Connect with us

Eveniment

Reguli pentru autorizarea școlilor de șoferi, baza materială necesară și programa școlară

Publicat

Publicitate

Ministerul Transporturilor vrea să reglementeze autorizarea școlilor de șoferi și a instructorilor în domeniul conducerii auto defensive. În acest sens a fost publicat recent un proiect de act normativ, care prevede, printre altele, stabilirea bazei materiale necesare școlilor de șoferi care efectuează conducere auto defensivă (săli de pregătire teoretică/practică, poligoane, dotări)

De asemenea, documentul reglementează și procedura de examinare și formare în domeniul conducerii auto defensive și programa școlară a cursului de conducere defensivă. 

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a publicat joi, 27 octombrie, în dezbatere publică, un proiect de ordin pentru aprobarea Normelor privind autorizarea şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto, a Normelor privind atestarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor de conducere auto, a Metodologiei de organizare şi desfăşurare a cursurilor de pregătire teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, a Programei de şcolarizare, precum şi privind condiţiile şi obligaţiile pentru pregătirea teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere.

Potrivit documentului, cursul de conducerea auto defensivă va putea fi efectuat de către persoane care dețin permis de conducere, doar în cadrul școlilor de conducători auto și va cuprinde o parte teoretică și o parte practică.

Școlile de șoferi vor putea efectua cursul de conducere auto defensivă doar în baza unei anexe la autorizația de școală de conducători auto, eliberată de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.

În vederea autorizării efectuării cursului de conducere auto defensivă, școala de conducători auto trebuie să îndeplinească cumulativ, într-o locație unică, mai multe condiții referitoare la onorabilitate, bază materială și competență profesională.

Publicitate

Astfel, fiecare sală de pregătire teoretică trebuie să fie astfel dimensionată astfel încât să asigure o suprafață efectivă de minim 2 mp respectiv 5 mc pentru fiecare cursant și pentru profesorul de conducere defensivă și trebuie să cuprindă:

  • 20 de echipamente didactice pentru cursanți și un echipament didactic pentru profesorul de conducere defensivă (mese și scaune);
  • retroproiector;
  • tablă magnetică sau flipchart;
  • acces Internet;
  • o trusă auto de prim ajutor și 2 stingătoare auto cu pulbere;

De asemenea, școlile auto vor trebui să dețină o sală de pregătire practică, dotată cu simulatoare auto și echipamente specifice. Simulatoarele auto constau în echipamente care simulează habitaclul unui autovehicul și care trebuie să asigure:

  • răsturnarea, pentru un ciclu de 540 de grade;
  • impactul frontal;

Echipamentele specifice constau în dispozitive care testează viteza de reacție și acuitatea vizuală, exemplifică poziționarea măinilor pe volan la rotirea volanului la 90, 180 și 270 de grade și exemplifică mișcarea capului unui conducător auto, în funcție de poziția tetierei.

Școlile de șoferi vor trebui să dețină și un poligon auto, cu următoarele caracteristici:

  • pista betonată/asfaltată cu o lungime de 150 m și o lățime de 10 m, în linie dreaptă;
  • pista betonată/asfaltata cu o lățime de 10 m, care este în prelungirea celei în line dreaptă și care asigură efectuarea unui viraj la 1800, raza viratoare fiind de minim 7 m;
  • 20 conuri de semnalizare rutieră;
  • spații de degajare, de minim 4 m pe fiecare din părțile laterale pentru pista care este în linie dreaptă și de minim 6 m pe fiecare din părțile laterale pentru viraje;
  • elemente de protecție elastice, în părțile laterale virajate;
  • aspersoare de apă, care să asigure udarea pistei pe o lungime de minim 50 m, în linie dreaptă.

Nu în ultimul rând, școlile de conducători auto trebuie să dețină minim două autovehicule de aceeași marcă, model și tip dintre care una dotată cu ABS iar cealaltă fără ABS.

  • minim un autoturism cu ambele punți, față și spate, viratoare;
  • minim un autoturism dotat cu dispozitivul “roți libere”.

Potrivit proiectului, o persoană poate obține calitatea de instructor auto în domeniul conducerii auto defensive dacă deține atestat de instructor auto valabil pentru categoriile B, C, CE de minim 5 ani și a promovat un examen teoretic. O persoană care deține atestat de profesor de legislație rutieră valabil poate susține și pregătirea teoretică din cadrul școlilor de conducători auto din domeniul conducerii auto defensive.

Examenul pentru obținerea calității de instructor auto în domeniul conducerii auto defensive poate fi susținut doar de către instructori auto care dețin atestate valabile în acest sens și constă într-o probă teoretică, eliminatorie, care are drept scop verificarea cunoștințelor regulilor de circulație pe drumurile publice și verificarea cunoștințelor aplicabile conducerii defensive care constă într-un test tip grilă cu 60 de întrebări, a cărei durată este de 60 minute, susținută în sistem informatic; pentru a promova această probă este necesar să se răspundă corect și complet la 54 de întrebări.

Programa școlară – curs de conducere defensivă

Competențe specifice Conținuturi Nr. ore
Teme teoretice de pedagogie Personalitatea și predicția comportamentală a) cunoașterea personalității adulților; 

b) adaptarea tehnicilor de lucru prin cunoașterea persoanlităților diferite;

c) stăpânirea comunicării educaționale în context profesional;

d) optimizarea comunicării în procesul educativ;

e) cunoașterea particularităților instruirii adulților;

f) aplicarea strategiilor și metodelor de învățământ activă;

1 oră
Teme teoretice de conducere defensivă Mașina a) poziția la volan; 

b) pregătirea autovehiculului pentru deplasare;

c) vizibilitate;

d) centrul de greutate;

e) dinalica maselor;

f) gabarit;

g) tipuri de transmisii;

h) sisteme de siguranță active;

i) sisteme de frânare

1 oră
Traficul rutier a) diminuare de risc; 

b) carosabil / anvelope;

c) aglomerație;

d) viteza;

e) statistică accidente rutiere;

f) prezentare cazuistică și analiză accidente;

g) acțiuni de prim ajutor;

h) practici periculoase la volan;

i) pericole;

2 ore
Teme practice de conducere defensivă Teme desfășrate în sală a) simulare tamponare la diferite viteze; 

b) simulare impact coloană vertebrală (cervicală)

c) simulare referitoare la poziția la volan și modul de poziționare a mâinilor pe volan

2 ore
Teme desfășurate în poligon a) reguli de siguranță în poligon; 

b) frănare de urgență la autovehicule dotate cu ABS;

c) frănare de urgență la autovehicule fără ABS;

d) evitare jaloane efectuată cu autovehicule cu/fără ABS;

e) manevre cu dispozitiv “roți libere”

f) manevre de subvirare și de supravirare;

2 ore
Total 8 ore

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

La volan, dar cu permis nerecunoscut de legea română. Bărbat de 43 de ani, oprit la Frontiera Rădăuți Prut

Publicat

Publicitate

Polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Rădăuți Prut efectuează cercetări cu privire la un cetățean din Republica Moldova care a prezentat la controlul de frontieră un permis de conducere nerecunoscut de statul român.

În data de 23 aprilie a.c., în jurul orei 18.30, în Punctul de Trecere a Frontierei Rădăuți Prut–ITPF Iași s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control necesare trecerii frontierei, un bărbat din Republica Moldova, în vârstă de 43 de ani, la volanul unui autoturism înmatriculat în Polonia.

Bărbatul a prezentat la control un permis de conducere eliberat de către autorităţile din regiunea Transnistria, având imprimate datele și fotografia sa, document ce nu este recunoscut de statul român.
Colegii noștri au efectuat verificări specifice în urma cărora a rezultat că cetățeanul în cauză nu deține permis de conducere.
Polițiștii de frontieră efectuează cercetări în cauză sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul de către o persoană care nu posedă permis de conducere, la finalizarea cercetărilor, urmând a se lua măsurile legale care se impun.

Citeste mai mult

Eveniment

Tânăr de 18 ani, pericol public! S-a îmbătat și a ridicat praful din Lunca cu ATV-ul

Publicat

Publicitate

Joi, polițiștii din  Hlipiceni au oprit pentru control, pe drumul public din comuna Lunca, un autovehicul (ATV) condus de un tânăr de 18 ani, din aceeași localitate.

 

În urma verificărilor efectuate, s-a stabilit faptul că acesta nu deține permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule, iar ATV-ul pe care îl conducea nu era înmatriculat.

 

Mai mult decât atât, în urma testării cu aparatul alcooltest, valoarea rezultată a fost de 0,54 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis, conducere a unui autovehicul neînmatriculat și conducere sub influența alcoolului.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

O femeie de 54 de ani, din municipiul Botoșani, s-a ales cu dosar penal. Cum a atras atenția polițiștilor

Publicat

Publicitate

Marți, polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au oprit pentru control, pe Bulevardul George Enescu, un autoturism, condus de o femeie de 54 de ani, din municipiul Botoșani, care a efectuat manevra de depășire neregulamentară a unei coloane de autovehicule.

 

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că aceasta are suspendată exercitarea dreptului de a conduce autovehicule, din 4 aprilie a.c.

 

Aceasta a fost sancționată contravențional cu amendă în valoare de peste 1.600 de lei.

 

Publicitate

Totodată, a fost întocmit dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis.

Citeste mai mult

Eveniment

Tânăr de 24 de ani, din Dimăcheni, reținut pentru lovire sau alte violențe

Publicat

Publicitate

Marți, polițiștii din Dorohoi au emis ordonanță de reținere, pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr de 24 de ani, din comuna Dimăcheni, cercetat pentru săvârșirea infracțiunii de lovire sau alte violențe.

 

Din cercetări, a reieșit faptul că acesta, la data de 22 aprilie, în jurul orei 23:00, în timp ce se afla în drumul public, din localitatea de domiciliu, pe fondul unui conflict spontan, ar fi lovit victima, un bărbat de 44 de ani, cu un obiect dur, în zona capului, provocându-i leziuni care au necesitat îngrijiri medicale.

 

Tânărul a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J. Botoșani, cercetările fiind continuate pentru stabilirea întregii situații de fapt.

          

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending