Connect with us

Actualitate

Revolut vrea să lanseze sucursala locală din România în decembrie

Publicat

Publicitate

Revolut vrea să lanseze o sucursală în România în luna decembrie a acestui an, după ce anul trecut anunţa lansarea în primul trimestru din 2024, conform informaţiilor prezentate luni, în cadrul unei conferinţe, de reprezentanţii băncii.

Gabriela Simion, general manager sucursala Revolut România, a declarat că întârzierea nu a avut legătură cu probleme întâmpinate pe piaţa locală.

„Din 2021 am început să oferim clienţilor români IBAN-uri locale în cadrul unui parteneriat cu o entitate bancară locală. Un an mai târziu, am iniţiat demersurile de reglementare pentru înfiinţarea unei sucursale locale în România, fiind înregistrată în registrul „Sucursale ale instituţiilor de
credit din alte state membre”, la Banca Naţională a României”, a precizat Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank UAB Sucursala România.

De asemenea, Antoine Le Nel, chief growth & marketing officer, partener şi membru al Comitetului Executiv Revolut, a explicat că banca are intenţia de a deschide o sucursală în cadrul pieţelor în care operează.

El a precizat că deschiderea unei sucursale în România nu va însemna prezenţa fizică pe piaţa locală, cel puţin în viitorul apropiat.

„Actuala structură a portofoliului nostru ne permite să avem un business solid şi profitabil, indiferent de contextul macro-economic. Avem atât produse specific bancare, cât şi produse de lifestyle, investiţii, criptomonede, toate în acelaşi loc, în aceeaşi aplicaţie. Şi asta ne permite ca, indiferent de nivelul dobânzii sau de evoluţia pieţei în general, să continuăm să creştem”, a declarat Antoine Le Nel, Chief Growth and Marketing Officer.

Publicitate

Acesta a adăugat că, acum, modelul de business al Revolut, care este unul axat pe produse scalabile la nivel global, a trecut într-o nouă etapă – cea a consolidării operaţiunilor şi a localizării produselor, pe măsură că baza clienţi creşte.

„În consecinţă, avem planuri mari în continuare în România. Planurile noastre sunt să continuăm să creştem în această piaţă, unde clienţii ne privesc cu multă simpatie şi încredere, şi să devenim principalul cont bancar pentru milioane de utilizatori. Vrem să fim prima opţiune de digital banking pentru clienţii români şi să răspundem nevoilor financiare, indiferent de etapa de viaţă în care se află”, a declarat Antoine Le Nel.

Potrivit acestuia, dacă la sfârşitul anului trecut, compania avea 38 de milioane de clienţi, creşterea susţinută din 2024 va duce compania la peste 50 de milioane de clienţi până la finalul anului.

„Am deschis sucursale în Irlanda, Franţa, Spania, Olanda, zilele trecute a devenit operaţională sucursala locală din Germania şi cea din România va fi funcţională până la final de an. Aceasta este următoarea provocare pentru noi – să rămânem globali, devenind relevanţi din perspectiva nevoilor clienţilor locali. Pe termen lung, ne propunem să continuăm să ne extindem operaţiunile, dar şi să devenim cât mai locali posibil, să fim prima opţiune de cont bancar principal, care integrează toate serviciile financiare de care clienţii au nevoie: plăţi, credite, economii, investiţii, debit direct, conturi pentru copii etc.”, a adăugat el.

La rândul său, Mariia Lukash, Head of Growth regiunea CEE, a explicat că transformările din perioada următoare vor da mai mult avânt şi produselor destinate clienţilor din zona de business (întreprinderi, antreprenori).

„În 2024, România a fost una dintre pieţele noastre principale, cu cea mai mare creştere a bazei de clienţi Revolut Business. Am adăugat, în medie, peste 1.000 de clienţi noi Revolut Business pe lună. De când am început să oferim servicii companiilor şi firmelor de pe piaţa locală, clienţii B2B au efectuat tranzacţii de peste 5,8 miliarde de euro pe piaţa locală şi procesăm lunar tranzacţii de peste 345 milioane de euro pentru clienţii Revolut Business, din diverse industrii (consultanţă, turism, e-commerce, IT, marketing şi publicitate). Volumul total al tranzacţiilor acceptate de clienţii noştri B2B s-a multiplicat de 5 ori pe parcursul ultimelor 12 luni complete. Suntem convinşi că şi în această verticală vom continua să creştem, pe măsură ce vom aduce tot mai multe soluţii de acquiring şi modalităţi de încasare de plăţi, iar sucursala locală va ajuta şi din acest punct de vedere”, a mai spus aceasta.

De altfel, banca a anunţat recent ca a început implementarea progresivă a IBAN-ului local românesc, care va fi furnizat, din ultimul trimestru al anului, de către sucursala din România a băncii.

„Toate conturile Revolut din România vor migra de la IBAN-urile puse la dispoziţie de un partener local la IBAN-urile oferite de sucursala locală Revolut. Migrarea se va realiza etapizat, până la sfârşitul anului, şi va permite companiei să răspundă nevoilor specifice ale clienţilor locali”, se arăta într-un comunicat al băncii. AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Modificări la reevaluarea permisului auto pentru persoanele cu handicap. Abuzuri semnalate și ce schimbări anunță ANPDPD

Publicat

Publicitate

În primele luni ale anului 2025, mii de persoane cu dizabilități au fost chemate la reevaluare, după intrarea în vigoare a Ordonanței de urgență nr. 5/2025. Pentru mulți, notificarea a venit cu teamă și confuzie: îmi pierd gradul de handicap? mi se taie indemnizația? îmi ia cineva permisul auto?Ordonanța a introdus posibilitatea reevaluării atunci când există suspiciuni justificate că situația medicală din certificat nu mai corespunde realității sau ridică incompatibilități, explică alba24.ro.

La Școala de Boli Rare pentru Jurnaliști, Monica Solomie, director în cadrul ANPDPD – Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, a explicat public ce a urmărit ordonanța, unde s-a greșit în aplicare și ce modificări se pregătesc, pentru a evita abuzurile semnalate.

Reevaluarea introdusă prin OUG 5/2025 a pornit de la o problemă reală, dar aplicarea defectuoasă a generat abuzuri, teamă și pierderi temporare de drepturi. ANPDPD recunoaște aceste derapaje și promite corecții legislative, pentru ca persoanele cu dizabilități să nu mai fie tratate ca suspecți, ci ca beneficiari ai unui sistem care ar trebui să îi protejeze.

Pentru cei afectați, informația corectă rămâne cea mai importantă formă de apărare.

Ce a vrut, de fapt, OUG 5/2025

Potrivit explicațiilor ANPDPD, OUG 5/2025 nu a avut ca scop sancționarea persoanelor cu dizabilități, ci clarificarea unor situații apărute în timp, în special cazuri în care existau două documente valabile simultan:

  • certificat de încadrare în grad de handicap pentru o afecțiune gravă,
  • permis de conducere auto, obținut legal, dar neactualizat după apariția dizabilității.
  • Important: Reevaluarea vizează încadrarea în grad de handicap, nu dreptul de a conduce.

Ce NU face comisia de handicap

Unul dintre cele mai importante mesaje transmise de reprezentanta ANPDPD este acesta:

Publicitate
  • Comisiile de evaluare NU decid dacă o persoană mai are voie să conducă.
  • Compatibilitatea cu statutul de șofer ține de evaluarea medicală specifică pentru permis, realizată în rețeaua autorizată de Poliția Rutieră.
  • Comisia de handicap verifică doar dacă încadrarea în grad este corectă, raportat la situația medicală actuală.
  • Confuzia dintre cele două proceduri a generat multe dintre problemele semnalate.

Ce abuzuri și aplicări greșite au fost raportate

La nivel național, ONG-urile și pacienții au semnalat situații grave, recunoscute și de ANPDPD:

  • chemări „la grămadă” la reevaluare, ale tuturor persoanelor cu certificat de handicap care figurau cu permis auto, indiferent dacă permisul
  • era expirat, nefolosit sau valabil doar pentru mașini adaptate;
  • suspendarea automată a indemnizației pe perioada reevaluării, deși procedura nu era finalizată;
  • cazuri în care comisii locale au depășit atribuțiile, făcând mențiuni privind incompatibilitatea cu statutul de șofer;
  • persoane nedeplasabile chemate la sediu, fără alternative reale de evaluare.

ANPDPD a admis că a existat o lipsă de comunicare și interpretări eronate la nivelul unor DGASPC-uri și comisii județene.

Ce spune ANPDPD: „Nu asta a fost intenția”

Monica Solomie a precizat clar că:

  • ordonanța nu urmărește retragerea drepturilor în masă;
  • multe cazuri au apărut din aplicarea defectuoasă a textului legal, nu din conținutul lui;
  • ANPDPD a transmis circulare și instrucțiuni către direcțiile județene pentru a limita abuzurile.

De asemenea, autoritatea a recunoscut că întreruperea beneficiilor pe perioada reevaluării a creat situații inumane, mai ales în cazuri grave sau paliative.

Ce schimbări se pregătesc

Un element-cheie anunțat public la eveniment:

Se lucrează la modificarea ordonanței, astfel încât:

  • beneficiile să nu mai fie suspendate pe perioada reevaluării;
  • întreruperea indemnizației să se facă doar dacă, la final, se constată neîncadrarea în grad de handicap;
  • procedura să fie mai scurtă și mai clară, cu evaluare medicală accelerată și evaluarea nevoilor făcută separat.
  • ANPDPD a subliniat că nu se dorește repetarea situației din 2025, când mii de persoane au fost puse pe drumuri inutil.

Cum se face reevaluarea, în practică

  • Primești notificare de la DGASPC.
  • Te prezinți la Serviciul de Evaluare Complexă, nu direct la comisie.
  • Se analizează documentele medicale + situația actuală.
  • Dosarul ajunge la Comisia de Evaluare, care decide menținerea, modificarea sau neîncadrarea.
  • Procedura durează, în medie, până la 60 de zile (termen recunoscut oficial).
  • Pentru persoanele nedeplasabile, ANPDPD spune că evaluarea la domiciliu trebuie aplicată, acolo unde situația o impune.

Ce trebuie să facă persoanele chemate la reevaluare

  • Nu ignora notificarea – lipsa prezentării poate duce la suspendarea drepturilor.
  • Cere clarificări scrise, dacă motivul reevaluării nu este explicit.
  • Pregătește documente medicale actualizate, relevante pentru afecțiunea din certificat.
  • Dacă ești nedeplasabil, solicită evaluare la domiciliu.
  • Nu renunța automat la permis: reevaluarea handicapului ≠ anularea permisului.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: ,, Școala altfel” petrecută alături de pompierii botoșăneni

Publicat

Publicitate

O nouă zi de „școală altfel”, petrecută alături de pompieri

 

Programul „Școala altfel” continuă, în această săptămână, în mai multe instituții de învățământ din județ, iar cadrele didactice și elevii își doresc să se întâlnească cu pompierii pentru a învăța cum să-și protejeze viața.

Astăzi, în activitățile de informare și educare preventivă, care s-au derulat la Școala Gimnazială nr. 1 Cândești și Școala Gimnazială „Academician Alexandru Zub” Vârfu Câmpului, au fost angrenați peste 300 de elevi, cadre didactice și personal auxiliar.

Pornind de la exemple concrete, pompierii le-au vorbit copiilor despre comportamente aparent inofensive, dar care pot implica riscuri majore, oferindu-le totodată recomandări pentru a fi în siguranță. Printre acestea se numără:

– nu vă jucați cu chibrituri, brichete și nu aprindeţi lumânări;

Publicitate

– nu vă cățărați în copacii aflați în apropierea liniilor de înaltă tensiune deoarece există pericol de electrocutare;

– nu vă jucați în zona căilor ferate electrificate și nu vă urcați pe vagoanele staționate, nici măcar pentru a face un selfie;

– dacă vedeți un cablu electric căzut la pământ sau un panou de electricitate deschis, îndepărtați-vă și chemați un adult să vadă despre ce este vorba.

Totodată, elevilor le-a fost explicat modul corect de comportare în situația în care o persoană are nevoie de ajutor medical, precum și în cazul producerii unui incendiu, fiind implicați și în exerciții practice de evacuare.

Activitățile au avut ca scop familiarizarea copiilor cu pașii corecți de urmat în cazul izbucnirii unui incendiu: anunțarea imediată a unui adult, păstrarea calmului, părăsirea clădirii sub supravegherea cadrelor didactice, urmarea căilor de evacuare marcate, fără a se întoarce după bunuri personale, viața având prioritate.

Odată ajunși în curtea școlii, elevii s-au deplasat către locurile de adunare stabilite, unde cadrele didactice au efectuat prezența.

Evacuarea s-a desfășurat în mod organizat, demonstrând că elevii și cadrele didactice cunosc și pot aplica procedurile necesare pentru a acționa eficient în situații de urgență.

Activitățile de informare și educare preventivă au fost organizate în baza Protocolului de colaborare încheiat între ISU Botoșani și unitățile de învățământ implicate.

Informații suplimentare privind modul de comportare în situații de urgență pot fi accesate pe portalul fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, disponibilă gratuit în Google Play Store și App Store.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Gest de solidaritate pentru preșcolarii din grupa „Fluturașii”, Todireni, datorită Asociației „Nectarie și prietenii”

Publicat

Publicitate

Un moment emoționant a fost trăit de preșcolarii din grupa mixtă „Fluturașii”, a Liceului Tehnologic Todireni, care au beneficiat de o acțiune caritabilă organizată cu sprijinul Asociației „Nectarie și prietenii”. Copiii au primit ghetuțe și dulciuri, daruri strânse prin implicarea comunității și oferite cu ocazia sărbătorilor de iarnă.

Activitatea s-a desfășurat sub coordonarea profesorului pentru învățământ preșcolar  Elena Liliana Brașoveanu, care a facilitat desfășurarea acestei inițiative menite să aducă sprijin și zâmbete celor mici. Distribuirea darurilor a fost posibilă și datorită implicării  Florentinei Melinte și Alexandrei Gîtman, care au contribuit la buna organizare a evenimentului.

Pentru copii, întâlnirea cu „Moș Crăciun” a fost un moment deosebit emoționant, iar entuziasmul debordant se reflectă în fotografiile trimise redacției

Reprezentanții școlii adresează mulțumiri Asociației „Nectarie și prietenii” pentru sprijinul oferit și pentru implicarea constantă în acțiuni cu impact social, care aduc bucurie în viețile copiilor din Todireni.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Permis doar pe telefon: Cetățean prins la volan fără drept de conducere, la Frontiera Stânca

Publicat

Publicitate

Poliţiştii de frontieră din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Stânca efectuează cercetări în privința unui cetățean R. Moldova, care a fost depistat conducând un autovehicul, deşi nu avea acest drept.

 

În data de 16 decembrie a.c., în jurul orei 01.40, un echipaj format din polițiști de frontieră din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Stânca-ITPF Iași a oprit pentru control în localitatea Stânca un autoturism înmatriculat în R. Moldova, condus de un bărbat, în vârstă de 25 de ani.

Cu ocazia efectuării controlului, bărbatul a declarat că nu are asupra sa permisul de conducere, însă a prezentat o fotografie pe telefon cu un permis de conducere similar celor emise de autoritățile din R. Moldova, cu datele sale de identificare și fotografia sa.

În urma verificărilor efectuate în bazele de date specifice, colegii noștri au constatat că bărbatul nu figurează ca fiind posesor al unui permis valabil.

În cauză, poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul de către o persoană care nu posedă permis de conducere, la finalizare urmând a fi dispuse măsurile legale care se impun.

Publicitate

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending