Connect with us

Eveniment

Reguli pentru autorizarea școlilor de șoferi, baza materială necesară și programa școlară

Publicat

Publicitate

Ministerul Transporturilor vrea să reglementeze autorizarea școlilor de șoferi și a instructorilor în domeniul conducerii auto defensive. În acest sens a fost publicat recent un proiect de act normativ, care prevede, printre altele, stabilirea bazei materiale necesare școlilor de șoferi care efectuează conducere auto defensivă (săli de pregătire teoretică/practică, poligoane, dotări)

De asemenea, documentul reglementează și procedura de examinare și formare în domeniul conducerii auto defensive și programa școlară a cursului de conducere defensivă. 

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a publicat joi, 27 octombrie, în dezbatere publică, un proiect de ordin pentru aprobarea Normelor privind autorizarea şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto, a Normelor privind atestarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor de conducere auto, a Metodologiei de organizare şi desfăşurare a cursurilor de pregătire teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, a Programei de şcolarizare, precum şi privind condiţiile şi obligaţiile pentru pregătirea teoretică şi practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere.

Potrivit documentului, cursul de conducerea auto defensivă va putea fi efectuat de către persoane care dețin permis de conducere, doar în cadrul școlilor de conducători auto și va cuprinde o parte teoretică și o parte practică.

Școlile de șoferi vor putea efectua cursul de conducere auto defensivă doar în baza unei anexe la autorizația de școală de conducători auto, eliberată de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.

În vederea autorizării efectuării cursului de conducere auto defensivă, școala de conducători auto trebuie să îndeplinească cumulativ, într-o locație unică, mai multe condiții referitoare la onorabilitate, bază materială și competență profesională.

Publicitate

Astfel, fiecare sală de pregătire teoretică trebuie să fie astfel dimensionată astfel încât să asigure o suprafață efectivă de minim 2 mp respectiv 5 mc pentru fiecare cursant și pentru profesorul de conducere defensivă și trebuie să cuprindă:

  • 20 de echipamente didactice pentru cursanți și un echipament didactic pentru profesorul de conducere defensivă (mese și scaune);
  • retroproiector;
  • tablă magnetică sau flipchart;
  • acces Internet;
  • o trusă auto de prim ajutor și 2 stingătoare auto cu pulbere;

De asemenea, școlile auto vor trebui să dețină o sală de pregătire practică, dotată cu simulatoare auto și echipamente specifice. Simulatoarele auto constau în echipamente care simulează habitaclul unui autovehicul și care trebuie să asigure:

  • răsturnarea, pentru un ciclu de 540 de grade;
  • impactul frontal;

Echipamentele specifice constau în dispozitive care testează viteza de reacție și acuitatea vizuală, exemplifică poziționarea măinilor pe volan la rotirea volanului la 90, 180 și 270 de grade și exemplifică mișcarea capului unui conducător auto, în funcție de poziția tetierei.

Școlile de șoferi vor trebui să dețină și un poligon auto, cu următoarele caracteristici:

  • pista betonată/asfaltată cu o lungime de 150 m și o lățime de 10 m, în linie dreaptă;
  • pista betonată/asfaltata cu o lățime de 10 m, care este în prelungirea celei în line dreaptă și care asigură efectuarea unui viraj la 1800, raza viratoare fiind de minim 7 m;
  • 20 conuri de semnalizare rutieră;
  • spații de degajare, de minim 4 m pe fiecare din părțile laterale pentru pista care este în linie dreaptă și de minim 6 m pe fiecare din părțile laterale pentru viraje;
  • elemente de protecție elastice, în părțile laterale virajate;
  • aspersoare de apă, care să asigure udarea pistei pe o lungime de minim 50 m, în linie dreaptă.

Nu în ultimul rând, școlile de conducători auto trebuie să dețină minim două autovehicule de aceeași marcă, model și tip dintre care una dotată cu ABS iar cealaltă fără ABS.

  • minim un autoturism cu ambele punți, față și spate, viratoare;
  • minim un autoturism dotat cu dispozitivul “roți libere”.

Potrivit proiectului, o persoană poate obține calitatea de instructor auto în domeniul conducerii auto defensive dacă deține atestat de instructor auto valabil pentru categoriile B, C, CE de minim 5 ani și a promovat un examen teoretic. O persoană care deține atestat de profesor de legislație rutieră valabil poate susține și pregătirea teoretică din cadrul școlilor de conducători auto din domeniul conducerii auto defensive.

Examenul pentru obținerea calității de instructor auto în domeniul conducerii auto defensive poate fi susținut doar de către instructori auto care dețin atestate valabile în acest sens și constă într-o probă teoretică, eliminatorie, care are drept scop verificarea cunoștințelor regulilor de circulație pe drumurile publice și verificarea cunoștințelor aplicabile conducerii defensive care constă într-un test tip grilă cu 60 de întrebări, a cărei durată este de 60 minute, susținută în sistem informatic; pentru a promova această probă este necesar să se răspundă corect și complet la 54 de întrebări.

Programa școlară – curs de conducere defensivă

Competențe specifice Conținuturi Nr. ore
Teme teoretice de pedagogie Personalitatea și predicția comportamentală a) cunoașterea personalității adulților; 

b) adaptarea tehnicilor de lucru prin cunoașterea persoanlităților diferite;

c) stăpânirea comunicării educaționale în context profesional;

d) optimizarea comunicării în procesul educativ;

e) cunoașterea particularităților instruirii adulților;

f) aplicarea strategiilor și metodelor de învățământ activă;

1 oră
Teme teoretice de conducere defensivă Mașina a) poziția la volan; 

b) pregătirea autovehiculului pentru deplasare;

c) vizibilitate;

d) centrul de greutate;

e) dinalica maselor;

f) gabarit;

g) tipuri de transmisii;

h) sisteme de siguranță active;

i) sisteme de frânare

1 oră
Traficul rutier a) diminuare de risc; 

b) carosabil / anvelope;

c) aglomerație;

d) viteza;

e) statistică accidente rutiere;

f) prezentare cazuistică și analiză accidente;

g) acțiuni de prim ajutor;

h) practici periculoase la volan;

i) pericole;

2 ore
Teme practice de conducere defensivă Teme desfășrate în sală a) simulare tamponare la diferite viteze; 

b) simulare impact coloană vertebrală (cervicală)

c) simulare referitoare la poziția la volan și modul de poziționare a mâinilor pe volan

2 ore
Teme desfășurate în poligon a) reguli de siguranță în poligon; 

b) frănare de urgență la autovehicule dotate cu ABS;

c) frănare de urgență la autovehicule fără ABS;

d) evitare jaloane efectuată cu autovehicule cu/fără ABS;

e) manevre cu dispozitiv “roți libere”

f) manevre de subvirare și de supravirare;

2 ore
Total 8 ore

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FOTO: Accident în municipiul Botoșani! Un bărbat de 35 de ani a ajuns la spital

Publicat

Publicitate

Un bărbat, în vârstă de 35 de ani, a ajuns la spital în urma unui accident rutier, produs pe strada Tudor Vladimirescu, în municipiul Botoșani. S-a întâmplat în urmă cu puțin timp. În eveniment au fost implicate două autoturisme, în care se aflau doar conducătorii auto.

La caz s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare și o ambulanță SAJ. Aceștia au constatat faptul că persoanele erau ieșite din mașini. Unul dintre șoferi a fost rănit, fiind preluat de echipajul medical și transportat la spital pentru îngrijiri medicale de specialitate.

Pompierii au asigurat măsurile de prevenire a incendiilor, fiind deconectate bornele bateriilor.

Pentru a preveni astfel de evenimente, ISU Botoșani recomandă conducătorilor auto să dea dovadă de prudență la volan, să respecte toate regulile de circulație pentru propria lor siguranță, dar și a celorlalți participanți la trafic.

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional, pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea de vieți.

Publicitate

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro.

Citeste mai mult

Eveniment

Marcel Ciolacu a fost desemnat premier de președintele Klaus Iohannis

Publicat

Publicitate

Marcel Ciolacu a fost desemnat luni în funcția de premier al coaliției PSD-PNL-UDMR. Președintele Klaus Iohannis a spus că ”PSD-PNL-UDMR mi-au propus un candidat pe care am decis să îl accept. Desemnez pentru poziția de premier pe domnul Marcel Ciolacu”.

Marcel Ciolacu a fost desemnat luni în funcția de premier al coaliției PSD-PNL-UDMR. Președintele Klaus Iohannis a spus că ”PSD-PNL-UDMR mi-au propus un candidat pe care am decis să îl accept. Desemnez pentru poziția de premier pe domnul Marcel Ciolacu”.

”Vă mulțumesc pentru încrederea acordată. Mandatul acordat azi mă onorează și mă obligă. Am învățat toți din greșelile trecutului. Nu va fi un mandat ușor.

Esențial e ca acest guvern să restabilească încrederea investitorilor. Trebuie să accelerăm investițiile din PNRR.

România ne-a transmis un mesaj clar: românii au nevoie de stabilitate, reforme și securitate”, a spus Ciolacu.

Marcel Ciolacu a fost desemnat luni în funcția de premier al coaliției PSD-PNL-UDMR. Președintele Klaus Iohannis a spus că ”PSD-PNL-UDMR mi-au propus un candidat pe care am decis să îl accept. Desemnez pentru poziția de premier pe domnul Marcel Ciolacu”.

Publicitate

”Vă mulțumesc pentru încrederea acordată. Mandatul acordat azi mă onorează și mă obligă. Am învățat toți din greșelile trecutului. Nu va fi un mandat ușor.

Esențial e ca acest guvern să restabilească încrederea investitorilor. Trebuie să accelerăm investițiile din PNRR.

România ne-a transmis un mesaj clar: românii au nevoie de stabilitate, reforme și securitate”, a spus Ciolacu.

Desemnarealu Ciolacu era așteptată, în condițiile în care era propunerea cu care Coaliția PNL-PSD-UDMR s-a dus la Cotroceni.

Citeste mai mult

Eveniment

Un tânăr de 24 de ani, care „zbura” cu 126 de km/h pe un drum din Flămânzi, oprit de polițiști

Publicat

Publicitate

Peste 60 de premise de conducere și certificate de înmatriculare reținute de polițiști în weekendul care a trecut

În weekendul care a trecut, polițiștii botoșăneni au organizat 16 acțiuni punctuale, în cadrul planului de activitate BLOCADA, acționând în sistem integrat, împreună cu jandarmii și au intervenit la peste 200 de evenimente, majoritatea sesizate prin apel la 112.

 

Activitățile desfășurate au avut drept scop asigurarea climatului de ordine și siguranță publică, creșterea gradului de disciplină rutieră și prevenirea și combaterea traficului și consumului de droguri sau alte substanțe interzise.

 

În urma neregulilor constatate au fost aplicate 438 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 260.000 de lei și au fost confiscate peste 60 de kilograme de articole pirotehnice. Dintre sancțiuni, cele mai multe au fost aplicate pentru abateri la regimul rutier și nerespectarea normelor de conviețuire socială.

Publicitate

 

De asemenea, au fost reținute în vederea suspendării dreptului de a conduce 42 de permise de conducere și 19 certificate de înmatriculare.

 

Cea mai mare viteză înregistrată pe drumurile din județ, a fost în orașul Flămânzi. Un tânăr de 24 de ani, a fost surprins de aparatul radar în timp ce rula cu 126 de km/h. Acesta a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de peste 1400 de lei, iar ca măsură complementară i-a fost suspendat dreptul de a conduce autovehicule pentru 120 de zile.

 

 

 

Citeste mai mult

Eveniment

Drumul județean Darabani – Baranca – Oroftiana, întregit de către Guvern

Publicat

Publicitate

Guvernul României a aprobat trecerea celor 3,3 kilometri ai drumului forestier care unește localitățile Baranca (comuna Hudești) și Oroftiana (comuna Suharău), din patrimoniul Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva în domeniul public al județului Botoșani. Astfel, se asigură continuitatea drumului județean DJ 291D, care a fost rupt de râul Prut în zona pădurii de la Baranca.

„A fost un proiect pe care l-am promovat împreună cu echipa de la Consiliul Județean Botoșani pentru a putea asigura continuitatea drumului Darabani – Baranca – Oroftiana. Când am demarat proiectul de modernizare a acestui drum județean, a trebuit să excludem sectorul Baranca – Oroftiana, pentru că nu era în proprietatea județului. Am inițiat procedurile de transfer și acum drumul este integral la Consiliul Județean. Este de datoria noii conduceri a județului să continue proiectul de modernizare și pe acest sector, astfel încât să se poată circula în condiții normale de la Darabani până la Oroftiana”, a declarat senatorul social-democrat Doina Federovici.

Drumul Județean DJ 291D, Oroftiana; Baranca – Bajura, se află în plin proces de modernizare. Lucrările se desfășoară pe o lungime de 10,2 kilometri. „Ca președinte al Consiliului Județean am făcut din modernizarea drumurilor județene o prioritate. Am reabilitat și modernizat peste 300 de kilometri de drum din cei 652 de kilometri pe care-i are județul. La finalul tuturor proiectelor de modernizare pe care le-am demarat, drumurile județene de piatră vor reprezenta mai puțin de 2% din total”, a conchis senatorul PSD Doina Federovici.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending