Connect with us
Publicitate

Eveniment

Revolut vrea să lanseze sucursala locală din România în decembrie

Publicat

Publicitate

Revolut vrea să lanseze o sucursală în România în luna decembrie a acestui an, după ce anul trecut anunţa lansarea în primul trimestru din 2024, conform informaţiilor prezentate luni, în cadrul unei conferinţe, de reprezentanţii băncii.

Gabriela Simion, general manager sucursala Revolut România, a declarat că întârzierea nu a avut legătură cu probleme întâmpinate pe piaţa locală.

“Din 2021 am început să oferim clienţilor români IBAN-uri locale în cadrul unui parteneriat cu o entitate bancară locală. Un an mai târziu, am iniţiat demersurile de reglementare pentru înfiinţarea unei sucursale locale în România, fiind înregistrată în registrul “Sucursale ale instituţiilor de
credit din alte state membre”, la Banca Naţională a României”, a precizat Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank UAB Sucursala România.

De asemenea, Antoine Le Nel, chief growth & marketing officer, partener şi membru al Comitetului Executiv Revolut, a explicat că banca are intenţia de a deschide o sucursală în cadrul pieţelor în care operează.

El a precizat că deschiderea unei sucursale în România nu va însemna prezenţa fizică pe piaţa locală, cel puţin în viitorul apropiat.

“Actuala structură a portofoliului nostru ne permite să avem un business solid şi profitabil, indiferent de contextul macro-economic. Avem atât produse specific bancare, cât şi produse de lifestyle, investiţii, criptomonede, toate în acelaşi loc, în aceeaşi aplicaţie. Şi asta ne permite ca, indiferent de nivelul dobânzii sau de evoluţia pieţei în general, să continuăm să creştem”, a declarat Antoine Le Nel, Chief Growth and Marketing Officer.

Publicitate

Acesta a adăugat că, acum, modelul de business al Revolut, care este unul axat pe produse scalabile la nivel global, a trecut într-o nouă etapă – cea a consolidării operaţiunilor şi a localizării produselor, pe măsură că baza clienţi creşte.

“În consecinţă, avem planuri mari în continuare în România. Planurile noastre sunt să continuăm să creştem în această piaţă, unde clienţii ne privesc cu multă simpatie şi încredere, şi să devenim principalul cont bancar pentru milioane de utilizatori. Vrem să fim prima opţiune de digital banking pentru clienţii români şi să răspundem nevoilor financiare, indiferent de etapa de viaţă în care se află”, a declarat Antoine Le Nel.

Potrivit acestuia, dacă la sfârşitul anului trecut, compania avea 38 de milioane de clienţi, creşterea susţinută din 2024 va duce compania la peste 50 de milioane de clienţi până la finalul anului.

Publicitate

“Am deschis sucursale în Irlanda, Franţa, Spania, Olanda, zilele trecute a devenit operaţională sucursala locală din Germania şi cea din România va fi funcţională până la final de an. Aceasta este următoarea provocare pentru noi – să rămânem globali, devenind relevanţi din perspectiva nevoilor clienţilor locali. Pe termen lung, ne propunem să continuăm să ne extindem operaţiunile, dar şi să devenim cât mai locali posibil, să fim prima opţiune de cont bancar principal, care integrează toate serviciile financiare de care clienţii au nevoie: plăţi, credite, economii, investiţii, debit direct, conturi pentru copii etc.”, a adăugat el.

La rândul său, Mariia Lukash, Head of Growth regiunea CEE, a explicat că transformările din perioada următoare vor da mai mult avânt şi produselor destinate clienţilor din zona de business (întreprinderi, antreprenori).

“În 2024, România a fost una dintre pieţele noastre principale, cu cea mai mare creştere a bazei de clienţi Revolut Business. Am adăugat, în medie, peste 1.000 de clienţi noi Revolut Business pe lună. De când am început să oferim servicii companiilor şi firmelor de pe piaţa locală, clienţii B2B au efectuat tranzacţii de peste 5,8 miliarde de euro pe piaţa locală şi procesăm lunar tranzacţii de peste 345 milioane de euro pentru clienţii Revolut Business, din diverse industrii (consultanţă, turism, e-commerce, IT, marketing şi publicitate). Volumul total al tranzacţiilor acceptate de clienţii noştri B2B s-a multiplicat de 5 ori pe parcursul ultimelor 12 luni complete. Suntem convinşi că şi în această verticală vom continua să creştem, pe măsură ce vom aduce tot mai multe soluţii de acquiring şi modalităţi de încasare de plăţi, iar sucursala locală va ajuta şi din acest punct de vedere”, a mai spus aceasta.

De altfel, banca a anunţat recent ca a început implementarea progresivă a IBAN-ului local românesc, care va fi furnizat, din ultimul trimestru al anului, de către sucursala din România a băncii.

“Toate conturile Revolut din România vor migra de la IBAN-urile puse la dispoziţie de un partener local la IBAN-urile oferite de sucursala locală Revolut. Migrarea se va realiza etapizat, până la sfârşitul anului, şi va permite companiei să răspundă nevoilor specifice ale clienţilor locali”, se arăta într-un comunicat al băncii. AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Linii telefonice de asistenţă, deschise 24 din 24 de ore, pentru pelerinii care vin la moaştele Sfintei Parascheva

Publicat

Publicitate

Persoanele care vin în această perioadă la Iaşi pentru a se închina la racla cu moaştele Sf Cuvioase Parascheva au la dispoziţie două numere de telefon pentru a solicita informaţii referitoare la desfăşurarea pelerinajului.

“Credincioşii aflaţi în pelerinaj pot apela la orice oră din zi şi din noapte la numerele de telefon 0757.57.91.00 şi 0757.03.34.66 pentru a cere informaţii referitoare la organizarea pelerinajului, organizarea slujbelor, despre procesiunea Calea Sfinţilor sau alte informaţii. Aceste numere de telefon sunt exclusiv dedicate Sărbătorii Hramului Sfintei Parascheva”, a declarat, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, preotul Lucian Apopei.

Potrivit sursei citate, în această perioadă aproximativ 300 de preoţi vor fi prezenţi la Iaşi, pentru a sta printre pelerinii care aşteaptă la rând pentru a se închina la racla moaştelor sfinţilor.

“Vor fi o mie de voluntari, iar 300 de preoţi se vor afla printre pelerini. În ceilalţi ani s-a simţit nevoia prezenţei preotului printre oameni. În preajma zilei de 14 octombrie timpul de aşteptare va fi mare, iar prezenţa unui preot este binevenită”, a declarat purtătorul de cuvânt al Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei.

Pelerinajul prilejuit de Hramul Sfintei Parascheva va începe marţi, 8 octombrie, de la ora 6,00, odată cu citirea Acatistului Sfintei Cuvioase Parascheva, iar lângă racla cu moaştele sfintei urmează a fi aduse, de la o mănăstire de pe Muntele Athos, şi moaştele Sfântului Pantelimon.

Reamintim că racla cu moaştele Sfintei Cuvioase Parascheva va fi scoasă din Catedrala Mitropolitană în cursul dimineţii de marţi, 8 octombrie, în cadrul unei procesiuni care va începe la ora 6,00, urmând ca ulterior să fie depusă într-un baldachin special amenajat în Curtea Mitropolitană. Aici racla cu moaştele Sfintei Cuvioase Parascheva va rămâne până când rândul de închinare va putea fi gestionat din interiorul lăcaşului de cult, moment estimat a fi începând de marţi, 15 octombrie.

Publicitate

În data de 14 octombrie, ziua de prăznuire a Hramului Sfintei Cuvioase Parascheva, slujba Sfintei Liturghii va fi oficiată, începând cu ora 9,30, pe un podium special amplasat la limita cu Pietonalul Ştefan cel Mare şi Sfânt, în dreptul Altarului Catedralei Mitropolitane.

În preajma zilei de 14 octombrie, credincioşii din ţară şi străinătate vin în pelerinaj la Mitropolia Moldovei şi Bucovinei pentru a se închina la racla cu moaştele Sfintei Parascheva, cu prilejul prăznuirii hramului acesteia. Astfel, Iaşiul devine cel mai mare centru de pelerinaj din România. AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Închidere de sezon moto organizată de tinerii liberali, la Botoșani

Publicat

Publicitate

Sâmbăta, 12 octombrie, motocicliștii botoșăneni vor avea o zi dedicată pasiunii lor. Astfel, la ora 12.00, aceștia sunt așteptați în parcarea Amfiteatrului Cornișa de unde vor pleca într-o plimbare pe Drumul Mănăstirilor.

După-amiaza, pasionații mersului pe două roți vor sta la povești cu motoare la Tabăra Agafton, în sunet de muzică live, așa cum le șade bine. La reușita zilei vor pune umărul și prietenii din clubul moto local. Participarea la eveniment este gratuită atât pentru motocicliști, cât și pentru cei care vor să li se alăture la concertul live de la Agafton.

„Este o tradiție a motocicliștilor să fie împreună atât la deschiderea, cât și la închiderea unui sezon moto. E păcat să nu facem asta la Botoșani. Noi suntem, cu bune și cu rele o comunitate aparte, unită de legile nescrise ale sunetului de motoare. Va fi o zi în care ne vom aduce aminte de calătorii, de aventuri și chiar și de cei care ne-au părasit pentru o lume mai tolerantă”, a declarat Ruxandra Radu, organizatoare, alături de alți tineri liberali.

Citeste mai mult

Eveniment

Pelerinajul la Racla cu Moaștele Sfintei Cuvioase Parascheva, sub atenta supraveghere a jandarmilor. „Manifestați răbdare și înțelegere față de măsurile luate”

Publicat

Publicitate

Măsuri de ordine și siguranță publică la manifestările religioase de la Mitropolia Moldovei și Bucovinei din municipiul Iași în perioada 08-15.10.2024

Jandarmeria Română, prin Gruparea de Jandarmi Mobilă „Alexandru cel Bun” Bacău, va asigura, alături de celelalte structuri partenere, măsurile de ordine și siguranță publică pentru una dintre cele mai ample manifestări religioase ortodoxe din țara noastră, pelerinajul la Racla cu Moaștele Sfintei Cuvioase Parascheva, care se va desfășura la Mitropolia Moldovei și Bucovinei din municipiul Iași, în perioada 08 – 15 octombrie 2024.

Cu ocazia acestui eveniment religios, organizatorul estimează prezența a aproximativ 300.000 de persoane, perioada de afluență maximă a pelerinilor fiind 13-14 octombrie 2024, când se estimează că vor fi permanent în culoarul de acces către raclă peste 50.000 de persoane, ceea ce va genera un timp de așteptare de peste 20 ore.

Pentru a evita aglomerarea de persoane și producerea de busculade, ca în fiecare an, s-a realizat un culoar unic de acces destinat pelerinilor, pe traseul Catedrala Mitropolitană – str. Arhitect G.M. Cantacuzino – str. Iordache Lozonschi – str. Cloșca- str. Petru Movilă – str. Uzinei – str. Morilor – str. Alexandru Ipsilanti Vodă – str. Sfântul Andrei – stradela Alexandru Ipsilanti – Blvd. Regele Ferdinand I al României.

Pe toată perioada desfășurării manifestărilor religioase de la Mitropolia Moldovei și Bucovinei, preoți, voluntari și forțele de ordine vor fi prezente în zonele de deplasare ale pelerinilor și vor sta la dispoziția celor care vor avea nevoie de sprijin și îndrumare.

Pentru a evita producerea de evenimente nedorite, Jandarmeria Română face următoarele recomandări:
✅Pentru pelerini:
-manifestați răbdare și înțelegere față de măsurile luate de organizator cu privire la regulile de acces în zonele destinate pelerinilor și respectați indicațiile forțelor de ordine
-acordați o atenție deosebită copiilor și persoanelor vârstnice împreună cu care călătoriți pentru a nu se rătăci, precum și a bunurilor personale.
-persoanele cu probleme grave de sănătate care doresc să participe la pelerinaj și care au nevoie constantă de îngrijire medicală, să se asigure că au asupra lor medicamentele necesare și istoricul medical, pentru a-l prezenta, în cazul unor urgențe medicale. Totodată, din estimările organizatorului și din experiența anilor trecuți, este recomandat să participați la pelerinaj în prima parte a perioadei, pentru că timpul de așteptare este mai scăzut;
-având în vedere condițiile meteorologice schimbătoare, specifice acestei perioade din an, asigurați-vă că aveți asupra dumneavoastră, după caz, îmbrăcăminte care vă asigură confortul termic și pelerine de vânt și ploaie.
-asigurați-vă că, pentru perioada de așteptare, aveți asupra dumneavoastră apă și produse alimentare;
-în cazul în care, din orice motive, ieșiți din rând pentru o perioadă de timp, asigurați-vă că puteți păstra legătura cu persoanele din grupul cu care călătoriți sau cu cele din jurul dumneavoastră, ca să nu pierdeți rândul. Totodată, anunțați acest lucru preoților, voluntarilor și forțelor de ordine din zona în care vă aflați.
-pentru a vă asigura că puteți lua legătura cu grupurile cu care călătoriți sau cu membrii familiei, luați-vă măsuri ca telefonul mobil să fie încărcat.

Publicitate

✅Pentru riverani și alte persoane care își desfășoară activitatea profesională și educațională în interiorul zonei culoarului unic, unde accesul persoanelor este restricționat parțial, recomandăm să aibă asupra lor documente justificative, respectiv documente de identificare, legitimații de serviciu sau de elev/student sau orice alt document care atestă necesitatea prezenței în acea zonă.

Vă asigurăm că vă suntem alături pentru orice situație cu care vă confruntați, iar în acest sens echipe de dialog ale Jandarmeriei Române sunt prezente în zonă pentru a răspunde la solicitările dumneavoastră.

Desfășurarea în condiții de siguranță a manifestărilor religioase din această perioadă este prioritatea noastră, iar în caz de necesitate, adresați-vă cu încredere celui mai apropiat reprezentant al forțelor de ordine aflat în zona unde sunteți sau apelați numărul de urgență 112.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Pensia de invaliditate: Cine sunt beneficiarii și care sunt condițiile

Publicat

Publicitate

Potrivit reprezentanților instituției, pensia de invaliditate se cuvine persoanelor care au realizat stagii de cotizare contributive în sistemul public de pensii. De asemenea, pensia de invaliditate se transformă în pensie pentru limită de vârstă la data îndeplinirii condițiilor legale, respectiv împlinirea vârstelor standard de pensionare, scrie alba24.ro.

Pensia de invaliditate: cine sunt beneficiarii și care sunt condițiile

Potrivit reprezentanților instituției, pensia de invaliditate se cuvine persoanelor care au realizat stagii de cotizare contributive în sistemul public de pensii, care nu au împlinit vârsta standard de pensionare şi care au capacitatea de muncă diminuată din cauza:

  • accidentelor de muncă şi bolilor profesionale, constatate conform legii;
  • altor boli şi accidente care nu au legătură cu munca.

La stabilirea stagiului de cotizare contributiv realizat necesar acordării pensiei de invaliditate nu se iau în considerare perioadele în care persoana a avut calitatea de asigurat în baza unui contract de asigurare.

Au dreptul la pensie de invaliditate şi elevii, ucenicii şi studenţii care au capacitatea de muncă diminuată din cauza accidentelor de muncă şi bolilor profesionale survenite în timpul şi din cauza practicii profesionale.

Au dreptul la pensie de invaliditate angajaţii români care prestează muncă în străinătate din dispoziţia angajatorilor români, în condiţiile legii şi ale regulamentelor europene sau acordurilor bilaterale privind coordonarea sistemelor de securitate socială, după caz, dacă au înregistrat un accident de muncă şi deţin un document emis conform regulamentelor europene, care să ateste faptul că fac obiectul legislaţiei de securitate socială din România, respectiv documentul portabil A1.

 

Publicitate

În raport cu gradul de diminuare a capacităţii de muncă, invaliditatea este:

  • de gradul I, caracterizată de deficienţa funcţională gravă, capacitate de autoservire pierdută;
  • de gradul II, caracterizată de deficienţa funcţională accentuată şi capacitate de autoservire păstrată parţial;
  • de gradul III, caracterizată de deficienţa funcţională medie şi capacitatea de autoservire păstrată.

În funcţie de diminuarea capacităţii de muncă şi tipul raportului de muncă, capacitatea de muncă poate fi considerată păstrată pentru anumite activităţi profesionale, indiferent de gradul de invaliditate.

Cum se face evaluarea capacității de muncă

Evaluarea capacităţii de muncă, în vederea stabilirii gradului de invaliditate, se face, la cerere, până la data împlinirii vârstei standard de pensionarede către medicul specializat în expertiza medicală a capacităţii de muncă din cadrul Institutului Național de Expertiză Medicală și Recuperare a Capacității de Muncă (INEMRCM), denumit în continuare medic expert al asigurărilor sociale.

Publicitate

Copiii au dreptul la pensie de urmaş pe toată durata invalidităţii, de orice grad, dacă aceasta s-a ivit până la vârsta de 16 ani sau in perioada continuării studiilor într-o formă de învăţământ organizată potrivit legii, până la terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani.

Pentru evaluarea capacităţii de muncă, cererea şi documentele medicale ale solicitantului se depun la cabinetul de expertiză medicală a capacităţii de muncă din subordinea INEMRCM, în funcţie de domiciliul solicitantului, de către acesta, respectiv de către aparţinător, în cazul persoanelor nedeplasabile.

Decizia medicală asupra capacităţii de muncă

În urma examinării clinice, a analizării documentelor medicale prezentate şi, după caz, a avizului INEMRCM, medicul expert al asigurărilor sociale completează raportul de expertiză medicală a capacităţii de muncă şi emite decizia medicală asupra capacităţii de muncă.

În situaţia în care, pentru emiterea deciziei medicale sunt necesare investigaţii sau examinări de specialitate suplimentare, medicul expert al asigurărilor sociale propune, după caz, prelungirea duratei concediului pentru incapacitate temporară de muncă, în condiţiile legii.

Decizia medicală se emite în termen de 30 de zile de la data înregistrării cererii şi se comunică în termen de 5 zile de la emitere. În situaţiile în care este necesar prezentarea unor documente suplimentare, termenul de emitere a deciziei medicale se prelungeşte corespunzător.

Decizia medicală asupra capacităţii de muncă poate fi contestată, în termen de 30 de zile de la comunicare, la cabinetul de expertiză medicală a capacităţii de muncă emitent al deciziei. Contestaţia se soluţionează de către comisiile medicale regionale de contestaţii.

Comisiile medicale regionale de contestaţii funcţionează în cadrul caselor teritoriale de pensii şi în cadrul INEMRCM, după caz.

Contestaţia deciziei medicale se soluţionează în termen de 45 de zile de la înregistrare. Decizia emisă în soluţionarea contestaţiei se comunică în termen de 10 zile de la data soluţionării.

Deciziile medicale ale comisiilor medicale regionale de contestaţii date în soluţionarea contestaţiilor pot fi atacate la instanţele judecătoreşti competente în termen de 30 de zile de la comunicare, atât de persoana care a solicitat încadrarea în grad de invaliditate, cât şi de mandatarul/reprezentantul său legal, după caz.

Deciziile medicale asupra capacităţii de muncă necontestate în termen rămân definitive.

Stagiu potențial, acordat la stabilirea pensiei de invaliditate

La stabilirea pensiei de invaliditate se acordă un stagiu potenţial. Acesta este determinat ca diferenţă între stagiul complet de cotizare contributiv prevăzut în anexa nr. 5 şi stagiul de cotizare realizat până la data acordării pensiei de invaliditate.

Stagiul potenţial rezultat nu poate fi mai mare decât stagiul de cotizare pe care persoana l-ar fi putut realiza de la data acordării pensiei de invaliditate până la împlinirea vârstei standard de pensionare, prevăzută în anexa nr. 5, la care poate solicita pensie pentru limită de vârstă.

Pensia de invaliditate: cine are dreptul la indemnizație pentru însoțitor

Pensionarii de invaliditate încadraţi în gradul I de invaliditate au dreptul, în afara pensiei, la o indemnizaţie pentru însoţitor.

Cuantumul indemnizaţiei pentru însoţitor reprezintă 50% din salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, aferent lunii pentru care se face plata.

Indemnizaţia pentru însoţitor se suportă de la bugetul de stat.

În cazul pensionarilor încadraţi în gradul I de invaliditate care beneficiază de pensie de invaliditate în mai multe sisteme de asigurări sociale, indemnizaţia pentru însoţitor se acordă numai de către ultimul sistem în care aceştia au fost asiguraţi. În cazul sistemelor de pensii neintegrate sistemului public de pensii, indemnizaţia acordată se compensează lunar din bugetul de stat.

Pensionarii de invaliditate, supuși periodic revizuirii medicale

Pensionarii de invaliditate sunt supuşi periodic revizuirii medicale, în funcţie de afecţiune, la intervale cuprinse între un an şi 3 ani, până la împlinirea vârstelor standard de pensionare, la termenele stabilite de medicul expert al asigurărilor sociale.

După fiecare revizuire medicală, medicul expert al asigurărilor sociale emite o nouă decizie medicală asupra capacităţii de muncă, prin care se stabileşte, după caz:

  • menţinerea în acelaşi grad de invaliditate;
  • încadrarea în alt grad de invaliditate;
  • redobândirea capacităţii de muncă.

Dreptul la pensie de invaliditate se modifică sau încetează începând cu luna următoare celei în care s-a emis decizia medicală asupra capacităţii de muncă, emisă în urma revizuirii medicale.

Persoanele încadrate în grad de invaliditate au obligaţia să se prezinte pentru revizuirea medicală la termenul stabilit şi să depună documentele medicale şi rezultatele investigaţiilor medicale solicitate de medicul expert al asigurărilor sociale.

Revizuirea medicală se poate efectua oricând la cererea pensionarilor, dacă starea sănătăţii lor s-a îmbunătăţit sau, după caz, s-a agravat.

Neprezentarea, din motive imputabile pensionarului, la revizuirea medicală atrage suspendarea plăţii pensiei, în condiţiile legii.

Excepții de la revizuirea medicală

Nu mai sunt supuşi revizuirii medicale pensionarii de invaliditate care:

  • prezintă invalidităţi care afectează ireversibil capacitatea de muncă;
  • au împlinit vârstele standard de pensionare prevăzute în anexa nr. 5;
  • au vârsta mai mică cu până la 5 ani faţă de vârsta standard de pensionare şi au realizat stagiul complet de cotizare contributiv, conform prezentei legi.

În cazuri de neconcordanţă cu starea clinică, precum şi în cazurile a căror documentaţie impune verificarea datelor medicale, medicul expert al asigurărilor sociale poate solicita avizul INEMRCM în vederea soluţionării cererii de încadrare în grad de invaliditate.

INEMRCM poate convoca, pentru evaluare/expertizare, persoanele încadrate în grad de invaliditate şi persoanele care solicită încadrarea în grad de invaliditate.

Persoanele care solicită încadrarea în grad de invaliditate, precum şi persoanele încadrate în grad de invaliditate, au obligaţia de a se prezenta la convocare.

Neprezentarea la convocare, din motive imputabile persoanelor, precum şi refuzul de a efectua investigaţiile medicale şi examinările necesare pentru evaluarea/expertizarea capacităţii de muncă atrag respingerea cererii de încadrare în grad de invaliditate sau, după caz, suspendarea plăţii pensiei de invaliditate.

Neprezentarea la convocare sau, după caz, refuzul efectuării investigaţiilor medicale şi examinărilor necesare în vederea expertizării capacităţii de muncă se comunică caselor teritoriale de pensii, în termen de 5 zile, de către INEMRCM.

Deciziile Comisiei Superioare de Expertiză Medicală a Capacităţii de Muncă, emise în soluţionarea contestaţiilor, pot fi atacate la instanţele judecătoreşti competente în termen de 30 de zile de la comunicare.

Deciziile medicale asupra capacităţii de muncă necontestate în termen rămân definitive.

Pensionarii de invaliditate, obligați să urmeze programe recuperatorii

Pensionarii de invaliditate, cu excepţia celor nerevizuibili, sunt obligaţi să urmeze programele recuperatorii, în vederea reintegrării socioprofesionale.

Programele recuperatorii se recomandă de medicul expert al asigurărilor sociale care a emis decizia medicală asupra capacităţii de muncă şi sunt completate de medicul curant.
Medicii experţi ai asigurărilor sociale verifică respectarea programelor recuperatorii.

Pensia de invaliditate: trecerea la pensie pentru limită de vârstă

La data îndeplinirii condiţiilor pentru acordarea pensiei pentru limită de vârstă, pensia de invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă stabilită în condiţiile legii, cu valorificarea eventualelor perioade de stagiu de cotizare realizat, conform legii, pe durata pensionării de invaliditate, precum şi a perioadelor în care au avut încheiate contracte de asigurare facultativă.

Transformarea pensiei de invaliditate în pensie pentru limită de vârstă se face din oficiu şi se acordă cuantumul cel mai avantajos.

Indemnizaţia pentru însoţitor se menţine şi pe durata acordării pensiei pentru limită de vârstă.

În situaţia în care pensionarii de invaliditate îndeplinesc condiţiile pentru obţinerea unei pensii anticipate, aceştia pot opta între pensia de invaliditate şi pensia anticipată.

Astfel, potrivit CNPP, pensiile anticipate parțiale și pensiile anticipate, devenite pensii anticipate în sensul noii legi, precum și pensiile de invaliditate, devenite pensii de invaliditate în sensul noii legi, pot fi transformate, din oficiu, în pensii pentru limită de vârstă, la împlinirea vârstelor standard de pensionare reduse, în situația în care sunt îndeplinite condițiile referitoare la realizarea stagiului complet de cotizare contributiv, respectiv, depășirea acestuia cu cel puțin 5 ani de stagiu de cotizare, după caz.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending