Connect with us
Publicitate

Actualitate

Registrul RO e-Factura executări silite. Primele informații dintr-un proiect de ordin publicat de ANAF

Publicat

Publicitate

Toate facturile aferente tranzacțiilor efectuate în cadrul procedurilor de executare vor trebui trimise prin sistemul RO e-Factura, scrie alba24.ro. În registru vor trebui să se înscrie organele de executare silită, inclusiv executorii judecătoreşti şi Agenţia Naţională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, după cum reiese dintr-un proiect de ordin publicat de ANAF.

Termene.ro a realizat o analiză legată de procedurile legate de noul registru.

Astfel, potrivit draftului „organele de executare silită care emit facturi în numele şi în contul furnizorilor, denumiți în continuare debitori, indiferent dacă debitorii sunt sau nu înregistraţi în scopuri de TVA, au obligaţia să respecte prevederile OUG 120/2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România”.

Spre deosebire de executori, ”debitorii în numele şi în contul cărora se emit facturi de către organele de executare silită nu au obligația respectării prevederilor OUG 120/2021”, mai prevede proiectul.

Detaliile registrului RO e-Factura executări silite
Pentru a putea utiliza sistemul RO e-Factura, organele de executare vor avea obligația să se înscrie în registrul e-Factura executări silite, ce va fi organizat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

Înscrierea se va face prin intermediul formularului (079) „Cerere privind înregistrarea în Registrul RO e-Factura executări silite“, mai stiuplează draftul de act normativ.

Publicitate

Din punct de vedere informatic, registrul va fi gestionat cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare din cadrul Ministerului Finanţelor și va cuprinde următoarele informaţii:

a) codul de identificare fiscală al organului de executare silită;

b) denumirea organului de executare silită;

Publicitate

c) adresa domiciliului fiscal al organului de executare silită;

d) data la care organul de executare silită a solicitat înregistrarea în Registrul RO e-Factura  executări silite;

e) data înscrierii în Registrul RO e-Factura executări silite.

Draftul mai prevede că registrul se va actualiza permanent, pe baza cererilor de înregistrare în Registrul RO e-Factura executări silite depuse de organele de executare silită și a informaţiilor deţinute de organele fiscale cu privire la radierea contribuabililor din Registrul contribuabililor/ plătitorilor.

Facturile vor fi trimise atât debitorului, cât și cumpărătorului
În proiect se menționează totodată că organele de executare silită vor trimite destinatarului (cumpărătorului) facturile prin sistemul RO e-Factura dacă acesta este persoană impozabilă și ”indiferent dacă este sau nu înregistrat în scopuri de TVA”.

Tot prin intermediul sistemului, facturile vor fi trimise și debitorilor.

În situaţia în care cumpărătorul are obiecții cu privire la o anumită factură, ”acesta înştiinţează organul de executare silită care a emis factura electronică, inclusiv în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, prin înscrierea unui mesaj în acest sens.

Factura electronică corectată se transmite prin sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, atât debitorului, cât și cumpărătorului”, mai prevede draftul de act normativ.

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Atenție, șoferi! COD GALBEN de ceață, prelungit pentru județul Botoșani. Vizibilitate redusă, izolat, sub 50 de metri

Publicat

Publicitate

Pentru evitarea producerii unor evenimente rutiere, adresăm conducătorilor auto recomandarea de a adapta viteza la condițiile de drum. Circulați prudent pentru siguranța dumneavoastră și a celorlalți participanți la trafic!

Meteorologii au actualizat prognoza și au prelungit Codul galben de ceață până la ora 12:30, pentru județul Botoșani.

Din această cauză se reduce vizibilitatea sub 200 de metri, izolat sub 50 de metri..

 

Citeste mai mult

Eveniment

ANAF va trimite Declarația unică deja completată cu veniturile încasate și sumele datorate

Publicat

Publicitate

Anul fiscal 2025 aduce o schimbare uriașă în sistemul ANAF. Fiscul le va transmite contribuabililor Declarația unică precompletată cu datele privind veniturile realizate și impozitul aferent datorat, precum și baza de calcul pentru CAS și CASS, conform informațiilor disponibile în bazele de date. Actul normativ a fost lansat vineri în dezbatere publică, iar noile documente vor ajunge la contribuabili în primăvara anului 2026, scrie realitatea.net.

Ca urmare, se va elimina obligația de a depune, în anul curent, Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice pentru declararea venitului estimat (Cap. II), a impozitului pe venit, a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate, capitolul privind veniturile estimate, precum și pentru toate celelalte situații în care intervin modificări/recalculări/rectificări ale acestora.

În plus, se va elimina obligația depunerii în anul curent a Declarației unice în cazul contribuabililor care în cursul anului fiscal încep sau încetează o activitate, precum și cei care întrerup temporar activitatea sau intră în suspendare temporară a activității potrivit legislației în materie, precum și în situaţiile în care intervin modificări ale clauzelor contractuale sau în cazul rezilierii, în cursul anului fiscal, a contractelor de închiriere încheiate între părţi. În aceste cazuri persoanele fizice au obligația depunerii declarației unice, până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor.

Românii care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din chirii vor avea obligaţia înregistrării contractului între părţi, precum şi a modificărilor survenite ulterior, în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea/producerea modificării acestuia, la organul fiscal competent. În situația în care bunul este deținut în comun, prin contractul de închiriere sau, după caz, prin actul de modificare a acestuia, se desemnează proprietarul, uzufructuarul sau alt deținător legal care îndeplinește această obligație.

Contribuabilii al căror venit net se determină pe bază de norme de venit şi care în anul fiscal anterior au înregistrat un venit brut anual mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 25.000 euro, începând cu anul fiscal următor au obligaţia determinării venitului net anual în sistem real. Această categorie de contribuabili are obligaţia să completeze şi să depună declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice până la termenul legal de depunere.

PROIECTUL ORDONANȚEI DE URGENȚĂ pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal și măsuri
specifice pentru digitalizar

Publicitate

 

Procedura de precompletare, verificare și transmitere a Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuții sociale datorate de persoanele fizice se va aproba prin ordin al președintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Ce nume se sărbătoresc de Sfântul Dumitru. 260.000 de români își serbează onomastica

Publicat

Publicitate

Ce nume se sărbătoresc de Sfântul Dumitru. Sfântul Dumitru sau Sfântul Dimitrie, Izvorâtorul de Mir, este sărbătorit de creștini la data de 26 octombrie. Pe 27 octombrie, credincioșii îl prăznuiesc pe Sfântul Dimitrie cel Nou, ocrotitorul Bucureștilor, scrie alba24.ro.

Aproape 259.000 de români îşi sărbătoresc onomastica la praznicul Sfântului Dimitrie, cel mai întâlnit fiind prenumele masculin Dumitru, conform datelor furnizate Direcţia generală pentru evidenţa persoanelor din cadrul Ministerul Afacerilor Interne.

Cu această ocazie le puteți trimite mesaje și felicitări de Sfântul Dumitru persoanelor dragi, care își sărbătoresc onomastica pe 26 octombrie.

Potrivit tradiției populare, Sfântul Dumitru aduce cu el venirea iernii. Se spune că din această zi încep să apară temperaturile scăzute și frunzele copacilor încep să cadă.

Ce nume se sărbătoresc de Sfântul Dumitru

Situaţia statistică referitoare la românii de sex masculin care îşi sărbătoresc onomastica de Sfântul Dimitrie este:

  • Dima – 1.031;
  • Dimitri – 770;
  • Dimitrie – 6.178;
  • Dimitriu – 9;
  • Dimitru – 11;
  • Dumitrache – 659;
  • Dumitrică – 31;
  • Dumitriu – 30;
  • Dumitru – 209.692;
  • Dumitruţ – 16;
  • Mitache – 63;
  • Mitică – 6.879;
  • Mitrea – 69;
  • Mitrel – 69;
  • Mitrică – 91;
  • Mitru – 164;
  • Mitruş – 64;
  • Mitruţ – 439;
  • Mitu – 405;
  • Mituş – 157.

În ceea ce priveşte persoanele de sex feminin:

Publicitate
  • Demetra – 416;
  • Dima – 16;
  • Dimitra – 227;
  • Miţa – 1.763;
  • Dimitrina – 17;
  • Dimitriţa – 32;
  • Dumitra – 20.559;
  • Dumitrana- 254;
  • Dumitrica – 350;
  • Dumitriţa – 7.534;
  • Mitica – 560;
  • Mitra – 256;
  • Mitrica – 36.

Citeste mai mult

Eveniment

Reforma salarizării în sectorul public: Sporuri limitate, reintroducerea grilelor salariale și noi coeficienți de ierarhizare

Publicat

Publicitate

Limitarea sporurilor, reintroducerea grilelor salariale pentru administraţia locală și revizuirea coeficienţilor de ierarhizare sunt principalele măsuri avute în vedere de Guvern în reforma sistemului de salarizare din sectorul public.

Potrivit Planului bugetar-structural naţional pe termen mediu – 2025-2031, revizuirea coeficienţilor de ierarhizare pentru diferitele familii ocupaţionale va stabili criterii clare pentru ierarhizarea diferitelor categorii profesionale din sectorul public, va reduce disparităţile salariale şi va ajuta la alinierea plăţii cu responsabilităţile, experienţa şi calificările, scrie Agerpres.

„Această restructurare sprijină rezilienţa economică prin asigurarea unei compensări corecte a angajaţilor din sectorul public şi a unei motivaţii adecvate, reducând astfel riscul disputelor de muncă sau al ineficienţelor care ar putea perturba serviciile publice”, menţionează documentul citat.

Reintroducerea grilelor salariale specifice angajaţilor din administraţia locală, atât publici, cât şi contractuali, creează o mai mare consistenţă în practicile de remunerare între diferitele niveluri de guvernare, susţin autorii Planului.

De asemenea, măsura va reduce riscul fragmentării şi inegalităţii salariale, asigurând că angajaţii din administraţia locală sunt trataţi similar cu cei din administraţia centrală.

Publicitate

Limitarea sporurilor la 20%

Reforma salarizării în sectorul public mai prevede limitarea sporurilor la 20% din salariul de bază. Această măsură ajută la prevenirea inflaţiei salariale şi promovează sustenabilitatea finanţelor publice, asigurând că remunerarea se bazează în principal pe salariile de bază, mai degrabă decât pe sporuri discreţionare.

„Limitarea sporurilor reduce, de asemenea, potenţialul de abuz şi asigură că remuneraţia este mai predictibilă şi echitabilă pentru toţi angajaţii. Aceasta contribuie la sustenabilitatea fiscală, asigurând că cheltuielile salariale din sectorul public rămân gestionabile şi nu pun presiuni asupra bugetelor guvernamentale.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending