriul statului român. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Peste 500 de elevi, cadre didactice, dar și simpli cetățeni din comuna Vorona, s-au întâlnit cu pompierii

Publicat

Publicitate

Peste 500 de elevi, cadre didactice, dar și simpli cetățeni din comuna Vorona s-au întâlnit, astăzi, cu pompierii în cadrul unei acțiuni de informare și educare preventivă cu tematică de protecție civilă.

Pe parcursul acțiunii, participanții au avut ocazia să învețe despre importanța protecției civile, măsurile esențiale de autoprotecție, dar și cum să se comporte în diferite situații de urgență, precum incendii, inundații, vânt puternic, înzăpeziri, cutremur, ger etc.

Salvatorii le-au vorbit copiilor, pe înțelesul lor, despre lucrurile pe care nu trebuie să le facă pentru că sunt periculoase.

Pirotehnicienii le-au prezentat cele mai frecvente elemente de muniție, rămase neexplodate din timpul celor două conflicte armate, care sunt descoperite pe raza județului Botoșani, autospeciala pirotehnică, aparatura și echipamentele cu care intervin în astfel de situații. Totodată, le-au vorbit despre cum trebuie să se comporte în cazul în care descoperă muniție neexplodată.

Cei prezenți au aflat și în ce situații pompierii intervin cu autospecialele de stingere cu apă și spumă și descarcerare. Cei mai curajoși au probat echipamentele de protecție folosite în misiuni. Toți au asistat la exerciții practice de descarcerare a și de acordare a primului ajutor.

Tinerii interesați au primit toate informațiile legate de înscrierea la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecției Civilă Boldești, care se desfășoară până pe 12 martie a.c., dar și cum pot să devină voluntari în cadrul programului național „Salvator din pasiune”.

Publicitate

Cu acest prilej, inspectorii de prevenire le-au oferit materiale de informare preventivă, din cadrul campaniilor naționale „R.I.S.C – Renunță, Improvizațiile sunt Catastrofale” , „Nu tremur la cutremur” „Viziune 2020”, „Ai grijă la cea mai mare grijă: siguranța copilului tău”, „Un cămin sigur pentru copilul tău” și „Îndepărtează pericolele! Protejează-i pe cei dragi!”

Aceasta este prima acțiune organizată în cadrul „Săptămânii Protecției Civile” și a urmărit dezvoltarea unui comportament preventiv în rândul cetățenilor.

Activitatea s-a desfășurat cu sprijinul Primăriei Comunei Vorona, Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență Vorona și cadrelor didactice de la unitățile de învățământ din comună.

Sub sloganul „Împreună, mai pregătiți”, ISU Botoșani va desfășura zilnic, până pe 4 martie a.c., acțiuni de informare și educare preventivă și exerciții de descarcerare și acordare a primului ajutor, de avertizare, alarmare și evacuare în municipiile Botoșani și Dorohoi, orașele Flămânzi și Săveni, comunele Răuseni și Vârfu Câmpului, Broscăuți și Hilișeu Horia.

Mâine, între orele 10:00 – 13:00, vom fi prezenți pe Pietonalul Ghica din municipiul Dorohoi, dar și în localitatea Broscăuți, unde vom organiza un exercițiu de alarmare publică și evacuare în caz de inundații.

Acțiuni de informare și educare preventivă se desfășoară și în celelalte localități ale județului prin intermediul Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență, care au primit materiale preventive în vederea distribuirii acestora către cetățeni. Pompierii voluntari se vor implica și în exerciții de evacuare în caz de cutremur sau incendiu.

Cei care doresc să îi cunoscă pe pompieri la ei acasă, pot merge la subunitățile Inspectoratului pentru Situații de Urgență din Dorohoi, Săveni, Ștefănești, Flămânzi, Darabani, Trușești și Coțușca, unde, zilnic, până pe 4 martie, între orele 10:00 – 14:00, este organizată Ziua Porților Deschise.

Totodată, în perioada 26.02 – 04.03.2025, pe timpul activităților de recunoaștere în teren, echipajele ISU Botoșani vor distribui materiale informative din cadrul campaniilor naționale și le vor oferi cetățenilor sfaturi despre cum să prevină o situație de urgență.

Împreună, suntem mai pregătiți în fața riscurilor și de aceea vă invităm să fiți alături de noi, să ne urmăriți pe pagina de internet: https://isubt.igsu.ro/, paginile de socializare și portalul fiipregătit.ro pentru a afla informații utile despre cum pot fi prevenite.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Noi reguli pentru contractele de închiriere în 2025: Procedura actualizată de ANAF explicată pas cu pas

Publicat

Publicitate

În 2025, persoanele fizice care obțin venituri din chirii vor trebui să respecte noi reguli anunțate recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Modificările vizează procedura de înregistrare a contractelor de locațiune, inclusiv termenul în care trebuie depusă documentația necesară, scrie playtech.ro.

Aceste schimbări sunt esențiale pentru proprietarii de imobile care doresc să închirieze bunuri sau să înregistreze modificări ale unui contract deja existent.

Termenul pentru depunerea documentației s-a extins la 30 de zile

 

Una dintre principalele schimbări este extinderea termenului de depunere a documentelor la Fisc. Dacă, până acum, proprietarii erau obligați să depună formularul ”Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune” în termen de 15 zile de la încheierea unui contract sau de la modificările aduse acestuia, începând cu 2025, acest termen a fost prelungit la 30 de zile.

Astfel, proprietarul unui imobil dat spre închiriere trebuie să depună formularul completat, însoțit de o copie a contractului, la organul fiscal competent, în termen de maximum 30 de zile de la încheierea sau modificarea contractului.

Publicitate

Taxa care trebuie plătită în 15 zile de la primirea actului.

Românii vor semna pentru confirmare
ANAF pune tunurile pe românii care vând pe OLX și alte platforme online. Au trimis notificările
Acest document poate fi depus personal la registratura Fiscului, prin poștă cu confirmare de primire sau online, prin SPV (Spațiul Privat Virtual) sau E-guvernare, cu semnătură electronică.

Ingredientul marinat care schimbă complet gustul salatei orientale. Trucul folosit de gospodinele din Moldova

Veste mare despre Ana Porgras! Fosta gimnastă este însărcinată, dar păstrează un mister
Înregistrarea modificărilor sau încetarea contractelor de închiriere
Pentru modificările sau încetarea unui contract de închiriere, proprietarii trebuie să completeze același formular, menționând în mod clar dacă este vorba de o modificare sau de o încetare a contractului.

În plus, trebuie să atașeze documentele justificative care să susțină modificările respective. ANAF subliniază că aceste noi reguli vor ajuta la o mai bună gestionare a veniturilor din închirieri și vor contribui la reducerea abuzurilor sau neînregistrării unor astfel de tranzacții.

Noi reglementări pentru proprietarii care dețin bunuri în comun

O noutate importantă introdusă în 2025 se referă la procedura de înregistrare a contractelor de închiriere în cazul bunurilor deținute în comun.

Conform noii reglementări, în cazul în care bunul este deținut în comun, trebuie desemnat un proprietar, uzufructuar sau alt deținător legal care va fi responsabil pentru înregistrarea contractului de închiriere la Fisc.

Totuși, această regulă nu se aplică retroactiv pentru contractele aflate deja în derulare la 1 ianuarie 2025, sau pentru actele de modificare a acestora.

Așadar, schimbările aduse de ANAF în 2025 aduc o procedură mai clară și mai eficientă pentru proprietarii de imobile care obțin venituri din chirii.

Extinderea termenului de înregistrare și reglementările suplimentare pentru bunurile deținute în comun sunt doar câteva dintre măsurile care vor facilita o mai bună gestionare a închirierilor în România.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending