Connect with us

Eveniment

REZIDENȚIAT 2022. Peste 10.000 de candidați susțin ASTĂZI concursul de intrare în medicină, medicină dentară sau farmacie

Publicat

Publicitate

Astăzi se desfășoară concursul de Rezidenţiat, la care sunt înscriși peste 10.000 de candidați. Dintre aceștia, aproximativ 5.800 vor concura pe locuri şi posturi din cadrul unităţilor sanitare din subordinea Ministerului Sănătăţii.

Sunt 10.330 de candidaţi înscriși la concurs. Aceştia vor concura pentru 5.866 locuri şi posturi din cadrul unităţilor sanitare aflate în subordinea Ministerului Sănătăţii şi a autorităţilor publice locale, pentru cele 3 domenii de pregătire: 4.734 locuri şi posturi pentru domeniul medicină, 621 locuri pentru domeniul medicină dentară şi 511 locuri şi posturi pentru domeniul farmacie, potrivit Mediafax.

Rezidențiat 2022: Reguli la examen

Ministerul Sănătății organizează în 20 noiembrie concursul de admitere în rezidențiat pe loc și pe post în domeniile medicină, medicină dentară și farmacie.

Concursul se desfăşoară în centrele universitare Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Târgu Mureş şi Timişoara.

Concursul se desfăşoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări pentru fiecare domeniu, identice pentru toate centrele universitare în care se organizează concursul, pe o durată de 4 ore. Întrebările sunt diferite, în funcţie de domeniu.

Publicitate

Alegerea unui loc sau post este condiţionată de obţinerea unui punctaj minim de promovare de 60% din punctajul maxim realizat la nivel naţional pentru cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu.

Ocuparea locurilor/posturilor în specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obţinut, în limita locurilor/posturilor publicate la concurs.

Rezidențiat 2022: Desfăşurarea concursului

Duminică, 20 noiembrie, începând cu ora 8.30, candidaţii pot intra în sala în care au fost repartizaţi. La intrarea în sala de concurs candidații se legitimează în faţa şefului de sală cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiţi în sala de concurs.

Candidaţii care prezintă simptome respiratorii se adresează organizatorilor pentru a putea fi îndrumați într-o sală specială în care se asigură distanța de cel puțin 2 metri între persoane, ventilație corespunzătoare a spațiului, măști de protecție și dezinfectant.

Începând cu ora 9.00, candidaţilor li se împart grilele pentru răspuns şi câte o cariocă de culoare neagră pentru completarea grilei (atât pentru completarea răspunsurilor considerate corecte, cât şi pentru completarea datelor de identitate).

Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări vor fi aduşi la săli în jurul orei 9.30. Integritatea acestor saci este constatată de şeful de sală şi de 3 candidaţi din sala respectivă.

La ora 10.00 se desigilează sacii în toate sălile de concurs din toate centrele universitare.

Li se împart apoi candidaţilor caietele cu întrebări, ţinându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din momentul în care în sala concurs a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Şeful de sală notează la loc vizibil (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie, care este afişată) şi informează candidaţii despre ora de începere şi ora de terminare a concursului.

Fiecare candidat verifică caietul cu întrebări, precum şi corespondenţa dintre caietul cu întrebări şi tipul de grilă primit anterior. La solicitarea candidatului, caietele cu greşeli de tipărire sunt înlocuite de şeful de sală. Întreaga responsabilitate asupra corespondenţei dintre tipul de grilă şi cel al caietului cu întrebări revine candidatului.

Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări (ora 10.00) nu mai au acces în sala de concurs.

Rezidențiat 2022: tipuri de întrebări şi modul de punctare

Cele 200 de întrebări de concurs sunt de două tipuri, astfel:

25% din total sunt întrebări tip complement simplu, cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări candidaţii marchează mai mult sau mai puţin de un răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0)

75% din total sunt întrebări tip complement multiplu, cu 2 – 4 răspunsuri corecte; fiecare întrebare cu răspunsuri corecte este notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai puţin de două sau mai mult de 4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).

Rezidențiat 2022: reguli pentru candidați la concurs

În timpul concursului candidaţii nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un loc din sală unde candidaţii nu au acces până la terminarea concursului. Tot aici se vor depozita şi telefoanele mobile sau alte dispozitive electronice de comunicare, ce vor fi închise pe toată durata probei de concurs.

Candidaţii îşi vor strânge părul astfel încât urechile să fie vizibile, iar cei ce poartă proteze auditive sunt rugaţi să le scoată pe perioada celor 4 ore de concurs, pentru a se evita suspiciunea de transmitere a informaţiilor prin radiorecepţie. Candidatele care din motive obiective (medicale, culturale, etc.) poartă capul acoperit vor fi însoțite de o supraveghetoare la grupul sanitar pentru a se confirma lipsa aparaturii de comunicare.

În cazul unor suspiciuni justificate, din dispoziția șefului de sală se poate solicita controlul candidaților respectivi. Orice abatere (comunicare între candidaţi, copiere, păstrarea asupra candidatului în timpul concursului a oricărei aparaturi de transmisie, înşelăciune asupra identităţii) este socotită fraudă şi se sancţionează cu eliminarea din concurs.

Candidaţilor le este permis să păstreze pe perioada celor 4 ore de concurs o sticluţă cu cafea/apă/răcoritoare şi ciocolată/sandviciuri/biscuiţi numai cu ambalaj transparent, în cantităţi rezonabile şi numai pentru utilizare personală.

Candidaţii care tulbură liniştea în sala de concurs sau îi perturbă pe alţi candidaţi sunt avertizaţi de şeful de sală să îşi revizuiască atitudinea. În cazul în care nici după cel de-al doilea avertisment nu se liniştesc, sunt somaţi să părăsească sala de concurs. În acest caz se întocmeşte un proces-verbal semnat de şeful de sală şi supraveghetorii din sala respectivă, iar cel în cauză predă grila de răspuns şi caietul cu întrebări şi părăseşte sala de concurs.

Din motive de securitate cibernetică, în ziua concursului, în intervalul orar 10.00 – 14.00, site-urile oficiale ale universităţilor de medicină şi farmacie îşi suspendă activitatea.

La expirarea timpului de concurs toţi candidaţii au obligaţia să înceteze completarea grilei de răspuns. Cei care nu se supun acestei obligaţii vor fi avertizaţi de şeful de sală; dacă şi după avertizare candidatul va continua completarea grilei de răspuns, acesta poate fi sancţionat prin eliminarea din concurs. Eliminarea va fi consemnată în procesul-verbal al sălii respective.

La terminarea concursului candidaţii predau şefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, indiferent de motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.

Grila corectă se afişează pe site-ul oficial al rezidenţiatului şi pe site-urile universităţilor de medicină şi farmacie organizatoare în ziua concursului, începând cu ora 16.00.

Eventualele contestaţii privind răspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi până la data de 21 noiembrie 2022, ora 16.00 . Contestaţiile se depun la sediul comisiei locale de concurs anunţat pe site-ul universităţii de medicină şi farmacie unde a fost susţinut concursul, numai prin poştă electronică sau fax. Nu se pot depune contestaţii privind corectarea manuală a grilelor de concurs. Contestaţiile depuse după expirarea termenului mai sus menţionat sau adresate altor instituţii nu se iau în considerare.

Rezidențiat 2022: departajarea candidaților

Departajarea candidaţilor cu punctaj egal se face pe baza punctajului ponderat, care reflectă modul în care candidații au răspuns la întrebările considerate cu grad de dificultate mai mare. Acest grad de dificultate al întrebărilor este calculat în funcție de numărul de răspunsuri corecte la întrebarea respectivă raportat la numărul total de candidați.

Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil se face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare. Această probă constă în 100 de întrebări din tematica şi bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de susţinerea probei, într-un sediu securizat. Această probă are loc în ziua de sâmbătă, 26 noiembrie 2022, în centrul universitar Bucureşti. Corectura se face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa candidaţilor. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil. Candidaţii care nu se prezintă la proba de departajare figurează în clasificare în ordine alfabetică, după ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare.

Rezidențiat 2022: Rezultate. Alegerea postului sau a locului în specialitate şi a centrelor de pregătire

Alegerea locurilor/posturilor în specialitate şi a centrelor de pregătire se face prin teleconferinţă, pe baza punctajului şi a clasificărilor anunţate, în 3 zile consecutive, stabilite de comun acord între Ministerul Sănătăţii şi instituţiile de învăţământ superior cu profil medical acreditate, în intervalul orar 8.30–20.30.

Candidaţii se vor putea prezenta în unul dintre centrele universitare: Arad, Braşov, Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş sau Timişoara.

Dacă repartiţia nu se finalizează în prima zi, respectiv în cea de-a doua sau în cea de-a treia zi, va continua în ziua următoare în acelaşi interval orar sau, după caz, până la epuizarea locurilor/posturilor publicate la concurs sau a candidaţilor care au drept de a alege un loc/post. Locurile şi posturile rămase disponibile se vor afişa pe pagina de internet la sfârşitul fiecărei zile de repartiţie.

Comisiile desemnate vor elibera fiecărui candidat care alege loc/post o adeverinţă în care se vor menţiona locul/postul, specialitatea şi centrul universitar alese.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Autoritățile de la Botoșani sunt în alertă după avertizarea de COD PORTOCALIU de vijelii

Publicat

Publicitate

Având în vedere avertizarea meteorologică Cod portocaliu de vijelii și cea hidrologică Cod galben și portocaliu de inundații, autoritățile din județul Botoșani sunt în stare de alertă. Toate instituțiile cu responsabilități în gestionarea situațiilor de urgență sunt pregătite să intervină pentru protejarea populației și a bunurilor acesteia.

 

Subprefectul județului, Gabriel Gălan, a convocat astăzi o ședință extraordinară a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Botoșani, pentru a evalua situația și a reaminti măsurile necesare gestionării evenimentelor generate de fenomenele hidro-meteorologice periculoase. În cadrul întâlnirii, au fost prezentate acțiunile puse în aplicare de către structurile implicate și au fost stabilite o serie de măsuri suplimentare pentru perioada critică ce urmează.

 

Astfel, pe durata Codului Portocaliu de vijelii și a Codului Galben și Portocaliu de inundații s-a dispus:

– instituirea serviciului de permanenţă la sediul tuturor primăriilor;

Publicitate

– monitorizarea persoanelor vulnerabile și cu dizabilități care ar putea avea nevoie de sprijin, la nivelul fiecărei unități administrativ-teritoriale din județ;

– monitorizarea cursurilor de apă de pe raza unităților administrativ – teritoriale, a zonelor cunoscute ca fiind predispuse la inundații, în special pe perioada atenționărilor/avertizărilor meteorologice de tip NOWCASTING și intervenția de urgență, dacă situația o impune;

– asigurarea operativității tehnicii de intervenție la inundații de la nivelul tuturor primăriilor;

– creșterea capacității operaționale la nivelul ISU Botoșani.

 

De asemenea, pentru preîntâmpinarea situațiilor deosebite, se vor efectua recunoașteri în teren în zonele cunoscute cu risc de inundații, se va informa populația asupra măsurilor și a modului de comportare în cazul producerii situațiilor de urgență, prin intermediul Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență de la nivelul primăriilor.

 

Totodată, la toate subunitățile de pompieri se va asigura operativitatea tehnicii de intervenție la inundații (motopompe remorcabile și transportabile, bărci, camioane etc.).

 

Evoluţia fenomenelor meteorologice prognozate este permanent monitorizată prin Centrul Operaţional al ISU Botoșani.

 

Echipajele de pompieri de la toate subunitățile din județ sunt pregătite să intervină, în cel mai scurt timp, în sprijinul cetățenilor.

 

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

Citeste mai mult

Eveniment

Admitere liceu 2025, la seral și frecvență redusă. Înscrieri de pe 24 iulie . Actele necesare

Publicat

Publicitate

Absolvenții de gimnaziu care împlinesc vârsta de 18 ani până când începe anul școlar 2025-2026, se pot înscrie la liceu în clasa a IX-a la învățământ seral sau cu frecvență redusă în perioada 24-29 iulie, potrivit calendarului de admitere.

Înscrierile încep de pe 24 iulie și se încheie pe 29 iulie, arată calendarul publicat în Monitorul Oficial și se fac la un centru desemnat de fiecare inspectorat școlar, astfel că toți candidații sunt sfătuiți să urmărească informările inspectoratelor școlare (ISJ) din județele lor.

Dosarul trebuie să conţină următoarele documente (sursa):

• cererea de înscriere;

• certificatul de naştere, cartea de identitate şi, după caz, certificatul de căsătorie în copie conform cu originalul

• adeverinţă cu notele şi media generală obţinute la Evaluarea Naţională/tezele cu subiect unic/testele naţionale/examenul de capacitate;

Publicitate

• foaia matricolă pentru clasele a V-a – a-VIII-a (cu calculul mediei generale);

• adeverință medicală.

Înscrierea în clasa a IX-a seral în București, pe 25-26 iulie

În Capitală, înscrierea în clasa a IX-a seral sau la clasele cu frecvență redusă se face joi și vineri, 24 și 25 iulie, potrivit unei informări a Inspectoratului școlar al Municipiului București (ISMB).

Înscrierea se face în intervalul orar 9 – 16 la Colegiul Național Școala Centrală, de pe strada Icoanei nr. 3-5, Sector 2. Documentele necesare sunt aceleași ca cele precizate mai sus în articol din informarea ISJ Bihor. Repartizarea la liceu se face pe 30 iulie în București, „în serii de câte 10”, transmite ISMB.

„Vor fi repartizati în data 30 iulie 2025, în serii de câte 10,

• în ordinea descrescătoare a mediei de admitere și a opţiunilor, pentru cei care au sustinut evaluarea naţională/tezele cu subiect unic din clasa a VIII-a/testele naționale/examenul de capacitate;

• în ordinea descrescătoare a mediei de absolvire, pentru cei care nu au participat la evaluarea naţională/tezele cu subiect unic din clasa a VIII-a/testele naționale/examenul de capacitate”, mai arată ISMB.

Model de cerere – clasa a IX-a seral 2025:

 

Calendar admitere liceu seral / frecvență redusă 2025 (sursa):

 

12 mai 2025 – Anunțarea centrului special de înscriere pentru candidații din seriile

anterioare, care împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului

școlar 2025-2026.

14 iulie 2025 – Anunțarea calendarului admiterii la învățământ seral pentru candidații din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2025-2026.

24 – 25, 28 – 29 iulie 2025 – Înscrierea la învățământul seral a candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2025-2026.

30 iulie – 1 august 2025 – Repartizarea candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2025-2026 pe locurile de la învățământul seral.

Calendar admitere liceu învățământ cu frecvență redusă 2025 (sursa):

12 mai 2025 – Anunțarea centrului special de înscriere pentru candidații din seriile

anterioare, care împlinesc 20 ani până la data de 31 august 2025 inclusiv.

14 iulie 2025 – Anunțarea calendarului admiterii la învățământ cu frecvență redusă pentru candidații din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 20 ani până la data de 31 august 2025 inclusiv.

24 – 25, 28 – 29 iulie 2025 – Înscrierea la învățământul cu frecvență redusă a candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 20 ani până la data de 31 august 2025 inclusiv.

30 iulie – 1 august 2025 – Repartizarea candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 20 ani până la data de 31 august 2025 inclusiv pe locurile pentru învățământul cu frecvență redusă.

Citeste mai mult

Cultura

Festivalul – concurs de muzică folk pentru copii şi tineret „SERI EMINESCIENE”, 08-10 august 2025

Publicat

Publicitate

Memorialul Ipotești Centrul Național de Studii „Mihai Eminescu”, instituţie aflată în subordinea Consiliului Judeţean Botoşani, organizează în perioada 8-10 august 2025, cea de a treia ediţie, în noul format, a Festivalului Naţional de Muzică Folk Seri Eminesciene – muzică, film, poezie şi arte plastice.
Ediţia din acest an ca şi cea precedentă este finanţată de Consiliul Judeţean Botoşani. Concursul destinat copiilor şi tinerilor interpreţi se va desfăşura în perioada 9-10 august 2025 şi cuprinde două secţiuni: individual şi grup, precum şi două categorii de vârstă: 7-14 ani, respectiv, 15-30 ani.
Pentru înscriere, se vor expedia la adresa: Memorialul Ipoteşti – Centrul Naţional de Studii Mihai Eminescu, sat Ipoteşti, comuna Mihai Eminescu, 717253, jud. Botoşani sau pe adresa de e-mail: m.ipotesti@gmail.com:
– fişa de inscriere
– copia cărţii de identitate sau a certificatului de naştere;
– CD-ul cu două piese propuse pentru concurs, una din acestea va avea versuri de Mihai Eminescu Termen de înscriere: 04.08.2025
Condiţii de participare
Numărul maxim de membri în grup – 4 persoane.
Timpul de interpretare a melodiilor nu va depăşi 10 minute.
Fiecare grup sau interpret se va prezenta cu instrumentele muzicale proprii.
Limita de vârstă – 30 de ani.
înscrierea se va face doar în termenele aprobate prin prezentul regulament. Organizatorii îşi rezervă dreptul la selecţie în baza înregistrărilor transmise, vor asigura cazarea şi masa pentru solişti şi un însoţitor (în cazul fiecărui solist), iar în cazul grupurilor – doar pentru patru persoane, membri ai grupului, şi un însoţitor. In limita locurilor disponibile, Memorialul Ipoteşti poate oferi locuri de cazare contra cost. Cheltuielile de transport vor fi suportate de participanţi.
Premii
Jurizarea se va face pe două categorii de vârstă:
7-14 ani (premii în bani),
15-30 ani (premii în bani), Trofeul Mihai Eminescu se va acorda pentru cea mai bună interpretare. Premiile se vor acorda după cum urmează:
Categoria de vârstă 15-30 ani
– două premii I (individual şi grup),
– două premii II (individual şi grup),
– două premii III (individual şi grup),
– două menţiuni (individual şi grup), Categoria de vârstă 7-14 ani
– două premii I (individual şi grup),
– două premii II (individual şi grup),
– două premii III (individual şi grup),
– două menţiuni (individual şi grup),
– premiul de popularitate, oferit de juriu.
Toate informaţiile referitoare la concurs, modalităţile de inscriere şi regulamentul concursului, le
găsiţi pe site-ul Memorialului Ipoteşti: eminescuipotesti.ro.
In recital, anul acesta, vor fi prezenţi la Ipoteşti: începând cu data de 8 august – Robert Condraschi-Band, Fox Studis, Marcian Petrescu, Sunt un frate tânăr; pe 9 august – Daniel Făt, Cristi Dumitraşcu, Mircea Bodolan, Ţapinarii; pe 10 august – Andrei Piţu, Ocru, Ada Milea şi Bobo Burlăcianu, Ducu Bertzi.
Şi anul acesta, ca şi la ediţia de anul trecut, Memorialul Ipoteşti va propune o serie de activităţi conexe evenimentului de bază.

Citeste mai mult

Eveniment

Descoperiri arheologice unice pentru România

Publicat

Publicitate

În situl „Necropola tumulară a orașului antic Callatis” din vecinătatea orașului Mangalia (județul Constanța) au fost identificate o serie de artefacte susceptibile de a fi clasate în patrimoniul cultural național, categoria Tezaur: podoabe de aur, sticlă și bronz, din care se remarcă trei cununi funerare cu frunze din bronz aurit şi fructe, montate pe suport de lemn, precum și două sarcofage cu elemente sculptate și pictate din calcar și marmură, datate în secolul al III-lea î.H.

Într-o movilă funerară au fost identificate un cavou din piatră prelucrată acoperit cu boltă semicilindrică şi numeroase fragmente de lemn antic, dar și oase umane și ceramică. Movila este cea mai mare la ora actuală din sudul Dobrogei, are 12 m înălțime și 70 m diametru. Monumentul funerar a aparținut unei familii bogate și influente de greci din Callatis, conectați la modele religioase și politice de influență macedoneană, a informat Muzeul Național de Istorie a României (MNIR).

Movila funerară face parte din teritoriul anticei Callatis, oraș fondat de grecii din Heracleea Pontica și Megara, la începutul secolului al IV-lea î.H. O primă sinteză asupra rezultatelor preliminare ale cercetărilor arheologice pluridisciplinare dedicate acestui monument funerar antic va fi prezentată de MNIR în cadrul Zilelor Europene ale Patrimoniului din perioada 12-14 septembrie 2025.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending